Σελίδες

Παρασκευή 29 Δεκεμβρίου 2017

Φοροδοξίες, 24.12.2017

Φοροδοξίες, 24.12.2017

24 Δεκ 2017

Γνωρίζετε ότι:

  • Aναδρομική μείωση φορολογικών προστίμων: Mειώνονται αναδρομικά τα πρόστιμα και επί εκκρεμών φορολογικών υποθέσεων
  • για χρήσεις προγενέστερες του 2014, εφόσον συνεπάγονται επιεικέστερη μεταχείριση του φορολογουμένου.
  • Το ίδιο ισχύει και στην περίπτωση που ο φορολογούμενος δεν επιθυμεί τη συνέχιση της δίκης ή την εξέταση της ενδικοφανούς
  • προσφυγής. Στο εξής, για αυτές τις υποθέσεις θα επιβάλλεται πρόστιμο έως το 50% επί της διαφοράς φόρου που θα προκύπτει
  • από τον έλεγχο της Φορολογικής Αρχής πλέον τόκου 8,76% ετησίως. Υπενθυμίζεται ότι μέχρι σήμερα, και για τις χρήσεις έως το 2013,
  • επιβάλλονταν πρόσθετοι φόροι με ανώτατο όριο («πλαφόν») μέχρι και το 120%.

  • Aσφαλιστικές εισφορές στις αποδείξεις επαγγελματικής δαπάνης: Καθορίστηκε ο τρόπος επιβολής ασφαλιστικών εισφορών
  • σε περιπτώσεις αμοιβής με απόδειξη επαγγελματικής δαπάνης λόγω ευκαιριακής ή παρεπόμενης απασχόλησης μέχρι 10.000 ευρώ,
  • με τροπολογία που κατατέθηκε στη Βουλή. Συγκεκριμένα, προβλέπεται ότι υπολογίζονται ασφαλιστικές εισφορές για κλάδο σύνταξης 3
  • και υγείας με συνολικό ποσοστό 26,95% επί της όποιας καθαρής αξίας του παραστατικού, χωρίς να ισχύει ο περιορισμός του
  • ελάχιστου ασφαλιστέου εισοδήματος των 586 ευρώ. Οι ασφαλιστικές εισφορές παρακρατούνται από το πρόσωπο που εκδίδει
  • την απόδειξη δαπάνης και αποδίδονται στον ΕΦΚΑ το αργότερο μέχρι την τελευταία εργάσιμη ημέρα του επόμενου της έκδοσης μήνα.
  • Αναμένεται υπουργική απόφαση που θα ρυθμίζει τις λεπτομέρειες εφαρμογής της παραπάνω ρύθμισης. Επισημαίνεται ότι τα παραπάνω
  • έχουν εφαρμογή μόνο για συμβάσεις που θα καταρτίζονται από τη δημοσίευση της υπουργικής απόφασης και εφεξής.
  • Για αποδείξεις δαπάνης που θα εκδίδονται βάσει προγενέστερων της υπουργικής απόφασης συμβάσεων, η προτεινόμενη διάταξη
  • παραπέμπει στο προϊσχύσαν καθεστώς, με αποτέλεσμα να δημιουργείται και πάλι ασάφεια.

  • Τέλη χαρτοσήμου επί δανείων κινούμενων ως τρεχούμενων δοσοληπτικών λογαριασμών: Επί δανείων κινούμενων ως τρεχούμενων
  • δοσοληπτικών λογαριασμών, τα οφειλόμενα τέλη χαρτοσήμου υπολογίζονται για κάθε διαχειριστική περίοδο επί του μεγαλύτερου
  • ύψους του χρεωστικού ή πιστωτικού υπολοίπου με συντελεστή 2,4% (ή 3,6% αναλόγως των συμβαλλομένων).
  • Στην περίπτωση αυτή, τα τέλη χαρτοσήμου καταβάλλονται εμπρόθεσμα μέχρι και το πρώτο δεκαπενθήμερο από τη λήξη της
  • προθεσμίας για την κατάρτιση των χρηματοοικονομικών καταστάσεων. Δηλαδή υπάρχει χρονικό περιθώριο τουλάχιστον 6 μηνών
  • και 15 ημερών από τη λήξη της χρήσης για να αποδοθούν τα τέλη. Το παραπάνω ισχύει ανεξάρτητα από το εάν η εταιρεία θα
  • εξαντλήσει ή όχι την 6μηνη προθεσμία για την κατάρτιση των οικονομικών της καταστάσεων (ΠΟΛ. 1035/2017).

  • Μέτρα διασφάλισης Δημοσίου: Για την επιβολή μέτρων διασφάλισης του Δημοσίου σε περίπτωση μη απόδοσης ΦΠΑ ή
  • παρακρατούμενου ή επιρριπτόμενου φόρου άνω των 150.000 ευρώ δεν αρκεί ένα πρόσωπο να είχε την ιδιότητα του γενικού
  • διευθυντή ανώνυμης εταιρείας κατά τον χρόνο διάπραξης της σχετικής φορολογικής παράβασης.
  • Αντιθέτως, απαιτείται επιπλέον να αποδεικνύεται ότι το παραπάνω πρόσωπο είχε προβεί, κατά τον χρόνο της παράβασης,
  • υπό την ιδιότητά του αυτή σε συγκεκριμένες πράξεις διαχείρισης ή διοίκησης της εταιρείας.
  • Επισημαίνεται ότι τα μέτρα διασφάλισης περιλαμβάνουν τη δέσμευση του 50% των καταθέσεων, των πάσης φύσεως λογαριασμών
  • και παρακαταθηκών καθώς και θυρίδων, όπως επίσης και τη μη χορήγηση εγγράφων για τη μεταβίβαση περιουσιακών στοιχείων
  • (ΣτΕ 2721/2016).

  • Φορολόγηση ψηφιακής οικονομίας: Τη φορολόγηση της ψηφιακής οικονομίας έχει θέσει στο στόχαστρο η Ευρωπαϊκή Επιτροπή,
  • στο πλαίσιο στρατηγικής για τη δίκαιη και εύλογη φορολογία των επιχειρήσεων.
  • Η ραγδαία ανάπτυξη της ψηφιακής οικονομίας και η ασυμβατότητα των υφιστάμενων φορολογικών κανόνων με τις επιχειρήσεις
  • τεχνολογίας απαιτούν τη στρατηγική δημιουργία ενός φορολογικού συστήματος, σε ευρωπαϊκό και σε παγκόσμιο επίπεδο,
  • ώστε να προστατευθεί η φορολογική βάση των κρατών. Συνεπώς, θα πρέπει να αναθεωρηθούν οι ισχύοντες διεθνείς κανόνες
  • φορολογίας των εταιρειών για τη μόνιμη εγκατάσταση, την ενδοομιλική τιμολόγηση (transfer pricing) και τον καταλογισμό κερδών,
  • ώστε να προσδιοριστεί ο τόπος όπου προκύπτει η αξία των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων και ο τρόπος που θα βεβαιώνεται
  • για φορολογικούς σκοπούς.

  • Στόχος είναι η υιοθέτηση συντονισμένης θέσης εκ μέρους της Ευρωπαϊκής Ενωσης, ώστε να διασφαλίζεται ότι τα κέρδη
  • που παράγονται στην ευρωπαϊκή επικράτεια θα φορολογούνται πράγματι από τα κράτη-μέλη και θα ανακατανέμονται δίκαια,
  • ώστε να σταθεροποιηθεί η φορολογική βάση των κρατών-μελών, να διασφαλίζεται ο θεμιτός ανταγωνισμός και η άνθηση
  • των εταιρειών που δραστηριοποιούνται εντός της ενιαίας αγοράς.
  • Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με φορολογικά θέματα, μπορείτε να επικοινωνήσετε με το τμήμα Tax & Outsourcing
  • της Grant Thornton στο email: tax@gr.gt.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου