Σελίδες

Δευτέρα 9 Ιανουαρίου 2012

Εως και 346% αυξήθηκαν οι καταθέσεις πινακίδων Ι.Χ.!

ΕΙΔΗΣΕΙΣ :: ΕΛΛΑΔΑ

Εως και 346% αυξήθηκαν οι καταθέσεις πινακίδων Ι.Χ.!
Εως και 346% αυξήθηκαν οι καταθέσεις πινακίδων Ι.Χ.!
«Μαύρη τρύπα» 400 εκατ. ευρώ θα δημιουργήσει στον προϋπολογισμό η κατάθεση των πινακίδων - Χιλιάδες ιδιοκτήτες Ι.Χ. στρέφονται στη λύση του υποκυβισμού ώστε να μειώσουν το κόστος χρήσης - Πολλές οικογένειες μένουν χωρίς Ι.Χ. εξαιτίας του κόστους χρήσης
6/1/2012 4:00:04 μμ
Του Γιώργου Ανδρή
andris@pegasus.gr
Το αδιαχώρητο εξακολουθεί να γίνεται στις εφορίες όλης της χώρας καθώς οι ιδιοκτήτες Ι.Χ. φαίνεται πως εκμεταλλεύτηκαν την παράταση που έδωσε η κυβέρνηση για την εξόφληση των Τελών Κυκλοφορίας αλλά και την κατάθεση πινακίδων έως τις 13 Ιανουαρίου του 2012. Μάλιστα σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίηση η «ΗτΣ» η αύξηση που καταγράφεται στις κατά τόπους εφορίες ξεπερνά ακόμη και το 300% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2010 ενώ οι υπάλληλοι των ΔΟΥ εκτιμούν πως θα καταρριφθεί το ρεκόρ του 2009 που κατατέθηκαν περισσότερες από 200.000 πινακίδες κυκλοφορίας.
Παράλληλα, για πρώτη φορά οι υπάλληλοι είδαν ανθρώπους να καταθέτουν τις πινακίδες κυκλοφορίας των μοναδικών οχημάτων που είχαν στην κατοχή τους τα οποία βέβαια δεν αφορούσαν σε υπερπολυτελή Ι.Χ. μεγάλου κυβισμού αλλά ακόμη και σε μοντέλα με κινητήρες 1.100 κ.εκ.!
Επίσης γεγονός αποτελεί σε όλες τις εφορίες της Επικράτειας πως οι προσωρινές ακινησίες που πραγματοποιήθηκαν το 2011 διατηρήθηκαν και το 2012 κάτι το οποίο μεταφράζεται σε μεγάλες απώλειες εσόδων για το κράτος από τα Τέλη Κυκλοφορίας. Ειδικότερα βάσει του προϋπολογισμού το κράτος υπολόγιζε να εισπράξει περίπου 1,3 δισ. ευρώ από τα Τέλη Κυκλοφορίας του 2012. Αν αναλογιστεί κανείς πως περίπου 100.000 Ι.Χ. αποσύρθηκαν, εκ των οποίων μόλις 30.000 αντικαταστάθηκαν και με δεδομένο πως οι περίπου 150.000 ακινησίες Ι.Χ. του 2011 διατηρήθηκαν και το 2012 και θα εξακολουθούν να καταθέτουν τις πινακίδες κυκλοφορίας τους χιλιάδες ιδιοκτήτες Ι.Χ. έως τις 13 Ιανουαρίου και βέβαια χιλιάδες Ι.Χ. έχουν εξαχθεί σε άλλα κράτη-μέλη ή μη, τότε πολύ απλά το κράτος θα χάσει εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ και σύμφωνα με εκτιμήσεις στελεχών της αγοράς τα έσοδα δεν πρόκειται να ξεπεράσουν τα 900 εκατ. ευρώ καταγράφοντας απώλειες 400 εκατ. ευρώ!
Ενα ακόμη μεγάλο θέμα που προκύπτει από τις αθρόες καταθέσεις πινακίδων αφορά στην ακινητοποίηση των συγκεκριμένων αυτοκινήτων στο δρόμο και όχι σε κάποιο πάρκινγκ που ορίζει ο νόμος. Ηδη τα πρώτα Ι.Χ. χωρίς πινακίδες κυκλοφορίας έχουν καταλάβει θέσεις που προορίζονταν για Ι.Χ. που οι ιδιοκτήτες τους έχουν πληρώσει τα Τέλη του 2012 και το φαινόμενο αναμένεται να ενταθεί τις προσεχείς ημέρες.
Τέλη Κυκλοφορίας
Η προμήθεια των Τελών Κυκλοφορίας για το 2012 μπορεί επίσης να πραγματοποιηθεί έως τις 13 Ιανουαρίου του τρέχοντος έτους.
Ωστόσο, σύμφωνα με όσα αναφέρουν στελέχη των εφοριών στην «ΗτΣ» οι ιδιοκτήτες Ι.Χ. που μεταβαίνουν στις εφορίες για να προμηθευτούν το σήμα των Τελών προσκομίζουν μόνο το ειδοποιητήριο που τους είχε αποσταλεί και με αυτό θα μπορούσαν να παραλάβουν το σήμα από οπουδήποτε και δεν έχουν μαζί τους την Αδεια Κυκλοφορίας του οχήματός τους με αποτέλεσμα να δημιουργούνται τεράστιες ουρές. Ο λόγος είναι απλός, καθώς με την Αδεια Κυκλοφορίας ο υπάλληλος μπορεί αμέσως να εκδώσει την εντολή πληρωμής ενώ με το ειδοποιητήριο θα πρέπει να μπει σε άλλο σύστημα ώστε να βεβαιώσει τόσο τον κυβισμό του κινητήρα όσο και τον τρόπο υπολογισμού των Τελών (βάσει ρύπων ή βάσει κυλινδρισμού).
Οπότε καλό θα ήταν όσοι ιδιοκτήτες Ι.Χ. μεταβαίνουν έως τις 13 Ιανουαρίου στις εφορίες να προσκομίζουν την Αδεια Κυκλοφορίας του οχήματός τους και όχι το ειδοποιητήριο καταβολής των Τελών...
Αλλάζουν πινακίδες και ξεφεύγουν...
Με ραγδαίους ρυθμούς αυξάνεται ο αριθμός των μεταναστών που διαμένουν και εργάζονται στην Ελλάδα αλλά και Ελλήνων επιχειρηματιών οι οποίοι σπεύδουν να αλλάξουν πινακίδες κυκλοφορίας στα οχήματά τους για να γλιτώσουν τα αυξημένα Τέλη και τα τεκμήρια. Ειδικότερα οι μετανάστες μεταβαίνουν στη χώρα τους (Αλβανία, Βουλγαρία, Πολωνία, Ρουμανία) αλλάζοντας τις ελληνικές πινακίδες με αντίστοιχες της χώρας τους και ξεφεύγουν απ' όλα τα χαράτσια της Ελλάδας...
Η διαδικασία είναι απλή και το μόνο που χρειάζεται να κάνουν είναι να παραδώσουν τις ελληνικές πινακίδες κυκλοφορίας τους στις κατά τόπους Διευθύνσεις Μεταφορών.
Οσον αφορά στους Ελληνες επιχειρηματίες η σύσταση μιας εταιρείας στη γειτονική Βουλγαρία στοιχίζει μόλις 1 ευρώ ενώ με ένα ετήσιο κόμιστρο περίπου 1.000 ευρώ εταιρείες αναλαμβάνουν την «τακτοποίηση» των φορολογικών τους δεδομένων όπως επίσης και την αποστολή των Τελών Κυκλοφορίας αλλά και των Δελτίων Τεχνικών Ελέγχων... Ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες, στελέχη του υπουργείου Οικονομικών της Ελλάδας έχουν προβεί σε μια άτυπη συνεργασία με τους Βούλγαρους ομολόγους τους ώστε να βεβαιώσουν ποιοι από τους Ελληνες που δραστηριοποιούνται στη γειτονική χώρα έχουν πραγματικές εταιρείες και ποιοι «μαϊμούδες».
«Διάσημος» ο υποκυβισμός!
Το θέμα του υποκυβισμού έχει προκαλέσει το ενδιαφέρον πάρα πολλών ιδιοκτητών Ι.Χ. καθώς με την τοποθέτηση μικρότερου κινητήρα μπορούν να γλιτώσουν από τα υψηλά Τέλη Κυκλοφορίας αλλά και τα Τεκμήρια.
Μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες, οι «παράγκες» έξω από τις Διευθύνσεις Μεταφορών έχουν πάρα πολλή δουλειά καθώς οι περισσότεροι ενδιαφερόμενοι επιθυμούν να αλλάξουν τον κινητήρα μόνο στα χαρτιά δίδοντας το ανάλογο τίμημα βέβαια. Οι τιμές εκκίνησης για αλλαγή του κυβισμού μόνο στα χαρτιά ξεκινούν από τα 500 ευρώ και μπορούν να ξεπεράσουν και τις 3.000 ευρώ ανάλογα με την περίπτωση!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου