Σελίδες

Τετάρτη 21 Οκτωβρίου 2020

ΠΟΦΕΕ: Υπόδειγμα ενδικοφανούς προσφυγής κατά πράξεων επιβολής προστίμου για υποβολή των συγκεντρωτικών καταστάσεων (ΜΥΦ) του 2014 στο διάστημα της σιωπηρής παράτασης 21/01/2016 έως 25/01/2016

 Υπόδειγμα ενδικοφανούς προσφυγής κατά πράξεων επιβολής προστίμου για υποβολή των συγκεντρωτικών καταστάσεων (ΜΥΦ) του 2014 στο διάστημα της σιωπηρής παράτασης 21/01/2016 έως 25/01/2016

Αγαπητοί Συνάδελφοι,

Το Δ.Σ. της Π.Ο.Φ.Ε.Ε., παράλληλα με τις παραστάσεις και διαμαρτυρίες για την λύση του νομοθετικού κενού λόγω μη κάλυψης της ανακοίνωσης σιωπηρής παράτασης υποβολής των αρχείων ΜΥΦ του 2014, μετά την εκπνοή της προθεσμίας στις 20/01/2016 για το 5θήμερο 21/01/2016 έως 25/01/2016, για λόγους έγκαιρης αντιμετώπισης των προστίμων, με εμπρόθεσμη ενδικοφανή προσφυγή στη ΔΕΔ, σας κοινοποίησε προ ημερών ένα πρώτο σχέδιο προσφυγής για τις περιπτώσεις υποβολής του αρχείου ΜΥΦ. Αυτό αφορά τις περιπτώσεις όπου με το αρχείο των προμηθευτών στο διάστημα 21/01/2016 μέχρι 22/02/2016 επανυποβάλετο (τεχνικό ζήτημα) και το αρχείο τριμήνων με τα έσοδα.

Έτσι παρά την εντολή της ΑΑΔΕ στις ΔΟΥ να ελέγχουν στην εφαρμογή που έχουν λάβει για το σκοπό αυτό, για διαπίστωση ή όχι διαφορών, εντούτοις καταλογίζουν πρόστιμο εκπροθέσμου υποβολής!

Με την παρούσα σας κοινοποιούμε 2ο σχέδιο προσφυγής κατά πράξεων επιβολής προστίμου για υποβολή των συγκεντρωτικών καταστάσεων (ΜΥΦ) του 2014 στο διάστημα της σιωπηρής παράτασης 21/01/2016 έως 25/01/2016.

Για το ζήτημα αυτό αναμένουμε (ύστερα και από τα διαβήματα σε βουλευτές που στήριξαν το αίτημά μας με δόκιμες επερωτήσεις στη Βουλή και στον αρμόδιο Υπουργό), την ενδεδειγμένη νομοθετική λύση από τη Φορολογική Διοίκηση.

Ωστόσο επειδή πήραμε αντίγραφα πράξεων προστίμων από συναδέλφους και για την παραπάνω περίπτωση και επειδή τρέχει η προθεσμία για την εμπρόθεσμη προσφυγή στη ΔΕΔ, συνιστάται στους συναδέλφους να μην ρισκάρουν περιμένοντας, αλλά να υποβάλλουν προσφυγή. Αυτό το λόγο έχει η βοήθεια της ΠΟΦΕΕ με το σχέδιο που σας κοινοποιούμε.

Σημείωση: Η νομική υποστήριξη και σύνταξη του σχεδίου έγινε από τον έγκριτο καθηγητή (δικηγόρο) φορολογικού δικαίου της νομικής σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών, κο Ανδρέα Τσουρουφλή.

Με συναδελφικούς χαιρετισμούς,

Το Δ.Σ. της Π.Ο.Φ.Ε.Ε.


Αθήνα, 20 Οκτωβρίου 2020

 

Υπόδειγμα ενδικοφανούς προσφυγής κατά πράξεων επιβολής προστίμου για υποβολή των συγκεντρωτικών καταστάσεων (ΜΥΦ) του 2014 στο διάστημα της σιωπηρής παράτασης 21/01/2016 έως 25/01/2016

 

Αγαπητοί Συνάδελφοι,

 

Το Δ.Σ. της Π.Ο.Φ.Ε.Ε., παράλληλα με τις παραστάσεις και διαμαρτυρίες για την λύση του νομοθετικού κενού λόγω μη κάλυψης της ανακοίνωσης σιωπηρής παράτασης υποβολής των αρχείων ΜΥΦ του 2014, μετά την εκπνοή της προθεσμίας στις 20/01/2016 για το 5θήμερο 21/01/2016 έως 25/01/2016, για λόγους έγκαιρης αντιμετώπισης των προστίμων, με εμπρόθεσμη ενδικοφανή προσφυγή στη ΔΕΔ, σας κοινοποίησε προ ημερών ένα πρώτο σχέδιο προσφυγής για τις περιπτώσεις υποβολής του αρχείου ΜΥΦ. Αυτό αφορά τις περιπτώσεις όπου με το αρχείο των προμηθευτών στο διάστημα 21/01/2016 μέχρι 22/02/2016 επανυποβάλετο (τεχνικό ζήτημα) και το αρχείο τριμήνων με τα έσοδα.

Έτσι παρά την εντολή της ΑΑΔΕ στις ΔΟΥ να ελέγχουν στην εφαρμογή που έχουν λάβει για το σκοπό αυτό, για διαπίστωση ή όχι διαφορών, εντούτοις καταλογίζουν πρόστιμο εκπροθέσμου υποβολής!

Με την παρούσα σας κοινοποιούμε 2ο σχέδιο προσφυγής κατά πράξεων επιβολής προστίμου για υποβολή των συγκεντρωτικών καταστάσεων (ΜΥΦ) του 2014 στο διάστημα της σιωπηρής παράτασης 21/01/2016 έως 25/01/2016.

Για το ζήτημα αυτό αναμένουμε (ύστερα και από τα διαβήματα σε βουλευτές που στήριξαν το αίτημά μας με δόκιμες επερωτήσεις στη Βουλή και στον αρμόδιο Υπουργό), την ενδεδειγμένη νομοθετική λύση από τη Φορολογική Διοίκηση. 

Ωστόσο επειδή πήραμε αντίγραφα πράξεων προστίμων από συναδέλφους και για την παραπάνω περίπτωση και επειδή  τρέχει η προθεσμία για την εμπρόθεσμη προσφυγή στη ΔΕΔ, συνιστάται στους συναδέλφους να μην ρισκάρουν περιμένοντας, αλλά να υποβάλλουν προσφυγή. Αυτό το λόγο έχει η βοήθεια της ΠΟΦΕΕ με το σχέδιο που σας κοινοποιούμε. 

Σημείωση: Η νομική υποστήριξη και σύνταξη του σχεδίου έγινε από τον έγκριτο καθηγητή (δικηγόρο) φορολογικού δικαίου της νομικής σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών, κο Ανδρέα Τσουρουφλή.

 

Με συναδελφικούς χαιρετισμούς,

 

ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ Π.Ο.Φ.Ε.Ε. 

 


ΕΝΩΠΙΟΝ

ΤΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΕΠΙΛΥΣΗΣ ΔΙΑΦΟΡΩΝ

ΤΗΣ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗΣ ΑΡΧΗΣ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΣΟΔΩΝ

 

διά

Του Προϊσταμένου της Δ.Ο.Υ. ................

 

ΕΝΔΙΚΟΦΑΝΗΣ ΠΡΟΣΦΥΓΗ

 

Του ......................... του ..................., κατοίκου ......................., οδός ............... αριθ. ........, με ΑΦΜ ....................., email: ......................................

 

ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΑΝΕΞΕΤΑΣΗ

 

Της υπ’ αριθ. Πρωτ. ..................../2020 Πράξης Επιβολής Προστίμου διαχ. περιόδου 01.01.2014 – 31.12.2014 του Προϊσταμένου της Δ.Ο.Υ. ...............

_________________________

 

Με την ανωτέρω πράξη της Δ.Ο.Υ. ............ επιβλήθηκε σε βάρος μου πρόστιμο συνολικού ποσού .......... ευρώ λόγω εκπρόθεσμης υποβολής των συγκεντρωτικών καταστάσεων πελατών-προμηθευτών (ΜΥΦ) φορολ. έτους 2014. Την επανεξέταση της εν λόγω πράξης, την οποία παρέλαβα με συστημένη επιστολή στις .... ..... 2020, αιτούμαι παραδεκτώς και εμπροθέσμως για τους εξής νόμιμους, βάσιμους και αληθείς λόγους:

 

Λόγος επανεξέτασης: Παράβαση της αρχής της προστατευόμενης εμπιστοσύνης, καθόσον η Διοίκηση με θετικές ενέργειές της μου δημιούργησε τη δικαιολογημένη πεποίθηση ότι η υποβολή των συγκεντρωτικών καταστάσεων εντός του χρονικού διαστήματος από 21.01.2016 ως 25.01.2016 ήταν εμπρόθεσμη και δεν επέσυρε κυρώσεις.

 

α. Οι εφαρμοστέες διατάξεις

 

α1. Οι διατάξεις για την υποβολή συγκεντρωτικών καταστάσεων

 

Οι διατάξεις του άρθρου 14 παρ. 3 και 4 του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας (Ν. 4174/2013), όπως προστέθηκαν με το άρθρο 42 παρ. 5 του Ν.4223/2013 (ΦΕΚ Α 287/31.12.2013) και ίσχυαν κατά το κρινόμενο φορολογικό έτος 2014, όριζαν τα εξής:

«3. Κάθε φυσικό πρόσωπο με εισόδημα από επιχειρηματική δραστηριότητα, κάθε νομικό πρόσωπο και νομική οντότητα, καθώς και οι αγρότες που υπάγονται στο άρθρο 41 του Κώδικα Φ.Π.Α. (ν. 2859/2000), υποβάλλουν καταστάσεις φορολογικών στοιχείων, προμηθευτών και πελατών, για τα εκδοθέντα και ληφθέντα φορολογικά στοιχεία αποκλειστικά με τη χρήση ηλεκτρονικής μεθόδου επικοινωνίας στο διαδικτυακό τόπο του Υπουργείου Οικονομικών, ανεξάρτητα από τον τρόπο έκδοσης αυτών (μηχανογραφικά ή χειρόγραφα). Οι καταστάσεις του προηγούμενου εδαφίου αφορούν φορολογικά στοιχεία που σχετίζονται αποκλειστικά με την επαγγελματική εξυπηρέτηση, καθώς και την εκπλήρωση του σκοπού των προσώπων του προηγούμενου εδαφίου. Για τις λιανικές συναλλαγές υποβάλλονται συγκεντρωτικά δεδομένα.

 

4. Με απόφαση του Γενικού Γραμματέα καθορίζονται ο χρόνος υποβολής των καταστάσεων, ο τρόπος, η διαδικασία, η έκταση εφαρμογής, το ύψος της αξίας των στοιχείων, ο τρόπος επιβεβαίωσης και κάθε άλλο θέμα σχετικά με την εφαρμογή της προηγούμενης παραγράφου.»

 

Δυνάμει της παραπάνω νομοθετικής εξουσιοδότησης εκδόθηκε η Απόφ. ΓΓΔΕ ΠΟΛ.1022/2014, η οποία, όπως ίσχυε κατά το κρίσιμο χρονικό διάστημα, όριζε τα εξής:

 

 

«Άρθρο 1


α) Κάθε φυσικό πρόσωπο με εισόδημα από επιχειρηματική δραστηριότητα, κάθε νομικό πρόσωπο και νομική οντότητα με εξαίρεση τις υποκείμενες στο ειδικό συνταγματικό καθεστώς Ιερές Μονές του Αγίου Όρους, καθώς και οι αγρότες που υπάγονται στο άρθρο 41 του Κώδικα Φ.Π.Α. (Ν. 2859/2000), υποβάλλει καταστάσεις φορολογικών στοιχείων, πελατών και προμηθευτών, για τα εκδοθέντα και τα ληφθέντα φορολογικά στοιχεία, αποκλειστικά με τη χρήση ηλεκτρονικής μεθόδου επικοινωνίας μέσω διαδικτύου, στο διαδικτυακό τόπο του Υπουργείου Οικονομικών, ανεξάρτητα από τον τρόπο έκδοσης αυτών (μηχανογραφικά ή χειρόγραφα).

 

Άρθρο 4

Χρόνος υποβολής

 

1. Οι καταστάσεις των φορολογικών στοιχείων του άρθρου 1 της παρούσας, υποβάλλονται υποχρεωτικά με ηλεκτρονικό τρόπο, ως εξής:

 

α) από τους εκδότες, "τριμηνιαίως", ανεξαρτήτως κατηγορίας των τηρούμενων βιβλίων τους (απλογραφικά ή διπλογραφικά) ή της απαλλαγής τους από την τήρηση αυτών, καθώς και της υποχρέωσης ή μη υποβολής περιοδικών δηλώσεων Φ.Π.Α. και το αργότερο μέχρι το τέλος του επόμενου μήνα "από το τρίμηνο που αφορούν,

 

β) από τους λήπτες, υπόχρεους υποβολής περιοδικών δηλώσεων Φ.Π.Α., που τηρούν:

 

βα) διπλογραφικά βιβλία, τριμηνιαίως, μέχρι το τέλος του επόμενου μήνα από το τρίμηνο που αφορούν.

 

ββ) απλογραφικά βιβλία, τριμηνιαίως, μέχρι το τέλος του επόμενου μήνα από το τρίμηνο που αφορούν,

 

γ) από τους λήπτες, μη υπόχρεους υποβολής περιοδικών δηλώσεων Φ.Π.Α., το δημόσιο και τα Ν.Π.Δ.Δ., καθώς και τους αγρότες, φυσικά πρόσωπα, που εντάσσονται είτε στο κανονικό καθεστώς Φ.Π.Α., οι οποίοι όμως δεν ασκούν άλλη δραστηριότητα για την οποία υποχρεούνται σε τήρηση βιβλίων, είτε στο ειδικό καθεστώς Φ.Π.Α., μέχρι το τέλος του επόμενου μήνα από τη λήξη του εκάστοτε ημερολογιακού έτους.

 

δ) από τους εκδότες και τους λήπτες φορολογικών στοιχείων (εκκαθαρίσεων) που η έκδοση τους προβλέπεται μετά την παρέλευση του πρώτου μήνα του επόμενου ημερολογιακού έτους, με βάση σχετικές διατάξεις, υποβάλλονται το αργότερο μέχρι το τέλος Μαρτίου του επόμενου ημερολογιακού έτους, που αφορούν.

 

Ειδικά για το ημερολογιακό έτος 2014, οι καταστάσεις όλων των ανωτέρω περιπτώσεων α, β, γ` και δ υποβάλλονται μέχρι και 20/1/2016.

 

2. Ως ημερομηνία υποβολής, θεωρείται η ημερομηνία αποδοχής και επιτυχούς καταχώρισης αυτών, στο σύστημα υποβολής καταστάσεων φορολογικών στοιχείων του δικτυακού τόπου του Υπουργείου Οικονομικών.»

 

Η παραπάνω διάταξη για την καταληκτική προθεσμία αντικαταστάθηκε διαδοχικά με την παρ.2 του άρθρου μόνου της Απόφ. ΓΓΔΕ ΠΟΛ.1149/16-5-2014  (ΦΕΚ Β 1299/22.5.2014), με την παρ.4 του άρθρου μόνου της  Απόφ. ΓΓΔΕ ΠΟΛ.1176/14-7-2014 (ΦΕΚ Β 1909/15-7-2014), με το άρθρο μόνο της Απόφ. ΓΓΔΕ ΠΟΛ. 1207/18-9-2014 (ΦΕΚ Β΄ 2604/30.09.2014), με την παρ.1 του άρθρου μόνου της ΠΟΛ.1017/2015  (ΦΕΚ Β 222/17-02-2015), με την παρ.1 του άρθρου μόνου της Απόφ.ΓΓΔΕ ΠΟΛ 1053/27-2-2015 (ΦΕΚ Β` 376/18/03/2015) και Απόφ. ΓΓΔΕ ΠΟΛ 1206/15.9.2015 (ΦΕΚ Β΄2215/15.10.2015), και τελικά αντικαταστάθηκε ως άνω με την Απόφ. Αναπλ. ΓΓΔΕ ΠΟΛ.1278/31.12.2015 (ΦΕΚ Β΄2905/31.12.2015).

 

α2. Αρχή της προστατευόμενης εμπιστοσύνης του φορολογουμένου

 

Η αρχή της προστατευόμενης ή δικαιολογημένης εμπιστοσύνης του διοικουμένου επιβάλλει στη Διοίκηση να ακολουθεί μια συνεπή, έντιμη και χωρίς αντιφάσεις συμπεριφορά, αναμενόμενη από το διοικούμενο, εφόσον με προηγούμενες ενέργειες και πρακτικές της έχει δημιουργήσει στον ίδιο την πεποίθηση ότι η η συμπεριφορά αυτή θα διαρκέσει (ΔΕΚ αποφ. της 14.9.2006, υποθ. 181-183/2004, και αποφ. της 3.12.1998, υποθ. 381/1997).

 

Σύμφωνα με την κρατούσα άποψη, η αρχή αυτή βρίσκει έρεισμα στη συνταγματική αρχή του Κράτους Δικαίου και, γι’ αυτό τον λόγο, πρόκειται για συνταγματική αρχή (βλ. ενδεικτικά ΣτΕ Ολομ. 1738/2017, 732/2019, 1058/2020).

 

Ειδικότερα, σύμφωνα με την αρχή της προστατευόμενης εμπιστοσύνης, όταν από τη συμπεριφορά της Διοικήσεως δημιουργήθηκε από μακρό χρόνο στον διοικούμενο σταθερή και δικαιολογημένη πεποίθηση ότι δεν υπόκειται σε συγκεκριμένο φόρο ή τέλος και, συνεπεία τούτου, δεν προέβη στην καταβολή του, δεν είναι κατά νόμο επιτρεπτός ο εις βάρος του καταλογισμός φόρου ή τέλους αναγομένου στο παρελθόν. Προς τούτο απαιτείται συμπεριφορά της Διοικήσεως που να εκδηλώνεται με θετικές ενέργειές της και να μπορεί, κατά κοινή πείρα, να οδηγήσει στη δημιουργία εύλογης πεποίθησης στον διοικούμενο ότι δεν υπόκειται στον φόρο ή το τέλος.

 

Περαιτέρω, για την εφαρμογή της ίδιας ως άνω αρχής, προϋπόθεση είναι να υπάρχει καλή πίστη του διοικούμενου ως προς την απαλλαγή του από τον φόρο ή το τέλος, έτσι ώστε αυτός να μην είχε τη δυνατότητα να αναγνωρίσει την ανακρίβεια της παρεχόμενης από τη διοικητική αρχή πληροφορίας και η διοικητική πράξη με την οποία του παρασχέθηκε η πληροφορία σχετικά με τον φόρο ή το τέλος, να ήταν αυτή καθεαυτή πρόσφορη στο να του δημιουργήσει καλή πίστη, αναφορικά με την εν λόγω απαλλαγή

 

Η δεσμευτικότητα δε της εν λόγω αρχής ισχύει όχι μόνο απέναντι στη Διοίκηση όσο και στον Νομοθέτη (βλ. ενδεικτικά ΣτΕ 2261/1984, 2657/1987). Υπό αυτή την έννοια, η αρχή της προστατευόμενης εμπιστοσύνης του πολίτη προς το Κράτος υποχρεώνει τον κοινό νομοθέτη στην τήρηση των δεσμεύσεων που έχει αναλάβει (πρβλ. ΣτΕ 492/2006, 764/2006).

 

β. Τα κρινόμενα πραγματικά περιστατικά

 

Στην προκειμένη περίπτωση, ασκώ επιχειρηματική δραστηριότητα με τη μορφή της ατομικής επιχείρησης (ή ομόρρυθμης εταιρείας, ΙΚΕ, ανώνυμης εταιρείας κ.λπ.) με αντικείμενο εργασιών ........... Για την παρακολούθηση των εργασιών μου τήρησα κατά το κρίσιμο έτος φορολογικό έτος 2014 βιβλία β’ κατηγορίας (απλογραφικά).

 

Στο πλαίσιο των φορολογικών υποχρεώσεών μου κατά το εν λόγω φορολογικό έτος 2014 (διαχ. περίοδο  01.01.2014 – 31.12.2014) προσπάθησα να υποβάλω εμπρόθεσμα τις αρχικές καταστάσεις των φορολογικών στοιχείων (ΜΥΦ) ως την τελευταία ημέρα της προθεσμίας, που ήταν η 20.1.2016.  

 

Ωστόσο, τις τελευταίες ημέρες υποβολής των εν λόγω καταστάσεων και όσο πλησίαζε η καταληκτική ημερομηνία της 20ης Ιανουαρίου 2016, παρουσιάστηκαν μεγάλες δυσλειτουργίες στο σύστημα και οι λογιστές όλης της χώρας ταλαιπωρήθηκαν αφάνταστα, προκειμένου να τις υποβάλουν, χωρίς ωστόσο να προλάβουν όλοι να το πράξουν με επιτυχία, χωρίς δική τους υπαιτιότητα, αλλά λόγω αδυναμιών του συστήματος. Εξάλλου, λόγω της πρώτης εφαρμογής του μέτρου της υποχρεωτικής υποβολή των συγκεντρωτικών καταστάσεων μέσω της νέας πλατφόρμας της ΓΓΠΣ (νυν ΑΑΔΕ) εμφανίστηκαν πολλά τεχνικά προβλήματα, γεγονός που είχε ήδη οδηγήσει σε διαδοχικές παρατάσεις της καταληκτικής προθεσμίας.

 

Ενόψει των παραπάνω, η τότε ηγεσία του Υπουργείου Οικονομικών είχε ανακοινώσει σε μέσα μαζικής ενημέρωσης τη χορήγηση σιωπηρής παράτασης μέχρι τις 25.1.2016, προκειμένου να υποβληθούν οι συγκεντρωτικές καταστάσεις χωρίς κυρώσεις και υπήρξε δέσμευση της τότε Κυβέρνησης να ψηφισθεί και η σχετική νομοθετική ρύθμιση. Η χορήγηση της σιωπηρής παράτασης από το Υπουργείο Οικονομικών δημοσιεύθηκε στα μέσα μαζικής ενημέρωσης και αναπαράχθηκε από πολλά ειδησεογραφικά ηλεκτρονικά μέσα, μεταξύ των οποίων και ο εξειδικευμένος έντυπος και ηλεκτρονικός τύπος που απευθύνεται σε λογιστές και φοροτεχνικούς.

 

Βασιζόμενος, λοιπόν, στην παραπάνω ανακοίνωση, υπέβαλα τις συγκεντρωτικές καταστάσεις του φορολογικού έτους μέσω της πλατφόρμας της ΓΓΔΕ στις ........ 2016. Πράγματι, το σύστημα έκανε δεκτή την υποβολή, χωρίς να μου εμφανίσει μήνυμα ότι ήταν εκπρόθεσμη.

 

Ακολούθως, όμως, όπως πληροφορούμαι τώρα, δεν ψηφίσθηκε η σχετική διάταξη, προκειμένου να κατοχυρωθεί νομοθετικά η χορηγηθείσα σιωπηρή παράταση. Αυτό είχε ως συνέπεια να θεωρήσει εκ των υστέρων η Φορολογική Διοίκηση όλες τις συγκεντρωτικές καταστάσεις που υποβλήθηκαν κατά το χρονικό διάστημα της άτυπης παράτασης, ήτοι από 21.1.2016 ως 25.1.2016, ως εκπρόθεσμες και να προχωρήσει στην έκδοση πράξεων επιβολής προστίμου, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 54 παρ. 1 περ. α’ και παρ. 2 περ. α’ του Ν. 4174/2013.

 

Στο πλαίσιο αυτό, εκδόθηκε σε βάρος μου η υπ’ αριθ. ..../... . ... . 2020 Πράξη Επιβολής Προστίμου του Προϊσταμένου της Δ.Ο.Υ. ...., με την οποία επιβλήθηκε σε βάρος μου πρόστιμο συνολικού ύψους .... ευρώ λόγω υποβολής εκπρόθεσμης δήλωσης πληροφοριακού χαρακτήρα φορολογικού έτους 2014. Η παραπάνω πράξη μου κοινοποιήθηκε με το υπ’ αριθ. πρωτ. ..../     2020 έγγραφο της Δ.Ο.Υ. ..., το οποίο μου επιδόθηκε με συστημένη επιστολή στις ........ 2020.

 

Ωστόσο, η επιβολή του παραπάνω προστίμου δεν ήταν νόμιμη.  Η Διοίκηση, συγκεκριμένα η ηγεσία του Υπουργείου Οικονομικών, με ανακοίνωσή της, δηλαδή με θετική ενέργειά της, η οποία δεν επιδέχεται αμφισβήτησης, καθόσον έτυχε ευρύτατης δημοσιότητας, μου δημιούργησε την πεποίθηση ότι μπορώ να υποβάλω τις συγκεντρωτικές καταστάσεις του φορολογικού έτους 2014 εντός του διαστήματος από 21.01.2016 ως 25.01.2016  εμπροθέσμως και χωρίς την επιβολή κυρώσεων. Η πεποίθηση αυτή ήταν εύλογη και σύμφωνη με την κοινή πείρα, καθόσον είχαν προηγηθεί πολυάριθμες παρόμοιες παρατάσεις της ίδιας προθεσμίας και η παράταση αυτή δικαιολογούνταν από τα τεχνικά προβλήματα της τότε νέας πλατφόρμας της ΓΓΔΕ. Η πεποίθησή μου αυτή επιβεβαιώθηκε από το γεγονός ότι κατά την υποβολή των συγκεντρωτικών καταστάσεων στις ....../01/2016 το σύστημα δεν εμφάνισε καμία ένδειξη περί εκπρόθεσμης υποβολής, όπως εμφανίζει σε όλες τις άλλες περιπτώσεις εκπρόθεσμης καταβολής. Σε κάθε περίπτωση, η εν λόγω πεποίθησή μου παγιώθηκε σε όλο το διάστημα από το 2016 ως σήμερα, κατά το οποίο η Φορολογική Διοίκηση δεν προέβη στον καταλογισμό προστίμου λόγω εκπρόθεσμης υποβολής.

 

γ. Συμπέρασμα

 

Όπως προκύπτει από τα παραπάνω, η επιβολή προστίμου για την υποβολή των συγκεντρωτικών καταστάσεων του φορολογικού έτους 2014 παρά τη δέσμευση της Διοίκησης και του Νομοθέτη για τη χορήγηση παράτασης και ύστερα από σχεδόν 5 έτη από την ημερομηνία υποβολής παραβιάζει τη συνταγματική αρχή της προστατευόμενης εμπιστοσύνης του φορολογουμένου. Γι’ αυτό τον λόγο, η προσβαλλόμενη πράξη πρέπει να ακυρωθεί ως νομικώς πλημμελής.

 

 

Προς απόδειξη των παραπάνω ισχυρισμών μου προσκομίζω συνημμένως σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή τα ακόλουθα έγγραφα:

 

1.                  ...

2.                  ...

 

 

ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ

ΖΗΤΩ

 

  • Να γίνει δεκτή η ενδικοφανής προσφυγή μου

 

  • Να ακυρωθεί η υπ’ αριθ. πρωτ. ..................../2020 Πράξη Επιβολής Προστίμου διαχ. περιόδου 01.01.2014 – 31.12.2014 του Προϊσταμένου της Δ.Ο.Υ. ...............

 

Αθήνα, ……….. / 2020

 

Ο προσφεύγων ή   (η προσφεύγουσα Εταιρεία)

 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου