Σελίδες

Πέμπτη 8 Φεβρουαρίου 2018

Εξωδικαστικός: «Φοροτεχνικοί μας ζητούν να τους βοηθήσουμε με τη διαδικασία»

Εξωδικαστικός: «Φοροτεχνικοί μας ζητούν να τους βοηθήσουμε με τη διαδικασία»
Τι επισημαίνουν δύο πρόσωπα που γνωρίζουν καλά τη διαδικασία
08 Φεβ 2018 - 09:02
Picture 0 for Εξωδικαστικός: «Φοροτεχνικοί μας ζητούν να τους βοηθήσουμε με τη διαδικασία»
Του Γιώργου Λαμπίρη

Αρκετά προβλήματα αντιμετωπίζει ήδη, στην πρώτη εβδομάδα της εφαρμογής της, η υπαγωγή των φορολογούμενων στη ρύθμιση των 120 δόσεων. Δύο πρόσωπα, τα οποία γνωρίζουν από κοντά τη διαδικασία, μιλούν στα Φορολογικά Νέα και εκτιμούν ότι αφενός είναι μεγάλος ο αριθμός των πιστοποιητικών που απαιτείται να συγκεντρώσουν οι πολίτες, γεγονός που καθυστερεί την εξέταση της αίτησής τους, αφετέρου επισημαίνουν ότι η διαδικασία υποβολής της αίτησης είναι δαιδαλώδης.

Χαρακτηριστική είναι σύμφωνα με τον φοροτεχνικό, Βαγγέλη Αμπελιώτη, η καθυστέρηση στην εξέταση των αιτημάτων από πλευράς των αγροτών, οι οποίοι ακόμα και αν υποβάλλουν αίτηση τώρα, αυτή θα εξεταστεί το Μάρτιο.

Επίσης, για το ΕΤΑΑ, στο οποίο υπάγονται γιατροί, δικηγόροι και μηχανικοί ο χρόνος εξέτασης του αιτήματος είναι στις 19 Μαρτίου.

«Φοροτεχνικοί μας ζητούν να υλοποιήσουμε τη διαδικασία για λογαριασμό τους»

Όπως λέει, αυτή τη στιγμή υπάρχουν φορολογούμενοι, οι οποίοι επιθυμούν να υποβάλλουν αιτήσεις για ένταξη στον εξωδικαστικό μηχανισμό, ωστόσο επισημαίνει ότι «ο κόσμος δεν γνωρίζει τη διαδικασία, η οποία δεν έχει ουδεμία σχέση με παλαιότερες ρυθμίσεις. Υφίστανται παράμετροι, οι οποίες οδηγούν σε αδιέξοδο πολλές φορές.

Φανταστείτε ότι απευθύνονται στο γραφείο μου λογιστές, και μου ζητούν να αναλάβω εγώ και οι συνεργάτες μου τις υποθέσεις τους, βοηθώντας τους να εντάξουν τους πελάτες τους στη ρύθμιση. Για παράδειγμα πολλοί δεν γνωρίζουν τα βήματα, στα οποία θα πρέπει να προβούν. Η διαδικασία είναι πολύπλοκη, απαιτεί στοιχεία, ενώ η συγκέντρωση των στοιχείων είναι χρονοβόρα».

Ο κύριος Αμπελιώτης επισημαίνει ότι πρέπει να υπάρξουν αλλαγές από τη ΑΑΔΕ, ούτως ώστε ο χρήστης να λαμβάνει πλήρεις οδηγίες κατά την είσοδό του στο σύστημα, και να τις εκτελεί βήμα προς βήμα. «Θα πρέπει επίσης να δίνεται η δυνατότητα υποβολής όλων των στοιχείων σε ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα».

Μόνο μία υπάλληλος στο ταμείο των δικηγόρων

Από την πλευρά του, ο δικηγόρος, Παναγιώτης Περάκης, επισημαίνει ότι εμφανίζονται σημαντικές καθυστερήσεις στην έκδοση των απαιτούμενων δικαιολογητικών από τους αρμόδιους φορείς. «Απαιτειται για παράδειγμα χαρτί από το ειρηνοδικείο για περιπτώσεις παλαιότερων ρυθμίσεων, σχετικά με το πόσο είναι το ακριβές ύψος των χρεών. Επί παραδείγματι, για να λάβει κάποιος βεβαίωση χρεών από το ταμείο των δικηγόρων, θα χρειαστεί αρκετό χρόνο, δεδομένου ότι υπάρχει μόνο μία υπάλληλος που εξυπηρετεί, ενώ το σύστημα δεν είναι μηχανογραφημένο».

«Σε ό,τι αφορά την έκδοση δικαιολογητικών από την εφορία, τα πράγματα είναι ευνοϊκότερα, καθότι το σύστημα είναι μηχανογραφημένο. Αντιθέτως στα ασφαλιστικά ταμεία, τα πράγματα δυσχεραίνουν. Αναλογιστείτε μεταξύ άλλων ότι απαιτούνται πιστοποιητικά βαρών, η έκδοση των οποίων απαιτεί ένα χρηματικό κόστος κατά την έκδοση τους, ενώ ο οφειλέτης θα πρέπει να εξουσιοδοτήσει κάποιον δικηγόρο, και να καταβάλλει σε αυτόν επιπλέον χρήματα γι’ αυτό το σκοπό».

«Να γίνεται συλλογή των πιστοποιητικών από μία συγκεκριμένη υπηρεσία»

Ο κύριος Περάκης τονίζει ότι θα έπρεπε μία υπηρεσία, η οποία απαιτεί τα συγκεκριμένα πιστοποιητικά - εν προκειμένω η ΑΑΔΕ -,.

να ζητά η ίδια την απευθείας κατάθεση των πιστοποιητικών για λογαριασμό της, μέσω ειδικά διαμορφωμένης ηλεκτρονικής πλατφόρμας, και να μην χρειάζεται να ταλαιπωρούνται οι πολίτες κινούμενοι ανάμεσα σε ένα μεγάλο αριθμό δημοσίων υπηρεσιών.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου