Σελίδες

Παρασκευή 9 Οκτωβρίου 2020

Η μείωση των ρύπων ενισχύει την οικονομία

 

Η μείωση των ρύπων ενισχύει την οικονομία

Σημαντικά οφέλη για την υγεία αλλά και για την οικονομία θα έχει η μείωση των ρύπων κατά 50%, σύμφωνα με δημοσιεύσεις ερευνητικών κέντρων που επικαλείται σε σχετική ανακοίνωσή του ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων και Δικύκλων. 

Ειδικότερα, οι δημοσιεύσεις αυτές καταλήγουν στο συμπέρασμα πως η μείωση ρύπων κατά 50% θα οδηγούσε σε περίπου 8.000 λιγότερους θανάτους στην Ελλάδα, ενώ θα είχε και οικονομικό όφελος συμβάλλοντας στην καλύτερη διαχείριση των πόρων που διατίθενται ετησίως στη δημόσια υγεία. Σύμφωνα με τον σύνδεσμο, σε πρόσφατη δημοσίευση του ΕΚΠΑΑ (περιβάλλον και υγεία 2019) παρουσιάζονται αναλυτικά στοιχεία που δείχνουν την άμεση ανάγκη για μείωση των ατμοσφαιρικών ρύπων. Μεταξύ των ετών 2014-2016, ο ετήσιος αριθμός θανάτων στη χώρα μας αγγίζει τις 113.558. Ενα ποσοστό 40% οφείλεται σε καρδιαγγειακά νοσήματα, 12% σε αναπνευστικά, 6% αποδίδεται στον καρκίνο του πνεύμονα και το 3% των θανάτων αφορά περιπτώσεις αποφρακτικής πνευμονοπάθειας. Πιο συγκεκριμένα, αναφέρεται ότι ετησίως 6.487 θάνατοι αποδίδονται στην έκθεση στα σωματίδια (ΡΜ2.5) στα αστικά και ημιαστικά κέντρα, με τα μεγαλύτερα ποσοστά καταγραφής να αφορούν τους πληθυσμούς της Αθήνας (58%, 3.788 θάνατοι) και της Θεσσαλονίκης (13%). Ειδικά στο κέντρο της Αθήνας, οι μακροχρόνιες επιπτώσεις του ρύπου διοξειδίου του αζώτου (ΝΟ2) αντιστοιχούν σε 160 θανάτους. 

Οπως τονίζει ο σύνδεσμος, τα οχήματα που διαθέτουν παρωχημένες αντιρρυπαντικές τεχνολογίες είναι υπαίτια για τα αυξημένα επίπεδα αιωρούμενων σωματιδίων, οξειδίων του αζώτου και διοξειδίου του άνθρακα. Για ρύπους δηλαδή που διαχέονται καθημερινά στην ατμόσφαιρα στα αστικά κέντρα. Ετσι, προτείνει μια δέσμη μέτρων για την καταπολέμηση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης στη χώρα μας. Ανάμεσα σε αυτά είναι: η λήψη μέτρων κυκλοφορίας των οχημάτων στα αστικά κέντρα τα οποία θα ενθαρρύνουν τη χρήση νεότερων και πιο «καθαρών» οχημάτων, ο αυστηρότερος και πιο ακριβής έλεγχος ρύπων στα ΚΤΕΟ και η άμεση εγκατάσταση σε αυτά ειδικών μετρητών εκπομπών σωματιδίων, η σωστή εφαρμογή του ωραρίου φόρτωσης και εκφόρτωσης φορτηγών προμηθειών στα αστικά κέντρα, ισχυρά κίνητρα κυκλοφορίας και στάθμευσης για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κ.ά. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου