Σελίδες

Παρασκευή 27 Οκτωβρίου 2017

«Τσίμπησαν» εισόδημα και κατανάλωση των νοικοκυριών

 «Τσίμπησαν» εισόδημα και κατανάλωση των νοικοκυριών

Στα 29,3 δισ. ευρώ υπολογίζεται το εισόδημα των νοικοκυριών το β’ τρίμηνο του 2017, ενώ η κατανάλωση αυξήθηκε κατά 1,8% στα 32,2 δισ. ευρώ. Πτωτικά η αποταμίευση, κάμψη 5,6% των επενδύσεων.
 «Τσίμπησαν» εισόδημα και κατανάλωση των νοικοκυριών

Οριακή αύξηση του εισοδήματος των νοικοκυριών καταγράφεται στο β’ τρίμηνο του 2017, σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ.
Συγκεκριμένα το διαθέσιμο εισόδημα του τομέα των νοικοκυριών (και των μη κερδοσκοπικών ιδρυμάτων που εξυπηρετούν νοικοκυριά - ΜΚΙΕΝ) αυξήθηκε κατά 0,2% σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του προηγούμενου έτους, από 29,2 δισ. ευρώ σε 29,3 δισ. ευρώ.
Ταυτόχρονα η τελική καταναλωτική δαπάνη των νοικοκυριών και των μη κερδοσκοπικών ιδρυμάτων που εξυπηρετούν νοικοκυριά αυξήθηκε κατά 1,8% σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του προηγούμενου έτους, από 31,6 δισ. ευρώ σε 32,2 δισ. ευρώ.
Το ποσοστό αποταμίευσης των νοικοκυριών και των ΜΚΙΕΝ, που ορίζεται ως η ακαθάριστη αποταμίευση προς το ακαθάριστο διαθέσιμο εισόδημα, ήταν -9,9% κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2017, σε σύγκριση με -8,1% το δεύτερο τρίμηνο του 2016.
Στο ίδιο χρονικό διάστημα, οι ακαθάριστες επενδύσεις παγίου κεφαλαίου του τομέα των μη χρηματοοικονομικών εταιρειών μειώθηκαν κατά 5,6% σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του προηγούμενου έτους, από 2,9 δισ. ευρώ σε 2,8 δισ. ευρώ. Το ποσοστό των επενδύσεων του τομέα που ορίζεται ως οι ακαθάριστες επενδύσεις παγίου κεφαλαίου προς την ακαθάριστη προστιθέμενη αξία, ήταν 20% σε σύγκριση με 21,4% το δεύτερο τρίμηνο του 2016.
Τέλος, ο τομέας της γενικής κυβέρνησης κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2017 παρουσίασε καθαρή χορήγηση δανείων 0,1 δισ. ευρώ, σε σύγκριση με το δεύτερο τρίμηνο του 2016, που η καθαρή χορήγηση δανείων ήταν 0,2 δισ. ευρώ.

Μικρή αύξηση των καταναλωτικών δανείων το Q4 βλέπει η ΤτΕ

Οι τράπεζες αναμένουν ότι τα κριτήρια γενικά θα παραμείνουν σχεδόν αμετάβλητα κατά τη διάρκεια του δ' τριμήνου του 2017, αν και αναμένεται ότι τα κριτήρια για τη χορήγηση μακροπρόθεσμων δανείων θα γίνουν ως ένα βαθμό πιο αυστηρά.
Μικρή αύξηση των καταναλωτικών δανείων το Q4 βλέπει η ΤτΕ
Το γ' τρίμηνο του 2017, τόσο τα κριτήρια χορήγησης δανείων όσο και οι όροι χορήγησης δανείων προς τις μη χρηματοπιστωτικές επιχειρήσεις (ΜΧΕ) παρέμειναν αμετάβλητα σε σχέση με το β' τρίμηνο, εξέλιξη σύμφωνη με τις προσδοκίες που είχαν διατυπωθεί στην έρευνα της ΤτΕ ΕΛΛ 0,00% του προηγούμενου τριμήνου.
Επιπλέον, όπως επισημαίνει η Τράπεζα της Ελλάδος, οι τράπεζες αναμένουν ότι τα κριτήρια γενικά θα παραμείνουν σχεδόν αμετάβλητα κατά τη διάρκεια του δ' τριμήνου του 2017, αν και αναμένεται ότι τα κριτήρια για τη χορήγηση μακροπρόθεσμων δανείων θα γίνουν ως ένα βαθμό πιο αυστηρά.
Σχεδόν αμετάβλητη παρέμεινε η συνολική ζήτηση για δάνεια από τις ΜΧΕ, ενώ αναμένεται να παραμείνει στο ίδιο επίπεδο και κατά τη διάρκεια του επόμενου τριμήνου.
Η αναλογία των αιτήσεων για επιχειρηματικά δάνεια που απορρίφθηκαν παρέμεινε σταθερή σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο.

Δάνεια προς νοικοκυριά

Το γ' τρίμηνο του 2017, τα κριτήρια χορήγησης δανείων προς νοικοκυριά παρέμειναν αμετάβλητα σε σχέση με το β' τρίμηνο, εξέλιξη σύμφωνη με τις προσδοκίες που είχαν διατυπωθεί στην έρευνα του προηγούμενου τριμήνου.
Η ζήτηση για στεγαστικά και για καταναλωτικά δάνεια παρέμεινε σχεδόν αμετάβλητη σε σχέση με το β' τρίμηνο. Τα κριτήρια χορήγησης και η ζήτηση δανείων από νοικοκυριά αναμένεται να παραμείνουν στα ίδια επίπεδα και κατά τη διάρκεια του δ' τριμήνου του 2017, με εξαίρεση τη ζήτηση καταναλωτικών δανείων, η οποία αναμένεται να αυξηθεί ως ένα βαθμό.
Αμετάβλητοι παρέμειναν και οι όροι χορήγησης δανείων προς νοικοκυριά, το γ' τρίμηνο του 2017.
Η αναλογία των αιτήσεων για στεγαστικά δάνεια που απορρίφθηκαν παρέμεινε σχεδόν αμετάβλητη σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο, ενώ για τα καταναλωτικά δάνεια αυξήθηκε ως ένα βαθμό.

Με λίστα στο σούπερ μάρκετ οι Ελληνες καταναλωτές

Το 93% των ερωτηθέντων στην Ελλάδα κάνει λίστα με τα είδη που χρειάζεται να αγοράσει από το σούπερ μάρκετ, το οποίο αποτελεί το μεγαλύτερο ποσοστό μεταξύ των χωρών στις οποίες πραγματοποιήθηκε η έρευνα.
Με λίστα στο σούπερ μάρκετ οι Ελληνες καταναλωτές
Υπέρμαχοι της λίστας αγορών πριν περάσουν την πόρτα του σούπερ μάρκετ είναι πλέον οι Έλληνες, ενώ κάνουν και έρευνα αγοράς για τις τιμές αξιοποιώντας το Διαδίκτυο. Οι συμπεριφορές αυτές, τις οποίες διαπιστώνει έρευνα καταναλωτών που διενήργησε η εταιρεία ερευνών αγοράς IRI σε επτά ευρωπαϊκές χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας, αποτελούν αν μη τι άλλο απότοκο της πολυετούς οικονομικής κρίσης.
Ειδικότερα, σύμφωνα με την Καθημερινή, το 93% των ερωτηθέντων στην Ελλάδα κάνει λίστα με τα είδη που χρειάζεται να αγοράσει από το σούπερ μάρκετ, το οποίο αποτελεί το μεγαλύτερο ποσοστό μεταξύ των χωρών στις οποίες πραγματοποιήθηκε η έρευνα (Ελλάδα, Ιταλία, Ισπανία, Γερμανία, Γαλλία, Ηνωμένο Βασίλειο και Ολλανδία). Το αντίστοιχο ποσοστό σε όλες τις χώρες όπου διεξήχθη η έρευνα είναι 84%, ενώ μόνο 11% δεν κάνει καμία προετοιμασία και προχωράει σε αυθόρμητες αγορές.
Επιπλέον, το 45% των ερωτηθέντων στην Ελλάδα χρησιμοποιεί το Διαδίκτυοπροκειμένου να αναζητήσει πληροφορίες για τα προϊόντα που θέλει να αγοράσει από το σούπερ μάρκετ και κυρίως για τις τιμές τους.
Υψηλά ποσοστά παρατηρούνται εν γένει στις χώρες του ευρωπαϊκού Νότου που συμμετέχουν στην έρευνα, κάτι το οποίο δεν προκαλεί απορία καθώς αυτές επλήγησαν περισσότερο από την οικονομική κρίση.
Στο Διαδίκτυο αναζητεί πληροφορίες το 39% των Ισπανών και το 33% των Ιταλών, ενώ τα αντίστοιχα ποσοστά στην Ολλανδία και στη Γαλλία είναι 26% και 31%. Στη Γερμανία, το ποσοστό είναι επίσης υψηλό, 37%, λόγω προφανώς της αυξημένης καταναλωτικής συνείδησης και όχι λόγω κρίσης.
Σε ευρωπαϊκό επίπεδο, η έρευνα έδειξε ότι περισσότερο από το ένα τρίτο των καταναλωτών χρησιμοποιεί τις εφαρμογές των κινητών για να αναζητήσει διαδικτυακά μια πληροφορία –κυρίως όσον αφορά τις καλύτερες προσφορές και τα χαρακτηριστικά των προϊόντων– πριν ψωνίσουν (34%) και ενώ ψωνίζουν (36%).
Το 65% αυτών των αγοραστών ισχυρίζονται ότι με αυτόν τον τρόπο εξοικονομούν χρήματα. Η πλειονότητα των αγοραστών αναζητεί προσφορές σε είδη με υψηλή τιμή, όπως προϊόντα μακιγιάζ και καθαριστικά πλυντηρίου, τα οποία προσφέρουν μεγαλύτερη έκπτωση ανά τεμάχιο.
Το 37% των καταναλωτών που ψάχνει στο Διαδίκτυο θέλει να εξοικονομήσει χρήματα από διάφορες προωθητικές ενέργειες και προσφορές στο κατάστημα, ενώ το 22% των καταναλωτών αναζητεί πληροφορίες σχετικά με το ποιο κατάστημα έχει τις καλύτερες προσφoρές τη συγκεκριμένη ημέρα ή εβδομάδα.
Τέλος, σχεδόν ένας στους τρεις ερωτηθέντες δήλωσε ότι έχει χρησιμοποιήσει το Διαδίκτυο τουλάχιστον μία φορά για να αγοράσει είδη σούπερ μάρκετ.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου