Πότε υποβάλλονται μηνύσεις για φοροδιαφυγή μετά από έλεγχο
Στις περιπτώσεις που μια επιχείρηση έχει εγγράψει στα βιβλία της ανύπαρκτες
ή εικονικές επαγγελματικές δαπάνες από τις οποίες προκύπτει μείωση του
οφειλόμενου φόρου εισοδήματος ανά χρήση άνω των 100.000 ευρώ, τότε
η ελεγκτική αρχή οφείλει να υποβάλλει μηνυτήρια αναφορά στην εισαγγελία
για φοροδιαφυγή. Αντίστοιχα, εφόσον η μείωση του οφειλόμενου φόρου οφείλεται
σε συνήθεις λογιστικές διαφορές που δεν συνδέεται με απόκρυψη εισοδήματος
τότε δεν θα υποβάλλεται μηνυτήρια αναφορά. Αυτά προκύπτουν από διευκρινιστική
εγκύκλιο που απέστειλε η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων σε όλα τα ελεγκτικά
κέντρα.
ή εικονικές επαγγελματικές δαπάνες από τις οποίες προκύπτει μείωση του
οφειλόμενου φόρου εισοδήματος ανά χρήση άνω των 100.000 ευρώ, τότε
η ελεγκτική αρχή οφείλει να υποβάλλει μηνυτήρια αναφορά στην εισαγγελία
για φοροδιαφυγή. Αντίστοιχα, εφόσον η μείωση του οφειλόμενου φόρου οφείλεται
σε συνήθεις λογιστικές διαφορές που δεν συνδέεται με απόκρυψη εισοδήματος
τότε δεν θα υποβάλλεται μηνυτήρια αναφορά. Αυτά προκύπτουν από διευκρινιστική
εγκύκλιο που απέστειλε η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων σε όλα τα ελεγκτικά
κέντρα.
Ειδικότερα, το περιεχόμενο της εγκυκλίου έχει ως εξής
"Σε συνέχεια των οριζόμενων στην ΠΟΛ.1142/15.9.2016 και με αφορμή σχετικά
ερωτήματα, αναφορικά με την υποβολή μηνυτήριων αναφορών για τα εγκλήματα
φοροδιαφυγής στη φορολογία εισοδήματος, με την ΠΟΛ.1209/2017 διευκρινίζονται
τα εξής:
ερωτήματα, αναφορικά με την υποβολή μηνυτήριων αναφορών για τα εγκλήματα
φοροδιαφυγής στη φορολογία εισοδήματος, με την ΠΟΛ.1209/2017 διευκρινίζονται
τα εξής:
Όπως έχει γίνει δεκτό (σχετ. η ΠΟΛ.1317/1997- εισαγωγικό μέρος) η φοροδιαφυγή
στο εισόδημα συντρέχει όταν λαμβάνει χώρα απόκρυψη φορολογητέων εισοδημάτων
και όχι απλή συνδρομή λογιστικών διαφορών, ασύνδετη με τέτοια απόκρυψη.
στο εισόδημα συντρέχει όταν λαμβάνει χώρα απόκρυψη φορολογητέων εισοδημάτων
και όχι απλή συνδρομή λογιστικών διαφορών, ασύνδετη με τέτοια απόκρυψη.
Συνεπώς για την υποβολή της μηνυτήριας αναφοράς θα εξετάζεται κάθε φορά εάν
ο προσδιοριζόμενος από τον έλεγχο φόρος εισοδήματος που αναλογεί στα φορολογητέα
εισοδήματα και υπερβαίνει, ανά φορολογικό ή διαχειριστικό έτος, τις εκατό χιλιάδες
(100.000) ευρώ (περ. α της παρ. 3 του άρθρου 66 του Κ.Φ.Δ.), οφείλεται σε απλές
(συνήθεις) λογιστικές διαφορές, μη συνδεόμενες κατά τα ως άνω αναφερόμενα με
την απόκρυψη φορολογητέων εισοδημάτων.
ο προσδιοριζόμενος από τον έλεγχο φόρος εισοδήματος που αναλογεί στα φορολογητέα
εισοδήματα και υπερβαίνει, ανά φορολογικό ή διαχειριστικό έτος, τις εκατό χιλιάδες
(100.000) ευρώ (περ. α της παρ. 3 του άρθρου 66 του Κ.Φ.Δ.), οφείλεται σε απλές
(συνήθεις) λογιστικές διαφορές, μη συνδεόμενες κατά τα ως άνω αναφερόμενα με
την απόκρυψη φορολογητέων εισοδημάτων.
Περαιτέρω, όταν οι λογιστικές διαφορές οφείλονται σε διόρθωση κερδών που
λαμβάνει χώρα κατ' εφαρμογή των κανόνων περί ενδοομιλικών τιμολογήσεων,
δεν συντρέχουν οι προϋποθέσεις της παραγράφου 1 του άρθρου 66 του Κ.Φ.Δ.
και δεν υποβάλλεται μηνυτήρια αναφορά.
λαμβάνει χώρα κατ' εφαρμογή των κανόνων περί ενδοομιλικών τιμολογήσεων,
δεν συντρέχουν οι προϋποθέσεις της παραγράφου 1 του άρθρου 66 του Κ.Φ.Δ.
και δεν υποβάλλεται μηνυτήρια αναφορά.
Τέλος, ευνόητο είναι ότι για τις λοιπές περιπτώσεις, ήτοι διαφορές φόρου εισοδήματος
που οφείλονται σε λογιστικές διαφορές συνδεόμενες με απόκρυψη (π.χ. ανύπαρκτες
δαπάνες, εικονικά κ.λπ στοιχεία) έχουν εφαρμογή τα οριζόμενα στις οικείες διατάξεις
(άρθ. 55 Α, 66 και επ. του Κ.Φ.Δ.)."
που οφείλονται σε λογιστικές διαφορές συνδεόμενες με απόκρυψη (π.χ. ανύπαρκτες
δαπάνες, εικονικά κ.λπ στοιχεία) έχουν εφαρμογή τα οριζόμενα στις οικείες διατάξεις
(άρθ. 55 Α, 66 και επ. του Κ.Φ.Δ.)."
Σπύρος Δημητρέλης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου