Σελίδες

Σάββατο 18 Νοεμβρίου 2017

Ποιοι κατασκευαστικοί όμιλοι ενδιαφέρονται για την Εγνατία Οδο

Ποιοι κατασκευαστικοί όμιλοι ενδιαφέρονται για την Εγνατία Οδο

Ξεκινά και επίσημα ο διαγωνισμός

17 Νοε 2017
Ποιοι κατασκευαστικοί όμιλοι ενδιαφέρονται για την Εγνατία Οδο
Την έναρξη της διαδικασίας εκδήλωσης ενδιαφέροντος ανακοινωσε το ΤΑΙΠΕΔ για τη συμμετοχή σε διεθνή δημόσιο διαγωνισμό με σκοπό την ανάθεση σύμβασης παραχώρησης υπηρεσιών για τη χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση του αυτοκινητοδρόμου της Εγνατίας Οδού και τριών κάθετων οδικών αξόνων της.
Η Εγνατία Οδός είναι οδικός άξονας, μήκους 658 χιλιομέτρων, με πλήρη έλεγχο προσβάσεων και διαχωρισμένο οδόστρωμα, που έχει ήδη κατασκευασθεί και βρίσκεται σε λειτουργία. Εκτείνεται από την Ηγουμενίτσα στην Περιφέρεια της Θεσπρωτίας (βορειοδυτική ακτή της Ελλάδας) μέχρι τους Κήπους στην Περιφέρεια του Έβρου (στον συνοριακό σταθμό με την Τουρκία).
Οι τρεις κάθετοι οδικοί άξονες, συνολικού μήκους 225 χιλιομέτρων, αποτελούν συνδέσεις της Εγνατίας Οδού με τις γειτονικές χώρες (Αλβανία, πΓΔΜ και Βουλγαρία).
Η ανάθεση της σύμβασης παραχώρησης για την χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Εγνατίας Οδού και των τριών καθέτων οδικών αξόνων στον Προτιμητέο Επενδυτή αφορά σε χρονική περίοδο κατ’ ανώτατο όριο έως 40 έτη.
Ο διαγωνισμός θα διενεργηθεί σε δύο φάσεις: τη φάση προεπιλογής και τη φάση υποβολής δεσμευτικών προσφορών. Οι εκδηλώσεις ενδιαφέροντος θα πρέπει να υποβληθούν από τους ενδιαφερομένους την26η Ιανουαρίου 2018, αναφέρεται στην ανακοίνωση. Ηπαραχώρηση της Εγνατίας Οδού αποτελεί μια από τις μνημονιακές υποχρεώσεις της Ελλάδας.
Ενδιαφέρον για την διαχείριση της Εγνατίας Οδού αναμένεται να εκδηλώσουν όλοι οι μεγάλοι εγχώριοι κατασκευαστικοί όμιλοι, ενώ και ευρωπαϊκοί κολοσσοί, όπως η γαλλική Vinci (επικεφαλής των κοινοπραξιών που διαχειρίζονται τη ζεύξη Ρίου - Αντιρρίου και την Ολυμπία Οδό) έχουν δημοσιοποιήσει το ενδιαφέρον τους. Οι ιδιώτες θα υπογράψουν σύμβαση παραχώρησης υπηρεσιών για τη χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση του αυτοκινητοδρόμου της Εγνατίας Οδού και τριών κάθετων οδικών αξόνων της.
Η Εγνατία Οδός συνδέει μεταξύ τους όλες τις μεγάλες πόλεις της βόρειας Ελλάδας, τα λιμάνια Ηγουμενίτσας, Θεσσαλονίκης, Καβάλας και Αλεξανδρούπολης και τα αεροδρόμια Ιωαννίνων, Καστοριάς, Κοζάνης, Θεσσαλονίκης, Καβάλας και Αλεξανδρούπολης, μέσω 74 ανισόπεδων κόμβων και προσβάσεων. Η Εγνατία Οδός αποτελεί τμήμα του διευρωπαϊκού “κεντρικού οδικού δικτύου” (Τrans-European “core road network”) και ζωτικό τμήμα του ελληνικού δικτύου αυτοκινητοδρόμων».
Η Εγνατία Οδός συνδέεται με την Αλβανία, την ΠΓΔΜ, τη Βουλγαρία και την Τουρκία μέσω έντεκα καθέτων οδικών αξόνων. Τρεις από τους οδικούς αυτούς κάθετους άξονες, με συνολικό μήκος 225 χιλιόμετρα, θα αποτελέσουν μέρος της σύμβασης παραχώρησης. Πρόκειται για τον οδικό άξονα Σιάτιστα - Ιεροπηγή/Κρυσταλλοπηγή, που οδηγεί στην Αλβανία (Kapshtice), τον οδικό άξονα Χαλάστρα - Εύζωνοι, που οδηγεί στην ΠΓΔΜ (Gevgeli) και τον οδικό άξονα Θεσσαλονίκη - Σέρρες - Προμαχώνας, που οδηγεί στη Βουλγαρία (Kulata).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου