Σελίδες

Πέμπτη 24 Ιουλίου 2014

Όσα πρέπει να γνωρίζετε για την εκπρόθεσμη διακοπή επιχειρήσεων και εταιριών με ευνοϊκούς όρους

Όσα πρέπει να γνωρίζετε για την εκπρόθεσμη διακοπή επιχειρήσεων και εταιριών με ευνοϊκούς όρους

Του Απόστολου Αλωνιάτη*
Με την αλλαγή του φορολογικού νόμου, καταργήθηκαν, από 1.1.2014, και όλες οι σχετικές αποφάσεις που αφορούσαν διάφορες διαδικασίες σχετικά με την εκπρόθεσμη διακοπή των επιχειρήσεων (ατομικές επιχειρήσεις) και εταιριών (νομικών προσώπων οποιασδήποτε μορφής).
Το υπουργείο Οικονομικών με δύο αποφάσεις του, έδωσε σχετική παράταση στις εκπρόθεσμες διακοπές , που τελειώνουν στις 25.7.2014.
Ημερομηνία που, κατά την άποψή μας, πρέπει να παραταθεί τουλάχιστον μέχρι το τέλος του χρόνου, μιας και όσοι προσπαθούν να κάνουν εκπρόθεσμες διακοπές αντιμετωπίζουν τεράστια γραφειοκρατικά προβλήματα , τόσο με το Γ.Ε.ΜΗ (Γενικό Εμπορικό Μητρώο), όσο και με την έκδοση διαδικαστικών αποφάσεων, στις περιπτώσεις που αυτές είναι αναγκαίες.
Πέρα από την παράταση από το υπουργείο οικονομικών, που όπως είπαμε είναι αναγκαία, χρειάζεται και οι άλλες  δημόσιες υπηρεσίες που εμπλέκονται, να δείξουν περισσότερη ευελιξία σε αυτά τα θέματα.
Δεν μπορεί, για παράδειγμα να εγγράψεις αναγκαστικά μία εταιρία στο Γ.Ε.ΜΗ και να την κλείσεις με εκπρόθεσμη διακοπή στο τέλος του 2009, που δεν υπήρχε αυτή η υπηρεσία.
Διαδικασία κλεισίματος    
Για τις διαδικασίες του εκπρόθεσμου κλεισίματος με ευνοϊκούς όρους, υπάρχουν τρία έγγραφα του υπουργείου οικονομικών που δίνουν τις κατευθύνσεις.
Εμείς απλά θέλουμε να θυμίσουμε ότι:
α) Για τα νομικά πρόσωπα απαιτούνται: έγγραφα λύσης του νομικού προσώπου, εγγραφή , αν δεν είναι εγγεγραμμένο, στο ΓΕΜΗ και κατάθεση στην ίδια υπηρεσία της λύσης του και κατόπιν διαδικασίες στην Δ.Ο.Υ.
β) Τα νομικά πρόσωπα μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα  δεν χρειάζονται εγγραφή στο Γ.Ε.ΜΗ, αλλά απλό έγγραφο λύσης από το πρωτοδικείο.
γ) Η εκπρόθεσμη λύση έχει πρόστιμο έως 100 ευρώ , ανάλογα με την Δ.Ο.Υ.  
Παραθέτουμε τα σχετικά έγγραφα του υπουργείου , με χρονολογική σειρά έκδοσης:
Παροχή διευκρινίσεων σχετικά με την εκπρόθεσμη υποβολή δήλωσης διακοπής εργασιών
1030160/650/ΔΜ/ΠΟΛ.1068/19.3.2001
 
Με αφορμή την υποβολή ερωτημάτων, σχετικά με τον τρόπο διαπίστωσης του πραγματικού χρόνου διακοπής εργασιών των επιτηδευματιών στις περιπτώσεις που η δήλωση διακοπής εργασιών υποβάλλεται εκπρόθεσμα, σας πληροφορούμε τα εξής:
 
1. Με τις διατάξεις της παρ. 1γ’ του άρθρου 36 του Ν.2859/2000 «Κύρωση Κώδικα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας», προβλέπεται ότι η δήλωση οριστικής παύσης εργασιών υποβάλλεται στη ΔΟΥ για μεν τα φυσικά πρόσωπα εντός δέκα (10) ημερών από την οριστική παύση των εργασιών τους, για δε τα νομικά πρόσωπα και τις ενώσεις προσώπων εντός τριάντα (30) ημερών από τη λύση τους.
Σε περίπτωση εκπρόθεσμης υποβολής της ανωτέρω δήλωσης, επιβάλλεται το προβλεπόμενο από τις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 4 του Ν.2523/1997 πρόστιμο, το οποίο κυμαίνεται από 40.000 δρχ. μέχρι 400.000 δρχ., περιοριζόμενο στο 1/3 κατά τη διοικητική επίλυση της διαφοράς. Στο σημείο αυτό διευκρινίζεται ότι, στις περιπτώσεις που η εκπρόθεσμη υποβολή δήλωσης διακοπής εργασιών αναφέρεται σε χρονική περίοδο πριν από την 11.9.1997 (ημερομηνία ισχύος της προαναφερόμενης διάταξης), επιβάλλονται τα παλαιά πρόστιμα της παρ. 1 του άρθρου 48 του Ν.1642/1986 (σχετ. η υπ’ αριθ. 1125403/2171/Α0012/ΠΟΛ.1317/1997 διαταγή).
 
2. Περαιτέρω με την παρ. 7 του άρθρου 8 της υπ’ αριθ. 1068526/2620/ΔΜ/ΠΟΛ.1169/ 9.6.1998 ΑΥΟ, ορίζεται ότι εκπρόθεσμες δηλώσεις μεταβολής ή διακοπής εργασιών πέραν του ενός (1) έτους, υπόκεινται σε έλεγχο για τη διαπίστωση της ορθής εφαρμογής της φορολογικής νομοθεσίας πριν τη χορήγηση της σχετικής βεβαίωσης.
 
3. Με βάση τα ανωτέρω, στις περιπτώσεις εκπρόθεσμης υποβολής δηλώσεων διακοπής εργασιών, θα πρέπει κατά προτεραιότητα να διενεργείται ο προσήκων φορολογικός έλεγχος, προκειμένου να διαπιστώνεται η εκπλήρωση ή μη των φορολογικών υποχρεώσεων του φορολογούμενου (απόδοση ΦΠΑ, ΦΜΥ, φορολογία εισοδήματος, τυχόν υπεραξία άρθρου 13 του Ν.2238/1994 κ.λπ.) και παράλληλα ο πραγματικός χρόνος διακοπής εργασιών.
 
4. Για τη διαπίστωση του πραγματικού χρόνου διακοπής εργασιών, θα λαμβάνονται υποχρεωτικά υπόψη, χωρίς βέβαια να αποκλείονται και περαιτέρω ελεγκτικές επαληθεύσεις, όπου αυτό κρίνεται αναγκαίο, τα εξής στοιχεία:
 
α) Η μη έκδοση και η μη λήψη στοιχείων του ΚΒΣ κατά το κρινόμενο χρονικό διάστημα, καθώς και η μη διενέργεια ενδοκοινοτικών συναλλαγών και η μη ύπαρξη κάθε είδους εγγραφών στα τηρηθέντα βιβλία κατά το ίδιο διάστημα.
Ειδικά για τη μη διενέργεια ενδοκοινοτικών συναλλαγών, θα ζητείται σε κάθε περίπτωση σχετική επιβεβαίωση από το αρμόδιο τμήμα vies της Διεύθυνσης ΦΠΑ.
 
β) Η μη υποβολή φορολογικών δηλώσεων (εισοδήματος, ΦΠΑ κ.λπ.) κατά το παραπάνω διάστημα, για τη συγκεκριμένη δραστηριότητα.
 
γ) Η μη άσκηση από το συγκεκριμένο επιτηδευματία επαγγελματικής δραστηριότητας κατά το ίδιο διάστημα.
Η διαπίστωση αυτή γίνεται, ανάλογα και με τη φύση της δραστηριότητας, με επιτόπιο έλεγχο (αυτοψία) στο χώρο που λειτουργούσε προηγούμενα η επιχείρηση και με παράλληλη υποχρεωτική διερεύνηση και συνεκτίμηση των αντικειμενικών στοιχείων και πληροφοριών που σχετίζονται με την άσκηση ή μη δραστηριότητας κατά το κρινόμενο χρονικό διάστημα (συμφωνητικό μίσθωσης του χώρου που λειτουργούσε προηγούμενα η επιχείρηση σε άλλον μισθωτή και δηλώσεις – Εντυπα Ε2 του εκμισθωτή, σε περίπτωση που το ακίνητο ήταν μισθωμένο, δήλωση ή μη εισοδήματος από ιδιόχρηση, σε περίπτωση που αυτό είναι ιδιόκτητο, υποχρεωτική προσκόμιση αποδεικτικών στοιχείων, π.χ. λογαριασμών ΔΕΗ, σε κάθε περίπτωση που το ακίνητο δηλώνεται κενό κ.λπ.).
 
5. Υστερα από τα ανωτέρω, στις περιπτώσεις που διαπιστώνεται ότι πληρούνται όλες οι ανωτέρω προϋποθέσεις, θα προβαίνετε στην εκπρόθεσμη διακοπή εργασιών του επιτηδευματία, χορηγώντας σ’ αυτόν τη σχετική βεβαίωση, με την επιβολή σε βάρος του τού προβλεπόμενου κατά τα ανωτέρω προστίμου.
Τα ανωτέρω ισχύουν, ανεξάρτητα αν πρόκειται για φυσικό ή νομικό πρόσωπο και ανεξάρτητα από το αντικείμενο εργασιών του επιτηδευματία. Ειδικά, όσον αφορά τα νομικά πρόσωπα (Ο.Ε., Ε.Ε., Ε.Π.Ε., Α.Ε. κ.λπ.), είναι υποχρεωτική η κατάθεση της λύσης του νομικού προσώπου για τη χορήγηση της βεβαίωσης διακοπής εργασιών, χωρίς η ημερομηνία δημοσίευσης της λύσης του νομικού προσώπου να είναι δεσμευτική για την εκπρόθεσμη διακοπή εργασιών.
 
6. Σημειώνεται ότι, σε κάθε περίπτωση που δεν πληρούνται αθροιστικά οι τρεις προαναφερόμενες προϋποθέσεις ή δεν είναι δυνατό να επιβεβαιωθεί ότι συντρέχουν οι προϋποθέσεις αυτές (π.χ. λόγω μη προσκόμισης των βιβλίων και στοιχείων από το φορολογούμενο κ.λπ.), δεν θα γίνεται δεκτή η εκπρόθεσμη διακοπή εργασιών, εκτός αν από άλλα στοιχεία που προσκομίζει ο επιτηδευματίας προκύπτει με βεβαιότητα ο πραγματικός χρόνος διακοπής εργασιών.
 
Εξυπακούεται ότι, στην περίπτωση που κατά το κρινόμενο χρονικό διάστημα έχουν υποβληθεί μηδενικές δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος, ΦΠΑ κ.λπ., δεν θα γίνεται δεκτή η εκπρόθεσμη διακοπή εργασιών, δεδομένου ότι με την υποβολή των δηλώσεων, έστω και μηδενικών, υποδηλώνεται ότι δεν έχει υπάρξει διακοπή εργασιών.
 
7. Σε κάθε περίπτωση εκπρόθεσμης δήλωσης διακοπής εργασιών, θα συντάσσεται από τον υπάλληλο που ορίζεται από τον προϊστάμενο της ΔΟΥ ιδιαίτερη έκθεση, με τις διαπιστώσεις, τις επαληθεύσεις και τα συμπεράσματα του ελέγχου ως προς τον πραγματικό χρόνο διακοπής, η οποία θα επισυνάπτεται στη δήλωση διακοπής εργασιών και θα αποτελεί απαραίτητο δικαιολογητικό στοιχείο για τη χορήγηση ή μη της σχετικής βεβαίωσης διακοπής εργασιών.
Παροχή διευκρινίσεων σχετικά με την εκπρόθεσμη υποβολή δήλωσης διακοπής εργασιών
1016769/389/ΔΜΒ/ΠΟΛ.1028/21.2.2003
Σε συνέχεια της υπ' αριθ. 1030160/650/ΔΜ/ΠΟΛ.1068/19.3.2001 εγκυκλίου διαταγής, με θέμα την παροχή διευκρινίσεων σχετικά με την εκπρόθεσμη υποβολή δήλωσης διακοπής εργασιών και με αφορμή ερωτήματα ως προς τον πραγματικό χρόνο παύσης εργασιών, στις περιπτώσεις που έχουν υποβληθεί μηδενικές δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος και ΦΠΑ, διευκρινίζουμε τα εξής:
1. Με την παρούσα γίνεται δεκτό ότι, στις περιπτώσεις που κατά το κρινόμενο διάστημα έχουν υποβληθεί μηδενικές δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος και ΦΠΑ, το έννομο αποτέλεσμα παράγεται από το πραγματικό γεγονός της παύσης εργασιών της επιχείρησης και όχι από το τυπικό γεγονός της υποβολής μηδενικών δηλώσεων.
Επομένως, μηδενικές δηλώσεις που έχουν υποβληθεί, δεν μπορούν καταρχήν να αποτελέσουν αιτία να αποστερηθεί ο φορολογούμενος του δικαιώματός του να υποβάλει τη δήλωση διακοπής των εργασιών του εκπρόθεσμα, με ημερομηνία διακοπής την ημερομηνία πραγματικής παύσης εργασιών του.
2. Έτσι, εκπρόθεσμη διακοπή εργασιών θα γίνεται δεκτή και στις περιπτώσεις που έχουν υποβληθεί μηδενικές δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος και ΦΠΑ, εφόσον από τα πραγματικά περιστατικά ο προϊστάμενος της αρμόδιας ΔΟΥ διαπιστώνει με βεβαιότητα τον πραγματικό χρόνο της διακοπής εργασιών.
3. Ειδικότερα όμως ως προς την υποβολή μηδενικών δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος, διακρίνονται τα κατωτέρω:
Α. Για τις αμιγώς εμπορικές επιχειρήσεις πώλησης εμπορευμάτων ή μεταποίησης οι οποίες έχουν υποβάλει μηδενικές δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος για χρήσεις μέχρι και τη χρήση 1998, δεν θα γίνεται σε καμία περίπτωση δεκτή η εκπρόθεσμη διακοπή εργασιών μέχρι και της χρήσης 1994, εφόσον πρόκειται για επιχειρήσεις που υπάγονταν στις διατάξεις περί αντικειμενικών κριτηρίων του άρθρου 33 του Ν.2238/1994, όπως αυτές ίσχυαν (καθότι οι εν λόγω διατάξεις είχαν εφαρμογή για τη χρήση αυτή ακόμη και επί αδράνειας) ή μέχρι και της χρήσης γενικά που φορολογήθηκε με βάση τις διατάξεις αυτές, κατά περίπτωση.
Β. Για τις λοιπές εμπορικές επιχειρήσεις (παροχής υπηρεσιών και μικτές), καθώς και για τους ελεύθερους επαγγελματίες που έχουν υποβάλει μηδενικές δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος για χρήσεις μέχρι και τη χρήση 1998 και υπάγονταν στις διατάξεις περί αντικειμενικών κριτηρίων (άρθρα 33 και 51 του Ν.2238/1994, αντίστοιχα, όπως ίσχυαν για τις χρήσεις αυτές), δεν θα γίνεται σε καμία περίπτωση δεκτή η εκπρόθεσμη διακοπή εργασιών μέχρι και της χρήσης για την οποία υποβλήθηκε μηδενική δήλωση.
4. Σε όλες τις λοιπές περιπτώσεις που έχουν υποβληθεί μηδενικές δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος και ΦΠΑ ή και στις περιπτώσεις που δεν έχουν υποβληθεί καθόλου δηλώσεις, θα γίνεται δεκτή η εκπρόθεσμη διακοπή εργασιών, εφόσον ο πραγματικός χρόνος διακοπής εργασιών διαπιστώνεται με βάση τις λοιπές προϋποθέσεις που αναφέρονται στην εγκύκλιο ΠΟΛ.1068/2001. Οι τυχόν υποβληθείσες μηδενικές δηλώσεις, στις περιπτώσεις αυτές, που ανάγονται σε χρόνο μετά τον πραγματικό χρόνο διακοπής εργασιών, δεν παράγουν έννομο αποτέλεσμα.
5.[1] Τέλος επισημαίνεται ότι, ειδικά επί επιχειρήσεων που κατέχουν Δ.Χ. ή επαγγελματικό Ι.Χ. αυτοκίνητο, δεν θα γίνεται σε καμία περίπτωση δεκτή εκπρόθεσμη διακοπή εργασιών που ανάγεται σε χρόνο πριν από το χρόνο μεταβίβασης του αυτοκινήτου ή κατάθεσης των πινακίδων του.
6. Κατά τα λοιπά, συνεχίζουν να ισχύουν οι οδηγίες και διευκρινίσεις που έχουν παρασχεθεί με την ανωτέρω εγκύκλιο ΠΟΛ.1068/2001.
Εκπρόθεσμη υποβολή δήλωσης διακοπής εργασιών ατομικών επιχειρήσεων στην περίπτωση ύπαρξης επαγγελματικού αυτοκινήτου ιδιωτικής χρήσης (Φ.Ι.Χ.)
1053873/867/ΔΜ/ΠΟΛ.1071/28.5.2009
Σε συνέχεια των υπ' αριθ. 1030160/650/ΔΜ/ΠΟΛ.1068/19.3.2001 και 1016769/389/ΔΜΒ/ΠΟΛ.1028/21.2.2003 εγκυκλίων διαταγών, με τις οποίες δόθηκαν διευκρινίσεις για τους όρους και τις προϋποθέσεις εκπρόθεσμης δήλωσης διακοπής εργασιών και με αφορμή αιτήματα ενδιαφερομένων για εκπρόθεσμη δήλωση διακοπής εργασιών ατομικής επιχείρησης ακόμη και στην περίπτωση που επαγγελματικό αυτοκίνητο Ι.Χ. (ΦΙΧ) παραμένει στην κατοχή της, διευκρινίζουμε τα εξής:
Με την παρούσα γίνεται δεκτό ότι στις περιπτώσεις που κατά το κρινόμενο διάστημα υπάρχει επαγγελματικό αυτοκίνητο Ι.Χ. (ΦΙΧ), το έννομο αποτέλεσμα παράγεται από το πραγματικό γεγονός της παύσης εργασιών της ατομικής επιχείρησης και όχι από το τυπικό γεγονός της κατοχής επαγγελματικού αυτοκινήτου Ι.Χ. (ΦΙΧ).
Επομένως, η κατοχή επαγγελματικού αυτοκινήτου Ι.Χ. (ΦΙΧ) δεν μπορεί να αποτελέσει αιτία να αποστερηθεί η ατομική επιχείρηση του δικαιώματός της να υποβάλει εκπρόθεσμη δήλωση διακοπής εργασιών με ημερομηνία αυτή της πραγματικής παύσης των εργασιών της και να γίνεται δεκτή, εφόσον ο προϊστάμενος της αρμόδιας ΔΟΥ, μετά τις προσήκουσες ελεγκτικές επαληθεύσεις που ορίζονται με τις προαναφερθείσες εγκύκλιες διαταγές, διαπιστώνει με βεβαιότητα τον πραγματικό χρόνο της διακοπής.
Σημειώνεται, όμως, ότι κατά το χρόνο υποβολής της εκπρόθεσμης δήλωσης διακοπής εργασιών πρέπει να έχει πραγματοποιηθεί είτε η κατάθεση των πινακίδων και της άδειας κυκλοφορίας του Φ.Ι.Χ. και η αυτοπαράδοση αυτού ή η μεταβίβασή του είτε η οριστική διαγραφή του, χωρίς η ημερομηνία κατάθεσης και αυτοπαράδοσης ή μεταβίβασης ή οριστικής διαγραφής, κατά περίπτωση, να είναι δεσμευτική ως προς το χρόνο διακοπής εργασιών της ατομικής επιχείρησης.
Στην περίπτωση αυτή η αυτοπαράδοση ή ο διακανονισμός του παγίου θα πρέπει να πραγματοποιηθεί με την ημερομηνία που ο προϊστάμενος της ΔΟΥ διαπιστώσει ότι είναι ο πραγματικός χρόνος της διακοπής των εργασιών. Η επιχείρηση θα πρέπει να υποβάλει εκπρόθεσμη αρχική ή τροποποιητική περιοδική δήλωση για τη συγκεκριμένη φορολογική περίοδο προκειμένου να καταβάλει τον ΦΠΑ της αυτοπαράδοσης, καθώς και αρχική ή τροποποιητική εκκαθαριστική δήλωση προκειμένου να συμπεριλάβει την εν λόγω αυτοπαράδοση ή να διενεργήσει τον εν λόγω διακανονισμό του παγίου, με τους πρόσθετους φόρους που προβλέπονται από τις διατάξεις του Ν.2523/1997 μέχρι την ημερομηνία της υποβολής τους. Σε περίπτωση μεταβίβασης του εν λόγω αυτοκινήτου αυτή θα πραγματοποιηθεί από το φυσικό πρόσωπο (ως ιδιώτης) και όχι από τον υποκείμενο στο φόρο (επιχείρηση).
Επισημαίνεται ότι, με τις διατάξεις της παρ.17 του Κεφαλαίου Ε' της υπ' αριθ. Α2/29542/5347/9.8.1991 (ΦΕΚ 707/Β') απόφασης του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών, προβλέπεται ότι, οι επιχειρήσεις στις οποίες έχει χορηγηθεί άδεια κυκλοφορίας Φ.Ι.Χ. αυτοκινήτου ή τρίτροχου οχήματος υποχρεούνται όπως σε περίπτωση διακοπής των εργασιών τους να καταθέσουν την άδεια και τις κρατικές πινακίδες του αυτοκινήτου τους στη ΔΟΥ της έδρας της επιχείρησης.
Στην περίπτωση αυτή η αρμόδια ΔΟΥ πρέπει να στέλνει τα στοιχεία αυτά στις αρμόδιες διευθύνσεις του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών που εδρεύουν στις Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις από τις οποίες έχουν εκδοθεί αυτά.
Ύστερα από τα ανωτέρω, η παρ. 5 της υπ' αριθ. 1016769/389/ΔΜΒ/ΠΟΛ.1028/21.2.2003 προαναφερθείσας εγκυκλίου διαταγής, η οποία αντιμετωπίζει διαφορετικά το ανωτέρω θέμα, παύει να ισχύει κατά το μέρος που αυτή αναφέρεται σε ατομικές επιχειρήσεις που κατέχουν Φ.Ι.Χ αυτοκίνητο, ενώ, αντίθετα, εξακολουθεί να ισχύει για τις επιχειρήσεις που κατέχουν Δ.Χ. αυτοκίνητο, οι οποίες υπάγονται στους περιορισμούς που τίθενται στην εν λόγω παράγραφο, λόγω του αντικειμένου των εργασιών τους (εκμετάλλευση Δ.Χ. αυτοκινήτου), καθώς και για τα νομικά πρόσωπα που κατέχουν Φ.Ι.Χ. αυτοκίνητο.
Επαναλαμβάνουμε για μία ακόμη φορά την  έκληση προς το υπουργείο οικονομικών για την παράταση του χρόνου που μπορούν οι φορολογούμενοι να κάνουν εκπρόθεσμη διακοπή επιτηδεύματος  ή εταιρίας μέχρι 31.12.2014.
Με την παράταση αυτή θα μπορέσει να ξεκαθαρίσει το τοπίο από εταιρίες φαντάσματα, από την μία πλευρά , και από την άλλη θα μπορέσουν και οι φορολογούμενοι να απαλλαγούν από παλιές αμαρτίες.
Να θυμίσουμε ότι για τις εταιρίες αυτές «τρέχει» τέλος επιτηδεύματος 1.000 ή 800 ευρώ, ανάλογα την έδρα τους, για τους επιτηδευματίες 650 ευρώ για όλη την χώρα και 500 ευρώ για τα μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα νομικά πρόσωπα. Πέρα από το τέλος επιτηδεύματος έχουμε ακόμη τα πρόστιμα για την μη υποβολή δηλώσεων, περιοδικών και εκκαθαριστικών ΦΠΑ και γενικά για την μη εκπλήρωση φορολογικών τους υποχρεώσεων.
Ας μην ξεχάσουμε και την απειλή του κλειδώματός του ΑΦΜ από την εφορία. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα φορολογούμενοι που είχαν κάποτε ένα επιτήδευμα να βρεθούν με κλειδωμένο ΑΦΜ.
*Ο Απόστολος Αλωνιάτης είναι οικονομολόγος - φοροτεχνικός, Α'  Αντιπρόεδρος του Ινστιτούτου Οικονομικών & Φορολογικών Μελετών (Ι.Ο.ΦΟ.Μ), οικονομικός διευθυντής της PROSVASIS AEBE, συγγραφέας


Πηγή: Όσα πρέπει να γνωρίζετε για την εκπρόθεσμη διακοπή επιχειρήσεων και εταιριών με ευνοϊκούς όρους | newmoney.gr http://www.newmoney.gr/article/59737/osa-prepei-na-gnorizete-gia-tin-ekprothesmi-diakopi-epiheiriseon-kai-etairion-me#ixzz38NQtJAR1

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου