Σελίδες

Κυριακή 30 Απριλίου 2017

To νέο ψαλίδι στους μισθούς και στις συντάξεις από την 1/1/2018 με αριθμούς



To νέο ψαλίδι στους μισθούς και στις συντάξεις από την 1/1/2018 με αριθμούς

Το πακέτο μέτρων του 2018 που ουσιαστικά έχει κλειδώσει από τον περασμένο Δεκέμβριο αλλά η κυβέρνηση το είχε σκοπίμως «αποσύρει» από την επικαιρότητα, προβλέπει –μεταξύ άλλων- την κατάργηση της έκπτωσης του 1,5% που γίνεται στην παρακράτηση φόρου σε περίπου 5,5 εκατομμύρια μισθωτούς και συνταξιούχους. Με αυτό το μέτρο, θέλουν να πάρουν ακόμη και… 50 λεπτά του ευρώ από το μηνιάτικο κάθε μισθωτού και συνταξιούχου προκειμένου βέβαια να μαζέψουν το διόλου ευκαταφρόνητο ποσό των τουλάχιστον 100 εκατ. ευρώ. Είναι μέτρο άμεσης απόδοσης καθώς λειτουργεί με το που ξεκινάει ο χρόνος και αποτυπώνεται ως μείωση του καθαρού μισθού ή της καθαρής σύνταξης. Ποια θα είναι αυτή η μείωση μισθού (ή σύνταξης;)
  1. Σε μισθό 643 ευρώ θα προκύψει πρόσθετη επιβάρυνση 9 λεπτών του ευρώ
  2. Σε μισθό 786 ευρώ, θα αφαιρεθούν 56 λεπτά του ευρώ
  3. Σε μισθό 929 ευρώ θα αφαιρεθούν 1,03 ευρώ
  4. Σε μισθό 1143 ευρώ η επίπτωση φτάνει στα 1,74 ευρώ
  5. Σε μισθός 1286 ευρώ, η επιβάρυνση ανέρχεται στα 2,21 ευρώ
  6. Σε μισθό 1500 ευρώ η επιβάρυνση είναι 3 ευρώ ενώ
  7. Σε μισθό 2000 ευρώ η επιβάρυνση είναι 5,25 ευρώ.
Αναλυτικά, η επίπτωση έχει ως εξής:
Μηνιαίος μισθόςΦόρος που αναλογείΠρόσθετη επιβάρυνση που θα προκύψει
6435,710,09
71421,430,32
78637,140,56
85752,860,79
92968,571,03
100084,291,26
1071100,001,50
1143115,711,74
1214131,431,97
1286147,142,21
1357162,862,44
1429178,572,68
1500200,003,00
1571221,433,32
1643242,863,64
1714264,293,96
1786285,714,29
1857307,144,61
1929328,574,93
2000350,005,25
2071371,435,57
2143392,865,89
2214420,006,30
2286447,146,71
2357474,297,11
2429501,437,52
2500528,577,93
2571555,718,34
2643582,868,74
2714610,009,15
2786637,149,56
2857664,299,96
2929697,1410,46
3000730,0010,95
3071762,8611,44
3143795,7111,94
3214828,5712,43
3286861,4312,92
3357894,2913,41
3429927,1413,91
3500960,0014,40
3571992,8614,89
36431025,7115,39
37141058,5715,88
37861091,4316,37
38571124,2916,86
39291157,1417,36
40001190,0017,85
40711222,8618,34
41431255,7118,84
42141288,5719,33
42861321,4319,82
43571354,2920,31
44291387,1420,81
45001420,0021,30
45711452,8621,79
46431485,7122,29
47141518,5722,78
47861551,4323,27
48571584,2923,76
49291617,1424,26
50001650,0024,75
50711682,8625,24
51431715,7125,74
52141748,5726,23
52861781,4326,72
53571814,2927,21
54291847,1427,71
55001880,0028,20
55711912,8628,69
56431945,7129,19
57141978,5729,68
57862011,4330,17
58572044,2930,66
59292077,1431,16
60002110,0031,65
60712142,8632,14
61432175,7132,64
62142208,5733,13
62862241,4333,62
63572274,2934,11
64292307,1434,61
65002340,0035,10
65712372,8635,59
66432405,7136,09
67142438,5736,58
67862471,4337,07
68572504,2937,56
69292537,1438,06
70002570,0038,55
70712602,8639,04
71432635,7139,54
Πάνω από 10 ευρώ τον μήνα θα χάσουν όσοι έχουν φορολογητέες αποδοχές άνω των 2857 ευρώ τον μήνα.
Περίπου 60 εκατ. ευρώ θα κοπούν από το επίδομα θέρμανσης. Από τον εφαρμοστικό νόμο θα φανεί αν η νέα περικοπή της δαπάνης κατά 50% θα εξασφαλιστεί μέσα από την περαιτέρω αυστηροποίηση των εισοδηματικών κριτηρίων ή αν θα μειωθεί περαιτέρω το ποσό της επιδότησης.
Το ψαλίδισμα της έκπτωσης φόρου για τις ιατρικές δαπάνες η οποία έχει δημοσιονομικό κόστος της τάξεως των 86,8 εκατ. ευρώ με βάση τα δεδομένα του 2016 είναι επίσης στο πακέτο μέτρων του 2018. Για να αποδώσει εισπρακτικά το μέτρο μέσα στο 2018, σημαίνει ότι –εκτός συνταρακτικού απροόπτου- δεν θα συνυπολογιστούν ως έκπτωση φόρου οι ιατρικές δαπάνες που θα πραγματοποιήσουμε φέτος. Ένα βήμα περικοπής της δαπάνης εκτιμάται ότι έχει ήδη γίνει με την υποχρεωτική πληρωμή των δαπανών υγείας με κάρτα προκειμένου να αναγνωριστεί η έκπτωση. Από μόνο του αυτό το μέτρο, θα περιορίσει το ποσό της έκπτωσης που θα επικαλούνται οι φορολογούμενοι. Δεν αποκλείεται όμως στο τελικό πακέτο να περιληφθεί η πλήρης κατάργηση της έκπτωσης. Σε αυτή την περίπτωση θα είναι ένα προφανές αντικοινωνικό μέτρο καθώς θα χτυπηθούν άνθρωποι με σοβαρά προβλήματα υγείας τα οποία εκτός από τα υψηλά τιμολόγια για την περίθαλψή τους θα πρέπει να αντιμετωπίσουν και το εκκαθαριστικό της εφορίας.
Για να συγκεντρωθεί το ποσό των 500 εκατ. ευρώ, θα προβλέπεται επίσης η κατάργηση της χορήγησης κοινωνικών επιδομάτων που υπερκαλύπτονται από το ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα. Έτσι, όσοι θα εισπράττουν από τη μια πλευρά το ελάχιστο εισόδημα, θα το χάνουν από την άλλη μέσα από την κατάργηση επιδομάτων που υπήρχαν μέχρι σήμερα. Σε αυτή τη λογική, θα υπάρξει περικοπή της δαπάνης ακόμη και για τα επιδόματα ανεργίας (π.χ το επίδομα μακροχρόνιας ανεργίας που χορηγεί ο ΟΑΕΔ)


Πληρώνουμε φόρους για εισοδήματα που δεν έχουμε εισπράξει – Τι προβλέπει η νομοθεσία

Και… ταπί και φορολογημένοι –ψύχραιμοι ή όχι μικρή σημασία έχει- θα μείνουν φέτος χιλιάδες φορολογούμενοι καθώς πλησιάζει η ώρα που θα επιβαρυνθούν φορολογικά για εισοδήματα που δεν έχουν εισπράξει.

Και όχι μόνον αυτό: από φέτος εγγράφουν υποθήκη για πληρωμή και ασφαλιστικών εισφορών οι οποίες θα υπολογιστούν και αυτές επί των ανείσπρακτων εισοδημάτων. Όσοι δεν έχουν την… τύχη να είναι μισθωτοί, ουσιαστικά δεν μπορούν να αποφύγουν την αδικία της φορολόγησης επί ανύπαρκτων εισοδημάτων καθώς η μόνη διέξοδος είναι η προσφυγή στη δικαιοσύνη και –πρακτικά- η εγκατάλειψη κάθε πιθανότητας είσπραξης αυτών των εισοδημάτων στο μέλλον.
Η φορολογική νομοθεσία είναι σαφής και δεν αφήνει περιθώρια παρερμηνείας: «χρόνος κτήσης του εισοδήματος θεωρείται ο χρόνος που ο δικαιούχος απέκτησε το δικαίωμα είσπραξής του. Κατ’ εξαίρεση, για τις ανείσπρακτες δεδουλευμένες αποδοχές που εισπράττει καθυστερημένα ο δικαιούχος εισοδήματος από μισθωτή εργασία και συντάξεις σε φορολογικό έτος μεταγενέστερο, χρόνος απόκτησης του εν λόγω εισοδήματος θεωρείται ο χρόνος που εισπράττονται, εφόσον αναγράφονται διακεκριμένα στην ετήσια βεβαίωση αποδοχών που χορηγείται στον δικαιούχο». Με βάση αυτή τη νομοθετική διατύπωση, η μεταχείριση των ανείσπρακτων εισοδημάτων χωρίζονται σε τρεις κατηγορίες ανάλογα με την πηγή προέλευσής τους. Η κατάσταση διαμορφώνεται ως εξής:
Επαγγελματίες: Οι ελεύθεροι επαγγελματίες και οι επιτηδευματίες, από τη στιγμή που εξέδωσαν τιμολόγιο μέσα στο 2016 θα φορολογηθούν γι’ αυτό ανεξάρτητα από το αν το εισέπραξαν ή όχι. Το κόστος φέτος μπορεί να είναι πολλαπλάσιο σε σχέση με πέρυσι για τους ακόλουθους λόγους:
· Φέτος, οι ελεύθεροι επαγγελματίες και οι επιτηδευματίες μπορεί να φορολογηθούν με αισθητά υψηλότερους φορολογικούς συντελεστές σε σχέση με πέρυσι. Αν το ανείσπρακτο τιμολόγιο ανεβάζει τα δηλωθέντα κέρδη του επιτηδευματία πάνω από τα 20.000 ευρώ ή τα 30.000 ευρώ, τότε ο φορολογικός συντελεστής δεν θα είναι το 26% που ίσχυε μέχρι και πέρυσι, αλλά το 29%, το 37% ή ακόμη και το 45%.
· Το ανείσπρακτο τιμολόγιο θα αυξήσει και την εισφορά αλληλεγγύης η οποία επίσης θα υπολογιστεί φέτος με υψηλότερους συντελεστές σε σχέση με πέρυσι. Το 2016, ο ανώτατος συντελεστής υπολογισμού της εισφοράς ήταν το 4% και φέτος έχουμε φτάσει στο 9% και στο 10%
· Ο 3ος λόγος είναι και ο χειρότερος. Με την προσαύξηση φέτος των φορολογητέων κερδών, οι ελεύθεροι επαγγελματίες και οι επιτηδευματίες θα φορτωθούν και με επιπλέον ασφαλιστικές εισφορές. Μάλιστα, με βάση τα κέρδη που θα αποτυπωθούν στις φορολογικές δηλώσεις του 2016, θα γίνει ο υπολογισμός των ασφαλιστικών εισφορών ολόκληρης της φετινής χρονιάς. Τα ποσά που ήδη έχουν καταβάλλει οι επαγγελματίες –και τα οποία έχουν υπολογιστεί με βάση τα κέρδη του 2015- δεν είναι τίποτα περισσότερο από προκαταβολή. Τον Σεπτέμβριο, θα γίνει εκ νέου ο υπολογισμός των εισφορών για ολόκληρη τη χρονιά. Όσο περισσότερα θα είναι τα κέρδη του 2016, τόσο μεγαλύτερη θα είναι και η επιβάρυνση. Υπενθυμίζεται ότι η φορολογική νομοθεσία δεν επιτρέπει στον επαγγελματία να αποφύγει την έκδοση του τιμολογίου επειδή δεν θα έχει πληρωθεί από τον πελάτη ή τον εργοδότη του (σ.σ άσχετα αν αυτό γίνεται κατά κόρον στην αγορά ειδικά τους τελευταίους μήνες).
Η νομοθεσία δίνει το δικαίωμα στους επαγγελματίες να κάνουν «προβλέψεις» για να διαγράψουν ανείσπρακτες αμοιβές. Αυτό όμως γίνεται βάσει συγκεκριμένων προϋποθέσεων. Έτσι,
1. για ληξιπρόθεσμες απαιτήσεις μέχρι το ποσό των χιλίων ευρώ που δεν έχουν εισπραχθεί για διάστημα άνω των 12 μηνών, ο φορολογούμενος μπορεί να σχηματίσει πρόβλεψη επισφαλών απαιτήσεων σε 100% της εν λόγω απαίτησης, εφόσον έχουν αναληφθεί οι κατάλληλες ενέργειες για τη διασφάλιση του δικαιώματος είσπραξης της εν λόγω απαίτησης (σ.σ απαιτείται δηλαδή να γίνουν ασφαλιστικά μέτρα και άλλες νομικές ενέργειες),
2. για ληξιπρόθεσμες απαιτήσεις άνω 1.000 ευρώ που δεν έχουν εισπραχθεί για διάστημα άνω των δώδεκα (12) μηνών, ο φορολογούμενος δύναται να σχηματίσει πρόβλεψη επισφαλών απαιτήσεων με συντελεστή 50% εφόσον ο χρόνος υπερημερίας είναι μεγαλύτερος των 12 μηνών, 75% για υπερημερία άνω των 18 μηνών και 100% για υπερημερία άνω των 24 μηνών.
Μισθωτοί: Θεωρητικά είναι στην καλύτερη θέση από όλους καθώς δεν θα φορολογηθούν για εισοδήματα που δεν έχουν εισπράξει. Αρκεί βέβαια να το παραδεχτεί ο εργοδότης και να αναγράψει τα ανείσπρακτα ποσά σε ειδικό κωδικό στη βεβαίωση αποδοχών. Αν αυτό δεν συμβεί, ο εργαζόμενος θα πρέπει να έρθει σε συνεννόηση με τον εργοδότη του καθώς η εφορία φορολογεί ότι… βλέπει στο σύστημα Taxis. H παγίδα βέβαια για τους μισθωτούς αλλά και τους συνταξιούχους, είναι η εξής: τα εισοδήματα θα φορολογηθούν στο έτος είσπραξης. Αν ο εργοδότης κλείσει τις εκκρεμότητες του μέσα στο 2017 μαζί με τους μισθούς του τρέχοντος έτους, η φορολογική επιβάρυνση θα εκτοξευτεί.
Εισοδηματίες: Χιλιάδες ιδιοκτήτες ακόμη και για τα ενοίκια που δεν έχουν εισπράξει μέσα στο 2016 καθώς ο μοναδικός τρόπος για να μην φορολογηθούν αυτά, είναι να έχει ακολουθηθεί η επίπονη και κοστοβόρα δικαστική οδός. Όπως αναφέρει και η σχετική νομοθετική διάταξη: «Τα εισοδήματα από την εκμίσθωση ακίνητης περιουσίας, τα οποία δεν έχουν εισπραχθεί από τον δικαιούχο, δεν συνυπολογίζονται στο συνολικό εισόδημά του, εφόσον έως την προθεσμία υποβολής της ετήσιας δήλωσης φορολογίας εισοδήματος, έχει εκδοθεί εις βάρος του μισθωτή διαταγή πληρωμής ή διαταγή απόδοσης χρήσης μισθίου ή δικαστική απόφαση αποβολής ή επιδίκασης μισθωμάτων ή έχει ασκηθεί εναντίον του μισθωτή αγωγή αποβολής ή επιδίκασης μισθωμάτων».
Για να δηλώσετε τα ανείσπρακτα ενοίκια, θα πρέπει να απευθυνθείτε στην αρμόδια Δ.Ο.Υ προκειμένου να προσκομίσετε τα απαραίτητα δικαιολογητικά πριν από την υποβολή της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος. Θα χρειαστούν φωτοτυπίες των διαταγών, δικαστικών αποφάσεων που έχουν εκδοθεί ή αγωγών που έχουν ασκηθεί, έως και την προθεσμία υποβολής της ετήσιας δήλωσης.

Το δράμα του να είσαι μισθωτός στην Ελλάδα με αριθμούς και παραδείγματα

Ποιος είπε ότι τα μεγάλα θύματα αυτής της κρίσης είναι οι συνταξιούχοι; Η μέση κύρια σύνταξη από το 2012 μέχρι και το 2016 μειώθηκε κατά 13,96% με τον μέσο συνταξιούχο να εξακολουθεί να εισπράττει 8848,92 ευρώ ετησίως –ή 737 ευρώ τον μήνα- μόνο από την κύρια σύνταξή του και χωρίς να προσμετράται το επικουρικό. Στο ίδιο διάστημα, ο μισθωτός έχασε το 28,17% του μισθού του και καλείται πλέον να τα βγάλει πέρα με 10.671 ευρώ τον χρόνο ή 889 ευρώ τον μήνα. Ουσιαστικά, η μέση σύνταξη –αν προσμετρηθεί και το μέσο επικουρικό το οποίο διαμορφώνεται στα 215 ευρώ- είναι πλέον ίση με τον μέσο μισθό γεγονός αδιανόητο για μια χώρα η οποία θέλει να έχει ένα βιώσιμο ασφαλιστικό σύστημα.
Ποια είναι η πηγή αυτών των δεδομένων; Η πιο αξιόπιστη δυνατή. Οι κωδικοί των φορολογικών δηλώσεων που υποβλήθηκαν την τελευταία 5ετία. Ειδικά μετά την υποχρέωση όλων των εργοδοτών και όλων των ασφαλιστικών ταμείων να αποστέλλουν ηλεκτρονικά τα στοιχεία για τα εισοδήματα μισθωτών και συνταξιούχων στο Taxis, δεν υπάρχουν περιθώρια παρερμηνειών ούτε απόδοσης των στατιστικών ευρημάτων σε στατιστικό λάθος ή στη φοροδιαφυγή. Η κρίση χτύπησε περισσότερο τους εργαζόμενους και λιγότερο τους μισθωτούς. Μπορεί στους συνταξιούχους να έγιναν έως και 14 μειώσεις κύριων και επικουρικών συντάξεων, αυτές όμως δεν αφορούσαν το σύνολο των συνταξιούχων παρά μόνο αυτούς που εισέπρατταν τις μεγαλύτερες συντάξεις. Αντίθετα, οι εργαζόμενοι χτυπήθηκαν στο σύνολό τους ειδικά από το στιγμή που θεσπίστηκε ο χαμηλότερος βασικός μισθός αλλά και η «κυριαρχία» των ατομικών συμβάσεων έναντι των κλαδικών.
Από την επεξεργασία των κωδικών του εντύπου Ε1 προκύπτουν πολλά αποκαλυπτικά στοιχεία για την οικονομική κατάσταση των φορολογουμένων. Ιδού τα κυριότερα:
  • Τα εισοδήματα από μισθούς και ημερομίσθια «βούλιαξαν» στο διάστημα 2012-2016 κάτι που αποτυπώνεται πλέον και σε ακρίβεια… ευρώ. Το 2016, οι υπόχρεοι εμφάνισαν 23,172 δις. ευρώ από μισθούς και οι σύζυγοί τους περίπου 7,678 δις. ευρώ. Συνολικά, τα εισοδήματα από μισθούς ανήλθαν το 2015 (καθώς αυτά τα εισοδήματα αποτυπώθηκαν στις δηλώσεις του 2016) στα 30,85 δις. ευρώ ενώ συνολικά, οι μισθωτοί ήταν 2.899.520 άτομα. Στις δηλώσεις του 2012, το άθροισμα των εισοδημάτων υπόχρεων και συζύγων, είχε φτάσει στα 39,954 δις. ευρώ. Δηλαδή, η κρίση στην 4ετία «εξαφάνισε» 9,1 δις. ευρώ μόνο από μισθούς και ημερομίσθια. Ο μέσος μισθός του υπόχρεου περιορίστηκε από τα 14.856,8 ευρώ στα 10,671 ευρώ (σ.σ δηλαδή μειώθηκε κατά 28,17%) ενώ ο μέσος μισθός της συζύγου περιορίστηκε από τα 13747 ευρώ στα 10.547 ευρώ (μείωση 23,7%)
  • Τα εισοδήματα από τις κύριες συντάξεις, παρά τις 8 μειώσεις που έχουν γίνει από το 2012 μέχρι σήμερα, μειώθηκαν από τα 25 δις. ευρώ το 2012 στα 21,85 δις. ευρώ το 2016. Σε αντίθεση δηλαδή με το εισόδημα από μισθούς που χάθηκε περίπου το 30%, οι αθροιστικές περικοπές στο εισόδημα από κύριες συντάξεις είναι της τάξεως του 12-13%. Ειδικότερα, οι κύριες συντάξεις των υπόχρεων ήταν 2.027.287 το 2012 και το εισόδημα ήταν 20,85 δις. ευρώ. Το 2016, ο αριθμός των υπόχρεων συνταξιούχων ήταν 2.040.420 και το εισόδημα είχε περιοριστεί στα 18.055 δις. ευρώ. Δηλαδή, η μέση κύρια σύνταξη των υπόχρεων, περιορίστηκε από τα 10.285,8 ευρώ το 2012, στα 8848,92 ευρώ το 2016. Δηλαδή, η μέση σύνταξη του υπόχρεου, μειώθηκε κατά  13,96%. Η μέση κύρια σύνταξη της συζύγου, μειώθηκε πολύ λιγότερο από τα 8093,07 ευρώ στα 7.498,79 ευρώ δηλαδή κάτι περισσότερο από 7%. Η συνολική δαπάνη περιορίστηκε από τα 4,177 δις. ευρώ στα 3,793 δις. ευρώ ενώ και ο αριθμός των δικαιούχων συζύγων μειώθηκε από τα 516.219 άτομα στα 505.886 άτομα.
  • Η μεγάλη… καταστροφή, έχει γίνει στις επικουρικές συντάξεις και στα μερίσματα. Το 2012, υπόχρεοι και σύζυγοι είχαν εισπράξει αθροιστικά 4,676 δις. ευρώ ενώ το 2016, το αντίστοιχο ποσό μειώθηκε στα 3,464 δις. ευρώ. Δηλαδή, καταγράφεται μείωση της τάξεως του 26%. Η μέση επικουρική σύνταξη του υπόχρεου περιορίστηκε από τα 3857 ευρώ το 2012 στα 2590 ευρώ το 2016 ενώ η μέση επικουρική σύνταξη της συζύγου μειώθηκε από τα 3930 ευρώ το 2012 στα 2855,3 ευρώ το 2016.
  • Την τρανή απόδειξη της μείωσης του καθαρού εισοδήματος των μισθωτών και των συνταξιούχων, δίνουν οι κωδικοί 315 και 316 όπου δηλώνονται οι φόροι που παρακρατήθηκαν από μισθούς και συντάξεις το 2016, συγκριτικά πάντοτε με το 2012. Παρά τη βύθιση των εισοδημάτων –κυρίως από μισθούς και από επικουρικές συντάξεις και δευτερευόντως από κύριες συντάξεις- οι παρακρατηθέντες φόροι παρέμειναν στο ύψος τους, απόρροια φυσικά της συνεχούς αύξησης των φορολογικών συντελεστών. Έτσι, το 2015, οι φόροι που παρακρατήθηκαν από τον υπόχρεο, ανήλθαν στα 4,034 δις. ευρώ ή στα 1739 ευρώ ανά φορολογούμενο ενώ από τις συζύγους παρακρατήθηκαν 928 εκατ. ευρώ ή 1437 ευρώ ανά φορολογούμενο. Το 2012, από τους υπόχρεους είχαν παρακρατηθεί 3,857 δις. ευρώ ή 1731 ευρώ ανά φορολογούμενο ενώ από τις συζύγους 1374 ευρώ. Ο συνδυασμός μείωσης εισοδήματος και διατήρησης των παρακρατηθέντων φόρων στο ύψος τους, ήταν που οδήγησε και στη ραγδαία μείωση του καθαρού εισοδήματος.
  • Τα ακαθάριστα έσοδα από επιχειρηματική δραστηριότητα –αθροιστικά για τον υπόχρεο και τη σύζυγο- έφτασαν  το 2016 στα 38,143 δις. ευρώ έναντι 44,336 δις. ευρώ το 2012. Ωστόσο, παρά τον τζίρο των 38 δις. ευρώ, τα καθαρά κέρδη που δηλώθηκαν από επιχειρηματική δραστηριότητα ήταν μόλις 4,5 δις. ευρώ. Καθένας από τους 308.118 υπόχρεους που εμφάνισαν κέρδη είχε μέσο εισόδημα 12.142 ευρώ (αισθητά αυξημένο σε σχέση με τα 10226 ευρώ του 2012) ενώ καθεμιά από τις 75.606 συζύγους με «κέρδη» είχε μέσο εισόδημα 10.386 ευρώ έναντι 9,911 ευρώ το 2012.
  • Τα εισοδήματα από τόκους έφτασαν το 2015 στα 1,344 δις. ευρώ και αντιστοιχούν σε περίπου 242 ευρώ ανά καταθέτη. Περίπου 123 εκατ. ευρώ ήταν και οι τόκοι που αντιστοιχούν σε καταθέσεις του εξωτερικού. Σε αυτές τις καταθέσεις βέβαια, το μέσο ετήσιο εισόδημα είναι 3.515 ευρώ για τον υπόχρεο και 2.455 ευρώ για τη σύζυγο. Τα ποσά είναι μεγάλα καθώς είναι μικρός οι αριθμός των φορολογουμένων με καταθέσεις στο εξωτερικό (27.144 υπόχρεοι και 11.337 σύζυγοι)
  • Landlords, στην Ελλάδα δεν υπάρχουν παρά ελάχιστοι. Από την ενοικίαση κατοικιών, εισπράχθηκαν 2,8 δις. ευρώ το 2015 έναντι 3,77 δις. ευρώ το 2011 με το μέσο εισόδημα ανά ιδιοκτήτη να είναι μόλις 3370 ευρώ τον χρόνο. Αποδοτικότερη ήταν η ενοικίαση γραφείων και καταστημάτων καθώς απέφερε συνολικό εισόδημα 2,846 δις. ευρώ  ή περίπου 5.600 ευρώ κατά μέσο όρο. Πάντως και το εισόδημα από ενοικίαση γραφείων εμφανίζεται να έχει καταρρεύσει καθώς για τους υπόχρεους μειώθηκε από τα 7.354 ευρώ στα 5.853 ευρώ ενώ για  τις συζύγους, έχει μειωθεί από τα 6976 ευρώ στα 5446 ευρώ.
  • Στο διάστημα 2012-2016, υπερδιπλασιάστηκε ο αριθμός των φορολογουμένων με περιουσία (ακίνητα ή καταθέσεις) στο εξωτερικό. Τους σχετικούς κωδικούς (029 και 030 του πίνακα 2) συμπλήρωσαν το 2016 45.065 υπόχρεοι και 18.038 σύζυγοι (σύνολο 63103 άτομα) όταν το 2012, οι αντίστοιχοι κωδικοί είχαν συμπληρωθεί από  20268 υπόχρεους και 7927 συζύγους (σύνολο 28.195 φορολογούμενοι). Μέσα σε μια τετραετία οι… ειλικρινείς που αποκάλυψαν την ύπαρξη περιουσίας εκτός Ελλάδας αυξήθηκαν επομένως κατά 59,8%.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου