Σελίδες

Παρασκευή 8 Ιανουαρίου 2021

Οι 12 εφαρμογές που φέρνουν την εφορία... σπίτι σας

 © Παρέχεται από: capital.gr

Του Προκόπη Χατζηνικολάου

Η ψηφιοποίηση του κράτους κι η απλοποίηση των διαδικασιών είναι ιδιαίτερα σημαντική η οποία δυστυχώς δεν θα είχε συμβεί εάν δεν υπήρχε η πανδημία. Στο δύσκολο αυτό διάστημα, η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων έπρεπε άμεσα να αλλάξει.

Και να δημιουργήσει εφαρμογές που θα κρατούσαν μακριά τον κόσμο από τις εφορίες, ενώ ταυτόχρονα θα μπορούσαν να διεκπεραιώσουν τις φορολογικές τους υποχρεώσεις.  

Από την πληρωμή των φόρων, την απόδοση  κλειδάριθμου, μέχρι τα ηλεκτρονικά ραντεβού και τις εφαρμογές για τις ειδικές αποζημιώσεις και την επιστρεπτέα προκαταβολή οι οποίες δημιουργήθηκαν σε χρόνο μηδέν ξεκίνησε η εφορία να λειτουργεί ηλεκτρονικά.

Προφανώς θα πρέπει οι εφαρμογές να ενισχυθούν αλλά και να επεκταθούν. Σημασία έχει όμως ότι φορολογούμενοι και οι επιχειρήσεις μπορούν πλέον μία σειρά από υποχρεώσεις να τις διεκπεραιώνουν ηλεκτρονικά. Συγκεκριμένα στο διάστημα αυτό, αναπτύχθηκαν οι παρακάτω εφαρμογές:

1. Δημιουργήθηκε το σύστημα ηλεκτρονικών πληρωμών μέσω IRIS Online Payments 

2. Αναπτύχθηκε πληροφοριακό σύστημα διαχείρισης ηλεκτρονικών ραντεβού με τις εφορίες και τα ελεγκτικά κέντρα. 

3. Δημιουργήθηκε εφαρμογή έκδοσης/επανέκδοσης κλειδαρίθμου ηλεκτρονικά με διαλειτουργικότητα μεταξύ παρόχων κινητής τηλεφωνίας και πιστωτικών ιδρυμάτων. 

4. Δημιουργήθηκε η πλατφόρμα myAADElive για την παροχή δυνατότητας στους πολίτες αποδόσεως κλειδαρίθμου εξ' αποστάσεως μέσω βιντεοκλήσης. 

5.  Πραγματοποιείται αυτόματα η ενημέρωση του Μητρώου Φορολογουμένων μέσω διασύνδεσης με μητρώα της Δημόσιας Διοίκησης (ΕΛ.ΑΣ, Ληξιαρχείο) 

6. Προσαρμογή συστημάτων για τροποποίηση στοιχείων Αντικειμενικού Προσδιορισμού Αξίας Ακινήτων για λόγους εκκαθάρισης ΕΝΦΙΑ 

7. Καταργήθηκε η  χρήσης των προεκτυπωμένων εντύπων Α5, Α6, Α7 και Α8, μέσω της αυτόματης έκδοσης αυτών με τη χρήση ηλεκτρονικών εφαρμογών 

8. Δημιουργήθηκαν νέα συστήματα για την άντληση των πληροφοριακών στοιχείων  μίσθωσης για υποστήριξη δηλώσεων Covid 

9. Δημιουργήθηκε η πλατφόρμα  myBusinessSupport (Αποζημίωση Ειδικού Σκοπού, Επιστρεπτέα Προκαταβολή, συνεργασία με Μηχανισμό ΣΥΝ-ΕΡΓΑΣΙΑ του ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ) 

10. Δημιουργήθηκε το ηλεκτρονικό σύστημα πληρωμών ρυθμισμένων οφειλών μέσω καρτών

11. Δημιουργήθηκε υπηρεσία ηλεκτρονικής διάθεσης της "Βεβαίωσης Κατοικίας Ειδικής Χρήσης" 

12. Δημιουργήθηκε η πλατφόρμα my car όπου οι φορολογούμενοι μπορούν να θέσουν σε ακινησία το όχημα τους καταθέτοντας ηλεκτρονικά τις πινακίδες ή να πληρώσουν τα τέλη κυκλοφορίας. 

Ηλεκτρονικά Βιβλία 

Παράλληλα δημιουργήθηκε και η εφαρμογή myDATA, δηλαδή my Digital Accounting and Tax Application. Είναι το όνομα της νέας ηλεκτρονικής πλατφόρμας, με την οποία η ΑΑΔΕ εισάγει τα ηλεκτρονικά βιβλία στην καθημερινότητα των επιχειρήσεων. 

Στόχος της ΑΑΔΕ είναι να εξυπηρετήσει τις επιχειρήσεις, παρέχοντας μια  ψηφιακή πλατφόρμα για την εκπλήρωση των φορολογικών τους υποχρεώσεων, που θα οδηγήσει σε αυτοματοποίηση της συμπλήρωσης των φορολογικών δηλώσεων και θα τις απαλλάξει από υποχρεώσεις που έχουν σήμερα, όπως η υποβολή Καταστάσεων Πελατών – Προμηθευτών (ΜΥΦ).

Μαζί με τη μείωση του διοικητικού κόστους των επιχειρήσεων, τα ηλεκτρονικά βιβλία  ενισχύουν τη διαφάνεια των συναλλαγών, προσφέροντας ένα ψηφιακό περιβάλλον συνεργασίας των επιχειρήσεων για την τιμολόγηση των αγαθών και των υπηρεσιών. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου