Σελίδες

Τετάρτη 21 Μαρτίου 2018

ΥΠΟΙΚ: Πού στηρίζεται η εκτίμηση για ρυθμό ανάπτυξης 2,3% το 2018

ΥΠΟΙΚ: Πού στηρίζεται η εκτίμηση για ρυθμό ανάπτυξης 2,3% το 2018

6:25 μμ, Τρίτη 20 Μάρ 2018
Η ανάκαμψη της οικονομίας το 2017, που βασίσθηκε σε υγιείς δυνάμεις, αναμένεται οδηγήσει σε ρυθμό ανάπτυξης 2,3% το 2018, αναφέρει το υπουργείο Οικονομικών στο δελτίο οικονομικών εξελίξεων που έδωσε στη δημοσιότητα.
«Η εκτίμηση αυτή, η οποία είναι συμβατή µε τις επίσημες προβλέψεις (κυβέρνησης και διεθνών οργανισμών), βασίζεται επίσης στο κλείσιμο της τρίτης αξιολόγησης, την επιτάχυνση αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας και των μεταρρυθμίσεων, την πίστη για την ολοκλήρωση του Προγράμματος, καθώς και στην έναρξη των συζητήσεων για την ελάφρυνση του χρέους που έχουν ως συνέπεια την σαφή βελτίωση των δεικτών οικονομικού κλίματος», σημειώνεται.
Για τις εξελίξεις το 2017, το υπουργείο αναφέρει: «Η ελληνική οικονοµία κατέγραψε θετικό ρυθμό μεγέθυνσης (1,4%) το 2017 -τον υψηλότερο της τελευταίας δεκαετίας- αφήνοντας οριστικά πίσω το υφεσιακό παρελθόν της. Όμως, τη δυναμική στην ανάκαµψη την προσδίδει τόσο ο ρυθμός όσο -κατά προτεραιότητα μάλιστα- η ποιότητα και βιωσιμότητά της, δηλαδή η προοπτική της. Και η ανάκαµψη του 2017 βασίστηκε αποκλειστικά στην αύξηση του όγκου των παραγωγικών επενδύσεων (9,6%), των εξαγωγών αγαθών κι υπηρεσιών (6,7%) και της απασχόλησης (2%) που αποτελούν και τις τρεις βασικές συνιστώσες της κυβερνητικής αναπτυξιακής στρατηγικής για την αναμόρφωση του παραγωγικού υποδείγματος της χώρας σε εξωστρεφή βάση και µε κοινωνική συμμετοχή και συνοχή».
Ευοίωνες προοπτικές για το 2018 θεωρεί το ΥΠΟΙΚ τις ακόλουθες οικονομικές εξελίξεις:
  • Οι εξαγωγές αγαθών αυξήθηκαν τον Ιανουάριο κατά 18,5% σε ετήσια βάση και κατά 19,3% χωρίς τα πετρελαιοειδή όταν τον Ιανουάριο του 2017 και 2016 η αύξηση ήταν 7,3% και -4,3% αντίστοιχα.
  • Η πιστωτική επέκταση προς τις ιδιωτικές επιχειρήσεις αυξήθηκε 0,6% τον Ιανουάριο έναντι μείωσης κατά -0,5% τον αντίστοιχο μήνα του 2017.
  • Το δίμηνο Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου 2018 οι πωλήσεις οχημάτων αυξήθηκαν συνολικά 41,6% ετησίως έναντι 16,8% το αντίστοιχο δίμηνο του 2017.
  • Το ΠΔΕ αυξήθηκε ετησίως κατά 209% τον Ιανουάριο και 27% τον Φεβρουάριο του 2018, έναντι -80% και -34% αντίστοιχα το 2017.
  • Από το 2007 έως και το 2016 ο αριθμός των χρεοκοπιών στην Ελλάδα σταθερά αυξανόταν, αντίθετα µε το 2017 όταν μειώθηκε (-8%) και το 2018 που προβλέπεται να μειωθεί ακόμη ταχύτερα (-12%) σύμφωνα µε οικονομική έρευνα της Atradius, Μάρτιος 2018
  • Το ισοζύγιο προσλήψεων-απολύσεων μισθωτής εργασίας (ΕΡΓΑΝΗ) του διμήνου Ιανουάριος-Φεβρουάριος 2018 είναι θετικό κατά 86 θέσεις εργασίας, όταν το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι ήταν αρνητικό κατά 4.879 θέσεις εργασίας.
  • Το ανώτατο όριο παροχής έκτακτης ενίσχυσης σε ρευστότητα προς τις ελληνικές τράπεζες (ELA) μειώθηκε το α’ δίμηνο 2018 στο ποσό των 16,6 δις ευρώ, γεγονός που αντανακλά τη βελτίωση της ρευστότητας των ελληνικών τραπεζών, λαμβανομένων υπόψη των ροών που προέρχονται από καταθέσεις του ιδιωτικού τομέα και από την πρόσβαση των τραπεζών στις χρηματοπιστωτικές αγορές.
  • Τέλος, το δημοσιονομικό ισοζύγιο τον Ιανουάριο 2018 ήταν θετικό και διπλάσιο του αντίστοιχου του 2017, ενώ τo spread των 10ετών ομολόγων ήταν 332 μονάδες βάσης (µ.β.) έναντι 679 µ.β. τον Ιανουάριο 2017 και 414 µ.β. τον Δεκέμβριο 2017.
«Με τις επισημάνσεις αυτές σε καμία περίπτωση δεν επιδιώκεται ο εξωραϊσμός της εξαιρετικά δύσκολης κατάστασης στην οποία έχει περιέλθει το 1/3 του ελληνικού πληθυσμού μετά από 8 χρόνια ύφεσης και κρίσης. Στόχος, ωστόσο, είναι η χωρίς εφησυχασμούς ανάδειξη των σημαντικών βημάτων προόδου που έχουν συντελεστεί σε µία σειρά μέτωπα στη διάρκεια της τρέχουσας διακυβέρνησης και τα οποία αποτελούν ζωντανή πηγή αισιοδοξίας για το άμεσο μέλλον», υπογραμμίζεται.
Σε ότι αφορά την περίοδο μετά τη λήξη του προγράμματος καταγράφεται το εξής: Ήδη, µε τη λήξη του προγράμματος τον προσεχή Αύγουστο και λόγω των περισσότερων βαθμών ελευθερίας που θα έχουμε, σχεδιάζεται η εντός του 2018 σταδιακή άρση των αδικιών, η ενίσχυση των κατώτερων στρωμάτων, αλλά πλέον και της μεσαίας τάξης, ενώ εξετάζεται η ένταξη της αύξησης του κατώτατου μισθού στο εθνικό αναπτυξιακό σχέδιο στο βαθμό που το επιτρέπουν οι δημοσιονομικοί περιορισμοί».
Τέλος, σχετικά με το πρόγραμμα κατά της παιδικής φτώχειας υπογραμμίζεται πως «η μεταρρύθμιση παγιώνει τα υπάρχοντα επιδόματα για το «ένα παιδί» και τη «μεγάλη οικογένεια» σε ένα ενοποιημένο επίδομα για το παιδί, το οποίο βελτιώνεται µε όρους επάρκειας, στόχευσης και ισότητας». Τονίζεται, δε πως «η Ελλάδα είναι ένα από τα κράτη µέλη µε τα χαμηλότερα επίπεδα των δαπανών κοινωνικής προστασίας (ως ποσοστό του ΑΕΠ) προς τις οικογένειες και τα παιδιά. Χάρη στο σχεδιασμό του νέου επιδόματος, οι περισσότεροι από αυτούς τους πρόσθετους πόρους θα ωφελήσουν τα χαμηλότερα εισοδήματα».
Πηγή: enikonomia.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου