Σελίδες

Σάββατο 18 Ιουνίου 2016

Κατσέλη: Θα πάρει χρόνο η άρση των capital control

Κατσέλη: Θα πάρει χρόνο η άρση των capital control

Κατσέλη: Θα πάρει χρόνο η άρση των capital control

Σε συνέντευξη που παραχώρησε στην ΕΡΤ, η πρόεδρος της Εθνικής Τράπεζας, Λούκα Κατσέλη, αναφέρθηκε σε όλα τα μείζονα ζητήματα που αφορούν στον ελληνικό χρηματοπιστωτικό τομέα. Ερωτηθείσα για την άρση των capital control, η κυρία Κατσέλη εξήγησε πως «θα πάρει χρόνο. Πιθανώς να γίνει προς το τέλος του έτους. Για να επιτευχθεί, θα πρέπει να υπάρξουν ορισμένες προϋποθέσεις».

Ποιες είναι αυτές οι προϋποθέσεις; Η πρόεδρος της Εθνικής Τράπεζας σημείωσε: «θα πρέπει να υπάρξει επιστροφή στη σταθερότητα τόσο σε πολιτικό, όσο και σε οικονομικό επίπεδο. Είναι οι βασικοί παράγοντες που θα μας οδηγήσουν στην κανονικότητα. Επόμενο βήμα είναι η επαναφορά του waiver από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα, η οποία θα βοηθήσει, αλλά δεν είναι πανάκεια για να αρχίσουν εκ νέου να χρηματοδοτούν οι τράπεζες την πραγματική οικονομία. Θα πρέπει να υπάρξει επιστροφή των καταθέσεων. Αυτό είναι το πιο δύσκολο, γιατί ο κόσμος φοβάται. Παράλληλα θα πρέπει να αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά το θέμα των μη εξυπηρετούμενων δανείων».

Η κυρία Κατσέλη ανέφερε μεταξύ άλλων: «η κρίση δεν θα μπορούσε να αποφευχθεί, ακόμη και εάν η κυβέρνηση Παπανδρέου το 2010 είχε λάβει πιο σκληρά μέτρα (...) οι αγορές είναι αμείλικτες. Είναι αδυσώπητες. Ήδη από το 2007 είχαν ξεκινήσει να παίρνουν θέση υπέρ μίας χρεοκοπίας της Ελλάδας. Ακόμη και εάν είχαν ληφθεί περισσότερα μέτρα, αλλά η κρίση στις αγορές είναι τόσο μεγάλη που κανένα μέτρο δεν θα μπορούσε να την αποτρέψει».
Αναφερόμενη στο ζήτημα των μη εξυπηρετούμενων δανείων, η Λούκα Κατσέλη τόνισε: «οι τράπεζες θα πρέπει να συνεργαστούν, κυρίως για τα επιχειρηματικά δάνεια, ούτως ώστε να δοθούν γρήγορες και αποτελεσματικές λύσεις, ούτως ώστε οι επιχειρήσεις να καταστούν βιώσιμες. Το υψηλό επίπεδο των «κόκκινων δανείων» δεν οφείλεται στο ότι ο κόσμος έγινε ξαφνικά κακοπληρωτής, αλλά στη δυσμενή αλλαγή της οικονομικής κατάστασης τόσο των νοικοκυριών όσο και των επιχειρήσεων (...) θα υπάρξει, σε μακροχρόνιο ορίζοντα, μείωση των επιτοκίων στις κάρτες αλλά και στα δάνεια, εφόσον, όμως, δημιουργηθούν οι κατάλληλες συνθήκες».

Για το στοίχημα των επενδύσεων, η πρόεδρος της Εθνικής Τράπεζας σημείωσε: «προκειμένου να υπάρξουν επενδύσεις θα πρέπει να υπάρξει σταθερότητα του φορολογικού και του θεσμικού πλαισίου. Οι επενδυτές δεν πρόκειται να τοποθετήσουν τα κεφάλαιά τους στην Ελλάδα εάν το φορολογικό σύστημα αλλάζει κάθε μήνα. Θα προτιμήσουν να επενδύσουν κάποιου αλλού. Θέλουν να γνωρίζουν εκ των προτέρων όλες τις παραμέτρους. Τα τρία βασικά κίνητρα: χρηματοοικονομικά εργαλεία που θα αντιστοιχούν σε διάφορες αγορές, σταθερότητα στο φορολογικό και θεσμικό πλαίσιο όχι μόνο για τις μεγάλες επενδύσεις και απλούστευση στη διαδικασία αδειοδότησης επιχειρήσεων αλλά και στο δικαστικό σύστημα».





ΟΛΓΑ ΓΕΡΟΒΑΣΙΛΗ Νομοθετικές ρυθμίσεις για την εξασφάλιση των εργαζομένων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ

ΟΛΓΑ ΓΕΡΟΒΑΣΙΛΗ

Νομοθετικές ρυθμίσεις για την εξασφάλιση των εργαζομένων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ

Νομοθετικές ρυθμίσεις για την εξασφάλιση των εργαζομένων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ

«Από την πρώτη στιγμή των απεργιακών κινητοποιήσεων των εργαζομένων στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, η κυβέρνηση και όλοι οι συναρμόδιοι υπουργοί διαβεβαίωσαν δημοσίως, με όλους τους τρόπους και κατ' επανάληψη, τους εργαζομένους και την ελληνική κοινωνία ότι διαρκής επιδίωξη στη διαδικασία των ιδιωτικοποιήσεων παραμένει η εξασφάλιση σταθερών και ασφαλών σχέσεων εργασίας», αναφέρει σε ανακοίνωσή της η κυβερνητική εκπρόσωπος, προσθέτοντας ότι «σήμερα η κυβέρνηση είναι πλέον σε θέση να ανακοινώσει τις ρυθμίσεις που πράγματι εξασφαλίζουν υπό τις παρούσες συνθήκες με τον καλύτερο τρόπο τους εργαζομένους του ΟΛΠ και του ΟΛΘ».
Ειδικότερα:
Με νομοθετικές ρυθμίσεις στον Κυρωτικό Νόμο που θα εισαχθεί στη Βουλή για την έγκριση της Σύμβασης Παραχώρησης θα προβλέπεται:
1. Η διατήρηση σε ισχύ του Γενικού Κανονισμού Προσωπικού της ΟΛΠ ΑΕ και η όποια ενδεχόμενη αντικατάστασή του θα μπορεί να γίνει σύμφωνα με τις ισχύουσες κάθε φορά γενικές διατάξεις περί ιδιωτικών επιχειρήσεων και εκμεταλλεύσεων.
2. Η διατήρηση, επίσης, σε ισχύ του Κανονισμού Εσωτερικής Οργάνωσης και Λειτουργίας της ΟΛΠ ΑΕ μέχρι την ενδεχόμενη κατάργηση και αντικατάστασή του μετά από απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου.
3. Η δυνατότητα επιλογής μετάταξης των εργαζομένων τόσο στην ΟΛΠ ΑΕ όσο και στην ΟΛΘ ΑΕ σε υπηρεσίες, φορείς ή νομικά πρόσωπα του Δημοσίου και του ευρύτερου δημόσιου τομέα, σε Οργανισμούς Λιμένα καθώς και σε εταιρείες του ν. 3429/2005, στις οποίες το Δημόσιο κατέχει την πλειοψηφία του μετοχικού κεφαλαίου.
Επισημαίνεται, επιπλέον, ότι σε ό,τι αφορά την σε εξέλιξη διαγωνιστική διαδικασία που αφορά στην ΟΛΘ ΑΕ και με δεδομένο ότι το αναρτηθέν σχέδιο Σύμβασης Παραχώρησης δεν έχει ακόμα δεσμευτικό χαρακτήρα, έχουν δρομολογηθεί επίσημες πρωτοβουλίες των συναρμοδίων υπουργείων και της κυβέρνησης, σε συνεργασία με το διοικητικό συμβούλιο του ΟΛΘ και το ΤΑΙΠΕΔ, για την πληρέστερη κατοχύρωση των εργασιακών σχέσεων.
Τέλος, για μία ακόμα φορά διαβεβαιώνουμε ότι στους σχεδιασμούς της κυβέρνησης συμπεριλαμβάνεται η βελτίωση του συνολικού νομοθετικού πλαισίου που ισχύει στην ελληνική και ευρωπαϊκή νομοθεσία σε ό,τι αφορά τη ρύθμιση και όχι την απορρύθμιση της λιμενικής εργασίας για όλα τα λιμάνια της χώρας, σημειώνεται στην ανακοίνωση της κυβερνητικής εκπροσώπου η οποία καταλήγει αναφέροντας πως «μετά από αυτές τις εξελίξεις, η κυβέρνηση εκτιμά ότι έχει ανταποκριθεί, υπό τις παρούσες συνθήκες, με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στις επιδιώξεις που η ίδια έθεσε. Θεωρούμε, επίσης, ότι η εξέλιξη αυτή αποτελεί δικαίωση του απεργιακού αγώνα των εργαζομένων στον Πειραιά και στη Θεσσαλονίκη».

ΧΟΑΚΙΝ ΑΛΜΟΥΝΙΑ Συνέντευξη - σοκ για την κυβέρνηση Καραμανλή: Κατέστρεψαν την οικονομία το 2009 λόγω ανικανότητας

ΧΟΑΚΙΝ ΑΛΜΟΥΝΙΑ

Συνέντευξη - σοκ για την κυβέρνηση Καραμανλή: Κατέστρεψαν την οικονομία το 2009 λόγω ανικανότητας

Συνέντευξη - σοκ για την κυβέρνηση Καραμανλή: Κατέστρεψαν την οικονομία το 2009 λόγω ανικανότητας

Κόλαφος για την περίοδο της διακυβέρνησης Καραμανλή είναι η αποκαλυπτική συνέντευξη του αντιπροέδρου της Κομισιόν, Χοακίν Αλμούνια, ο οποίος τοποθετείται στο ζήτημα της ελληνικής οικονομικής.
Μιλώντας στην «Καθημερινή της Κυριακής» ο κ. Αλμούνια χρησιμοποιεί πολύ σκληρά λόγια για τον Κώστα Καραμανλή κατηγορώντας τον ότι σκεφτόταν τις εκλογές του 2009 και όχι τη δημοσιονομική κατάσταση της χώρας, ενώ χαρακτηρίζει την τότε κυβέρνηση ανίκανη.Μας έλεγαν ότι η κατάσταση δεν είναι και τόσο σοβαρή και σκέφτονταν τις εκλογές που είχαν μπροστά τους
«Το 2009 η κατάσταση επιδεινώθηκε δραματικά, αλλά όχι μόνο λόγω της ανακρίβειας των στατιστικών, διότι η κυβέρνηση εκείνη τη χρονιά, που ήταν και χρονιά εκλογών, ας μην ξεχνάμε, ήταν απολύτως παθητική,» σημειώνει ο πρώην Επίτροπος και προσθέτει «Μας έδωσαν το φθινόπωρο του 2008 έναν προϋπολογισμό που προέβλεπε έλλειμμα για το 2009, 1,8%. Τον πρώτο κιόλας μήνα είχε ξεπεράσει το 3% του ΑΕΠ και τον Απρίλιο το έλλειμμα ήταν πάνω από 5%, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις μας. Παρουσίασα λοιπόν μία αυστηρότατη εισήγηση στο Eurogroup με προτάσεις για την άμεση δημοσιονομική προσαρμογή της Ελλάδας. Το Eurogroup υιοθέτησε τις προτάσεις μου, αλλά η ελληνική κυβέρνηση τους επόμενους μήνες δεν έκανε τίποτα. Μας έλεγαν ότι η κατάσταση δεν είναι και τόσο σοβαρή και σκέφτονταν τις εκλογές που είχαν μπροστά τους».
Το πρόβλημα ήταν η καταστροφική διαχείριση των δημοσίων οικονομικών από την ελληνική κυβέρνηση το 2009, λόγω της ανικανότητας της και της ενασχόλησής της με τις εκλογές
Επισημαίνει, ακόμη, ότι μερικούς μήνες πριν τις εκλογές είχε παρουσιάσει μια έκθεση στο Eurogroup και είχε τονίσει στον τότε υπουργό Οικονομικών της Ελλάδας «αν δεν υιοθετήσετε άμεσα τις προτάσεις μας, το έλλειμμά σας θα ξεπεράσει το 10%».
«Αλλά πάλι δεν έγινε τίποτα» υπογραμμίζει ο κ. Αλμούνια και συνεχίζει «Μόνο μετά τις εκλογές, ο νέος υπουργός Οικονομικών, στην πρώτη μας συνάντηση, μου είπε "Χοακίν, το έλλειμμα είναι πάνω από 12%. Αυτή είναι η ιστορία. Δεν ήταν στατιστικό το πρόβλημα. Το πρόβλημα ήταν η καταστροφική διαχείριση των δημοσίων οικονομικών από την ελληνική κυβέρνηση το 2009, λόγω της ανικανότητας αυτής της κυβέρνησης και της ενασχόλησής της με τις εκλογές».
Ο αντιπρόεδρος της Κομισιόν αποκάλυψε, ακόμη, ότι το Eurogroup τα ήξερε όλα αυτά, ενώ τόνισε πως είχε επανειλημμένες συναντήσεις με τον Έλληνα υπουργό Οικονομικών και τον πρωθυπουργό. «Ήταν απολύτως ενήμεροι για τις ανησυχίες μας, αλλά δεν αντέδρασαν. Το Eurogroup τότε δεν ήταν εξοπλισμένο με τα σημερινά εργαλεία οικονομικής διακυβέρνησης, ώστε να κάνει κάτι και δεν ήταν έτοιμο να πιέσει την ελληνική κυβέρνηση» σημειώνει με νόημα.

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΕΦ' ΟΛΗΣ ΤΗΣ ΥΛΗΣ Ο Γ. Κατρούγκαλος στην «Η»: Τι θα αλλάξει σε μισθούς, συλλογικές συμβάσεις, ομαδικές απολύσεις

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΕΦ' ΟΛΗΣ ΤΗΣ ΥΛΗΣ

Ο Γ. Κατρούγκαλος στην «Η»: Τι θα αλλάξει σε μισθούς, συλλογικές συμβάσεις, ομαδικές απολύσεις

Ως προς τα συνδικάτα, θα πρέπει να ξεκινήσει ένας ουσιαστικός εθνικός διάλογος για να ξαναβρούν τη σχέση τους με την κοινωνία, τα μέλη τους και όσους είναι σήμερα αόρατοι γι' αυτά, όπως όλοι όσοι εργά
Ως προς τα συνδικάτα, θα πρέπει να ξεκινήσει ένας ουσιαστικός εθνικός διάλογος για να ξαναβρούν τη σχέση τους με την κοινωνία, τα μέλη τους και όσους είναι σήμερα αόρατοι γι' αυτά, όπως όλοι όσοι εργάζονται σε άτυπες μορφές εργασίας.

Γιώργος Κατρούγκαλος, Υπουργός Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης
Νέα «χάρτα» για τους μισθούς και τις συλλογικές συμβάσεις και περισσότερες εγγυήσεις (αντί του υπουργικού «βέτο» που όλα δείχνουν ότι θα χαθεί) για τους ομαδικά απολυόμενους, «υπόσχεται» ο υπουργός Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης Γ. Κατρούγκαλος ενόψει της έναρξης των κρίσιμων διαπραγματεύσεων με τους Θεσμούς για τις αλλαγές στα εργασιακά.
Συνέντευξη στον ΓΙΩΡΓΟ ΓΑΤΟ
Στην κορυφή της ατζέντας των ελληνικών θέσεων για τις αλλαγές στα εργασιακά έχετε θέσει την αποκατάσταση των συλλογικών συμβάσεων, μετά τις ανατροπές που έγιναν από το 2012 και μετά (υπερίσχυση των επιχειρησιακών έναντι των κλαδικών, μη επέκταση των τελευταίων, κυριαρχία των ατομικών). Τι πιστεύετε ότι μπορείτε να πετύχετε;
Πράγματι, το θέμα αυτό βρίσκεται στην κορυφή των προτεραιοτήτων μας. Η γενικευμένη απορρύθμιση της περιόδου 2010-2015 ανέτρεψε τις περισσότερες εγγυήσεις του ατομικού και συλλογικού εργατικού δικαίου. Ισοδυναμούσε με ένα εισιτήριο εξόδου της χώρας από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Μοντέλο, μετέτρεψε δε την αγορά εργασίας σε ζούγκλα. Πρωταρχική μας επιδίωξη είναι η αποκατάσταση όλων των συλλογικών συμβάσεων εργασίας, με ιδιαίτερη έμφαση στις κλαδικές, που έχουν πληγεί περισσότερο από τη νεοφιλελεύθερη λαίλαπα.
Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι από τις περίπου 200 κλαδικές συμβάσεις πριν από την κρίση, τώρα υφίστανται, κουτσουρεμένες, λιγότερες από δέκα. Ιδιαίτερη σημασία έχει εδώ η επεκτασιμότητα των εν λόγω συμβάσεων, ώστε να καλύπτουν το σύνολο των εργαζομένων του κλάδου. Σε διαφορετική περίπτωση όχι μόνο παρέχουν ελλιπέστατη προστασία, αλλά ουσιαστικά νοθεύουν και τον ανταγωνισμό μεταξύ των επιχειρήσεων που τις εφαρμόζουν και των άλλων, που ασκούν κοινωνικό dumbing.
Ποιες θα είναι οι άλλες «κόκκινες γραμμές» στη διαπραγμάτευση της κυβέρνησης με τους Θεσμούς; Δεν ελλοχεύει ο κίνδυνος να μην μπορέσετε να τις... υπερασπιστείτε αν το πόρισμα της ανεξάρτητης επιτροπής των (ξένων, στην πλειοψηφία) εμπειρογνωμόνων καταλήξει σε διαφορετικές, από τις ελληνικές, θέσεις;
Για να αποφύγουμε παρόμοιους κινδύνους ενισχύουμε ταυτόχρονα το εσωτερικό μέτωπο και τις διεθνείς μας συμμαχίες.
Στο πρώτο επίπεδο, αμέσως μετά την ανάληψη των καθηκόντων του υπουργού Εργασίας κάλεσα όλες τις εργοδοτικές οργανώσεις και τη ΓΣΕΕ για να υπάρξει κοινή θέση κατά των ομαδικών απολύσεων και της ανταπεργίας. Ακόμη και οι εργοδοτικές οργανώσεις συμφώνησαν ότι δεν πρέπει να αλλάξει η νομοθεσία στα συγκεκριμένα αντικείμενα. Οι ιδεοληπτικές θέσεις του ΔΝΤ, συνεπώς, δεν βρίσκουν κανένα έρεισμα στην Ελλάδα, όπως ακριβώς συνέβη και με την αύξηση των εργοδοτικών εισφορών, τις οποίες ζητούσαμε ως αντίβαρο στη μείωση των επικουρικών συντάξεων.
Σε διεθνές επίπεδο εξασφαλίσαμε ήδη από τη συμφωνία του Ιουλίου ότι η Διεθνής Οργάνωση Εργασίας, η προστατευτικότερη προς τα κοινωνικά δικαιώματα διεθνής οργάνωση, θα επεξεργαστεί το πόρισμα της Επιτροπής Ειδικών σύμφωνα με τις αρχές της, πριν από την έναρξη της επίσημης διαπραγμάτευσης με τους Θεσμούς. Θυμίζω επίσης ότι εξασφαλίσαμε διαρκή παρακολούθηση της όλης διαδικασίας εκ μέρους του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και της Επιτροπής Απασχόλησης του, ούτως ώστε να εξασφαλίσουμε ότι οι τελικές αποφάσεις θα είναι πλήρως συμβατές με το ευρωπαϊκό κοινωνικό μοντέλο. Άλλωστε, η έκβαση των διαπραγματεύσεων δεν αφορά μόνο την Ελλάδα. Αν συμφωνηθεί εδώ ότι «καλές ευρωπαϊκές πρακτικές» είναι η απορύθμιση χωρίς δικαιώματα, αυτή θα είναι αύριο η συνταγή για όλες τις ευρωπαϊκές χώρες. Την προοπτική να γίνει η Ελλάδα ένα είδος νεοφιλελεύθερης Ευρώπης σε fast forward θα την αποτρέψουμε πάση θυσία.
Τι «αντίβαρα» θα βάζατε για την προστασία των απολυομένων αν, όπως όλα δείχνουν (μετά και την πρόσφατη πρόταση του γενικού εισαγγελέα του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου), χάσετε το υπουργικό ? διοικητικό «βέτο» στις ομαδικές απολύσεις;
Το βασικό επί του προκειμένου είναι οι ουσιαστικές εγγυήσεις. Να μην αυξηθεί, δηλαδή, το ποσοστό των απολύσεων που επιτρέπεται και να υπάρχει επαρκής ενημέρωση και διαβούλευση με τους εργαζομένους.
Η αύξηση των επιτρεπόμενων, ανά μήνα, απολύσεων στα ποσοστά που ορίζει η σχετική κοινοτική οδηγία μπαίνει στο τραπέζι;
Είναι, όπως προανέφερα, από τα θέματα αυτά που εμείς θα δώσουμε μάχη για να μην επιδεινωθεί η υφιστάμενη προστασία.
Σας έχει τεθεί θέμα περαιτέρω αλλαγής του καθεστώτος των αποζημιώσεων λόγω απόλυσης;
Δεν έχει τεθεί παρόμοιο θέμα.
Πριν και μετά τις εκλογές η κυβέρνηση υποσχόταν την επαναφορά (δια νόμου) του κατώτατου μισθού στα 751 ευρώ και την κατάργηση του χαμηλότερου μισθού για τους νέους ηλικίας έως 25 ετών. Ο κατώτατος μισθός θα εξακολουθήσει να ορίζεται νομοθετικά (ο ν. 4172/13 δεν έχει καταργηθεί), θα είναι «γυμνός» ή θα περιλαμβάνει και επιδόματα, όπως το επίδομα πολυετίας και γάμου, όπως ήταν με την ΕΓΣΣΕ;
Η επαναφορά του κατώτατου μισθού στα 751 ευρώ ήταν μεταξύ εκείνων των σημείων του προγράμματος της Θεσσαλονίκης που δεν μπορέσαμε να διασώσουμε στο πλαίσιο του αναγκαστικού συμβιβασμού του Ιουλίου του 2016.
Δεν ήταν συνεπώς, μεταξύ των δεσμεύσεων μας ενόψει των εκλογών του Σεπτεμβρίου του 2015. Η βασική μας επιδίωξη σήμερα, επί του προκειμένου, είναι τα θέματα αυτά να αποτελούν αντικείμενο ρύθμισης της ΕΓΣΕΕ, αντικείμενο συμφωνίας δηλαδή των κοινωνικών συνομιλητών.
Στο καθεστώς για τις απεργίες, τη διαιτησία και τα συνδικάτα θα πρέπει να αλλάξει κάτι;
Εμείς επιδιώκουμε η διαιτησία και οι εν γένει αρμοδιότητες του ΟΜΕΔ να μην είναι το αποστεωμένο κέλυφος που προέκυψε από την αντιμεταρρύθμιση της μνημονιακής περιόδου, αλλά να επανέλθουν εκεί που προδιαγράφει το Σύνταγμα και απαιτεί η νομολογία.
Σε καμιά περίπτωση δεν θα δεχθούμε να θιγεί το δικαίωμα στην απεργία, που αποτελεί το έσχατο όπλο του αδύναμου μέρους της εργασιακής σχέσης και το σημαντικότερο όπλο της εργατικής τάξης. Ως προς τα συνδικάτα, θα πρέπει να ξεκινήσει ένας ουσιαστικός εθνικός διάλογος για να ξαναβρούν τη σχέση τους με την κοινωνία, τα μέλη τους και όσους είναι σήμερα αόρατοι για αυτά, όπως όλοι όσοι εργάζονται σε άτυπες μορφές εργασίας.
ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΓΙΑ ΝΕΑ ΡΥΘΜΙΣΗ ΤΩΝ ΟΦΕΙΛΩΝ
Υπάρχει το ενδεχόμενο ενός δεύτερου «γύρου» για το Ασφαλιστικό τον Οκτώβριο; Π.χ. νομοθέτηση όσων τυχόν δεν νομοθετήθηκαν (καθεστώς εισφορών για επαγγελματίες σε περιοχές κάτω των 2.000 κατοίκων) ή νέων αλλαγών σε όσα νομοθετήθηκαν;
Η ασφαλιστική μεταρρύθμιση έχει ολοκληρωθεί. Μπορεί να συζητήσουμε επιμέρους αλλαγές, ενόψει της εμπειρίας εφαρμογής διατάξεων του νόμου 4387/2016 ή κοινωνικών αναγκών που αυτός δεν αντιμετώπισε. Μεταξύ των τελευταίων συγκαταλέγεται ιδιαιτέρως η θεσμοθέτηση ενός νέου τρόπου ρύθμισης των συσσωρευμένων οφειλών προς τα ασφαλιστικά ταμεία.
ΩΡΙΜΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ
Μοντέλο... Ελβετίας στα δημοψηφίσματα
Πρόσφατα αναλαμβάνοντας ρόλο για τη διατύπωση της κυβερνητικής πρότασης για τη Συνταγματική Αναθεώρηση ταχθήκατε υπέρ της διεξαγωγής δημοψηφισμάτων για περισσότερα θέματα που αφορούν τον λαό. Ως καθηγητής του Συνταγματικού Δικαίου έχετε κάποιο σχετικό «πρότυπο» ευρωπαϊκής χώρας;
Οι περισσότερες χώρες της Ευρώπης εμπιστεύονται τον λαό τους και έχουν συχνά δημοψηφίσματα, με εμβληματικές περιπτώσεις την Ελβετία και την Ιταλία. Στην Ελλάδα, βεβαίως, οι πολιτικές ελίτ πάντοτε είχαν μια αλλεργία απέναντι στους θεσμούς άμεσης δημοκρατίας, απότοκη της αποξένωσης τους από τον λαό.
Θεωρείτε ότι οι πολιτικές συνθήκες και οι συσχετισμοί των δυνάμεων των κομμάτων επιτρέπουν σήμερα να υπάρξουν αυξημένες πλειοψηφίες για να γίνει μια Συνταγματική Αναθεώρηση;
Ορισμένα θέματα είναι υπερώριμα και θα αποτελέσουν αντικείμενο ευρύτατων συναινέσεων, όπως η κατάργηση της ειδικής ποινικής μεταχείρισης του πολιτικού προσωπικού της χώρας. Υπάρχουν και άλλα όμως που οι συγκρούσεις είναι βαθύτατες, γιατί αντανακλούν θεμελιώδεις αντίθετες πολιτικές και ιδεολογικές επιλογές. Για παράδειγμα, θα αποδεχθούμε το νεοφιλελεύθερο παράδειγμα που απαιτεί να καταργηθούν τα κοινωνικά δικαιώματα και να συνταγματοποιηθεί ο περιβόητος χρυσός κανόνας δημοσιονομικής πειθαρχίας, ή θα υπερασπίσουμε και θα διευρύνουμε τις κατακτήσεις του εργατικού κινήματος δύο αιώνων; Να γιατί η τελική λέξη θα πρέπει να ανήκει στο λαό και όχι στους πολιτικούς. Θεωρώ ότι η απάντηση σε παρόμοια διλήμματα συνιστά «κρίσιμο εθνικό θέμα» για το οποίο μπορεί να διεξαχθεί δημοψήφισμα σύμφωνα με το άρθρο 44 παρ. 2 του Συντάγματος.
ΚΑΤΩΤΑΤΟΣ ΜΙΣΘΟΣ
Ο Γ. Κατρούγκαλος, μιλώντας στην «Ημερησία», αποκαλύπτει ότι η κυβέρνηση θέτει σε προτεραιότητα την επαναφορά του καθεστώτος καθορισμού του κατώτατου μισθού από τη ΓΣΕΕ και τις εργοδοτικές οργανώσεις (μέσω της Εθνικής Γενικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας και όχι δια νόμου, όπως ισχύει σήμερα) καθώς και των κλαδικών συμβάσεων, οι οποίες τείνουν να εξαφανιστούν μαζί με τα συνδικάτα.
ΜΑΧΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΟΜΑΔΙΚΕΣ
Ο υπουργός Εργασίας προβλέπει «μάχη» για τα όρια και το καθεστώς των ομαδικών απολύσεων σχεδιάζοντας, παράλληλα, «αντίβαρα» μέτρα προστασίας υπέρ των απολυομένων.
«ΛΟΚ ΑΟΥΤ»
Θέτει ως «κόκκινες γραμμές» την επαναφορά της ανταπεργίας των εργοδοτών («λοκ άουτ») και τον περιορισμό του δικαιώματος της απεργίας των εργαζομένων.
ΡΥΘΜΙΣΗ ΟΦΕΙΛΩΝ
Τέλος, προαναγγέλλει ότι τον Οκτώβριο η κυβέρνηση θα διεκδικήσει από τους Θεσμούς έναν νέο τρόπο ρύθμισης των οφειλών προς τα ασφαλιστικά ταμεία.

ΣΤΟ... ΣΦΥΡΙ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ ΟΦΕΙΛΕΤΩΝ ΑΠΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΚΑΙ ΤΡΑΠΕΖΕΣ «Ξεπούλημα» πανάκριβων σπιτιών σε πλειστηριασμούς σε τιμές - σοκ (λίστα)

ΣΤΟ... ΣΦΥΡΙ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ ΟΦΕΙΛΕΤΩΝ ΑΠΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΚΑΙ ΤΡΑΠΕΖΕΣ

«Ξεπούλημα» πανάκριβων σπιτιών σε πλειστηριασμούς σε τιμές - σοκ (λίστα)

«Ξεπούλημα» πανάκριβων σπιτιών σε πλειστηριασμούς σε τιμές - σοκ (λίστα)

Του Βασίλη Σ. Κανέλλη
Εκπληκτικά ακίνητα, πανάκριβα σε άλλες εποχές, βγαίνουν στο σφυρί από την εφορία και τις τράπεζες για χρέη των ιδιοκτητών τους. Οι πλειστηριασμοί για τους οφειλέτες του Δημοσίου ξεκίνησαν με βάση την εμπορική αξία, που σε πολλές περιοχές είναι πολύ χαμηλότερη από την αντικειμενική.
Κάτι που σημαίνει ότι υπάρχουν εντυπωσιακές περιπτώσεις, μοναδικές ευκαιρίες για όσους έχουν χρήματα να τα «χτυπήσουν». Ακόμη μεγαλύτερες ευκαιρίες συναντά κανείς στις ανακοινώσεις των τραπεζών για την πώληση ακινήτων από τις τράπεζες, ακίνητα που εγγράφηκαν στα χαρτοφυλάκιά τους μετά από κατάσχεση λόγω χρεών. Υπενθυμίζεται ότι μέρος της πρώτης κατοικίας προστατεύεται από πλειστηριασμούς, ωστόσο, τα ακριβά σπίτια και οικόπεδα, οι δεύτερες ή εξοχικές κατοικίες ή άλλου είδους ακίνητα (γραφεία, καταστήματα, αποθήκες κ.λπ.) βγαίνουν στο σφυρί χωρίς κανένα περιορισμό.
Ετσι, είτε πρόκειται για πλειστηριασμούς που ξεκινά τις επόμενες ημέρες η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων για οφειλές στο Δημόσιο, είτε πρόκειται για απευθείας πώληση κατασχεμένων περιουσιακών στοιχείων από τις τράπεζες, σ’ όλη αυτή τη διαδικασία κρύβονται πολλά... «διαμάντια».
Διαμερίσματα, βίλες, μεζονέτες, οικόπεδα, αγροτεμάχια, καταστήματα, αποθήκες που κατασχέθηκαν λόγω χρεών ή άλλων προβλημάτων εκπλειστηριάζονται στη μισή τιμή ή και χαμηλότερα και πολλοί μπορούν να είναι οι τυχεροί που θα «χτυπήσουν» και θα αποκτήσουν το ακίνητο που θέλουν. Ωστόσο, οι ειδικοί της αγοράς επισημαίνουν τα πολλά προβλήματα και τα «μυστικά» που κρύβουν οι πλειστηριασμοί, καθώς δεν είναι λίγες οι καταγγελίες στο παρελθόν για «στημένες» διαδικασίες και για κύκλωμα που λυμαίνεται τον χώρο και αγοράζει σε εικονικές τιμές ακίνητα που βγαίνουν προς πώληση. Πάντως, δεν είναι λίγοι και αυτοί που αγόρασαν ένα ακίνητο σε τιμή ευκαιρίας.
Σε κάθε περίπτωση, οι αυστηροί κανόνες που έχουν τεθεί τα τελευταία χρόνια στη διαδικασία των πλειστηριασμών καθιστά πιο διαφανείς τις μεταβιβάσεις ακινήτων και αποτρέπουν τα «κοράκια».
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, τους επόμενους 6-10 μήνες θα μπορούσαν να βγουν στο σφυρί έως 5.000 ακίνητα.
Τι πωλείται
Στην ιστοσελίδα της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων (www.publicrevenue.gr) έχουν αναρτηθεί 29 αναγγελίες πλειστηριασμών ακινήτων, μικρών και μεγάλων διαμερισμάτων ακόμα κι αγροτεμαχίων που θα γίνουν μέχρι τις 20 Ιουλίου για χρέη προς το Δημόσιο.
Οι πλειστηριασμοί ακινήτων που ανήκουν σε οφειλέτες του Δημοσίου έχουν ξεκινήσει και μάλιστα με το νέο καθεστώς, δηλαδή θα υπολογίζεται η εμπορική αξία των ακινήτων
Ορισμένα χαρακτηριστικά παραδείγματα ακινήτων που βγαίνουν προς πώληση από την Εθνική είναι:
  1. Κατοικία - μεζονέτα 222,95 τ.μ. στη Νέα Πεντέλη με ελάχιστη τιμή προσφοράς... 300 χιλ. ευρώ
  2. Μονοκατοικία στον Διόνυσο εμβαδού 120 τ.μ., κύριος χώρος με δύο ορόφους και σοφίτα σε οικόπεδο 410 τ.μ. πωλείται  κατ’ ελάχιστο 566 χιλ. ευρώ.
  3. Αυτοτελής ανεξάρτητη κατοικία στο Χαλάνδρι άνω των 160 τ.μ. προσφέρεται με ελάχιστη τιμή 185 χιλ. ευρώ.
Στη λίστα των ακινήτων που πρόκειται να βγουν στο «σφυρί» στις 29 Ιουνίου για οφειλές στην εφορία περιλαμβάνονται:
  • Ενα διαμέρισμα στο Γουδή 60,4 τετραγωνικών μέτρων με τιμή πρώτης προσφοράς τα 13.480 ευρώ
  • Ένα κατάστημα στο Γουδή 84,86 τ.μ. (με αποθήκη 95 τ.μ.) με τιμή πρώτης προσφοράς τα 308.000 ευρώ
  • Μία οικοδομή σε οικόπεδο 204,5 τ.μ. στη Λ. Βουλιαγμένης με τιμή πρώτης προσφοράς τα 1,6 εκατ. ευρώ
  • Ένα διαμέρισμα στη Πεύκη 116,20 τετραγωνικών μέτρων με τιμή πρώτης προσφοράς τα 168.000 ευρώ
  • Ένα διαμέρισμα 100,56 τ.μ στο Περιστέρι με τιμή πρώτης προσφοράς 120.000 ευρώ
  • Ένα γραφείο 95,41 τ.μ. στην οδό Κωνσταντινουπόλεως στην Αθήνα με τιμή πρώτης προσφοράς 96.800 ευρώ
  • Ένα αγροτεμάχιο 1.680 τ.μ. με κατοικία 60 τ.μ. στη Χαλκιδική με τιμή πρώτης προσφοράς 104.000 ευρώ
  • Ένα διαμέρισμα 81 τ.μ. στο Μοσχάτο με τιμή πρώτης προσφοράς 160.000 ευρώ
  • Ένα διαμέρισμα 122,16 τ.μ. στα Τρίκαλα με τιμή πρώτης προσφοράς 128.000 ευρώ
  • Μια μεζονέτα στο Περιστέρι με τιμή πρώτης προσφοράς 160.000 ευρώ.
Εξαιρετικά ακίνητα πωλούν και οι τράπεζες, ακίνητα που έχουν περιέλθει στην κυριότητά τους λόγω στάσης πληρωμών σε δάνεια. Πλέον γίνεται προσπάθεια για εκκαθάριση των τραπεζικών χαρτοφυλακίων με πώληση ακινήτων που θα μπορούσαν να αποφέρουν σημαντικά έσοδα.
Πρόσφατα η Εθνική Τράπεζα ανακοίνωσε την πώληση δεκάδων ακινήτων μέσω της διενέργειας δημόσιων πλειοδοτικών διαγωνισμών. Οι πλειστηριασμοί θα διεξαχθούν στα Γραφεία της Διεύθυνσης Περιουσίας στην Αθήνα, επί των οδών Γερανίου 30 & Π. Τσαλδάρη 13 (Πειραιώς), στον 4ο όροφο, αλλά και σε τραπεζικά καταστήματα σε όλη τη χώρα.
Μεζονέτα και οικόπεδο... 300 χιλιάδες ευρώ!
Μεζονέτα με 80 τ.μ. ο α' όροφος και 80 τ.μ. ο β' όροφος με τιμή εκκίνησης τα 185.000 ευρώ. Τα ακίνητα που ξεχωρίζουν είναι μεταξύ άλλων:
Δήμος Νέας Πεντέλης: Κατοικία - μεζονέτα συνολικού εμβαδού 222,95 τ.μ. η οποία αποτελείται από υπόγειο 86,21 τ.μ. (76,70 τ.μ. κύριοι χώροι και 9,51 τ.μ. βοηθητικοί χώροι), ισόγειο 71,29 τ.μ. και Α΄ όροφο 65,45 τ.μ., με ποσοστό συνιδιοκτησίας 10,45% σε οικόπεδο έκτασης 1.443,00 τ.μ. Ελάχιστη τιμή προσφοράς 300.000 ευρώ.
Δήμος Διονύσου: Μονοκατοικία αποτελείται από υπόγειο (Υ-1) εμβαδού 120,32 τ.μ. (κύριος χώρος), λεβητοστάσιο 9,24 τμ (βοηθητικός χώρος) και γκαράζ (G-1) εμβαδού 43,15 τμ , ισόγειο (Ι-1) εμβαδού 98,94 τ.μ. και Α΄όροφο (Α-1) εμβαδού 98,94 τ.μ,. σοφίτα εμβαδού 82,20 τ.μ., σε τμήμα οικοπέδου έκτασης 410,60 τ.μ. με ποσοστό συνιδιοκτησίας 250ο/οο εξ αδιαιρέτου επί του όλου οικοπέδου εμβαδού 1638,58 τ.μ. Ελάχιστη τιμή προσφοράς 566.000 ευρώ.
Δήμος Πεντέλης: Παλαιά ερειπωμένη οικία εμβαδού 33,12 τ.μ. σε οικόπεδο έκτασης 474,13 τ.μ. Ελάχιστη τιμή προσφοράς 252.000 ευρώ.
Δήμος Χαλανδρίου: Αυτοτελής μεζονέτα που αποτελείται από Α΄ όροφο εμβαδού 80,07 τ.μ. και Β΄ όροφο εμβαδού 80,08 τ.μ. με ελάχιστη τιμή προσφοράς 185.000 ευρώ.
Ρόδος: Τέσσερις υπό ανέγερση οικοδομές με ελάχιστη τιμή 148 χιλ. ευρώ.
Σε ανάλογες κινήσεις πώλησης ακινήτων έχει προχωρήσει και η Eurobank Property Services. Συγκεκριμένα:
  • Οικόπεδο 293 τ.μ. στον δήμο Διονύσου με διώροφη μονοκατοικία, έχει τιμή εκκίνησης 205 χιλ. ευρώ.
  • Οικόπεδο 1.122 τ.μ. στους Θρακομακεδόνες με διώροφη μονοκατοικία έχει τιμή εκκίνησης 564 χιλ. ευρώ.
  • Κατάστημα ισόγειο με πατάρι στη Νέα Ιωνία πωλείται 41,5 χιλ. ευρώ.

Συλ. Εφοριακών Αττικής και κυκλάδων - Προς παραγραφή χιλιάδες υποθέσεις του ΣΔΟΕ - Κατάργηση του προληπτικού Ελέγχου και μηδενισμός προστίμων για τους παραβάτες

Συλ. Εφοριακών Αττικής και κυκλάδων - Προς παραγραφή χιλιάδες υποθέσεις του ΣΔΟΕ - Κατάργηση του προληπτικού Ελέγχου και μηδενισμός προστίμων για τους παραβάτες


ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΦΟΡΙΑΚΩΝ ΑΤΤΙΚΗΣ & ΚΥΚΛΑΔΩΝ

Αθήνα,  15.6.2016

Αρ.πρωτ: 478 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

-    Προς παραγραφή χιλιάδες υποθέσεις του ΣΔΟΕ

-    Κατάργηση του προληπτικού Ελέγχου & μηδενισμός προστίμων για τους παραβάτες

Αποτελούν πρόκληση για την κοινωνία τα όσα συνεχίζουν να συμβαίνουν στο Υπουργείο Οικονομικών και αφορούν την ‘’προσπάθεια’’ καταπολέμησης της φοροδιαφυγής. Η ψήφιση στη Βουλή του περιβόητου ‘’κόφτη’’, ο οποίος θα ενεργοποιείται αυτόματα σε περίπτωση μη επίτευξης των στόχων στα έσοδα, θα περίμενε κανείς να οδηγήσει στην ένταση των προσπαθειών και κυρίως στην κατεύθυνση του φοροεισπρακτικού μηχανισμού προς την εντοπισμένη, αλλά τυγχάνουσα επί σειρά ετών ασυλίας, φοροδιαφυγή. Δυστυχώς όμως, αυτό που συμβαίνει είναι η στοχοποίηση  χιλιάδων μικροοφειλετών, οι οποίοι απειλούνται με κατασχέσεις επειδή δεν μπορούν να πληρώσουν χαράτσια και φόρους (που συνήθως δεν αντιστοιχούν στα πραγματικά τους εισοδήματα), ενώ το δίκτυ ασφαλείας για τους φοροφυγάδες παραμένει και ταυτόχρονα δημιουργούνται συνθήκες περαιτέρω γιγάντωσης του φαινομένου αυτού, κατάσταση την οποία δεν μπορεί να κρύψει καμιά επικοινωνιακή καμπάνια, αντίστοιχη με αυτές που έχουμε ζήσει πολλές φορές στο παρελθόν.

Χαρακτηριστικά είναι άλλωστε τα παρακάτω παραδείγματα: 
•Η εγκληματική επιλογή διάλυσης του ΣΔΟΕ, κάθε άλλο παρά τυχαία αποδεικνύεται. Το ΥΠΟΙΚ παρά τις προ μηνών διαβεβαιώσεις του και την κάθετη απόρριψη των τότε καταγγελιών μας, ότι πίσω από την επιλογή αυτή βρίσκονταν οι ιδιαίτερα σοβαρές υποθέσεις που χειρίζονταν η συγκεκριμένη υπηρεσία, οδηγεί τις υποθέσεις αυτές σε βέβαιη παραγραφή. Πρόκειται για χιλιάδες υποθέσεις Μεγάλης Φοροδιαφυγής (ο έλεγχος πολλών εξ αυτών βρίσκονταν σε προχωρημένο στάδιο), οι οποίες μετά τη διάλυση του ΣΔΟΕ και τη μεταφορά προσωπικού και αρμοδιοτήτων, παραμένουν στις ντουλάπες μιας υπηρεσίας η οποία δεν έχει πλέον δικαίωμα να κάνει φορολογικό έλεγχο, ΑΝΑΜΕΝΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΠΑΡΑΓΡΑΦΗ ΤΟΥΣ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΕΤΟΥΣ. Αξίζει δε να σημειώσουμε ότι με το Νομό 4336/2015, η κυβέρνηση ήταν υποχρεωμένη να φέρει νομοθετική ρύθμιση μέχρι το τέλος Οκτωβρίου 2015, η οποία θα καθόριζε το μέλλον των υποθέσεων αυτών. ΓΙΑ ΠΟΙΟ ΛΟΓΟ Η ΡΥΘΜΙΣΗ ΑΥΤΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΕΙ 8 ΜΗΝΕΣ και οι υποθέσεις αυτές παραμένουν στο ‘’πάγο’’, χωρίς να έχει δικαίωμα να τις ελέγξει κανείς και να οδηγούνται με μαθηματική ακρίβεια στην παραγραφή στο τέλος του έτους;

•Ποιος αναλαμβάνει την ευθύνη για το γεγονός της διάλυσης του προληπτικού ελέγχου και τις τραγελαφικές καταστάσεις που δημιουργούνται μετά την κατάργηση επί της ουσίας των προστίμων για μη έκδοση αποδείξεων; Γιατί το ΥΠΟΙΚ επιμένει στη διατήρηση ενός νομοθετικού εκτρώματος το οποίο ουσιαστικά προτρέπει στη μη έκδοση φορολογικών στοιχείων και την απόκρυψη εισοδημάτων;

Ποιος αναμένεται να εκδώσει απόδειξη όταν το πρόστιμο που προβλέπεται είναι το 50% του ΦΠΑ που θα πλήρωνε σε περίπτωση έκδοσής της (π.χ. για συναλλαγή αξίας 10 ευρώ στην οποία αντιστοιχεί ΦΠΑ 2,4 ευρώ, το πρόστιμο που θα επιβάλει ο ελεγκτής σε περίπτωση μη έκδοσης είναι 1,2 ευρώ !!!); Ποιο το νόημα πλέον του προληπτικού ελέγχου για επαγγέλματα που δεν υπόκεινται σε ΦΠΑ, όταν πρακτικά δεν μπορεί ο ελεγκτής να επιβάλει κανένα πρόστιμο, ακόμα και αν εντοπιστεί κάποιος να μην εκδίδει αποδείξεις;

Ποιον κοροϊδεύουν όσοι επενδύουν σε αύξηση των εσόδων λόγω της αύξησης του Τουρισμού, όταν είναι απολύτως βέβαιο ότι οι αποδείξεις στους τουριστικούς προορισμούς θα αποκτήσουν πλέον συλλεκτική αξία;

Για ποια έσοδα μιλάμε όταν ακόμα και η ρύθμιση των 100 δόσεων, στην οποία προσέφυγαν εκατοντάδες χιλιάδες φορολογούμενοι, ουσιαστικά ακυρώνεται μέσω των πολλαπλών ‘’φίλτρων΄΄ που νομοθέτησε η κυβέρνηση προκειμένου να τη διατηρήσει κάποιος, ακόμα και αν ήταν μέχρι τώρα συνεπής;

Δεν γνωρίζουμε αν τα παραπάνω αποτελούν ένδειξη ανικανότητας ή πολιτική επιλογή. Σε κάθε περίπτωση πάντως δημιουργούνται έντονα ερωτηματικά για το αν θέλουν πραγματικά, αυτοί που αποφασίζουν, να αυξηθούν τα έσοδα απ’ τη φοροδιαφυγή. Η νομοθέτηση άλλωστε του ‘’κόφτη’’ για δαπάνες που σχετίζονται με την υγεία, την παιδεία, τις συντάξεις, τους μισθούς κλπ, δεν είναι τυχαία και η ενεργοποίησή του μάλλον εξυπηρετείται απ’ τη μείωση των εσόδων.

http://taxheaven.gr

Μικραίνουν οι προθεσμίες εξόφλησης των 100 δόσεων - Ποιοι κινδυνεύουν να τις χάσουν

Μικραίνουν οι προθεσμίες εξόφλησης των 100 δόσεων - Ποιοι κινδυνεύουν να τις χάσουν

Δευ, 06/13/2016 - 09:51 / Tags: ΠροθεσμίαΕξόφληση100 δόσεις
Μικραίνουν οι προθεσμίες εξόφλησης των 100 δόσεων - Ποιοι κινδυνεύουν να τις χάσουν
Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για τους οφειλέτες που έχουν ενταχθεί στη ρύθμιση των 100 δόσεων, καθώς από 1η Ιουλίου, αν δεν τις εξοφλούν σε προκαθορισμένη ημερομηνία, αυτόματα το σύστημα τους βγάζει εκτός.
Ειδικότερα, όπως έχει, σύμφωνα με τη Ναυτεμπορική, από την 1η Ιουλίου όσοι έχουν ενταχθεί στη ρύθμιση του ν. 4321/2015 για τις 100 δόσεις θα τίθενται αυτόματα εκτός της ρύθμισης αυτής εφόσον καθυστερήσουν να πληρώσουν για χρονικό διάστημα μεγαλύτερο των 15 ημερών οποιαδήποτε νέα οφειλή προς το Δημόσιο έχει βεβαιωθεί στο όνομά τους από τις 15 Δεκεμβρίου 2015 και μετά, καθώς επίσης και οποιαδήποτε νέα οφειλή προς το Δημόσιο θα βεβαιωθεί από δω και πέρα.
Αυτό σημαίνει πρακτικά ότι θα είναι πιο εύκολο να χάσουν τη δόση, όσοι οφειλέτες δεν είναι συνεπείς στην εξόφληση φόρου, τους έχει επιβληθεί από τις 15-12-2015 ή από εδώ και στο εξής.
Τι σημαίνει αυτό:
Ένας φορολογούμενος ενταγμένος στη ρύθμιση των 100 δόσεων, ο οποίος -με βάση την υποβληθείσα δήλωση φορολογίας εισοδήματος φορολογικού έτους 2015 και τον ισχύοντα Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος- οφείλει να πληρώσει μέχρι τις 29 Ιουλίου 2016 την 1η δόση του φόρου εισοδήματος και της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης που του έχει βεβαιωθεί με το εκδοθέν από το TAXISnet εκκαθαριστικό σημείωμα έχει χρονικό περιθώριο μέχρι τις 16 Αυγούστου να καθυστερήσει να πληρώσει τη δόση αυτή, για να παραμείνει στη ρύθμιση των 100 δόσεων. Αν δεν εξοφλήσει την 1η δόση του φόρου εισοδήματος μέχρι τις 16 Αυγούστου, τότε θα τεθεί αυτόματα εκτός της ρύθμισης των 100 δόσεων!
Αν γίνει αυτό, τότε το Δημόσιο θα θελήσει ολόκληρο το ανεξόφλητο υπόλοιπο των οφειλών που ο συγκεκριμένος φορολογούμενος είχε εντάξει στη ρύθμιση των 100 δόσεων, ενώ θα αναβιώσουν όλοι οι τόκοι και οι προσαυξήσεις εκπρόθεσμης καταβολής που αναλογούν στο ποσό αυτό και οι μηχανισμοί του υπουργείου Οικονομικών θα κινηθούν εναντίον του με μέτρα αναγκαστικής είσπραξης, όπως οι κατασχέσεις εισοδημάτων, καταθέσεων και περιουσιακών στοιχείων, για να διασφαλίσουν την είσπραξη ολόκληρου του ποσού των ανεξόφλητων οφειλών του.
Το αυστηρότερο καθεστώς προϋποθέσεων παραμονής στη ρύθμιση των 100 δόσεων που προβλέπει το άρθρο 4 του νόμου 4346/2016 ξεκινά να ισχύει από την 1η Ιουλίου. Σύμφωνα με το καθεστώς αυτό, από τον επόμενο μήνα η απώλεια της ρύθμισης του ν. 4321/2015 για τις 100 δόσεις θα επέρχεται για τον οφειλέτη που έχει εντάξει στη ρύθμιση αυτή ένα παλαιό ληξιπρόθεσμο χρέος του προς το Δημόσιο, εφόσον αυτός καθυστερήσει να πληρώσει μια νέα οφειλή του προς το Δημόσιο για χρονικό διάστημα μεγαλύτερο των 15 ημερών από τη λήξη της κανονικής προθεσμίας εξόφλησής της. Μέχρι τις 30-6-2015, το χρονικό αυτό περιθώριο είναι 30 μέρες.
Τι μπορούν να κάνουν οι φορολογούμενοι
Υπάρχει, ωστόσο, τρόπος για να μπορέσουν να γλιτώσουν οι οφειλέτες την οριστική έξοδο από τη ρύθμιση και αυτό μπορεί να γίνει εντάσσοντας τη νέα οφειλή προς το Δημόσιο -πριν αυτή γίνει ληξιπρόθεσμη έστω και εν μέρει- στην «πάγια ρύθμιση» του άρθρου 43 του Κώδικα Φορολογικών Διαδικασιών (ν. 4174/2013), η οποία προβλέπει τη δυνατότητα τμηματικής εξόφλησης κάθε νέας οφειλής προς το Δημόσιο έως και σε 12 μηνιαίες δόσεις ή σε 24 μηνιαίες δόσεις εάν πρόκειται για κάποιον έκτακτο φόρο.
Στην περίπτωση αυτή, η ρύθμιση των 100 δόσεων δεν χάνεται, όμως οι οφειλέτες θα πρέπει να προσέλθουν στις αρμόδιες ΔΟΥ προσκομίζοντας ορισμένα απαιτούμενα δικαιολογητικά, προκειμένου να υποβάλουν αίτηση υπαγωγής στην «πάγια ρύθμιση». Ηλεκτρονική υποβολή αιτήσεων υπαγωγής στην «πάγια ρύθμιση» του άρθρου 43 του ΚΦΔ δεν επιτρέπεται από το υπουργείο Οικονομικών.
Πηγή: newpost.gr

ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΣΟΔΩΝ Πότε θα παίρνει η εφορία τηλέφωνο όσους χρωστούν

ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΣΟΔΩΝ

Πότε θα παίρνει η εφορία τηλέφωνο όσους χρωστούν

Πότε θα παίρνει η εφορία τηλέφωνο όσους χρωστούν

Απαντήσεις για τις τηλεφωνικές κλήσεις προς οφειλέτες στην εφορία για τακτοποίηση των χρεών τους δίνει η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων.
Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με δημοσιεύματα: Η Διεύθυνση Φορολογικής Συμμόρφωσης ξεκινά τα τηλεφωνήματα σε όσους έχουν ακόμη και μικρά χρέη μέχρι και 500 ευρώ. Στο στόχαστρο μπαίνουν περίπου 83.000 άτομα που είτε δεν έχουν υποβάλλει εμπρόθεσμα δηλώσεις ΦΠΑ, είτε δεν έχουν υποβάλλει δήλωση φόρου μισθωτών υπηρεσιών ή άφησαν απλήρωτα ποσά ΦΠΑ ή φόρου εισοδήματος ή άλλων φόρων. 
Η τηλεφωνική επαφή ασκεί την απαραίτητη ψυχολογική πίεση στους φορολογούμενους έτσι ώστε να πληρώσουν τα χρέη τους. Στο τηλέφωνο οι φορολογούμενοι ακούνε τον υπάλληλο της εφορίας να τους ενημερώνει για την οφειλή τους, ποιο είναι στο ποσό και στη συνέχεια την ερώτηση πότε και εάν προτίθενται να πληρώσουν. Ανάλογα με την απάντηση έρχεται και η συνέχεια.
Εάν ο πολίτης αδυνατεί να πληρώσει ο έφορος υπενθυμίζει ότι υπάρχουν και τα αναγκαστικά μέτρα με κατασχέσεις καταθέσεων, μισθού, σύνταξης κλπ. ή ακόμη και ο πλειστηριασμός περιουσιακών στοιχείων.
Η Γενική Γραμματεία απαντά:
Με αφορμή δημοσιεύματα και αναφορές σε μέσα ενημέρωσης σχετικά με τηλεφωνικές κλήσεις προς φορολογούμενους, που έχουν οφειλές στο δημόσιο, διευκρινίζονται τα εξής: 
1. Πρόκειται για διαδικασία, η οποία εφαρμόζεται από τον Απρίλιο του 2012 κι έχει περιληφθεί και σε προηγούμενα Επιχειρησιακά Σχέδια της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων.
2. Οι κλήσεις πραγματοποιούνται από υπαλλήλους του Υπουργείου Οικονομικών και μόνο.
3. Ο σκοπός των κλήσεων είναι να υπενθυμίσει στους φορολογούμενους την υποχρέωση υποβολής δηλώσεων, τις τυχόν ληξιπρόθεσμες υποχρεώσεις τους, αλλά και να τους συμβουλεύσει για το πώς θα τις τακτοποιήσουν. Σε καμία περίπτωση δεν αποτελεί μέσο απειλής και πίεσης προς το φορολογούμενο. Οι κλήσεις διενεργούνται σε συγκεκριμένο πλαίσιο ευγένειας και ενημέρωσης και δεν έχουν καμία σχέση με φαινόμενα εκφοβισμού, όπως αναφέρουν τα δημοσιεύματα.
  1. Πρόκειται για μία διαδικασία, η οποία βοηθάει (εκ του αποτελέσματος) τους πολίτες να τακτοποιούν τις οφειλές τους, αφού τα στοιχεία του πενταμήνου Ιανουαρίου-Μαΐου δείχνουν ότι έχει τακτοποιηθεί το 65% του ληξιπρόθεσμου χρέους, στο οποίο στοχεύουν οι συγκεκριμένες οχλήσεις (κλήσεις και e-mail).

ΤΑΚΤΟΠΟΙΗΣΗ ΟΦΕΙΛΩΝ

Τελεσίγραφο της εφορίας μέχρι 27 Ιουνίου: Πληρώστε αλλιώς... διαπόμπευση

Τελεσίγραφο της εφορίας μέχρι 27 Ιουνίου: Πληρώστε αλλιώς... διαπόμπευση

Τελεσίγραφο ολίγων ημερών, και συγκεκριμένα μέχρι τις 27 Ιουνίου δίνει η εφορία στους μεγάλους οφειλέτες προκειμένου να πληρώσουν. Θα τους αποστείλει ηλεκτρονικά... ραβασάκια που θα τους ζητά να πληρώουν ή να τακτοποιήσουν τις οφειλές τους αλλιώς θα δημοσιοποιηθούν τα στοιχεία τους.
Σύμφωνα με το TheToc, τα τελεσίγραφα, θα σταλούν σε όσους έχουν ληξιπρόθεσμες –και ταυτόχρονα αρρύθμιστες- οφειλές ύψους άνω των 150.000 ευρώ.Όσοι δεν σπεύσουν να ρυθμίσουν, θα δουν το όνομά τους αναρτημένο στην ιστοσελίδα του Taxis πιθανότατα στις 29 Ιουνίου.
Η δημοσίευση των ονομάτων των μεγαλοοφειλετών, αποτελεί «προαπαιτούμενο» του μνημονίου. Η τακτική της δημοσίευσης των οφειλών έχει υιοθετηθεί και προ 3ετίας. Μετά την ψήφιση του σχετικού νόμου το 2011 (3943/2011 άρθρο 9), οι φορολογικές αρχές κινήθηκαν βάσει της σχετικής εγκυκλίου που εκδόθηκε το 2011 (ΠΟΛ 1185/2011) και έδωσαν στη δημοσιότητα τον Αύγουστο του 2013 τα ονόματα όλων των οφειλετών του δημοσίου με χρέη πάνω από 150.000 ευρώ. Το 2013, είχαν δημοσιευτεί δύο λίστες: μια για τα φυσικά πρόσωπα (σ.σ ο πρώτος της λίστας τότε είχε εμφανιστεί να χρωστάει… ένα δισεκατομμύριο ευρώ) και μια για τα νομικά πρόσωπα.
Με βάση τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία που έχει ανακοινώσει η ΓΓΔΕ, ληξιπρόθεσμες οφειλές άνω των 150.000 ευρώ, εμφανίζονται σε περίπου 25.500 ΑΦΜ όταν το σύνολο των οφειλετών του δημοσίου διαμορφώνεται σε 4,3 εκατομμύρια άτομα. Ωστόσο, οι οφειλέτες με τα χρέη άνω  των 150.000 ευρώ, εμφανίζονται να οφείλουν περίπου το 88% των συνολικών χρεών προς την εφορία, δηλαδή περισσότερα από 76 δις. ευρώ.  Δεδομένου ότι από τον Ιανουάριο μέχρι τώρα κάποιοι μπορεί να έχουν ενταχθεί σε ρύθμιση, τα ονόματα που τελικώς αναμένεται να δοθούν στη δημοσιότητα εκτιμάται ότι θα φτάσουν περίπου στις 20.000. 

ΑΣΦΥΚΤΙΚΗ ΠΙΕΣΗ ΣΤΟΥΣ ΟΦΕΙΛΕΤΕΣ Ερχονται αυτόματες κατασχέσεις για χρέη σε εφορίες και Ταμεία

ΑΣΦΥΚΤΙΚΗ ΠΙΕΣΗ ΣΤΟΥΣ ΟΦΕΙΛΕΤΕΣ

Ερχονται αυτόματες κατασχέσεις για χρέη σε εφορίες και Ταμεία

Ερχονται αυτόματες κατασχέσεις για χρέη σε εφορίες και Ταμεία

Κινητοποίηση όλων των μηχανισμών είσπραξης των ληξιπρόθεσμων χρεών, με στόχο να εισπραχθούν όσο το δυνατόν περισσότερες οφειλές παρελθόντων ετών, για να μην ενεργοποιηθεί ο «κόφτης» και για να μην έρθουν «μπροστά» μέτρα που είναι να ισχύσουν από το 2017 θέλει το υπουργείο Οικονομικών.
Ήδη το Κέντρο Είσπραξης Ασφαλιστικών Οφειλών (ΚΕΑΟ) έχει κινήσει τη διαδικασία για τη δέσμευση  λογαριασμών με στόχο την είσπραξη μέρους των 15 δισ. ευρώ που χρωστούν επαγγελματίες και επιχειρήσεις.
Από την άλλη, το υπουργείο Οικονομικών ενεργοποιεί διατάξεις νόμων που έχουν ψηφιστεί τα προηγούμενα χρόνια, αλλά ουδέποτε εφαρμόστηκαν σε πλήρη ανάπτυξη.

Σύμφωνα με το Βήμα ενεργοποιούνται μαζικές εντολές για κατασχέσεις καταθέσεων σε τραπεζικούς λογαριασμούς, οι τηλεφωνικές κλήσεις από εφοριακούς σε οφειλέτες για να πληρώσουν τα χρέη τους , ο συμψηφισμός επιστρεφόμενων φόρων με άλλες μελλοντικές φορολογικές υποχρεώσεις (π.χ. ΕΝΦΙΑ) κ.τ.λ.
Οι προσπάθειες για την είσπραξη του ποσού αυτού περιλαμβάνουν την αποστολή ηλεκτρονικών ειδοποιήσεων ακόμη και σε οφειλέτες μικροποσών κάτω των 500 ευρώ, οι οποίοι, βάσει της ισχύουσας νομοθεσίας, κινδυνεύουν να βρεθούν αντιμέτωποι με αυτόματες κατασχέσεις ποσών από τις καταθέσεις τους στις τράπεζες, προκειμένου οι αρμόδιες ΔΟΥ να εισπράξουν άμεσα τα οφειλόμενα, αν αυτοί δεν σπεύσουν να πληρώσουν εφάπαξ ή τμηματικά τις οφειλές τους!
Επιπλέον, όσοι χρωστούν στην εφορία ποσά πάνω από 150.000 ευρώ και δεν έχουν ενταχθεί σε ρυθμίσεις απειλούνται (μέσω ηλεκτρονικών μηνυμάτων) με διαπόμπευση αν δεν συμμορφωθούν, ενώ όσοι οφείλουν πάνω από 300.000 ευρώ και δεν είναι σε θέση να τα ρυθμίσουν αναμένεται σύντομα να χάσουν την ακίνητη περιουσία τους μέσω άμεσων κατασχέσεων και πλειστηριασμών-εξπρές, οι οποίοι θα πραγματοποιούνται με τιμές εκκίνησης τις εμπορικές και όχι τις αντικειμενικές αξίες των ακινήτων τους.
Ηδη οι πρώτες δεκάδες πλειστηριασμοί με το νέο αυτό νομοθετικό καθεστώς έχουν αναγγελθεί ότι θα πραγματοποιηθούν από τις 22 Ιουνίου έως και τις 20 Ιουλίου.
Το υπουργείο επανενεργοποιεί και τις τηλεφωνικές κλήσεις στους οφειλέτες στους οποίους «ευγενικά» θα υπενθυμίζει τις οφειλές τους και θα τους καλεί να πληρώσουν.

ΜΕΓΑΛΗ ΥΣΤΕΡΗΣΗ «Βουτιά» 62% στα έσοδα από ΦΠΑ στη Μύκονο - Κατάρρευση και στα υπόλοιπα κοσμοπολίτικα νησιά

ΜΕΓΑΛΗ ΥΣΤΕΡΗΣΗ

«Βουτιά» 62% στα έσοδα από ΦΠΑ στη Μύκονο - Κατάρρευση και στα υπόλοιπα κοσμοπολίτικα νησιά

«Βουτιά» 62% στα έσοδα από ΦΠΑ στη Μύκονο - Κατάρρευση και στα υπόλοιπα κοσμοπολίτικα νησιά

Μεγάλη μείωση σημειώνουν τα έσοδα από φόρους και ειδικά από τον ΦΠΑ στα τουριστικά, κοσμοπολίτικα νησιά. Είναι χαρακτηριστικό ότι η υστέρηση εισπράξεων από τις τουριστικές περιοχές της χώρας, που θεωρούνται και οι πιο «ανθεκτικές» στην κρίση, έσπασε όλα τα ρεκόρ.
Όπως αναφέρει το newmoney, o απολογισμός εσόδων από τον ΦΠΑ (που είναι το βαρόμετρο της αγοράς και της φοροδιαφυγής) από τον Ιανουάριο μέχρι και τον Απρίλιο φέτος, δείχνει τεράστια υστέρηση στα προβλεπόμενα έσοδα, Συγκεκριμένα:
-62% στο ΦΠΑ η Μύκονος
-39% η Πάρος
-39% η Ρόδος
-39% η Ζάκυνθος
-39% η Λευκάδα
-37% η Σαντορίνη
-36% η Κως
-30% η Κέρκυρα
-22% η Κεφαλλονιά
Εντονες είναι οι ανησυχίες για τις διαστάσεις και τις επιπτώσεις του φαινομένου της άρνησης έκδοσης αποδείξεων από τους επιχειρηματίες και επαγγελματίες όλης της χώρας.
Και αυτό παρότι (ξεκινώντας από τη Μύκονο) οι έλεγχοι των τελευταίων μηνών σημείωσαν μεγάλες επιτυχίες και έπιασαν «στα πράσα» δεκάδες επιχειρήσεις με ταμειακές μηχανές "μαϊμού" που εκδίδουν σκέτα "χαρτάκια", αντί για νόμιμες αποδείξεις. Αντιθέτως, η νέα νομοθεσία που προβλέπει εκμηδενισμό των προστίμων για όσους πιαστούν να μην κόβουν απόδειξη, το «ξεδόντιασμα» του ΣΔΟΕ και των προληπτικών ελέγχων στην αγορά, αλλά και η ανάγκη επιβίωσης απέναντι στη φοροεπιδρομή της κυβέρνησης, έχουν οδηγήσει πολλούς επαγγελματίες να «απενεργοποιήσουν» τις ταμειακές μηχανές τους.

ΝΙΚΟΣ ΒΕΤΤΑΣ ΙΟΒΕ: Θα γλιτώναμε 18 δισ. ευρώ αν είχαμε εφαρμόσει έγκαιρα τις μεταρρυθμίσεις

ΝΙΚΟΣ ΒΕΤΤΑΣ

ΙΟΒΕ: Θα γλιτώναμε 18 δισ. ευρώ αν είχαμε εφαρμόσει έγκαιρα τις μεταρρυθμίσεις

ΙΟΒΕ: Θα γλιτώναμε 18 δισ. ευρώ αν είχαμε εφαρμόσει έγκαιρα τις μεταρρυθμίσεις

Περίπου 18 δισεκατομμύρια ευρώ μικρότερες θα ήταν οι απώλειες της οικονομίας το διάστημα 2008- 2015, εάν είχαμε εφαρμόσει εγκαίρως τις μεταρρυθμίσεις. 
Αυτό προκύπτει από στοιχεία που έχει συγκεντρώσει ο γενικός διευθυντής του ΙΟΒΕ και καθηγητής του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, Νίκος Βέττας.
Ο κος Βέττας εστιάζει τις απώλειες στην ακραία αβεβαιότητα που δημιουργήθηκε για τις προοπτικές της οικονομίας, στον κίνδυνο εξόδου της Ελλάδας από την ΕΕ αλλά και στην έλλειψη πολιτικής και κοινωνικής συνέναισης που μαζί με την αργή εφαρμογή των μεταρρυθμίσεων απομάκρυνε τις επενδύσεις και απέτρεψε την αύξηση των εξαγωγών.
«Εάν η Ελλάδα είχε ακολουθήσει τον δρόμο που είχε χαραχτεί από τις αρχές τις κρίσης στο μέτωπο των διαρθρωτικών αλλαγών, η ελληνική ύφεση δεν διέφερε και πολύ από των άλλων χωρών της περιφέρειας της Ευρωζώνης», σημειώνει ο κ. Βέττας. 
Όμως ο επικεφαλής του ΙΟΒΕ κατέστησε σαφές πως η "αναγκαία" για την προσαρμογή της οικονομίας ύφεση ήταν σημαντικά μικρότερη από αυτή που τελικά είχαμε. "Ανάλογα με τους επιμέρους υπολογισμούς, θα μπορούσαμε να έχουμε ισορροπήσει με ύφεση σωρευτικά της τάξεως του 15-16% από το 2008. Δηλαδή περίπου 10 ποσοστιαίες μονάδες του ΑΕΠ μικρότερη από αυτή που είχαμε".
 

ΑΣΦΥΚΤΙΚΗ ΠΙΕΣΗ ΣΤΟΥΣ ΟΦΕΙΛΕΤΕΣ Ερχονται αυτόματες κατασχέσεις για χρέη σε εφορίες και Ταμεία

ΑΣΦΥΚΤΙΚΗ ΠΙΕΣΗ ΣΤΟΥΣ ΟΦΕΙΛΕΤΕΣ

Ερχονται αυτόματες κατασχέσεις για χρέη σε εφορίες και Ταμεία

Ερχονται αυτόματες κατασχέσεις για χρέη σε εφορίες και Ταμεία

Κινητοποίηση όλων των μηχανισμών είσπραξης των ληξιπρόθεσμων χρεών, με στόχο να εισπραχθούν όσο το δυνατόν περισσότερες οφειλές παρελθόντων ετών, για να μην ενεργοποιηθεί ο «κόφτης» και για να μην έρθουν «μπροστά» μέτρα που είναι να ισχύσουν από το 2017 θέλει το υπουργείο Οικονομικών.
Ήδη το Κέντρο Είσπραξης Ασφαλιστικών Οφειλών (ΚΕΑΟ) έχει κινήσει τη διαδικασία για τη δέσμευση  λογαριασμών με στόχο την είσπραξη μέρους των 15 δισ. ευρώ που χρωστούν επαγγελματίες και επιχειρήσεις.
Από την άλλη, το υπουργείο Οικονομικών ενεργοποιεί διατάξεις νόμων που έχουν ψηφιστεί τα προηγούμενα χρόνια, αλλά ουδέποτε εφαρμόστηκαν σε πλήρη ανάπτυξη.

Σύμφωνα με το Βήμα ενεργοποιούνται μαζικές εντολές για κατασχέσεις καταθέσεων σε τραπεζικούς λογαριασμούς, οι τηλεφωνικές κλήσεις από εφοριακούς σε οφειλέτες για να πληρώσουν τα χρέη τους , ο συμψηφισμός επιστρεφόμενων φόρων με άλλες μελλοντικές φορολογικές υποχρεώσεις (π.χ. ΕΝΦΙΑ) κ.τ.λ.
Οι προσπάθειες για την είσπραξη του ποσού αυτού περιλαμβάνουν την αποστολή ηλεκτρονικών ειδοποιήσεων ακόμη και σε οφειλέτες μικροποσών κάτω των 500 ευρώ, οι οποίοι, βάσει της ισχύουσας νομοθεσίας, κινδυνεύουν να βρεθούν αντιμέτωποι με αυτόματες κατασχέσεις ποσών από τις καταθέσεις τους στις τράπεζες, προκειμένου οι αρμόδιες ΔΟΥ να εισπράξουν άμεσα τα οφειλόμενα, αν αυτοί δεν σπεύσουν να πληρώσουν εφάπαξ ή τμηματικά τις οφειλές τους!
Επιπλέον, όσοι χρωστούν στην εφορία ποσά πάνω από 150.000 ευρώ και δεν έχουν ενταχθεί σε ρυθμίσεις απειλούνται (μέσω ηλεκτρονικών μηνυμάτων) με διαπόμπευση αν δεν συμμορφωθούν, ενώ όσοι οφείλουν πάνω από 300.000 ευρώ και δεν είναι σε θέση να τα ρυθμίσουν αναμένεται σύντομα να χάσουν την ακίνητη περιουσία τους μέσω άμεσων κατασχέσεων και πλειστηριασμών-εξπρές, οι οποίοι θα πραγματοποιούνται με τιμές εκκίνησης τις εμπορικές και όχι τις αντικειμενικές αξίες των ακινήτων τους.
Ηδη οι πρώτες δεκάδες πλειστηριασμοί με το νέο αυτό νομοθετικό καθεστώς έχουν αναγγελθεί ότι θα πραγματοποιηθούν από τις 22 Ιουνίου έως και τις 20 Ιουλίου.
Το υπουργείο επανενεργοποιεί και τις τηλεφωνικές κλήσεις στους οφειλέτες στους οποίους «ευγενικά» θα υπενθυμίζει τις οφειλές τους και θα τους καλεί να πληρώσουν.