Σελίδες

Σάββατο 3 Ιουνίου 2017

Πρακτικά από την ομιλία της Υφ. Οικονομικών Κ. Παπανάτσιου στη Διαρκή Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων κατά τη συζήτηση του ν/σ «Προσαρμογή της Ελληνικής Νομοθεσίας στις διατάξεις της Οδηγίας (ΕΕ) 2015/2376 και άλλες διατάξεις»

Πρακτικά από την ομιλία της Υφ. Οικονομικών Κ. Παπανάτσιου στη Διαρκή Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων κατά τη συζήτηση του ν/σ «Προσαρμογή της Ελληνικής Νομοθεσίας στις διατάξεις της Οδηγίας (ΕΕ) 2015/2376 και άλλες διατάξεις»




ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΙΛΙΑ ΤΗΣ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ Κ. ΠΑΠΑΝΑΤΣΙΟΥ ΣΤΗ ΔΙΑΡΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ ΚΑΤΑ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ Ν/Σ «ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ ΣΤΙΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ (ΕΕ) 2015/2376 ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ»

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΠΑΠΑΝΑΤΣΙΟΥ (Υφυπουργός Οικονομικών): Θα ξεκινήσω, κύριε Πρόεδρε, με τις τοποθετήσεις των Βουλευτών.

Καταρχήν, θα ήθελα να απαντήσω σε ό,τι αφορά στα άρθρα που αφορούν το Ζάππειο Μέγαρο.

Διευκρινίζουμε, «ανά έτος, συνολικά και όχι ανά Φορέα» το 40.000€. Δηλαδή, είναι 40.000 € ετησίως. Είναι 40.000 ευρώ ετησίως σε ένα κύκλο εργασιών σε ακαθάριστα έσοδα του Ζαππείου, 1.200 τουλάχιστον που είχαμε το προηγούμενο διάστημα.

Από κει και μετά,  ακριβώς για αυτό το λόγο είναι 40.000 το ποσό που δίνεται και με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών. Για εξαιρετικές περιπτώσεις 16.000 περίπου είναι ο ΕΝΦΙΑ του Ζαππείου, δηλαδή επί της ουσίας η επιβάρυνση στο Ζάππειο Μέγαρο είναι 24.000€ ετησίως. Νομίζω ότι είναι ένα ποσό που είναι ανάξιο λόγου και με αυτό τον τρόπο δεν θα χαθούνε, ούτε οι συντάξεις των εργαζομένων, ούτε οι αμοιβές τους, ούτε οτιδήποτε άλλο. Πράγματα τα οποία μέχρι τώρα σε παλιότερα αν θέλετε, μπορώ να σας φέρω και στοιχεία στην Ολομέλεια γίνονταν παραχωρήσεις, χωρίς να είναι καλυμμένα τα Δ.Σ. εμείς θέλουμε να φέρουμε εδώ πέρα με κάλυψη των Δ.Σ. να παίρνουν τις αποφάσεις, όπως, πρέπει και να παραχωρούνται οι χώροι για να γίνονται οι εκδηλώσεις ειδικά στις δύσκολες εποχές που διανύουμε.

 Όσον αφορά στο άρθρο 10 που αφορά την ΕΤΑΔ τα περισσότερα ακίνητα δεν έχουν ΕΝΦΙΑ, επειδή ακριβώς ο ΕΝΦΙΑ για τα ακίνητα της ΕΤΑΔ είναι στους ενοικιαστές. Σε αυτούς που έχουν παραχωρηθεί. Με αυτή την έννοια, δηλαδή γι’ αυτό και στην Έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους δεν καταλογίζεται κάποιος ΕΝΦΙΑ. Ρώτησε νομίζω ο κ. Αμυράς αν  προβλέπεται κάποιο άλλο μητρώο ακινήτων, όλα αυτά τα ψηφίσαμε στον προηγούμενο νόμο. Θα ξεκινήσουνε με την Αιγίδα του υπέρ ταμείου και θα καταχωρηθούν.

Όσον αφορά στο άρθρο 16 για το οποίο γίνεται πολύς λόγος. Καταρχήν, θέλω να διευκρινίσω ότι με τη διάταξη αυτή που αφορά στον νόμο  2238/1994 παρ. 1 του άρθρου 13 αποσαφηνίζεται ότι μόνο η πώληση, ή η μίσθωση ακινήτου δεν συνιστά μεταβίβαση επιχείρησης. Μιλάμε για περιπτώσεις, όπου δεν υπάρχει κάποιος δεσμός μεταξύ των δύο επιχειρήσεων, δηλαδή δεν έχουν μεταβιβαστεί μετοχές, μερίδια ή τα άυλα στοιχεία το είπα και εχθές το επαναλαμβάνω και σήμερα. Δεν μεταβιβάζεται φήμη και πελατεία δεν μεταβιβάζεται τίποτα από όλα αυτά. Εδώ έρχομαι να αναφερθώ λίγο, επειδή έγινε σύνδεση με το 4172/2013 το άρθρο 41 και το άρθρο 42. Καταρχήν και τα δύο άρθρα, το άρθρο  41 αφορά μεταβίβαση ακίνητης περιουσίας, του οποίου αναστέλλεται η ισχύς μέχρι 31 Δεκεμβρίου του 2017.

Το άρθρο 42 μιλάει για μεταβίβαση τίτλων. Επίσης, υπάρχει η ΠΟΛ.1032/26.1.2015 για τη φορολογική μεταχείριση του εισοδήματος από μεταβίβαση τίτλων και ολόκληρης της επιχείρησης μετά την έναρξη ισχύος διατάξεων του νέου ΚΦΕ (ν.4172/2013). Σε αυτήν την περίπτωση είναι  ΠΟΛ της κυρίας Σαββαΐδου και λέει: Η υπεραξία από τη μεταβίβαση ατομικής επιχείρησης, αφορά όχι την καθ’ αυτό πώληση των παγίων εμπορευμάτων στο νέο ιδιοκτήτη, καθώς όσον αυτά σε κάθε περίπτωση αποτελούν ακαθάριστα έσοδα του μεταβιβάζοντος. Η υπεραξία προκειμένου να αντιστοιχεί στην άυλη αξία αυτής όπως αέρας, επωνυμίας, σήμα προνόμια, φήμη και πελατεία κλπ. και φορολογική με συντελεστή 15%, ενώ δεν αφορά εισοδήματα από επιχειρηματική δραστηριότητα.

Δηλαδή επί της ουσίας υπάρχει λυμένο το θέμα του νόμου 4172 με την ΠΟΛ της κυρίας Σαββαΐδου, ερχόμαστε να λύσουμε το πρόβλημα που υπάρχει σε προηγούμενες υποθέσεις που έχουν να κάνουν με τον 2238/1994. Εναρμονίζεται επί της ουσίας στο ν. 4172 ότι αφορά και υποθέσεις εκκρεμείς που υπάρχουν και δεν υπάρχει ίδια αντιμετώπιση από της ΔΟΥ με τους δύο νόμους.  Νομίζουμε ότι έτσι αντιμετωπίζονται  ενιαία και οι ουρές, οι εκκρεμότητες του παλιού καθεστώτος.

Όσον αφορά στο άρθρο 8 για την τοιχοκόλληση και όχι ανάρτηση στο Διαδίκτυο. Ότι αφορά στο κεντρικό, όλοι αναρτώνται στο διαδίκτυο δεν υπάρχει θέμα. Οι αναρτήσεις με την τοιχοκόλληση στα τελωνεία, στα μικρά τελωνεία που υπάρχουν στη χώρα, δεν υπάρχει σύνδεση αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει κάποια διασύνδεση, όταν προκύψει όταν γίνει, θα τροποποιήσουμε και το νόμο για να αναρτάται στο διαδίκτυο. Υπάρχουν δηλαδή δυσκολίες επικοινωνιακές των τελωνείων με το κεντρικό σύστημα.

Όσον αφορά για την ΑΑΔΕ νομίζω έδωσα τις εξηγήσεις χθες, το ξαναρώτησε ο κ. Αμυράς σήμερα, γίνεται εκπαίδευση και των ήδη υπαρχόντων και των νεοεισερχόμενων στην ΑΑΔΕ.

Άρθρο 13. Θέλω να δούμε εδώ πέρα ποιους αφορά το άρθρο 13. Αφορά εκείνους οι οποίοι δεν έχουν ΦΠΑ στα παραστατικά τους, δηλαδή αφορά γιατρούς, αφορά φροντιστήρια και εκπαιδευτήρια. Νομίζω, ότι όταν υπάρχει παράβαση από τη στιγμή που δεν έχουν και ΦΠΑ και να έχουμε προσαυξήσεις προς αυτό, σε αυτή την περίπτωση θεωρώ ότι είναι δίκαιο το πρόστιμο που επιβάλλεται, είναι σε κάποιες κατηγορίες που όλοι ξέρουμε δυστυχώς ότι υπάρχει μεγάλη φοροδιαφυγή και είναι ο μόνος τρόπος για να μπορέσουν να πληρώσουν και εκείνοι στην περίπτωση της φοροδιαφυγής.

Άρθρο 7 για το ΦΠΑ αγροτών. Ξαναλέω πάλι στον κύριο Βαρδαλή από το ΚΚΕ. Δεν υπάρχει κανένα θέμα επιβάρυνσης των αγροτών, είναι αίτημα των αγροτών, το συμψηφίζουν και καθυστερούν πάρα πολύ οι άνθρωποι για να πάρουν την επιστροφή του ΦΠΑ. Γι’ αυτό το λόγο και το έχουν ζητήσει. Το ΦΠΑ θα το παίρνουν με την εκκαθάριση, θα τους το πληρώνει ο έμπορος ή ο συνεταιρισμός και από εκεί και μετά κάθε μήνα που εκδίδεται η εκκαθάριση, όταν έρθουν για να κάνουν το ΦΠΑ που συνήθως είναι στους τρεις μήνες, δηλαδή μιλάμε για 4,5 μήνες μετέπειτα, όταν είναι από τον πρώτο μήνα, θα μπορούν να συμψηφίζουν το ΦΠΑ με τα έξοδά τους και να αποδίδουν στο δημόσιο. Εξάλλου, στο νόμο του ΦΠΑ στο 39Β υπάρχει δυνατότητα όχι για τους αγρότες, αλλά και για οποιονδήποτε επιτηδευματία να μπορεί να επιλέξει, αν θα μπορεί να πληρώνει το ΦΠΑ με την έκδοση των στοιχείων, ή αν θα αποδίδει το ΦΠΑ με την πληρωμή των τιμολογίων σε αυτές τις περιπτώσεις. Νομίζω ότι δίνεται η δυνατότητα αυτή, δεν είναι απαραίτητο να πληρώσει το ΦΠΑ αν δεν το έχει εισπράξει. Επιλέγει ο λογιστής σε ποια κατηγορία θα είναι ο επιτηδευματίας. Ξαναλέω, δεν είναι μόνο για τους αγρότες αυτό, είναι για όλους τους επιτηδευματίες.

Η παρατήρηση του κ. Αραχωβίτη για τα νομικά πρόσωπα με τον καινούργιο νόμο για τους συνεταιρισμούς που είναι μέλη συνεταιρισμών, να έχουν την ίδια αντιμετώπιση θεωρώ ότι είναι στη σωστή κατεύθυνση. Δεσμευόμαστε να φέρουμε τροπολογία αν προλάβουμε στην Ολομέλεια, διαφορετικά σε επόμενο νομοσχέδιο που να συμπεριλαμβάνονται και τα νομικά πρόσωπα μέλη των συνεταιρισμών, άλλοι συνεταιρισμοί που είναι πλέον μέλη με μια μερίδα.

Για το άρθρο 18 για τις ζυθοποιίες. Κατ’ αρχήν δεν αφορά μόνο τις μεγάλες ζυθοποιίες. Αφορά μεγάλες και μικρές ζυθοποιίες, τις αφορά όλες. Σε αυτή την περίπτωση έχουν να κάνουν με τα προϊόντα που προέρχονται από ζύμωση. Μεταξύ αυτών αίτημά τους είναι η παραγωγή του μηλίτη. Στην Ελλάδα δεν υπάρχει παραγωγή μηλίτη αυτή την στιγμή, δεν υπάρχει καμία κανονιστική διάταξη, καμιά υπουργική απόφαση που να καθορίζει πώς θα γίνεται η παραγωγή. Με τη διάταξη αυτή δίνουμε τη δυνατότητα στις ζυθοποιίες, ξαναλέω μικρές και μεγάλες δεν υπάρχει όριο ποιες θα το κάνουν, για να μπορούν να παράγουν προϊόντα ζύμωσης. Θα έρθει σε λίγο διάστημα ξεκινάει η διαδικασία, είναι μια τρίμηνη διαδικασία που θα ξεκινήσει για την παραγωγή του μηλίτη θα γίνει υπουργική απόφαση, για να μπορεί να παράγει και η χώρα μας μηλίτη κάτι που όλα αυτά τα χρόνια δεν μπορούσε να παράγει. Αυτό έχει να κάνει τουλάχιστον με αίτημα που υπάρχει πάρα πολλά χρόνια και γίνεται αρκετά σοβαρή η εισαγωγή έτοιμου προϊόντος από το εξωτερικό.

ΜΑΚΗΣ ΜΠΑΛΑΟΥΡΑΣ (Πρόεδρος της Επιτροπής): Γιατί δεν λειτουργεί κυρία Υπουργέ; Η εξήγηση υπάρχει;

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΠΑΠΑΝΑΤΣΙΟΥ (Υφυπουργός Οικονομικών): Υπήρχε δέσμευση και δεν ερχόταν η διάταξη.

ΜΑΚΗΣ ΜΠΑΛΑΟΥΡΑΣ (Πρόεδρος της Επιτροπής): Δεν ήταν από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Κάτι άλλο συνέβη.

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΠΑΠΑΝΑΤΣΙΟΥ (Υφυπουργός Οικονομικών): Πιθανόν. Δεν το έχω διερευνήσει.

ΜΑΚΗΣ ΜΠΑΛΑΟΥΡΑΣ (Πρόεδρος της Επιτροπής): Εκείνο που ακούω λέω, δηλαδή ότι κάποιες μεγάλες επιχειρήσεις δεν ήθελαν να έρθει στην Ελλάδα η παραγωγή. Αυτό γινόταν παλιά. Δεν υπήρχε ούτε Ε.Ε. ούτε τίποτα και αυτό είναι πραγματικά μεγάλη αλλαγή κυρία Υπουργέ.

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΠΑΠΑΝΑΤΣΙΟΥ (Υφυπουργός Οικονομικών): Συνεχίζω με τα άρθρα 23, 24, 25 που αφορούν μεταβιβάσεις ακινήτων της Δημόσιας Περιουσίας στην τοπική αυτοδιοίκηση. Πάνω στα ερωτήματα που τεθήκαν από τον κ. Αμυρά  για το πώς γίνεται η επιλογή και για το πώς γίνεται η παραχώρηση και αν αξιοποιούνται σωστά. Κατ’ αρχήν είναι αιτήματα που έρχονται από τις τοπικές κοινωνίες, δηλαδή από τους δήμους στη Δημόσια Περιουσία, έρχονται από τις περιφέρειες ανάλογα με το ποιος θέλει να το αξιοποιήσει, υπάρχει τεκμηρίωση, υπάρχει κάποια έκθεση στην οποία αναφέρεται η μελέτη που έχει γίνει, με ποια δυνατότητα θα μπορέσουν να αξιοποιηθούν τα συγκεκριμένα ακίνητα και επίσης στο νόμο που ψηφίζουμε σήμερα υπάρχει πάντοτε η δέσμευση στις παραχωρήσεις ακινήτων από το δημόσιο προς τους δήμους, ότι εάν δεν χρησιμοποιηθούν εντός 5ετίας από την έναρξη ισχύος του παρόντος για τους σκοπούς για τους οποίους παραχωρήθηκαν, η Δημόσια Περιουσία τα παίρνει πάλι πίσω και τα καταγράφει στα ακίνητά της. Άρα, με αυτή την έννοια δεν υπάρχει κανένα θέμα, κάποιος να μην αξιοποιήσει την περιουσία που παίρνει, γιατί επανέρχεται στο δημόσιο.

Έρχομαι στις τροπολογίες. Στην τροποποίηση του άρθρου 62 του νόμου 4172/2013, εδώ λέμε ότι «τα νομικά πρόσωπα και οι νομικές οντότητες που έχουν τη φορολογική τους κατοικία στην Ελλάδα και λαμβάνουν αμοιβές για τις υπηρεσίες που αναφέρονται στην περίπτωση δ’ της παρ.1, δεν υπόκεινται  σε παρακράτηση φόρου με την επιφύλαξη της παραγράφου 2 του άρθρου 64». Εκείνο που αφορά στην Ελλάδα συμπληρώνεται με την τροποποίηση «ή σε κράτος μέλος της Ε.Ε. ή του ευρωπαϊκού οικονομικού χώρου».

Επίσης, στο άρθρο 3 «κάθε νομικό πρόσωπο ή νομική οντότητα  που δεν έχει τη φορολογική κατοικία του στην Ελλάδα και λαμβάνει αμοιβές για τεχνικές υπηρεσίες, αμοιβές διοίκησης, αμοιβές για συμβουλευτικές υπηρεσίες ή και αμοιβές για παρόμοιες υπηρεσίες υπόκεινται σε παρακράτηση φόρου». Εδώ πάλι εκεί που λέμε ότι δεν έχει τη φορολογική του κατοικία στην Ελλάδα «ή σε κράτος μέλος της Ε.Ε. ή του ευρωπαϊκού οικονομικού χώρου». Είναι EU Pilot 979/2016 και είμαστε υποχρεωμένοι να το εναρμονίσουμε.

Στην άλλη τροπολογία που είναι του Υπουργείου Εσωτερικών, Οικονομίας και Ανάπτυξης, εδώ καθορίζονται οι προϋποθέσεις και οι τεχνικές προδιαγραφές για την κατασκευή και λειτουργία παιδικών χαρών σε χώρους του δημοσίου, τα όργανα, η διαδικασία αξιολόγησης, ελέγχου καταλληλόλητας, λειτουργίας, διαδικασία συντήρησής τους καθώς και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια. Πρόκειται για παιδικές χαρές σε χώρους των δήμων και του δημοσίου και επίσης και παιδική χαρά στο κέντρο πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Ευχαριστώ πολύ.

https://www.taxheaven.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου