Σελίδες

Σάββατο 15 Απριλίου 2017

Κόφτες και μπόνους για τους νέους συνταξιούχους

Η ΠΑΡΑΜΕΤΡΟΣ «ΔΕΙΚΤΗΣ ΤΙΜΩΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ» ΠΕΡΙΟΡΙΖΕΙ ΤΙΣ ΑΠΩΛΕΙΕΣ ΚΑΤΑ 3 - 5%. ΠΟΙΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ ΣΥΜΦΕΡΕΙ ΝΑ ΒΓΟΥΝ ΦΕΤΟΣ ΣΤΗ ΣΥΝΤΑΞΗ

Κόφτες και μπόνους για τους νέους συνταξιούχους

Κάτω από τον πήχη των 800 ευρώ τον μήνα αναμένεται να κινείται η μεγάλη μάζα των νέων συντάξεων, για όσους αποχώρησαν και αποχωρούν από 13/5/2016 και μετά. 

  • ΕΘΝΟΣ
  • 13:59,
«Τα ποσά συντάξεων που βλέπουμε να προκύπτουν με βάση τον νέο τρόπο υπολογισμού δεν δείχνουν ένα γενναιόδωρο ασφαλιστικό σύστημα», τονίζει ο εργατολόγος Δημήτρης Μπούρλος.
«Τα ποσά συντάξεων που βλέπουμε να προκύπτουν με βάση τον νέο τρόπο υπολογισμού δεν δείχνουν ένα γενναιόδωρο ασφαλιστικό σύστημα», τονίζει ο εργατολόγος Δημήτρης Μπούρλος.
Ο νέος τρόπος υπολογισμού αγγίζει κατ' αρχάς 200.000 ασφαλισμένους που εκτιμάται πως θα συνταξιοδοτηθούν την επόμενη 5ετία.
Το νέο σύστημα μπαίνει σε άμεση εφαρμογή μετά το Πάσχα, μετά και την οριστικοποίηση της εξίσωσης με τον Δείκτη Τιμών Καταναλωτή. Την ερχόμενη εβδομάδα αναμένεται, εκτός απροόπτου, να εκδώσει και ο ΕΦΚΑ την δική του εγκύκλιο για τη χρήση του ΔΤΚ -μετά τις οδηγίες του υπουργείου-n ώστε να μπουν οι νέες συντάξεις σε γραμμή παραγωγής.
Ειδικοί της κοινωνικής ασφάλισης εκτιμούν πως ο τρόπος υπολογισμού του νόμου Κατρούγκαλου οδηγεί κατά κανόνα σε συντάξεις κάτω των 1.000 ευρώ, καθώς τα «ρετιρέ» του νέου συστήματος χτίζονται κοντά στα 1.000 ευρώ. Για να ξεφύγει κανείς σημαντικά πάνω από το χιλιάρικο θα πρέπει να έχει πολύ υψηλές συντάξιμες αποδοχές διαρκείας και πολλά χρόνια ασφάλισης, σύμφωνα με τους ειδικούς. «Μίνι σωσίβιο» φέρνει η χρήση του ΔΤΚ που σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των ειδικών οδηγεί κατά μέσον όρο σε βελτίωση της βάσης υπολογισμού έως και 10%.
Υπολογίζεται έτσι πως οι απώλειες μετριάζονται για όσους αποχωρήσουν από 13/5/2016 και μετά κατά 3-5%. Η μέση μείωση συγκριτικά με τους παλαιούς τρόπους υπολογισμού που ίσχυαν μέχρι τον Μάιο του 2016 διαμορφώνεται συνεπώς κοντά στο 12-16% για τους νέους συνταξιούχους.
Ελεύθεροι επαγγελματίες
Περίπου 900.000 συνταξιούχοι θα δουν τις συντάξεις τους να υποχωρούν ακόμα και κατά 20% με 22%», παρατηρεί ο Γιώργος Κωνσταντινόπουλος, πρόεδρος του συλλόγου ΕΝΑΣ και μέλος της διοίκησης της ΓΣΕΕ.
Περίπου 900.000 συνταξιούχοι θα δουν τις συντάξεις τους να υποχωρούν ακόμα και κατά 20% με 22%», παρατηρεί ο Γιώργος Κωνσταντινόπουλος, πρόεδρος του συλλόγου ΕΝΑΣ και μέλος της διοίκησης της ΓΣΕΕ.
Μεγάλοι χαμένοι από τα νέα δεδομένα είναι όλοι όσοι «κέρδιζαν» κατά κανόνα με το παλιό σύστημα, καθώς συνταξιοδοτούνταν με ευνοϊκές διατάξεις. Σε αυτή την κατηγορία συγκαταλέγονται οι ελεύθεροι επαγγελματίες που έπαιρναν συντάξεις με καθεστώς ΤΕΒΕ (χάνουν τη βασική σύνταξη 220 ευρώ πάνω στην οποία χτιζόταν όλο το υπόλοιπο), τα ειδικά μισθολόγια του Δημοσίου, αλλά και οι μισθωτοί του ιδιωτικού τομέα (ΙΚΑ) που αποχωρούν με πολλά έτη ασφάλισης και υψηλές συντάξιμες αποδοχές. Ολοι αυτοί αναμένεται να δουν τις προσδοκίες τους να «κουρεύονται» από το ύψος των αποδοχών που χορηγεί το νέο σύστημα.
«Τα ποσά συντάξεων που βλέπουμε να προκύπτουν με βάση τον νέο τρόπο υπολογισμού δεν δείχνουν ένα γενναιόδωρο ασφαλιστικό σύστημα» τονίζει ο εργατολόγος Δημήτρης Μπούρλος, ειδικός σε θέματα κοινωνικής ασφάλισης. «Θεωρώ ότι ένα ασφαλιστικό σύστημα θα πρέπει να δημιουργεί κίνητρο συνέχισης της ασφάλισης, πράγμα που σημαίνει πως στα πολλά έτη τα ποσά συντάξεων θα πρέπει να είναι υψηλότερα. Αυτό είναι και ένα βασικό πρόβλημα των καινούργιων συντελεστών αναπλήρωσης που έφερε ο νόμος Κατρούγκαλου» παρατηρεί ο ίδιος. Σημειώνεται πως οι συντελεστές που εφαρμόζονται κλιμακωτά οδηγούν σε αναπλήρωση 40,7% ύστερα από 40 χρόνια ασφάλισης.
Τις μεγαλύτερες απώλειες σε σύγκριση με τους παλιούς τρόπους υπολογισμού των συντάξεων καταγράφουν οι δημόσιοι υπάλληλοι που φεύγουν με περισσότερα από 25 χρόνια ασφάλισης, ειδικά όσοι αποχωρούν με 35ετίες και άνω σε ΠΕ κλιμάκια, οι υψηλόμισθοι του ΙΚΑ που φεύγουν με πολλά έτη ασφάλισης αλλά και οι ελευθεροεπαγγελματίες (ΟΑΕΕ - ΤΕΒΕ) με εισφορές σε υψηλές κατηγορίες που φεύγουν με 35ετία και άνω. Αντίθετα διασώζονται όσοι αποχωρούν με χαμηλές συντάξιμες αποδοχές (700-1.000 ευρώ) και πολλά έτη ασφάλισης (35ετία και άνω), όπως επίσης και όσοι αποχωρούν με 20-25 έτη ασφάλισης, χαμηλές συντάξιμες αποδοχές και μετά τα 67, κυρίως επειδή θα πάρουν ολόκληρη την εθνική σύνταξη των 384 ευρώ, ενώ σήμερα φεύγουν συχνά με τα κατώτατα όρια.
Αντίστοιχα χαμένοι και διασωθέντες θα υπάρξουν μεταξύ και των παλαιών συνταξιούχων, όσων δηλαδή εισέπρατταν ήδη τη σύνταξή τους ή είχαν ήδη υποβάλει αίτηση γι' αυτήν μέχρι 13 Μαΐου 2016. Το νέο πακέτο μέτρων που έρχεται από το 2019 αγγίζει και αυτούς που είχαν μείνει στο απυρόβλητο. «Διπλό είναι το χτύπημα που θα δεχθούν οι συνταξιούχοι με το νέο πακέτο μέτρων που έρχεται το 2019 και το 2020. Οι απώλειες στην τσέπη από την περικοπή της προσωπικής διαφοράς θα φτάσουν στο ποσό των 1,8 δισ. ευρώ.
Κόφτες και μπόνους για τους νέους συνταξιούχους
Περίπου 900.000 συνταξιούχοι θα δουν τις συντάξεις τους να υποχωρούν ακόμα και κατά 20% με 22%», παρατηρεί ο Γιώργος Κωνσταντινόπουλος, πρόεδρος του συλλόγου ΕΝΑΣ και μέλος της διοίκησης της ΓΣΕΕ, αναφερόμενος στο πακέτο που πλήττει τους παλαιούς συνταξιούχους. «Για μία ακόμα φορά ο λογαριασμός πάει στους συνταξιούχους, που έχουν ήδη σηκώσει βαρύ φορτίο. Και σαν να μην έφτανε αυτό, έρχεται το 2020 η μείωση του αφορολογήτου για να βάλει νέα φωτιά στους οικογενειακούς προϋπολογισμούς. Θέλω να επισημάνω πως δεν πάει άλλο. Πρέπει να σταματήσει επιτέλους αυτή η αδιέξοδη πολιτική» συνεχίζει ο ίδιος.
Ισο με το 1/3
Υπενθυμίζεται πως όσοι αποχωρήσουν εντός του 2017 θα πάρουν, υπό προϋποθέσεις μίνι μπόνους «προσωπικής διαφοράς», η οποία δεν έχει σχέση με την προσωπική διαφορά των παλιών συνταξιούχων.
Το ποσό θα είναι ίσο με το 1/3 της διαφοράς της σύνταξης που τους αναλογεί, με το ποσό που θα έπαιρναν με τον παλιό τρόπο υπολογισμού και θα μειώνεται σταδιακά εωσότου μηδενιστεί από 1/1/2019 (βλέπε ένθετο). Με αυτήν τη λογική, η αποχώρηση συμφέρει φέτος για τις παρακάτω τέσσερις κατηγορίες ασφαλισμένων:
• Δημόσιοι υπάλληλοι που έχουν συμπληρωμένα τα 35 ή 37 έτη καθώς η σύνταξή τους μαζί με την προσαύξηση θα είναι αρκετά μεγαλύτερη. Ειδικά για τους αφαλισμένους τριτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης είναι η καλύτερη επιλογή. Επίσης όσοι είναι τρίτεκνοι ή πολύτεκνοι μπορούν να εξαγοράσουν πλασματικά και να φτάσουν να ξεπεράσουν την 35ετία.
Η σύνταξη σε αυτές τις κατηγορίες σε συνδυασμό με την εξαγορά πλασματικών ετών που είναι ιδιαίτερα οικονομική μαζί με την προσαύξηση θα είναι αρκετά μεγαλύτερη. Επίσης η αποχώρηση συμφέρει για εκπαιδευτικούς που έχουν συμπληρωμένα από 30 έως 35 έτη και δημοτικούς υπάλληλους που ασφαλίζονται στο καθεστώς των βαρέων των ΟΤΑ με 30 χρόνια και άνω.
• Μισθωτοί ιδιωτικού τομέα (ΙΚΑ) που έχουν θεμελιώσει δικαίωμα με 10.500 ημέρες ασφάλισης (35ετία) και ήταν υψηλόμισθοι με μέσες αποδοχές από 2.000 ευρώ και άνω. Επίσης οφελειμένες είναι οι ασφαλισμένες γυναίκες στο ΙΚΑ που έχουν θεμελιώσει δικαίωμα ως μητέρες ανηλίκων (5.500 ημέρες ασφάλισης και ανηλικότητα) και ήταν υψηλόμισθες με μέσες αποδοχές από 2.000 ευρώ και άνω καθώς και οι μισθωτοί στο ΙΚΑ που θεμελιώνουν δικαίωμα με 10.500 ημέρες ασφάλισης (35ετία) στα βαρέα και ανθυγιεινά και είχαν μέσες αποδοχές από 1.500 ευρώ και άνω.
• Ασφαλισμένοι στα ταμεία ΔΕΚΟ και τραπεζών που θεμελιώνουν δικαίωμα με 35ετία και μέσες αποδοχές έως 2.800 ευρώ. Γυναίκες στα Ταμεία ΔΕΚΟ - τραπεζών που έχουν θεμελιώσει δικαίωμα με το καθεστώς των μητέρων ανηλίκων τέκνων (25 χρόνια ασφάλισης και ανηλικότητα) με μέσες αποδοχές έως 2.800 ευρώ.
• Εμποροι και άλλοι ελεύθεροι επαγγελματίες του ΟΑΕΕ που έχουν θεμελιώσει δικαίωμα με το καθεστώς της 35ετίας και ήταν ασφαλισμένοι σε υψηλές κατηγορίες.
ΥΠΟ ΟΡΟΥΣ
«Προσωπική διαφορά» σε 60.000
Πρόκειται για 60.000 ασφαλισμένους που αν φύγουν φέτος, συμπληρώνοντας όριο ηλικίας και χρόνο ασφάλισης, εντάσσονται στο 2ο σκαλί της σύντομης μεταβατικής περιόδου που προέβλεψε ο νόμος Κατρούγκαλου και δικαιούνται «προσωπική διαφορά» υπό τις εξής προϋποθέσεις: Αν η σύνταξη που θα πάρουν με το νέο καθεστώς είναι 20% και πλέον μικρότερη από τη σύνταξη που θα έπαιρναν με τον παλιό τρόπο υπολογισμού, τότε για να εξομαλυνθεί κάπως η μεγάλη αυτή απώλεια δικαιούνται να λάβουν το 1/3 αυτής της διαφοράς (δηλαδή το 33%) ως «προσωπική διαφορά».
Προσοχή καθώς συγκρίνονται τα καθαρά προ φόρου ποσά, δηλαδή ως παλιά σύνταξη νοείται αυτή που προκύπτει ύστερα από όλες τις προηγούμενες μνημονιακές περικοπές. Η νέα σύνταξη θα είναι ούτως ή άλλως μικρότερη από τη σύνταξη που θα έπαιρναν αν έβγαιναν με το παλιό σύστημα, πριν από τις 13/5/2016, αλλά προλαβαίνουν ακόμη να διασώσουν ένα τμήμα της.
Από την 1/1/2018 η εν λόγω «προσωπική διαφορά» πέφτει από το 33% στο 25% (1/4) για τους ίδιους ακριβώς ασφαλισμένους, ενώ από 1/1/2019 καταργείται εντελώς. Για όσους αποχώρησαν το δεύτερο εξάμηνο του 2016 (από 13/5/2016 έως 31/12/2016) η ίδια προσωπική διαφορά ήταν στο 50% (1/2).
• 800€ τον μήνα υπολογίζεται η «οροφή» για τη μεγάλη πλειονότητα των νέων συντάξεων
ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΩΣΚΟΛΟΣ
jfoskolos@pegasus.gr

Μεγάλα φορολογικά βάρη για μισθωτούς και συνταξιούχους

Μεγάλα φορολογικά βάρη για μισθωτούς και συνταξιούχους

ΠΡΟΚΟΠΗΣ ΧΑΤΖΗΝΙΚΟΛΑΟΥ
ΕΤΙΚΕΤΕΣ:
Μισθωτοί και συνταξιούχοι πλήρωσαν το 60% του συνολικού φόρους εισοδήματος, όπως προκύπτει από την επεξεργασία των στατιστικών δεδομένων. Οι δύο ανωτέρω κατηγορίες δήλωσαν σχεδόν το 79% του συνολικού δηλωθέντος εισοδήματος και συγκεκριμένα 59,4 δισ. ευρώ, ενώ τα υπόλοιπα 15,8 δισ. ευρώ προέρχονται από τους εισοδηματίες, τους ελεύθερους επαγγελματίες και τους αγρότες.

Μάλιστα, μισθωτοί και συνταξιούχοι δήλωσαν σχεδόν τα ίδια εισοδήματα. Συγκεκριμένα, το εισόδημα των μισθωτών ανήλθε στα 28,9 δισ. ευρώ, ενώ των συνταξιούχων στα 26,2 δισ. ευρώ.

Ειδικότερα:

• Εισοδηματίες. Ανέρχονται σε 1.215.041 και δήλωσαν στην εφορία συνολικά 5,2 δισ. ευρώ. Το μέσο εισόδημά τους ανήλθε στις 4.280 ευρώ. Ο φόρος που πλήρωσαν ανήλθε στα 736 εκατ. ευρώ.

• Εισοδήματα από επιχειρηματική δραστηριότητα. Οι ελεύθεροι επαγγελματίες και οι μικρές επιχειρήσεις ανέρχονται σε 663.830. Η κατηγορία αυτή δήλωσε εισοδήματα ύψους 12,1 δισ. ευρώ, ενώ ο φόρος τους έφθασε τα 2,23 δισ. ευρώ. Το μέσο δηλωθέν εισόδημα διαμορφώθηκε στις 18.000 ευρώ.

• Αγρότες. Οι 276.161 αγρότες είχαν εισοδήματα ύψους 2,6 δισ. ευρώ. Ο φόρος τους διαμορφώθηκε στα 279,3 εκατ. ευρώ.

• Μισθωτοί. Οι 2.035.065 μισθωτοί δήλωσαν εισοδήματα 28,9 δισ. ευρώ. Ο φόρος που κατέβαλαν έφθασε τα 3,1 δισ. ευρώ. Το μέσο εισόδημα τους ανήλθε στις 14.000 ευρώ.

Εισόδημα ανά περιφέρεια

Στην Αττική το δηλωθέν εισόδημα φθάνει στα 13,34 δισ., στη Μακεδονία, τα 5,92 δισ. ευρώ, στο Αιγαίο, 1,19 δισ. ευρώ, στην Ηπειρο, 698,1 εκατ., στη Θεσσαλία, 1,48 δισ. ευρώ, στην Πελοπόννησο, 1,063 δισ., στη Στερεά Ελλάδα, 1,14 δισ. ευρώ, στη Δυτική Ελλάδα, 1,26 δισ. ευρώ, στα Ιόνια Νησιά, 412,2 εκατ. ευρώ και στην Κρήτη, 1,38 δισ. ευρώ

• Συνταξιούχοι. Οι 2.004.135 συνταξιούχοι δήλωσαν εισοδήματα ύψους 26,2 δισ. ευρώ. Ο φόρος που πλήρωσαν έφθασε τα 1,67 δισ. ευρώ. Το μέσο δηλωθέν εισόδημα διαμορφώθηκε το 2015 στις 13.000 ευρώ. Ανά περιφέρεια το εισόδημα των συνταξιούχων κατανέμεται ως εξής:

Αττική: 10,74 δισ. ευρώ, Μακεδονία: 6,25 δισ. ευρώ, Αιγαίο: 997 εκατ. ευρώ, Ηπειρος: 812,3 εκατ. ευρώ, Θεσσαλία: 1,72 δισ. ευρώ, Πελοπόννησος: 1,32 δισ. ευρώ, Στερεά Ελλάδα: 1,251 δισ. ευρώ, Κρήτη: 1,26 δισ. ευρώ, Δυτική Ελλάδα: 1,48 δισ. ευρώ, Ιόνια Νησιά: 437,9 εκατ. ευρώ



Το 60% του φόρου εισοδήματος από το 10% των φορολογουμένων

ΠΡΟΚΟΠΗΣ ΧΑΤΖΗΝΙΚΟΛΑΟΥ
ΕΤΙΚΕΤΕΣ:
Το ένα δέκατο σχεδόν των φορολογουμένων πλήρωσε το 60% του συνολικού φόρου εισοδήματος το προηγούμενο έτος. Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων, 513.509 φορολογούμενοι με εισοδήματα από 30.000 ευρώ και πάνω σηκώνουν τα φορολογικά βάρη εξαιτίας της αδυναμίας του κράτους να περιορίσει τη φοροδιαφυγή, να αναδιατάξει τον δημόσιο τομέα και να προχωρήσει στις αναγκαίες μεταρρυθμίσεις.
Κάθε φορά λοιπόν που τα δημοσιονομικά μεγέθη αποτυγχάνουν, αυτοί που καλούνται να κλείσουν τις «τρύπες» είναι όσοι έχουν μηνιαία εισοδήματα άνω των 2.500 ευρώ.

Οι συγκεκριμένοι φορολογούμενοι πληρώνουν κατά μέσον όρο φόρο που ξεπερνά τα 9.200 ευρώ ετησίως.

Σημαντική όμως είναι και η συμμετοχή των φορολογουμένων με εισοδήματα της τάξης των 20.000 έως 30.000 ευρώ, οι οποίοι πληρώνουν 1,43 δισ. ευρώ και συμμετέχουν στα συνολικά βάρη κατά 17,94%. Ειδικότερα και όπως προκύπτει από την ανάλυση των στατιστικών στοιχείων:

• Εως 10.000 ευρώ δήλωσαν 3.575.990 φορολογούμενοι με τον φόρο να ανέρχεται στα 399 εκατ. ευρώ.

• Από 10.000 έως 20.000 ευρώ δήλωσαν 1.528.323 φορολογούμενοι με τον φόρο να ανέρχεται στο 1,43 δισ. ευρώ.

• Από 20.000 έως 30.000 ευρώ δήλωσαν 576.411 φορολογούμενοι με τον φόρο να φθάνει το 1,43 δισ. ευρώ.

• Από 30.000 έως 50.000 ευρώ δήλωσαν 381.817 φορολογούμενοι με τον φόρο να φθάνει τα 1,97 δισ. ευρώ.

• Από 50.000 έως 80.000 δήλωσαν 90.139 φορολογούμενοι με τον φόρο να ανέρχεται στο 1,1 δισ. ευρώ.

• 80.000 έως 100.000 δήλωσαν 16.858 φορολογούμενοι με τον φόρο να ανέρχεται στα 475,5 εκατ. ευρώ.

• Πάνω από 100.000 δήλωσαν 24.695 φορολογούμενοι οι οποίοι πλήρωσαν το 16,25% του συνολικού φόρου ή διαφορετικά 1,3 δισ. ευρώ.

Συνολικά 6,194 εκατ. φορολογούμενοι δήλωσαν στην εφορία εισοδήματα 75,1 δισ. ευρώ, ποσό το οποίο διογκώθηκε σε 82,1 δισ. ευρώ μετά την εφαρμογή των τεκμηρίων, ενώ ο φόρος έφθασε τα 8 δισ.

Πάντως και όπως προκύπτει από την επεξεργασία των στατιστικών, τα δηλωθέντα εισοδήματα, χρόνο με τον χρόνο, όχι μόνο βεβαιώνονται αλλά και διαφοροποιούνται ανάλογα με την κατάσταση της ελληνικής οικονομίας. Για παράδειγμα, το 2014 με τη σταθεροποίηση της οικονομίας τα εισοδήματα αυξήθηκαν, ενώ το αμέσως επόμενο έτος συρρικνώθηκαν εξαιτίας των αβεβαιοτήτων και των σκληρών μέτρων που ακολούθησαν.

Συγκεκριμένα, τα δηλωθέντα εισοδήματα διαμορφώθηκαν την τελευταία πενταετία ως εξής: Το 2011 διαμορφώθηκαν στα 89,1 δισ. ευρώ, το 2012 δηλώθηκαν 80,1 δισ. ευρώ, το 2013, 71,2 δισ. ευρώ, το 2014, 76,01 δισ. και το 2015, 75,2 δισ. ευρώ.

Από τα παραπάνω προκύπτει ότι τα δύο πρώτα έτη μετά την υπογραφή του μνημονίου τα εισοδήματα κατέρρευσαν και συγκεκριμένα συρρικνώθηκαν κατά 17,9 δισ. ευρώ.

Το 2014, με τη σταθεροποίηση της οικονομίας, καταγράφεται αύξηση των εισοδημάτων, ενώ το προηγούμενο έτος οι φόροι, οι μειώσεις συντάξεων αλλά και οι καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση των διαπραγματεύσεων περιόρισαν ελαφρώς τα εισοδήματα κατά 1 δισ. ευρώ περίπου. Είναι ενδεικτικό ότι οι μισθωτοί έχασαν από το 2011 έως το 2015 περίπου 5 δισ. ευρώ, με τις μεγαλύτερες απώλειες να εντοπίζονται στην Αττική.
Έντυπη

Τέλη κυκλοφορίας με το μήνα Επεκτείνεται και για φέτος η ρύθμιση για την πληρωμή τους

Τέλη κυκλοφορίας με το μήνα
12 Απρ 2017, 08:43 | ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟNewsroom
Τέλη κυκλοφορίας με το μήναΕπεκτείνεται και για φέτος η ρύθμιση για την πληρωμή τους
Τη δυνατότητα σε δεκάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες ΙΧ αυτοκινήτων που έχουν καταθέσει τις πινακίδες τους, να καταβάλουν μόνο ένα μέρος των ετήσιων τελών κυκλοφορίας ανάλογα με το διάστημα που θέλουν να άρουν την ακινησία του οχήματος παρέχει το υπουργείο Οικονομικών. 
Συγκεκριμένα:
• Για άρση ακινησίας χρονικής διάρκειας 1 μηνός καταβάλλονται τα 2/12 των αναλογούντων ετήσιων τελών κυκλοφορίας.
• Για άρση ακινησίας χρονικής διάρκειας 3 μηνών καταβάλλονται τα 4/12 των ετήσιων τελών κυκλοφορίας.
• Για άρση ακινησίας για το υπόλοιπο διάστημα του έτους και μέχρι το τέλος του 2017, καταβάλλονται τα δωδέκατα του ποσού των αναλογούντων στο όχημα ετήσιων τελών κυκλοφορίας που απομένουν από την ημερομηνία της άρσης μέχρι και το τέλος του έτους, συν 2/12 των αναλογούντων ετήσιων τελών.
Οι παραπάνω τρεις επιλογές είναι δεσμευτικές και δεν παρέχεται η δυνατότητα επιλογής άλλου χρονικού διαστήματος πέραν όσων ρητά αναφέρονται στη διάταξη. Επισημαίνεται ότι η άρση της ακινησίας γίνεται κατόπιν εγγράφου αιτήματος του κατόχου του οχήματος. Προκειμένου για τον υπολογισμό του ποσού των τελών κυκλοφορίας, ο μήνας που γίνεται η άρση της ακινησίας λογίζεται ως ολόκληρος μήνας, ανεξάρτητα από τη χρονική στιγμή της άρσης αυτής.
Παράδειγμα:
Για επιβατικό Ι.Χ. 1.000 κ. εκ., τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας είναι 120 ευρώ.
Εστω ότι φορολογούμενος αιτείται άρσης ακινησίας στις 28 Ιουνίου 2017:
• Για 1 μήνα. Τα αναλογούντα τέλη κυκλοφορίας υπολογίζονται ως εξής: 120 x (2/12) = 20 ευρώ.
• Για 3 μήνες. Τα αναλογούντα τέλη κυκλοφορίας είναι 120 x (4/12) = 40 ευρώ.
• Για το υπόλοιπο του έτους και μέχρι 31-12-2017. Σε αυτήν την περίπτωση θα καταβληθούν τέλη κυκλοφορίας για 7 μήνες συν 2/12 ως εξής: 120 x (7/12) + 120 x (2/12) = 70 ευρώ + 20 ευρώ = 90 ευρώ.

Τι προβλέπει η τροπολογία για μειωμένα Τέλη Κυκλοφορίας σε περίπτωση άρσης ακινησίας

Τι προβλέπει η τροπολογία για μειωμένα Τέλη Κυκλοφορίας σε περίπτωση άρσης ακινησίας

Του Γιώργου Κ. Ανδρή
andris@enikonomia.gr
Πάσχα με φθηνότερα Τέλη Κυκλοφορίας θα κάνουν όσοι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων πραγματοποιήσουν άρση ακινησίας καθώς μόλις κατατέθηκε στη Βουλή σχετική τροπολογία στη Βουλή.

Ειδικότερα σύμφωνα με την σχετική τροπολογία καμία αλλαγή σε σχέση με πέρυσι δεν υπάρχει στα ποσά των μειωμένων Τελών Κυκλοφορίας σε περίπτωση άρσης ακινησίας.
Δηλαδή το κόστος των μειωμένων Τελών Κυκλοφορίας, για όσους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων πραγματοποιήσουν άρση ακινησίας στο όχημά τους θα είναι ακριβότερα κατά 1/12 έως και 2/12 σε σχέση με τα αναλογικά Τέλη. Ειδικότερα:
α) για άρση ακινησίας χρονικής διάρκειας ενός (1) μηνός, καταβάλλονται τα 2/12 του ποσού των αναλογούντων στο όχημα ετησίων τελών κυκλοφορίας,
β) για άρση ακινησίας χρονικής διάρκειας τριών (3) μηνών, καταβάλλονται τα τέσσερα δωδέκατα (4/12) του ποσού των αναλογούντων στο όχημα ετησίων τελών κυκλοφορίας,
γ) για άρση ακινησίας για το υπόλοιπο διάστημα του έτους και μέχρι το τέλος αυτού, καταβάλλονται τα δωδέκατα του ποσού των αναλογούντων στο όχημα ετησίων τελών κυκλοφορίας που απομένουν έως τις 31.12.2017 συν (+) δύο δωδέκατα (2/12) ετησίων τελών κυκλοφορίας. Προκειμένου για τον υπολογισμό του ποσού των τελών κυκλοφορίας, ο μήνας που γίνεται η άρση της ακινησίας, λογίζεται ως ολόκληρος μήνας ανεξάρτητα από τη χρονική στιγμή της άρσης αυτής.
Η επιστροφή των στοιχείων κυκλοφορίας στην αρμόδια Δημόσια Οικονομική Υπηρεσία (Δ.Ο.Υ.) από τον ιδιοκτήτη ή κάτοχο του οχήματος θα πραγματοποιείται την τελευταία εργάσιμη ημέρα της περιόδου κυκλοφορίας του οχήματος, για την οποία έχουν καταβληθεί τα τέλη κυκλοφορίας.
Πιέστε εδώ για να διαβάσετε τη σχετική τροπολογία που κατατέθηκε στη Βουλή.
Παράδειγμα:

Για επιβατικό Ι.Χ. 1.000 κ. εκ., τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας είναι 120 ευρώ.

Εστω ότι φορολογούμενος αιτείται άρσης ακινησίας στις 28 Ιουνίου 2017:

• Για 1 μήνα. Τα αναλογούντα τέλη κυκλοφορίας υπολογίζονται ως εξής: 120 x (2/12) = 20 ευρώ.

• Για 3 μήνες. Τα αναλογούντα τέλη κυκλοφορίας είναι 120 x (4/12) = 40 ευρώ.

• Για το υπόλοιπο του έτους και μέχρι 31-12-2017. Σε αυτήν την περίπτωση θα καταβληθούν τέλη κυκλοφορίας για 7 μήνες συν 2/12 ως εξής: 120 x (7/12) + 120 x (2/12) = 70 ευρώ + 20 ευρώ = 90 ευρώ.
Μηνιαία τέλη κυκλοφορίας το 2017 -Πιθανή παράταση στην πληρωμή τους - Το οικονομικό επιτελείο εξετάζει να εφαρμόσει και πάλι την διάταξη για τα τέλη κυκλοφορίας 2017 με το «μήνα», όπως έκανε γνωστό η υφυπουργός Οικονομικών κ. Παπανάτσιου.
Μιλώντας στον ΑΝΤ1 η υφυπουργός Οικονομικών κ. Παπανάτσιου έκανε γνωστό ότι εξετάζεται το ενδεχόμενο να προσμετρώνται στο χτίσιμο του αφορολογήτου, οι λογαριασμοί του νερού και του ηλεκτρικού που θα πληρώνονται με ηλεκτρονικά μέσα (κάρτες και web banking).
Παράλληλα δήλωσε ακόμη ότι εξετάζεται το σενάριο πληρωμής των τελών κυκλοφορίας με το μήνα ειδικά για τους συνταξιούχους.
Να υπενθυμίσουμε ότι πέρσι που είχε εφαρμοστεί το μέτρο για τα τέλη κυκλοφορίας είχε δοθεί η δυνατότητα σε ενδιαφερόμενους κατόχους Ι.Χ. οχημάτων, αυτοκινήτων ή μοτοσικλετών, οι οποίοι τα έχουν θέσει σε ακινησία, και εξαιρετικά για το περσινό έτος , να άρουν την ακινησία καταβάλλοντας τα τέλη κυκλοφορίας ως εξής:
• Για άρση ακινησίας χρονικής διάρκειας 1 μηνός καταβάλλονται τα 2/12 των αναλογούντων ετήσιων τελών κυκλοφορίας.
• Για άρση ακινησίας χρονικής διάρκειας 3 μηνών καταβάλλονται τα 4/12 των ετήσιων τελών κυκλοφορίας.
• Για άρση ακινησίας για το υπόλοιπο διάστημα του έτους και μέχρι το τέλος του 2016 καταβάλλονται τα δωδέκατα του ποσού των αναλογούντων στο όχημα ετήσιων τελών κυκλοφορίας που απομένουν από την ημερομηνία της άρσης μέχρι και το τέλος του έτους συν 2/12 των αναλογούντων ετήσιων τελών.
Παράδειγμα 1:
Για επιβατικό Ι.Χ. 1.000 κ.εκ., τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας ήταν 120 ευρώ.
Εστω ότι φορολογούμενος αιτείται άρσης ακινησίας στις 28 Ιουνίου 2016:
• Για 1 μήνα. Τα αναλογούντα τέλη κυκλοφορίας υπολογίζονταν ως εξής: 120x (2/12)=20 ευρώ.
• Για 3 μήνες. Τα αναλογούντα τέλη κυκλοφορίας ήταν 120x (4/12)=40 ευρώ.
• Για το υπόλοιπο του έτους μέχρι 31-12-2016. Σε αυτήν την περίπτωση θα καταβληθούν τέλη κυκλοφορίας για 7 μήνες συν 2/12 ως εξής: 120x (7/12)+120x (2/12)=70 ευρώ+20 ευρώ=90 ευρώ.
Παράδειγμα 2:
Για επιβατικό Ι.Χ. με εκπομπές 100 γρ. CO2/χλμ., τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας είναι: 100x0,90=90 ευρώ. Εστω ότι φορολογούμενος αιτείται άρσης ακινησίας στις 28 Ιουνίου 2016:
- Για 1 μήνα. Τα αναλογούντα τέλη κυκλοφορίας υπολογίζονται ως εξής: 9x (2/12)=15 ευρώ.
- Για 3 μήνες. Τα αναλογούντα τέλη κυκλοφορίας είναι 90x (4/12)=30 ευρώ.
- Για το υπόλοιπο του έτους μέχρι 31-12-2016. Θα καταβληθούν τέλη κυκλοφορίας για 7 μήνες συν 2/12 ως εξής: 90x [(7/12)+ (2/12)]=90x (9/12)=67,5 ευρώ.
ΓΙΑ ΟΣΟΥΣ ΑΠΟΣΥΡΟΥΝ ΠΙΝΑΚΙΔΕΣ

Με τον μήνα η πληρωμή τελών κυκλοφορίας αυτοκινήτων


Με τον μήνα η πληρωμή τελών κυκλοφορίας αυτοκινήτων
Της Μαρίας Βουργάνα
Τη δυνατότητα ανάκτησης των πινακίδων κυκλοφορίας των Ι.Χ. αυτοκινήτων από ένα μήνα έως τρεις μήνες με καταβολή των τελών κυκλοφορίας που αντιστοιχούν στο συγκεκριμένο διάστημα σχεδιάζει να δώσει το υπουργείο Οικονομικών στους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων με διάταξη που προωθεί στη Βουλή.
Μέχρι σήμερα, αν κάποιος καταθέσει πινακίδες, μπορούσε στη διάρκεια του έτους να τις πάρει πίσω καταβάλλοντας τόσα δωδέκατα των ετήσιων τελών κυκλοφορίας, όσοι οι μήνες που απομένουν έως το τέλος του έτους.Με το νέο σύστημα που προωθεί το υπουργείο Οικονομικών, ο ιδιοκτήτης ενός Ι.Χ 2.500 κυβικών το οποίο κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 2004, που θα καταθέσει στο τέλος Δεκεμβρίου στην εφορία τις πινακίδες κυκλοφορίας του οχήματός του, θα μπορεί να τις πάρει πίσω για παράδειγμα μόνο για τους τρεις καλοκαιρινούς μήνες, καταβάλλοντας 210 ευρώ (αντί για 840 ευρώ σε ετήσια βάση ή τα 490 ευρώ με βάση το ισχύον σύστημα για τους επτά μήνες που απομένουν έως το τέλος του έτους) και τα τρία δωδέκατα του ετήσιου φόρου πολυτελούς διαβίωσης.
Ακριβή βενζίνη 
Την ίδια ώρα, μετά τις αυξομειώσεις στα τέλη κυκλοφορίας ανάλογα με το έτος ταξινόμησης και το ύψος του κυβισμού που έγιναν φέτος, το οικονομικό επιτελείο εξετάζει σενάρια για νέες αλλαγές που θα επηρεάσουν αυτή τη φορά τις λιανικές τιμές όλων των τύπων βενζίνης και του πετρελαίου κίνησης.
Στο πλαίσιο αυτό εξετάζεται:
• Η επιβολή ενός ειδικού φόρου στα καύσιμα κίνησης (βενζίνη, ντίζελ) κατά 5 έως 10 λεπτά του ευρώ. Η αύξηση αυτή θα μεταφραστεί σε ενίσχυση των κρατικών εσόδων κατά περίπου 400 έως 500 εκατ. ευρώ ετησίως.
• Η σημαντική μείωση των τελών κυκλοφορίας κυρίως για τα οχήματα μεγάλης ηλικίας και πολύ υψηλού κυβισμού. Πρόκειται για οχήματα που επιβαρύνονται με πολύ υψηλά τέλη κυκλοφορίας, και οι περισσότεροι ιδιοκτήτες τους έχουν αναγκαστεί να καταθέσουν πινακίδες κυκλοφορίας.
Το σκεπτικό του υπουργείου Οικονομικών είναι οι όποιες απώλειες εσόδων υπάρξουν από τη μείωση των τελών κυκλοφορίας να αντισταθμιστούν με την επιβολή του νέου φόρου στα καύσιμα.
Την αντίθεσή της στο ενδεχόμενο αύξησης της φορολογίας καυσίμων εκφράζει η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ), τονίζοντας ότι το κράτος μπορεί να εξασφαλίσει μεγαλύτερα έσοδα από την πάταξη της παράνομης διακίνησης καυσίμων. «Σήμερα το 67,16% στη τιμή της αμόλυβδης βενζίνης είναι φόροι, που βρίσκονται ήδη 86% πάνω από την χαμηλότερη φορολόγηση που επιτρέπεται από την Οδηγία 2003/96 της Ε.Ε.», αναφέρει η ΠΟΠΕΚ σε ανακοίνωσή της. «Η τυχόν αύξηση της φορολογίας των καυσίμων με ανεξέλεγκτη την παράνομη διακίνηση καυσίμων, προσθέτει, θα αυξήσει αναλογικά την κερδοφορία των παράνομων κυκλωμάτων που λυμαίνονται ανενόχλητοι τον ευρύτερο χώρο της αγοράς πετρελαιοειδών, τα τελευταία είκοσι χρόνια, προσθέτοντας ακόμη μία αρνητική προϋπόθεση στην ζητούμενη και προσδοκώμενη αγωνιωδώς ανάπτυξη της οικονομίας».

Μερική καταβολή τελών κυκλοφορίας για την άρση ακινησίας οχημάτων, αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών ιδιωτικής χρήσης (Ι.Χ.) 



Με την σημαντική τροπολογία που κατατέθηκε στη Βουλή, στο σχέδιο νόμου "Τροποποιήσεις διατάξεων της δασικής νομοθεσίας και άλλες διατάξεις.", παρέχεται και για το έτος 2017 (ίσχυε για το έτος 2016) η κατ' εξαίρεση δυνατότητα άρσης της ακινησίας οχημάτων, αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών ιδιωτικής χρήσης (ι.χ.) με μερική καταβολή των τελών κυκλοφορίας, κατά τα οριζόμενα (και για το έτος 2016) ποσοστά τελών ανάλογα με τους μήνες για τους οποίους γίνεται η άρση (αντί της καταβολής του ετήσιου ποσού των τελών που κατά κανόνα ισχύει).

Με την προτεινόμενη διάταξη της παραγράφου 4 της τροπολογίας, παρέχεται η δυνατότητα επιλογής, εντός του έτους 2017, για άρση της ακινησίας ενός οχήματος και καταβολή τελών κυκλοφορίας ανάλογα με τη διάρκεια της χρήσης αυτού, ήτοι για διάρκεια ενός (1) μηνός θα καταβάλλει τα 2/12 του ποσού των αναλογούντων στο όχημα ετησίων τελών κυκλοφορίας, για διάρκεια τριών (3) μηνών θα καταβάλλει τα 4/12 του ποσού των αναλογούντων στο όχημα ετησίων τελών κυκλοφορίας και για χρήση για τους υπόλοιπους μέχρι τη λήξη του έτους μήνες θα καταβάλλει τα δωδέκατα που απομένουν συν (+) 2/12.

Σκοπός της συγκεκριμένης διάταξης είναι να δοθεί κίνητρο στους ιδιοκτήτες των οχημάτων που είναι σε ακινησία και αδυνατούν να καταβάλλουν τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας, να προβούν σε άρση αυτής, για χρονικό διάστημα που επιθυμούν, καταβάλλοντος τα αναλογούντα, σύμφωνα με την προτεινόμενη διάταξη, τέλη κυκλοφορίας.

Διάταξη νομοσχεδίου:

"4. Το πέμπτο εδάφιο της παρ. 1 του άρθ. 36 του ν. 2093/1992 (Α' 181 ), όπως ισχύει, αντικαθίσταται ως εξής:
«Εξαιρετικά, δίνεται εναλλακτικά η δυνατότητα άρσης της ακινησίας οχήματος, αυτοκινήτου ή μοτοσικλέτας ιδιωτικής χρήσης του πρώτου εδαφίου της παρούσας άπαξ, εντός του έτους 2017, με καταβολή των τελών κυκλοφορίας του έτους αυτού πριν την άρση ακινησίας ως εξής:
α) για άρση ακινησίας χρονικής διάρκειας ενός (1) μηνός, καταβάλλονται τα δύο δωδέκατα (2/12) του ποσού των αναλογούντων στο όχημα ετησίων τελών κυκλοφορίας,
β) για άρση ακινησίας χρονικής διάρκειας τριών (3) μηνών, καταβάλλονται τα τέσσερα δωδέκατα (4/12) του ποσού των αναλογούντων στο όχημα ετησίων τελών κυκλοφορίας,
γ) για άρση ακινησίας για το υπόλοιπο διάστημα του έτους και μέχρι το τέλος αυτού, καταβάλλονται τα δωδέκατα του ποσού των αναλογούντων στο όχημα ετησίων τελών κυκλοφορίας που απομένουν έως τις 31.12.2017 συν (+) δύο δωδέκατα (2/12) των ετησίων τελών κυκλοφορίας.»
"

https://www.taxheaven.gr
Τη δυνατότητα σε χιλιάδες φορολογούμενους που έχουν θέσει σε ακινησία τα οχήματά τους, καταθέτοντας στις αρμόδιες Δ.Ο.Υ. τις πινακίδες κυκλοφορίας, να τα επανακυκλοφορήσουν εντός του 2017 για χρονικά διαστήματα από 1 μήνα έως και 8,5 μήνες (όσους περίπου απομένουν μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους), καταβάλλοντας μέρος μόνο των ετησίων τελών κυκλοφορίας προβλέπει τροπολογία που κατατέθηκε στη Βουλή από το υπουργείο Οικονομικών.

Τα ποσά που θα μπορούν να καταβάλουν οι ιδιοκτήτες των οχημάτων αντιστοιχούν σε χρονικά διαστήματα μεγαλύτερα αυτών στα οποία επιθυμούν να κυκλοφορήσουν τα οχήματά τους. Για παράδειγμα, όποιοι θέλουν να άρουν την ακινησία και να επανακυκλοφορήσουν τα οχήματά τους μόνο για ένα μήνα μέσα στο 2017 θα κληθούν να καταβάλουν τέλη κυκλοφορίας που αντιστοιχούν σε 2 μήνες! Όσοι θελήσουν να επανακυκλοφορήσουν τα οχήματά τους για 3 μήνες μέσα στο τρέχον έτος θα κληθούν να πληρώσουν τέλη κυκλοφορίας που αντιστοιχούν σε 4 μήνες, ενώ όσοι προτιμήσουν να κινήσουν τα οχήματά τους για το υπόλοιπο διάστημα που απομένει μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους θα πρέπει να πληρώσουν τα τέλη που αναλογούν στο διάστημα αυτό προσαυξημένα κατά τα 2/12 των ετησίων τελών κυκλοφορίας!
Αναλυτικά, με την τροπολογία, η οποία κατατέθηκε στο σχέδιο νόμου «Τροποποιήσεις διατάξεων της δασικής νομοθεσίας και άλλες διατάξεις» παρέχεται και για το έτος 2017, η κατ' εξαίρεση δυνατότητα άρσης της ακινησίας οχημάτων, αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών ιδιωτικής χρήσης (Ι.Χ.) με καταβολή των τελών κυκλοφορίας του έτους αυτού πριν την άρση ακινησίας ως εξής:
α) για άρση ακινησίας χρονικής διάρκειας ενός (1) μηνός, καταβάλλοντας τα δύο δωδέκατα (2/12) του ποσού των αναλογούντων στο όχημα ετησίων τελών κυκλοφορίας,
β) για άρση ακινησίας χρονικής διάρκειας τριών (3) μηνών, καταβάλλονται τα τέσσερα δωδέκατα (4/12) του ποσού των αναλογούντων στο όχημα ετησίων τελών κυκλοφορίας,
γ) για άρση ακινησίας για το υπόλοιπο διάστημα του έτους και μέχρι το τέλος αυτού, καταβάλλονται τα δωδέκατα του ποσού των αναλογούντων στο όχημα ετησίων τελών κυκλοφορίας που απομένουν έως τις 31.12.2017 συν (+) δύο δωδέκατα (2/12) των ετησίων τελών κυκλοφορίας.


Σχέδιο για τέλη κυκλοφορίας με τον μήνα και για το 2017

Σχέδιο για τέλη κυκλοφορίας με τον μήνα και για το 2017
Του Σπύρου Δημητρέλη
Παράθυρο για να πάρουν έστω και για μερικές εβδομάδες τις πινακίδες κυκλοφορίας των ΙΧ που τα τέλη κυκλοφορίας τους είναι ασύμφορα εξετάζει να ανοίξει το υπουργείο Οικονομικών. Πρόκειται για ουσιαστική επανάληψη, έστω και με κάποιες παραλλαγές, του συστήματος υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας που ίσχυσε και φέτος.

Σύμφωνα με υπηρεσιακά στελέχη του υπουργείου Οικονομικών, το σύστημα της πληρωμής των τελών με το μήνα ήταν ιδιαίτερα πετυχημένο τόσο όσον αφορά τις εισπράξεις για τα δημόσια ταμεία αλλά και για τους φορολογούμενους που έκαναν χρήση του.

Σύμφωνα με το σύστημα αυτό, οι φορολογούμενοι είχαν τη δυνατότητα για μια φορά μέσα στο 2016 να παραλάβουν τις πινακίδες κυκλοφορίας του οχήματός τους:

- Για έναν μήνα καταβάλλοντας τα τέλη κυκλοφορίας που αντιστοιχούν σε δυο μήνες (2/12 των ετησίων τελών που αντιστοιχούν στο όχημα)

- Για τρεις μήνες καταβάλλοντας τα τέλη κυκλοφορίας που αντιστοιχούν σε τέσσερις μήνες (4/12 των ετήσιων τελών)

- Για όσους μήνες απέμεναν έως το τέλος του έτους με την καταβολή των τελών προσαυξημένων κατά δυο μήνες (2/12 των ετήσιων τελών).

Μάλιστα, η πιο πετυχημένη επιλογή αποδείχθηκε η δεύτερη καθώς πολλοί φορολογούμενοι πήραν τις πινακίδες κυκλοφορίας στις αρχές του καλοκαιριού για τις μετακινήσεις των διακοπών τους και τις επέστρεψαν στο τέλος Σεπτεμβρίου.

Για τα τέλη κυκλοφορίας του 2018 το υπουργείο Οικονομικών εξετάζει ριζικές αλλαγές που θα έχουν σαν στόχο να συνδεθεί το ύψος των τελών με την εμπορική αξία του οχήματος και όχι μόνο με τον κυβισμό, τους εκπεμπόμενους ρύπους και τον κυβισμό που ισχύει σήμερα.

Από τα τέλη κυκλοφορίας το δημόσιο εισπράττει κάθε χρόνο περίπου 1,2 δισ. ευρώ.

Πώς θα λειτουργήσουν σήμερα τα ΜΜΜ

Πώς θα λειτουργήσουν σήμερα τα ΜΜΜ

Σάββατο, 15 Απριλίου 2017 08:29
 
UPD:08:31
Eurokinissi/ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
Με τροποποιήσεις θα λειτουργήσουν σήμερα τα μέσα μαζικής μεταφοράς της πρωτεύουσας.
Ειδικότερα, σήμερα Μεγάλο Σάββατο, το μετρό θα λειτουργεί έως τις 11 το βράδυ. Οι τελευταίοι συρμοί θα αναχωρήσουν ως εξής:
  • Από ΑΝΘΟΥΠΟΛΗ στις 22:40
  • Από ΕΛΛΗΝΙΚΟ στις 22:40   
  • Από ΑΓΙΑ ΜΑΡΙΝΑ προς ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ  στις   21:26
  • Από ΑΓΙΑ ΜΑΡΙΝΑ προς Δ.ΠΛΑΚΕΝΤΙΑΣ στις 22:46
  • Από ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ προς ΑΓΙΑ ΜΑΡΙΝΑ στις 22:00
  • Από Δ.ΠΛΑΚΕΝΤΙΑΣ προς ΑΓΙΑ ΜΑΡΙΝΑ στις 22:37
  • Από το ΣΥΝΤΑΓΜΑ προς όλες τις κατευθύνσεις στις 23:00
  • Από Πειραιά προς Κηφισιά στις 22:20
  • Από Κηφισιά προς Πειραιά στις 22:20
Σε λεωφορεία και τρόλεϊ θα εφαρμοστεί, σήμερα Μ. Σάββατο, πρόγραμμα «Κυριακής & Αργιών» με τις ακόλουθες ιδιαιτερότητες.
  • Οι γραμμές που εξυπηρετούν το αεροδρόμιο, τους σταθμούς ΚΤΕΛ, και το λιμάνι του Πειραιά, θα ενισχυθούν ανάλογα με την επιβατική κίνηση.
  • Θα λειτουργούν και θα ενισχυθούν οι Γραμμές του κέντρου (π.χ 100).
Την Κυριακή και τη Δευτέρα του Πάσχα για τα λεωφορεία θα εφαρμοστεί πρόγραμμα «Κυριακής & Αργιών», ενώ για τα τρόλεϊ ειδικό πρόγραμμα βασισμένο στο πρόγραμμα «Κυριακής & Αργιών».
Την Τρίτη του Πάσχα για όλα τα οχήματα (λεωφορεία και τρόλεϊ) θα εφαρμοστεί πρόγραμμα Σαββάτου με τις ακόλουθες ιδιαιτερότητες.
  • Τα πρώτα δρομολόγια θα βασίζονται σε πρόγραμμα καθημερινής
  • Οι γραμμές που εξυπηρετούν το αεροδρόμιο, τους σταθμούς ΚΤΕΛ, και το λιμάνι του Πειραιά, θα ενισχυθούν ανάλογα με την επιβατική κίνηση.