Σελίδες

Δευτέρα 6 Μαΐου 2024

Με ελλείψεις στοιχείων άνοιξαν οι φορολογικές δηλώσεις Γράφει ο Απόστολος Αλωνιάτης – Προσυμπληρωμένες δηλώσεις. Πως τις ξεχωρίζουμε και τι πρέπει να προσέξουμε – Κι άλλη παράταση για την απόσυρση των ΕΑΦΔΣΣ Νέα ψηφιακή εφαρμογή για την καταχώρηση των ραντεβού διασύνδεσης ERP – POS

 

Με ελλείψεις στοιχείων άνοιξαν οι φορολογικές δηλώσεις

Γράφει ο Απόστολος Αλωνιάτης

– Προσυμπληρωμένες δηλώσεις. Πως τις ξεχωρίζουμε και τι πρέπει να προσέξουμε

– Κι άλλη παράταση για την απόσυρση των ΕΑΦΔΣΣ

Νέα ψηφιακή εφαρμογή για την καταχώρηση των ραντεβού διασύνδεσης ERP – POS

Ανοίξαμε λοιπόν και σας περιμένουμε!!

Βέβαια δεν έχουμε ακόμη εκτύπωση του εκκαθαριστικού, δεν έχουμε στοιχεία για τα σπίτια που μένετε , δεν έχουμε επιδοτήσεις από τον ΟΠΕΚΕΠΕ*, δεν έχουμε τόκους και μερίσματα  και μια σειρά άλλα στοιχεία που χρειάζονται για να υποβληθεί μια δήλωση.

(σ.σ. οι βεβαιώσεις για τις επιδοτήσεις ΟΠΕΚΕΠΕ δημοσιοποιήθηκαν στις 30.4.2024)

Επίσης δεν έχουμε και το έντυπο για την φορολογία των νομικών προσώπων, το γνωστό σαν έντυπο «Ν», δηλαδή μικρές λεπτομέρειες που θα λυθούν στην πορεία κατά τον εκπρόσωπο τύπου του υπουργείου Οικονομικών. 

(σ.σ. Το έντυπο Ν δημοσιοποιήθηκε την 1.5.2024)

Κατά τα άλλα και σύμφωνα με την δήλωση του υφυπουργού Οικονομικών , οι δηλώσεις καθυστέρησαν 25 ημέρες , με βάση την 31η Μαρτίου , άρα θα έχουν σαν καταληκτική ημερομηνία την 26 Ιουλίου 2024. Όχι την 31η  Ιουλίου ημέρα Τετάρτη αλλά την 26η  , ημέρα Παρασκευή!, αγνοώντας το τετράμηνο που έχει θεσμοθετηθεί με νόμο, και όλες τις δηλώσεις των αρμοδίων (ΠΟΦΕΕ και Οικονομικό Επιμελητήριο) , ότι το χρονικό διάστημα δεν φτάνει.

[σ.σ. Η απόφαση για την παράταση δημοσιοποιήθηκε Α 1062/23.04.2024 (ΦΕΚ Β' 2532/29-04-2024)]

Προσυμπληρωμένες δηλώσεις

Βέβαια η ημερομηνία για τη  υποβολή των φορολογικών δηλώσεων είναι δυο ταχυτήτων , μιας και σύμφωνα με την ανακοίνωση που εξέδωσε το υπουργείο , οι προσυμπληρωμένες δηλώσεις και αφορά μισθωτούς και συνταξιούχους που έχουν εισοδήματα μόνο με από μισθούς και συντάξεις, έχουν διαφορετικό τρόπο υποβολής.

Προσοχή:

Πριν προβούμε στην ανάλυση για την νέα αυτή αλλαγή:

·         θα θέλαμε να προτρέψουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν , ή ίδιοι ή οι λογιστές τους, έλεγχο στα στοιχεία που υπάρχουν μέσα στο συγκεκριμένο έντυπο και να μην αφεθούν στα στοιχεία που έχει το σύστημα .

·         Ακόμη να μην προβούν αμέσως στην υποβολή της δήλωσης , αν θέλουν να την υποβάλλουν οι ίδιοι γιατί, όπως αναλυτικά θα δούμε παρακάτω, υπάρχει κάτι σαν αποποίηση ευθύνης από την ΑΑΔΕ, αφού το σημείωμα για την προσυμπλήρωση αναφέρει:                                                                                                                                    «Έχουμε προβεί σε προσυμπλήρωση της Δήλωσής σας με βάση το σύνολο των στοιχείων, που μέχρι στιγμής είναι στη διάθεσή μας, και υπολογίσαμε τη φορολογική σας υποχρέωση.»

Συνεπώς θέλει μεγάλη προσοχή γιατί μπορεί τα στοιχεία να έχουν διαφοροποιηθεί από την στιγμή που άνοιξε το σύστημα μέχρι την στιγμή που θα υποβληθεί η δήλωση.

Καλό θα είναι, ειδικά για τους συνταξιούχους, να γίνει έλεγχος με την Βεβαίωση που έχει εκδοθεί από το ή τα ασφαλιστικά, και τα επικουρικά ταμεία, με τα στοιχεία που έχει τo taxis.

Οδηγίες από το υπουργείο

Σύμφωνα με την ανακοίνωση φέτος, για πρώτη φορά, πάνω από 1,3 εκ. φορολογούμενοι, κυρίως μισθωτοί και συνταξιούχοι, δεν θα χρειαστεί να υποβάλουν οι ίδιοι τη δήλωσή τους, αφού θα είναι προσυμπληρωμένη από την ΑΑΔΕ με το σύνολο των στοιχείων που διαθέτει.

Οι φορολογούμενοι που, με βάση τα στοιχεία τους, έχουν επιλεγεί για την παραπάνω διαδικασία, θα λάβουν ειδοποίηση από την ΑΑΔΕ στο e-mail τους, στη θυρίδα «Τα Μηνύματά μου»  της ψηφιακής πύλης myAADE και στο myAADEapp.

Εφόσον οι φορολογούμενοι αυτοί θεωρούν ότι τα στοιχεία είναι ακριβή και δεν υπάρχουν άλλα στοιχεία που δεν έχουν προσυμπληρωθεί, δεν χρειάζεται να κάνουν κάποια ενέργεια για την υποβολή της δήλωσής τους, καθώς αυτή θα οριστικοποιηθεί από την ΑΑΔΕ, με εσωτερική διαδικασία, την Τρίτη 2/7/2024, μετά τη λήξη της αρχικής προθεσμίας υποβολής των δηλώσεων. Σε κάθε περίπτωση, εάν το επιθυμούν, μπορούν να υποβάλουν νωρίτερα τη δήλωσή τους.

Εφόσον τα στοιχεία δεν είναι ακριβή ή ελλείπουν στοιχεία, οι φορολογούμενοι αυτοί υποχρεούνται να τροποποιήσουν ή/και να συμπληρώσουν τα ορθά στοιχεία και να υποβάλουν τη δήλωσή τους, μέχρι την λήξη της προθεσμίας υποβολής της.

Ειδικότερα:

α) μέχρι την Δευτέρα 1/7/2024 μπορούν να υποβάλουν αρχική δήλωση

β) από την Τρίτη 2/7 μέχρι την Παρασκευή 26/7/2024 μπορούν να υποβάλουν τροποποιητική δήλωση, χωρίς κυρώσεις (επέχει θέση αρχικής δήλωσης).

Για τη διευκόλυνσή τους, στην εφαρμογή των δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος έχει δημιουργηθεί ειδικό ψηφιακό αρχείο, που περιλαμβάνει:

• τα στοιχεία που έχει λάβει υπόψη της η ΑΑΔΕ και

• το φορολογικό αποτέλεσμα, χρεωστικό, μηδενικό ή πιστωτικό, που προκύπτει με βάση αυτά.

Τι θα δουν οι φορολογούμενοι

Οι φορολογούμενοι που έχουν επιλεγεί για την προσυμπλήρωση θα δουν, όταν θα μπουν στην εφαρμογή, το παρακάτω μήνυμα:

«Έχετε επιλεγεί για οίκοθεν προσδιορισμό φόρου με βάση το άρθρο 36 του ν. 5104/2024. Δείτε την Ενημέρωση προεκκαθάρισης φόρου /Εισοδημάτων – δαπανών»




Εικόνα 1: Δήλωση 2024 που έχει προσυμπληρωθεί

Αν επιλέξετε την «Ενημέρωση Εισοδημάτων – Δαπανών -προεκκαθάρισης φόρου Υπόχρεου», θα δει την προεκκαθάρισης της δήλωσης του




Εικόνα 2: Προεκκαθάριση Προσυμπληρωμένης Δήλωσης 2024

Που συνοδεύεται από το παρακάτω κείμενο  

«Έχουμε προβεί σε προσυμπλήρωση της Δήλωσής σας με βάση το σύνολο των στοιχείων, που μέχρι στιγμής είναι στη διάθεσή μας, και υπολογίσαμε τη φορολογική σας υποχρέωση.

Εφόσον τα στοιχεία είναι ακριβή και δεν υπάρχουν άλλα στοιχεία που δεν έχουν προσυμπληρωθεί, δεν χρειάζεται να κάνετε κάποια ενέργεια για την υποβολή της δήλωσής σας, καθώς αυτή θα οριστικοποιηθεί  από την υπηρεσία μας,   με   εσωτερική   διαδικασία,  την   Τρίτη   2/7/2024, μετά τη λήξη της αρχικής προθεσμίας υποβολής των δηλώσεων. Σε κάθε περίπτωση, εάν επιθυμείτε, μπορείτε να υποβάλετε νωρίτερα τη δήλωσή σας.

Εφόσον τα στοιχεία δεν είναι ακριβή ή ελλείπουν στοιχεία, υποχρεούστε να τροποποιήσετε ή/και να συμπληρώσετε τα ορθά στοιχεία και να υποβάλετε εσείς τη δήλωσή σας, μέχρι την λήξη της προθεσμίας υποβολής της. Ειδικότερα:

α) μέχρι την Δευτέρα 1/7/2024 μπορείτε να υποβάλετε αρχική δήλωση

β) από την Τρίτη 2/7 μέχρι την Παρασκευή 26/7/2024 μπορείτε να υποβάλετε τροποποιητική δήλωση, χωρίς κυρώσεις (επέχει θέση αρχικής δήλωσης).

Εφόσον μεταβληθούν τα στοιχεία που έχουμε στη διάθεσή  μας για εσάς,  θα ειδοποιηθείτε προκειμένου να επισκεφθείτε εκ νέου την εφαρμογή, να δείτε τα νέα δεδομένα που προκύπτουν για τη φορολογική σας υποχρέωση και, ανάλογα με το χρόνο στον οποίο επήλθε η μεταβολή, να προβείτε στις κατά περίπτωση αναγκαίες ενέργειες.

Ειδικότερα:

α) εάν η μεταβολή επέλθει πριν η δήλωσή σας υποβληθεί, είτε από εσάς, είτε από την υπηρεσία μας με την παραπάνω εσωτερική διαδικασία, εφόσον συμφωνείτε με τη μεταβολή, δεν θα χρειαστεί να προβείτε σε κάποια ενέργεια. Εμείς θα λάβουμε υπόψη μας τα νεότερα δεδομένα και θα υπολογίζουμε τη φορολογική σας υποχρέωση με βάση αυτά.

β) εάν η μεταβολή επέλθει μετά την υποβολή της δήλωσής σας, εφόσον συμφωνείτε με τη μεταβολή, υποχρεούστε να υποβάλετε τροποποιητική δήλωση.

Εφόσον δεν συμφωνείτε με τη μεταβολή, συνιστούμε να επικοινωνήσετε με τον φορολογικό σας σύμβουλο για τις ενέργειες, στις οποίες θα χρειαστεί να προβείτε.

Για περισσότερες διευκρινίσεις μπορείτε να επικοινωνήσετε με το Κέντρο Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων της ΑΑΔΕ, στο τηλέφωνο (+30) 213 162 1000, τις εργάσιμες ημέρες και ώρες 07:30 - 17:00»

Προσοχή: Δεν αποθηκεύουμε την δήλωση

Σημαντικό είναι ότι στην περίπτωση που υπάρχει προσυμπληρωμένη δήλωση, δεν πρέπει να γίνει καμία αλλαγή και καμία αποθήκευση της δήλωσης, διότι δεν θα γίνει νέα ενημέρωση στην περίπτωση που προκύψουν νέα στοιχεία και δεν θα υποβληθεί από την ΑΑΔΕ, πρέπει να την αποστείλει ο ίδιος ο φορολογούμενος ή ο λογιστής – φοροτεχνικός του.

Υποχρεωτική δήλωση ΙΒΑΝ για κατοίκους Ελλάδας

Μια νέα υποχρέωση που μπαίνει στους φορολογούμενους με τις δηλώσεις του 2024, είναι η συμπλήρωση του ΙΒΑΝ, είτε έχουν ποσό για επιστροφή είτε όχι.

Σύμφωνα με την απόφαση  Α.1061/22.4.2024 (ΦΕΚ 2436/Β’/24.4.2024), « Τύπος και περιεχόμενο της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος φυσικών προσώπων φορολογικού έτους 2023, των λοιπών εντύπων και των δικαιολογητικών εγγράφων που συνυποβάλλονται με αυτή. Τύπος και περιεχόμενο της πράξης διοικητικού/διορθωτικού προσδιορισμού φόρου φορολογικών ετών 2023 και εφεξής»

«Άρθρο 7

1. Εάν κατά την ηλεκτρονική υποβολή της δήλωσης με χρήση της διαδικτυακής υπηρεσίας δεν έχει ήδη γνωστοποιηθεί στη Φορολογική Διοίκηση τραπεζικός λογαριασμός (αριθμός ΙΒΑΝ), εμφανίζεται μήνυμα που ενημερώνει για την υποχρέωση γνωστοποίησής του. Η γνωστοποίηση του αριθμού ΙΒΑΝ πραγματοποιείται με υποβολή ηλεκτρονικής Υπεύθυνης Δήλωσης του δικαιούχου στην ψηφιακή πύλη myAADE στην καρτέλα «Μητρώο και Επικοινωνία» της ΑΑΔΕ. Ειδικά για τους φορολογικούς κατοίκους αλλοδαπής και τους ανηλίκους, η υποχρέωση γνωστοποίησης αριθμού ΙΒΑΝ υφίσταται μόνο στην περίπτωση που με βάση τη δήλωση προσδιορίζεται πιστωτικό υπόλοιπο και εκδίδεται πράξη με την οποία συνιστάται και βεβαιώνεται απαίτηση για επιστροφή φόρου.

2. Κατά την υποβολή της δήλωσης της παρ. 1, δίνεται η δυνατότητα μέσω υπερσύνδεσμου στον υπόχρεο να μεταβεί στην αντίστοιχη ηλεκτρονική εφαρμογή, ενώ ο/η σύζυγος/ΜΣΣ θα εισέλθει σε αυτήν, με τους δικούς του/ης κωδικούς πρόσβασης. Κοινός λογαριασμός δε δύναται να δηλώνεται από περισσότερους από δύο δικαιούχους.»

Προσοχή: Αντίστοιχα, γίνεται υποχρεωτική η καταχώριση IBAN για τους φορολογικούς κατοίκους αλλοδαπής που δεν έχουν δηλώσει ΙΒΑΝ και για τους οποίους θα προκύψει δικαίωμα επιστροφής φόρου από τη δήλωση.

Βέβαια πρέπει να επισημάνουμε ότι οι τράπεζες δεν έχουν ενημερωθεί για αυτή την υποχρέωση , με αποτέλεσμα να ζητούν εκκαθαριστικό για το άνοιγμα λογαριασμού. Αυτό δημιουργεί πρόβλημα σε όσους καταθέτουν για πρώτη φορά δήλωση γιατί για να στείλουν την δήλωση θέλουν IBAN , αλλά για να αποκτήσου IBAN πρέπει να καταθέσουν δήλωση.

Ειδοποίηση

Οι φορολογούμενοι που έχουν δηλώσει τον IBAN , ενημερώνονται αμέσως μια και στην πρώτη σελίδα της εφαρμογής υπάρχει σχετική ειδοποίηση.





Εικόνα 3: Δήλωση 2024 με ειδοποίηση για συμπλήρωση IBAN

Κι άλλη παράταση για την απόσυρση των ΕΑΦΣΣ

Και νέα ψηφιακή εφαρμογή για την καταχώρηση των ραντεβού διασύνδεσης ERP-POS

Με την απόφαση της ΑΑΔΕ  Α.1063/2024 (ΦΕΚ Β 2521/26.4.2024),  τροποποιείται η  απόφαση Α.1073/2023 και δίνεται παράταση ως προς την εκπλήρωση της υποχρέωσης απόσυρσης και οριστικής παύσης χρήσης όλων των ΕΑΦΔΣΣ και ιδιαίτερα αυτών που χρησιμοποιούνται σε πρατήρια καυσίμων, καθώς καθοδηγούνται από αντλία καυσίμου και η αντικατάστασή τους παρουσιάζει τεχνικές δυσχέρειες.

Σύμφωνα με την απόφαση αυτή τροποποιούμε την υπό στοιχεία Α.1073/18.5.2023 απόφαση του Διοικητή της Α.Α.Δ.Ε. με θέμα «Απόσυρση από τη χρήση και οριστική παύση Ειδικών Ασφαλών Φορολογικών Διατάξεων Σήμανσης Στοιχείων (ΕΑΦΔΣΣ) για το σύνολο των οντοτήτων. Παύση χρήσης απλών Φορολογικών Ηλεκτρονικών Μηχανισμών (ΦΗΜ) για τις οντότητες εστίασης που λειτουργούν με σερβίρισμα σε τραπεζοκαθίσματα και ορισμός υποχρέωσης χρήσης, ΦΗΜΑΣ Εστιατορίου ή ΦΤΜ Εστιατορίου ή ΑΔΗΜΕ Εστιατορίου» (Β' 4516 και Β'4606), και δίνονται νέες ημερομηνίες ως ακολούθως:

1. Μετά το δεύτερο εδάφιο του άρθρου 1 προστίθενται εδάφια ως εξής:

«Οι ως άνω προθεσμίες του πρώτου και δεύτερου εδαφίου παρατείνονται έως 1.7.2024 και 2.7.2024 αντίστοιχα, υπό την προϋπόθεση ότι υπάρχει σχετικό αποδεικτικό παραγγελίας λοιπών τύπων ΦΗΜ ή έχει υποβληθεί από την οντότητα σχετική δήλωση επιλογής χρήσης της ηλεκτρονικής τιμολόγησης μέσω Παρόχου και αποδοχής της ηλεκτρονικής τιμολόγησης μέσω Παρόχου, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην Α.1035/2020 απόφαση του Υφυπουργού Οικονομικών. Ειδικά, οι οντότητες πρατηρίων καυσίμων παύουν τη χρήση και έχουν υποχρέωση υποβολής δήλωσης οριστικής παύσης των ΕΑΦΔΣΣ που καθοδηγούνται από αντλία καυσίμου έως και 31.10.2024».

2. Το άρθρο 2 αντικαθίσταται ως εξής:

«Άρθρο 2

Παύση χρήσης απλών Φορολογικών Ηλεκτρονικών Μηχανισμών (ΦΗΜ) από τις οντότητες εστίασης που λειτουργούν με σερβίρισμα σε τραπεζοκαθίσματα.

Οι οντότητες εστίασης που λειτουργούν με σερβίρισμα σε τραπεζοκαθίσματα και εκδίδουν τα λογιστικά τους στοιχεία με τη χρήση απλών ΦΗΜ της υπό στοιχεία ΠΟΛ.1220/2012 απόφασης του Υφυπουργού Οικονομικών παύουν τη χρήση αυτών έως και την 1.7.2024.».

3. Μετά το πρώτο εδάφιο της παρ. 1 του άρθρου 3 προστίθεται εδάφιο ως εξής:

«Η προθεσμία του πρώτου εδαφίου παρατείνεται έως 2.7.2024, υπό την προϋπόθεση ότι υπάρχει σχετικό αποδεικτικό παραγγελίας για τους προαναφερθέντες τύπους ΦΗΜ ή έχει υποβληθεί από την οντότητα σχετική δήλωση επιλογής χρήσης της ηλεκτρονικής τιμολόγησης μέσω Παρόχου και αποδοχής της ηλεκτρονικής τιμολόγησης μέσω Παρόχου, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην Α.1035/2020 απόφαση του Υφυπουργού Οικονομικών.».

4. Η παρ. 2 του άρθρου 3 αντικαθίσταται ως εξής:

«Οι οντότητες εστίασης που λειτουργούν με σερβίρισμα σε τραπεζοκαθίσματα και εκδίδουν τα λογιστικά τους στοιχεία με τη χρήση απλών ΦΗΜ, από την 2.7.2024 και εφεξής, έχουν την υποχρέωση χρήσης ΦΗΜΑΣ Εστιατορίου ή ΦΤΜ Εστιατορίου ή ΑΔΗΜΕ Εστιατορίου που πληρούν τις τεχνικές προδιαγραφές που ορίζονται στην υπό στοιχεία Α.1173/2022 ή Παρόχου υπηρεσιών ηλεκτρονικής έκδοσης στοιχείων λιανικής πώλησης.».

5. Η απόφαση αυτή ισχύει από την δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Αθήνα, 25 Απριλίου 2024

Συμπερασματικά:

 

·         Παρατείνεται έως 1.7.2024 (από 30.4.2024), με τις προϋποθέσεις που θέτει η απόφαση, η απόσυρση των ΕΑΦΔΣΣ για όλους.

Επίσης ορίζεται ότι τα πρατήρια καυσίμων παύουν τη χρήση και έχουν υποχρέωση υποβολής δήλωσης οριστικής παύσης των ΕΑΦΔΣΣ που καθοδηγούνται από αντλία καυσίμου έως και 31.10.2024.

·         Παρατείνεται έως 1.7.2024   η παύση απλών ΦΗΜ από τις οντότητες εστίασης που λειτουργούν με σερβίρισμα σε τραπεζοκαθίσματα.

 

·         Παρατείνεται, με τις προϋποθέσεις που θέτει η απόφαση, έως 2.7.2024  (από 1.5.2024) ή υποχρεωτική χρήσης ΦΗΜΑΣ Εστιατορίου ή ΦΤΜ Εστιατορίου ή ΑΔΗΜΕ Εστιατορίου, από τις οντότητες εστίασης που λειτουργούν με σερβίρισμα σε τραπεζοκαθίσματα και εκδίδουν τα λογιστικά τους στοιχεία με τη χρήση ΕΑΦΔΣΣ.

 

Και με ραντεβού.

Σε λειτουργία τίθεται το Μητρώο Παρεχόμενων Υπηρεσιών Τεχνικής Υποστήριξης ERP, σύμφωνα με ανακοίνωση της ΑΑΔΕ.

Οι επιχειρήσεις τεχνικής υποστήριξης ERP πρέπει να καταχωρήσουν έως 31/5 τα προγραμματισμένα ραντεβού με τις υπόχρεες επιχειρήσεις για τη διασύνδεση των ταμειακών συστημάτων τους με τα POS, τα οποία πρέπει να υλοποιηθούν έως την 1/7. Ειδικότερα, με απόφαση του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, Γιώργου Πιτσιλή, (Α.1065/2024) ορίζονται τα παρακάτω:

Α. Για τις επιχειρήσεις τεχνικής υποστήριξης ERP

Οφείλουν να δηλώσουν έως 31/5 το σύνολο των ραντεβού τους, ανάλογα με τον χρόνο υλοποίησής τους, ακολουθώντας το παρακάτω χρονοδιάγραμμα:

Καταχώρηση ραντεβού στο Μητρώο

 

Ημερομηνία προγραμματισμένου ραντεβού 

από 26/4 έως 13/5

από 26/4 έως και 1/7

από 14/5 έως και μία εργάσιμη ημέρα πριν την πραγματοποίησή του ραντεβού

από 26/4 έως και 31/5

από 14/5 έως και την 31/5

από 1/6 έως και 1/7

 

Επισημαίνουμε ότι η προϋπόθεση για την παράταση της προθεσμίας διασύνδεσης έως 1/7 είναι η επιχείρηση να διαθέτει προγραμματισμένο ραντεβού με σκοπό την υλοποίηση διασύνδεσης εντός Ιουνίου 2024.

Η εφαρμογή είναι διαθέσιμη στην ψηφιακή πύλη myAADE (myaade.gov.gr), στη διαδρομή Εφαρμογές > Λοιπές Υπηρεσίες > Μητρώο Παρεχόμενων Υπηρεσιών Τεχνικής Υποστήριξης ERP.

Η Δήλωση Πληροφοριών Χρηστών ERP θα περιλαμβάνει τα εξής:

1. ΑΦΜ Χρήστη ERP

2. Εμπορική ονομασία ERP

3. Ένδειξη (Ν/Ο) μη λειτουργίας της οντότητας Χρήστης ERP έως και την 1η Ιουλίου 2024 λόγω εποχικότητας (προαιρετικό πεδίο).

4. Ημερομηνία προγραμματισμένου ραντεβού, για την υλοποίηση της διασύνδεσης του ERP και του/των ΦΗΜ ή του λογισμικού Παρόχου Υπηρεσιών ηλεκτρονικής έκδοσης στοιχείων με τα Μέσα Πληρωμών που διαθέτει ο Χρήστης ERP.

Β. Για τις υπόχρεες επιχειρήσεις

Μετά την υποβολή της Δήλωσης Πληροφοριών από τις επιχειρήσεις τεχνικής υποστήριξης και από τις 14 Μαΐου οι υπόχρεες επιχειρήσεις οφείλουν:

•    να ελέγξουν τις πληροφορίες στην ψηφιακή πύλη myAADE (myaade.gov.gr) στη διαδρομή Μητρώο και Επικοινωνία > Στοιχεία Επιχείρησης και

•    να διατυπώσουν ενδεχόμενες διαφωνίες με τα καταχωρημένα στοιχεία, επιλέγοντας τη σχετική ένδειξη. Η ΑΑΔΕ θα ενημερώνει την επιχείρηση τεχνικής υποστήριξης ERP ώστε να προχωρήσει στις απαραίτητες διορθώσεις.

Σε περίπτωση που η υπόχρεη επιχείρηση δεν έχει δηλωθεί έως τις 13/5 σε προγραμματισμένο ραντεβού, θα λάβει μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, για την άμεση ανεύρεση επιχείρησης τεχνικής υποστήριξης.

Αλωνιάτης Απόστολος

Οικονομολόγος - φοροτεχνικός, Α' Αντιπρόεδρος του Ινστιτούτου Οικονομικών & Φορολογικών Μελετών (Ι.Ο.ΦΟ.Μ), Σύμβουλος Διοίκησης της PROSVASIS AEBE και συγγραφέας.

 Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα Voice (Finance & Markets Voice) , τo Μ. Σάββατο  4 Μαΐου  2024







Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου