Σελίδες

Δευτέρα 25 Μαΐου 2020

οικ.17788/346/8.5.2020 Περαιτέρω μέτρα στήριξης εργαζομένων και επιχειρήσεων - εργοδοτών του ιδιωτικού τομέα για την αντιμετώπιση των συνεχιζόμενων συνεπειών της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19 και την σταδιακή επαναλειτουργία της αγοράς εργασίας

Δημοσιεύθηκε στις : [ 11-05-2020 ]
Κατηγορία: Λοιπά
Αφορά : Παράταση αναστολής συμβάσεων εργασίας για τις επιχειρήσεις που δε θα επαναλειτουργήσουν με εντολή δημόσιας αρχής κατά το μήνα Μάιο 2020. Παράταση αναστολής συμβάσεων εργασίας για επιχειρήσεις - εργοδότες του ιδιωτικού τομέα, που είτε πλήττονται σημαντικά και έχουν θέσει σε αναστολή τις συμβάσεις εργασίας μέρους ή του συνόλου των εργαζομένων τους - ακυρότητα καταγγελίας συμβάσεων εργασίας - Ρήτρα διατήρησης θέσεων εργασίας

οικ.17788/346/8.5.2020
Περαιτέρω μέτρα στήριξης εργαζομένων και επιχειρήσεων - εργοδοτών του ιδιωτικού τομέα για την αντιμετώπιση των συνεχιζόμενων συνεπειών της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19 και την σταδιακή επαναλειτουργία της αγοράς εργασίας

Αριθμ. οικ. 17788/346/8.5.2020

(ΦΕΚ Β' 1779/10-05-2020)

ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ -ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ

Έχοντας υπόψη:

1. τα άρθρα δέκατοενδέκατο και δωδέκατο της από 1.5.2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου «Περαιτέρω μέτρα για την αντιμετώπιση των συνεχιζόμενων συνεπειών της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19 και την επάνοδο στην κοινωνική και οικονομική κανονικότητα» (90 Α'),

2. το άρθρο δέκατο τρίτο της από 14.3.2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου «Κατεπείγοντα μέτρα αντιμετώπισης της ανάγκης περιορισμού της διασποράς του κορωνοϊού COVID-19» (Α' 64), όπως αυτή κυρώθηκε με το άρθρο 3 του ν. 4682/2020 (Α' 76),

3. τα άρθρα ένατοδέκατο και ενδέκατο της από 20.3.2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου «Κατεπείγοντα μέτρα για την αντιμετώπιση των συνεπειών του κινδύνου διασποράς του κορωνοϊού COVID-19, τη στήριξη της κοινωνίας και της επιχειρηματικότητας και τη διασφάλιση της ομαλής λειτουργίας της αγοράς και της δημόσιας διοίκησης» (Α' 68), όπως κυρώθηκε με το άρθρο 1 του ν. 4683/2020 (83 Α'),

4. τον ν. 4270/2014 «Αρχές δημοσιονομικής διαχείρισης και εποπτείας (ενσωμάτωση της Οδηγίας 2011/85/ ΕΕ) - δημόσιο λογιστικό και άλλες διατάξεις» (Α' 143), όπως ισχύουν,

5. τον ν. 4622/2019 «Επιτελικό Κράτος: οργάνωση, λειτουργία και διαφάνεια της Κυβέρνησης, των κυβερνητικών οργάνων και της κεντρικής δημόσιας διοίκησης» (Α' 133),

6. το άρθρο 90 του κώδικα νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα, που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του π.δ. 63/2005 Κωδικοποίηση της νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα (Α' 98), όπως ισχύει και διατηρήθηκε σε ισχύ με την παρ. 22 του άρθρου 119 του ν. 4622/2019 (Α' 133),

7. την παρ. 2 του άρθρου 12 του π.δ. 80/2016 «Ανάληψη υποχρεώσεων από τους διατάκτες» (Α' 145), όπως ισχύει,

8. το π.δ. 134/2017 «Οργανισμός Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης» (Α' 168), όπως ισχύει,

9. το π.δ. 142/2017 «Οργανισμός Υπουργείου Οικονομικών» (Α' 181), όπως ισχύει,

10. το π.δ. 81/2019 «Σύσταση, συγχώνευση, μετονομασία και κατάργηση Υπουργείων και καθορισμός των αρμοδιοτήτων τους - Μεταφορά υπηρεσιών και αρμοδιοτήτων μεταξύ Υπουργείων» (Α' 119),

11. το π.δ. 83/2019 «Διορισμός Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α' 121),

12. το π.δ. 84/2019 «Σύσταση και κατάργηση Γενικών Γραμματειών και Ειδικών Γραμματειών / Ενιαίων Διοικητικών Τομέων Υπουργείων» (Α' 123),

13. τη με αριθμ. 340/2019 απόφαση του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Οικονομικών «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Υφυπουργό Οικονομικών, Θεόδωρο Σκυλακάκη» (Β' 3051),

14. τη με αριθμ Α.1053/2020 «Καθορισμός των λεπτομερειών εφαρμογής του άρθρου 2 της από 11.3.2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου (ΦΕΚ 55 Α'), με την οποία λαμβάνονται κατεπείγοντα μέτρα αντιμετώπισης των αρνητικών συνεπειών της εμφάνισης του κορωνοϊού COVID-19 και της ανάγκης περιορισμού της διάδοσής του» (Β' 949), όπως ισχύει,

15. τη με αριθμ. Α.1054/2020 «Καθορισμός των λεπτομερειών εφαρμογής του άρθρου 1 της από 11.3.2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου (55 Α'), με την οποία λαμβάνονται κατεπείγοντα μέτρα αντιμετώπισης των αρνητικών συνεπειών της εμφάνισης του κορωνοϊού COVID-19 και της ανάγκης περιορισμού της διάδοσής του» (Β' 950),όπως ισχύει,

16. τη με αριθμ. 40331/Δ1.13521/13.9.2019 απόφαση του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων «Επανακαθορισμός όρων ηλεκτρονικής υποβολής εντύπων αρμοδιότητας ΣΕΠΕ και ΟΑΕΔ», όπως τροποποιήθηκε και ισχύει,

17. τη με αριθμ. οικ. 12997/231/23.3.2020 απόφαση του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων «Μηχανισμός εφαρμογής των μέτρων στήριξης των εργαζομένων με εξαρτημένη εργασία για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων του κορωνοϊού COVID-19» (Β' 993),

18. τη με αριθμ. 12998/232/23.3.2020 «Μέτρα στήριξης εργαζομένων επιχειρήσεων εργοδοτών του ιδιωτικού τομέα, που έχουν αριθμό μητρώου εργοδότη (ΑΜΕ) στον e- ΕΦΚΑ, των οποίων ή έχει ανασταλεί η επιχειρηματική τους δραστηριότητα, βάσει ΚΑΔ, με εντολή δημόσιας αρχής ή πλήττονται σημαντικά βάσει ΚΑΔ κύριας δραστηριότητας ή δευτερεύουσας βάσει των ακαθάριστων εσόδων έτους 2018, όπως ορίζονται από το Υπουργείο Οικονομικών, για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων του κορωνοϊού COVID-19» (1078 Β'),

19. τη με αριθμ. οικ. 14199/249/5.4.2020 «Μέτρα στήριξης εργαζομένων και επιχειρήσεων - εργοδοτών πά-σης φύσεως εκπαιδευτικών δομών του ιδιωτικού τομέα, στους οποίους έχει επιβληθεί το μέτρο της προσωρινής απαγόρευσης λειτουργίας με εντολή δημόσιας αρχής για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού COVID-19. Εξ αποστάσεως εργασία (τηλεκπαίδευση / τηλεκατάρτιση) εκπαιδευτικών και λοιπές διατάξεις» (1217 Β'),

20. τη με αριθμ. οικ.17644/1001/7.5.2020 εισήγηση της Γενικής Δ/νσης Οικονομικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων,

21. την επιτακτική ανάγκη στήριξης εργαζομένων επιχειρήσεων - εργοδοτών του ιδιωτικού τομέα, των οποίων είτε συνεχίζεται η αναστολή της επιχειρηματικής τους δραστηριότητας με εντολή δημόσιας αρχής είτε πλήττονται σημαντικά από τα έκτακτα μέτρα αντιμετώπισης του κορωνοϊού COVID-19,

22. την επιτακτική ανάγκη στήριξης των επιχειρήσεων - εργοδοτών του ιδιωτικού τομέα στο πλαίσιο της σταδιακής επαναλειτουργίας τους,

23. το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσας προκαλείται δαπάνη μέχρι ύψους διακοσίων είκοσι τεσσάρων εκατομμύριων διακοσίων ογδόντα χιλιάδων ευρώ (224.280.000 €), η οποία βαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό οικονομικού έτους 2020,

αποφασίζουμε:

Περαιτέρω μέτρα για την αντιμετώπιση των συνεχιζόμενων συνεπειών της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19 στην αγορά εργασίας και τη σταδιακή επαναλειτουργία της.

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α'

Α.1. Περαιτέρω μέτρα στήριξης εργαζομένων επιχειρήσεων - εργοδοτών του ιδιωτικού τομέα, που έχουν αριθμό μητρώου εργοδότη (ΑΜΕ) στον E- ΕΦΚΑ, των οποίων έχει ανασταλεί η επιχειρηματική τους δραστηριότητα με εντολή Δημόσιας Αρχής.


Άρθρο 1
Παράταση αναστολής συμβάσεων εργασίας για τις επιχειρήσεις που δε θα επαναλειτουργήσουν με εντολή δημόσιας αρχής κατά το μήνα Μάιο 2020.


1. H αναστολή των συμβάσεων εργασίας των εργαζομένων σε επιχειρήσεις - εργοδότες των οποίων συνεχίζεται η αναστολή λειτουργίας τους με εντολή δημόσιας αρχής κατά τον μήνα Μάιο 2020 και συνεπώς δε θα επαναλειτουργήσουν παρατείνεται.

2. Επίσης παρατείνεται η αναστολή συμβάσεων εργασίας εργαζομένων με σύμβαση εξαρτημένης εργασίας ορισμένου χρόνου που είχαν τεθεί σε αναστολή. Μετά το πέρας του διαστήματος της παράτασης αναστολής, η σύμβαση εργασίας συνεχίζεται για τον συμφωνηθέντα χρόνο που υπολείπεται, όταν η επιχείρηση - εργοδότης επαναλειτουργήσει.


Άρθρο 2
Ακυρότητα καταγγελίας σύμβασης


Οι επιχειρήσεις - εργοδότες, για τις οποίες συνεχίζεται η αναστολή της λειτουργίας τους με εντολή δημόσιας αρχής και για όσο χρονικό διάστημα διατηρείται η ανωτέρω αναστολή της λειτουργίας τους, υποχρεούνται να μην προβούν σε μειώσεις προσωπικού με καταγγελία των συμβάσεων εργασίας. Σε περίπτωση πραγματοποίησής τους, οι καταγγελίες αυτές είναι άκυρες.


Άρθρο 3
Αποζημίωση Ειδικού Σκοπού


1.1 Οι εργαζόμενοι, των οποίων η σύμβαση εργασίας συνεχίζει να τελεί σε αναστολή, σε επιχειρήσεις- εργοδότες που δεν θα επαναλειτουργήσουν κατά το Μήνα Μάιο 2020 με εντολή δημόσιας αρχής, είναι δικαιούχοι αποζημίωσης ειδικού σκοπού ποσού 534 ευρώ για το μήνα Μάιο 2020.

1.2
 Η αποζημίωση ειδικού σκοπού είναι ακατάσχετη, αφορολόγητη και δεν συμψηφίζεται με οποιαδήποτε οφειλή.


Άρθρο 4
Διαδικασία λήψης αποζημίωσης ειδικού σκοπού


Για τη λήψη της αποζημίωσης ειδικού σκοπού, οι επιχειρήσεις - εργοδότες βεβαιώνουν όλα τα στοιχεία των δηλώσεών τους, όπως αυτά αντλούνται αυτόματα από το ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ, και κυρίως αφορούν τους εργαζόμενους των οποίων η σύμβαση εργασίας τους συνεχίζει να είναι σε ισχύ και εξακολουθεί να τελεί σε αναστολή και τα στοιχεία που αφορούν τη μίσθωση ακινήτων επαγγελματικής στέγης και δηλώνουν υπεύθυνα ότι παραμένουν ως μη λειτουργούσα επιχείρηση με εντολή δημόσιας αρχής κατά το μήνα Μάιο 2020.
Σε περίπτωση προκυπτουσών αλλαγών επιτρέπεται η τροποποίηση των δηλώσεών τους.
Για την περίπτωση των εργαζομένων δεν απαιτείται επανυποβολή υπεύθυνης δήλωσης από τους εργαζόμενους, εκτός κι αν επιθυμούν τροποποίηση στοιχείων του τραπεζικού τους λογαριασμού (ΙΒΑΝ) ή στοιχείων της μίσθωσης κύριας κατοικίας τους.
Σε κάθε περίπτωση οι επιχειρήσεις - εργοδότες υποχρεούνται να γνωστοποιήσουν την ανωτέρω υπεύθυνη δήλωσή τους, εγγράφως ή με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, στους εργαζόμενούς τους, δηλώνοντάς τους και τον αριθμό πρωτοκόλλου καταχώρισης της πράξης τους στο ΠΣ «ΕΡΓΑΝΗ».
Οι σχετικές Υπεύθυνες Δηλώσεις των επιχειρήσεων -εργοδοτών του παρόντος μπορούν να υποβάλλονται από την 18.5.2020 έως και την 31.5.2020 και να αφορούν το διάστημα από 1.5.2020 έως και την 31.5.2020. Οι δε εργαζόμενοι μπορούν να υποβάλλουν τροποποιήσεις Υπευθύνων Δηλώσεών τους από 19.5.2020 έως και 1.6.2020. Η καταβολή της αποζημίωσης ειδικού σκοπού για τον μήνα Μάιο θα πραγματοποιηθεί από 5.6.2020 έως 10.6.2020.



Α.2. Περαιτέρω μέτρα στήριξης των εργαζομένων σε επιχειρήσεις - εργοδότες του ιδιωτικού τομέα, που είτε πλήττονται σημαντικά και έχουν θέσει σε αναστολή τις συμβάσεις εργασίας μέρους ή του συνόλου των εργαζομένων τους κατ' εφαρμογή των διατάξεων που αφορούν στην αντιμετώπιση των συνεπειών του κινδύνου διασποράς του κορωνοϊού COVID-19, είτε επαναλειτουργούν μετά την άρση της αναστολής λειτουργίας τους με εντολή Δημόσιας Αρχής


Άρθρο 1
Παράταση αναστολής συμβάσεων εργασίας - ακυρότητα καταγγελίας συμβάσεων εργασίας - Ρήτρα διατήρησης θέσεων εργασίας

1. Επιχειρήσεις - εργοδότες, που είτε πλήττονται σημαντικά και έχουν θέσει σε αναστολή τις συμβάσεις εργασίας μέρους ή του συνόλου των εργαζομένων τους, είτε επαναλειτουργούν μετά την άρση της αναστολής λειτουργίας τους με εντολή δημόσιας αρχής, δύνανται να παρατείνουν την αναστολή των συμβάσεων εργασίας εργαζομένων τους που έχουν ήδη τεθεί σε αναστολή μέχρι του ποσοστού 60% αυτών.
Το χρονικό διάστημα της παράτασης είναι κατ' ανώτατο όριο τριάντα (30) ημέρες και πάντως όχι πέραν της 31 Μαΐου 2020.

2. Σε περίπτωση υπέρβασης του ανωτέρω ποσοστού, οι επιχειρήσεις-εργοδότες υποχρεούνται να καταβάλλουν οι ίδιοι τις αποδοχές των εργαζομένων που υπερβαίνουν το ποσοστό αυτό.
Σε περίπτωση κατά την οποία από τον υπολογισμό του ανωτέρω ποσοστού προκύπτει δεκαδικός αριθμός 0,50 και πάνω γίνεται στρογγυλοποίηση προς τα πάνω. Σε περίπτωση επιχείρησης - εργοδότη με έναν εργαζόμενο του οποίου η σύμβαση τελεί σε αναστολή, αυτή μπορεί να παραταθεί.

3. Οι επιχειρήσεις - εργοδότες της παραγράφου 1 μπορούν να εφαρμόζουν το μέτρο της παράτασης της αναστολής των συμβάσεων εργασίας για το μήνα Μάιο σταδιακά, για διαφορετικό αριθμό εργαζομένων και μέχρι του ποσοστού 60% αυτών ανά Υπεύθυνη Δήλωση της επιχείρησης - εργοδότη στο ΠΣ «ΕΡΓΑΝΗ». Ο χρόνος παράτασης της αναστολής συμβάσεων εργασίας εξαρτάται από το χρόνο που λήγει η εκάστοτε αναστολή σύμβασης εργασίας ως αναλύεται κατωτέρω:
ΠΙΝΑΚΑΣ 1 Επιχειρήσεις - εργοδότες που πλήττονται σημαντικά
Ημερομηνία έναρξης αναστολών συμβάσεων εργασίας
Ημερομηνία λήξης αναστολών συμβάσεων εργασίας
Δυνατότητα ημερών παράτασης αναστολών μέχρι 31.5.2020
21.3.2020
4.5.2020
27
22.3.2020
5.5.2020
26
23.3.2020
6.5.2020
25
24.3.2020
7.5.2020
24
25.3.2020
8.5.2020
23
26.3.2020
9.5.2020
22
27.3.2020
10.5.2020
21
28.3.2020
11.5.2020
20
29.3.2020
12.5.2020
19
30.3.2020
13.5.2020
18
31.3.2020
14.5.2020
17
1.4.2020
15.5.2020
16
2.4.2020
16.5.2020
15
3.4.2020
17.5.2020
14
4.4.2020
18.5.2020
13
5.4.2020
19.5.2020
12
6.4.2020
20.5.2020
11
7.4.2020
21.5.2020
10
8.4.2020
22.5.2020
9
9.4.2020
23.5.2020
8
10.4.2020
24.5.2020
7
11.4.2020
25.5.2020
6
12.4.2020
26.5.2020
5
13.4.2020
27.5.2020
4
14.4.2020
28.5.2020
3
15.4.2020
29.5.2020
2
16.4.2020
30.5.2020
1
17.4.2020
31.5.2020
-
18.4.2020
1.6.2020
-
19.4.2020
2.6.2020
-
20.4.2020
3.6.2020
-

ΠΙΝΑΚΑΣ 2
Επιχειρήσεις - εργοδότες που επαναλειτουργούν το μήνα Μάιο με εντολή δημόσιας αρχής
Ημερομηνία επαναλειτουργίας επιχείρησης
Χρονικό όριο χρήσης της δυνατότητας παράτασης αναστολών συμβάσεων εργασίας
Ανώτατο όριο ημερών παράτασης αναστολών συμβάσεων εργασίας
4.5.2020
Έως 31 Μαΐου 2020
28
11.5.2020
Έως 31 Μαΐου 2020
21
18.5.2020
Έως 31 Μαΐου 2020
14
25.5.2020
Έως 31 Μαΐου 2020
7

4.
 Οι εργαζόμενοι, των οποίων η σύμβαση εργασίας σε επιχειρήσεις - εργοδότες που, είτε πλήττονται σημαντικά και έχουν θέσει σε αναστολή τις συμβάσεις εργασίας μέρους ή του συνόλου των εργαζομένων τους, είτε επαναλειτουργούν μετά την άρση της αναστολής λειτουργίας τους με εντολή δημόσιας αρχής, για το μήνα Μάιο 2020 είναι δικαιούχοι αποζημίωσης ειδικού σκοπού κατ' αναλογία των ημερών παράτασης αναστολής των συμβάσεων εργασίας τους σύμφωνα με τον ΠΙΝΑΚΑ 1 και 2, με βάση υπολογισμού το ποσό που αντιστοιχεί στις 30 ημέρες και ανέρχεται στα 534 ευρώ (υπολογισμός ποσού αντιστοίχισης κατά ημέρα 17,8 ευρώ).
Η αποζημίωση ειδικού σκοπού είναι ακατάσχετη, αφορολόγητη και δεν συμψηφίζεται με οποιαδήποτε οφειλή.

5.
 Συμβάσεις εργασίας εργαζομένων που δεν έχουν ήδη τεθεί σε αναστολή μέχρι και την 10.5.2020, καταληκτική ημερομηνία υποβολών αναστολής συμβάσεων εργασίας από τις επιχειρήσεις - εργοδότες που εμπίπτουν στο άρθρο δεύτερο της από 13.4.2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου (ΦΕΚ 84 Α'), δεν μπορούν πλέον να τεθούν σε αναστολή.
Από την ανωτέρω ρύθμιση εξαιρείται ο ΚΑΔ 86.10 που ορίστηκε από το Υπουργείο Οικονομικών με το άρθρο πέμπτο της από 1.5.2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου (ΦΕΚ 90 Α') και οι επιχειρήσεις - εργοδότες που εμπίπτουν σε αυτόν τον ΚΑΔ, μπορούν να υποβάλουν τις αναστολές των συμβάσεων εργασίας των εργαζομένων τους σε χρόνο μεταγενέστερο.

6.
 Οι επιχειρήσεις - εργοδότες που κάνουν χρήση της ρύθμισης της παραγράφου 1 του παρόντος, και πάντως μέχρι την 31.5.2020, απαγορεύεται ρητά να προβούν σε καταγγελία των συμβάσεων εργασίας για το σύνολο του προσωπικού τους και, σε περίπτωση πραγματοποίησής της, αυτή είναι άκυρη.

7. 
Οι επιχειρήσεις - εργοδότες που κάνουν χρήση της ρύθμισης της παραγράφου 1 του παρόντος, υποχρεούνται, μετά τη λήξη του χρόνου της αναστολής των συμβάσεων εργασίας του προσωπικού τους, να διατηρήσουν, για χρονικό διάστημα 45 ημερών τον ίδιο αριθμό θέσεων εργασίας και με το ίδιο είδος σύμβασης εργασίας (συμβάσεις πλήρους ή μερικής ή εκ περιτροπής απασχόλησης).
Στην έννοια του ιδίου αριθμού θέσεων εργασίας δεν συμπεριλαμβάνονται οι αποχωρούντες οικειοθελώς από την εργασία τους, οι αποχωρούντες λόγω συνταξιοδότησης, καθώς και οι εργαζόμενοι ορισμένου χρόνου των οποίων η σύμβαση εργασίας τους λήγει κατά τη διάρκεια του ανωτέρω χρονικού διαστήματος των 45 ημερών.

8.
 Συμβάσεις εργασίας εργαζομένων με σύμβαση εξαρτημένης εργασίας ορισμένου χρόνου, που είχαν τεθεί σε αναστολή, δύναται να παραταθεί η αναστολή τους.
Μετά το πέρας του διαστήματος παράτασης της αναστολής, η σύμβαση εργασίας συνεχίζεται για τον συμφωνηθέντα χρόνο που υπολείπεται.


Άρθρο 2
Οριστική ανάκληση συμβάσεων εργασίας


1. Επιχειρήσεις - εργοδότες του ιδιωτικού τομέα, που επαναλειτουργούν μετά την άρση της αναστολής λειτουργίας τους με εντολή δημόσιας αρχής, κατ' εφαρμογή των σχετικών διατάξεων που αφορούν στην αντιμετώπιση των συνεπειών του κινδύνου διασποράς του κορωνοϊού COVID-19, δύνανται να προβαίνουν σε ανάκληση της αναστολής των συμβάσεων εργασίας τουλάχιστον για το 40% των εργαζομένων τους.

2.
 Επιχειρήσεις - εργοδότες του ιδιωτικού τομέα, που πλήττονται σημαντικά και έχουν θέσει σε αναστολή τις συμβάσεις εργασίας μέρους ή του συνόλου των εργαζομένων τους, κατ' εφαρμογή των σχετικών διατάξεων που αφορούν στην αντιμετώπιση των συνεπειών του το κινδύνου διασποράς του κορωνοϊού COVID-19, δύνανται να προβαίνουν σε ανάκληση της αναστολής των συμβάσεων εργασίας τουλάχιστον για το 40% των εργαζομένων των οποίων οι συμβάσεις τελούν σε αναστολή και εφόσον η αναστολή έχει διατηρηθεί κατ' ελάχιστο για δεκαπέντε (15) ημέρες.

3.
 Οι συμβάσεις εργασίας των εργαζόμενων των οποίων ανακαλείται οριστικά η αναστολή δεν δύναται να τεθούν εκ νέου σε αναστολή.

4.
 Οι εργαζόμενοι της παραγράφου 1 του παρόντος, των οποίων οι συμβάσεις εργασίας τους τελούν σε παράταση αναστολής μέχρι και την ημερομηνία της επαναλειτουργίας της επιχείρησης - εργοδότη τους, κατά το μήνα Μάιο, είναι δικαιούχοι αποζημίωσης ειδικού σκοπού κατ' αναλογία των ημερών διάρκειας της αναστολής αυτής, με βάση υπολογισμού το ποσό των 534 ευρώ που αντιστοιχεί στις 30 ημέρες, ως κατωτέρω αναλύεται στον πίνακα:

ΠΙΝΑΚΑΣ 3
Επιχειρήσεις - εργοδότες που επαναλειτουργούν  μήνα Μάιο με εντολή δημόσιας αρχής

Ημερομηνία επαναλειτουργίας επιχείρησης
Χρονικό διάστημα παράτασης αναστολής σύμβασης μέχρι την επαναλειτουργία της επιχείρησης - εργοδότη με εντολή δημόσιας αρχής
Ημέρες που αντιστοιχούν στην αναλογία αποζημίωσης ειδικού σκοπού
Δικαιούμενο ποσό αναλογικής αποζημίωσης ειδικού σκοπού (Υπολογισμός: 534 ευρώ που αντιστοιχεί στις 30 ημέρες, υπολογισμός ποσού αντιστοίχισης κατά ημέρα 18 ευρώ κατόπιν στρογγυλοποίησης)
4.5.2020
Από 1.5 έως και 3.5.2020
3
54 ευρώ
11.5.2020
Από 1.5 έως και 10.5.2020
10
180 ευρώ
18.5.2020
Από 1.5 έως και 17.5.2020
17
306 ευρώ
25.5.2020
Από 1.5 έως και 24.5.2020
24
432 ευρώ

5. Επιχειρήσεις - εργοδότες του ιδιωτικού τομέα, για τις οποίες συνεχίζεται η αναστολή λειτουργίας τους με εντολή δημόσιας αρχής κατά το μήνα Μάιο 2020 δεν επιτρέπεται να προβούν σε οριστική ανάκληση αναστολής συμβάσεων εργασίας των εργαζομένων τους.

6. Ο επιχειρήσεις - εργοδότες που προβαίνουν σε ανάκληση της αναστολής των συμβάσεων εργασίας μέρους των εργαζομένων τους,
κατ' εφαρμογή των παραγράφων 1 και 2 του παρόντος, δύνανται για αυτούς τους εργαζόμενους να κάνουν χρήση των διατάξεων των άρθρων ένατου και δέκατου της από 20.3.2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου (Α' 68). Για την περίπτωση εφαρμογής του ανωτέρου εδαφίου ως προς το ένατο άρθρο της από 20.3.2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου (Α' 68) και ειδικότερα για τον υπολογισμό του απαιτούμενου 50% του προσωπικού της επιχείρησης, λαμβάνεται υπόψη ο αριθμός των εργαζομένων των οποίων ανακλήθηκε η αναστολή των συμβάσεων εργασίας τους.


Άρθρο 3
Εξαιρέσεις


1. Επαναλειτουργούσες με εντολή δημόσιας αρχής κατά το μήνα Μάιο 2020 καθώς και πληττόμενες επιχειρήσεις - εργοδότες, που ορίζονται βάσει ΚΑΔ από το Υπουργείο Οικονομικών, σύμφωνα με το ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ της παρούσης, δύνανται να προβαίνουν σε παράταση αναστολών συμβάσεων εργασίας εργαζομένων τους σε ποσοστό μεγαλύτερο του προβλεπομένου στην παράγραφο 1 του άρθρου 1 του ΥΠΟΚΕΦΑΛΑΙΟΥ Α2 και δεν θα εμπίπτουν στην παράγραφο 2 του άρθρου αυτού.
Κατά τα λοιπά οι ΠΙΝΑΚΕΣ 1 και 2 καθώς και οι παράγραφοι 4, 5, 6, 7 και 8 του άρθρου 1 και το άρθρο 4 του παρόντος ΥΠΟΚΕΦΑΛΑΙΟΥ ισχύουν και για τις επιχειρήσεις της παρούσας παραγράφου.

2. Επαναλειτουργούσες με εντολή δημόσιας αρχής κατά το μήνα Μάιο 2020 καθώς και πληττόμενες επιχειρήσεις - εργοδότες, που ορίζονται βάσει ΚΑΔ από το Υπουργείο Οικονομικών, σύμφωνα με το ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ της παρούσης, δύνανται να προβαίνουν σε ανάκληση αναστολών συμβάσεων εργασίας εργαζομένων τους σε ποσοστό μικρότερο του προβλεπομένου στις παραγράφους 1 και 2 του άρθρου 2 του παρόντος ΥΠΟΚΕΦΑΛΑΙΟΥ. Κατά τα λοιπά η παράγραφος 2 ως προς το μέρος που αφορά τη διάρκεια της κατ' ελάχιστο διατήρησης των εργαζομένων τους σε καθεστώς αναστολής της σύμβασης εργασίας τους, ο ΠΙΝΑΚΑΣ 3 καθώς και οι παράγραφοι 3, 4, 5 και 6 του άρθρου 2 και το άρθρο 4 του παρόντος ΥΠΟΚΕΦΑΛΑΙΟΥ, ισχύουν και για τις επιχειρήσεις της παρούσας παραγράφου.


Άρθρο 4
Διαδικασία λήψης αποζημίωσης ειδικού σκοπού


1. Για επιχειρήσεις - εργοδότες που επαναλειτουργούν με εντολή δημόσιας αρχής κατά το μήνα Μάιο 2020, που ορίζονται βάσει ΚΑΔ από το Υπουργείο Οικονομικών, βεβαιώνουν όλα τα στοιχεία των δηλώσεών τους, όπως αυτά αντλούνται αυτόματα από το ΠΣ «ΕΡΓΑΝΗ», βεβαιώνοντας τα στοιχεία που αφορούν τους εργαζόμενους των οποίων η σύμβαση εργασίας τους συνεχίζει να είναι σε ισχύ και εξακολουθεί να τελεί σε αναστολή μέχρι την ημερομηνία της επαναλειτουργία τους, εντός του μήνα Μαΐου 2020 καθώς και τα στοιχεία που αφορούν τη μίσθωση ακινήτων επαγγελματικής στέγης.
Επίσης δηλώνουν την ημερομηνία της επαναλειτουργίας τους καθώς και τους εργαζόμενους των οποίων η αναστολή συμβάσεων εργασίας τους ανακαλείται οριστικά.
Σε περίπτωση προκυπτουσών αλλαγών επιτρέπεται η τροποποίηση των δηλώσεών τους.
Για την περίπτωση των εργαζομένων δεν απαιτείται επανυποβολή υπεύθυνης δήλωσης από τους εργαζόμενους, εκτός κι αν επιθυμούν τροποποίηση στοιχείων του τραπεζικού τους λογαριασμού (ΙΒΑΝ) ή στοιχείων της μίσθωσης κύριας κατοικίας τους.
Σε κάθε περίπτωση οι επιχειρήσεις - εργοδότες υποχρεούνται να γνωστοποιήσουν την ανωτέρω υπεύθυνη δήλωσή τους, εγγράφως ή με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, στους εργαζόμενούς τους, δηλώνοντάς τους και τον αριθμό πρωτοκόλλου καταχώρισης της πράξης τους στο ΠΣ «ΕΡΓΑΝΗ».

2. Για τις πληττόμενες επιχειρήσεις - εργοδότες, που ορίζονται βάσει ΚΑΔ από το Υπουργείο Οικονομικών, βεβαιώνουν όλα τα στοιχεία των δηλώσεών τους, όπως αυτά αντλούνται αυτόματα από το ΠΣ «ΕΡΓΑΝΗ», και αφορούν τους εργαζόμενους των οποίων η σύμβαση εργασίας τους συνεχίζει να είναι σε ισχύ και παρατείνεται η αναστολή των συμβάσεων εργασίας τους για το μήνα Μάιο 2020 καθώς και τα στοιχεία που αφορούν τη μίσθωση ακινήτων επαγγελματικής στέγης.
Επίσης δηλώνουν υπεύθυνα τους εργαζόμενους των οποίων η αναστολή συμβάσεων εργασίας τους ανακαλείται οριστικά.
Σε περίπτωση προκυπτουσών αλλαγών επιτρέπεται η τροποποίηση των δηλώσεών τους.
Για την περίπτωση των εργαζομένων δεν απαιτείται επανυποβολή υπεύθυνης δήλωσης από τους εργαζόμενους, εκτός κι αν επιθυμούν τροποποίηση στοιχείων του τραπεζικού τους λογαριασμού (ΙΒΑΝ) ή στοιχείων της μίσθωσης κύριας κατοικίας τους.
Σε κάθε περίπτωση οι επιχειρήσεις - εργοδότες υποχρεούνται να γνωστοποιήσουν την ανωτέρω υπεύθυνη δήλωσή τους, εγγράφως ή με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, στους εργαζόμενούς τους, δηλώνοντάς τους και τον αριθμό πρωτοκόλλου καταχώρισης της πράξης τους στο ΠΣ «ΕΡΓΑΝΗ».
Οι σχετικές Υπεύθυνες Δηλώσεις του παρόντος μπορούν να υποβάλλονται συγκεντρωτικά σύμφωνα με τους ανωτέρω ΠΙΝΑΚΕΣ από την 1.6.2020 έως και την 7.6.2020. Η καταβολή της αποζημίωσης ειδικού σκοπού θα πραγματοποιηθεί από 10.6.2020 έως και 12.6.2020.

Α.3. Περαιτέρω μέτρα στήριξης των εργαζομένων σε επιχειρήσεις - εργοδότες του ιδιωτικού τομέα, που είτε παραμένουν σε αναστολή κατά το μήνα Μάιο με εντολή δημόσιας αρχής, είτε επαναλειτουργούν μετά την άρση της αναστολής λειτουργίας τους με εντολή δημόσιας αρχής, είτε πλήττονται σημαντικά και προβαίνουν σε προσωρινή ανάκληση αναστολής συμβάσεων εργασίας


Άρθρο μόνο
Προσωρινή ανάκληση συμβάσεων εργασίας


1. Επιχειρήσεις - εργοδότες των οποίων η επιχειρηματική δραστηριότητά τους είτε παραμένει σε αναστολή κατά το μήνα Μάιο με εντολή δημόσιας αρχής, είτε επαναλειτουργεί με εντολή δημόσιας αρχής, είτε πλήττεται σημαντικά, βάσει των οριζομένων ΚΑΔ από το Υπουργείο Οικονομικών, δύνανται να προβαίνουν σε προσωρινή ανάκληση αναστολής συμβάσεων εργασίας εργαζομένων τους για κάλυψη έκτακτων, πρόσκαιρων, κατεπειγουσών και ανελαστικών αναγκών, στο πλαίσιο αντιμετώπισης του κορωνοϊού COVID-19, στις εξής περιπτώσεις:

α. Σε περίπτωση επίταξης επιχειρήσεων-εργοδοτών με εντολή δημόσιας αρχής για κάλυψη έκτακτων, κατεπειγουσών και ανελαστικών αναγκών για λόγους δημοσίου συμφέροντος.

β. Σε επιχειρήσεις - εργοδότες που πλήττονται σημαντικά και έχουν αναστείλει τις συμβάσεις εργασίας μέρους ή του συνόλου των εργαζομένων τους, για κάλυψη πρόσκαιρων, έκτακτων, κατεπειγουσών και ανελαστικών αναγκών.

γ. Σε επιχειρήσεις - εργοδότες που έχει ανασταλεί η λειτουργία τους με εντολή δημόσιας αρχής και επαναλειτουργούν ή πρόκειται να επαναλειτουργήσουν και έχουν θέσει σε αναστολή τις συμβάσεις εργασίας των εργαζομένων τους, για εργασίες που δεν απαγορεύονται, σύμφωνα με τις σχετικές διατάξεις της αριθμ. Δ1α/ΓΠ.οικ.27813/3-5-2020 κοινής υπουργικής απόφασης (Β' 1644).

δ. Σε επιχειρήσεις - εργοδότες που η επιχειρηματική τους δραστηριότητα παραμένει σε αναστολή με εντολή δημόσιας αρχής κατά το μήνα Μάιο 2020 και έχουν αναστείλει τις συμβάσεις εργασίας των εργαζομένων τους για κάλυψη έκτακτων, πρόσκαιρων, κατεπειγουσών και ανελαστικών αναγκών.

2. Στις ανωτέρω περιπτώσεις προσωρινής ανάκλησης των αναστολών συμβάσεων εργασίας, η απασχόληση των εργαζομένων είναι χρόνος εργασίας που αμείβεται εξ ολοκλήρου από τις επιχειρήσεις - εργοδότες και παρατείνει ισόχρονα την αναστολή των συμβάσεων εργασίας.

3.
 Οι επιχειρήσεις-εργοδότες που θα κάνουν χρήση των προβλεπομένων στην παράγραφο 1 του παρόντος, υποχρεούνται να δηλώσουν και να αιτιολογήσουν την ανάκληση της αναστολής των συμβάσεων εργασίας των εργαζόμενων αυτών, καθώς και το χρονικό διάστημα της ανάκλησης, σε ειδικό έντυπο στο ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ και σε κάθε περίπτωση πριν την έναρξη πραγματοποίησης της παρεχόμενης έκτακτης εργασίας.


ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β'
ΓΕΝΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ

Άρθρο 1



1. Για τη διαδικασία καταβολής της αποζημίωσης ειδικού σκοπού όπως αυτή ορίζεται στην παρούσα, ορίζεται ως αρμόδιος φορέας το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων. Η παραπάνω καταβολή γίνεται εφάπαξ με πίστωση του τραπεζικού λογαριασμού του δικαιούχου - εργαζομένου, ο οποίος υποδεικνύεται στην υποβαλλόμενη αίτησή του. Από το ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ εξάγεται σε ηλεκτρονική μορφή αναλυτική κατάσταση δικαιούχων - εργαζομένων, η οποία περιλαμβάνει τα πλήρη στοιχεία τους, τον αριθμό τραπεζικού λογαριασμού σε μορφή ΙΒΑΝ, το πιστωτικό Ίδρυμα, στο οποίο τηρείται ο λογαριασμός και το ποσό της καταβολής.

2. Η ηλεκτρονική μορφή της κατάστασης αυτής είναι επεξεργάσιμη από την εταιρεία «Διατραπεζικά συστήματα Α.Ε.» (ΔΙΑΣ Α.Ε.) προς την οποία διαβιβάζεται. Επίσης, διαβιβάζεται στη ΔΙΑΣ Α.Ε. στη Διεύθυνση Ένταξης στην Εργασία και στη Διεύθυνση Οικονομικής Διαχείρισης του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων συγκεντρωτική κατάσταση δικαιούχων εργαζόμενων σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή, που περιλαμβάνει και τον αριθμό των δικαιούχων εργαζομένων, το συνολικό ποσό της καταβολής ολογράφως και αριθμητικώς, ανά τράπεζα ή πιστωτικό ίδρυμα. Οι ανωτέρω καταστάσεις εγκρίνονται από το αρμόδιο διατάκτη του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, έπειτα από εισήγηση της Διεύθυνσης Ένταξης στην Εργασία.

3. Με απόφαση του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων εγκρίνεται η μεταφορά της πίστωσης του συνολικού ποσού αυτής και η αποστολή του σχετικού αιτήματος στο ΓΛΚ (24η Δ/νση), μετά από εισήγηση της Διεύθυνσης Οικονομικής Διαχείρισης.

4. Η ανωτέρω έντυπη συγκεντρωτική κατάσταση αποστέλλεται στη Διεύθυνση Λογαριασμών και Ταμειακού Προγραμματισμού του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους (Γ.Λ.Κ.) η οποία εκδίδει, βάσει αυτής, ειδική εντολή προς την Τράπεζα της Ελλάδος για χρέωση του λογαριασμού του Δημοσίου 200 «Ελληνικό Δημόσιο -Συγκέντρωση Εισπράξεων - Πληρωμών», με πίστωση των τραπεζικών λογαριασμών των οικείων τραπεζών ή πιστωτικών ιδρυμάτων, μέσω των οποίων διενεργούνται οι πληρωμές των δικαιούχων εργαζομένων. Η ανωτέρω εντολή κοινοποιείται στη Διεύθυνση Προϋπολογισμού και Δημοσιονομικών Αναφορών και στη Διεύθυνση Οικονομικής Διαχείρισης, της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων και στη ΔΙΑΣ Α.Ε.

5. Για την πληρωμή αποζημίωσης ειδικού σκοπού, η ειδική εντολή πληρωμής της προηγούμενης παραγράφου επέχει θέση απόφασης ανάληψης υποχρέωσης.

6. Η εμφάνιση των σχετικών πληρωμών στη δημόσια ληψοδοσία, πραγματοποιείται με την έκδοση συμψηφιστικών χρηματικών ενταλμάτων από τη Διεύθυνση Οικονομικής Διαχείρισης της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Εργασίας Και Κοινωνικών Υποθέσεων.

7. Η Διεύθυνση Λογαριασμών και Ταμειακού Προγραμματισμού, οι συμβαλλόμενες τράπεζες και τα λοιπά πιστωτικά ιδρύματα δεν θεωρούνται δημόσιοι υπάλληλοι και ευθύνονται μόνο για τυχόν λάθη από δική τους υπαιτιότητα.


Άρθρο 2
Αχρεωστήτως καταβληθέντα -αναδρομικότητα και συμψηφισμός πληρωμών


1. Με την επιφύλαξη τυχόν προστίμων που προβλέπονται από άλλες διατάξεις στα φυσικά πρόσωπα που δηλώνουν ψευδή στοιχεία στην αίτησή τους, επιβάλλονται οι κυρώσεις που προβλέπονται από την κείμενη νομοθεσία σε περίπτωση υποβολής ψευδούς δηλώσεως .

2. Τυχόν αχρεωστήτως καταβληθέντα ποσά καταλογίζονται σε βάρος του ανοικείως λαβόντος, με απόφαση του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων ή του νομίμως εξουσιοδοτημένου από αυτόν οργάνου και εισπράττονται κατά τις διατάξεις του ΚΕΔΕ.

Η ισχύς της παρούσας αρχίζει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, εκτός κι αν άλλως ορίζεται στις ανωτέρω διατάξεις της παρούσας.

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ
Οι ιδιωτικές επιχειρήσεις που έχουν Κύριο ΚΑΔ κατά τη δημοσίευση του παρόντος ή ΚΑΔ με το μεγαλύτερο ποσοστό ακαθάριστων εσόδων, όπως αποτυπώνεται στην τελευταία περιοδική δήλωση Ε3, έναν από τους κατωτέρω δύνανται να προβαίνουν σε παράταση αναστολών συμβάσεων εργασίας εργαζομένων τους σε ποσοστό μεγαλύτερο του προβλεπομένου και οριστική ανάκληση αναστολής συμβάσεων εργασίας των εργαζομένων τους σε ποσοστό μικρότερο του προβλεπομένου. Για τις επιχειρήσεις που παραμένουν κλειστές με κρατική εντολή κατά το μήνα Μάιο 2020 παρατείνεται η αναστολή των συμβάσεων εργασίας των εργαζομένων τους ανεξάρτητα από την τυχόν συμπερίληψή τους στην κατωτέρω λίστα. Σε περίπτωση τετραψήφιου ΚΑΔ συμπεριλαμβάνονται όλες οι υποκατηγορίες πενταψήφιων, εξαψήφιων και οκταψήφιων. Σε περίπτωση πενταξήφιου συμπεριλαμβάνονται όλες οι κατηγορίες εξαψήφιων και οκταψήφιων. Σε περίπτωση εξαψήφιου συμπεριλαμβάνονται όλες οι κατηγορίες οκταψήφιων.

33.15
Επισκευή και συντήρηση πλοίων και σκαφών
33.16
Επισκευή και συντήρηση αεροσκαφών και διαστημόπλοιων
33.17
Επισκευή και συντήρηση άλλου εξοπλισμού μεταφορών
49.10
Υπεραστικές σιδηροδρομικές μεταφορές επιβατών
49.31
Αστικές και προαστιακές χερσαίες μεταφορές επιβατών
49.39
Άλλες χερσαίες μεταφορές επιβατών π.δ.κ.α.
50.10
Θαλάσσιες και ακτοπλοϊκές μεταφορές επιβατών
50.20
Θαλάσσιες και ακτοπλοϊκές μεταφορές εμπορευμάτων
50.30
Εσωτερικές πλωτές μεταφορές επιβατών
50.40
Εσωτερικές πλωτές μεταφορές εμπορευμάτων
51.10
Αεροπορικές μεταφορές επιβατών
51.21
Αεροπορικές μεταφορές εμπορευμάτων
52.21.1
Υπηρεσίες σχετικές με τις σιδηροδρομικές μεταφορές
52.21.21
Υπηρεσίες σταθμών λεωφορείων
52.21.29.02
Υπηρεσίες οδηγού λεωφορείου (μη εκμεταλλευτή)
52.21.29.03
Υπηρεσίες πώλησης εισιτηρίων αστικών χερσαίων συγκοινωνιακών μέσων από τρίτους, λιανικά
52.21.29.04
Υπηρεσίες πώλησης εισιτηρίων αστικών χερσαίων συγκοινωνιακών μέσων από τρίτους, χονδρικά
52.21.29.05
Υπηρεσίες πώλησης εισιτηρίων υπεραστικών χερσαίων συγκοινωνιακών μέσων από τρίτους
52.22
Δραστηριότητες συναφείς με τις πλωτές μεταφορές
52.23
Δραστηριότητες συναφείς με τις αεροπορικές μεταφορές
55.10
Ξενοδοχεία και παρόμοια καταλύματα
55.20
Καταλύματα διακοπών και άλλα καταλύματα σύντομης διαμονής
55.30
Χώροι κατασκήνωσης, εγκαταστάσεις για οχήματα αναψυχής και ρυμουλκούμενα οχήματα
55.90.13
Υπηρεσίες κλιναμαξών (βαγκόν-λι) και υπηρεσίες ύπνου σε άλλα μεταφορικά μέσα
55.90.19
Άλλες υπηρεσίες καταλύματος π.δ.κ.α.
56.10
Δραστηριότητες υπηρεσιών εστιατορίων και κινητών μονάδων εστίασης
56.21
Δραστηριότητες υπηρεσιών τροφοδοσίας για εκδηλώσεις
56.29
Άλλες υπηρεσίες εστίασης, εκτός από Υπηρεσίες γευμάτων που παρέχονται από στρατιωτικές τραπεζαρίες (56.29.20.01)
56.30
Δραστηριότητες παροχής ποτών
59.11
Δραστηριότητες παραγωγής κινηματογραφικών ταινιών, βίντεο και τηλεοπτικών προγραμμάτων
59.12
Δραστηριότητες συνοδευτικές της παραγωγής κινηματογραφικών ταινιών, βίντεο και τηλεοπτικών προγραμμάτων
59.13
Δραστηριότητες διανομής κινηματογραφικών ταινιών, βίντεο και τηλεοπτικών προγραμμάτων
59.14
Δραστηριότητες προβολής κινηματογραφικών ταινιών
70.22
Δραστηριότητες παροχής επιχειρηματικών συμβουλών και άλλων συμβουλών διαχείρισης για επιχειρήσεις που δραστηροποιούνται στην παροχή επιχειρηματικών συμβουλών και άλλων συμβουλών διαχείρισης αποκλειστικά προς και για ξενοδοχειακά καταλύματα
77.11
Ενοικίαση και εκμίσθωση αυτοκινήτων και ελαφρών μηχανοκίνητων οχημάτων
77.21
Ενοικίαση και εκμίσθωση ειδών αναψυχής και αθλητικών ειδών
77.29
Ενοικίαση και εκμίσθωση άλλων ειδών προσωπικής ή οικιακής χρήσης
77.34
Ενοικίαση και εκμίσθωση εξοπλισμού πλωτών μεταφορών
77.35
Ενοικίαση και εκμίσθωση εξοπλισμού αεροπορικών μεταφορών
77.39
Ενοικίαση και εκμίσθωση άλλων μηχανημάτων, ειδών εξοπλισμού και υλικών αγαθών π.δ.κ.α.
79.11
Δραστηριότητες ταξιδιωτικών πρακτορείων
79.12
Δραστηριότητες γραφείων οργανωμένων ταξιδιών
79.90
Άλλες δραστηριότητες υπηρεσιών κρατήσεων και συναφείς δραστηριότητες
82.30
Οργάνωση συνεδρίων και εμπορικών εκθέσεων
85.10
Προσχολική εκπαίδευση, εξαιρείται η εξ' αποστάσεως εκπαίδευση
85.20
Πρωτοβάθμια εκπαίδευση, εξαιρείται η εξ' αποστάσεως εκπαίδευση
85.31
Γενική δευτεροβάθμια εκπαίδευση, εξαιρείται η εξ' αποστάσεως εκπαίδευση
85.32
Τεχνική και επαγγελματική δευτεροβάθμια εκπαίδευση, εξαιρείται η εξ' αποστάσεως εκπαίδευση
85.41
Μεταδευτεροβάθμια μη τριτοβάθμια εκπαίδευση, εξαιρείται η εξ' αποστάσεως εκπαίδευση
85.42
Τριτοβάθμια εκπαίδευση, εξαιρείται η εξ' αποστάσεως εκπαίδευση
85.51
Αθλητική και ψυχαγωγική εκπαίδευση, εξαιρείται η εξ' αποστάσεως εκπαίδευση
85.52
Πολιτιστική εκπαίδευση, εξαιρείται η εξ' αποστάσεως εκπαίδευση
85.59
Άλλη εκπαίδευση π.δ.κ.α., εξαιρείται η εξ' αποστάσεως εκπαίδευση
85.60
Εκπαιδευτικές υποστηρικτικές δραστηριότητες
88.10
Δραστηριότητες κοινωνικής μέριμνας χωρίς παροχή καταλύματος για ηλικιωμένους και άτομα με αναπηρία με εξαίρεση τις Υπηρεσίες κοινωνικής μέριμνας χωρίς παροχή καταλύματος για ηλικιωμένους και άτομα με αναπηρία (ΚΑΔ 88.10.10), καθώς και τις Υπηρεσίες επίσκεψης και παροχής υποστήριξης σε ηλικιωμένους (ΚΑΔ 88.10.11)
88.91
Δραστηριότητες βρεφονηπιακών και παιδικών σταθμών
90.01
Τέχνες του θεάματος
90.02
Υποστηρικτικές δραστηριότητες για τις τέχνες του θεάματος
90.03
Καλλιτεχνική δημιουργία
90.04
Εκμετάλλευση αιθουσών θεαμάτων και συναφείς δραστηριότητες
91.01
Δραστηριότητες βιβλιοθηκών και αρχειοφυλακείων
91.02
Δραστηριότητες μουσείων
91.03
Λειτουργία ιστορικών χώρων και κτιρίων και παρόμοιων πόλων έλξης επισκεπτών
91.04
Δραστηριότητες βοτανικών και ζωολογικών κήπων και φυσικών βιοτόπων
93.11
Εκμετάλλευση αθλητικών εγκαταστάσεων
93.12
Δραστηριότητες αθλητικών ομίλων
93.13
Εγκαταστάσεις γυμναστικής
93.19
Άλλες αθλητικές δραστηριότητες
93.21
Δραστηριότητες πάρκων αναψυχής και άλλων θεματικών πάρκων
93.29
Άλλες δραστηριότητες διασκέδασης και ψυχαγωγίας
94.99.16
Υπηρεσίες που παρέχονται από πολιτιστικές και ψυχαγωγικές ενώσεις
96.04
Δραστηριότητες σχετικές με τη φυσική ευεξία, εκτός από υπηρεσίες διαιτολογίας (96.04.10.01)
96.09.11.03
Υπηρεσίες μεταφοράς ζώων συντροφιάς
96.09.11.04
Υπηρεσίες φιλοξενίας ζώων συντροφιάς
96.09.19.02
Υπηρεσίες αχθοφόρων
96.09.19.04
Υπηρεσίες γευσιγνωσίας
96.09.19.05
Υπηρεσίες γκαρνταρόμπας
96.09.19.09
Υπηρεσίες δερματοστιξίας (τατουάζ)
96.09.19.12
Υπηρεσίες ιερόδουλου
96.09.19.14
Υπηρεσίες πορτιέρη και παρκαδόρου
96.09.19.16
Υπηρεσίες στολισμού εκκλησιών, αιθουσών κ.λπ. (για γάμους, βαπτίσεις, κηδείες και άλλες εκδηλώσεις)
96.09.19.17
Υπηρεσίες τρυπήματος δέρματος του σώματος (piercing)
Καταστήματα λιανικού εμπορίου που βρίσκονται σε εκπτωτικά καταστήματα (outlet), εμπορικά κέντρα ή εκπτωτικά χωριά, εξαιρουμένων των σούπερ μάρκετ και των φαρμακείων, υπό την προϋπόθεση ότι διαθέτουν ανεξάρτητη είσοδο για τους καταναλωτές.
Καταστήματα και επιχειρήσεις κάθε είδους που λειτουργούν εντός ξενοδοχειακών μονάδων, ξενοδοχειακών συγκροτημάτων και των αερολιμένων της χώρας.

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Αθήνα, 8 Μαΐου 2020
Οι Υπουργοί
Οικονομικών
ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΤΑΪΚΟΥΡΑΣ
Υφυπουργός Οικονομικών
ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΣΚΥΛΑΚΑΚΗΣ
Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων
ΙΩΑΝΝΗΣ ΒΡΟΥΤΣΗΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου