Σελίδες

Σάββατο 30 Ιανουαρίου 2021

Χρήστος Σταικούρας Κρατική ενίσχυση επιχειρήσεων με τη μορφή της επιδότησης παγίων δαπανών

 Χρήστος Σταικούρας

Κρατική ενίσχυση επιχειρήσεων με τη μορφή της επιδότησης παγίων δαπανών


Ο Υπουργός Οικονομικών κ. Χρήστος Σταικούρας στην ομιλία του στη Διαρκή Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής δήλωσε αναφορικά με το θέμα της κρατικής ενίσχυσης επιχειρήσεων με τη μορφή της επιδότησης παγίων δαπανών πως η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει εγκρίνει το Προσωρινό Πλαίσιο για τη λήψη μέτρων κρατικής ενίσχυσης, με σκοπό να στηριχθεί η οικονομία κατά τη διάρκεια της έξαρσης του κορονοϊού.

Ο Υπουργός δήλωσε πως: "στόχος του μέτρου αυτού είναι η περαιτέρω στήριξη και προστασία των επιχειρήσεων που πλήττονται από τις επιπτώσεις της υγειονομικής κρίσης και των προληπτικών περιοριστικών μέτρων για τη διασπορά του, στις οικονομίες των ευρωπαϊκών κρατών-μελών.

Μετά από πρόσφατη τροποποίηση του Προσωρινού Πλαισίου, προστέθηκε η πρόβλεψη για «Ενισχύσεις υπό τη μορφή στήριξης για μη καλυπτόμενες πάγιες δαπάνες» (σημείο 3.12 του Προσωρινού Πλαισίου).

Πρόκειται για τη δυνατότητα συνεισφοράς των κρατών στις μη καλυπτόμενες πάγιες δαπάνες επιχειρήσεων των οποίων η επιχειρηματική δραστηριότητα ανεστάλη ή μειώθηκε ως αποτέλεσμα της πανδημίας.

Συνεπώς, τα κράτη-μέλη δύνανται να χορηγούν ενισχύσεις σε επιχειρήσεις υπό τη μορφή στήριξης για μη καλυπτόμενες πάγιες δαπάνες, πραγματοποιηθείσες μεταξύ 1ης Μαρτίου 2020 και 30ής Ιουνίου 2021.

Γενικά, τα προβλεπόμενα – από το Προσωρινό Πλαίσιο – χαρακτηριστικά του εργαλείου της κάλυψης των πάγιων δαπανών των επιχειρήσεων είναι τα κάτωθι:

- Οι επιλέξιμες επιχειρήσεις πρέπει, κατά τη διάρκεια της επιλέξιμης περιόδου, να αντιμετωπίζουν μείωση του κύκλου εργασιών κατά τουλάχιστον 30% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2019.

- Το ανώτατο όριο της ενίσχυσης ανά επιχείρηση – για όλη την περίοδο από Μάρτιο 2020 έως Ιούνιο 2021 – είναι 3 εκατ. ευρώ, στο οποίο δεν σωρεύονται οι άλλες ενισχύσεις που έχει λάβει η επιχείρηση, οι οποίες όμως δύναται να συνυπολογιστούν στις ανάγκες κάλυψης κάθε επιχείρησης.

- Η ανώτατη ένταση ενίσχυσης της επιχείρησης είναι 70% επί των επιλέξιμων δαπανών, με το ποσοστό αυτό να φτάνει το 90% για τις μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις και το επίπεδο αυτών να διαμορφώνεται ανάλογα με τα δημοσιονομικά δεδομένα.

Με την προτεινόμενη διάταξη, η Κυβέρνηση προτίθεται να κάνει χρήση της παραπάνω πρόβλεψης του Προσωρινού Πλαισίου για να επεκτείνει περαιτέρω το δίχτυ ασφαλείας που έχει ήδη απλωθεί με τα μέχρι σήμερα μέτρα, για τη στήριξη της οικονομικής δραστηριότητας των κλάδων που έχουν πληγεί σημαντικά από τις επιπτώσεις του κορονοϊού.

Το Υπουργείο Οικονομικών προχώρησε ήδη στην προ-κοινοποίηση του νέου καθεστώτος – με τη σχετική διάταξη – στην DG Comp, ώστε να ακολουθήσει η συζήτηση, σε συνέχεια των διερευνητικών επαφών που έχουν γίνει ως τώρα.

Στη συνέχεια θα οριστικοποιηθούν οι τεχνικές παράμετροι του νέου καθεστώτος και θα διαμορφωθούν τα τελικά χαρακτηριστικά που θα δομήσουν τις κανονιστικές πράξεις."

Δείτε όλη την ομιλία του Υπουργού Οικονομικών εδώ


Χρήστος ΣταϊκούραςΟμιλία του Υπουργού Οικονομικών στη Διαρκή Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής

    ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
    ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
    Νίκης 5-7
    10563 Αθήνα
    ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ                                     
    Τηλ.: 2103332644
    e-mail: press@minfin.gr

     

    Πέμπτη, 28 Ιανουαρίου 2021

    Δελτίο Τύπου

    Ομιλία του Υπουργού Οικονομικών κ. Χρήστου Σταϊκούρα στη Διαρκή Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής

     

    Κυρίες και Κύριοι Συνάδελφοι,

    Η ελληνική Κυβέρνηση έχει αποδείξει ότι δρα άμεσα, αποτελεσματικά και αποφασιστικά για να περιορίσει, όσο είναι εφικτό, τις επιπτώσεις της υγειονομικής κρίσης.

    Και συνεχίζει να ενεργεί με μεθοδικότητα και υπευθυνότητα.

    Με έγκαιρες και στοχευμένες παρεμβάσεις, επεκτείνει και εμπλουτίζει, ανάλογα με τη δυναμική και την εξέλιξη της πανδημίας, τα μέτρα στήριξης νοικοκυριών και επιχειρήσεων.

    Ενισχύει το δίχτυ προστασίας προς τη συντριπτική πλειοψηφία των παραγωγικών κλάδων της οικονομίας.

    Παράλληλα, όμως, η Κυβέρνηση δεν «γυρνάει» τη πλάτη σε προβλήματα του παρελθόντος.

    Ούτε τα «κρύβει κάτω από το χαλί».

    Τουναντίον, ταυτόχρονα με την υλοποίηση του σχεδιασμού της για την αντιμετώπιση των οικονομικών συνεπειών της πανδημίας, αναλαμβάνει σημαντικές πρωτοβουλίες για τη θεραπεία τους.

    Με συνεκτικό σχέδιο και προσεκτικά βήματα, διορθώνει λάθη και αντιμετωπίζει προκλήσεις.

    Παράλληλα, δράττει κάθε ευκαιρίας και αξιοποιεί, αποτελεσματικά, κάθε διαθέσιμο πόρο για να επιταχύνει τις αναπτυξιακές διαδικασίες, ώστε να δημιουργήσει τις προϋποθέσεις – αρχικά – για ταχεία ανάταξη, και – μεταγενέστερα – για βιώσιμη ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας.

    Προς αυτή την κατεύθυνση, έχει καταθέσει προς ψήφιση το παρόν Σχέδιο Νόμου, με το οποίο:

    1ον. Ρυθμίζονται θέματα διενέργειας Γενικών Απογραφών από την Ελληνική Στατιστική Αρχή.

    Ειδικότερα, καθορίζονται ο σκοπός, το αντικείμενο, οι ορισμοί, το πεδίο εφαρμογής, ο χρόνος και η διαδικασία διενέργειας των Απογραφών Κτιρίων – Πληθυσμού – Κατοικιών, Γεωργίας και Κτηνοτροφίας έτους 2021.

    Επίσης, περιλαμβάνονται διατάξεις που αφορούν τη συλλογή στοιχείων και τα όργανα των παραπάνω Γενικών Απογραφών.

    Τέλος, ρυθμίζονται διοικητικά και οικονομικά θέματα.

    Η παρούσα διάταξη κρίνεται αναγκαία, λόγω της σπουδαιότητας και της πολυπλοκότητας της εκάστοτε Απογραφής.

    Τα αποτελέσματα της Απογραφής θα αποτελέσουν οδηγό για την αποτελεσματική άσκηση οικονομικής, κοινωνικής και περιβαλλοντικής πολιτικής, ενώ καλύπτουν και μια σειρά από διεθνείς υποχρεώσεις της χώρας.

    2ον. Απαλλάσσονται κατά 100% από την υποχρέωση καταβολής μισθώματος για τους μήνες Ιανουάριο και Φεβρουάριο οι επιχειρήσεις που ήταν κλειστές με κρατική εντολή.

    Στην εν λόγω διάταξη συμπεριλαμβάνονται όλες οι επιχειρήσεις του λιανεμπορίου, ανεξαρτήτως εάν λειτουργούν με υπηρεσίες ηλεκτρονικού ή τηλεφωνικού εμπορίου με παράδοση κατ’ οίκον, οι επιχειρήσεις της εστίασης, ανεξαρτήτως εάν λειτουργούν με διανομή προϊόντων ή/και παροχή προϊόντων σε πακέτο από το κατάστημα, τα κομμωτήρια και τα κέντρα αισθητικής, οι επιχειρήσεις των κλάδων πολιτισμού και αθλητισμού, τα γυμναστήρια και άλλες επιχειρήσεις που παραμένουν κλειστές με κρατική εντολή.

    Επιπλέον, εντάσσονται οι επιχειρήσεις του τουρισμού, όπως ξενοδοχεία, καταλύματα και τουριστικά γραφεία, και οι υπηρεσίες μεταφορών, καθώς πλήττονται ιδιαίτερα από την απαγόρευση των μετακινήσεων από νομό σε νομό.

    3ον. Προβλέπεται η καταβολή του 80% του μηνιαίου συμφωνημένου μισθώματος, ως αποζημίωση στους εκμισθωτές - φυσικά πρόσωπα, από τον Κρατικό Προϋπολογισμό, για τους μήνες Ιανουάριο και Φεβρουάριο.

    Επιπλέον, για τους εκμισθωτές - νομικά πρόσωπα και νομικές οντότητες που εκμισθώνουν ακίνητα στις επιχειρήσεις που δικαιούνται απαλλαγή κατ’ επιταγή του νόμου, θα καταβληθεί ως αποζημίωση το 60% του μηνιαίου μισθώματος.

    Τα ανωτέρω ποσά που καταβάλλονται στους λογαριασμούς των δικαιούχων δεν χαρακτηρίζονται ως εισόδημα, είναι αφορολόγητα και ακατάσχετα.

    Τα ποσά που δεν εισπράττονται, δεν αποτελούν εισόδημα και δεν υπόκειται σε φόρο εισοδήματος και σε εισφορά αλληλεγγύης.

    4ον. Χορηγούνται διευκολύνσεις σχετικά με την πληρωμή αξιογράφων, δηλαδή επιταγών, συναλλαγματικών και γραμματίων σε διαταγή.

    - Για όσα αξιόγραφα είχαν ημερομηνία εμφάνισης από 18-11-2020 έως 31-12-2020 και καλύπτονταν ήδη από το μέτρο της αναστολής των προθεσμιών λήξης ή πληρωμής τους κατά 75 ημέρες, προβλέπεται παράταση της αναστολής των εν λόγω προθεσμιών κατά επιπλέον 45 ημέρες.

    - Για όσα αξιόγραφα εμφανίστηκαν από τις 2.1.2021 έως 25.1.2021, προβλέπεται ότι δεν καταχωρούνται στον «Τειρεσία», εάν εξοφληθούν εντός 75 ημερών από τη σφράγιση ή τη λήξη τους.

    - Παράλληλα, για τα αξιόγραφα που θα έχουν ημερομηνία εμφάνισης, λήξης ή πληρωμής από 25.1.2021 έως τις 28.2.2021, οι προθεσμίες αυτές θα ανασταλούν κατά 75 ημέρες.

    Στην παραπάνω ρύθμιση εντάσσονται:

    (α) Επιχειρήσεις που έχουν κλείσει με κρατική εντολή και των οποίων η δραστηριότητα εμπίπτει στους ΚΑΔ που θα καθοριστούν.

    (β) Επιχειρήσεις που έχουν πληγεί δραστικά από την πανδημία του κορονοϊού, η δραστηριότητά τους εμπίπτει στους ΚΑΔ που θα καθοριστούν και εμφανίζουν κύκλο εργασιών μειωμένο κατά τουλάχιστον 40% για την περίοδο Οκτωβρίου – Δεκεμβρίου 2020, σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του έτους 2019.

    (γ) Νέες επιχειρήσεις που έχουν ιδρυθεί μετά την 1η.1.2020, με μοναδική προϋπόθεση να εντάσσονται στους πληττόμενους ΚΑΔ.

    Για τους κομιστές των αξιογράφων:

    (α) Εάν έχουν στην κατοχή τους αξιόγραφα που υπερβαίνουν το 20% του μέσου μηνιαίου κύκλου συναλλαγών τους, τότε δικαιούνται παράταση μέχρι 31.5.2021 της προθεσμίας καταβολής βεβαιωμένων οφειλών από ΦΠΑ οι οποίες έληξαν ή λήγουν την περίοδο 1.1.2021 έως 31.1.2021, καθώς και παράταση της προθεσμίας καταβολής ΦΠΑ που βεβαιώθηκε ή θα βεβαιωθεί με καταληκτική ημερομηνία καταβολής την 31η.1.2021 και την 28η.2.2021.

    (β) Εάν έχουν στην κατοχή τους αξιόγραφα που υπερβαίνουν το 50% του μέσου μηνιαίου κύκλου συναλλαγών τους, τότε, για τα αξιόγραφα που οι ίδιοι οφείλουν, λαμβάνουν το ευεργέτημα της μη καταχώρησης στον «Τειρεσία», εφόσον τα εξοφλήσουν εντός 75 ημερών.

    5ον. Ρυθμίζεται ο χρόνος κτήσης εισοδήματος από αγροτικές ενισχύσεις και επιδοτήσεις και η απαλλαγή τους από την ειδική εισφορά αλληλεγγύης για το φορολογικό έτος 2020.

    Ειδικότερα, με τη συγκεκριμένη διάταξη, ρυθμίζεται η αποφυγή υποβολής μεγάλου αριθμού τροποποιητικών δηλώσεων από τα φυσικά πρόσωπα που δικαιούνται αγροτικές ενισχύσεις και επιδοτήσεις οι οποίες εισπράττονται αναδρομικά σε έτος διαφορετικό από εκείνο στο οποίο ανάγονται.

    Έτσι διευκολύνονται οι φορολογούμενοι, αλλά και η φορολογική διοίκηση.

    Σε περίπτωση που τα εν λόγω ποσά εισπράττονται κατόπιν δικαστικής απόφασης ή ένστασης, ο φορολογούμενος δύναται να επιλέξει τη φορολόγησή τους στο έτος που ανάγονται.

    Επίσης, απαλλάσσονται από την εισφορά αλληλεγγύης οι αγροτικές επιδοτήσεις και ενισχύσεις οι οποίες εισπράττονται το φορολογικό έτος 2021, αλλά ανάγονται στο φορολογικό έτος 2020, λόγω των ιδιαίτερων οικονομικών συνθηκών που έχουν διαμορφωθεί στο συγκεκριμένο έτος.

    6ον. Ρυθμίζεται η υποβολή δήλωσης μεταβολών για μετάταξη από το ειδικό  καθεστώς αγροτών στο κανονικό καθεστώς.

    Συγκεκριμένα, διευκολύνεται η διαδικασία μετάταξης των αγροτών από το ειδικό στο κανονικό καθεστώς, λόγω είσπραξης κατά το εκάστοτε προηγούμενο φορολογικό έτος ποσών αγροτικών επιδοτήσεων που υπερβαίνουν τις 5.000 ευρώ.

    Η υποχρεωτική μετάταξη στο κανονικό καθεστώς ισχύει από την 1η/1/2021 και η σχετική δήλωση μεταβολών (από το ειδικό στο κανονικό καθεστώς) υποβάλλεται μέχρι τις 31/3/2021.

    Η ευεργετική ρύθμιση αφορά όσους δεν εντάχθηκαν στο κανονικό καθεστώς τα φορολογικά έτη 2018, 2019 και 2020.

    7ον. Χορηγείται οικονομική ενίσχυση, με τη μορφή άμεσης επιχορήγησης στην εταιρεία «Αεροπορία Αιγαίου» (Aegean) για την αποκατάσταση της άμεσα συναρτώμενης με την πανδημία του κορονοϊού ζημίας που υπέστη.

    Το ποσό της ενίσχυσης ανέρχεται στα 120 εκατ. ευρώ.

    Το ποσό αυτό έχει λάβει την έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, σύμφωνα με την ευρωπαϊκή νομοθεσία για τις κρατικές ενισχύσεις, και έχει θεωρηθεί αναλογικό.

    Η παρούσα διάταξη κρίνεται αναγκαία διότι η εταιρεία, που αποτελεί τον βασικό αερομεταφορέα της χώρας μας, όπως και συνολικά ο κλάδος των αερομεταφορών, υπέστη, εξαιτίας των περιοριστικών μέτρων, πολύ σημαντική απώλεια εσόδων, λόγω της τεράστιας μείωσης της επιβατικής κίνησης.

    Είναι χαρακτηριστικό ότι σύμφωνα με την – από 13.1.2021 – ανακοίνωση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, η συνολική αεροπορική επιβατική κίνηση (εσωτερικού-εξωτερικού) του 2020 στην Ελλάδα κυμάνθηκε στα 19,7 εκατ. επιβάτες, σημειώνοντας σημαντική πτώση 69,3%.

    Τα στοιχεία αυτής της μεγάλης μείωσης, απόρροια της νόσου Covid-19 και των μέτρων περιορισμού στις μετακινήσεις που έχουν επιβληθεί παγκοσμίως, δείχνουν ότι η χώρα μας επέστρεψε σε επίπεδα διακίνησης επιβατών προ 30ετίας, και συγκεκριμένα στο μακρινό 1991, όταν είχαν διακινηθεί 19.587.805 επιβάτες στα αεροδρόμια της Ελλάδας.

    Χαρακτηριστικά αναφέρω ότι μόνο για τον μήνα Δεκέμβριο του 2020, υπήρξε μείωση κατά 85% στη συνολική επιβατική κίνηση (εσωτερικού - εξωτερικού) και μείωση κατά 88,1% στις αφίξεις επιβατών εξωτερικού.

    Σημειώνεται ότι η πλειονότητα των Ευρωπαϊκών χωρών είτε έχει ήδη προβεί σε σχετικές ρυθμίσεις παροχής κρατικής ενίσχυσης στους βασικούς τους αερομεταφορείς, όπως για παράδειγμα η Γαλλία, η Ιταλία, η Κύπρος, η Γερμανία, η Σουηδία, είτε εξετάζει σχετικές ρυθμίσεις.

    Ενδεικτικά θα ήθελα να αναφέρω ότι:

    - Ο όμιλος της Tap Air Portugal ενισχύθηκε με 1,2 δισ. ευρώ από το Πορτογαλικό κράτος, το οποίο είναι από αρκετές απόψεις συγκρίσιμο με τη δικό μας κράτος.

    - Ο όμιλος της Lufthansa ενισχύθηκε με 11 δισ. ευρώ, εκ των οποίων 9 δισ. ευρώ από το Γερμανικό Δημόσιο, 0,3 δισ. ευρώ από το Βελγικό Δημόσιο, 0,45 δισ. ευρώ από το Αυστριακό Δημόσιο και 1,4 δισ. ευρώ από το Ελβετικό Δημόσιο. 

    - Ο όμιλος της Alitalia ενισχύθηκε με 273 εκατ. ευρώ από το Ιταλικό Δημόσιο.

    - Ο όμιλος Airfrance - KLM έλαβε ενίσχυση 7 δισ. ευρώ από το Γαλλικό Δημόσιο αναφορικά με την Airfrance και 3,4 δισ. ευρώ από το Ολλανδικό Δημόσιο  αναφορικά με την KLM.

    Σημειώνεται ότι προκειμένου να λάβει την πιο πάνω παροχή οικονομικής ενίσχυσης, η εταιρεία δεσμεύεται να προβεί προηγουμένως σε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου 60 εκατ. ευρώ και να χορηγήσει στο Ελληνικό Δημόσιο, χωρίς επιβάρυνση, παραστατικά τίτλων δικαιωμάτων κτήσης κοινών μετοχών (warrants) εκδόσεως της εταιρίας.

    Οι εν λόγω τίτλοι αντιπροσωπεύουν δικαίωμα απόκτησης ποσοστού 11,5% επί του μετοχικού κεφαλαίου, όπως αυτό θα διαμορφωθεί μετά την ορισθείσα αύξησή του, ενώ το Δημόσιο θα διαθέτει δικαίωμα άσκησης αυτών των δικαιωμάτων εντός χρονικού διαστήματος από 2 έως 5 έτη μετά την ημερομηνία εκταμίευσης της εν λόγω οικονομικής ενίσχυσης προς την εταιρεία.

    Με αυτό τον τρόπο, το Ελληνικό Δημόσιο διασφαλίζεται ότι θα επανακτήσει σημαντικό μέρος της βοήθειας που σήμερα προσφέρει στην εταιρία και αποκτά δυνατότητα αποκόμισης οικονομικού οφέλους.

    Το δικαίωμα αυτό μπορεί να χρησιμοποιηθεί είτε δια της άσκησης των δικαιωμάτων και της απόκτησης του ανωτέρω μετοχικού ποσοστού υπό συμφέροντες οικονομικούς όρους (υπό την προϋπόθεση έγκρισης της DG Comp), είτε δια της μεταβιβάσεως του δικαιώματος.

    8ον. Ρυθμίζονται διαδικασίες ειδικής διαχείρισης του Ν. 4307/2014.

    Ορίζεται ότι στις δαπάνες λειτουργίας της επιχείρησης περιλαμβάνονται και οι απαιτήσεις που δημιουργούνται μετά τη θέση της επιχείρησης σε καθεστώς ειδικής διαχείρισης, για την καταβολή οφειλομένων μισθών, επιδομάτων αδείας και εορτών, αποζημίωσης μη ληφθείσας άδειας, καθώς και αποζημιώσεων συνεπεία καταγγελίας των συμβάσεων εργασίας από τον ειδικό διαχειριστή.

    Επομένως, οι ως άνω απαιτήσεις ικανοποιούνται πριν και ανεξάρτητα από τη διανομή των περιουσιακών στοιχείων που επέρχεται μετά την κήρυξη του πίνακα κατάταξης πιστωτών ως εκτελεστού.

    Περαιτέρω, και προς αποφυγή καθυστερήσεων, ολιγωριών και αμφισβητήσεων στις διαδικασίες ειδικών διαχειρίσεων, ρητώς προβλέπεται ότι κατά παρέκκλιση κάθε άλλης αντίθετης διάταξης, η άσκηση ενδίκων μέσων και βοηθημάτων που πλήττει την ικανοποίηση των πιστωτών δεν αναστέλλει την απόδοση των ποσών στους δικαιούχους.

    9ον. Θεσπίζεται το προσωρινό μέτρο κρατικής ενίσχυσης επιχειρήσεων με τη μορφή της επιδότησης παγίων δαπανών, με στόχο την περαιτέρω στήριξη και προστασία των επιχειρήσεων που πλήττονται από τις επιπτώσεις της υγειονομικής κρίσης και των προληπτικών περιοριστικών μέτρων για τη διασπορά του, στις οικονομίες των ευρωπαϊκών κρατών-μελών.

    Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει εγκρίνει το Προσωρινό Πλαίσιο για τη λήψη μέτρων κρατικής ενίσχυσης, με σκοπό να στηριχθεί η οικονομία κατά τη διάρκεια της έξαρσης του κορονοϊού.

    Μετά από πρόσφατη τροποποίηση του Προσωρινού Πλαισίου, προστέθηκε η πρόβλεψη για «Ενισχύσεις υπό τη μορφή στήριξης για μη καλυπτόμενες πάγιες δαπάνες» (σημείο 3.12 του Προσωρινού Πλαισίου).

    Πρόκειται για τη δυνατότητα συνεισφοράς των κρατών στις μη καλυπτόμενες πάγιες δαπάνες επιχειρήσεων των οποίων η επιχειρηματική δραστηριότητα ανεστάλη ή μειώθηκε ως αποτέλεσμα της πανδημίας.

    Συνεπώς, τα κράτη-μέλη δύνανται να χορηγούν ενισχύσεις σε επιχειρήσεις υπό τη μορφή στήριξης για μη καλυπτόμενες πάγιες δαπάνες, πραγματοποιηθείσες μεταξύ 1ης Μαρτίου 2020 και 30ής Ιουνίου 2021.

    Γενικά, τα προβλεπόμενα – από το Προσωρινό Πλαίσιο – χαρακτηριστικά του εργαλείου της κάλυψης των πάγιων δαπανών των επιχειρήσεων είναι τα κάτωθι:

    - Οι επιλέξιμες επιχειρήσεις πρέπει, κατά τη διάρκεια της επιλέξιμης περιόδου, να αντιμετωπίζουν μείωση του κύκλου εργασιών κατά τουλάχιστον 30% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2019.

    - Το ανώτατο όριο της ενίσχυσης ανά επιχείρηση – για όλη την περίοδο από Μάρτιο 2020 έως Ιούνιο 2021 – είναι 3 εκατ. ευρώ, στο οποίο δεν σωρεύονται οι άλλες ενισχύσεις που έχει λάβει η επιχείρηση, οι οποίες όμως δύναται να συνυπολογιστούν στις ανάγκες κάλυψης κάθε επιχείρησης.

    - Η ανώτατη ένταση ενίσχυσης της επιχείρησης είναι 70% επί των επιλέξιμων δαπανών, με το ποσοστό αυτό να φτάνει το 90% για τις μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις και το επίπεδο αυτών να διαμορφώνεται ανάλογα με τα δημοσιονομικά δεδομένα.

    Με την προτεινόμενη διάταξη, η Κυβέρνηση προτίθεται να κάνει χρήση της παραπάνω πρόβλεψης του Προσωρινού Πλαισίου για να επεκτείνει περαιτέρω το δίχτυ ασφαλείας που έχει ήδη απλωθεί με τα μέχρι σήμερα μέτρα, για τη στήριξη της οικονομικής δραστηριότητας των κλάδων που έχουν πληγεί σημαντικά από τις επιπτώσεις του κορονοϊού.

    Το Υπουργείο Οικονομικών προχώρησε ήδη στην προ-κοινοποίηση του νέου καθεστώτος – με τη σχετική διάταξη – στην DG Comp, ώστε να ακολουθήσει η συζήτηση, σε συνέχεια των διερευνητικών επαφών που έχουν γίνει ως τώρα.

    Στη συνέχεια θα οριστικοποιηθούν οι τεχνικές παράμετροι του νέου καθεστώτος και θα διαμορφωθούν τα τελικά χαρακτηριστικά που θα δομήσουν τις κανονιστικές πράξεις.

    10ον. Παραχωρούνται ακίνητα στο σωματείο «Νέος Γυμναστικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης Ηρακλής 1908» για την κάλυψη των αθλητικών σκοπών του, όπως αυτοί αποτυπώνονται στο καταστατικό του, λαμβάνοντας υπόψη το σημαντικό ρόλο που έχει διαδραματίσει το ιστορικό Σωματείο «Ηρακλής 1908» στα αθλητικά και κοινωνικά δρώμενα της χώρας.

    Με την παρούσα διάταξη επιδιώκεται η άμεση εξυπηρέτηση αθλητικών αναγκών των μελών του Σωματείου και η εκπλήρωση αθλητικών σκοπών κατά τον προορισμό της χρήσης των ακινήτων.

    Λόγω προβλημάτων που αντιμετωπίζει το Σωματείο προς το οποίο έγινε η παραχώρηση, δεν είναι εφικτή η ακώλυτη χρήση των ακινήτων.

    11ον. Επιταχύνονται οι διαδικασίες, προκειμένου να ξεκινήσουν τα έργα που θα χρηματοδοτηθούν από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

    Διάταξη του παρόντος σχεδίου νόμου προβλέπει ότι, μέχρι την έγκριση του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, είναι δυνατή η ένταξη έργων τα οποία προγραμματίζεται να χρηματοδοτηθούν από το Ταμείο στο εθνικό σκέλος του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων.

     

    Κυρίες και Κύριοι Συνάδελφοι,

    Αποδεικνύεται έμπρακτα ότι η Κυβέρνηση, για ακόμη μια φορά, επέδειξε εγρήγορση και αποφασιστικότητα στην αντιμετώπιση των προκλήσεων που γεννά η εν εξελίξει πανδημία του κορονοϊού.

    Με συνεκτικό σχέδιο και στοχευμένες δράσεις, προσαρμόζει και εμπλουτίζει άμεσα τις πολιτικές της, διασφαλίζοντας τη μεγαλύτερη δυνατή στήριξη της κοινωνίας και της οικονομίας.

    Διορθώνει στρεβλώσεις του παρελθόντος, επιλύει προβλήματα του παρόντος και στέκεται έτοιμη να αδράξει τις ευκαιρίες του μέλλοντος.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου