Σελίδες

Δευτέρα 18 Σεπτεμβρίου 2017

Ψάχνουν τι θα γίνει με τα τέλη κυκλοφορίας Τα σενάρια που επεξεργάζεται το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης

Ψάχνουν τι θα γίνει με τα τέλη κυκλοφορίας

Τα σενάρια που επεξεργάζεται το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης


Ψάχνουν τι θα γίνει με τα τέλη κυκλοφορίας
Σε μια προσπάθεια να μην βάλλουν «βαθιά» το χέρι στην τσέπη χιλιάδες ιδιοκτήτες ΙΧ αυτοκινήτων ξεκίνησε για άλλη μια φορά η περίφημη συζήτηση για τις αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας.
Το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης θέλει να αλλάξει τα δεδομένα φέτος, ακριβώς για να αποφευχθεί το φαινόμενο της κατάθεσης πινακίδων ώστε οι φορολογούμενοι να έχουν δικαίωμα να κυκλοφορήσουν τα οχήματά τους το 2018.
Μια αλλαγή που έχει πέσει στο τραπέζι είναι η θέσπιση περισσότερων κλιμακίων κυβισμού για τον υπολογισμό των τελών. Σήμερα οι πίνακες υπολογισμού των τελών περιλαμβάνουν 11 κλιμάκια που συνήθως αλλάζουν ανά 200 κυβικά. Μελετάται η αύξηση του αριθμού των κλιμακίων έως και στα 20 με αλλαγή κλιμακίου ανά 100 κυβικά.
Για παράδειγμα, σήμερα υπάρχει κλιμάκιο 1.072 έως 1.357 κυβικών στο οποίο αντιστοιχούν τέλη ύψους 135 ευρώ. Το κλιμάκιο αυτό μπορεί να σπάσει στα δυο. Το ένα να είναι για ΙΧ κυβισμού από 1.072 έως 1.200 κυβικά με τέλη κυκλοφορίας 125 ευρώ και το άλλο από από 1.201 έως 1.357 κυβικά με τέλη 145 ευρώ.
Μια δεύτερη αλλαγή είναι να επιβληθεί μικρό τέλος στα οχήματα που απαλλάσσονται σήμερα από τέλη, λόγω μικρής εκπομπής ρύπων.
Μια τρίτη αλλαγή αφορά σε εκπτώσεις των τελών κυκλοφορίας για οχήματα άνω των 2.000 κυβικών που πρωτοπήραν πινακίδες κυκλοφορίας έως το 2005. Υπολογίζεται ότι είναι ακινητοποιημένα περίπου 50.000 οχήματα αυτής της κατηγορίας και πολλοί ιδιοκτήτες τους θα μπορούσαν με τα κατάλληλα κίνητρα να πάρουν πίσω τις πινακίδες καταβάλλοντας τέλη. Η απώλεια εσόδων από αυτές τις μειώσεις τελών θα καλυφθεί εν μέρει με την άρση της ακινησίας αλλά και στοχευμένες αυξήσεις τελών σε οχήματα νεότερης ηλικίας και χαμηλότερου κυβισμού.
Στο υπουργείο προτείνουν ακόμη και το κλείσιμο της ψαλίδας μεταξύ των τελών που βαρύνουν οχήματα που ταξινομήθηκαν για πρώτη φορά έως και το τέλος Οκτωβρίου 2010 και αυτών που ταξινομήθηκαν από την 1η Νοεμβρίου 2010. Στην πρώτη περίπτωση τα τέλη υπολογίζονται με βάση τον κυβισμό του οχήματα και στη δεύτερη περίπτωση με βάση το διοξείδιο του άνθρακα που εκπέμπει το όχημα.
Σημειώνεται πως τα τέλη κυκλοφορίας να «ανέβουν» στο TAXISnet τον Νοέμβριο και πρέπει να πληρωθούν μέχρι στις 31 Δεκεμβρίου.

Τα σενάρια για τον υπολογισμό των τελών κυκλοφορίας

Ετοιμάζεται για την τρίτη και φαρμακερή διασταύρωση ανασφάλιστων οχημάτων

Τα σενάρια για τον υπολογισμό των τελών κυκλοφορίας
«Χαρτί και μολύβι» έχουν πάρει στο υπουργείο Οικονομικών και σχεδιάζουν τα νέα τέλη κυκλοφορίας, δύο μήνες πριν από την ανάρτηση στο ηλεκτρονικό σύστημα.
Τα σενάρια που έχουν πέσει στο τραπέζι είναι αρκετά και, όπως αναφέρουν στελέχη του υπουργείου, επιχειρείται το νέο σύστημα τελών να προκύψει από μία σειρά παραγόντων, χωρίς όμως να αλλάξει το τελικό εισπρακτικό αποτέλεσμα των 1,1 δισ. ευρώ.
Η αγορά αυτοκινήτου έχει αναστατωθεί ήδη από τις προθέσεις του οικονομικού επιτελείου καθώς αφενός είχαν λάβει διαβεβαιώσεις ότι δεν θα αλλάξουν τα τέλη κυκλοφορίας, αφετέρου ανακοινώνουν αλλαγές χωρίς να είναι έτοιμοι, παγώνοντας την αγορά αυτοκινήτου.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι αλλαγές που εξετάζονται από την αρμόδια επιτροπή του υπουργείου Οικονομικών για τα τέλη κυκλοφορίας περιλαμβάνουν:
-την αύξηση του αριθμού των κλιμακίων υπολογισμού των τελών, βάσει του κυβισμού, έτσι ώστε τα τέλη να αυξάνονται ανά κλιμάκια 100 κυβικών αντί περίπου 200 που είναι σήμερα, προκειμένου να είναι πιο αντιπροσωπευτικά τα τέλη
-την αύξηση του αριθμού των κλιμακίων υπολογισμού των τελών με βάση τους ρύπους για τα οχήματα που έχουν πάρει πινακίδες κυκλοφορίας μετά την 31η Οκτωβρίου 2010
-την αλλαγή των συντελεστών υπολογισμού των τελών με βάση τους ρύπους προκειμένου να μην υπάρχουν μεγάλες διαφορές μεταξύ των τελών που επιβαρύνουν οχήματα που πήραν πινακίδες για πρώτη φορά με διαφορά μερικών μηνών ή μερικών εβδομάδων.
Στο μεταξύ η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων ετοιμάζεται για την τρίτη και φαρμακερή διασταύρωση ανασφάλιστων οχημάτων. Με την δεύτερη, η οποία στην ουσία ήταν δοκιμαστική, ο αριθμός των ανασφάλιστων οχημάτων «κατέβηκε» από τα 1.150.000 (πρώτη διασταύρωση με λανθασμένα στοιχεία) στα 457.000.
Σύμφωνα με στοιχεία των ασφαλιστικών εταιρειών σε διάστημα ενός μήνα (τέλη Ιουνίου - τέλη Ιουλίου) ασφαλίστηκαν 413.000 αυτοκίνητα, μεταξύ των οποίων και καινούργια αυτοκίνητα και δίκυκλα. Όσοι εντοπιστούν θα κληθούν να πληρώσουν και τα αναλογούντα πρόστιμα που προβλέπει η πρόσφατη νομοθεσία. Εάν επιβεβαιωθούν τα ανωτέρω στοιχεία και στη διασταύρωση του Σεπτεμβρίου, περίπου 457.000 ιδιοκτήτες θα λάβουν email με το οποίο θα καλούνται να πληρώσουν πρόστιμο:
• 100 ευρώ για δίκυκλα οχήματα έως 250 κυβικά εκατοστά.
• 150 ευρώ για δίκυκλα άνω των 251 κ.ε.
• 200 ευρώ για αυτοκίνητα έως 1.000 κ.ε. και
• 250 ευρώ για αυτοκίνητα άνω των 1.000 κ.ε.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου