Σελίδες

Κυριακή 15 Μαρτίου 2020

Κορονοϊός: Τι αγόρασαν κατά 721% παραπάνω οι Έλληνες στα σούπερ μάρκετ

Κορονοϊός: Τι αγόρασαν κατά 721% παραπάνω οι Έλληνες στα σούπερ μάρκετ

8:28 μμ, Παρασκευή 13 Μάρ 2020
Αλλάζει το τοπίο στο λιανεμπόριο τροφίμων της χώρας μας η εμφάνιση του κορονοϊού, όπως προκύπτει από σχετικά στοιχεία της Nielsen. Σύμφωνα με την έρευνα, οι Έλληνες καταναλωτές προμηθεύoνται από τα σούπερ μάρκετ μεγάλες ποσότητες τροφίμων αλλά και υγρών καθαριστικών και απολυμαντικών υπό τον φόβο της εξάπλωσης της πανδημίας. Συγκρίνοντας τις συνολικές πωλήσεις της εβδομάδας πριν την Καθαρά Δευτέρα (24 Φεβρουαρίου του 2020 έως την 1η Μαρτίου του 2020 ) με την αντίστοιχη περυσινή (4 Μαρτίου του 2019 έως και 10 Μαρτίου του 2019) η συνολική αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου (καταστήματα τροφίμων άνω των 100 τ.μ., Ηπειρωτική Ελλάδα & Κρήτη, εξαιρούμενων των Νησιών) αναπτύχθηκε με διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης σε αξία, στο +23,9%. Εξετάζοντας τις επιμέρους περιοχές της Ελλάδας το μεγαλύτερο ποσοστό αύξησης το παρουσίασε: η Θεσσαλονίκη, με 36,4%, καθώς εκεί εμφανίστηκε και το πρώτο κρούσμα του κορονοϊού, ενώ ακολούθησε η ευρύτερη περιοχή της Μακεδονίας-Θράκης με 29,4%, και η Αττική με 29,1%.
Σημαντική αύξηση πωλήσεων σε αξία σε πέντε κατηγορίες προϊόντων
Η μέτρηση της Nielsen κατέγραψε σημαντική αύξηση των πωλήσεων σε αξία σε πέντε κατηγορίες προϊόντων. Αναλυτικά:
-υγρά καθαριστικά/απολυμαντικά (αύξηση 721%),
-μαντηλάκια και αντιβακτηριδιακά (αύξηση 709,3%),
-αντισηπτικά υγρά (αύξηση 495,5%),
-σαπούνια (αύξηση 204%)
-και χλωρίνη (αύξηση 85,5%).
Αντίστοιχα, στα τρόφιμα το πρώτο στις προτιμήσεις των καταναλωτών ήταν:
-το αλεύρι το οποίο παρουσίασε αύξηση των πωλήσεων σε αξία 141,9%
-και ακολούθησαν τα ζυμαρικά με αύξηση 140,1%,
-τα όσπρια με αύξηση 136,4%,
-το ρύζι με αύξηση 126,2%
-και το γάλα εβαπορέ με αύξηση 90,7%.
Οι επιμέρους κατηγορίες
Όσον αφορά στις επιμέρους κατηγορίες των ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων, τις πιο θετικές τάσεις παρουσίασαν οι κατηγορίες που αφορούν στα προϊόντα οικιακής χρήσης, καθώς και τα προϊόντα προσωπικής περιποίησης, οι οποίες κινήθηκαν στο +44,2% και 40,4% αντίστοιχα. Τα τρόφιμα & ποτά στο σύνολό τους αναπτύχθηκαν κατά 23,9%, τα φρέσκα και επί ζυγίω προϊόντα παρουσίασαν επίσης διψήφια τάση στο +15,2%, όπως επίσης και το σύνολο των κατηγοριών Bazaar (ένδυση, ηλεκτρικές συσκευές, βιβλία, εργαλεία, είδη κήπου, είδη αυτοκινήτου, οικιακός εξοπλισμός κλπ), στο +17%.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου