Σελίδες

Πέμπτη 4 Οκτωβρίου 2018

ΕΔΟΕΑΠ: Επιχειρήσεις προειδοποιούν με κατάθεση στο Παρακαταθηκών της εισφοράς του 2% Σύγχυση έχει προκαλέσει η διευκρινιστική εγκύκλιος του Οργανισμού

ΕΔΟΕΑΠ: Επιχειρήσεις προειδοποιούν με κατάθεση στο Παρακαταθηκών της εισφοράς του 2%
Σύγχυση έχει προκαλέσει η διευκρινιστική εγκύκλιος του Οργανισμού
04 Οκτ 2018 - 09:24
Picture 0 for ΕΔΟΕΑΠ: Επιχειρήσεις προειδοποιούν με κατάθεση στο Παρακαταθηκών της εισφοράς του 2%
Του Γιώργου Λαμπίρη

Ανοιχτό έχουν αφήσει το ενδεχόμενο να καταθέσουν στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων, το ποσό που αντιστοιχεί στην εισφορά του 2% υπέρ του ΕΔΟΕΑΠ, και αφορά στη διαφήμιση μέσω διαδικτύου, αρκετές επιχειρήσεις – διαφημιζόμενοι, σύμφωνα με το ρεπορτάζ που έχουν στη διάθεσή τους τα Φορολογικά Νέα.

Ο λόγος είναι ότι παρά τις διευκρινίσεις που έχουν ζητήσει από τον ΕΔΟΕΑΠ αρκετές επιχειρήσεις, οι οποίες καταχωρούν διαφηστικό υλικό σε διαδικτυακές πλατφόρμες και όχι μόνο, οι απαντήσεις δεν έχουν δοθεί προς το παρόν. Χαρακτηριστική ήταν η τοποθέτηση στελέχους της αγοράς, με μακροχρόνια επαγγελματική σταδιοδρομία σε εταιρεία πολυεθνικού ενδιαφέροντος, ο οποίος ανέφερε ότι επικρατεί σύγχυση, διότι παρά τις διατάξεις του σχετικού νόμου, ο οποίος όριζε ότι το 2% καταβάλλεται από τους λήπτες της διαφήμισης μόνο για προβολή σε διαδικτυακά μέσα, ενώ εξαιρούνται οι εκδοτικές επιχειρήσεις, οι οποίες καταβάλλουν ούτως ή άλλως το συγκεκριμένο ποσοστό στον Οργανισμό, κάτι τέτοιο στην πράξη δεν φαίνεται να ισχύει.

Ο λόγος είναι ότι η πλευρά του ΕΔΟΕΑΠ φέρεται να έχει περιπλέξει τα πράγματα, καθότι σε ερωτήματα διαφημιζομένων, αναφορικά με το ποιες καταχωρήσεις επιβαρύνονται με το 2%, η απάντηση που έλαβαν είναι ότι ακόμα και για την  καταχώρηση ενός προϊόντος τους σε φυλλάδιο σούπερ μάρκετ, θα πρέπει να καταβάλλεται το ποσό αυτό της εισφοράς. Mάλιστα, στελέχη του ΕΔΟΕΑΠ ανέφεραν ότι η καταβολή της εισφοράς, ισχύει ακόμα και όταν μία επιχείρηση πραγματοποιήσει μία τηλεοπτικού τύπου παραγωγή, και στη συνέχεια ανεβάσει το υλικό στο διαδίκτυο ή στο youtube.

Όπως πληροφορούμαστε η σύγχυση αυτή έχει φέρει αρκετούς επιχειρηματίες σε οριακό σημείο. Γι’ αυτό και δεν είναι λίγοι εκείνοι που επί της ουσίας προτείνουν την κατάθεση της οφειλής του 2%, η οποία θα δεσμευτεί στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων. Πίσω από αυτή την κίνηση, το βασικό σκεπτικό, είναι ότι αφενός καταβάλλεται η οφειλή και είναι διαθέσιμη για τον ΕΔΟΕΑΠ να την απαιτήσει από το Ταμείο Παρακαταθηκών, όντας καλυμμένος ο διαφημιζόμενος και ταυτόχρονα συνεπής στις υποχρεώσεις του. Την ίδια στιγμή όμως, αυτό που εξασφαλίζει ο εκάστοτε διαφημιζόμενος είναι ότι σε περίπτωση που ισχύει κάτι διαφορετικό ως προς το ποιες τελικά θα πρέπει να είναι οι κατηγορίες επιχειρήσεων, στις οποίες εάν καταχωρηθεί διαφήμιση, θα πρέπει να επιβαρυνθεί ο ίδιος με 2%, του δίνει το δικαίωμα να διεκδικήσει επιστροφή του πλεονάζοντος ποσού, που τυχόν έχει καταβάλλει.

Σε κάθε περίπτωση, αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε εξέλιξη η διαδικασία διαβούλευσης των επιχειρήσεων – ληπτών διαφήμισης με τον ΕΔΟΕΑΠ, ενώ επίκειται και συνάντηση των δύο πλευρών για την επίλυση του ζητήματος, με προοπτική να εκδοθεί λίστα, η οποία θα διευκρίνίζει ποιες επιχειρήσεις και σε ποια περίπτωση βαρύνονται με το 2%.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου