Η παράταση του lockdown δοκιμάζει τις αντοχές των εταιρειών ταχυμεταφορών αλλά και των μεγάλων καταστημάτων που. λόγω της αυξημένης κίνησης που ενόψει των γιορτών των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς. δεν μπορούν να αντεπεξέλθουν στη -διαδικτυακή- ζήτηση.Η μία μετά τις άλλες οι εταιρείες ταχυμεταφορών δηλώνουν, ουσιαστικά, πως δεν είναι σε θέση να λειτουργήσουν αποτελεσματικά. Η αρχή έγινε πριν από λίγες ημέρες με τη Γενική Ταχυδρομική, που ανακοίνωσε πως αναστέλλει προσωρινά την παροχή όλων των υπηρεσιών πλην της βασικής (απλή αποστολή και αποστολή με αντικαταβολή). Ενδεικτικά, η εταιρεία έχει σταματήσει προσωρινά τις αποστολές σπέσιαλ, παράδοση Σάββατο, παράδοση σε δυσπρόσιτες περιοχές κτλ.
Η εταιρεία κάνει λόγο για αύξηση 60% στον όγκο των αντικειμένων που καλείται να διαχειριστεί. Στο ίδιο επίπεδο βρίσκεται και η αύξηση του όγκου που διαχειρίζεται το τελευταίο διάστημα η ΕΛΤΑ Courier. «εδομένων των ιδιαζουσών συνθηκών που επέφερε το δεύτερο lockdown, η Black Friday αλλά και η επερχόμενη εορταστική περίοδος, ο όγκος των αποστολών που καλούμαστε να διαχειριστούμε έχει αυξηθεί περισσότερο από οποτεδήποτε στο παρελθόν. Ενδεικτικά, σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο όπου δεν υπήρχαν περιοριστικά μέτρα στην αγορά, το ποσοστό της αύξησης φτάνει έως και το 60,8% ενώ σε σχέση με την περίοδο της άνοιξης υπάρχει αύξηση κατά 22,5%. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να δοκιμάζονται οι υποδομές τόσο των ηλεκτρονικών καταστημάτων όσο και των ταχυμεταφορών, με συνέπεια να παρατηρούνται ιδιαίτερα στην Αττική, τροποποιήσεις και αποκλίσεις στους συνήθεις χρόνους διακίνησης και παράδοσης».
Σε ανάλογο μήκος κύματος, η ACS αναφέρει πως ο μέσος χρόνος παράδοσης μπορεί να ξεπεράσει τις έξι ημέρες και πως ειδικά για την Αττική και τη Θεσσαλονίκη, ο χρόνος αναμονής μπορεί να είναι μεγαλύτερος. «Ο συνδυασμός του τρέχοντος lockdown, της Black Friday και της προ-εορταστικής περιόδου έχει ωθήσει τον όγκο των αποστολών που μας εμπιστεύονται οι πελάτες μας σε πρωτοφανή επίπεδα, πολύ υψηλότερα από το προηγούμενο lockdown αλλά και οποτεδήποτε στο παρελθόν. Δεδομένων των συνθηκών αυτών, και ως αποτέλεσμα της σημαντικής αύξησης των αποστολών κατά την τρέχουσα εβδομάδα, ο μέσος χρόνος διακίνησης των αποστολών αναμένεται να φθάσει τις 6 εργάσιμες ημέρες, ενώ ενδέχεται κυρίως στην Αττική και τη Θεσσαλονίκη να ξεπεράσει τους χρόνους αυτούς» σημειώνει η εταιρεία.
Η κατάσταση προκαλεί, δικαίως, τις έντονες αντιδράσεις των καταναλωτών που περιμένουν ματαίως την παραγγελία τους, βλέποντας παράλληλα πως οι ημέρες που απομένουν μέχρι τις γιορτές είναι, πλέον λίγες.
Η πίεση είναι εμφανής και στα καταστήματα. Η Jumbo έχει από τα τέλη Νοεμβρίου δηλώσει αδυναμία να διαχειριστεί τον όγκο των παραγγελιών που δέχεται από το ηλεκτρονικό της κατάστημα, ενώ το ίδιο έπραξε και η Μουστάκας που ανακατευθύνει τους πελάτες της στην πλατφόρμα toyguru.gr.
H Praktiker ανακοινώνει πως η αναστολή λειτουργίας των καταστημάτων μας έχει επιφέρει σημαντική αύξηση των online παραγγελιών και ενδέχεται ο χρόνος παράδοσης να είναι λίγο μεγαλύτερος του προσδοκώμενου (5-7 εργάσιμες ημέρες επιπλέον). Αντίστοιχα, η Jysk αναφέρει πως «λόγω του αυξημένου όγκου των παραγγελιών αναμένονται καθυστερήσεις στις παραδόσεις, ενώ δεν μπορούμε να εγγυηθούμε την παράδοση των παραγγελιών που πραγματοποιούνται, από 01.12, πριν τα Χριστούγεννα. Επιπλέον, ενδέχεται να υπάρξουν καθυστερήσεις ή αναβολές σε απομακρυσμένες περιοχές, λόγω καιρικών συνθηκών».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου