Σελίδες

Κυριακή 22 Μαΐου 2016

ΑΛΛΑΖΕΙ Ο ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΤΕΛΩΝ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗΣ - ΑΚΡΙΒΑΙΝΟΥΝ ΤΑ ΚΑΥΣΙΜΑ Αυτοκίνητα: Διπλή φορολογική επίθεση - Τι θα πληρώσουμε

ΑΛΛΑΖΕΙ Ο ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΤΕΛΩΝ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗΣ - ΑΚΡΙΒΑΙΝΟΥΝ ΤΑ ΚΑΥΣΙΜΑ

Αυτοκίνητα: Διπλή φορολογική επίθεση - Τι θα πληρώσουμε

Αυτοκίνητα: Διπλή φορολογική επίθεση - Τι θα πληρώσουμε

Διπλή φορολογική επίθεση αναμένεται να δεχθούν τα αυτοκίνητα. Από την 1η Ιουνίου αλλάζουν οι λιανικές τιμές των Ι.Χ., καθώς καθορίζεται νέος τρόπος υπολογισμού των τελών ταξινόμησης, ενώ ακολουθεί και η αύξηση των τιμών των καυσίμων με την αύξηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης.
Όσοι καταναλωτές θελήσουν να αποκτήσουν από την 1η Ιουνίου ένα αυτοκίνητο μεσαίας κατηγορίας θα το πληρώσουν ακριβότερα λόγω του νέου τρόπου υπολογισμού του τέλους ταξινόμησης που θα συνοδευτεί με την αύξηση του ΦΠΑ στο 24% από 23%.
Στον αντίποδα πιο ελκυστικά γίνονται τα φθηνά Ι.Χ. λιανικής αξίας έως 15.000 ευρώ και τα λιγότερο ρυπογόνα. Όμως με τέλη ταξινόμησης θα επιβαρύνονται πλέον και τα υβριδικά αυτοκίνητα, με τους συντελεστές να είναι στο 50% αυτών που θα ισχύσουν για τα άλλα αυτοκίνητα.
Με βάση τις νέες διατάξεις που προβλέπει το πολυνομοσχεδίο το οποίο ψηφίζεται αύριο στη Βουλή, από την 1η Ιουνίου το τέλος ταξινόμησης θα υπολογίζεται με βάση τη λιανική προ φόρων τιμή των αυτοκινήτων και των εκπομπών ρύπων και όχι βάσει του κυβισμού και τη τιμής CIF (χονδρική και μεταφορικά) όπως ισχύει σήμερα.
Οι νέοι συντελεστές του τέλους ταξινόμησης που επιβάλλονται στη λιανική προ φόρων διαμορφώνονται ως εξής:
• 4% για Ι.Χ. με φορολογητέα αξία έως και 14.000 ευρώ.
• 8% για Ι.Χ. με φορολογητέα αξία από 14.001 έως 17.000 ευρώ.
• 16% για Ι.Χ. με φορολογητέα αξία από 17.001 έως 20.000 ευρώ.
• 24% για Ι.Χ. με φορολογητέα αξία από 20.001 έως 25.000 ευρώ.
• 32% για Ι.Χ. με φορολογητέα αξία πάνω από 25.000 ευρώ.
Για να καθορισθεί ο τελικός συντελεστής συνυπολογίζονται οι ρύποι, με τις νέες ρυθμίσεις να προβλέπουν απομείωση των παραπάνω συντελεστών κατά 5% για ρύπους έως 100 γρ./χλμ. και αυξήσεις από 10% έως 100% για ρύπους από 121 γρ./χλμ. και άνω. Στην περίπτωση των Ι.Χ. με ρύπους από 101-120 γρ./χλμ. δεν προβλέπεται καμία αυξομείωση στον συντελεστή.
Οι τελικοί συντελεστές τέλους ταξινόμησης διαμορφώνονται ως εξής:
• Για Ι.Χ. φορολογητέας αξίας έως 14.000 ευρώ: 3,80% με εκπομπές ρύπων έως 100 γρ./χλμ., 4% για ρύπους 101-120 γρ./χλμ., 4,40% για ρύπους 121-140 γρ./χλμ.
• Για Ι.Χ. φορολογητέας αξίας από 14.001-17.000: 7,60% έως 16%.
• Για Ι.Χ. φορολογητέας αξίας 17.001-20.000 ευρώ: 15,36% έως 32%.
• Για Ι.Χ. φορολογητέας αξίας 20.001-25.000 ευρώ: 23,04% έως 48%.
• Για Ι.Χ. φορολογητέας αξίας άνω των 25.000: 30,72 έως 64%.
Παράγοντες της αγοράς εκτιμούν ότι αυτοκίνητα με τελική τιμή έως 15.000 ευρώ θα έχουν τέλος ταξινόμησης ίδιο ή και λίγο χαμηλότερο με αυτό που ίσχυε στο πλαίσιο της απόσυρσης, η οποία λήγει στις 31 Μαΐου 2016. Στα Ι.Χ. με τιμή 15.000-20.000 ευρώ θα υπάρχει μια μικρή επιβάρυνση, ενώ από τα 20.000 ευρώ η επιβάρυνση θα είναι σημαντική από 1.000 ευρώ και άνω.
Αυξήσεις στα καύσιμα
Οι αλλαγές στη φορολογία των αυτοκινήτων θα συνοδευτούν με αυξήσεις στις τιμές των καυσίμων. Τη μεγαλύτερη επιβάρυνση σε φόρους δέχεται το ντίζελ κίνησης, 8 λεπτά/ λίτρο που μαζί με την αύξηση του ΦΠΑ μπορεί να φθάσει και στα δέκα λεπτά, από την αναπροσαρμογή στον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης, ο οποίος αυξάνεται για όλα τα καύσιμα από 1η Ιανουαρίου 2017.
Ειδικότερα ο ΕΦΚ στις βενζίνες αυξάνεται στα 700 ευρώ το χιλιόλιτρο από τα 670 ευρώ το χιλιόλιτρο, δηλαδή τρία λεπτά στο λίτρο, ο συντελεστής ΕΦΚ στο ντίζελ κίνησης αυξάνεται από 330 στα 410 ευρώ/1.000 λίτρα και ο συντελεστής στο υγραέριο από τα 330 στα 430 ευρώ/χιλιόγραμμα

ΑΠΟ 30% ΣΕ 80%

Σοκ με τους φόρους για χιλιάδες εταιρικά αυτοκίνητα

Σοκ με τους φόρους για χιλιάδες εταιρικά αυτοκίνητα

Σοκ σε χιλιάδες εργαζόμενους που χρησιμοποιούν εταιρικό αυτοκίνητο, προκαλεί το πολυνομοσχέδιο καθώς αλλάζει ο τρόπος υπολογισμού του φόρου. Συγκεκριμένα, μέχρι σήμερα ίσχυε ότι ο φόρος υπολογιζόταν με συντελεστή το 30% του ετήσιου μισθώματος του Ι.Χ. Πλέον, το ποσοστό πάει στο 80%, δηλαδή θα υπάρξει επιπλέον επιβάρυνση 50% στους χρήστες εταιρικών αυτοκινήτων.
Ουσιαστικά πάει στο 80% του κόστους του οχήματος για τον εργοδότη σε διάστημα ενός έτους. Στο κόστος περιλαμβάνεται η αγορά του οχήματος ή του μισθώματος, τέλη κυκλοφορίας, συντήρηση κ.λπ. Αν π.χ. το συνολικό κόστος του αυτοκινήτου ήταν με το παλαιό καθεστώς 5.000 ευρώ σε ένα έτος, η επιβάρυνση στο εισόδημα για τον χρήστη του Ι.Χ. ήταν 1.500 ευρώ. Με το νέο καθεστώς εκτοξεύεται στις 4.000 ευρώ που θεωρείται εισόδημα και θα εντάσσεται στα τεκμήρια ή τους άλλους φόρους.
Αναλυτικά η διάταξη αναφέρει:
«Άρθρο 44
Ρυθμίσεις θεμάτων φορολογίας εισοδήματος
1. Η παρ. 2 του άρθρου 13 του ν.4172/2013 (Α΄ 167) αντικαθίσταται ως εξής:
«2. Η αγοραία αξία της παραχώρησης ενός οχήματος σε εργαζόμενο ή εταίρο ή μέτοχο από ένα φυσικό ή νομικό πρόσωπο ή νομική οντότητα, για οποιοδήποτε χρονικό διάστημα ενός φορολογικού έτους, υπολογίζεται σε ποσοστό ογδόντα τοις εκατό (80%) του κόστους του οχήματος που εγγράφεται ως δαπάνη στα βιβλία του εργοδότη με τη μορφή της απόσβεσης περιλαμβανομένων των τελών κυκλοφορίας, επισκευών, συντηρήσεων καθώς και του σχετικού χρηματοδοτικού κόστους που αντιστοιχεί στην αγορά του οχήματος ή του μισθώματος. Σε περίπτωση που το κόστος είναι μηδενικό, η αγοραία αξία της παραχώρησης ορίζεται σε ποσοστό ογδόντα τοις εκατό (80%) της μέσης δαπάνης ή απόσβεσης κατά τα τελευταία τρία (3) έτη».
2. Οι διατάξεις της προηγούμενης παραγράφου εφαρμόζονται για τα εισοδήματα που αποκτώνται από το φορολογικό έτος 2016 και επόμενα».

ΝΕΑ ΑΥΞΗΣΗ ΦΠΑ

Πρωταθλήτρια Ευρώπης η Ελλάδα στους έμμεσους φόρους

Πρωταθλήτρια Ευρώπης η Ελλάδα στους έμμεσους φόρους

Μετά από μια πενταετία σχετικής ηρεμίας, όπου ο ΦΠΑ βρισκόταν στο 19% από το 2005 κι έχοντας προηγηθεί μια μίνι κυβερνητική κρίση επί κυβέρνησης Καραμανλή όταν ο τότε υπουργός Γ. Αλογοσκούφης είχε υπαινιχθεί αύξηση ΦΠΑ, ο... χορός των αυξήσεων του ΦΠΑ ξεκίνησε λίγο πριν μπει η χώρα στο πρώτο Μνημόνιο, το Μάρτιο του 2010, με το βασικό συντελεστή να ανεβαίνει στο 21% και το μειωμένο να "τσιμπάει" μια μονάδα και να φτάνει στο 10%, σε μια κίνηση της κυβέρνησης Παπανδρέου να αποφύγει τη... σύγκρουση με τον τοίχο.
Σύμφωνα με το Mega, αυτό δεν ήταν αρκετό και τον Ιούλιο της ίδιας χρονιάς, αυτή τη φορά με την υπογραφή της Τρόικας, έγινε μια ακόμα αύξηση σε όλους τους συντελεστές, με αποτέλεσμα χιλιάδες προϊόντα και υπηρεσίες να ανεβαίνουν στο 23%. 'Ενα χρόνο αργότερα, αποφασίστηκε ότι βασικά είδη διατροφής, οι λογαριασμοί ΔΕΚΟ, τα φάρμακα, τα βιβλία, ο Τύπος πρέπει να φορολογηθούν περισσότερο κι έτσι είχαμε ακόμα μια αύξηση των δύο χαμηλότερων συντελεστών στο 13% και στο 6,5%.
Και φτάσαμε στο περασμένο καλοκαίρι, όπου οι επί έτη απαιτήσεις των δανειστών έγιναν πράξη και το τρίτο Μνημόνιο επισφραγίστηκε με μια ακόμα παρέμβαση στο ΦΠΑ. Αν και οι δύο βασικοί συντελεστές δεν άλλαξαν, είχαμε μαζικές μετατάξεις προϊόντων και υπηρεσιών από το 13% στο 23%, ενώ καταργήθηκε και η έκπτωση 30% για τα νησιά του Αιγαίου.
Μέσα στις επόμενες ημέρες, θα ψηφιστεί η πέμπτη αύξηση ΦΠΑ στα χρόνια της κρίσης, καθώς ο βασικός συντελεστής θα ανέβει στο 24%, χωρίς να θίγεται επί του παρόντος ο μεσαίος συντελεστής 13% στον οποίο παραμένουν οι λογαριασμοί ΔΕΚΟ και βασικά είδη διατροφής.
Ακόμα κι έτσι, με τη νέα αύξηση, δεν υπάρχει πλέον καμία χώρα στην Ευρωζώνη με πιο υψηλό συντελεστή. Στα υψηλότερα σκαλοπάτια βρίσκεται η Ουγγαρία που έχει 27% και ακολουθούν Δανία, Κροατία, Σουηδία που έχουν 25%, ενώ μαζί με την Ελλάδα έχει 24% η Φινλανδία. Το κακό είναι ότι αν και αυξάνονται οι συντελεστές, δεν έχουν την ανάλογη απόδοση εσόδων.
Είναι ενδεικτικό ότι ενώ στην αρχή της κρίσης για κάθε μονάδα αύξησης υπολογίζονταν περίπου 1 δισ ευρώ έσοδα, πλέον με το ζόρι μιλάμε για 400- 500 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Κομισιόν, το 30-35% των εσόδων του ΦΠΑ χάνονται στις γκρίζες ζώνες της φοροδιαφυγής, με αποτέλεσμα παρά τις επιβαρύνσεις των φορολογούμενων, να κάνουν φτερά 8-10 δισ ευρώ κάθε χρόνο! Οι αυξήσεις δεν εξαντλούνται στο ΦΠΑ. Τα καύσιμα θα έχουν διπλή επιβάρυνση, καθώς εκτός του ότι θα έχουν εφεξής ΦΠΑ 24% αντί 23%, θα υποστούν και αύξηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης. Στην αμόλυβδη, από τα 67 λεπτά το λίτρο θα αυξηθεί στα 75 με 77 λεπτά, στο πετρέλαιο κίνησης από τα 33 λεπτά θα πάει στα 36 με 37 λεπτά το λίτρο.
Αυξήσεις φόρων έρχονται σε τσιγάρα- καπνό, οινοπνευματώδη- μπύρα. Για πρώτη φορά επιβάλλεται Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης στον καφέ και στα ηλεκτρονικά τσιγάρα, ενώ αυξήσεις έρχονται ακόμα στη συνδρομητική τηλεόραση και στα Τέλη Ταξινόμησης.
Κι όλα αυτά την ώρα που τα στοιχεία της Κομισιόν αποκαλύπτουν ότι οι έμμεσοι φόροι στην Ελλάδα καταγράφουν εντυπωσιακή άνοδο μέσα στα τελευταία 6 χρόνια, σκαρφαλώνοντας από το 11,7% στο 15,9% του ΑΕΠ, δηλαδή στο ψηλότερο σκαλοπάτι στην Ευρωζώνη!
Σε συνέντευξη που παραχώρησε στην Καθημερινή, ο αντιπρόεδρος της Κομισιόν Βάλντις Ντομπρόβσκις αναφέρει πως
“η ελληνική κυβέρνηση είχε ισχυρή προτίμηση στο να αυξηθούν οι φόροι και τα έσοδα και όχι να μειωθούν οι δαπάνες. Βέβαια, έγιναν περικοπές στις δαπάνες μέσω της ασφαλιστικής μεταρρύθμισης”.
Οι αυξήσεις δεν εξαντλούνται στο ΦΠΑ. Τα καύσιμα θα έχουν διπλή επιβάρυνση, καθώς εκτός του ότι θα έχουν εφεξής ΦΠΑ 24% αντί 23%, θα υποστούν και αύξηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης. Η αμόλυβδη θα αυξηθεί από τα 67 λεπτά στα 75 με 77 λεπτά, ενώ το πετρέλαιο κίνησης από τα 33 λεπτά θα ανέβει στα 36 με 37 λεπτά το λίτρο.
Επιπλέον, αυξήσεις φόρων πρόκειται να επιβληθούν σε τσιγάρα- καπνό, οινοπνευματώδη- μπύρα. Για πρώτη φορά επιβάλλεται Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης στον καφέ και στα ηλεκτρονικά τσιγάρα, ενώ αυξήσεις έρχονται ακόμα στη συνδρομητική τηλεόραση και στα Τέλη Ταξινόμησης.
Ωστόσο, σύμφωνα με τα στοιχεία, το 30-35% των εσόδων του ΦΠΑ χάνονται στις “γκρίζες” ζώνες της φοροδιαφυγής, με αποτέλεσμα παρά τις επιβαρύνσεις των φορολογούμενων, να χάνονται 8-10 δισ. ευρώ κάθε χρόνο.
Σε συνέντευξη του στο Βήμα της Κυριακής, ο πρόεδρος της Τράπεζας Πειραιώς Μιχάλης Σάλλαςσημειώνει ότι τα επίπονα μέτρα ανοίγουν το δρόμο για τη συμφωνία, που μπορεί να οδηγήσει στην ανάκαμψη.
“Υπάρχει επενδυτικός κόσμος που περιμένει την ολοκλήρωση της συμφωνίας για να μπορέσει να αποδεσμεύσει δυνάμεις σημαντικού ενδιαφέροντος για την ελληνική αγορά”, τονίζει ο κ. Σάλλας.
Με ανακοίνωση της η ΝΔ εγκαλεί την κυβέρνηση για την επιλογή της να ρίξει το βάρος σε όλα τα νοικοκυριά μέσω άμεσων και έμμεσων φόρων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου