Bonus για αγορά βενζίνης δίνουν στους καταθέτες οι τράπεζες
Στις ανάγκες των αποταμιευτών όχι μόνο από πλευράς επιτοκίου αλλά από ένα συνολικό πακέτο προσανατολίζονται οι τράπεζες σε μια προσπάθεια να προσελκύσουν νέα πελατεία.
Διαφημιστικές καμπάνιες που «φωτίζουν» τα πλεονεκτήματα και τα χαρακτηριστικά συγκεκριμένων καταθετικών λογαριασμών αλλά και προγράμματα επιβράβευσης είναι τα «όπλα» που χρησιμοποιούν οι τράπεζες για να αυξήσουν τα μερίδια αγοράς τους.
Ο καταθέτης, δεσμεύει τα χρήματά του σε μια κατάθεση προθεσμίας , λαμβάνει υψηλότερη απόδοση από ότι σε άλλους λογαριασμούς καταθέσεων και παράλληλα, ανταμείβεται σε νέες αγορές του, από επιχειρήσεις που συμμετέχουν στα αντίστοιχα προγράμματα.
Κάποτε ο καταθέτης διαπραγματευόταν για μια προθεσμιακή με υψηλά επιτόκια. Σήμερα, ο ίδιος καταθέτης, καλείται να συγκεντρώσει πόντους από όπου θα κερδίσει μέσω συνεργείων (πχ αγοράζοντας τη βενζίνη του, το πετρέλαιο θέρμανσης, αγορές σε σούπερ μάρκετ, σε ρούχα και παπούτσια κλπ) .
Σε κάθε περίπτωση, για όσους έχουν και μπορούν να δεσμεύσουν κεφάλαια για έναν , τρεις ή ακόμη καλύτερα, έξι μήνες, υπάρχουν εναλλακτικές καλύτερες από τους απλούς λογαριασμούς ταμιευτηρίου. Ανάλογα με την πολιτική της κάθε τράπεζας, το κόστος αυτό κυμαίνεται από 10 έως 25 μονάδες βάσης επί των καταθέσεων.
Είναι γεγονός ότι η καθυστέρηση στην ολοκλήρωση της αξιολόγησης του ελληνικού προγράμματος «πάγωσε» τους αποταμιευτές, ανακόπτοντας την τάση ενίσχυσης της καταθετικής βάσης που είχε αρχίσει να διαμορφώνεται τους τελευταίους μήνες.
Την ίδια στιγμή, σημαντική επίδραση στην πορεία των καταθέσεων του ιδιωτικού τομέα έχουν και οι αυξημένοι φόροι. Τους προηγούμενους μήνες σημαντικό μέρος των εισροών κατευθύνθηκε για την τακτοποίηση φορολογικών υποχρεώσεων.
Να σημειωθεί ότι οι τέσσερις συστημικοί όμιλοι μέσω της ανατιμολόγησης των προθεσμιακών καταθέσεων στοχεύουν στην εξοικονόμηση περί των 90 εκατ. ευρώ, ποσό διόλου αμελητέο στην προσπάθειά τους για διατήρηση θετικού αποτελέσματος και το 2017.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου