Σελίδες

Τρίτη 24 Νοεμβρίου 2020

Φοροπροσκλητήριο επαγγελματιών-μισθωτών για επιστροφή στην Ελλάδα - Τι αλλάζει στα τέλη κυκλοφορίας των νέων Ι.Χ.

 Του Σπύρου Δημητρέλη


Γενναία κίνητρα για προσέλκυση και φορολογική εγκατάσταση στην Ελλάδα μισθωτών και ελευθέρων επαγγελματιών, ιδίως αυτών που έφυγαν κατά τα πρώτα χρόνια της κρίσης, αλλά και τη θέσπιση νέου τρόπου υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας προβλέπει νομοσχέδιο που κατατέθηκε χθες το βράδυ στη Βουλή. 



Ειδικότερα, θεσπίζονται τα κίνητρα για την προσέλκυση στην Ελλάδα φυσικών προσώπων, μισθωτών και ελευθέρων επαγγελματιών, που θα γίνουν φορολογικοί κάτοικοι της χώρας μας. Το κίνητρο λαμβάνει τη μορφή έκπτωσης κατά 50% του εισοδήματος από την φορολόγηση καθώς και την απαλλαγή από το τεκμήριο κατοχής και χρήσης ΙΧ για διάρκεια επτά φορολογικών ετών υπό τις ακόλουθες προϋποθέσεις:


- ο αιτών δεν ήταν φορολογικός κάτοικος της Ελλάδας τα προηγούμενα 7 από τα 8 έτη πριν τη μεταφορά της φορολογικής έδρας στην Ελλάδα


- μεταφέρει τη φορολογική του κατοικία από χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου ή από κράτος με το οποίο η Ελλάδα έχει υπογράψει συμφωνία διοικητικής συνεργασίας στον τομέα της φορολογίας


- παρέχει υπηρεσίες στην Ελλάδα ως μισθωτός σε ημεδαπό νομικό πρόσωπο ή σε μόνιμη εγκατάσταση αλλοδαπής επιχείρησης στην Ελλάδα


- δηλώνει ότι θα παραμείνει στην Ελλάδα για μια διετία


Τα κίνητρα ισχύουν και για την εγκατάσταση στην Ελλάδα φορολογούμενων φυσικών προσώπων  που ασκούν επιχειρηματική δραστηριότητα.



Τι αλλάζει στα τέλη κυκλοφορίας των νέων ΙΧ

Επίσης, το νομοσχέδιο προβλέπει τη θέσπιση του νέου τρόπου υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας με βάση τον νέο ευρωπαϊκό πρότυπο μέτρησης ρύπων (WLTP) που θα εφαρμόζεται για τα οχήματα που θα ταξινομηθούν για πρώτη φορά στην Ελλάδα ή την Ευρωπαϊκή Ένωση/ΕΟΧ από το νέο έτος. Με το νέο πρότυπο οι μετρούμενοι ρύποι ανά όχημα είναι σχετικά υψηλότεροι σε σχέση με το προηγούμενο πρότυπο (NEDC) αλλά με παρεμβάσεις στους συντελεστές υπολογισμού δεν επέρχονται σημαντικές αλλαγές στο ύψος των τελών που βαρύνουν τους κατόχους των ΙΧ. Ειδικότερα:


-για τα οχήματα που ταξινομήθηκαν ή θα ταξινομηθούν για πρώτη φορά έως και τις 31 Δεκεμβρίου 2020 ο υπολογισμός των ετήσιων τελών κυκλοφορίας θα συνεχίσει να υπολογίζεται με την υφιστάμενη κλίμακα που ισχύει από τον Νοέμβριο 2010 και με βάση το προηγούμενο πρότυπο ρύπων. Η κλίμακα αυτή έχει ως εξής:


ΔΙΟΞΕΙΔΙΟΥ ΤΟΥ ΑΝΘΡΑΚΑ (γρμ. C02 ανά χιλιόμετρο)

ΑΝΑ ΓΡΑΜΜΑΡΙΟ ΕΚΠΟΜΠΩΝ C02 (σε ευρώ)

0-90

0

91-100

0,90

101-120

0,98

121-140

1,20

141-160

1,85

161-180

2,45

181-200

2,78

201-250

3,05

Άνω των 251

3,72

-σε οχήματα που ταξινομούνται για πρώτη φορά πό την 1-1-2021 εφαρμόζεται το νέο πρότυπο υπολογισμού των ρύπων και τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας υπολογίζονται με βάση τον παρακάτω πίνακα: 

ΔΙΟΞΕΙΔΙΟΥ ΤΟΥ ΑΝΘΡΑΚΑ (γρμ. C02 ανα χιλιόμετρο)

ΑΝΑ ΓΡΑΜΜΑΡΙΟ ΕΚΠΟΜΠΩΝ C02 (σε ευρώ)

0-122

0

123-139

0,64

140-166

0,70

167-208

0,85

209-224

1,87

225-240

2,20

241-260

2,5

261-280

2,7

Άνω των 281

2,85


Για παράδειγμα, όχημα που ταξινομείται για πρώτη φορά τον Φεβρουάριο 2021 και εκπέμπει 140 γραμμάρια ρύπων βαρύνεται με ετήσια τέλη κυκλοφορίας (140Χ0,7) ύψους 98 ευρώ.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου