Σελίδες

Τρίτη 12 Νοεμβρίου 2024

Παράταση χρήσης ΕΑΦΔΣΣ και υποβολής του Πίνακα Προσωπικού (Ε4) Γράφει ο Απόστολος Αλωνιάτης Νέες εφαρμογές υποβολής διακοπής εργασιών και κατάθεσης συμφωνητικών ανάληψης τεχνικών έργων άνω των 6.000 ευρώ ‘Άνοιξε η πλατφόρμα υποβολής «ΠΟΘΕΝ ΕΣΧΕΣ»


 

Παράταση χρήσης ΕΑΦΔΣΣ και υποβολής του Πίνακα Προσωπικού (Ε4)

Γράφει ο Απόστολος Αλωνιάτης

Νέες εφαρμογές υποβολής διακοπής εργασιών και κατάθεσης   συμφωνητικών ανάληψης τεχνικών έργων άνω των 6.000 ευρώ

‘Άνοιξε η πλατφόρμα υποβολής «ΠΟΘΕΝ ΕΣΧΕΣ»

 

Με νέες παρατάσεις προσπαθεί η διοίκηση να αντιμετωπίσει προβλήματα που προκύπτουν είτε από τον εφοδιασμό της αγοράς με τα νέα ταμειακά συστήματα (ΦΗΜ – ΦΗΜΑΣ), είτε με την κατάθεση του ετήσιου πίνακα προσωπικού.

Νέα παράταση  για ΕΑΦΔΣΣ

 Με την Α.1155/31.10.2024 (ΦΕΚ 6018/Β’/31.10.2024) με θέμα «Τροποποίηση της υπό στοιχεία Α.1073/2023 απόφασης του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) «Απόσυρση από τη χρήση και οριστική παύση Ειδικών Ασφαλών Φορολογικών Διατάξεων Σήμανσης Στοιχείων (ΕΑΦΔΣΣ) για το σύνολο των οντοτήτων. Παύση χρήσης απλών Φορολογικών Ηλεκτρονικών Μηχανισμών (ΦΗΜ) για τις οντότητες εστίασης που λειτουργούν με σερβίρισμα σε τραπεζοκαθίσματα και ορισμός υποχρέωσης χρήσης, ΦΗΜΑΣ Εστιατορίου ή ΦΤΜ Εστιατορίου ή ΑΔΗΜΕ Εστιατορίου» (Β’ 4516 και Β’ 4606)», η διοίκηση αποφάσισε και νέα παράταση στην απόσυρση των ΕΑΦΔΣΣ, δηλαδή των φορολογικών μηχανών που έχουν νομοθετηθεί από το 2003. Πιο συγκεκριμένα βάσει της απόφασης τροποποιήθηκε  η υπό στοιχεία Α.1073/18.5.2023 απόφαση του Διοικητή της ΑΑΔΕ «Απόσυρση από τη χρήση και οριστική παύση Ειδικών Ασφαλών Φορολογικών Διατάξεων Σήμανσης Στοιχείων (ΕΑΦΔΣΣ) για το σύνολο των οντοτήτων. Παύση χρήσης απλών Φορολογικών Ηλεκτρονικών Μηχανισμών (ΦΗΜ) για τις οντότητες εστίασης που λειτουργούν με σερβίρισμα σε τραπεζοκαθίσματα και ορισμός υποχρέωσης χρήσης, ΦΗΜΑΣ Εστιατορίου ή ΦΤΜ Εστιατορίου ή ΑΔΗΜΕ Εστιατορίου» (Β’ 4516 και Β’ 4606), ως ακολούθως:

 

·         Οι προθεσμίες του πρώτου και δεύτερου εδαφίου της παρ. 1 παρατείνονται έως 31.12.2024 και 01.01.2025 αντίστοιχα, εφόσον οι οντότητες κάνουν χρήση ΕΑΦΔΣΣ ως τμήμα Ταμειακού Συστήματος που διασυνδέεται με Μέσα Πληρωμών και οι σχετικές διασυνδέσεις πληρούν τα οριζόμενα στην περ. δ’ της παρ. 2.5 της υπό στοιχεία Α.1157/2023 απόφασης Διοικητή της ΑΑΔΕ.».

·         Η προθεσμία της περ. α’ παρατείνεται έως την 01.01.2025, εφόσον οι οντότητες κάνουν χρήση ΕΑΦΔΣΣ ως τμήμα Ταμειακού Συστήματος που διασυνδέεται με Μέσα Πληρωμών και οι σχετικές διασυνδέσεις πληρούν τα οριζόμενα στην περ. δ’ της παρ. 2.5 της υπό στοιχεία Α.1157/2023 απόφασης Διοικητή της ΑΑΔΕ.».

Η απόφαση αυτή ισχύει από την δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (31.10.2024)

Δηλαδή οι επιχειρήσεις και οι εταιρίες που έχουν ακόμη σε λειτουργεία τις Ειδικές Ασφαλείς Φορολογικές Διατάξεις Σήμανσης Στοιχείων (ΕΑΦΣΣΔ) και ΦΤΜ εστιατορίων, μπορούν να τις έχουν σε χρήση μέχρι και την 31.12.2024.

Κατάθεση ετήσιου Πίνακα Προσωπικού (Ε4)

Αρκετοί πιστεύουν ότι με την εφαρμογή της ψηφιακής κάρτας θα πρέπει ο Ετήσιος Πίνακας Προσωπικού (Ε4) να καταργηθεί, μιας και το ποιος έχει πάρει άδεια και πόσες ημέρες μπορεί να γίνει γνωστό στο ΕΡΓΑΝΗ, από τα χτυπήματα της ψηφιακής κάρτας.

Υπάρχουν βέβαια και οι ειδικοί που αναφερόμενοί στο θέμα του εντύπου Ε4 αποτυπώνει τις ημέρες που πήρε ένας εργαζόμενος άδεια και όχι πόσες ημέρες δικαιούται να πάρει.

Μύλος δηλαδή!

Τι είναι το Ε4

Ο πίνακας προσωπικού αναφέρεται σε ένα έντυπο που υποχρεούται να υποβάλλει ο εργοδότης μια φορά τον χρόνο, στην αρμόδια υπηρεσία.

Ο πίνακας αυτός υποβάλλεται στο ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ και πρέπει να αναγράφεται η επωνυμία της επιχείρησης, το είδος της, ο τόπος λειτουργίας, καθώς και το ΑΦΜ της.

Ο σκοπός του ετήσιου πίνακα προσωπικού (Εργάνη – Ε4) έγκειται στο γεγονός ότι αναγράφονται τα στοιχεία κάθε υπαλλήλου της επιχείρησης, και πιο συγκεκριμένα:

·         Το ονοματεπώνυμό του

·         Το πατρώνυμο και μητρώνυμο, η ηλικία και η οικογενειακή κατάσταση

·         Ο αριθμός κάρτας πρόσληψης ΟΑΕΔ και ο αριθμός μητρώου ΙΚΑ

·         Τα στοιχεία του τεχνικού ασφάλειας και του γιατρού εργασίας

·         Η διάρκεια εργασίας (ώρες έναρξης και λήξης ημερησίας εργασίας) και το διάλειμμα

·         Οι πάσης φύσεως καταβαλλόμενες αποδοχές

·         Καθώς και ο αριθμός άδειας εργασίας αλλοδαπού, αν φυσικά απασχολείται στην επιχείρηση άτομο αλλοδαπής υπηκοότητας.

Υποχρέωση ανάρτησης

Πέρα από την υποβολή  ο εργοδότης οφείλει να τον αναρτά σε εμφανές σημείο του χώρου εργασίας το οποίο είναι προσιτό στους εργαζομένους, και δεν χρειάζεται να περιέχει τη στήλη με τις καταβαλλόμενες αποδοχές τους.

Προσοχή: Ο πίνακας αυτός πρέπει να προσυπογράφεται υποχρεωτικά και από τον Προϊστάμενο Προσωπικού ή Οικονομικού ή Λογιστηρίου ή τον υπεύθυνο λογιστή που συμπράττει στη σύνταξη του.

Σημείωση: Ο ετήσιος πίνακας προσωπικού αποτελεί την εικόνα της μίας στιγμής. Δηλαδή περιλαμβάνει το προσωπικό που εργάζεται στην εταιρία, ανεξάρτητα αν η σύμβασή τους είναι αορίστου ή περιορισμένου χρόνου, ή αν εργάζονται full ή part-time, την στιγμή που κατατίθεται ο πίνακας. Αν την επόμενη ημέρα προσληφθεί ή απολυθεί εργαζόμενος, πέρα από τα έγγραφα που πρέπει να κατατεθούν για την πρόσληψη ή την απόλυση, ο εργοδότης δεν χρειάζεται να υποβάλει ξανά πίνακα προσωπικού. 

Ο ετήσιος πίνακας προσωπικού υποβάλλεται από 1η έως και 31 Οκτωβρίου κάθε έτους.

Πρόστιμα

Μη υποβολή εμπρόθεσμα

Ο ετήσιος πίνακας προσωπικού θα πρέπει να κατατεθεί χειρόγραφα στο ΣΕΠΕ. Προβλέπεται πρόστιμο για εκπρόθεσμη κατάθεση. Η παράβαση της εκπρόθεσμης κατάθεσης ανήκει στην κατηγορία των “Γενικών παραβάσεων” και χαρακτηρίζεται ως “σημαντική” Ανάλογα με το μέγεθος της επιχείρησης το πρόστιμο κυμαίνεται από 500 έως 3.000 ευρώ. Σε περίπτωση υποτροπής προσαυξάνεται κατά 20%.

Μη υποβολή . Έλεγχος

Προβλέπεται πρόστιμο για μη υποβολή ετήσιου πίνακα προσωπικού. Η παράβαση αυτή ανήκει στην κατηγορία των “Γενικών παραβάσεων” και χαρακτηρίζεται ως “πολύ υψηλής” σοβαρότητας.

Το πρόστιμο κυμαίνεται από 1.800 έως 8.000 ευρώ ανάλογα με το μέγεθος της επιχείρησης, ενώ σε περίπτωση υποτροπής το πρόστιμο προσαυξάνεται κατά 20%.

 Η παράταση

 Δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ η απόφαση 48674/2024 με την οποία τροποποιείται η 40331/Δ1.13521/13-9-2019 απόφασης του Υπουργού Εργασίας και δίνεται παράταση στην υποβολή του ετήσιου πίνακα προσωπικού έως 30.11.2024

Αναλυτικά η απόφαση αναφέρει :

«αποφασίζουμε:

Τροποποιείται η υπό στοιχεία οικ.40331/Δ1.13521/13-9-2019 (Β' 3520) απόφαση του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, ως εξής:

Παρατείνεται για το έτος 2024, η προθεσμία της παρ. η του άρθρου 5Α για την υποβολή της Ψηφιακής δήλωσης Ετήσιου Πίνακα προσωπικού της παρ. 2.5 του άρθρου 2, της υπό στοιχεία οικ. 40331/Δ1. 13521/13-9-2019 απόφασης του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων «Επανακαθορισμός όρων ηλεκτρονικής υποβολής εντύπων αρμοδιότητας Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας (ΣΕΠΕ) και Οργανισμού Απασχολήσεως Εργατικού Δυναμικού (ΟΑΕΔ)» (Β' 3520), έως και την 30η Νοεμβρίου 2024.»

Δυο νέες ηλεκτρονικές υπηρεσίες

Δυο νέες ηλεκτρονικές υπηρεσίες έδωσε σε παραγωγική λειτουργεία η ΑΑΔΕ.

Διακοπή εργασιών 

Ψηφιακά και μέσω αυτοματοποιημένης διαδικασίας επαληθεύσεων γίνεται από τη Δευτέρα 4/11/2024 η διακοπή εργασιών φυσικών και νομικών προσώπων ή οντοτήτων, σύμφωνα με απόφαση του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων. Η νέα διαδικασία περιορίζει σημαντικά τον χρόνο διακοπής εργασιών διευκολύνοντας πάνω από 100.000 φορολογούμενους ετησίως.

Δικαίωμα υποβολής αιτήματος διακοπής εργασιών στη νέα ψηφιακή πλατφόρμα έχουν τα φυσικά και νομικά πρόσωπα καθώς και οι νομικές οντότητες. Εξαιρούνται από την αυτοματοποιημένη διαδικασία και εξακολουθούν να υποβάλλονται μέσω της ψηφιακής εφαρμογής «Τα Αιτήματά μου», αιτήματα διακοπής εργασιών που αφορούν:

• φορολογούμενους σε κατάσταση πτώχευσης,

• αποβιώσαντες,

• αιτία επιχειρηματικής μετατροπής.

Ειδικότερα, οι δικαιούχοι υποβολής μπορούν πλέον να υποβάλλουν το αίτημα για τη διακοπή των εργασιών στην ψηφιακή πύλη myAADE, στη διαδρομή Μητρώο και Επικοινωνία > Αλλαγή Στοιχείων Μητρώου > Διακοπή Εργασιών Επιχείρησης. Με την επιτυχή υποβολή της αίτησης, διενεργούνται αυτοματοποιημένες επαληθεύσεις από τα πληροφοριακά συστήματα της ΑΑΔΕ, για την εξακρίβωση του χρόνου διακοπής εργασιών.

Εφόσον ο αιτούμενος χρόνος διακοπής:

• επαληθεύεται συστημικά, η διαδικασία ολοκληρώνεται στην ψηφιακή εφαρμογή και εκδίδεται ψηφιακά η Βεβαίωση Διακοπής Εργασιών.

• δεν επαληθεύεται συστημικά, δίνεται η δυνατότητα επιλογής στον φορολογούμενο:

- να αποδεχθεί τον προτεινόμενο χρόνο παύσης των εργασιών που προέκυψε από τις επαληθεύσεις ή

- να δρομολογηθεί το αίτημα προς την αρμόδια Υπηρεσία (ΔΟΥ/ΚΕΦΟΔΕ), προκειμένου να αξιολογήσει τους προβαλλόμενους ισχυρισμούς και να ολοκληρώσει τη διαδικασία διακοπής εργασιών, εκδίδοντας σχετική διαπιστωτική πράξη.

Η Βεβαίωση Διακοπής Εργασιών αναρτάται στην ψηφιακή πλατφόρμα και κοινοποιείται στον φορολογούμενο σχετική ειδοποίηση μέσω:

• της ψηφιακής πύλης myAADE, στη διαδρομή Μητρώο και Επικοινωνία > Τα Μηνύματά μου,

• myAADEapp,

• ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.

Προσοχή: Οι φορολογούμενοι που έχουν ήδη υποβάλει αίτημα μέσω της εφαρμογής «Τα Αιτήματά μου», το οποίο δεν έχει ακόμα διεκπεραιωθεί, καλούνται να υποβάλουν εκ νέου το αίτημά τους στη νέα ψηφιακή εφαρμογή.

Για περισσότερες πληροφορίες, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνούν με το Κέντρο Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων (ΚΕΦ) της ΑΑΔΕ στο (+30) 213 162 1000, τις εργάσιμες ημέρες και ώρες 07:30 – 17:00.

Υποβολή συμφωνητικών

Σύμφωνα με την απόφαση Α.1152/2024 δημιουργείται στην Ενιαία Ψηφιακή Πύλη της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr-ΕΨΠ) ηλεκτρονική εφαρμογή για την υποβολή των συμφωνητικών ανάληψης τεχνικών έργων άνω των 6.000 ευρώ από εργολάβο ή υπεργολάβο. Η νέα διαδικασία καταργεί την υποβολή μέσω της υπηρεσίας «Τα Αιτήματά μου».

 Διαδικασία υποβολής και λοιπά θέματα

 α) Τα συμφωνητικά ανάληψης τεχνικών έργων άνω των 6.000 ευρώ από εργολάβο ή υπεργολάβο, τα οποία υποβάλλονται στην ΑΑΔΕ από τον αναθέτοντα το έργο σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 19 του ν. 820/1978, εφεξής αναρτώνται και βεβαιώνονται ψηφιακά, πριν την έναρξη των εργασιών, στην εφαρμογή «Ψηφιακή Βεβαίωση Συμφωνητικών Ανάληψης Τεχνικών Έργων από Εργολάβο/Υπεργολάβο», η οποία είναι προσβάσιμη μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr-ΕΨΠ). Για την ολοκλήρωση της διαδικασίας ψηφιακής βεβαίωσης απαιτείται η επιβεβαίωση του αντισυμβαλλομένου.

β) Το σύνολο των δεδομένων διαβιβάζεται στην ΑΑΔΕ, όπου διατηρούνται μέχρι την παραγραφή του δικαιώματος της Φορολογικής Διοίκησης για την κοινοποίηση πράξης προσδιορισμού του φόρου, σύμφωνα με το άρθρο 37 του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας.

Μεταβατικές διατάξεις

          i.            Από την έναρξη ισχύος της παρούσας, καταργείται η υποβολή των συμφωνητικών ανάληψης τεχνικών έργων από εργολάβο ή υπεργολάβο στην Εφαρμογή Ψηφιακής Υποδοχής και Διαχείρισης Αιτημάτων «Τα Αιτήματά μου» της ψηφιακής πύλης myAADE (myaade.gov.gr).

        ii.            Φορολογούμενοι που έχουν υποβάλει συμφωνητικά ανάληψης τεχνικών έργων από εργολάβο ή υπεργολάβο μέσω της Εφαρμογής Ψηφιακής Υποδοχής και Διαχείρισης Αιτημάτων της ΑΑΔΕ «Τα Αιτήματά μου», τα οποία βρίσκονται σε εκκρεμότητα, θα λάβουν σχετικό ενημερωτικό μήνυμα στην ψηφιακή πύλη myAADE στην εφαρμογή «Μητρώο και Επικοινωνία Τα Μηνύματά μου», που συνοδεύεται από ειδοποίηση στη δηλωθείσα διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου τους για την ανάρτηση και ψηφιακή βεβαίωση αυτών από τους υπόχρεους, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 1, εντός τριών (3) μηνών από την έναρξη ισχύος της παρούσας χωρίς την επιβολή κυρώσεων, ανεξαρτήτως του χρόνου έναρξης εργασιών του έργου που καθορίζεται σε αυτά. Στην περίπτωση αυτή απαιτείται η συμπλήρωση του αριθμού που έλαβε το αίτημα στην εφαρμογή «Τα Αιτήματά μου».

Έναρξη ισχύος

Η παρούσα απόφαση ισχύει από 1.11.2024.

ΠΟΘΕΝ ΕΣΧΕΣ

Άνοιξε η πλατφόρμα υποβολής  «ΠΟΘΕΝ ΕΣΧΕΣ»

Υποβολή Δηλώσεων Περιουσιακής Κατάστασης στο pothen.gr

    Η λειτουργία της πλατφόρμας του ν. 5026/2023, σύμφωνα με την ανακοίνωση της πλατφόρμας η λειτουργία της πλατφόρμας του ν. 5026/2023 όπως τροποποιήθηκε και ισχύει εκκινεί στις

·         4 Νοεμβρίου 2024 για τις ετήσιες ΔΠΚ του έτους 2023 (χρήση 2022) και

·         στις 18 Νοεμβρίου 2024 για τις ετήσιες ΔΠΚ του έτους 2024 (χρήση 2023) και

·         τις αρχικές δηλώσεις όσων απέκτησαν ιδιότητα υπόχρεου από 28.2.2023 έως και 30.9.2024 (ΚΥΑ 65057/23-10-2024, ΦΕΚ Β΄ 5919).

 

Η νέα πλατφόρμα του ν. 5026/2023 αξιοποιεί διαλειτουργικότητα με χρηματοπιστωτικά ιδρύματα (Διαπιστωτική Απόφαση Διαλειτουργικότητας ΦΕΚ 5921/Β/24-10-2024) για την υποστήριξη της συμπλήρωσης των ΔΠΚ από τους υπόχρεους.

Με το άρθρο 17 του ν. 5130/2024 (Α’ 127/1.8.2024), για τις ετήσιες ΔΠΚ ετών 2023 (χρήση 2022) και 2024 (χρήση 2023), καθώς και τις αρχικές δηλώσεις όσων απέκτησαν ιδιότητα υπόχρεου από 28.2.2023 έως και 30.9.2024, καταληκτική ημερομηνία για υποβολή Δ.Π.Κ. και Δ.Ο.Σ. είναι η 31.12.2024.

Εφόσον έχει οριστικοποιηθεί εμπρόθεσμα η δήλωση, επιτρέπεται η υποβολή τροποποιητικής δήλωσης από τον υπόχρεο, εντός 30 ημερών από τη λήξη της προθεσμίας υποβολής, σύμφωνα με το αρ.18 του ν. 5026/2023.

Μέχρι την έναρξη λειτουργίας της πλατφόρμας του ν. 5026/2023, το σύστημα υποβολής του ν. 3213/2003 θα παραμείνει ανοικτό για τις αρχικές δηλώσεις όλων των υπόχρεων.

  Υποχρέωση υποβολής ΔΠΚ και ΔΟΣ έχουν όλα τα φυσικά πρόσωπα (χωρίς διάκριση σε ημεδαπούς ή αλλοδαπούς), για τα οποία συντρέχουν οι προϋποθέσεις κτήσης της ιδιότητας υποχρέου σύμφωνα με τα άρθρα 3-16 του ν. 5026/2023, εκτός αν προβλέπονται ρητές εξαιρέσεις βάσει ειδικών διατάξεων νόμου.  Σύμφωνα με ανακοίνωση της Βουλής:

«Αρ. πρωτ. 1546  /   21.10.2024

Θέμα: «Ενημερωτικό Σημείωμα»

Προς Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων & Ψηφιακής Διακυβέρνησης (Γ.Γ.Π.Σ.Ψ.Δ.)

Σας γνωστοποιούμε απόφαση της Επιτροπής Ελέγχου κατά τη συνεδρίασή της στις 25.9.2024, με ημερομηνία έναρξης εφαρμογής την 01.10.2024:

i) Δεν μπορεί να γίνει αναλογική εφαρμογή της περίπτωσης της παραγράφου δ’ του άρθρου 14 ν. 5026/2023, κατά το μέρος που αυτή εξαιρεί από την υποβολή ΔΠΚ και ΔΟΣ τα φυσικά πρόσωπα που έχουν μία από τις αναφερόμενες στην διάταξη αυτή ιδιότητες (ιδιοκτήτη, εταίρου, βασικού μετόχου, εκτελεστικού μέλους οργάνου διοίκησης και διευθυντικού στελέχους) σε αλλοδαπές επιχειρήσεις που συνάπτουν δημόσιες συμβάσεις και έχουν μόνιμη κατοικία εκτός Ελλάδας, σε κάθε περίπτωση που με βάση τα άρθρα 3-16 του ν. 5026/2023 φέρονται ως υπόχρεα προς υποβολή δήλωσης περιουσιακής κατάστασης φυσικά πρόσωπα αλλοδαπά χωρίς μόνιμη κατοικία στην Ελλάδα,

 ii) Η υποχρέωση υποβολής ΔΠΚ και ΔΟΣ ισχύει για όλα τα φυσικά πρόσωπα (χωρίς διάκριση σε ημεδαπούς ή αλλοδαπούς) για τα οποία συντρέχουν οι προϋποθέσεις κτήσης της ιδιότητας υποχρέου σύμφωνα με τα άρθρα 3-16 του ν. 5026/2023, εκτός αν προβλέπονται ρητές εξαιρέσεις βάσει ειδικών διατάξεων νόμου.

Αναλυτικές οδηγίες για τη συμπλήρωση των δηλώσεων, υπάρχουν στα παραρτήματα της  ΚΥΑ 65057/22.10.2024.

Καταληκτική ημερομηνία για την υποβολή του ΠΟΘΕΝ ΕΣΧΕΣ, είναι η 31η Δεκεμβρίου 2024. **

**Προβλήματα

Το σύστημα μπορεί να άνοιξε , αλλά έχει πολλά προβλήματα και ουσιαστικά δεν είναι ακόμη έτοιμο για την παραλαβή των δηλώσεων.

Σε μήνυμα που στάλθηκε μέσω της νέας εφαρμογής "ΠΟΘΕΝ ΕΣΧΕΣ" για ένα ερώτημα και μας κάλεσαν και  μας είπαν να μη στείλουμε  καμία δήλωση ακόμη, ούτε να μπούμε στον κόπο να ετοιμάσουμε καμία, γιατί το σύστημα έχει ένα σωρό προβλήματα. Κι εκτιμάτε ότι η 31/12 δεν θα είναι η καταληκτική ημερομηνία, θα δοθεί παράταση.

Αλωνιάτης Απόστολος

 Οικονομολόγος - φοροτεχνικός, Α' Αντιπρόεδρος του Ινστιτούτου Οικονομικών & Φορολογικών Μελετών (Ι.Ο.ΦΟ.Μ), Σύμβουλος Διοίκησης της PROSVASIS AEBE και συγγραφέας.

  Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα Voice (Finance & Markets Voice) , την Κυριακή  10  Νοεμβρίου  2024.

 








Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου