Σελίδες

Δευτέρα 18 Δεκεμβρίου 2017

Τι ψωνίζουν on line οι καταναλωτές

Τι ψωνίζουν on line οι

καταναλωτές

Κερδίζει έδαφος το ηλεκτρονικό εμπόριο

14 Δεκ 2017
Τι ψωνίζουν on line οι καταναλωτές
Ενισχύθηκε περαιτέρω το α΄ τρίμηνο του 2017 το ποσοστό των χρηστών
του διαδικτύου που πραγματοποίησε ηλεκτρονικές αγορές.
Συνολικά, περισσότερα από από 3 στα 10 άτομα (36,4%), ηλικίας 16 – 74 ετών,
που έχουν οποτεδήποτε χρησιμοποιήσει, έστω και μία φορά, το διαδίκτυο έκαναν
κατά το α΄ τρίμηνο του 2017 κάποια ηλεκτρονική αγορά ή παραγγελία αγαθών ή
υπηρεσιών μέσω του διαδικτύου.
Σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2016, το ποσοστό των χρηστών που έκαναν
ηλεκτρονικές αγορές παρουσίασε αύξηση 11%.
Την χρονική περίοδο Απριλίου 2016 – Μαρτίου 2017, σε σχέση με την χρονική
περίοδο Απριλίου 2015 – Μαρτίου 2016, παρατηρείται αύξηση σε όλα τα
παραπάνω είδη και τις υπηρεσίες πλην των ηλεκτρονικών συσκευών στις
οποίες καταγράφεται μείωση 4,1%. Μεγαλύτερη αύξηση παρατηρείται στη
ν αγορά των υπηρεσιών διαμονής σε κατάλυμα (43,3%), στην αγορά
εισιτηρίων για εκδηλώσεις (37,9%) και σε αυτήν των φαρμάκων,
συμπληρωμάτων διατροφής και βιταμινών (32,5%).
Το 84,9% των καταναλωτών που πραγματοποίησαν ηλεκτρονικές αγορές
επέλεξε να κάνει ηλεκτρονικές αγορές από εγχώριες επιχειρήσεις. 30,2%
έκανε ηλεκτρονικές αγορές από άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και 13,2%
από χώρες εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης ενώ το ποσοστό όσων δήλωσαν ότι
δεν γνωρίζουν τη χώρα προέλευσης των πωλητών ανέρχεται στο 4,9%.
Παράλληλα, το 8,8% όσων πραγματοποίησαν αγορές ή παραγγελίες μέσω
διαδικτύου, κατά τη χρονική περίοδο Απριλίου 2016 – Μαρτίου 2017,
αντιμετώπισαν κάποιο πρόβλημα, ποσοστό μειωμένο κατά 34,8% σε σχέση
με την αντίστοιχη περίοδο Απριλίου 2015 – Μαρτίου 2016 (13,5%).
Το 55,3% όσων έχουν οποτεδήποτε χρησιμοποιήσει, έστω και μία φορά,
το διαδίκτυο δεν έχουν κάνει ποτέ ηλεκτρονικές αγορές ή τις έκαναν
πριν τον Απρίλιο 2016. Ποσοστό 66,8% αυτών ανέφερε ότι προτιμούν
να αγοράζουν τα προϊόντα οι ίδιοι και να τα βλέπουν ή έχουν εμπιστοσύνη
σε συγκεκριμένα καταστήματα ή είναι θέμα συνήθειας, ένα ποσοστό 20,3%
ανέφερε έλλειψη των απαιτούμενων δεξιοτήτων, ενώ 20,2% ανέφερε
θέμα ασφάλειας ή ανησυχία να δίνουν στοιχεία πιστωτικής κάρτας και το
12,0% δεν πραγματοποίησε ηλεκτρονικές αγορές λόγω έλλειψης κάρτας,
χρεωστικής, πιστωτικής ή άλλης.
Το 50,0% του πληθυσμού ηλικίας 16 – 74 ετών που το Α΄ τρίμηνο του 2017
πραγματοποίησε ηλεκτρονικές αγορές μέσω του διαδικτύου,
έκαναν 1 έως 2 αγορές / παραγγελίες ειδών και το 33,2% 3-5 αγορές ή παραγγελίες.
Αναφορικά με την αξία των προϊόντων ή των υπηρεσιών που παραγγέλθηκαν
ή αγοράστηκαν μέσω διαδικτύου το Α’ τρίμηνο 2017:
1 στους 2 (48,3%) πλήρωσε συνολικά αντίτιμο έως 99 ευρώ για τα προϊόντα
ή τις υπηρεσίες που αγόρασε/παρήγγειλε
2 στους 5 (42,0%) από 100 έως 499 ευρώ και

1 στους 10 (9,1%) από 500 ευρώ και άνω

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου