Σελίδες

Πέμπτη 1 Φεβρουαρίου 2018

ΕΛΣΤΑΤ: «Βουτιά» στις πωλήσεις των σούπερ μάρκετ

ΕΛΣΤΑΤ: «Βουτιά» στις πωλήσεις των σούπερ μάρκετ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:
Σημαντική μείωση της τάξης του 2,9% σημείωσε ο όγκος πωλήσεων στο λιανικό εμπόριο της χώρας τον περασμένο Νοέμβριο, με βασικό παράγοντα τη μεγάλη πτώση που καταγράφηκε στις πωλήσεις των σούπερ μάρκετ.
Αλλωστε, παρότι στελέχη του κλάδου αναμένουν αύξηση των πωλήσεων, έστω και οριακή, για το α΄ εξάμηνο του 2018, εκτιμούν ότι το περιβάλλον είναι ακόμη αβέβαιο, ενώ δεύτερο σημαντικότερο πρόβλημα του κλάδου θεωρούν ότι είναι ο υψηλός ΦΠΑ.
Ειδικότερα, μείωση των πωλήσεων καταγράφηκε σε Μεγάλα καταστήματα τροφίμων (7,2%), Τρόφιμα- ποτά - καπνό (4,5%), Καύσιμα και λιπαντικά αυτοκινήτων (3,7%) και Φαρμακευτικά- καλλυντικά (0,2%). Στον αντίποδα, οι πωλήσεις κινήθηκαν ανοδικά σε Έπιπλα- ηλεκτρικά είδη- οικιακός εξοπλισμό (11,6%), Ένδυση- υπόδηση (4,1%), Πολυκαταστήματα (2,3%) και Βιβλία- χαρτικά- λοιπά είδη (1,4%).
Συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε η ΕΛΣΤΑΤ, ο γενικός δείκτης όγκου (κύκλος εργασιών σε σταθερές τιμές) παρουσίασε μείωση 2,9% τον Νοέμβριο 2017 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Νοεμβρίου 2016, ενώ σε σχέση με τον αντίστοιχο δείκτη του Οκτωβρίου 2017 σημείωσε πτώση 3,8%.
Ο εποχικά διορθωμένος γενικός δείκτης όγκου σημείωσε μείωση 1,1% τον Νοέμβριο 2017 σε σχέση με τον αντίστοιχο δείκτη του Οκτωβρίου 2017.
Ο γενικός δείκτης κύκλου εργασιών (κύκλος εργασιών σε τρέχουσες τιμές) σημείωσε παρουσίασε μείωση 1,7% τον Νοέμβριο 2017 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Νοεμβρίου 2016, ενώ σε σχέση με τον αντίστοιχο δείκτη του Οκτωβρίου 2017 σημείωσε πτώση 4,8%.
Ο εποχικά διορθωμένος γενικός δείκτης κύκλου εργασιών σημείωσε μείωση 0,9% τον Νοέμβριο 2017 σε σχέση με τον αντίστοιχο δείκτη του Οκτωβρίου 2017.

Αισιοδοξία για αύξηση πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ το α΄ εξάμηνο

ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΑΝΙΦΑΒΑ
ΕΤΙΚΕΤΕΣ:
Αύξηση των πωλήσεων των σούπερ μάρκετ, έστω και οριακή, προβλέπουν για το α΄ εξάμηνο του 2018 τα στελέχη του κλάδου. Την ίδια ώρα, ωστόσο, επισημαίνουν ότι σημαντικά προβλήματα, όπως η αβεβαιότητα και η υπερφορολόγηση, παραμένουν.
Ειδικότερα, σύμφωνα με την τέταρτη κυλιόμενη εξαμηνιαία έρευνα τάσεων στο λιανεμπόριο των λεγόμενων ταχυκίνητων αγαθών (αγαθά δηλαδή που καταναλώνονται συχνά και αγοράζονται συχνά, όπως τα γαλακτοκομικά, τα απορρυπαντικά κ.ά.), την οποία πραγματοποίησε το Ινστιτούτο Ερευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), για πρώτη φορά είναι περισσότεροι αυτοί που εκτιμούν ότι οι πωλήσεις θα αυξηθούν έναντι αυτών που προβλέπουν κάμψη. Συγκεκριμένα, το 34% των στελεχών που συμμετείχαν στην έρευνα εκτίμησε ότι το α΄ εξάμηνο του 2018 οι πωλήσεις θα είναι αυξημένες σε σύγκριση με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2017, και μάλιστα το 3% εκτιμά ότι η αύξηση θα είναι άνω του 5%. Μεσοσταθμικά η αύξηση που προβλέπουν είναι μόλις 0,2%. Αξίζει να σημειωθεί ότι το α΄ εξάμηνο του 2017 το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 14%. Μείωση των πωλήσεων το πρώτο εξάμηνο του 2018 προβλέπει το 25% των στελεχών έναντι 60% το αντίστοιχο εξάμηνο του 2017, ενώ αμετάβλητες πωλήσεις για το α΄ εξάμηνο του τρέχοντος έτους «βλέπει» το 41% των στελεχών.
Πέραν των συγκρατημένα αισιόδοξων εκτιμήσεων για την πορεία των πωλήσεων, στην έρευνα καταγράφεται για πρώτη φορά από το 2016 –οπότε ξεκίνησε να υλοποιείται– θετικότερη τάση σε ό,τι αφορά την αποτίμηση της γενικής οικονομικής κατάστασης της χώρας το προηγούμενο εξάμηνο. Συγκεκριμένα, το 40% θεωρεί ότι η οικονομική κατάσταση παρέμεινε αμετάβλητη το εξάμηνο Ιουνίου - Δεκεμβρίου 2017, ενώ υψηλό παραμένει το ποσοστό όσων πιστεύουν ότι αυτή επιδεινώθηκε. Ωστόσο, εμφανίζεται το υψηλότερο ποσοστό που έχει καταγραφεί έως τώρα (22%) αυτών που βλέπουν βελτίωση. Για πρώτη φορά επίσης καταγράφεται, έστω και οριακά, θετική τιμή στον συνολικό δείκτη οικονομικού κλίματος, καθώς αυτός διαμορφώνεται στις 0,04 μονάδες έναντι -0,23 στην αντίστοιχη έρευνα για το β΄ εξάμηνο του 2017 και -0,32 μονάδες ένα χρόνο πριν. Η θετική αυτή τιμή οφείλεται, σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ, τόσο στη βελτίωση των οικονομικών συνθηκών της αγοράς όσο και στις θετικές προσδοκίες των στελεχών για τις πωλήσεις και τις τιμές. Ειδικά σε ό,τι αφορά το δεύτερο, οι θετικές προσδοκίες αποδίδονται στην ολοκλήρωση των πρόσφατων εξαγορών και συγχωνεύσεων (όπως για παράδειγμα η μεταβίβαση της «Μαρινόπουλος» στη «Σκλαβενίτης») και στην έναρξη κεφαλαιοποίησης των επενδύσεων αυτών, καθώς και στην πρόσφατη ολοκλήρωση της τρίτης αξιολόγησης.
Παρά τα σημάδια σταθεροποίησης της οικονομίας, πάνω από τα μισά στελέχη εκτιμούν ότι το περιβάλλον είναι ακόμη αβέβαιο, ενώ δεύτερο σημαντικότερο πρόβλημα του κλάδου θεωρούν ότι είναι ο υψηλός ΦΠΑ. Η έρευνα του ΙΕΛΚΑ διεξήχθη από τις 15 έως τις 25 Ιανουαρίου 2018, σε δείγμα 158 ανώτερων και ανώτατων στελεχών επιχειρήσεων που ανήκουν στους κλάδους των σούπερ μάρκετ και των προμηθευτών.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου