Σελίδες

Παρασκευή 23 Αυγούστου 2019

Τι προβλέπει το νέο επενδυτικό σχέδιο για το λιμάνι του Πειραιά

Τι προβλέπει το νέο επενδυτικό σχέδιο για το λιμάνι του Πειραιά

9:51 μμ, Πέμπτη 22 Αυγ 2019
Το νέο βελτιωμένο master plan (επενδυτικό σχέδιο) του λιμανιού του Πειραιά, που περιλαμβάνει την κατασκευή τέταρτου προβλήτα διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων και κέντρο εξυπηρέτηση επιβατών στους σταθμούς κρουαζιέρας, με καταστήματα που πωλούν προϊόντα χωρίς δασμούς (Duty Free Shops), αναμένεται να καταθέσει αύριο, Παρασκευή 22 Αυγούστου ή τη Δευτέρα 26 Αυγούστου στην Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων, η διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ).
Το ύψος της νέας επένδυσης που θα κατασκευαστεί στα ανατολικά του προβλήτα 1 υπολογίζεται στα 300 εκατ. ευρώ, ενώ η δυναμικότητά του θα είναι στα 2,8 εκατ. teu (εμπορευματοκιβώτια) αυξάνοντας τη συνολική δυναμικότητα του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας πάνω από τα 10 εκατ. εμπορευματοκιβώτια.
Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία του ΟΛΠ, η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων το 2018 έφτασε τα 4,9 εκατ. teus με αύξηση 18,4% σε σχέση με το 2017, ενώ φέτος αναμένεται νέα αύξηση στα επίπεδα των 5,5 εκατ. teu.
Αναφορικά με το κέντρο εξυπηρέτηση επιβατών στους σταθμούς κρουαζιέρας θα είναι κατά πολύ μικρότερο από τον αρχικό σχεδιασμό - από τα 44 χιλιάδες τετραγωνικά μέτρα στα 22 χιλιάδες τετραγωνικά μέτρα - καθώς στη νέα βελτιωμένη πρόταση δεν συμπεριλαμβάνεται το εμπορικό κέντρο (mall).
Το master plan του ΟΛΠ περιλαμβάνει τις υποχρεωτικές επενδύσεις που προβλέπονται από τη σύμβαση παραχώρησης (επέκταση επιβατικού λιμένα, εργασίες επισκευής και συντήρησης υποδομών, επέκταση του σταθμού διακίνησης αυτοκινήτων κ.λπ.), αλλά και τις πρόσθετες, όπως αυτές έχουν προκύψει από τη μελέτη του συμβούλου McKinsey με στόχο τη βέλτιστη δυνατή ανάπτυξη του λιμανιού.
Οι πρόσθετες επενδύσεις, ειδικότερα, περιλαμβάνουν την κατασκευή νέου επιβατικού σταθμού κρουαζιέρας, αλλά και έως 4 ξενοδοχείων, καθώς επίσης και του εμπορικού κέντρου που θα εξυπηρετεί την κρουαζιέρα, το νέο κέντρο logistics, την κατασκευή του car terminal, τη διασύνδεση με τον ΟΔΔΥ και τέλος την προμήθεια εξοπλισμού.
Πηγή πληροφοριών: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου