Σελίδες

Πέμπτη 7 Δεκεμβρίου 2017

Το 50% του τζίρου της έχασε η αγορά αναψυκτικών

Το 50% του τζίρου της έχασε η αγορά αναψυκτικών

Απώλειες άνω των 350 εκατ. ευρώ στα έσοδα

07 Δεκ 2017
Το 50% του τζίρου της έχασε η αγορά αναψυκτικών 
Το ήμισυ του τζίρου της έχασε από την αρχή της κρίσης μέχρι σήμερα η αγορά αναψυκτικών στην χώρα μας, με τις πωλήσεις να δοαμορφώνονται πλέον στα 350 εκατ. ευρώ, όταν το 2006 -2008 έφτανε τα 700 εκατ. ευρώ.
Όμως η κρίση έφερε μεγάλες αλλαγές και στην αναδιάταξη του χάρτη των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στην αγορά των αναψυκτικών.
Πριν την κρίση οι δύο «γίγαντες του κλάδου», η Coca Cola 3E και η Pepsico HBH, κατείχαν το 85% της αγοράς και όλοι οι υπόλοιποι παίκτες μαζί το υπόλοιπο 15%.
Πλέον τα ποσοστά τους έχουν υποχωρήσει, με τις δύο εταιρείες να συγκεντρώνουν μερίδιο αγορά περίπου 70% με 75%, ενώ πλέον η Pepsico ΗΒΗ που καταγράφει μονοψήφια νούμερα, να έχει υποχωρήσει στην 3η θέση.
Το 2013 η Pepsico HBH αποφάσισε να κλείσει την μονάδα εμφιάλωσης νερού στο Λουτράκι ενώ τον Οκτώβριο του 2016 ανακοινώθηκε το κλείσιμο του εργοστασίου της στα Οινόφυτα. Η εταιρεία έκανε λόγο για αλλαγές στην εφοδιαστική αλυσίδα των αναψυκτικών της στην Ελλάδα και ανακοίνωσε πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου για τους εργαζομένους της.
Είναι ενδεικτικό ότι στο διάστημα 2009-2015 η εταιρεία έχασε τζίρο της τάξεως των 75,5 εκατ. ευρώ, με τον κύκλο εργασιών το 2015 να διαμορφώνεται σε 50 εκατ. ευρώ έναντι 125,5 εκατ. ευρώ το 2009.
Δυναμική ήταν η ανάπτυξη της Green Cola καθώς στο διάστημα 2012-2015 κατέγραψε 200% μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης (αλλαξε και 4 φορές της συνταγής της κατά την διάρκεια των τελευταίων χρόνων), γεγονός που της επέτρεψε να ενισχύσει το προϊόντικό της χαρτοφυλάκιο, να ολοκληρώσει το δίκτυο διανομής και να συνάψει στρατηγικές συνεργασίες. Πλέον, διατηρεί σταθερά τη δεύτερη θέση στην κατηγορία cola στην Ελλάδα, κατέχοντας μερίδιο αγοράς της τάξης του 8%, ενώ είναι νούμερο 1 σε πωλήσεις cola με στέβια, με μερίδιο 80%.

Εκτός από την Green Cola και η εταιρία “Λούξ”, δεύτερη σε πωλήσεις συνολικά στην ελληνική αγορά και έδρα στην Πάτρα έχει στραφεί τον τομέα των light προϊόντων μέσα από τη σειρά προϊόντων plus n’ light. Από την άλλη πλευρά η εταιρία “Έψα” με έδρα στο Βόλο, είναι η πρώτη που προχώρησε στον ελλαδικό χώρο στη χρήση της στέβιας ως γλυκαντικού, ενώ και η ηπειρώτικη εταιρία “Βίκος” δίπλα στην αυθεντική “Βίκος Cola” προωθεί και τις πιο υγιεινές εκδοχές της με γλυκαντικό από στέβια.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου