Σελίδες

Δευτέρα 9 Νοεμβρίου 2020

Lockdown : Πότε το 13033 μπορεί να πει «όχι» σε έξοδο αποστολέα Το lockdown επανέφερε στο προσκήνιο πάλι την αποστολή μηνυμάτων για έξοδο από το σπίτι

 Μπορεί να μην υπάρχει όριο στα SMS στο 13033 για έξοδο – μετακίνηση από το σπίτι κατά τη διάρκεια του lockdown, πλην όμως θα πρέπει να γνωρίζουν οι πολίτες ότι δεν μπορεί να γίνει αλόγιστη χρήση.

Στο πλαίσιο αυτό ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Στέλιος Πέτσας αποκάλυψε πως «χθες το βράδυ μετά τις 9 διαπιστώθηκε ότι στάλθηκαν πάνω από 1 εκατ. sms για μετακίνηση για σωματική άθληση».

Και πρόσθεσε ότι «αυτό είναι μια προσπάθεια καταστρατήγησης των μέτρων και σε αυτήν την καταστρατήγηση θα μας βρουν απέναντι και οι έλεγχοι θα είναι πολύ σκληροί».

«Καλούμε όλους αντί να πληρώνουν πρόστιμα να ακολουθήσουν τις οδηγίες των ειδικών για να βγούμε μια ώρα αρχύτερα από την καραντίνα» είπε ο κ. Πέτσας.

Lockdown και μετακίνηση

Όπως αποκάλυψε ο γενικός γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, Παναγιώτης Σταμπουλίδης τα sms στο 13033 μπορεί να μην έχουν συγκεκριμένο όριο, ωστόσο το σύστημα έχει τη δυνατότητα να εντοπίζει τους αριθμούς κινητών τηλεφώνων που στέλνουν γραπτό μήνυμα για πολλές μετακινήσεις.

Σε αυτές τις περιπτώσεις το σύστημα μπορεί να πει «όχι» και να «αρνηθεί» την έξοδο στον αποστολέα.

«Όριο δεν υπάρχει ως διαδικασία, όμως το σύστημα αν δει ότι κινείστε πολλές φορές, θα σας κόψει» τόνισε ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου.

Παράλληλα, μιλώντας στον ΑΝΤ1 διευκρίνισε πως σε περίπτωση που κάποιος πολίτης στείλει μήνυμα στο 13033 και δεν λάβει απάντηση, τότε πριν βγει από το σπίτι του, θα πρέπει να ξαναστείλει μήνυμα μέχρι να λάβει απάντηση.

Το να μη λάβει απάντηση μπορεί να οφείλεται στο γεγονός πως εκείνη την ώρα, στη συγκεκριμένη περιοχή, να υπάρχουν πολλά μηνύματα.

Ωστόσο είναι απαραίτητο να έχει στο κινητό του τηλέφωνο την απάντηση από το 13033 για να μπορέσει να μετακινηθεί, αλλιώς κινδυνεύει με πρόστιμο. 

Το SMS πρέπει να είναι της μορφής:

X [κενό], ονοματεπώνυμο και διεύθυνση κατοικίας

όπου Χ ο λόγος εξόδου με τον αριθμό 1, 2, 3, 4, 5, 6, που αντιστοιχεί στις παρακάτω αιτιολογίες:

  • Μετάβαση σε φαρμακείο ή επίσκεψη στον γιατρό, εφόσον αυτό συνιστάται μετά από σχετική επικοινωνία.
  • Μετάβαση σε εν λειτουργία κατάστημα προμηθειών αγαθών πρώτης ανάγκης (σούπερ μάρκετ, μίνι μάρκετ), όπου δεν είναι δυνατή η αποστολή τους.
  • Μετάβαση στην τράπεζα, στο μέτρο που δεν είναι δυνατή η ηλεκτρονική συναλλαγή.
  • Κίνηση για παροχή βοήθειας σε ανθρώπους που βρίσκονται σε ανάγκη ή συνοδεία ανηλίκων μαθητών από/προς το σχολείο.
  • Μετάβαση σε τελετή κηδείας υπό τους όρους που προβλέπει ο νόμος ή μετάβαση διαζευγμένων γονέων ή γονέων που τελούν σε διάσταση που είναι αναγκαία για τη διασφάλιση της επικοινωνίας γονέων και τέκνων, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.
  • Σωματική άσκηση σε εξωτερικό χώρο ή κίνηση με κατοικίδιο ζώο, ατομικά ή ανά δύο άτομα, τηρώντας στην τελευταία αυτή περίπτωση την αναγκαία απόσταση 1,5 μέτρου.

Θα λαμβάνετε ως απάντηση:

Μετακίνηση [κενό] X [κενό], ονοματεπώνυμο και διεύθυνση κατοικίας

Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη από κινητά τηλέφωνα με κάρτα SIM των παρόχων κινητής τηλεφωνίας που λειτουργούν στην Ελλάδα (Cosmote, Vodafone GR, Wind). Προκειμένου να κάνουν χρήση της υπηρεσίας 13033 οι πολίτες με συσκευή που έχει κάρτα SIM δικτύου του εξωτερικού μπορούν να προμηθευτούν μια σύνδεση καρτοκινητού από τα σημεία πώλησης των παρόχων. Υπενθυμίζεται ότι η χρήση της υπηρεσίας 13033 είναι δωρεάν.

Τα μηνύματα του 13033 αφορούν αποκλειστικά σε επιβεβαίωση κατ’ εξαίρεση μετακίνησης. Το 13033 δεν στέλνει μηνύματα που παραπέμπουν σε εγκατάσταση λογισμικού ή σε ιστοσελίδα άλλη από το forma.gov.gr.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου