Σελίδες

Τρίτη 19 Μαΐου 2020

Ποια καταστήματα μάζεψαν το... χρήμα μετά το lockdown

Ποια καταστήματα μάζεψαν το... χρήμα μετά το lockdown

Οι καταναλωτικές τάσεις που καταγράφηκαν την πρώτη εβδομάδα λειτουργίας του συνόλου σχεδόν του λιανεμπορίου. Ποιες κατηγορίες ήταν πρώτες στις προτιμήσεις σύμφωνα με έρευνα του ΕΣΑ.
Ποια καταστήματα μάζεψαν το... χρήμα μετά το lockdown

Έρευνα του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών που «έτρεξε» σε 204 επιχειρήσεις έως χθες Παρασκευή καταδεικνύει πως το 82,2% των καταστημάτων κατέγραψε πτώση πωλήσεων σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο. Μία στις τέσσερις επιχειρήσεις μάλιστα μίλησε για πτώση τζίρου άνω του 50%. Μόλις το 12,3% πήγε καλύτερα στο ταμείο.
Σύμφωνα με την ανάλυση των στοιχείων, τα καταστήματα καλλυντικών και εκείνα με γυναικεία είδη περιποίησης και ομορφιάς κατέγραψαν τον μεγαλύτερο τζίρο κατά τις πρώτες ημέρες της επανεκκίνησης της αγοράς. Ικανοποιητική απόδοση σε σχέση με την υπόλοιπη αγορά, είχαν και τα παιδικά είδη.
Σημειώνεται πως αν και φέτος η αγορά επαναλειτούργησε με προσφορές και εκπτώσεις, εν τούτοις η σύγκριση είναι ευθεία με την περυσινή περίοδο, οπότε «έτρεχε» το 15νθήμερο των ενδιάμεσων εκπτώσεων.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του δ.σ. του ΕΣΑ «ήταν αναμενόμενο για την πλειονότητα των επαγγελματιών να καταγράψει χαμηλούς τζίρους η πρώτη εβδομάδα λειτουργίας των καταστημάτων». Σημειώνεται ότι στη Γερμανία κατά την πρώτη εβδομάδα λειτουργίας των καταστημάτων οι πωλήσεις παρουσίασαν «βουτιά» της τάξης του 35%.
Η έρευνα του ΕΣΑ, διαθέτει μεγαλύτερη αντιπροσωπευτικότητα, καθώς για πρώτη συμπεριλήφθηκε ξεχωριστή κατηγορία που αφορά μόνο μεγάλες και πολύ μεγάλες επιχειρήσεις -πέραν των μικρομεσαίων- οι οποίες καταλαμβάνουν το 16,2% του συνολικού δείγματος.
Κατά την εκτίμηση των εμπόρων, αρνητική επίπτωση στην κίνηση της αγοράς είχε το γεγονός του ότι τα καταστήματα εστίασης και οι τουριστικές επιχειρήσεις της Αθήνας παραμένουν κλειστές. Επιπλέον, σημειώνουν πως οι τοπικές περιφερειακές αγορές κινήθηκαν καλύτερα, από ότι το αθηναϊκό κέντρο, καθώς η αποφυγή χρήσης ΜΜΜ επηρέασε αρνητικά την επισκεψιμότητα.
Στην έρευνα καταγράφονται επίσης και τα αιτήματα των εμπόρων προκειμένου να υποστηριχθεί η επιβίωση τους. Το 55,4% των επιχειρήσεων κρίνει ως σημαντικότερο παράγοντα βιωσιμότητας της επιχείρησης του την επέκταση της μείωσης του ενοικίου έως το τέλος του έτους. Ως δεύτερος σημαντικότερος παράγοντας με ποσοστό 27,9% καταγράφηκε η ανάγκη χρηματοδότησης μέσω δανείων, για την άμεση αύξηση της ρευστότητας των επιχειρήσεων.
Σχολιάζοντας την έρευνα ο πρόεδρος του ΕΣΑ, Σ.Καφούνης τονίζει ότι είναι επιτακτική η ανάγκη λήψης μέτρων για την επέκταση της μείωσης ενοικίου έως το τέλος του έτους, την διευκόλυνση της χρηματοδότησης όλων των μικρομεσαίων επιχειρήσεων και τις στοχευμένες φοροελαφρύνσεις που θα μειώσουν τα λειτουργικά τους έξοδα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου