Σελίδες

Σάββατο 11 Μαΐου 2019

Αναγγελία στο ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ της άδειας εντός μιας ώρας από την χορήγηση


By liazos / Μαΐου 6, 2019 / Άσφαλιστικά άρθρα, ΑΡΘΡΑ, ΓΕΝΙΚΑ, ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ / Σχολιάστε

Νομοσχέδιο για ρύθμιση χρεών σε ΔΟΥ και Ασφαλιστικούς φορείς αλλαγές στην εργατική νομοθεσία κλπ συναφή. Μία ώρα!!!!!!!!!!!!!!!! μετά τη χορήγηση της ετήσιας άδειας η αναγγελία της στο ΠΣ «ΕΡΓΑΝΗ»!!!!!!!!!!!!!!!!
Με το νομοσχέδιο που κατατέθηκε στην Βουλή εκτός από  τις διατάξεις για τις πολυαναμενόμενες «120 δόσεις για εφορία και ασφαλιστικές εισφορές», που έχει χυθεί πολύ μελάνι και έχει αναλωθεί πολύς σίελος για την ανάλυση τόσο με τις διαρροές όσο και μετά την κοινή συνέντευξη τύπου των συναρμόδιων Υπουργών και Υφυπουργών, περιέχει και άλλες διατάξεις της εργατικής και όχι μόνο νομοθεσίας.
Το ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε άρθρα 48 έως 59.
Συνοπτικά έχουμε:
Άρθρο 48 Βάσιμος λόγος απολύσεως.
Αυτό έρχεται να προσαρμοστεί στο άρθρο 24 του Αναθεωρημένου Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Χάρτη, ο οποίος κυρώθηκε με το νόμο 4359/2016  (ΦΕΚ Α’ 5/20-01-2016) και έχει ισχύ ισχυρότερη του κοινού νόμου σύμφωνα με το άρθρο 28 του Συντάγματος.
Το Άρθρο  24 του Αναθεωρημένου Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Χάρτη αναλυτικά ορίζει:
«Με σκοπό τη διασφάλιση της αποτελεσματικής άσκησης του δικαιώματος προστασίας των εργαζομένων σε περιπτώσεις λύσης της σχέσης εργασίας, τα μέρη αναλαμβάνουν να αναγνωρίζουν:
α) το δικαίωμα όλων των εργαζομένων να μη λύεται η εργασιακή τους σχέση χωρίς βάσιμο λόγο που να συνδέεται με την ικανότητα ή τη συμπεριφορά τους ή να βασίζεται στις λειτουργικές απαιτήσεις της επιχείρησης, της εγκατάστασης ή της υπηρεσίας,
β) το δικαίωμα των εργαζομένων, των οποίων η εργασιακή σχέση λύεται χωρίς βάσιμο λόγο, σε επαρκή αποζημίωση ή άλλη κατάλληλη επανόρθωση».
Να σημειωθεί, ότι ήδη το Πρωτοδικείο Πειραιά έχει εφαρμόσει την διάταξη αυτή του  Αναθεωρημένου Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Χάρτη.
Η δικαστική απόφαση μεταξύ άλλων αναφέρει:
Μετά την κύρωση του εν λόγω Χάρτη, «εισάγεται ευθέως στο ελληνικό δίκαιο η αρχή της δικαιολογημένης καταγγελίας, και τα δικαστήρια πρέπει να ερευνούν την ύπαρξη ή μη του βάσιμου λόγου της καταγγελίας». Παράλληλα, πρέπει τα δικαστήρια να θεωρούν άκυρη κάθε απόλυση που δεν είναι σύμφωνη με τους όρους του άρθρου 24, αναφέρεται στην δικαστική απόφαση.
Σε άλλο σημείο της απόφασης αναφέρεται ότι η προστασία που διασφαλίζει το άρθρο 24 του Χάρτη έχει τρεις βασικούς άξονες:
α) Κάθε λύση εργασιακής σύμβασης με πρωτοβουλία του εργοδότη πρέπει να στηρίζεται σε «έγκυρη αιτία» ή, ορθότερα, σε «βάσιμο λόγο», ο οποίος να συνδέεται με τη συμπεριφορά ή τις ικανότητες του εργαζομένου ή με τις λειτουργικές ανάγκες της επιχείρησης.
β) Σε περίπτωση που παρ’ όλα αυτά ο εργαζόμενος απολυθεί χωρίς να συντρέχει «βάσιμος λόγος», δηλαδή σε περίπτωση παράνομης απόλυσης, ο εργοδότης υποχρεούται να «αποζημιώνει καταλλήλως» τον εργαζόμενο που απολύθηκε αδικαιολόγητα και
γ) πρέπει να διασφαλίζεται επαρκής έννομη προστασία.
Ακόμα εισάγει μια ρύθμιση, που θα δημιουργήσει πολλά προβλήματα στις επιχειρήσεις και ειδικότερα στον κλάδο που θα κληθεί να εφαρμόσει την δύσκολα εφαρμοζόμενη διάταξη του άρθρου 53 του Ν/Σ η οποία προβλέπει:
Μία ώρα!!!!!!!!!!!!!!!! μετά τη χορήγηση της ετήσιας άδειας η αναγγελία της στο ΠΣ «ΕΡΓΑΝΗ»!!!!!!!!!!!!!!!!
Κάτι ανάλογο με πολλά προβλήματα εφαρμογής στην πράξη είναι οι ρυθμίσεις για την εργολαβία και την συνυπευθυνότητα του αναθέτοντος σε περίπτωση μη πληρωμής του εργαζόμενου από τον εργολάβο και υπεργολάβους αυτού και για το οποίο δεν προέβλεπε ο νομοθέτης την έκδοση Υπουργικής Απόφασης και μέχρι τώρα δεν μπήκε στον κόπο το Υπουργείο να παράσχει οδηγίες εφαρμογής αν και πλησιάζει χρόνος που ισχύει η διάταξη και παρά την δέσμευση που ανέλαβε η πολιτική ηγεσία.
Για την παρούσα ρύθμιση της εντός μιας ώρας από την χορήγηση της κανονικής άδειας προβλέπει την έκδοση Υπουργικής Απόφασης.
Ανακύπτουν πολλά θέματα σε σχέση με τις άδειες το καθεστώς χορήγησης, η συσχέτιση με ασθένεια και άλλα πρακτικά θέματα και δικαστηριακή νομολογία.
Μην ξεχνάμε και το Ε8 με την αναγγελία της υπερεργασία,που μας ταλαιπωρεί.
Συγκεκριμένα  στο άρθρο 53 προβλέπονται τα εξής:
ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ
Άρθρο 53
Καταχώριση της ετήσιας κανονικής άδειας στο ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ
Υπό το ισχύον καθεστώς της παρ. 3 του άρθρου 4 του α.ν. 539/1945 (Α’ 229), η ετήσια κανονική άδεια καταχωρείται σε ειδικό βιβλίο που τηρεί ο εργοδότης και μόνο εντός του μηνός Ιανουαρίου εκάστου έτους υποχρεούται ο εργοδότης να γνωστοποιεί ηλεκτρονικά στο πληροφοριακό σύστημα του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης «ΕΡΓΑΝΗ» (ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ) τα στοιχεία των εργαζομένων που έλαβαν την ετήσια άδεια και το επίδομα αδείας κατά το προηγούμενο ημερολογιακό έτος.
Με την προτεινόμενη ρύθμιση, το ανωτέρω σύστημα αντικαθίσταται από την εκ των προτέρων υποχρεωτική καταχώρηση της χορηγούμενης ετήσιας άδειας στο ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ έως και μία ώρα μετά την έναρξη πραγματοποίησής της. Με τον τρόπο αυτό καθίσταται αποτελεσματικότερος ο έλεγχος της πραγματικής χορήγησής της από τα αρμόδια ελεγκτικά όργανα του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας.
ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΔΙΑΤΑΞΗ
Άρθρο 53
Καταχώριση της ετήσιας κανονικής άδειας στο ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ
  1. Η παρ. 3 του άρθρου 4 του α.ν. 539/1945 (Α’ 229) αντικαθίσταται ως εξής:
«3. α) Ο εργοδότης αναγγέλλει ηλεκτρονικά στο πληροφοριακό σύστημα του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης «ΕΡΓΑΝΗ» τη χορήγηση της άδειας έως και μία (1) ώρα μετά την έναρξη πραγματοποίησής της.
β) Σε περίπτωση μη τήρησης της υποχρέωσης της περ. α’ επιβάλλονται από τα αρμόδια ελεγκτικά όργανα σε βάρος του εργοδότη κυρώσεις, σύμφωνα με το άρθρο 24 του ν. 3996/2011  (Α’ 170).
γ) Με απόφαση του Υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης καθορίζεται η διαδικασία καταχώρισης, τα στοιχεία που γνωστοποιούνται και κάθε άλλη λεπτομέρεια για την εφαρμογή της παρούσας παραγράφου.»
  1. Η ισχύς του παρόντος αρχίζει από την έκδοση της απόφασης της παρ. 1.
Ακόμα:
1.α. Προβλέπεται ότι, από 1-7-2019:
-οι αποζημιώσεις απόλυσης των εργαζομένων στον ιδιωτικό τομέα και ο αντίστοιχος φόρος στον οποίο υπόκεινται, κατατίθενται από τους εργοδότες μέσω λογαριασμού πληρωμών και μεταφέρονται αντιστοίχως και αποδίδονται από τον οικείο πάροχο υπηρεσιών πληρωμών στους λογαριασμούς των δικαιούχων μισθωτών και του Δημοσίου,
-οι αποζημιώσεις και οι ασφαλιστικές εισφορές των μαθητευόμενων, σπουδαστών και φοιτητών που πραγματοποιούν πρακτική άσκηση ή μαθητεία σε επιχειρήσεις του ιδιωτικού τομέα, κατατίθενται από τις επιχειρήσεις μέσω λογαριασμού πληρωμών και μεταφέρονται αντιστοίχως και αποδίδονται από τον οικείο πάροχο υπηρεσιών πληρωμών στους λογαριασμούς των ανωτέρω δικαιούχων και των Φ.Κ.Α. με οποιονδήποτε τρόπο.
β. Παρέχεται η δυνατότητα πρόσβασης των εργαζομένων στο πληροφοριακό σύστημα του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης «ΕΡΓΑΝΗ», για την ανάκτηση δεδομένων που αφορούν την εργασιακή τους σχέση. Επίσης στο εν λόγω πληροφοριακό σύστημα αναγγέλλεται από τους εργοδότες, ο αριθμός κυκλοφορίας μοτοποδηλάτου η μοτοσυκλέτας που χρησιμοποιούν οι εργαζόμενοι τους κατά την εκτέλεση της εργασίας τους, για τη μεταφορά ή διανομή προϊόντων και αντικειμένων. (άρθρα 48-55)
  1. α. Προβλέπεται εφεξής από πλευράς του εργοδότη:
  2. i) Η λήψη όλων των αναγκαίων μέτρων, όταν οι εργαζόμενοι κατά την εκτέλεση της εργασίας τους, χρησιμοποιούν μοτοποδήλατο ή μοτοσυκλέτα ιδιοκτησίας, νομής ή κατοχής του εργοδότη, για τη μεταφορά ή διανομή προϊόντων και αντικειμένων, ώστε τα οχήματα να είναι κατάλληλα προσαρμοσμένα και συντηρημένα προκειμένου να διασφαλίζεται η ασφάλεια και η υγεία τους.
  3. ii) Ο εφοδιασμός με τον κατάλληλο εξοπλισμό προστασίας των εργαζόμενων που χρησιμοποιούν μοτοποδήλατο ή μοτοσυκλέτα, ιδιοκτησίας, νομής ή κατοχής δικής του ή των εργαζομένων κατά την εκτέλεση της εργασίας τους για τη μεταφορά ή διανομή προϊόντων και αντικειμένων.
iii) Η καταβολή πρόσθετης μηνιαίας αποζημίωσης χρήσης και συντήρησης του οχήματος που ισούται τουλάχιστον με το δεκαπέντε τοις εκατό (15%) του νόμιμου κατώτατου μηνιαίου μισθού ή της αντίστοιχης προκύπτουσας αναλογίας σε περίπτωση μερικής απασχόλησης, όταν ο εργαζόμενος χρησιμοποιεί μεταφορικό μέσο δικής του ιδιοκτησίας νομής ή κατοχής. Η αποζημίωση αυτή δεν υπόκειται σε κρατήσεις ασφαλιστικών εισφορών και καταβάλλεται από τους εργοδότες μέσω λογαριασμού πληρωμών.
β. Σε περίπτωση που ο εργοδότης, δεν τηρεί τα προβλεπόμενα αναφορικά με την ασφάλεια των ως άνω εργαζομένων καθώς και την καταβολή πρόσθετης μηνιαίας αποζημίωσης χρήσης και συντήρησης του οχήματος, τιμωρείται με τις προβλεπόμενες κυρώσεις της κείμενης νομοθεσίας (επιβολή χρηματικού προστίμου, φυλάκιση κ.λπ.). (άρθρο 56)
  1. Θεσπίζεται η κατάρτιση σύμβασης δανεισμού μεταξύ του οδηγού, του εργοδότη του και του ΚΤΕΛ ή του τρίτου μετόχου, για ορισμένο χρόνο. (άρθρο 57)
  2. Ο εργοδότης που εκτελεί οικοδομική εργασία ή τεχνικό έργο, υποχρεούται να αναγγέλλει ηλεκτρονικά στο πληροφοριακό σύστημα «ΕΡΓΑΝΗ» αντί στο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα του ΣΕΠΕ (ΟΠΣ-ΣΕΠΕ) που ισχύει σήμερα, το απασχολούμενο προσωπικό, πριν από την έναρξη κάθε ημερήσιας απασχόλησης. Επανακαθορίζεται το νομοθετικό πλαίσιο των διοικητικών κυρώσεων που επιβάλλονται στον εργοδότη, σε περίπτωση μη συμμόρφωσης. (άρθρα 58 και 59)
  3. Επικαιροποιούνται τα κριτήρια, βάσει των οποίων κατηγοριοποιούνται οι παραβάσεις της εργατικής νομοθεσίας. (άρθρο 60)
  4. α. Εξαιρούνται από την αυτόφωρη διαδικασία οι υπάλληλοι του ΣΕΠΕ και του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, για αδικήματα, που διαπράχθηκαν κατά την εκτέλεση των υπηρεσιακών τους καθηκόντων ή με αφορμή την άσκησή τους, σχετικά με τον έλεγχο εφαρμογής της εργατικής νομοθεσίας.
β. Επικαιροποιείται το υφιστάμενο πλαίσιο, περί ποινικής ευθύνης όσων παρεμποδίζουν τη διενέργεια ελέγχων, ώστε στην αντικειμενική υπόσταση του τυποποιούμενου εγκλήματος, να εμπίπτουν, όχι μόνο οι περιπτώσεις παρεμπόδισης της εισόδου των αρμόδιων ελεγκτικών οργάνων και οι περιπτώσεις άρνησης παροχής ή παροχής ψευδών πληροφοριών και στοιχείων, αλλά και όλες οι εν γένει συμπεριφορές που συνιστούν παρεμπόδιση του ελεγκτικού τους έργου. (άρθρα 61 και 62)

ΕΙΔΙΚΟ ΕΠΙΔΟΜΑ 240 € ΑΠΟ ΤΟΝ Ο.Α.Ε.Δ!

Βαρνάβας Βαρνάβα 
Οικονομολόγος – Εκτελωνιστής 
Επίσημος συνεργάτης taxvoice.gr
Τηλέφωνο: 6931492340 και 2622400131 
Ρήγα Φεραίου 24 Αμαλιάδα Τ.Κ 27200

Εντός των επόμενων ημερών ανοίγει η ηλεκτρονική εφαρμογή μέσω της σελίδας του Ο.Α.Ε.Δ για το ειδικό βοήθημα ύψους 240 € μέχρι 3 φορές μέσα στο έτος.
Πιο συγκεκριμένα:
Το ειδικό αυτό βοήθημα θα το λάβουν όσοι είναι άνεργοι με κάρτα ανεργίας σε ισχύ οι οποίοι όμως δεν πληρούν τα κριτήρια για να λάβουν την τακτική επιδότηση ανεργίας (12μηνο ταμείο ανεργίας).
Προϋποθέσεις υπαγωγής:
  • Να έχουν πραγματοποιήσει τουλάχιστον 60 ημερομίσθια τον προηγούμενο χρόνο.
  • Να μην υπάγονται στις κατηγορίες του άρθρου 22 του Ν. 1836/89
  • Το ετήσιο καθαρό οικογενειακό εισόδημα του ασφαλισμένου να μην υπερβαίνει ένα συγκεκριμένο ποσό, όπως αυτό αποδεικνύεται από το πλέον πρόσφατα διαθέσιμο έγγραφο της οικείας οικονομικής εφορίας. Το ποσό αυτό αυξάνεται κατά 293,47 € κάθε ημερολογιακό έτος. Για το έτος 2018 το ποσό αυτό ανέρχεται σε 11.445,34 €
  • Να έχουν κάρτα ανεργίας σε ισχύ τουλάχιστον 3 συνεχόμενους μήνες πριν την υποβολή της αίτησης.
Διαδικασία υποβολής αίτησης:
Η αίτηση θα μπορεί να υποβληθεί είτε ηλεκτρονικά με την χρήση των ατομικών κωδικών πρόσβασης στην ιστοσελίδα του Ο.Α.Ε.Δ είτε αυτοπροσώπως με την επίσκεψη του υποψήφιου αιτούντα στις κατά τόπους υπηρεσίες Ο.Α.Ε.Δ όπου με τους ίδιους τρόπους θα μπορούν να λάβουν και την απόφαση ένταξης ή μη στο εν λόγω πρόγραμμα.
Δικαιολογητικά:
  • Πρόσφατο εκκαθαριστικό εφορίας ή αντίγραφο φορολογικής δήλωσης.
  • Δελτίο ανεργίας σε ισχύ.
  • Βιβλιάριο τραπέζης με πρώτο δικαιούχο τον αιτούντα.

Η αλλαγή του τρόπου εισόδου στις επιδοτήσεις και τα προβλήματα που δημιουργούνται

Η αλλαγή του τρόπου εισόδου στις επιδοτήσεις και τα προβλήματα που δημιουργούνται

Μέχρι και πέρυσι, η άντληση των στοιχείων των επιδοτήσεων των αγροτών, τα βλέπαµε χρησιµοποιώντας τους κωδικούς taxis του καθενός εξ αυτών.

forologika-704




Γιώργος Παπαδημητρίου
Φοροτεχνικός - Πρόεδρος Σ.Ε.Ε.Λ.Φ.Ο.Κ
(Σύλλογος Ελευθέρων Επαγγελματιών
Λογιστών Φοροτεχνικών Οικονομολόγων
Νομού Καρδίτσας)

Η είσοδος γινόταν από τη σελίδα του ΟΠΕΚΕΠΕ, από τη «διαδικτυακή ενηµέρωση αγροτών για πληρωµές». Η  εφαρµογή µας οδηγούσε στο www.iris.gov.gr και µε την επιλογή του έτους αναφοράς, εκτυπώναµε την κατάσταση δηµοσιοποίησης πληρωµών, στην οποία αποτυπώνονταν όλες οι επιδοτήσεις που εισέπραξε ο δικαιούχος αγρότης για το έτος που µας ενδιέφερε. Αυτό πλέον είναι παρελθόν καθώς ο ΟΠΕΚΕΠΕ αποφάσισε να αλλάξει το σύστηµα πρόσβασης. Προσπαθώντας κάποιος να εισέλθει στην εφαρµογή µε τον προαναφερόµενο τρόπο, διαβάζει τα εξής:
«Εάν θέλετε να δείτε πότε πληρωθήκατε και για κάποιο καθεστώς µεταβείτε στο Σύστηµα ∆ηµοσιοποίησης Πληρωµών. Η υπηρεσία διατίθεται µέσω της Καρτέλας του Αγρότη. Για να είναι δυνατή η είσοδος στην εφαρµογή είναι απαραίτητη η λήψη κωδικού και η δηµιουργία προσωπικού λογαριασµού από τη σελίδα Εγγραφή στις Online εφαρµογές του ΟΠΕΚΕΠΕ».
Ξεκινάµε την προσπάθεια εισόδου στην εφαρµογή, κλικάροντας στην «καρτέλα του αγρότη».  Μας στέλνει στην εφαρµογή www.osdeopekepe.dikaiomata.gr, όπου χρήστης είναι το email του καθενός.
Το αστείο της υπόθεσης είναι ότι email έχουν όλοι όσοι υποβάλλουν δήλωση καλλιέργειας, είτε αγρότες του ειδικού, είτε αγρότες του κανονικού καθεστώτος. ∆υστυχώς ελάχιστοι έως κανένας δεν έχει κρατηµένα στα στοιχεία αυτά (email και κωδικό πρόσβασης).
Επιπλέον δεν είχαµε νωρίτερα πληροφόρηση προκειµένου να υπάρχει ο απαραίτητος χρόνος για να ενηµερώσουµε τους αγρότες και να ψάξουν να βρουν τα ανωτέρω στοιχεία. Οι δε φορείς που συντάσσουν τις δηλώσεις καλλιέργειας, είναι αµφίβολο εάν έχουν κρατήσει τα στοιχεία αυτά στα αρχεία τους, καθώς το θέµα µε τα προσωπικά δεδοµένα που ισχύει από τον Μάιο του 2018, καθιστά την κίνηση αυτή απαγορευτική. Πιθανόν να έχουν δώσει τους κωδικούς εισόδου µαζί µε τη δήλωση καλλιέργειας στους  αγρότες και κάπου είναι ξεχασµένοι, ή να µην έχουν καταλάβει οι άνθρωποι ότι τους έχουν ήδη λάβει. Είµαι σίγουρος επίσης, ότι ο κάθε ένας που είναι υπόχρεος σε δήλωση καλλιέργειας έχει πολλά παραπάνω από ένα email. Πιθανόν, κάθε φορά που πήγαιναν σε άλλο φορέα για τη σύνταξη της δήλωσης ΟΣ∆Ε, να τους εξέδιδαν νέο email και νέο κωδικό, µη έχοντας και µη βρίσκοντας τους παλιούς.
Και φτάνουµε στο σήµερα: οι λογιστές δεν µπορούν να εισέλθουν στην εφαρµογή, δεν µπορούν να δουν τις εισπραχθείσες επιδοτήσεις που αφορούν το έτος 2018 και ως εκ τούτου, δεν µπορούν να έχουν εικόνα για τις επιδοτήσεις που έχουν εισπράξει και αφορούν το έτος 2018.
Κάποιοι θα επικαλεσθούν τη βεβαίωση του ΟΠΕΚΕΠΕ, η οποία όµως έχει δύο κενά: α) χρειάζεται και η ίδια κωδικούς και β) δεν περιλαµβάνει τις συνδεδεµένες που καταβλήθηκαν εντός του 2019, αφορούν το 2018 και θα πρέπει να φορολογηθούν.

Θα ήθελα να ενηµερώσω λοιπόν ότι:
∆εν ενδιαφέρει κανέναν λογιστή το πρόβληµα που έχετε δηµιουργήσει. Το πρόβληµα δυστυχώς θα επιβαρύνει τον δικαιούχο αγρότη, ο οποίος αν δεν προσκοµίσει στο λογιστή του την κατάσταση δηµοσιοποίησης, ή τους κωδικούς του, δεν θα µπορέσουµε να έχουµε πρόσβαση στην πληροφορία των επιδοτήσεων. ∆ιαφορετικά, όλη η πληροφόρηση των επιδοτήσεων πάει στράφι. Κατ’ επέκταση, θα αποτυπωθούν λανθασµένα στοιχεία για το πιο βασικό πράγµα: αυτός της ασφάλισης. 
Το χειρότερο όµως είναι άλλο: εξαιτίας της µη αναγραφής των επιδοτήσεων που καταβλήθηκαν στο 2019 και έπρεπε να φορολογηθούν στο φορολογικό έτος 2018, το τελικό καθαρό φορολογητέο αγροτικό εισόδηµα θα είναι µικρότερο από το πραγµατικό. Όπερ σηµαίνει ότι όσοι αγρότες έχουν και άλλα εισοδήµατα εξωγεωργικά, έχουν πολλές πιθανότητες το αγροτικό τους εισόδηµα να είναι µικρότερο από το 50% του συνολικού δηλωθέντος φορολογητέου εισοδήµατος. Άρα να χάσουν την ιδιότητα του κατ’ επάγγελµα αγρότη.

Νωπά και ευαλλοίωτα
Οι παραγωγοί νωπών και ευαλλοίωτων προϊόντων. πρέπει να συνειδητοποιήσουν  το µεγάλο βραχνά που τους έχει προκύψει, µε την υποχρέωση ανάρτησης των τιµολογίων, στην ψηφιακή πλατφόρµα. Από το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης λένε ότι αυτή η εφαρµογή δηµιουργήθηκε έπειτα από απαίτηση των ίδιων των αγροτών, όµως µέχρι στιγµής δεν υπάρχει ούτε ένας που να επιβεβαιώνει κάτι τέτοιο. Έχετε πάρει χαµπάρι τις καµπάνες που σας περιµένουν; Θα κάνετε κάτι γι’ αυτό;

Τα εισοδήματα που δήλωσαν οι αγρότες ανά νομό το 2018

Τα εισοδήματα που δήλωσαν οι αγρότες ανά νομό το 2018

Διψήφια πτώση στα ποσά που κατέγραψε η Εφορία την περσινή χρονιά
forologia poly kali
-Διαφήμιση-
Τα 50 εκατ. ευρώ αγγίζουν τα αγροτικά εισοδήματα που «εξαφανίστηκαν» μέσα σε έναν χρόνο από τους τέσσερις μεγαλύτερους –σε όρους αξίας παραγωγής– αγροτικούς νομούς της χώρας, ενώ σε πολλές περιοχές της περιφέρειας η πτώση στα δηλωθέντα εισοδήματα είχε διψήφιο ποσοστό.
Τα παραπάνω προκύπτουν από την επεξεργασία των στοιχείων της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων για τις φορολογικές δηλώσεις (Ε1) των ετών 2018 και 2017, από τα οποία αναδεικνύονται επίσης και ορισμένες ενδιαφέρουσες ανακατατάξεις σε ό,τι αφορά την κατανομή των αγροτικών εισοδημάτων σε γεωγραφικό επίπεδο.

Πύρρειος νίκη για τη Λάρισα

Πιο αναλυτικά, το 2018 (χρήση 2017) τα υψηλότερα εισοδήματα από αγροτική επιχειρηματική δραστηριότητα δηλώθηκαν για άλλη μια χρονιά στον Νομό Λάρισας, με το συνολικό ποσό όμως να ανέρχεται σε 98,9 εκατ. ευρώ και να υπολείπεται κατά σχεδόν 17% των αντίστοιχων εισοδημάτων που είχαν δηλωθεί ένα χρόνο πριν (119,1 εκατ. ευρώ).
Στη δεύτερη θέση παρέμεινε ο Νομός Ηρακλείου, με σύνολο δηλωθέντων αγροτικών εισοδημάτων 63,9 εκατ. ευρώ. Εδώ οι απώλειες ήταν ακόμα μεγαλύτερες καθώς την προηγούμενη χρονιά (2017) τα αγροτικά εισοδήματα που είχαν δηλωθεί είχαν ξεπεράσει τα 80,6 εκατ. ευρώ (δηλαδή μείωση 20,8% σε ένα χρόνο).
Αμετάβλητο παρέμεινε το σκηνικό στην τρίτη και την τέταρτη θέση της άτυπης κατάταξης των αγροτικών εισοδημάτων τις οποίες, με μικρή «απόσταση» μεταξύ τους, διατήρησαν οι νομοί Θεσσαλονίκης και Αιτωλοακαρνανίας, με 61,6 και 60,7 εκατ. ευρώ αντίστοιχα. Μάλιστα, αμφότεροι εμφάνισαν το ίδιο ποσοστό μείωσης (-8,8%) σε σχέση με έναν χρόνο πριν.

Αντάλλαξαν θέσεις Πέλλα και Μεσσηνία

Διαφοροποίηση είχαμε στην πέμπτη θέση, με την Πέλλα (53,9 εκατ. ευρώ) να… προσπερνά τη Μεσσηνία (53,3 εκατ. ευρώ), όχι όμως εξαιτίας κάποιας αύξησης στα δηλωθέντα αγροτικά εισοδήματα, αλλά γιατί οι δικές της απώλειες (15,6%) ήταν μικρότερες εκείνων που εμφάνισε ο πελοποννησιακός νομός (-18,2%).
Κατά τον ίδιο τρόπο, οι νομοί Σερρών και Φθιώτιδας, καίτοι «είδαν» τα αγροτικά τους εισοδήματα να υποχωρούν κατά 13% και 8,8% στα 51 εκατ. ευρώ και 50,5 εκατ. ευρώ αντίστοιχα, «ανέβηκαν» στην όγδοη και ένατη θέση, αφήνοντας πίσω τους τη Λακωνία, η οποία κατέγραψε πτώση σχεδόν 20% (-19,86%, στα 48,4 εκατ. ευρώ) σε σχέση με το 2017.
Από τους 53 συνολικά νομούς της χώρας, οι μεγαλύτερες μειώσεις στα δηλωθέντα αγροτικά εισοδήματα καταγράφηκαν στη Δωδεκάνησο (-60,4%) και στην Ηλεία (-22,4).

Αυξήσεις σε έξι νομούς

Αξίζει, ωστόσο, να σημειωθεί ότι υπήρξαν και ορισμένοι νομοί, έξι για την ακρίβεια, οι οποίοι, κόντρα… στο ρεύμα, δήλωσαν το 2018 υψηλότερα αγροτικά εισοδήματα σε σχέση με το 2017. Πρόκειται για τους νομούς Χαλκιδικής (9,1% στα 33,2 εκατ. ευρώ), Άρτας (+8,7% στα 18,7 εκατ. ευρώ), Πιερίας (+7,8% στα 39,3 εκατ. ευρώ), Ροδόπης (+3,9% στα 40,9 εκατ. ευρώ), Ρεθύμνου (+0,5% στα 19,1 εκατ. ευρώ) και Σάμου (+23,9% στα 2,7 εκατ. ευρώ).
Όπως έγραψε σε πρόσφατο ρεπορτάζ η «ΥΧ», τα εισοδήματα αγροτική επιχειρηματική δραστηριότητα που δηλώθηκαν στην εφορία το 2018 ήταν κατά σχεδόν 200 εκατ. ευρώ χαμηλότερα σε σχέση με έναν χρόνο πριν, ενώ περισσότεροι από 9 στους 10 φορολογούμενους δήλωσαν λιγότερα από 10.000 ευρώ.

Λιγότερος φόρος για μέλη συνεταιρισμών

Λιγότερος φόρος για μέλη συνεταιρισμών

Ως αγροτικό θα αντιμετωπίζεται πλέον το εισόδημα από τα διανεμόμενα κέρδη των οργανώσεων
-Διαφήμιση-
Στη μείωση της φορολογικής επιβάρυνσης όσων αγροτών διακινούν την παραγωγή τους μέσω συνεταιρισμών οδηγεί πρακτικά τροπολογία που κατατέθηκε τη Μεγάλη Εβδομάδα στο νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, για τη σύμβαση παραχώρησης του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι Κρήτης.
Σύμφωνα με την εν λόγω τροπολογία, τα πλεονάσματα των συνεταιρισμών που διανέμονται στα μέλη – φυσικά πρόσωπα που ασκούν αγροτική δραστηριότητα, θα φορολογούνται εφεξής ως εισόδημα από αγροτική –και όχι από επιχειρηματική, όπως ίσχυε μέχρι σήμερα– δραστηριότητα.

Όφελος σε δύο επίπεδα

Η ρύθμιση αυτή, όπως εξηγούν στην «ΥΧ» λογιστές, ωφελεί τους αγρότες σε δύο επίπεδα:
1) Για όσους είναι ήδη κατ’ επάγγελμα αγρότες, με «τσεκαρισμένους» τους κωδικούς 037-038 στο Ε1 και δικαιούνται ήδη το αφορολόγητο (σ.σ. αντιστοιχεί σε έκπτωση φόρου από 1.900 έως 2.100 ευρώ, ανάλογα με τον αριθμό των προστατευόμενων τέκνων), το μέρισμα που εισπράττουν από τον συνεταιρισμό παύει να φορολογείται από το πρώτο ευρώ (όπως συνέβαινε μέχρι σήμερα, καθώς θεωρούνταν επιχειρηματικό εισόδημα) και εντάσσεται πλέον στα λοιπά αγροτικά έσοδα.
2) Με την ένταξη του διανεμόμενου πλεονάσματος από τους συνεταιρισμούς στα αγροτικά εισοδήματα, καθίσταται πλέον ευκολότερο για τον παραγωγό-μέλος να «πιάσει» το εισοδηματικό όριο του 50% που είναι απαραίτητο για να φέρει την ιδιότητα του κατ’ επάγγελμα αγρότη και, επομένως, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις, να δικαιούται το αφορολόγητο.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η ισχύς της εν λόγω τροπολογίας ξεκινά από 1/1/2018, δηλαδή από τα εισοδήματα της περυσινής χρήσης που δηλώνονται φέτος. Πρόκειται ουσιαστικά για τη δεύτερη παρέμβαση με την οποία η κυβέρνηση επιχειρεί, όπως αναφέρεται στην αιτιολογική έκθεση, να δώσει ένα επιπλέον κίνητρο «για την επιστροφή των αγροτών σε συνεργατικά σχήματα ως μέλη και όχι ως πελάτες, διαφορετικά οι αγροτικοί συνεταιρισμοί δεν θα έχουν καμία διαφορά από τις κεφαλαιουχικές εταιρείες».

Είχε προηγηθεί η απαλλαγή από το τέλος επιτηδεύματος των συνεταιρισμών, καθώς και όσων αγροτών διακινούν τα προϊόντα τους αποκλειστικά μέσω συνεταιρισμών. Ένα μέτρο που εξήγγειλε στην τελευταία ΔΕΘ ο πρωθυπουργός και ξεκίνησε να ισχύει από 1/1/2019, ωστόσο –όπως έχει γράψει σε προηγούμενο φύλλο η «ΥΧ»– θα αρχίσει πρακτικά να ωφελεί τη συντριπτική πλειονότητα των συνεταιρισμένων αγροτών από το 2020 (δηλώσεις χρήσης 2019) και μετά.

Η αιτιολογική

Στην αιτιολογική έκθεση που συνοδεύει την τροπολογία, το υπουργείο Οικονομικών αναφέρει, μεταξύ άλλων, ότι «με την προτεινόμενη διάταξη αντικαθίσταται η παρ. 3 του άρθρου 29 του ν. 4384/2016 (Α’ 78). Ειδικότερα, ο αγροτικός συνεταιρισμός συγκεντρώνει το προϊόν των μελών του, το συσκευάζει ή το μεταποιεί, το αποθηκεύει και τελικά το διαθέτει στην αγορά. Τα έσοδα που προκύπτουν, αφού αφαιρεθούν τα έξοδα του συνεταιρισμού, δημιουργούν το πλεόνασμα της παρ. 1 του άρθρου 23 του ν. 4384/2016.
Στη συνέχεια, ο συνεταιρισμός, ανάλογα με τις συναλλαγές των μελών του με αυτόν, διανέμει το πλεόνασμα στα μέλη του. Τα πλεονάσματα που διανέμονται στα μέλη του συνεταιρισμού- φυσικά πρόσωπα, που ασκούν αγροτική δραστηριότητα και τηρούν την υποχρέωση της παρ. 3 του άρθρου 8 του ν. 4384/2016, ανεξάρτητα από το αν αυτά αποδίδονται στα μέλη ή παραμένουν στον συνεταιρισμό ως εξατομικευμένη κατάθεση, φορολογούνται ως εισόδημα από αγροτική δραστηριότητα.

Στο τραπέζι και η μείωση του συντελεστή

Μένει να φανεί αν στο «πακέτο» μέτρων που ετοιμάζεται να ανακοινώσει η κυβέρνηση και στο οποίο, σύμφωνα με πληροφορίες, περιέχονται αρκετές παρεμβάσεις φορολογικού χαρακτήρα, θα συμπεριληφθεί και η μείωση του φορολογικού συντελεστή των αγροτών που διακινούν τα προϊόντα τους μέσω συλλογικών σχημάτων σε ποσοστό 50%. Πρόκειται για ένα αίτημα που έχουν κατ’ επανάληψη βάλει στο τραπέζι εκπρόσωποι συνεταιρισμών, δίχως ωστόσο μέχρι στιγμής να έχουν εισακουσθεί.
Σύμφωνα πάντως με τα όσα έχουν διαρρεύσει μέχρι στιγμής, το οικονομικό επιτελείο φέρεται να εξετάζει τη μείωση του εισαγωγικού συντελεστή φορολογίας εισοδήματος (σ.σ. σήμερα είναι 22%) κάτω από το 20% που έχει ψηφιστεί να ισχύσει από 1/1/2020, μειώσεις στον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης (ΕΦΚ) του πετρελαίου κίνησης και της βενζίνης, μετατάξεις προϊόντων από τον κανονικό συντελεστή ΦΠΑ 24% στο μειωμένο 13% ή μείωση του πρώτου, καθώς και «διορθωτικές» παρεμβάσεις στον ΕΝΦΙΑ.

Ενέργειες του ΣΕΟ για μείωση ΦΠΑ στο κρασί και κατάργηση των ογκομετρήσεων

Ενέργειες του ΣΕΟ για μείωση ΦΠΑ στο κρασί και κατάργηση των ογκομετρήσεων

Ενέργειες του ΣΕΟ για μείωση ΦΠΑ στο κρασί και κατάργηση των ογκομετρήσεων
-Διαφήμιση-
«Δύο κρίσιμα ζητήματα για το μέλλον του ελληνικού κρασιού ανέπτυξε ενώπιον του Υπουργείου Οικονομικών την Παρασκευή 3.5.2019 ο Σύνδεσμος Ελληνικού Οίνου (ΣΕΟ).
Αφενός ετέθη διεξοδικά το αίτημα του κλάδου για μείωση του ΦΠΑ στο κρασί σε 13%, σε συνέχεια και των κυβερνητικών δηλώσεων που πραγματοποιήθηκαν τον τελευταίο καιρό. Πάγια θέση του Συνδέσμου όλα αυτά τα χρόνια είναι ότι η επιβάρυνση του ΦΠΑ είναι ιδιαίτερα επαχθής για την οινοποιία. Στην συνάντηση, ο Σύνδεσμος έθεσε άλλη μια φορά το κρίσιμο αυτό ζήτημα, τονίζοντας την αναγκαιότητα να υπάρξει ελάφρυνση για λόγους τόνωσης της αγοράς και μείωσης των φαινομένων φοροκλοπής.
Αφετέρου, ο Σύνδεσμος ανέπτυξε τις εναλλακτικές δυνατότητες ελέγχου προκειμένου να αποφευχθεί το δυσβάσταχτο μέτρο των ογκομετρήσεων. Περιγράφηκε λεπτομερώς το γαλλικό μοντέλο, το οποίο μπορεί να εφαρμοστεί και στην Ελλάδα, ενώ αναφέρθηκαν και τα προβλήματα που δημιουργούνται στο χώρο από το μέτρο, όπως αυτή την στιγμή προβλέπεται. Υπενθυμίζουμε ότι οι ογκομετρήσεις δεν είναι μονόδρομος, καθώς η Γαλλία τις κατήργησε από το 2016.
Ο ΣΕΟ για τα παραπάνω ζητήματα κατέθεσε λεπτομερή υπομνήματα, τα οποία θα τύχουν άμεσα περαιτέρω επεξεργασίας από το Υπουργείο, ελπίζουμε δε να έχουμε άμεσα θετικά νέα από το Υπουργείο.»

Κατατέθηκε το ν/σ για τις 120 δόσεις – Την Τετάρτη 8 Μαΐου ξεκινά η συζήτησή του

Κατατέθηκε το ν/σ για τις 120 δόσεις – Την Τετάρτη 8 Μαΐου ξεκινά η συζήτησή του

Την Τετάρτη 15 Μαΐου ψηφίζεται στην ολομέλεια
Κατατέθηκε το ν/σ για τις 120 δόσεις - Την ερχόμενη Τετάρτη 8/5 ξεκινά η συζήτησή του
-Διαφήμιση-
Κατατέθηκε στη Βουλή το νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών για τη ρύθμιση οφειλών μέχρι 120 δόσεις σε εφορίαασφαλιστικά ταμεία και δήμους.
Σύμφωνα με την απόφαση της διάσκεψης των προέδρων, η επεξεργασία του νομοσχεδίου θα ξεκινήσει στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής την ερχόμενη Τετάρτη 8 Μαΐου και θα ολοκληρωθεί σε δύο συνεδριάσεις την Πέμπτη 9 Μαΐου, ενώ η συζήτηση του στην Ολομέλεια της Βουλής αναμένεται να διεξαχθεί την επόμενη εβδομάδα και ειδικότερα την Τρίτη 14 Μαΐου και να ψηφιστεί την Τετάρτη 15 Μαΐου.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ