Σελίδες

Τετάρτη 14 Οκτωβρίου 2015

Τι κρύβει ο γρίφος του ΥΠΟΙΚ για τα Τέλη Κυκλοφορίας

Τι κρύβει ο γρίφος του ΥΠΟΙΚ για τα Τέλη Κυκλοφορίας

Πρώτη καταχώρηση: 30/11/-1 - 00:00
Τελευταία δημοσίευση: 12:09Οικονομία
Τι κρύβει ο γρίφος του ΥΠΟΙΚ για τα Τέλη Κυκλοφορίας
Του Γιώργου Κ. Ανδρή
Γρίφος που αναζητά συγκεκριμένες απαντήσεις αποτελεί τις τελευταίες ημέρες η συζήτηση για τη φορολόγηση των αυτοκινήτων αλλά και των Τελών Κυκλοφορίας.
Τελευταία αφορμή αποτελεί η αναφορά του Αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών Τρύφων Αλεξιάδη για το θέμα ο οποίος είπε χαρακτηριστικά:
«Προσπαθούμε για το 2015 να αλλάξουμε τα Τέλη Κυκλοφορίας και να κάνουμε μεγαλύτερη την επιβάρυνση προς τα πάνω και μικρότερη την επιβάρυνση προς τα κάτω. Δεν είμαστε αυτή την στιγμή έτοιμοι να πούμε το τι ακριβώς θα γίνει».
Σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia η αναζήτηση ισοδύναμων μέτρων ύψους 400 εκατ. ευρώ από το υπουργείο Οικονομικών δεν αφήνει ανεπηρέαστη τη φορολογία στα αυτοκίνητα που αποτελεί «ζεστό» χρήμα για το κράτος.
Δείτε περισσότερα στο enikonomia.gr

Δείτε επίσης

Τι κρύβει ο γρίφος του ΥΠΟΙΚ για τα Τέλη Κυκλοφορίας

Πρώτη καταχώρηση: 14/10/2015 - 10:28
Τελευταία δημοσίευση: 11:07Auto
Τι κρύβει ο γρίφος του ΥΠΟΙΚ για τα Τέλη Κυκλοφορίας
Του Γιώργου Κ. Ανδρή

Πολλά ακούγονται και γράφονται τις τελευταίες ημέρες γύρω από την φορολόγηση τωναυτοκινήτων αλλά και των Τελών Κυκλοφορίας με τελευταία την αναφορά του Αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών κ. Τρύφων Αλεξιάδη αναφέροντας χαρακτηριστικά πως: «Προσπαθούμε για το 2015 να αλλάξουμε τα Τέλη Κυκλοφορίας και να κάνουμε μεγαλύτερη την επιβάρυνση προς τα πάνω και μικρότερη την επιβάρυνση προς τα κάτω. Δεν είμαστε αυτή την στιγμή έτοιμοι να πούμε το τι ακριβώς θα γίνει».
Σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia η αναζήτηση ισοδύναμων μέτρων ύψους 400 εκατ. ευρώ από το υπουργείο Οικονομικών δεν αφήνει ανεπηρέαστη τη φορολογία στα αυτοκίνητα που αποτελεί «ζεστό» χρήμα για το κράτος.

Κάτω από 100 εκατ. ευρώ τα έσοδα από τα Τέλη Κυκλοφορίας με βάση τους ρύπους
Το μόνο που μπορεί να αλλάξει άμεσα στα Τέλη Κυκλοφορίας για το 2016, σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia, αφορά στους συντελεστές με τους οποίους υπολογίζονται τα Τέλη με βάση τις εκπομπές ρύπων που αφορούν μόλις 410.000 ΙΧ και μέχρι πρότινος απέφεραν στα ετήσια έσοδα κάτω από 100 εκατ. ευρώ στο σύνολο του 1,1 δισ. ευρώ.
Ειδικότερα σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ από το Νοέμβριο του 2010 μέχρι και τον Σεπτέμβριο του 2015 έχουν ταξινομηθεί 354.722 καινούρια αυτοκίνητα και περίπου 53.000 εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ στα οποία τα Τέλη Κυκλοφορίας υπολογίζονται με βάση τις εκπομπές CO2.
Το σύνολο επομένως των αυτοκινήτων που τα Τέλη Κυκλοφορίας τους υπολογίζονται με βάση τις εκπομπές CO2 ανέρχεται σε περίπου 410.000 οχήματα που αφορά κάτω από το 10% του συνόλου των 5,2 εκατ. ΙΧ που κυκλοφορούν στην ελληνική επικράτεια.
Στο ίδιο ποσοστό υπολογίζονται και τα έσοδα από τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας που ανέρχονται σε περίπου 1,1 δις. ευρώ με αποτέλεσμα τα έσοδα σε ποσοστό 90% να προέρχονται από τα αυτοκίνητα που τα Τέλη Κυκλοφορίας του υπολογίζονται με βάση τον κυβισμό του κινητήρα.
Ωστόσο αν αυξηθούν οι συντελεστές στα Τέλη Κυκλοφορίας με βάση τις εκπομπές ρύπων τα έσοδα θα είναι ελάχιστα ενώ από την άλλη μεριά θα «παγώσουν» εντελώς οι πωλήσεις αυτοκινήτων μέχρι να ξεκαθαρίσει το τοπίο.
Αν για παράδειγμα αυξηθούν τα Τέλη Κυκλοφορίας των οχημάτων με εκπομπές από 140 γρ./Co2 τα οποία κυμαίνονται σε 1,1 ευρώ το γραμμάριο κατά 0,10 ή κατά 0,20 ευρώ τα έσοδα για το κράτος θα είναι και πάλι πενιχρά και το μόνο που θα δημιουργήσουν είναι μια αναστάτωση στην αγορά.
Αν πάλι επιλεχθεί η αύξηση των Τελών Κυκλοφορίας στα ΙΧ που ανήκουν στην κατηγορία από 180γρ./CO2 στα οποία η χρέωση είναι 2,55 ευρώ το γραμμάριο επίσης τα έσοδα θα είναι ελάχιστα καθώς ο αριθμός των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν και ανήκουν στην συγκεκριμένη κατηγορία είναι πολύ μικρός.

Τέλος Ακινησίας
Στο στόχαστρο του οικονομικού επιτελείου της χώρας έχουν επανέλθει οι φορολογικές ακινησίεςαυτοκινήτων οι οποίες σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia ανέρχονται σε περίπου 600.000 ΙΧ.
Ειδικότερα η κατάθεση των πινακίδων κυκλοφορίας στα τέλη του κάθε έτους αποτελεί ένα τεράστιο πρόβλημα για τις εφορίες αλλά και για το υπουργείο Οικονομικών το οποίο βλέπει να μειώνονται τα έσοδα.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia τα στελέχη του οικονομικού επιτελείου προσανατολίζονται να επιβάλλουν ένα μικρό Τέλος Ακινησίας στα οχήματα που έχουν κατατεθεί οι πινακίδες κυκλοφορίας με διπλό στόχο.
Από την μία μεριά θα καταγραφεί αύξηση εσόδων και από την άλλη θα αποτρέψουν άλλους ιδιοκτήτες να καταθέσουν τις πινακίδες κυκλοφορίας τους.
Το κόστος για το Τέλος Ακινησίας εξετάζεται να κυμαίνεται από 20 ευρώ χωρίς να έχει οριστεί η υψηλότερη τιμή χρέωσης αλλά αν πολλαπλασιάζει κανείς τη χαμηλότερη χρέωση με τις 600.000 κατατεθειμένες πινακίδες κυκλοφορίας τότε θα αντιληφθεί πως το αποτέλεσμα ανέρχεται σε 12 εκατ. ευρώ!
Αν βέβαια οι χρεώσεις για το Τέλος Ακινησίας αυξάνονται ανάλογα με τον κυβισμό του κινητήρα τότε ανάλογα θα αυξάνονται και τα έσοδα καθώς αν υπολογίζει κανείς πως το συγκεκριμένο Τέλος κατά μέσο όρο ανέλθει σε 30 ευρώ τότε το αποτέλεσμα θα είναι 18 εκατ. ευρώ...
Ωστόσο εξαιτίας της φοροεπιδρομής που έρχεται το οικονομικό επιτελείο εξετάζει και ένα άλλο ενδεχόμενο για το Τέλος Ακινησίας το οποίο συνδέεται με το Περιουσιολόγιο.
Δηλαδή τα αυτοκίνητα που θα καταγραφούν στο Περιουσιολόγιο είτε έχουν πινακίδες είτε δεν έχουν θα αποτελούν πάγια Περιουσιακά στοιχεία και θα φορλογούνται κανονικά!
Επίσης ένα ακόμη «καυτό» θέμα για το υπουργείο Οικονομικών αφορά στους κατόχους αυτοκινήτων που δεν καταβάλουν τα Τέλη Κυκλοφορίας και ανέρχονται πάνω από 1 εκατομμύριο!

Περιβαλλοντικό Τέλος
Το περίφημο «Περιβαλλοντικό Τέλος» που αποκάλυψε το Enikonomia στις 7/5/2015 εξετάζεται επίσης να επιβληθεί εντός του 2015 με αφορμή μάλιστα και το πρόσφατο σκάνδαλο του ομίλου VW.
Αλλωστε η επιβολή αυξημένης φορολογίας στα αυτοκίνητα που ρυπαίνουν έχει πέσει στο τραπέζι του οικονομικού επιτελείου εδώ και χρόνια αλλά λόγω της οικονομικής κρίσης συνεχώς έπαιρνε αναβολή.
Οπως φαίνεται όμως έφθασε το πλήρωμα του χρόνου να επιβληθεί ο συγκεκριμένος φόρος που σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia θα κυμαίνεται μεταξύ 30 έως 70 ευρώ ετησίως.
Πάντως ακόμη δεν έχει ξεκαθαρίσει ποια αυτοκίνητα θα αφορά ο συγκεκριμένος φόρος αλλά οι πληροφορίες συγκλίνουν στα οχήματα που έχουν ξεπεράσει τα 10 ή 12 χρόνια κυκλοφορίας στους ελληνικούς δρόμους ή ευρωπαϊκούς δρόμου (εισαγόμενα μεταχειρισμένα) από την ημέρα που πρωτοκυκλοφόρησαν ως καινούρια...
Επίσης στα σενάρια που εξετάζονται περιλαμβάνεται και η αύξηση της τιμής του πετρελαίου κίνησης στα επίπεδα της βενζίνης...

Αύξηση της τιμής του πετρελαίου κίνησης
Ακόμη μία σίγουρη πηγή εσόδων για το οικονομικό επιτελείο αφορά στην αύξηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στο πετρέλαιο κίνησης ώστε η τιμή του να είναι ανάλογη της βενζίνης.
Αλλωστε το δρόμο άνοιξε η Γαλλία η οποία ανακοίνωσε την Πέμπτη 8/10 πως θα διακόψει την φορολογική ασυλία στο πετρέλαιο κίνησης μετά το ξέσπασμα του σκανδάλου της VW.
Στην Ελλάδα ωστόσο κάτι τέτοιο θα σημάνει την έναρξη του πολέμου μεταξύ κυβέρνησης και του κλάδου των μεταφορών (φορτηγά, Ταξί, ΚΤΕΛ, κ.ά.) και είναι πολύ πιθανό να δημιουργηθούν σοβαρά προβλήματα στα εθνικά οδικά δίκτυα της χώρας...

Μηδενικά Τέλη Κυκλοφορίας
Τα Μηδενικά Τέλη Κυκλοφορίας βρίσκονται στο στόχαστρο του Οικονομικού επιτελείου εδώ και πολλά χρόνια ωστόσο κανείς μέχρι σήμερα δεν «τόλμησε» να τα αλλάξει.
Ωστόσο η σημερινή οικονομική κατάσταση της χώρας σε συνδυασμό με τα προαπαιτούμενα αλλά και την αναζήτηση ισοδυνάμων από την κυβέρνηση οδηγούν με μαθηματική ακρίβεια στην αλλαγή των Μηδενικών Τελών Κυκλοφορίας.
Σύμφωνα με πληροφορίες τα Μηδενικά Τέλη Κυκλοφορίας θα αφορούν μοντέλα με εκπομπές CO2 κάτω των 80 γραμμαρίων από 99 γραμμάρια που είναι σήμερα.

Οριστικό «Τέλος» στην Απόσυρση ΙΧ
Ενα επίσης θέμα που αναμένεται να τελειώσει το 2015 αφορά στην απόσυρση ΙΧ και φορτηγών η οποία θα ισχύει μέχρι τις 20 Δεκεμβρίου του τρέχοντος έτους.
Ωστόσο οι κάτοχοι παλαιών οχημάτων που θα αποσύρουν τα παλιά τους οχήματα θα έχουν κάποιους μήνες στη διάθεσή τους μετά τη λήξη του μέτρου ώστε να κάνουν χρήση του όφελους.
'Οσον αφορά στην αντικατάσταση του μέτρου με κάποιο άλλο, που θα αφορά στην επιδότηση μέσω μιας νέας απόσυρσης ΙΧ για το 2016 μάλλον δεν πρόκειται να πραγματοποιηθεί εξαιτίας της οικονομικής κατάστασης...


Τα τέλη κυκλοφορίας αυτοκινήτων Ι.Χ. & μοτοσικλετών που καταβλήθηκαν για το 2015
Επιβατικά αυτοκίνητα που έχουν ταξινομηθεί για πρώτη φορά στην Ελλάδα έως την 31/10/2010 καθώς και για δίκυκλες και τρίκυκλες μοτοσικλέτες ανεξαρτήτως της ημερομηνίας πρώτης ταξινόμησής τους αποκλειστικά με βάση τον κυλινδρισμό του κινητήρα τους:
Κυβισμός
Τέλη κυκλοφορίας 2015
από 51 κ.ε. μέχρι 300 κ.ε.
22 €
από 301 κ.ε. μέχρι 785 κ.ε.
55 €
από 786 κ.ε. μέχρι 1071 κ.ε.
120 €
από 1071 κ.ε. μέχρι 1357 κ.ε.
135 €
από 1358 κ.ε. μέχρι 1548 κ.ε.
240 €
από 1549 κ.ε. μέχρι 1738 κ.ε.
265 €
από 1739 κ.ε. μέχρι 1928 κ.ε.
300 €
από 1929 κ.ε. μέχρι 2357 κ.ε.
660 €
από 2358 κ.ε. μέχρι 3000 κ.ε.
880 €
από 3001 κ.ε. μέχρι 4000 κ.ε.
1100 €
από 4001 κ.ε. και άνω
1320 €
Επιβατικά αυτοκίνητα που ταξινομούνται για πρώτη φορά στην Ελλάδα από την 1/11/2010 και μετά, αποκλειστικά με βάση τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα:
Κλιμάκιο εκπομπών CO2 (γρ./χλμ.)
Ετήσια τέλη κυκλοφορίας ανά γραμ. εκπομπών σε €
0 - 100 (γρ./χλμ.)
0 €
101 - 120 (γρ./χλμ.)
0,90 €
121 - 140 (γρ./χλμ.)
1,10 €
141 - 160 (γρ./χλμ.)
1,70 €
161 - 180 (γρ./χλμ.)
2,25 €
181 - 200 (γρ./χλμ.)
2,55 €
201 - 250 (γρ./χλμ.)
2,80 €
Άνω των 251 (γρ./χλμ.)
3,40 €
Πολιτικοί: Τρύφων Αλεξιάδη
εκτύπωση

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου