Σε ιστορικά υψηλά η χρήση πλαστικού χρήματος
Τρ. Πειραιώς: Ο αριθμός των συναλλαγών με κάρτες στις 23-24/12 ήταν κατά 83% υψηλότερος συγκριτικά με πέρυσι
Τετάρτη, 10 Ιανουαρίου 2018 13:08
Eurokinissi
Από την έντυπη έκδοση
Νέα ιστορικά υψηλά επίπεδα για τη χρήση του πλαστικού χρήματος δημιουργούν τα στοιχεία της Τράπεζας ΠειραιώςΠΕΙΡ+3,06% από τις συναλλαγές αγορών με κάρτες της τράπεζας κατά την περίοδο των εορτών.
Ειδικότερα, ο αριθμός των συναλλαγών με κάρτες της Τράπεζας Πειραιώς το Σαββατοκύριακο 23-24 Δεκεμβρίου ήταν κατά 83% υψηλότερος συγκριτικά με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του προηγούμενου έτους, ο συνολικός τζίρος δε ήταν κατά 46% αυξημένος συγκριτικά με τον τζίρο των αντίστοιχων ημερών του 2016.
Αντίστοιχη εικόνα διαμορφώθηκε και το διήμερο 30-31 Δεκεμβρίου, καθώς παρατηρήθηκε αύξηση κατά 70% στον αριθμό των συναλλαγών και 28% στην αξία τους σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2016. Οι συναλλαγές αγορών που πραγματοποιήθηκαν παραμονές Χριστουγέννων 2017 ήταν περισσότερες κατά 18% από τις συναλλαγές που πραγματοποιήθηκαν παραμονές Πρωτοχρονιάς, επιβεβαιώνοντας την παράδοση με τη μεγαλύτερη εμπορική κίνηση να διαμορφώνεται τις ημέρες πριν από τα Χριστούγεννα.
Ρεκόρ χρήσης
Από τα στοιχεία που έχουν εξαχθεί συνολικά από 20 Δεκεμβρίου 2017 έως το τέλος του μήνα προκύπτει επίσης ότι ο μέσος ημερήσιος όρος του αριθμού των συναλλαγών αγορών παρουσίασε αύξηση της τάξεως του 92% συγκριτικά με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2016, κάτι το οποίο δημιουργεί ρεκόρ στη χρήση του πλαστικού χρήματος γενικότερα. Σημειώνεται ότι τα στοιχεία της Τράπεζας Πειραιώς είναι ενδεικτικά για το σύνολο της αγοράς, αφού η Τράπεζα Πειραιώς διαθέτει το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς, με 30% περίπου σε χρεωστικές, πιστωτικές και προπληρωμένες κάρτες.
Από τα στοιχεία που έχουν εξαχθεί συνολικά από 20 Δεκεμβρίου 2017 έως το τέλος του μήνα προκύπτει επίσης ότι ο μέσος ημερήσιος όρος του αριθμού των συναλλαγών αγορών παρουσίασε αύξηση της τάξεως του 92% συγκριτικά με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2016, κάτι το οποίο δημιουργεί ρεκόρ στη χρήση του πλαστικού χρήματος γενικότερα. Σημειώνεται ότι τα στοιχεία της Τράπεζας Πειραιώς είναι ενδεικτικά για το σύνολο της αγοράς, αφού η Τράπεζα Πειραιώς διαθέτει το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς, με 30% περίπου σε χρεωστικές, πιστωτικές και προπληρωμένες κάρτες.
Σύμφωνα με τα στοιχεία από τη χρήση των καρτών της Τράπεζας Πειραιώς, κατά το οκταήμερο 24-31/12/2017 και σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2016, αποτυπώθηκε αύξηση κατά μέσο όρο 33% στους ημερήσιους τζίρους. Στο ίδιο χρονικό διάστημα ο μέσος όρος αύξησης των ημερήσιων συναλλαγών ήταν 74%. Η μέση αξία συναλλαγής των ημερών εμφανίζεται μειωμένη κατά 24% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2016, γεγονός που καταδεικνύει την ευρεία χρήση των καρτών ακόμη και για καθημερινές συναλλαγές μικρής αξίας. Ειδικότερα, η αύξηση των μικροσυναλλαγών (συναλλαγές μικρότερες από 10 ευρώ) είναι εντυπωσιακή, τόσο κατά το παραπάνω χρονικό διάστημα, όπου σημείωσε αύξηση κατά 176%, όσο και για το σύνολο του 2017, με αύξηση 211%.
Σε ό,τι αφορά τα ενεργά σημεία αποδοχής συναλλαγών με κάρτες τα οποία εξυπηρετούνται από την Τράπεζα Πειραιώς (εμπορικά καταστήματα με φυσική παρουσία του κατόχου της κάρτας ή ηλεκτρονικά καταστήματα στο διαδίκτυο), κατά το εορταστικό διάστημα αυτά αυξήθηκαν κατά 58% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2016. Στα σημεία αυτά πραγματοποιήθηκαν 4,6 εκατομμύρια συναλλαγές κατόχων πιστωτικών, χρεωστικών και προπληρωμένων καρτών.
Ο κλάδος στον οποίο παρατηρήθηκε η μεγαλύτερη αύξηση -ως αναμενόταν- ήταν αυτός των σουπερμάρκετ/είδη τροφίμων με τις επιχειρήσεις υγρών καυσίμων, ένδυσης/υπόδησης και οικιακού εξοπλισμού να ακολουθούν.
Χρήστες του mobile money το 60% των καταναλωτών
Έρευνα της Visa: Στο 78% η χρήση των φορητών συσκευών ως εργαλεία οικονομικής διαχείρισης
Τετάρτη, 10 Ιανουαρίου 2018 09:08
UPD:09:24
Από την έντυπη έκδοση
Σε ηλεκτρονικά πορτοφόλια μεταμορφώνονται στα χέρια των Ελλήνων καταναλωτών οι φορητές ψηφιακές συσκευές, οι οποίες εξελίσσονται και σε αποτελεσματικά εργαλεία οικονομικής διαχείρισης. Περίοπτη θέση και σε αυτή την εξέλιξη κατέχει το κινητό τηλέφωνο. Σύμφωνα με την ετήσια έρευνα Digital Payments της Visa, το mobile money έχει γίνει δεύτερη φύση για το 60% των καταναλωτών στη χώρα μας. Οι Millennials βρίσκονται στην πρώτη γραμμή της υιοθέτησης ψηφιακών πληρωμών, με το 86% των ερωτηθέντων ηλικίας 18-34 ετών να χαρακτηρίζει τον εαυτό του ως «Χρήστη mobile πληρωμών».
Το 78% των Ελλήνων πλέον χρησιμοποιεί τις φορητές του συσκευές για να παρακολουθεί τα οικονομικά του, να ελέγχει το υπόλοιπό του online ή μέσω τραπεζικών εφαρμογών. Oι αγορές είναι η δεύτερη πιο διαδεδομένη ενέργεια (64%). Το 60% ελέγχει το υπόλοιπο του λογαριασμού του ή έχει πρόσβαση σε άλλες τραπεζικές υπηρεσίες μέσω κάποιας εφαρμογής στο κινητό του, ποσοστό το οποίο σημείωσε μεγάλη άνοδο τα τελευταία χρόνια. Οι καταναλωτές αισθάνονται περισσότερο άνετοι να πραγματοποιούν συναλλαγές με το κινητό τους και μένουν πιο μακριά από το PC ή το laptop τους. Επίσης το 42% των Ελλήνων καταναλωτών χρησιμοποιεί smartphone ή tablet για την αποστολή ή αποδοχή χρημάτων από φίλους ή οικογένεια. Όπως τονίζει ο Νίκος Καμπανόπουλος, γενικός διευθυντής της Visa σε Ελλάδα, Κύπρο και Βουλγαρία, «τα αποτελέσματα της μελέτης αυτής φανερώνουν την εμπιστοσύνη και τον ενθουσιασμό των Ελλήνων καταναλωτών σχετικά με τους νέους τρόπους συναλλαγών, ενώ το 75% θεωρεί την ταχύτητα ως το μεγαλύτερο πλεονέκτημά τους».
Αναφορικά με την προοπτική, όπως δείχνουν τα στοιχεία, το 93% των Ελλήνων καταναλωτών αναμένεται μέσα στα επόμενα τρία χρόνια να πραγματοποιεί πληρωμές μέσω κάποιας φορητής συσκευής. Οι Millennials είναι πιο πιθανό να κάνουν πληρωμές μέσω φορητών συσκευών στα επόμενα τρία χρόνια σε ποσοστό 95%.
Ασφάλεια και άνεση
Όπως σημειώνεται, οι καταναλωτές αισθάνονται πλέον μεγαλύτερη άνεση και ασφάλεια να χρησιμοποιούν μεθόδους ψηφιακών πληρωμών, παρά το γεγονός ότι υπάρχουν ακόμη προβληματισμοί ειδικά σε θέματα ιδιωτικότητας. Το 67% των Ελλήνων Millennials και το 68% των υπόλοιπων ηλικιών θεωρούν την ασφάλεια ως τον πιο σημαντικό παράγοντα στη χρήση φορητών συσκευών για πληρωμές. Η πλειοψηφία νιώθει πιο άνετα όταν γνωρίζει ότι τα προσωπικά στοιχεία δεν θα τεθούν σε κίνδυνο. Αξίζει να σημειωθεί πως το 51% των καταναλωτών μοιράζεται τα ηλεκτρονικά του δεδομένα με την οικογένεια, το 29% με τις τράπεζες και το 24% με το κράτος. Η ιδιωτικότητα επίσης είναι αρκετά ψηλά στην ατζέντα των θεμάτων που απασχολούν τους καταναλωτές. Το 54% των millennials απέδωσε τις ανησυχίες περί της ιδιωτικής του ζωή ως εμπόδιο για τη χρήση ψηφιακών πληρωμών.
Όπως σημειώνεται, οι καταναλωτές αισθάνονται πλέον μεγαλύτερη άνεση και ασφάλεια να χρησιμοποιούν μεθόδους ψηφιακών πληρωμών, παρά το γεγονός ότι υπάρχουν ακόμη προβληματισμοί ειδικά σε θέματα ιδιωτικότητας. Το 67% των Ελλήνων Millennials και το 68% των υπόλοιπων ηλικιών θεωρούν την ασφάλεια ως τον πιο σημαντικό παράγοντα στη χρήση φορητών συσκευών για πληρωμές. Η πλειοψηφία νιώθει πιο άνετα όταν γνωρίζει ότι τα προσωπικά στοιχεία δεν θα τεθούν σε κίνδυνο. Αξίζει να σημειωθεί πως το 51% των καταναλωτών μοιράζεται τα ηλεκτρονικά του δεδομένα με την οικογένεια, το 29% με τις τράπεζες και το 24% με το κράτος. Η ιδιωτικότητα επίσης είναι αρκετά ψηλά στην ατζέντα των θεμάτων που απασχολούν τους καταναλωτές. Το 54% των millennials απέδωσε τις ανησυχίες περί της ιδιωτικής του ζωή ως εμπόδιο για τη χρήση ψηφιακών πληρωμών.
Στην Ευρώπη και στη χώρα μας οι πιο διαδεδομένες κατηγορίες για mobile πληρωμές είναι τα εστιατόρια, τα super market, τα μεταφορικά μέσα, το delivery και η διασκέδαση. Οι Ευρωπαίοι καταναλωτές χρησιμοποιούν φορητή συσκευή με μέσο όρο συναλλαγών 9 ευρώ σε φυσικά καταστήματα και 38 ευρώ online. Σε ό,τι αφορά ταξίδια στο εξωτερικό, οι Ευρωπαίοι έχουν χρησιμοποιήσει φορητή συσκευή για συναλλαγές σε 103 χώρες, κάτι που φανερώνει ότι νιώθουν άνεση και ασφάλεια στη χρήση smartphone ή tablet για αγορές σε κάποια άλλη χώρα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου