Σελίδες

Κυριακή 21 Απριλίου 2024

Νέος Κώδικάς Φορολογικής Διαδικασίας (ΚΦΔ) και πρόστιμα Γράφει ο Απόστολος Αλωνιάτης Οδηγίες για την βραχυχρόνια μίσθωση Τέλος επιτηδεύματος


 

Νέος Κώδικάς Φορολογικής Διαδικασίας (ΚΦΔ) και πρόστιμα

Γράφει ο Απόστολος Αλωνιάτης

 Οδηγίες για την βραχυχρόνια μίσθωση  

Τέλος επιτηδεύματος

 

Αναφερθήκαμε συνοπτικά στο προηγούμενο άρθρο μας στις αλλαγές στον Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας που κατατέθηκε στην βουλή για να ψηφιστεί. (αναφερόμαστε στον νόμο πλέον του κράτους Ν. 5104 (ΦΕΚ Α 58/19.4.2024), «Κώδικας Φορολογικής Διαδικασίας και άλλες διατάξεις».  

Θα θέλαμε για μια ακόμη φορά να κάνουμε μια παρατήρηση γιατί δεν είδαμε καμία βελτίωση πάνω σε αυτό το θέμα.

Οι ποινές που επιβάλει το κράτος δεν πρέπει να είναι τιμωρητικές αλλά παιδευτικές. Δηλαδή δεν πρέπει να έχουν στόχο την εξόντωση των επιχειρήσεων αλλά την συμμόρφωση τους.

Επιπρόσθετα θα πρέπει να είναι αναλογικές και να μην ακολουθούν την παλιά λογική που ήθελε τα πρόστιμα και οι λοιπές ποινές να επιβάλλονται βάσει των βιβλίων τους αλλά βάσει της δυνατότητας αποπληρωμής τους.

Επισημαίνουμε λοιπόν και στο νέο Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας επικρατεί ακόμη η παλιά λογική επιβολής των προστίμων. Έτσι μια επιχείρηση που μπορεί να έχει κύκλο εργασιών (τζίρο) π.χ. 900.000 ευρώ , επειδή έχει απλογραφικά βιβλία να του επιβάλλεται πρόστιμο 250 ευρώ για μια εκπρόθεσμη δήλωση και μια εταιρία Α.Ε., Ε.Π.Ε. ή Ι.Κ.Ε. , επειδή από τον ιδρυτικό τους νόμο πρέπει να έχει διπλογραφικά βιβλία έχουν πρόστιμο για την ίδια περίπτωση 500 ευρώ και ας έχουν κύκλο εργασιών (τζίρο) π.χ. 200.000 ευρώ.

Που αλήθεια είναι η αναλογικότητα που πρέπει να ακολουθεί το κράτος;

Ένα ακόμη σοβαρό θέμα που υπάρχει είναι αυτό με την διαβίβαση στοιχείων λιανικής από το esend , δηλαδή του πληροφοριακού συστήματος των φορολογικών  ταμειακών μηχανών και των ΦΗΜ γενικώς.

Στο άρθρο 54η :  Κυρώσεις για τη μη διαβίβαση δεδομένων στοιχείων λιανικής πώλησης, που εκδίδονται μέσω Φορολογικού Ηλεκτρονικού Μηχανισμού (Φ.Η.Μ.) -

Σε περίπτωση μη διαβίβασης των δεδομένων της ΦΗΜ στο E-send, στη επιχείρηση επιβάλλονται:

Α) Πρόστιμα που συνάδουν με τα πρόστιμα της μη έκδοσης αποδείξεων, ενώ οι αποδείξεις έχουν εκδοθεί από νόμιμη και πιστοποιημένη Φορολογική Ταμειακή Μηχανή.

Παράβαση

Πρόστιμο διάταξης άρθρου 54η ΚΦΔ

(άρθρο 58 στο νέο  ΚΦΔ)

Α) Μη διαβίβαση συνόψεων εκδοθέντων παραστατικών εσόδων λιανικής, σε esend που επιβαρύνονται με  ΦΠΑ

 

 

 

 

 

Πρόστιμο ίσο με το (50%) του ποσού του Φ.Π.Α. των μη διαβιβασθέντων στοιχείων, ανά φορολογικό έλεγχο:

 

 

 

ΟΧΙ κατώτερο των 250 ευρώ για  απλογραφικά βιβλία

 

ΟΧΙ κατώτερο των 500 ευρώ για διπλογραφικά βιβλία

 

Β) Για κάθε μη διαβιβασθέν στοιχείο λιανικής, σε esend που ΔΕΝ  επιβαρύνεται με Φ.Π.Α.

 

 

 

 

500 ευρώ για  απλογραφικά βιβλία

---------------------------------

1.000 ευρώ για διπλογραφικά βιβλία

 

Πρόστιμο ανά φορολογικό έλεγχο:

 

 

 

 

 

«Σε περίπτωση υποτροπής επιβάλλεται πρόστιμο ίσο με το διπλάσιο του ύψους του προβλεπόμενου προστίμου».

Δηλαδή σε περίπτωση κάθε επόμενης ίδιας παράβασης που  διαπιστώνεται, στο πλαίσιο μεταγενέστερου ελέγχου εντός πενταετίας από την έκδοση της αρχικής πράξης,  επιβάλλεται πρόστιμο ίσο με το διπλάσιο του ύψους του  προβλεπόμενου προστίμου

Β) Κλείσιμο της επιχείρησης 

Με τον Ν.2523/1997 Αρ.13 παρ.1, μετά από διαπίστωση σε μερικό επιτόπιο έλεγχο.

        i.            Εφόσον, από τον ίδιο μερικό επιτόπιο φορολογικό έλεγχο διαπιστώνεται          η  μη διαβίβαση στο Πληροφοριακό Σύστημα Φορολογικών Ηλεκτρονικών  Μηχανισμών (ΦΗΜ) της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ),  πλέον των δέκα (10) στοιχείων λιανικής πώλησης που έχουν εκδοθεί μέσω  Φορολογικού Ηλεκτρονικού Μηχανισμού (ΦΗΜ), ή, ανεξαρτήτως του πλήθους αυτών, ότι η μη διαβιβασθείσα αξία των αγαθών ή των υπηρεσιών  υπερβαίνει τα πεντακόσια (500) ευρώ, αναστέλλεται άμεσα για σαράντα  οκτώ (48) ώρες, η λειτουργία της επαγγελματικής εγκατάστασης στην οποία  διενεργήθηκε ο έλεγχος

       ii.            Εάν, εντός του ίδιου ή του επόμενου φορολογικού έτους από τη διαπίστωση των ως άνω παραβάσεων, διαπιστωθεί εκ νέου, από τον ίδιο μερικό επιτόπιο έλεγχο …. η μη διαβίβαση στο Πληροφοριακό  Σύστημα (ΦΗΜ) της ΑΑΔΕ τουλάχιστον τριών (3) στοιχείων λιανικής  πώλησης που έχουν εκδοθεί μέσω ΦΗΜ, ανεξαρτήτως αξίας αυτών,  στην ίδια ή σε άλλη επαγγελματική εγκατάσταση του υπόχρεου, η  λειτουργία της επαγγελματικής εγκατάστασης στην οποία διενεργήθηκε ο έλεγχος αναστέλλεται αμελλητί για ενενήντα έξι (96)  ώρες

     iii.            Σε κάθε επόμενη διαπίστωση από τον ίδιο μερικό επιτόπιο έλεγχο  των παραβάσεων του προηγούμενου εδαφίου εντός δύο (2) φορολογικών ετών από τη διαπίστωσή τους σε οποιαδήποτε  επαγγελματική εγκατάσταση του υπόχρεου, η λειτουργία της επαγγελματικής εγκατάστασης στην οποία διενεργήθηκε ο έλεγχος αναστέλλεται αμελλητί για δέκα (10) ημέρες

Δεν είναι μόνο το κλείσιμο της επιχείρησης , είναι και η διαπόμπευση που αυτή δέχεται. Η μη αποστολή στο esend, θεωρείται ως φοροδιαφυγή, άσχετο αν τα έσοδα της ταμειακής μηχανής είναι περασμένα στα βιβλία της επιχείρησης και ανεβασμένα στο myDATA. Η διαπόμπευση δεν γίνεται μόνο από τα δελτία τύπου της ΑΑΔΕ ή τα μέσα μαζικής ενημέρωσης, αλλά στην τοπική κοινωνία , αφού πέρα από το κλείσιμο στην πρόσοψη του καταστήματος μπαίνει και σχετική κορδέλα.

Για ένα δίκαιο κράτος και μια φορολογική διοίκηση που σέβεται τον πολίτη θα έπρεπε, πριν από τα πρόστιμα και την διαπόμπευση της επιχείρησης να εξετάζεται αν υπάρχει τεχνικό ή άλλο πρόβλημα και αν πράγματι υπάρχει υπαιτιότητα της επιχείρησης στην μη ενημέρωση του esend.

Οι λογιστές φοροτεχνικοί έχουν προτείνει να συμπληρωθεί μια δίκαιη διάταξη  στο σχετικό άρθρο στον νέο κώδικα (ΚΦΔ),κατά την άποψη μου.

«Το πρόστιμο της παρούσας παραγράφου δεν επιβάλλεται, εφόσον η μη διαβίβαση οφείλεται σε ανωτέρα βία ή τεχνικό πρόβλημα και δεν επηρεάζει τη συμμόρφωση με τις φορολογικές υποχρεώσεις και την υποβολή φορολογικών δηλώσεων ή εφόσον με οποιοδήποτε πρόσφορο μέσο είναι δυνατός ο προσδιορισμός της φορολογητέας ύλης και των αντίστοιχων φορολογικών υποχρεώσεων.»

Βραχυχρόνιες μισθώσεις και φορολόγησή τους

Οδηγίες για την εφαρμογή της νέας νομοθεσίας για τις βραχυχρόνιες μισθώσεις, σε όλα τα φορολογικά αντικείμενα, φορολογικό , κώδικά ΦΠΑ, φορολογικές υποχρεώσεις και τέλη Ανθεκτικότητας στην Κλιματική Κρίση και Παρεπιδημούντων Του άρθρου 1 Του Ν.339/1976, έδωσε η διοίκηση με την εγκύκλιο  Ε 2024/2024 «Θέμα: Παροχή διευκρινίσεων αναφορικά με τη φορολογική αντιμετώπιση των βραχυχρόνιων μισθώσεων στο πλαίσιο της οικονομίας του διαμοιρασμού μετά τις τροποποιήσεις που επήλθαν με τις διατάξεις του ν.5073/2023»

Συνοπτικά η εγκύκλιος που αφορά κάθε φυσικό και νομικό πρόσωπο ή νομική οντότητα που εκμεταλλεύεται ακίνητα για βραχυχρόνια μίσθωση καθώς και κάθε πρόσωπο που συμβάλλεται ως μισθωτής με τα πρόσωπα αυτά.

Με αφορμή τις τροποποιήσεις που επήλθαν στο νομοθετικό πλαίσιο για τις βραχυχρόνιες μισθώσεις σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 5073/2023, παρέχονται οι ακόλουθες διευκρινίσεις με σκοπό την ορθή και ομοιόμορφη εφαρμογή των νέων διατάξεων:

Α. Φυσικά Πρόσωπα

Το εισόδημα που αποκτούν από τη βραχυχρόνια μίσθωση ακινήτων, θεωρείται εισόδημα από:

• ακίνητη περιουσία και απαλλάσσεται από τον ΦΠΑ, εφόσον η βραχυχρόνια μίσθωση αφορά μέχρι δύο (2) ακίνητα

• επιχειρηματική δραστηριότητα και υπάγεται σε μειωμένο συντελεστή ΦΠΑ 13%, εφόσον η βραχυχρόνια μίσθωση αφορά από τρία (3) ακίνητα και άνω.

Προκειμένου το εισόδημα των φυσικών προσώπων να υπαχθεί στην αντίστοιχη κατηγορία, λαμβάνονται υπ’ όψη:

• το πλήθος των Αριθμών Μητρώου Ακινήτου (ΑΜΑ) που έχουν καταχωρηθεί, το οποίο δεν ταυτίζεται απαραίτητα με το πλήθος των ακινήτων. Σε περιπτώσεις διακριτής εκμετάλλευσης δωματίων στο ίδιο ακίνητο, αντιστοιχούν περισσότεροι ΑΜΑ. Για παράδειγμα, εάν στο ίδιο διαμέρισμα διατίθενται ξεχωριστά τρία (3) δωμάτια, με διαφορετικούς ΑΜΑ, τα αντίστοιχα εισοδήματα θα αντιμετωπισθούν ως εισόδημα από επιχειρηματική δραστηριότητα και θα επιβαρυνθούν με ΦΠΑ 13%.

• η πρόθεση εκμετάλλευσης των ακινήτων αυτών, η οποία αποδεικνύεται από την καταχώρησή τους στο Μητρώο Ακινήτων Βραχυχρόνιας Διαμονής, χωρίς να εξετάζεται και η απόκτηση ή μη εσόδων από την εκμετάλλευσή τους.

Β. Νομικά Πρόσωπα

Το εισόδημα που αποκτούν από την βραχυχρόνια μίσθωση ακινήτων φορολογείται ως εισόδημα από επιχειρηματική δραστηριότητα σε κάθε περίπτωση, ανεξάρτητα από τον αριθμό των ακινήτων από τα οποία προέρχεται και υπάγεται σε μειωμένο συντελεστή ΦΠΑ 13%.

Περαιτέρω, διευκρινίζεται ότι τα πρόσωπα που εμφανίζονται ως δικαιούχοι εισοδήματος στο Μητρώο Ακινήτων Βραχυχρόνιας Διαμονής, δηλαδή τα φυσικά πρόσωπα που εκμεταλλεύονται πάνω από δύο ακίνητα και τα νομικά πρόσωπα ανεξαρτήτως αριθμού ακινήτων, υποχρεούνται να:

• προβούν σε δήλωση έναρξης ή μεταβολής ΚΑΔ, εντός τριάντα (30) ημερών από την έκδοση της Εγκυκλίου. Τη δήλωση έχουν δυνατότητα να υποβάλουν εντός της ίδιας προθεσμίας και όσα φυσικά πρόσωπα όφειλαν να την έχουν υποβάλει σε προγενέστερη ημερομηνία, κάνοντας αναγωγή στην πραγματική ημερομηνία έναρξης/μεταβολής,

• καταβάλλουν τέλος παρεπιδημούντων,

• περιλαμβάνουν τέλος ανθεκτικότητας στην κλιματική κρίση (ΤΑΚΚ) κατά την έκδοση των ειδικών στοιχείων – αποδείξεων είσπραξης.

Ωστόσο, τονίζεται ότι και τα φυσικά πρόσωπα που εκμεταλλεύονται μέχρι δύο (2) ακίνητα υποχρεούνται να περιλαμβάνουν ΤΑΚΚ κατά την έκδοση των ειδικών στοιχείων – αποδείξεων είσπραξης.

Σημειώνεται ότι τα ανωτέρω αφορούν μισθώσεις που θεωρούνται βραχυχρόνιες, σύμφωνα με το άρθρο 111 του ν. 4446/2016, δηλαδή των οποίων  η διάρκεια δεν υπερβαίνει τις 59 ημέρες.

Τέλος επιτηδεύματος

Θεωρητικά είναι η τελευταία χρονιά που πληρώνουμε τέλος επιτηδεύματος, μιας και η κυβέρνηση έχει εξαγγείλει ότι από του χρόνου θα καταργηθεί το τέλος επιτηδεύματος, χωρίς βέβαια να διευκρινίσει αν αυτό αφορά την καθολική κατάργηση του ή μόνο  τα φυσικά πρόσωπα.

Φετινές δηλώσεις

Μετά τις τελευταίες αλλαγές και την μείωση για τα φυσικά πρόσωπα με εμπορική δραστηριότητα το τέλος επιτηδεύματος έχει διαμορφωθεί ως εξής:

Είδος Επιχείρησης

Ποσό

 

Ατομικές Επιχειρήσεις (ανεξαρτήτως έδρας)

325 € (ήταν 650 €)

 

Ατομική Επιχείρηση Μπλοκάκι

500 €

 

Νομικά Πρόσωπα (έδρα <200.00 κάτοικοι)

800 €

 

Νομικά Πρόσωπα (έδρα πάνω από 200.00 κάτοικοι)

1.000 €

 

Κοινωνικές Συνεταιριστικές (ΚΟΙΝΣΕΠ και Συνεταιρισμοί Εργαζομένων)

 Ισχύει το ίδιο τέλος με τα λοιπά νομικά πρόσωπα

Αστικές Μη Κερδοσκοπικές

500 (400€ έδρα<200.000 κάτοικοι)

Υποκατάστημα Ατομικής

300 €

Υποκατάστημα Νομικού Προσώπου

600 €

Υποκατάστημα Αστικής Μη Κερδοσκοπικής

300 €

 

  Αγρότες

Με το άρθρο   66 του νόμου 5100 (ΦΕΚ Α' 49/05-04-2024), καθίσταται μόνιμη η απαλλαγή από το τέλος επιτηδεύματος για τους αγρότες κανονικού καθεστώτος και τους αλιείς παράκτιας αλιείας, προς υποβοήθηση των επαγγελματικών αυτών ομάδων και κατ' επέκταση τόνωση του πρωτογενούς τομέα.

Ποιο συγκεκριμένα το τελευταίο εδάφιο της παρ. 3 του άρθρου 31 του ν. 3986/2011 (Α' 152), περί επιβολής τέλους επιτηδεύματος, τροποποιήθηκε, ώστε η προβλεπόμενη εξαίρεση από την υποχρέωση καταβολής του τέλους επιτηδεύματος να αφορά κάθε φορολογικό έτος μετά το 2019, και η παρ. 3 διαμορφώνεται ως εξής:

«3. Εξαιρούνται από τις υποχρεώσεις καταβολής του τέλους, εκτός εάν πρόκειται για τουριστικούς τόπους, οι εμπορικές επιχειρήσεις και ελεύθεροι επαγγελματίες που ασκούν τη δραστηριότητά τους σε χωριά με πληθυσμό έως πεντακόσιους (500) κατοίκους και σε νησιά κάτω από τρεις χιλιάδες εκατό (3.100) κατοίκους. Επίσης, εξαιρούνται ατομικές εμπορικές επιχειρήσεις και η ατομική άσκηση ελευθέριου επαγγέλματος, εφόσον δεν έχουν παρέλθει πέντε (5) έτη από την πρώτη έναρξη εργασιών, καθώς και οι περιπτώσεις ατομικών επιχειρήσεων, εφόσον για τον επιτηδευματία υπολείπονται τρία (3) έτη από το έτος της συνταξιοδότησής του. Ως έτος συνταξιοδότησης νοείται το 65ο έτος της ηλικίας.

Από το φορολογικό έτος 2018 και εφεξής, εξαιρούνται από την υποχρέωση καταβολής τέλους οι αγρότες, μέλη αγροτικών συνεταιρισμών που πληρούν τις προϋποθέσεις του άρθρου 8 του ν. 4384/2016 (Α' 78), οι αγροτικοί συνεταιρισμοί, οι σχολικοί συνεταιρισμοί του άρθρου 46 του ν. 1566/1985 (Α' 167), οι Φορείς Κοινωνικής και Αλληλέγγυας Οικονομίας με τη μορφή Κοινωνικής Συνεταιριστικής Επιχείρησης ή Συνεταιρισμού Εργαζομένων, καθώς και οι επιχειρήσεις, ανεξαρτήτως νομικής μορφής, που βρίσκονται σε εκκαθάριση, πτώχευση ή αδράνεια. Σε περίπτωση που η αδράνεια δεν καταλαμβάνει ολόκληρο το φορολογικό έτος, εφαρμόζεται αναλογικά η παρ. 2.

Για τα φορολογικά έτη 2019 και εφεξής εξαιρούνται από την υποχρέωση καταβολής του τέλους επιτηδεύματος οι αγρότες κανονικού καθεστώτος, για τους οποίους έχουν παρέλθει τα πρώτα πέντε (5) έτη από την ημερομηνία τήρησης βιβλίων και ένταξής τους στο κανονικό καθεστώς ΦΠΑ, καθώς και οι αλιείς της παράκτιας αλιείας, που εκμεταλλεύονται, είτε ατομικά είτε με τη μορφή συμπλοιοκτησίας ή κοινωνίας αστικού δικαίου, αλιευτικά σκάφη μέχρι δώδεκα (12) μέτρα, μεταξύ καθέτων.»

Ποιοι εξαιρούνται.

Εκτός από την μόνιμη απαλλαγή των αγροτών, από τον νόμο εξαιρούνται ακόμη

·         Οι αγροτικοί συνεταιρισμοί,

·         Οι σχολικοί συνεταιρισμοί

·         Νομικά Πρόσωπα μη Κερδοσκοπικά ιδιωτικού ή δημοσίου δικαίου κάθε μορφής

·         Διαχειρίσεις Πολυκατοικιών

·         Δημοτικές Επιχειρήσεις Ύδρευσης και Αποχέτευσης Δ.Ε.Υ.Α.

·         Οργανισμοί Εγγείων Βελτιώσεων (ΤΟΕΒ και ΓΟΕΒ)

·         Νομικά Πρόσωπα σε Εκκαθάριση ή Αδράνεια

·         Να θυμίσουμε ότι βάσει αυτών που ισχύουν σήμερα, από το τέλος επιτηδεύματος εξαιρούνται:

·         Βάσει της παραγράφου 3 του άρθρου 31 του Ν.3986/2011 εξαιρούνται από τις υποχρεώσεις καταβολής του τέλους, εκτός εάν πρόκειται για τουριστικούς τόπους, οι εμπορικές επιχειρήσεις και ελεύθεροι επαγγελματίες που ασκούν τη δραστηριότητά τους σε χωριά με πληθυσμό έως πεντακόσιους (500) κατοίκους και σε νησιά κάτω από τρεις χιλιάδες εκατό (3.100) κατοίκους. Επίσης εξαιρούνται ατομικές εμπορικές επιχειρήσεις και η ατομική άσκηση ελευθέριου επαγγέλματος, εφόσον δεν έχουν παρέλθει πέντε (5) έτη από την πρώτη έναρξη εργασιών, καθώς και οι περιπτώσεις ατομικών επιχειρήσεων εφόσον για τον επιτηδευματία υπολείπονται τρία (3) έτη από το έτος της συνταξιοδότησής του. Ως έτος συνταξιοδότησης νοείται το 65ο έτος της ηλικίας.

·         Από το φορολογικό έτος 2018 και εφεξής εξαιρούνται από την υποχρέωση καταβολής τέλους οι αγρότες - μέλη αγροτικών συνεταιρισμών που πληρούν τις προϋποθέσεις του άρθρου 8 του ν. 4384/2016 (Α΄ 78), οι αγροτικοί συνεταιρισμοί, οι σχολικοί συνεταιρισμοί του άρθρου 46 του ν. 1566/1985 (Α΄ 167), οι Φορείς Κοινωνικής και Αλληλέγγυας Οικονομίας με τη μορφή Κοινωνικής Συνεταιριστικής Επιχείρησης ή Συνεταιρισμού Εργαζομένων, καθώς και οι επιχειρήσεις ανεξαρτήτως νομικής μορφής που βρίσκονται σε εκκαθάριση, πτώχευση ή αδράνεια.

·         Σε περίπτωση που η αδράνεια δεν καταλαμβάνει ολόκληρο το φορολογικό έτος εφαρμόζεται αναλογικά η παρ. 2.

 

Προσοχή:

1.            Υποκατάστημα θεωρείται κάθε επαγγελματική εγκατάσταση του επαγγελματία στην ημεδαπή, εκτός της έδρας της επιχείρησης, στην οποία ενεργείται παραγωγική ή συναλλακτική δραστηριότητα. Δεν θεωρούνται ως υποκαταστήματα, για την επιβολή του τέλους επιτηδεύματος, οι προσωρινοί εκθεσιακοί χώροι και οι πρόσκαιρες επαγγελματικές εγκαταστάσεις, που λειτουργούν για χρονικό διάστημα μέχρι 30 ημέρες, οι επαγγελματικές εγκαταστάσεις που στεγάζονται σε διαφορετικούς ορόφους, συνεχόμενους ή μη, του ίδιου κτιριακού συγκροτήματος, οι εγκαταστάσεις τουριστικών καταλυμάτων εντός παραδοσιακών κτισμάτων, σύμφωνα με το Π.Δ.33/1979 που λειτουργούν σε ξεχωριστά κτίρια, αλλά με ενιαία άδεια λειτουργίας, η οποία εντάσσεται ως ενιαία εγκατάσταση στην ίδια τουριστική μονάδα, καθώς και οι αγροτικές εκμεταλλεύσεις της περίπτωσης δ' της παραγράφου 1 του άρθρου 2 του Ν.3874/2010 όπως ισχύει.

2.            Ατομικές επιχειρήσεις «μπλοκάκι». Επαγγελματίες που έχουν έγγραφες συμβάσεις παροχής υπηρεσιών ή συμβάσεων έργου, με φυσικά ή νομικά πρόσωπα ή νομικές οντότητες τα οποία δεν υπερβαίνουν τα 3 ή, εφόσον υπερβαίνουν τον αριθμό αυτόν, 75% του ακαθάριστου εισοδήματος από επιχειρηματική δραστηριότητα προέρχεται από 1 από τα φυσικά ή νομικά πρόσωπα ή νομικές οντότητες που λαμβάνουν τις εν λόγω υπηρεσίες και εφόσον δεν έχει την εμπορική ιδιότητα και δεν διατηρεί επαγγελματική εγκατάσταση που διαφέρει από την κατοικία του. 

Αλωνιάτης Απόστολος

Οικονομολόγος - φοροτεχνικός, Α' Αντιπρόεδρος του Ινστιτούτου Οικονομικών & Φορολογικών Μελετών (Ι.Ο.ΦΟ.Μ), Σύμβουλος Διοίκησης της PROSVASIS AEBE και συγγραφέας.

 Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα Voice (Finance & Markets Voice) , την Κυριακή  21  Απριλίου  2024






 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου