Σελίδες

Πέμπτη 11 Ιανουαρίου 2018

Δημοσιεύματα ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗΣ για το πολυνομοσχέδιο

Πολυνομοσχέδιο: Επανασχεδιασμός των κριτηρίων χορήγησης του επιδόματος επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας στο Δημόσιο

Τετάρτη, 10 Ιανουαρίου 2018 00:33
 
UPD:02:06
Τον επανασχεδιασμό από ειδικό συλλογικό όργανο και από μηδενική βάση των κριτηρίων χορήγησης του επιδόματος επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας στον Δημόσιο τομέα, των κατηγοριών των επιμέρους δικαιούχων, καθώς και του τρόπου υπολογισμού του, προβλέπει διάταξη του πολυνομοσχεδίου με τα προαπαιτούμενα για την γ’ αξιολόγηση, το οποίο κατατέθηκε την Τρίτη στη Βουλή.
Παράλληλα, προωθείται τόσο ο βραχυπρόθεσμος όσο και ο μεσο-μακροπρόθεσμος σχεδιασμός με την εκπόνηση και εφαρμογή σχετικού σχεδίου δράσης για την ενίσχυση των μέτρων ασφάλειας και υγιεινής στην εργασία.
Πηγή: ΑΜΠΕ

Πολυνομοσχέδιο: Απενεργοποίηση ΑΦΜ για φοροδιαφυγή

Τρίτη, 09 Ιανουαρίου 2018 22:23
 
UPD:22:33
shutterstock
Διατάξεις οι οποίες θα οδηγούν σε απενεργοποίηση ΑΦΜ για όσους φοροδιαφεύγουν ή έχουν υποβάλει ψευδή στοιχεία για την απόκτησή του, περιλαμβάνει μεταξύ άλλων το πολυνομοσχέδιο με τα προαπαιτούμενα για το κλείσιμο της γ’ αξιολόγησης, το οποίο κατατέθηκε την Τρίτη στη Βουλή.
Ειδικότερα στο νομοσχέδιο προβλέπονται τα ακόλουθα:
  • Σε αυτόματη απενεργοποίηση του ΑΦΜ ή σε αναστολή της χρήσης του θα προχωρά η Εφορία για τους φορολογούμενους που διαπράττουν φοροδιαφυγή ή έχουν δηλώσει ψευδή ή ανακριβή στοιχεία για την απόκτηση του ΑΦΜ.
  • Φυσικά πρόσωπα των οποίων ο ΑΦΜ έχει ανασταλεί και θέλουν να προχωρήσουν σε νέα έναρξη εργασιών ως υποκείμενα στο ΦΠΑ υποβάλλοντας δήλωση μεταβολών για τη διενέργεια ενδοκοινοτικών συναλλαγών θα πρέπει να καταθέσουν εγγύηση ανάλογα με το ύψος της φοροδιαφυγής η οποία σε κάθε περίπτωση δεν μπορεί να είναι μικρότερη των 15.000 ευρώ. Το ίδιο ισχύει και για τα νομικά πρόσωπα που υπόκεινται στο ΦΠΑ και υποβάλλουν δήλωση μεταβολών για τη διενέργεια ενδοκοινοτικών συναλλαγών στο φορολογικό μητρώο.
  • Η Φορολογική Διοίκηση έχει τη δυνατότητα και χωρίς την υποβολή δήλωσης εγγραφής να αποδίδει ΑΦΜ σε φορολογούμενο ή σε πρόσωπο που δεν τυγχάνει φορολογούμενος εφόσον έχει στη διάθεσή της σε περίπτωση φυσικού προσώπου τα προσωπικά στοιχεία του και σε περίπτωση νομικού προσώπου ή νομικής οντότητας την επωνυμία και την έδρα προκειμένου να βεβαιώσει ή και να εισπράξει απαιτήσεις κατά αυτού ή να πραγματοποιηθεί οποιαδήποτε οικονομική συναλλαγή με τους φορείς της Γενικής Κυβέρνησης, τα πιστωτικά ιδρύματα και τα ιδρύματα πληρωμών της ημεδαπής.
  • Η Εφορία μπορεί να απαιτήσει εγγύηση από οποιαδήποτε επιχείρηση υποβάλλει δήλωση εγγραφής στο φορολογικό μητρώο εάν μέτοχος ή εταίρος του νομικού προσώπου που υποβάλει τη δήλωση υπήρξε κατά τα τελευταία 5 έτη πριν από την υποβολή της, μέλος του Δ.Σ. ή νομικός εκπρόσωπος άλλου νομικού προσώπου ή συνδεδεμένο πρόσωπο με άλλο φυσικό ή νομικό πρόσωπο που πτώχευσαν ή κατέστησαν αφερέγγυα και η πτώχευση ή αφερεγγυότητα είχε ως αποτέλεσμα τη μη είσπραξη ή διακινδύνευση είσπραξης ληξιπρόθεσμων οφειλών τουλάχιστον 15.000 ευρώ.
Πηγή: ΑΜΠΕ

Πώς θα διεξάγονται οι ηλεκτρονικοί πλειστηριασμοί

Aπό τις 21 Φεβρουαρίου 2018: Οι νέες διαδικασίες, ο τρόπος ικανοποίησης των πιστωτών, οι αρμοδιότητες των συμβολαιογράφων
Πέμπτη, 11 Ιανουαρίου 2018 12:15
Eurokinissi/ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
Από την έντυπη έκδοση
Τους ηλεκτρονικούς πλειστηριασμούς αποκλειστικά από τις 21 Φεβρουαρίου 2018 εισάγει το πολυνομοσχέδιο για την ολοκλήρωση της τρίτης αξιολόγησης, προβλέποντας λεπτομερώς τη νέα διαδικασία, καθώς επίσης τον τρόπο ικανοποίησης των πιστωτών από το πλειστηρίασμα και τις αρμοδιότητες των συμβολαιογράφων.
Είναι χαρακτηριστικό ότι στην αιτιολογική έκθεση του πολυνομοσχεδίου επισημαίνεται η σημασία των πλειστηριασμών ως το βασικό εργαλείο αναγκαστικής εκτέλεσης για την ικανοποίηση χρηματικής αξίωσης. Όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά: «Στην πολιτική δίκη η απονομή του δικαίου διαλαμβάνει δύο στάδια: κατ’ αρχάς, το δίκαιο διαγιγνώσκεται και, στη συνέχεια, υλοποιείται. Η αναγκαστική εκτέλεση ακολουθεί τη διαγνωστική δίκη η οποία ολοκληρώνεται με την έκδοση της δικαστικής απόφασης και αποσκοπεί στην κατά κυριολεξία απονομή του δικαίου έναντι του ηττηθέντος διαδίκου όταν αυτός δεν συμμορφώνεται εκουσίως προς το διατακτικό της. Ως εκ τούτου, κατά την αναγκαστική εκτέλεση μιας δικαστικής απόφασης, παρέχεται έννομη προστασία. Η αξίωση εκτέλεσης της δικαστικής απόφασης ανήκει στον πυρήνα του άρθρου 20 του Συντάγματος».

Πώς θα διεξάγονται οι ηλεκτρονικοί πλειστηριασμοί

Από τις 21 Φεβρουαρίου 2018: Οι νέες διαδικασίες, ο τρόπος ικανοποίησης των πιστωτών, οι αρμοδιότητες των συμβολαιογράφων
Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ
 
Πέμπτη, 11 Ιανουαρίου 2018
 
Σελ. 04
Τους ηλεκτρονικούς πλειστηριασμούς αποκλειστικά από τις 21 Φεβρουαρίου 2018 εισάγει το πολυνομοσχέδιο για την ολοκλήρωση της τρίτης αξιολόγησης, προβλέποντας λεπτομερώς τη νέα διαδικασία, καθώς επίσης τον τρόπο ικανοποίησης των πιστωτών από το πλειστηρίασμα και τις αρμοδιότητες των συμβολαιογράφων.
Είναι χαρακτηριστικό ότι στην αιτιολογική έκθεση του πολυνομοσχεδίου επισημαίνεται η σημασία των πλειστηριασμών ως το βασικό εργαλείο αναγκαστικής εκτέλεσης για την ικανοποίηση χρηματικής αξίωσης.
Όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά: «Στην πολιτική δίκη η απονομή του δικαίου διαλαμβάνει δύο στάδια: κατ’ αρχάς, το δίκαιο διαγιγνώσκεται και, στη συνέχεια, υλοποιείται. Η αναγκαστική εκτέλεση ακολουθεί τη διαγνωστική δίκη η οποία ολοκληρώνεται με την έκδοση της δικαστικής απόφασης και αποσκοπεί στην κατά κυριολεξία απονομή του δικαίου έναντι του ηττηθέντος διαδίκου όταν αυτός δεν συμμορφώνεται εκουσίως προς το διατακτικό της. Ως εκ τούτου, κατά την αναγκαστική εκτέλεση μιας δικαστικής απόφασης, παρέχεται έννομη προστασία.
Η αξίωση εκτέλεσης της δικαστικής απόφασης ανήκει στον πυρήνα του άρθρου 20 του Συντάγματος».
Αναφορικά με την υιοθέτηση των ηλεκτρονικών πλειστηριασμών, η οποία ορίζεται ότι θα είναι καθολική από τις 21 Φεβρουαρίου 2018, το πολυνομοσχέδιο επισημαίνει ότι μέσω της ηλεκτρονικής διαδικασίας επιτυγχάνεται η μεγιστοποίηση του οικονομικού οφέλους αλλά και η ελαχιστοποίηση του προσωπικού κόστους. Η διενέργεια των φυσικών πλειστηριασμών στα Ειρηνοδικεία καταργείται όπως προβλέπεται στο άρθρο 959 του ΚΠολΔ και αυτό αντικαθίσταται με την Παρ. 6 - Άρθρο 959: Πλειστηριασμός με ηλεκτρονικά μέσα - ηλεκτρονικός πλειστηριασμός.
Ειδικότερα, στο άρθρο προβλέπεται ότι οι ηλεκτρονικοί πλειστηριασμοί θα διενεργούνται μόνο εργάσιμη ημέρα Τετάρτη ή Πέμπτη ή Παρασκευή, από τις 10:00 έως τις 14.00 ή από τις 14.00 έως τις 18:00.
Σε περίπτωση υποβολής προσφοράς κατά το τελευταίο λεπτό του ηλεκτρονικού πλειστηριασμού, ήτοι από ώρα 13:59:00 έως 13:59:59 ή από ώρα 17:59:00 έως 17:59:59 θα δίδεται αυτόματη παράταση πέντε (5) λεπτών. Για κάθε προσφορά που υποβάλλεται κατά το τελευταίο λεπτό της παράτασης, θα δίδεται νέα αυτόματη παράταση πέντε (5) λεπτών, εφόσον υποβληθεί μεγαλύτερη προσφορά. Οι παρατάσεις θα μπορούν να συνεχιστούν για χρονικό διάστημα όχι μεγαλύτερο των δύο (2) ωρών από την ορισθείσα ώρα λήξης του ηλεκτρονικού πλειστηριασμού, οπότε ολοκληρώνεται η διαδικασία υποβολής προσφορών.
Ηλεκτρονικός πλειστηριασμός δεν θα μπορεί να γίνει από 1η Αυγούστου έως 31 Αυγούστου, καθώς και την προηγούμενη και την επομένη εβδομάδα της ημέρας των εκλογών για την ανάδειξη βουλευτών, αντιπροσώπων στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και Οργάνων Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Η απαγόρευση αυτή ισχύει και για τις επαναληπτικές εκλογές και μόνο για τις περιφέρειες που διεξάγονται τέτοιες, εκτός αν πρόκειται για πλοία, αεροσκάφη και για πράγματα που μπορούν να υποστούν φθορά.
Όπως αναφέρεται, ο ηλεκτρονικός πλειστηριασμός είναι ανοικτού πλειοδοτικού τύπου κατά τον οποίο υποβάλλονται διαδοχικές προσφορές. Οι συμμετέχοντες υποβάλλουν συνεχώς προσφορά μεγαλύτερη από την εκάστοτε μέγιστη έως τον χρόνο λήξης της υποβολής προσφορών. Στα ηλεκτρονικά συστήματα καταγράφονται όλες οι υποβληθείσες κατά τα ανωτέρω προσφορές.
Με την υποβολή της προσφοράς, οι υποψήφιοι πλειοδότες ενημερώνονται αμέσως από τα συστήματα για το ποσό της προσφοράς τους, τον ακριβή χρόνο υποβολής της, καθώς και ότι αυτή έχει καταγραφεί. Ο υποψήφιος πλειοδότης ενημερώνεται για την εκάστοτε μέγιστη υποβληθείσα προσφορά.
Όλοι οι υποψήφιοι πλειοδότες που λαμβάνουν μέρος στον ηλεκτρονικό πλειστηριασμό ενημερώνονται αμέσως από τα συστήματα για τυχόν αναστολή, ματαίωση ή διακοπή του πλειστηριασμού, καθώς και για τον λόγο αυτής.
Μετά τη λήξη της διαδικασίας υποβολής των πλειοδοτικών προσφορών, ανακοινώνεται το αποτέλεσμα του πλειστηριασμού μέσω των ηλεκτρονικών συστημάτων. Όσοι έχουν λάβει μέρος στον ηλεκτρονικό πλειστηριασμό ενημερώνονται αμελλητί για το αποτέλεσμά του. Ο υπάλληλος του ηλεκτρονικού πλειστηριασμού συντάσσει την έκθεση της παρ. 2 του άρθρου 965, κατακυρώνοντας τα πράγματα στον πλειοδότη.
Στο πλαίσιο της καθολικής εφαρμογής ηλεκτρονικών πλειστηριασμών, το άρθρο 207 του πολυνομοσχεδίου τροποποιεί την παράγραφο 1 του άρθρου 927 του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας, προσαρμόζοντάς το στο νέο δεδομένο. Ο κανόνας, σύμφωνα με τον οποίο ως υπάλληλος, ενώπιον του οποίου διενεργείται με ηλεκτρονικά μέσα ο πλειστηριασμός, ορίζεται συμβολαιογράφος της περιφέρειας του τόπου της κατάσχεσης, διατηρείται. Ωστόσο, εισάγεται παρέκκλιση με την οποία ο επισπεύδων περιλαμβάνει στην εντολή του πλειστηριασμού τη δήλωση να οριστεί συμβολαιογράφος της περιφέρειας του συμβολαιογραφικού συλλόγου του τόπου εκτέλεσης ή, αν και αυτό δεν είναι δυνατό, του συμβολαιογραφικού συλλόγου της πρωτεύουσας του κράτους. Ο επισπεύδων οφείλει να εξαντλήσει το ενδεχόμενο της περιφέρειας του συμβολαιογραφικού συλλόγου του τόπου εκτέλεσης και τελικώς, ελλείψει δηλαδή άλλης δυνατότητας, να καταφύγει στην πρωτεύουσα του κράτους, και συγκεκριμένα στον συμβολαιογραφικό σύλλογο αυτής.
Λόγω της παρέκκλισης του άρθρου 927, στο άρθρο 933 παρ.2 δηλώνεται ρητώς ότι αρμόδιο κατά τόπο είναι πάντοτε το δικαστήριο της περιφέρειας του τόπου της εκτέλεσης, εφόσον μετά την επίδοση της επιταγής ακολούθησαν και άλλες πράξεις της εκτελεστικής διαδικασίας, αλλιώς αρμόδιο είναι το δικαστήριο του άρθρου 584. Τέλος, διευκρινίζεται ότι αν πρόκειται για εκτέλεση για την ικανοποίηση χρηματικών απαιτήσεων, τόπος εκτέλεσης είναι ο τόπος κατάσχεσης, ακόμη και εάν οριστεί υπάλληλος του πλειστηριασμού συμβολαιογράφος που έχει την έδρα του σε άλλη περιφέρεια σύμφωνα με όσα ορίζονται στο άρθρο 927.
Προσφορές και προθεσμίες
Στην παρ. 4 του άρθρου 954 διευκρινίζεται ότι η τιμή πρώτης προσφοράς πρέπει να είναι τουλάχιστον τα δύο τρίτα της αξίας, όσον αφορά αποκλειστικώς το κατασχεμένο κινητό πράγμα, καθώς επί ακινήτων η τιμή πρώτης προσφοράς προσδιορίζεται από την εμπορική αξία του πράγματος, όπως αυτή εκτιμά ο αρμόδιος εκτιμητής.
Στην παρ. 4 του άρθρου 954 προβλέπεται σύντμηση της προθεσμίας κατάθεσης της ανακοπής από είκοσι (20) εργάσιμες ημέρες σε δεκαπέντε (15) εργάσιμες ημέρες και αντίστοιχη μείωση της προθεσμίας δημοσίευσης από τις 12:00 το μεσημέρι της δέκατης πριν από τον πλειστηριασμό ημέρας σε αυτή της όγδοης.
Στην Παρ. 8 - Άρθρο 964 προβλέπεται ο τρόπος ορισμού της σειράς κατακύρωσης, όπως επίσης και ότι σε περίπτωση κατά την οποία το πλειστηρίασμα καλύψει το ποσό της απαίτησης εκείνου υπέρ του οποίου έγινε η εκτέλεση και των δανειστών που αναγγέλθηκαν, καθώς και τα έξοδα της εκτέλεσης, τότε δεν γίνεται κατακύρωση για τα λοιπά κατασχεθέντα και δεν συντάσσεται ως προς αυτά έκθεση πλειστηριασμού και κατακύρωσης.
Στην Παρ. 9 - Άρθρο 965 επαναλαμβάνεται ο κανόνας ότι δεν μπορούν να πλειοδοτήσουν περισσότεροι πλειοδότες από κοινού. Διευκρινίζεται ότι η αντίρρηση περί αποκλεισμού από την πλειοδοσία κάθε προσώπου εις βάρος του οποίου επισπεύδεται αναπλειστηριασμός πρέπει να είναι γραπτή. Επιπλέον, ορίζεται ως τρόπος καταβολής η μεταφορά πίστωσης (έμβασμα).
Στην Παρ. 19 - Άρθρο 1004 ορίζεται, μεταξύ άλλων, η υποχρέωση του υπερθεματιστή να καταβάλει στον ειδικό τραπεζικό επαγγελματικό λογαριασμό του υπαλλήλου του πλειστηριασμού το πλειστηρίασμα και το τέλος χρήσης το αργότερο τη δέκατη εργάσιμη ημέρα από τον πλειστηριασμό. Επίσης, προβλέπεται ότι ο υπάλληλος του ηλεκτρονικού πλειστηριασμού οφείλει, το αργότερο τη δωδέκατη εργάσιμη ημέρα από τον πλειστηριασμό, να καταθέσει το πλειστηρίασμα στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων. Η κατάθεση του πλειστηριάσματος είναι ακατάσχετη, δεν εμπίπτει στην πτωχευτική περιουσία και δεν υπόκειται στις δεσμεύσεις που επιβάλλει το Δημόσιο για τη διασφάλιση των συμφερόντων του.
Κατάταξη των απαιτήσεων
Το πολυνομοσχέδιο, τέλος, επιφέρει τροποποιήσεις στον Kώδικα Πολιτικής Δικονομίας για την κατάταξη των πιστωτών, προσθέτοντας στο άρθρο 977 το άρθρο 977 Α. Οι προτεινόμενες ρυθμίσεις αποτελούν έναν νέο τρόπο κατάταξης των απαιτήσεων, ο οποίος τίθεται σε παράλληλη ισχύ με τον προβλεπόμενο στο άρθρο 977 του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας. Ο νέος αυτός τρόπος έχει, σύμφωνα με την εισηγητική έκθεση, «αυστηρά οριοθετημένο και σαφέστατα διακριτό πεδίο εφαρμογής από αυτό του άρθρου 977 του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας».
Συγκεκριμένα, οι προτεινόμενες ρυθμίσεις καταλαμβάνουν αποκλειστικώς όσες χορηγήσεις δοθούν μετά την έναρξη ισχύος του άρθρου 977 Α και για την εξασφάλιση των οποίων έχει συσταθεί ενέχυρο ή υποθήκη επί περιουσιακού στοιχείου (π.χ. ακίνητο) που είναι ελεύθερο βαρών. Οι δύο αυτές προϋποθέσεις θα πρέπει να συντρέχουν σωρευτικά.
Με το νέο άρθρο, οι πρώτοι που εξοφλούνται από το αποτέλεσμα των πλειστηριασμών είναι οι απαιτήσεις -μισθωτών- εργαζομένων έως 6 μισθούς (υπερ-προνόμια), μετά την αφαίρεση των εξόδων εκτέλεσης. Μάλιστα, τίθεται όριο καθώς το ύψος του μηνιαίου οφειλόμενου μισθού δεν μπορεί να ξεπερνά τον κατώτατο μισθό υπαλλήλου άνω των 25 ετών, προσαυξημένο κατά 275%.
Αμέσως μετά θα κατατάσσονται οι πιστωτές με εμπράγματες εξασφαλίσεις επί των περιουσιακών στοιχείων (βασικά είναι τράπεζες), το Δημόσιο και τα ασφαλιστικά ταμεία και τελευταίοι οι πιστωτές χωρίς εξασφαλίσεις.
Μεταβατική περίοδος
Στο Άρθρο 208 θεσπίζονται νέες μεταβατικές διατάξεις εν όψει της καθολικής εφαρμογής του μέτρου των ηλεκτρονικών πλειστηριασμών. «Επειδή δεν νοείται περίοδος κατά την οποία δεν βρίσκεται σε ισχύ διαδικασία αναγκαστικής εκτέλεσης δικαστικών αποφάσεων, πρέπει να μεσολαβήσει ορισμένο μεταβατικό χρονικό διάστημα κατά το οποίο οι ορισθέντες ήδη “φυσικοί” πλειστηριασμοί δεν θα ματαιωθούν αυθαίρετα, αλλά θα διενεργηθούν κανονικά και θα δοθεί ο αναγκαίος χρόνος προσαρμογής στο νέο νομικό καθεστώς και πρακτικής προετοιμασίας όλων των παραγόντων και οργάνων της εκτέλεσης για τη διενέργειά τους αποκλειστικώς με ηλεκτρονικά μέσα». Για τους «φυσικούς» πλειστηριασμούς που έχει ήδη οριστεί να πραγματοποιηθούν με φυσικό τρόπο οποτεδήποτε μετά το χρονικό σημείο (21/1/2018) καθολικής εφαρμογής των ηλεκτρονικών πλειστηριασμών, και έχει ήδη συντελεστεί η σχετική προδικασία του πλειστηριασμού, ο επισπεύδων είναι υποχρεωμένος να γνωστοποιήσει τη μεταβολή του τρόπου και του χρόνου διενέργειάς τους με σχετική εντολή προς τον δικαστικό επιμελητή για την έκδοση νέου αποσπάσματος της κατασχετήριας έκθεσης. Προς διασφάλιση των δικαιωμάτων των μερών, ο ως άνω πλειστηριασμός είναι άκυρος αν δεν τηρηθούν οι προβλεπόμενες διατυπώσεις το αργότερο είκοσι (20) εργάσιμες ημέρες πριν από την ορισθείσα αρχικά ημερομηνία διενέργειας του φυσικού πλειστηριασμού.

Ενιαίο μοντέλο e-πλειστηριασμών σε τράπεζες, εφορίες, Ταμεία

Δανειστές και κυβέρνηση έχουν συμφωνήσει να εναρμονιστεί το πλαίσιο διενέργειας αναγκαστικών μέτρων - Αναμένεται τροπολογία
Πέμπτη, 11 Ιανουαρίου 2018 09:38
ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΛΑΧΟΣ
Από την έντυπη έκδοση
Με τροπολογίες στο πολυνομοσχέδιο και υπουργικές αποφάσεις θα κλείσει η κυβέρνηση και τις τελευταίες εκκρεμότητες με τα προαπαιτούμενα της 3ης αξιολόγησης ώστε να ανοίξει ο δρόμος για την επίτευξη συμφωνίας στο Eurogroup της 22ας Ιανουαρίου. Με το ογκωδέστατο πολυνομοσχέδιο που κατατέθηκε το βράδυ της Τρίτης στη Βουλή δεν εκπληρώνονται όλα τα προαπαιτούμενα. Ωστόσο, έχει ήδη συμφωνηθεί με τους θεσμούς, εκτός από τις τροπολογίες που θα συμπεριληφθούν στο πολυνομοσχέδιο, να δοθεί χρονικό περιθώριο και ολόκληρη την επόμενη εβδομάδα ώστε να δημοσιευτούν στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και οι τελευταίες υπουργικές αποφάσεις που έχουν συμφωνηθεί και οι οποίες συνδέονται με υποχρεώσεις της 3ης αξιολόγησης.
Η βασικότερη -σε πολιτικό και οικονομικό επίπεδο- τροπολογία που αναμένεται να κατατεθεί έχει να κάνει με το πλαίσιο διενέργειας των πλειστηριασμών του Δημοσίου. Στο πολυνομοσχέδιο ενσωματώθηκαν οι αλλαγές που αφορούν τον Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας και σχετίζονται με τους πλειστηριασμούς των τραπεζών και των ιδιωτών. Ο «μπούσουλας» όταν ο επισπεύδων είναι η εφορία ή το ασφαλιστικό ταμείο είναι ο Κώδικας Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων. Σύμφωνα με πληροφορίες, δανειστές και κυβέρνηση έχουν ήδη συμφωνήσει να εναρμονιστεί το πλαίσιο διενέργειας των πλειστηριασμών των τραπεζών με το αντίστοιχο του Δημοσίου, κάτι που σημαίνει ότι και ο Κώδικας Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων θα τροποποιηθεί προς την ίδια κατεύθυνση που κωδικοποιήθηκε και ο Κώδικας Πολιτικής Δικονομίας.
Η βέβαιη αλλαγή που θα περάσει είναι η διενέργεια ηλεκτρονικών πλειστηριασμών και όταν ο επισπεύδων είναι το Δημόσιο (εφορία ή ασφαλιστικό ταμείο). Από το περιεχόμενο της τροπολογίας θα φανεί αν και στους πλειστηριασμούς του Δημοσίου θα γίνει λόγος στην τροπολογία για διενέργεια των πλειστηριασμών αποκλειστικά μέσω της ηλεκτρονικής οδού ή αν θα παραμείνει ενεργή και η οδός των ειρηνοδικείων. Πρόθεση είναι, πάντως, η διαδικασία των ειρηνοδικείων να εκλείψει, αν όχι από φέτος τον Φεβρουάριο (κάτι που εξαρτάται και από τις τεχνικές αντοχές του συστήματος), το ταχύτερο δυνατόν. Η μέθοδος πραγματοποίησης των πλειστηριασμών δεν είναι η μοναδική διαφορά στη διαδικασία των τραπεζών και του Δημοσίου. Ο Κώδικας Πολιτικής Δικονομίας προβλέπει ότι η πρώτη προσφορά σε έναν πλειστηριασμό όπου ο επισπεύδων είναι τράπεζα μπορεί να είναι και χαμηλότερη της αντικειμενικής αξίας του ακινήτου. Ο Κώδικας Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων δεν προβλέπει κάτι τέτοιο. Επίσης ο Κώδικας Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων δεν προβλέπει καμία προστασία όσον αφορά την πρώτη κατοικία. Ακόμη και αν ο οφειλέτης του Δημοσίου πληροί τα κριτήρια που έχουν ενσωματωθεί στον νόμο Κατσέλη για την προστασία της κύριας κατοικίας από τον πλειστηριασμό, δεν υπάρχει ρητή πρόβλεψη που θα αποτρέψει την εφορία ή το ασφαλιστικό ταμείο από το να βγάλει ένα ακίνητο στο σφυρί. Μένει, λοιπόν, να φανεί σε ποιο βαθμό θα προχωρήσει η εξομοίωση των δύο διαφορετικών διαδικασιών. Δηλαδή αν στον Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων θα υπάρξουν παρεμβάσεις και για την επιτρεπόμενη τιμή πρώτης προσφοράς στον πλειστηριασμό αλλά και για την προστασία της κύριας κατοικίας έστω και για μια μεταβατική περίοδο.
Το Γενικό Λογιστήριο δεν είναι σε θέση να εκτιμήσει τις δημοσιονομικές επιπτώσεις των περισσότερων διατάξεων που ενσωματώθηκαν στο πολυνομοσχέδιο όπως προκύπτει και από τη σχετική έκθεση που συνοδεύει το κείμενο των διατάξεων. Με εξαίρεση το κονδύλι για την αύξηση της δαπάνης για τα επιδόματα τέκνων (περίπου κατά 260 εκατ. ευρώ) η έκθεση στερείται… αριθμών ειδικά αν αναλογιστεί κανείς ότι πρόκειται για ένα πολυνομοσχέδιο 400 άρθρων.
1. Περίπου 90 εκατ. ευρώ εκτιμάται ότι θα εξοικονομηθούν από το γεγονός ότι το Δημόσιο θα πληρώνει προκαταβολικά τους λογαριασμούς ηλεκτρικού ρεύματος για ένα ολόκληρο έτος προκειμένου να εξασφαλίσει τη σχετική έκπτωση.
2. Περίπου 4 εκατ. ευρώ θα χαθούν από τα έσοδα του κρατικού προϋπολογισμού λόγω της μεταβίβασης του δικαιώματος είσπραξης του μερίσματος του ΟΤΕ ΟΤΕ-0,87% στην Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας.
3. Τα ποσά που ενδεχομένως θα εισπράξει το Δημόσιο από τα παράβολα που προβλέπει το νομοσχέδιο για τη διαδικασία της διαμεσολάβησης δεν μπορούν να υπολογιστούν καθώς θα εξαρτηθούν από τα «πραγματικά γεγονότα», όπως αναφέρει και η έκθεση του ΓΛΚ.
4. Αύξηση εσόδων αναμένεται και από την κατάργηση από το 2021 των διατάξεων για την κεφαλαιοποίηση των αφορολόγητων αποθεματικών των ανωνύμων εταιρειών και των ΕΠΕ.
5. Καμία πρόβλεψη δεν γίνεται από το ΓΛΚ και όσον αφορά τα έσοδα από τη διαγωνιστική διαδικασία χορήγησης των ραδιοφωνικών αδειών.
6. Περίπου 36 εκατ. ευρώ θα χαθούν από τα έσοδα του Δημοσίου εξαιτίας του ότι θα χαθούν τα έσοδα από τα τέλη και τα δικαιώματα που εξασφάλιζαν τα έμμισθα και άμισθα υποθηκοφυλακεία (σ.σ.: τα υποθηκοφυλακεία θα καταργηθούν και τα έσοδα θα περιέλθουν στο νέο νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου για το κτηματολόγιο). Βέβαια, ως αντιστάθμισμα υπάρχει η διάταξη που προβλέπει ότι το Κτηματολόγιο θα καταβάλλει στο Δημόσιο το 80% του θετικού αποτελέσματος που θα προκύπτει αν από τα έσοδα αφαιρεθούν τα έξοδα του φορέα. Επίσης θα υπάρξει εξοικονόμηση δαπανών από την κατάργηση των υποθηκοφυλακείων.

Πολυνομοσχέδιο: Τροποποιήσεις στην κατάταξη των πιστωτών σε περίπτωση επίσπευσης πλειστηριασμού

Τετάρτη, 10 Ιανουαρίου 2018 00:58
 
UPD:08:22
INTIME NEWS/ΛΙΑΚΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ
Τροποποιήσεις του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας για την κατάταξη των πιστωτών, περιλαμβάνει διάταξη του πολυνομοσχεδίου με τα προαπαιτούμενα για το κλείσιμο της τρίτης αξιολόγησης, που κατατέθηκε στη Βουλή.
Οι προτεινόμενες ρυθμίσεις αφορούν τον τρόπο με τον οποίο ικανοποιούνται οι δανειστές σε περίπτωση επίσπευσης πλειστηριασμού σε βάρος του οφειλέτη. Ειδικότερα, προτείνεται ένας νέος τρόπος κατάταξης των απαιτήσεων, ο οποίος τίθεται σε παράλληλη ισχύ με τον προβλεπόμενο στο άρθρο 977 του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας. Ο νέος αυτός τρόπος έχει αυστηρά οριοθετημένο και σαφέστατα διακριτό πεδίο εφαρμογής από αυτό του άρθρου 977 του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας.
Συγκεκριμένα, οι προτεινόμενες ρυθμίσεις καταλαμβάνουν αποκλειστικώς, όσες απαιτήσεις γεννηθούν εξ ολοκλήρου μετά την έναρξη ισχύος του οικείου άρθρου και, για την εξασφάλιση των οποίων έχει συσταθεί ενέχυρο ή υποθήκη επί μη βεβαρημένου κατά την ανωτέρω ημερομηνία πράγματος. Οι δύο αυτές προϋποθέσεις θα πρέπει συντρέχουν σωρευτικώς.
Σύμφωνα με τις προτεινόμενες διατάξεις, όσες από τις ρυθμιζόμενες απαιτήσεις προκύψουν πριν από την ημερομηνία ορισμού του πρώτου πλειστηριασμού, και εφόσον αφορούν μη καταβληθέντες μισθούς έως έξι μηνών από παροχή εξαρτημένης εργασίας και έως του ποσού που ισούται ανά μήνα οφειλόμενου μισθού και ανά εργαζόμενο με το νόμιμο κατώτατο μισθό υπαλλήλου άνω των 25 ετών επί 275%, ικανοποιούνται προνομιακά πριν από κάθε άλλη απαίτηση (υπερ-προνόμιο) και μετά την αφαίρεση των εξόδων της εκτέλεσης.
Πηγή: ΑΜΠΕ

Και η ψηφιακή αδειοδότηση των ραδιοφωνικών σταθμών στο πολυνομοσχέδιο

Τετάρτη, 10 Ιανουαρίου 2018 20:58
 
UPD:21:01
SHUTTERSTOCK
Η ψηφιακή αδειοδότηση των ραδιοφωνικών σταθμών προβλέπεται στο πολυνομοσχέδιο που κατατέθηκε το βράδυ της Τρίτης στην Βουλή. 
Σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση για την «Αδειοδότηση Ιδιωτικών Ραδιοφωνικών Σταθμών Επίγειας Ψηφιακής Ευρυεκπομπής Ελεύθερης Λήψης» επιδιώκεται η ρύθμιση της διαδικασίας αδειοδότησης των παρόχων περιεχομένου επίγειας ψηφιακής ραδιοφωνικής ευρυεκπομπής ελεύθερης λήψης εθνικής και περιφερειακής εμβέλειας, προκειμένου να διασφαλίζεται, όπως σε κάθε κράτος δικαίου αρμόζει, η νομιμότητα της λειτουργίας των επιχειρήσεων αυτών κατά τη μετάβαση στην ψηφιακή εποχή.
Η εκπομπή επίγειας ψηφιακής ραδιοφωνικής ευρυεκπομπής, σημειώνεται στην έκθεση, αποτελεί παροχή υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών και προϋποθέτει τη συνεργασία δύο διαφορετικών φορέων: α) του παρόχου δικτύου και β) του παρόχου περιεχομένου, για τους οποίους καθιερώνεται η υποχρέωση να είναι διαφορετικά νομικά πρόσωπα.
Η δημοπρασία των αδειών ανά κατηγορία εμβέλειας και προγράμματος θα διενεργηθεί από το ΕΣΡ. Θα μπορούν να συμμετάσχουν οι εταιρίες οι οποίες θα πληρούν τις προϋποθέσεις που τίθενται με το σχέδιο νόμου. Θα εκδοθούν ξεχωριστές προκηρύξεις για την εμβέλεια, το πρόγραμμα αλλά και ως προς την περιφέρεια για τις περιοχές απονομής.
Απαραίτητη προϋπόθεση για τη συμμετοχή μίας επιχείρησης Μ.Μ.Ε. στη διαδικασία αυτή είναι να διαθέτει το κατά περίπτωση προβλεπόμενο ελάχιστο κεφάλαιο που θα διασφαλίζει τη λειτουργία της, αφού θα είναι υποχρεωμένη στη διατήρηση του κεφαλαίου αυτού με ίδια κεφάλαια, καθόλη τη διάρκεια ισχύος της άδειας, η οποία ορίζεται στα δέκα (10) έτη. Ρυθμίζονται επίσης κωλύματα και ασυμβίβαστες ιδιότητες των μετόχων και των διοικητικών στελεχών των υποψηφίων εταιριών, καθώς και ο έλεγχος προέλευσης των οικονομικών μέσων που διέθεσαν οι μέτοχοι για τη συμμετοχή της στην κάθε εταιρεία.
Με απόφαση του υπουργού Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης, μετά από σύμφωνη γνώμη της Ε.Ε.Τ.Τ. και δημόσια διαβούλευση, καθορίζεται η διαδικασία μετάβασης στην ψηφιακή ραδιοφωνική ευρυεκπομπή. Μετά την ολοκλήρωση της αδειοδοτικής διαδικασίας και μετά από σύμφωνη γνώμη του ΕΣΡ θα διακοπεί η αναλογική εκπομπή των ιδιωτικών ραδιοφωνικών σταθμών.
Πηγή: ΑΜΠΕ


Ευκλ. Τσακαλώτος: Υπερισχύουν τα θετικά στο πολυνομοσχέδιο

Τετάρτη, 10 Ιανουαρίου 2018 19:30
 
UPD:19:39
Eurokinissi/ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
Για το πρώτο νομοσχέδιο για το οποίο δεν χωράει αμφισβήτηση ότι υπερισχύουν τα θετικά από τα αρνητικά στοιχεία έκανε λόγο ο υπουργός Οικονομικών Ευκλείδης Τσακαλώτος μιλώντας επί του πολυνομοσχεδίου, στις αρμόδιες κοινοβουλευτικές επιτροπές, ενώ πρόσθεσε ότι «έχουμε πλήρη επίγνωση των δυσκολιών».
«Είναι ένα νομοσχέδιο που δείχνει, όχι μόνο ότι η κυβέρνηση έχει ένα αφήγημα για την έξοδο από το μνημόνιο 2018, αλλά και ότι ήδη έχει αρχίσει μια ισορροπία ανάμεσα στο τι κάνουμε επειδή είμαστε υποχρεωμένοι και στο τι κάνουμε γιατί αυτές είναι οι ανάγκες της οικονομίας ή της κοινωνίας. Αυτό είναι μόνο ένα βήμα και δεν έχετε δει τίποτα ακόμα» είπε.
Αναφέρθηκε και στις διατάξεις για την απαρτία, όταν πρόκειται να ληφθεί απόφαση για κήρυξη απεργίας αναγνωρίζοντας ότι «δεν είναι κάτι αυτό που θα το επιλέγαμε. Δεν είναι θετικό μέτρο. Ούτε και θα δεχόμασταν αυτό που προτείνει η ΝΔ για την κήρυξη της απεργίας» και επισήμανε, ότι στη διαπραγμάτευση, ειδικά με το ΔΝΤ, υπήρχαν τρεις πυλώνες για τα εργασιακά -οι συλλογικές συμβάσεις, οι απολύσεις και ο συνδικαλιστικός νόμος- και μόνο η συγκεκριμένη προωθούμενη διάταξη πέρασε τελικά στο νομοσχέδιο.
«Προσπαθήσαμε να αποφύγουμε και αυτή τη διάταξη. Μπορώ να σας πω ότι είχαμε και την υποστήριξη των ευρωπαϊκών θεσμών και της επιτροπής εμπειρογνωμόνων, που είχε αποφανθεί ότι δεν χρειάζεται μια τέτοια διάταξη, διότι αφενός είναι ήδη αυστηρή η υφιστάμενη νομοθεσία και αφετέρου, πολλές αποφάσεις κήρυξης απεργίας κρίνονται παράνομες και καταχρηστικές» είπε.
Πρόσθεσε ότι «από εκεί και πέρα πάντως, να δούμε και ποιο είναι το βάρος αυτής της διάταξης. Για παράδειγμα, όταν μια επιχείρηση έχει 100 εργαζόμενους και μπορεί να παρθεί μια απόφαση με παρόντες 50 και με αποτέλεσμα 30-15-5, δεν φαίνεται καταστροφικό. Αυτό που έχει σημασία, είναι να δούμε πώς θα ενεργοποιηθούν οι εργαζόμενοι να συμμετέχουν στα συνδικάτα, να είναι περισσότερο διεκδικητικοί, να έχουν συμμετοχή για να ξεπεράσουν αυτό το εμπόδιο».
Για τις διατάξεις που αναφέρονται στους πλειστηριασμούς, ο υπουργός Οικονομικών είπε, ότι θα κατατεθεί τροπολογία με την οποία θα μπορεί η ΑΑΔΕ να κάνει πλειστηριασμούς με ηλεκτρονικό τρόπο, αλλά δεν έχουν βάση όλα όσα ακούγονται για την εισαγωγή νέων κριτηρίων για τους πλειστηριασμούς. «Τα κριτήρια που έχει η ΑΑΔΕ παραμένουν αμετάβλητα, δεν αλλάζει ούτε η στρατηγική της ΑΑΔΕ, δεν ισχύει η σπέκουλα από εφημερίδες. Εκείνο που γίνεται με τις νέες διατάξεις, είναι πως ό,τι γινόταν με φυσικό τρόπο, τώρα θα γίνεται με ηλεκτρονικό» είπε ο κ. Τσακαλώτος.
Αναφέρθηκε και στους λιγνίτες και την κριτική που διατυπώνεται για τις προωθούμενες διατάξεις, σημειώνοντας ότι είναι γνωστή εδώ και χρόνια η απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου, ότι η ΔΕΗΔΕΗ+2,05% έχει δεσπόζουσα θέση. «Άρα, δεν έχει καμία βάση η κριτική ότι η κυβέρνηση θέλει να διώξει τους λιγνίτες, εκτός και αν κάποιος θεωρεί ότι δεν είναι σεβαστές οι αποφάσεις του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου» είπε ο κ. Τσακαλώτος.
Σχετικά με το ενιαίο επίδομα παιδιού απάντησε στην κριτική λέγοντας: «Μας λέει το ΚΚΕ ότι αυτό που κάνουμε είναι η αναδιανομή της φτώχειας. Δεν έχετε δίκιο. Σήμερα είμαι πολύ περήφανος για όσα έχει κάνει η Θεανώ Φωτίου, με συνέπεια να έχουμε, για πρώτη φορά, στρατηγική για το παιδί. Η μεγάλη πλειοψηφία των χρημάτων για το επίδομα παιδιών ή άλλα μέτρα για να ωφεληθούν παιδιά, προήλθαν από την επισκόπηση δαπανών».
Χαρακτήρισε αυτό γίνεται σήμερα πιο δίκαιη αναδιάρθρωση. «Αναφέρεστε στο δημογραφικό πρόβλημα. Αλλά κατά την άποψή μου, αυτό που θέλουν οι νέες γυναίκες για να κάνουν παιδιά, είναι να έχουν υποστήριξη σε είδος και όχι επιδόματα πρωτίστως» πρόσθεσε και υπογράμμισε ότι η κυβέρνηση κατάφερε να πάρει 315 εκατ. ευρώ από την επισκόπηση δαπανών, ώστε να κατευθυνθεί σε πολιτικές με επίκεντρο το παιδί.
Με αφορμή τις διατάξεις για το Κτηματολόγιο, ο υπουργός Οικονομικών υπογράμμισε, ότι αυτή η κυβέρνηση λύνει σήμερα προβλήματα που χρόνιζαν εδώ και πολλές δεκαετίες και αυτό είναι κάτι που έχει καταλάβει όχι μόνο η κοινωνία, αλλά έχει γίνει κατανοητό και στο εξωτερικό και θα φανεί τους επόμενους μήνες.
Αναφέρθηκε επίσης στις διατάξεις για την αδειοδότηση επενδύσεων, για να σημειώσει ότι αλλάζουν τον τρόπο, ώστε να υπάρχει μεγαλύτερη διαφάνεια και να απαιτείται μεγαλύτερη διαφάνεια.
Πηγή: ΑΜΠΕ

Βαρύ πολυνομοσχέδιο

Η κυβέρνηση πρόλαβε την προθεσμία του Euro Working Group και πλέον καλείται να περάσει τις αλλαγές μέχρι τη Δευτέρα
Τετάρτη, 10 Ιανουαρίου 2018 09:09
 
UPD:11:19
INTIME NEWS/ΛΙΑΚΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ
Το νομοσχέδιο που κατέθεσε στη Βουλή χθες η κυβέρνηση (στιγμιότυπο από πρόσφατη Ολομέλεια) έχει έκταση 1.326 σελίδων και 400 άρθρων, ενώ περιλαμβάνει διατάξεις από σχεδόν το σύνολο των υπουργείων.
Από την έντυπη έκδοση
Με ένα ογκωδέστατο νομοσχέδιο, το οποίο εκτείνεται σε περίπου 1.326 σελίδες μαζί με τα παραρτήματα -χωρίς να συνυπολογίζονται η εισηγητική έκθεση, η Έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους και τα υπόλοιπα συνοδευτικά κείμενα-, η κυβέρνηση άνοιξε χθες το βράδυ την ολιγοήμερη διαδικασία ψήφισης ενός ακόμη μνημονιακού πολυνομοσχεδίου. Πρόκειται για νομοθετικό κείμενο «σκούπα», το οποίο περιλαμβάνει διατάξεις από σχεδόν το σύνολο των υπουργείων.
Με έναν νόμο, η κυβέρνηση θέλει να περάσει στη Βουλή από τη διάταξη για τις απεργίες και τους ηλεκτρονικούς πλειστηριασμούς, μέχρι το νέο κανονιστικό πλαίσιο για τα καζίνο, το «χρηματιστήριο ενέργειας» και τα επιδόματα τέκνων. Δεν κατατέθηκαν τελικώς οι διατάξεις για τους πλειστηριασμούς οι οποίοι θα γίνονται με επισπεύδοντα το Δημόσιο, με τις πληροφορίες που κυκλοφορούσαν μέχρι και αργά χθες το βράδυ να αναφέρουν ότι πολλές ακόμη διατάξεις θα έρθουν στη Βουλή μέσα στις επόμενες ημέρες υπό μορφή τροπολογίας. 
Με τη χθεσινή κατάθεση, η κυβέρνηση εκπλήρωσε την πρώτη υποχρέωση -να στείλει το νομοσχέδιο στη Βουλή πριν από το Euro Working Group- και πλέον το στοίχημα είναι να ψηφιστεί το νομοσχέδιο μαμούθ των 400 άρθρων μέχρι τη Δευτέρα. 
Από τα 400 άρθρα που κατατέθηκαν χθες το βράδυ ξεχωρίζουν οι ακόλουθες διατάξεις: 
1. Προβλέπεται ότι όλοι οι πλειστηριασμοί θα γίνονται στο εξής ηλεκτρονικά, κάτι που προβλέπεται να γίνει από τον Φεβρουάριο (άρθρο 207)
2. Για τη συζήτηση και λήψη απόφασης κήρυξης απεργίας απαιτείται η παρουσία τουλάχιστον του ενός δευτέρου των οικονομικά τακτοποιημένων μελών της συνδικαλιστικής οργάνωσης (σ.σ.: σήμερα η απόφαση λαμβάνεται με το ένα πέμπτο). 
3. Πέρασαν οι διατάξεις για το νέο επίδομα τέκνων το οποίο ισχύει από τη 1/1/2018. 
4. Αλλάζει το πλαίσιο χορήγησης των προνοιακών επιδομάτων για την περίοδο Φεβρουαρίου-Ιουνίου 2018 για τα άτομα με αναπηρία που υποβάλλουν για πρώτη φορά αίτηση ένταξής τους στις προνοιακές παροχές. 
5. Συστήνεται νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου με την επωνυμία «Ελληνικό Κτηματολόγιο», το οποίο και απορροφά την «Κτηματολόγιο Α.Ε.», ενώ καταργούνται τα έμμισθα και άμισθα υποθηκοφυλακεία σε ολόκληρη τη χώρα. 
6. Προβλέπεται η σύσταση χρηματιστηρίου ενέργειας με τη σχετική υπό σύσταση εταιρεία (Ελληνικό Χρηματιστήριο Ενέργειας Α.Ε.) να απορροφά τον κλάδο ενεργειακής αγοράς της ΛΑΓΗΕ. 
7. Αλλάζει το πλαίσιο προστασίας των καταναλωτών με ειδικές διατάξεις που αφορούν ανήλικους, αλλά και ρυθμίσεις που προβλέπουν κυρώσεις όχι μόνο για τους προμηθευτές προϊόντων αλλά και για τους πωλητές, παραγωγούς ή διανομείς. 
8. Συγκροτείται στο υπουργείο Οικονομικών νέα υπηρεσία με τίτλο «Διεύθυνση Ερευνών Οικονομικού Εγκλήματος», την οποία θα συντονίζει ο Εισαγγελέας Οικονομικού Εγκλήματος. 
9. Θεσπίζεται το «υπερπρονόμιο» των εργαζομένων σε περίπτωση πτώχευσης μιας εταιρείας, αλλά μόνο για το τμήμα των απαιτήσεων έως τα 9.669 ευρώ. Στη συνέχεια θα ικανοποιούνται κατά προτεραιότητα όσοι έχουν εγγράψει υποθήκη στα περιουσιακά στοιχεία. 
10. Προβλέπεται ότι ακόμη και διαφορές μεταξύ ιδιωτών θα ακολουθούν αρχικά την οδό της διαμεσολάβησης πριν καταλήξουν στα δικαστήρια. Ως τέτοια διαφορά ορίζεται ακόμη και η αντιπαράθεση μεταξύ δύο ιδιοκτητών διαμερισμάτων στην ίδια πολυκατοικία, όπως επίσης οι διαφορές για αμοιβές, οι διαφορές σε περίπτωση τροχαίου ατυχήματος κ.λπ., ακόμη και οι εργατικές διαφορές. 
11. Κατατίθεται το πλαίσιο για την αδειοδότηση των ραδιοφωνικών σταθμών. 
12. Μπαίνει πλαφόν στον μέσο όρο του έκτακτου προσωπικού με σχέση εργασίας ορισμένου χρόνου που απασχολείται στους φορείς της γενικής κυβέρνησης. Εξαιρούνται μόνο οι προσλήψεις για την κάλυψη έκτακτων αναγκών. 
13. Δίδεται η δυνατότητα σε εισηγμένες και μη επιχειρήσεις να κεφαλαιοποιήσουν αφορολόγητα αποθεματικά πληρώνοντας φόρο ο οποίος υπολογίζεται με συντελεστή που ξεκινά από το 5% και φτάνει έως και το 20%. Η συγκεκριμένη διάταξη έχει μεταβατικό χαρακτήρα και ισχύει μέχρι το 2020. 
14. Καταργούνται μια σειρά φορολογικών απαλλαγών που προέβλεπε η νομοθεσία (π.χ. χρηματοδοτική μίσθωση αγροτικών εκτάσεων, μερίσματα σε μετόχους ΚΤΕΛ, εταιρείες, παροχής επιχειρηματικού κεφαλαίου κ.λπ.).
15. Θεσπίζεται το πλαίσιο λειτουργίας των καζίνο.   
«Εντατική» ενημέρωση στους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ
Έως αργά, χθες το βράδυ, έξι υπουργοί της κυβέρνησης ενημέρωναν την Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΣΥΡΙΖΑ, για τις ρυθμίσεις του πολυνομοσχεδίου, προκειμένου να καμφθούν οι επιφυλάξεις που διατύπωσαν το προηγούμενο διάστημα ορισμένοι βουλευτές.  Όπως τονίστηκε, με την ψήφιση του Πολυνομοσχεδίου, με τα τελευταία προαπαιτούμενα, ολοκληρώνεται η τρίτη αξιολόγηση. 
Οι υπουργοί Οικονομικών Ευκλείδης Τσακαλώτος, Εργασίας Έφη Αχτσιόγλου, Δικαιοσύνης Σταύρος Κοντονής, ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομίας - Ανάπτυξης Αλέξης Χαρίτσης, ο υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής Νίκος Παππάς και ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Γιώργος Χουλιαράκης επισήμαναν ότι «πρόκειται για το πρώτο οικονομικό νομοσχέδιο μετά από χρόνια στο οποίο αντιστρέφεται ο λόγος θετικών και αρνητικών ρυθμίσεων και οι θετικές είναι περισσότερες».
Σύμφωνα με κυβερνητικό αξιωματούχο, στον κορμό του πολυνομοσχεδίου περιλαμβάνεται διάταξη για την εφαρμογή της διαδικασίας των ηλεκτρονικών πλειστηριασμών και για οφειλές στο Δημόσιο, ενώ δεν αλλάζει κάτι στη διαδικασία των πλειστηριασμών, η οποία θα είναι ακριβώς η ίδια με τη διαδικασία που ισχύει έως σήμερα.
Κατά τον ίδιο, στα θετικά στοιχεία περιλαμβάνονται ρυθμίσεις «που έπρεπε να γίνουν ούτως ή άλλως», όπως είναι οι ρυθμίσεις για την απλοποίηση των διαδικασιών αδειοδότησης και σύστασης επιχειρήσεων και η ενίσχυση των οικογενειακών επιδομάτων με αύξηση του προϋπολογισμού γύρω στα 350 εκατ. ευρώ ή κατά 40%. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα να αυξηθούν από το 2018 τα επιδόματα 698.800 οικογενειών. Επίσης, εφαρμόζονται εισοδηματικά κριτήρια για την καταβολή των επιδομάτων. Τρίτεκνες και πολύτεκνες οικογένειες με εισοδήματα από 25.000 ευρώ έως 45.000 ευρώ θα δουν μικρή μείωση στα επιδόματα που ήδη λαμβάνουν κι «όποιος έχει τρία παιδιά και οικογενειακά εισοδήματα από 25.000 ευρώ και άνω τον χρόνο, θα χάσει 100 ευρώ τον χρόνο».
Ακόμη καθιερώνεται για πρώτη φορά ενιαίος φορέας Εθνικού Κτηματολογίου, ο οποίος θα είναι ΝΠΔΔ με στόχο το 2020 να έχει ολοκληρωθεί το Κτηματολόγιο στην Ελλάδα.
Ο ίδιος αναγνώρισε ως «αρνητικά», τη ρύθμιση για τις απεργίες -«την οποία δεν θα φέρναμε με δική μας πρωτοβουλία»-, υποστηρίζοντας ότι η ρύθμιση ούτε καταργεί ούτε περιορίζει το δικαίωμα της απεργίας και η μόνη αλλαγή αφορά τον κανόνα της απαρτίας στις γενικές συνελεύσεις των πρωτοβάθμιων σωματείων που δεν είναι ευρύτερης περιφέρειας ή πανελλαδικής έκτασης όταν συγκαλούνται προκειμένου να ληφθεί απόφαση για απεργία. 
Απεργίες 
Με το πολυνομοσχέδιο προβλέπεται ότι στο εξής για τη λήψη απόφασης για απεργία από ένα πρωτοβάθμιο επιχειρησιακό σωματείο θα απαιτείται η παρουσία τουλάχιστον του ενός δευτέρου (1/2) των οικονομικά τακτοποιημένων μελών της συνδικαλιστικής οργάνωσης. Επισημαίνεται ότι η αλλαγή του τρόπου λήψης των αποφάσεων για απεργίες από τα πρωτοβάθμια συνδικαλιστικά όργανα των επιχειρήσεων ήταν προαπαιτούμενο της δεύτερης αξιολόγησης. Η τροπολογία αφορά μόνο τις πρωτοβάθμιες επιχειρησιακές συνδικαλιστικές οργανώσεις και δεν αφορά τις δευτεροβάθμιες οργανώσεις των εργαζομένων, δηλαδή τα κλαδικά συνδικάτα, τις ομοσπονδίες, τα εργατικά κέντρα, καθώς και τις τριτοβάθμιες όπως τη ΓΣΕΕ και την ΑΔΕΔΥ. Έτσι, έπειτα από 35 χρόνια αλλάζει το άρθρο 8 του συνδικαλιστικού νόμου 1264/1982 που ισχύει σήμερα και σύμφωνα με το οποίο μέχρι τώρα για τη λήψη απόφασης για απεργιακή κινητοποίηση από ένα πρωτοβάθμιο σωματείο, εφόσον το καταστατικό του επιχειρησιακού σωματείου δεν ορίζει διαφορετικά, απαιτείται στις συνελεύσεις η παρουσία τουλάχιστον του ενός τρίτου (1/3) των οικονομικά τακτοποιημένων µελών. 
Επιδόματα
Με άλλη διάταξη του πολυνομοσχεδίου αναπροσαρμόζονται τα οικογενειακά επιδόματα για όλες τις κατηγορίες των δικαιούχων, δηλαδή για το πρώτο, δεύτερο, τρίτο παιδί καθώς και για τους πολυτέκνους.
Συνολικά αυξάνεται ο προϋπολογισμός των οικογενειακών επιδομάτων από 650 εκατ. ευρώ που ήταν για την περσινή χρονιά σε 910 εκατ. ευρώ για το 2018 (αύξηση 40%). Ειδικότερα προβλέπονται αυξήσεις που κυμαίνονται από 2,43% έως και 110,05% για 732.000 οικογένειες, αλλά παράλληλα καταργούνται ή μειώνονται τα οικογενειακά επιδόματα που ελάμβαναν μέχρι το 2017, περίπου 70.000 οικογένειες (βλ. «Ν» 9/1/2018).   

Αντιδρά η Ένωση Δικαστών και Εισαγγελέων στο ν/σ για τη διαμεσολάβηση

Τρίτη, 09 Ιανουαρίου 2018 19:47
 
UPD:19:58
Τη διακοπή των συνεδριάσεων των Δικαστηρίων πολιτικής και ποινικής δικαιοσύνης την ημέρα ψήφισης του νομοσχεδίου για τη διαμεσολάβηση, αποφάσισε η Ένωση Δικαστών και Εισαγγελέων, αντιδρώντας στο περιεχόμενο και τη διαδικασία νομοθέτησης. 
Σύμφωνα με την Ένωση Δικαστών και εισαγγελέων, το νομοσχέδιο πλήττει την «κατοχυρωμένη και απρόσκοπτη» πρόσβαση του πολίτη στη Δικαιοσύνη.
Η μεγαλύτερη δικαστική Ένωση της χώρας, εκφράζοντας τη σφοδρή αντίδρασή της στο νομοσχέδιο που προωθεί το υπουργείο Δικαιοσύνης, αναφέρει ότι «ο αποκλεισμός πρόσβασης στο δικαστικό σύστημα συντελείται με την δημιουργία ενός ενδιάμεσου σταδίου υποχρεωτικής ιδιωτικής διαμεσολάβησης που έχει υψηλό κόστος και καθιστά απαγορευτική την μετέπειτα προσφυγή στα Δικαστήρια, ιδίως για την οικονομικά ασθενέστερη και συντριπτικά μεγάλη πλειοψηφία του λαού». 
Όπως επισημαίνουν οι δικαστές, τους τελευταίους τρεις μήνες η Ένωση τους έχει καταθέσει στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, στον Πρόεδρο του Αρείου Πάγου, στον Υπουργό Δικαιοσύνης και στα πολιτικά κόμματα, μία ολοκληρωμένη πρόταση δικαστικής μεσολάβησης, η οποία μπορεί να διεξάγεται από αμερόληπτο και ανεξάρτητο Δικαστή και δεν έχει κανένα κόστος για τον πολίτη. 
«Η σιωπηρή απόρριψη της πρότασής μας από το υπουργείο Δικαιοσύνης και η προτίμηση της υποχρεωτικής πολύ δαπανηρής ιδιωτικής διαμεσολάβησης που αποκλείει εξ αντικειμένου την αντίστοιχη δικαστική μεσολάβηση, δημιουργεί εύλογα ερωτηματικά για τη σκοπιμότητα της επιλογής. Σε κανένα κράτος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, πλην της Ιταλίας, δεν υφίσταται σύστημα διαμεσολάβησης με την υποχρεωτικότητα που του δίνει το νομοσχέδιο του Υπουργείου  Δικαιοσύνης, αλλά τα υφιστάμενα συστήματα λειτουργούν αποκλειστικά στη βάση της προαιρετικότητας, στη δε Δανία προβλέπεται μόνο η Δικαστική Μεσολάβηση», αναφέρουν τα μέλη της Ένωσης, που ζητούν τη σύγκληση  της διοικητικής Ολομέλειας του Αρείου Πάγου για να εκδώσει σχετική γνωμοδοτική απόφαση, προσθέτοντας πως «από πουθενά δεν προκύπτει ότι η εισαγωγή του συστήματος της υποχρεωτικής ιδιωτικής μεσολάβησης ήταν προαπαιτούμενο των δανειστών, αλλά αντίθετα φαίνεται πως αποτελεί στρατηγική επιλογή της κυβέρνησης».
naftemporiki.gr

Φορολογικά κίνητρα για ευρεσιτεχνία και για επιχειρήσεις που εγκαθίστανται σε συγκεκριμένες περιοχές

Τρίτη, 09 Ιανουαρίου 2018 22:27
 
UPD:10/01/2018 02:01
Φορολογικά κίνητρα για ευρεσιτεχνία και για επιχειρήσεις που εγκαθίστανται σε συγκεκριμένες περιοχές προβλέπει το πολυνομοσχέδιο με τα προαπαιτούμενα για το κλείσιμο της γ’ αξιολόγησης, το οποίο κατατέθηκε την Τρίτη στη Βουλή.
Ειδικότερα, απαλλάσσονται από το φόρο εισοδήματος για τρεις συνεχόμενες χρήσεις τα κέρδη της επιχείρησης από τη πώληση προϊόντων παραγωγής της, για την οποία παραγωγή χρησιμοποιήθηκε ευρεσιτεχνία διεθνώς αναγνωρισμένη στο όνομα της επιχείρησης που αναπτύχθηκε από την ίδια. Η απαλλαγή χορηγείται και όταν τα προϊόντα παράγονται σε εγκαταστάσεις τρίτων.
Εξάλλου, εκπίπτει ετησίως και για μια πενταετία από τον φόρο εισοδήματος ποσό ίσο με το διπλάσιο του μισθώματος που καταβάλουν για τη χρήση του ακινήτου οι επιχειρήσεις τριτογενούς τομέα που εγκαθίστανται:
  • στην περιοχή «Γεράνι» (Πειραιώς, Επικούρου, Ευριπίδου, Αθηνάς του ιστορικού Κέντρου της Αθήνας).
  • Στην περιοχή του Μεταξουργείου (Κωνσταντινουπόλεως, Αχιλλέως, Αγίου Κωνσταντίνου, Πειραιώς, Ιερά Οδός του ιστορικού Κέντρου της Αθήνας).
Πηγή: ΑΜΠΕ

Πολυνομοσχέδιο: Απενεργοποίηση ΑΦΜ για φοροδιαφυγή

Τρίτη, 09 Ιανουαρίου 2018 22:23
 
UPD:22:33
shutterstock
Διατάξεις οι οποίες θα οδηγούν σε απενεργοποίηση ΑΦΜ για όσους φοροδιαφεύγουν ή έχουν υποβάλει ψευδή στοιχεία για την απόκτησή του, περιλαμβάνει μεταξύ άλλων το πολυνομοσχέδιο με τα προαπαιτούμενα για το κλείσιμο της γ’ αξιολόγησης, το οποίο κατατέθηκε την Τρίτη στη Βουλή.
Ειδικότερα στο νομοσχέδιο προβλέπονται τα ακόλουθα:
  • Σε αυτόματη απενεργοποίηση του ΑΦΜ ή σε αναστολή της χρήσης του θα προχωρά η Εφορία για τους φορολογούμενους που διαπράττουν φοροδιαφυγή ή έχουν δηλώσει ψευδή ή ανακριβή στοιχεία για την απόκτηση του ΑΦΜ.
  • Φυσικά πρόσωπα των οποίων ο ΑΦΜ έχει ανασταλεί και θέλουν να προχωρήσουν σε νέα έναρξη εργασιών ως υποκείμενα στο ΦΠΑ υποβάλλοντας δήλωση μεταβολών για τη διενέργεια ενδοκοινοτικών συναλλαγών θα πρέπει να καταθέσουν εγγύηση ανάλογα με το ύψος της φοροδιαφυγής η οποία σε κάθε περίπτωση δεν μπορεί να είναι μικρότερη των 15.000 ευρώ. Το ίδιο ισχύει και για τα νομικά πρόσωπα που υπόκεινται στο ΦΠΑ και υποβάλλουν δήλωση μεταβολών για τη διενέργεια ενδοκοινοτικών συναλλαγών στο φορολογικό μητρώο.
  • Η Φορολογική Διοίκηση έχει τη δυνατότητα και χωρίς την υποβολή δήλωσης εγγραφής να αποδίδει ΑΦΜ σε φορολογούμενο ή σε πρόσωπο που δεν τυγχάνει φορολογούμενος εφόσον έχει στη διάθεσή της σε περίπτωση φυσικού προσώπου τα προσωπικά στοιχεία του και σε περίπτωση νομικού προσώπου ή νομικής οντότητας την επωνυμία και την έδρα προκειμένου να βεβαιώσει ή και να εισπράξει απαιτήσεις κατά αυτού ή να πραγματοποιηθεί οποιαδήποτε οικονομική συναλλαγή με τους φορείς της Γενικής Κυβέρνησης, τα πιστωτικά ιδρύματα και τα ιδρύματα πληρωμών της ημεδαπής.
  • Η Εφορία μπορεί να απαιτήσει εγγύηση από οποιαδήποτε επιχείρηση υποβάλλει δήλωση εγγραφής στο φορολογικό μητρώο εάν μέτοχος ή εταίρος του νομικού προσώπου που υποβάλει τη δήλωση υπήρξε κατά τα τελευταία 5 έτη πριν από την υποβολή της, μέλος του Δ.Σ. ή νομικός εκπρόσωπος άλλου νομικού προσώπου ή συνδεδεμένο πρόσωπο με άλλο φυσικό ή νομικό πρόσωπο που πτώχευσαν ή κατέστησαν αφερέγγυα και η πτώχευση ή αφερεγγυότητα είχε ως αποτέλεσμα τη μη είσπραξη ή διακινδύνευση είσπραξης ληξιπρόθεσμων οφειλών τουλάχιστον 15.000 ευρώ.
Πηγή: ΑΜΠΕ



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου