Κομισιόν: Βελτίωση του οικονομικού κλίματος στην Ελλάδα τον Δεκέμβριο
Ο δείκτης οικονομικού κλίματος (Economic Sentiment Indicator, ESI) αυξήθηκε στις 94,6 μονάδες από 92,4 μονάδες τον Νοέμβριο. Πρόκειται για την υψηλότερη τιμή του δείκτη το 2016, με τη δεύτερη υψηλότερη να έχει σημειωθεί τον Οκτώβριο (93,8 μονάδες).
Η βελτίωση του ESI στην Ελλάδα προέκυψε από την ενίσχυση της εμπιστοσύνης στον τομέα της βιομηχανίας (-5,7 από -7,8 μονάδες τον Νοέμβριο) και τον κατασκευαστικό τομέα (-44,0 από -53,8 μονάδες) καθώς και από τη βελτίωση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης (-64,4 από -66,9 μονάδες). Υποχώρηση της εμπιστοσύνης σημειώθηκε στον τομέα των υπηρεσιών (-3,1 από 3,5 μονάδες) και του λιανικού εμπορίου (9,8 από 10,9 μονάδες).
O δείκτης (ESI) είναι ένας σύνθετος δείκτης που αποτελείται από πέντε άλλους δείκτες εμπιστοσύνης με διαφορετικό ποσοστό συμμετοχής στον γενικό δείκτη:
-ο Δείκτης Βιομηχανικής εμπιστοσύνης, (40%)
-ο δείκτης υπηρεσιών εμπιστοσύνης, (30%)
-ο δείκτης εμπιστοσύνης των καταναλωτών, (20%)
-ο δείκτης εμπιστοσύνης κατασκευών και (5%)
-ο δείκτης εμπιστοσύνης λιανικού εμπορίου. (5%)
Οι έρευνες για την κατάρτιση του Δείκτη αυτού, γίνονται στο πλαίσιο του κοινού εναρμονισμένου προγράμματος ερευνών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ο δείκτης οικονομικού κλίματος (ESI) υπολογίζεται ως ένας δείκτης με μέση τιμή 100 και τυπική απόκλιση 10 πάνω σε ένα σταθερό τυποποιημένο δείγμα περιόδου. Τα δεδομένα συγκεντρώνονται σύμφωνα με τη στατιστική ονοματολογία των οικονομικών δραστηριοτήτων στην Ευρωπαϊκή Κοινότητα (NACE ).
https://www.taxheaven.gr
Ο δείκτης οικονομικού κλίματος (Economic Sentiment Indicator, ESI) αυξήθηκε στις 94,6 μονάδες από 92,4 μονάδες τον Νοέμβριο. Πρόκειται για την υψηλότερη τιμή του δείκτη το 2016, με τη δεύτερη υψηλότερη να έχει σημειωθεί τον Οκτώβριο (93,8 μονάδες).
Η βελτίωση του ESI στην Ελλάδα προέκυψε από την ενίσχυση της εμπιστοσύνης στον τομέα της βιομηχανίας (-5,7 από -7,8 μονάδες τον Νοέμβριο) και τον κατασκευαστικό τομέα (-44,0 από -53,8 μονάδες) καθώς και από τη βελτίωση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης (-64,4 από -66,9 μονάδες). Υποχώρηση της εμπιστοσύνης σημειώθηκε στον τομέα των υπηρεσιών (-3,1 από 3,5 μονάδες) και του λιανικού εμπορίου (9,8 από 10,9 μονάδες).
Βιομηχανία | Υπηρεσίες | καταναλωτική εμπιστοσύνη | Λιαν.Εμπόριο | Κατασκευές | Συνολικός δείκτης ESI | |
Jan-16 | -10.1 | -5.3 | -63.9 | -3.4 | -37.9 | 91.6 |
Feb-16 | -10.2 | -23.1 | -66.8 | 3.2 | -37.5 | 89.0 |
Mar-16 | -7.8 | -17.3 | -71.9 | 3 | -35.9 | 90.1 |
Apr-16 | -7.8 | -13 | -73.7 | 5.6 | -45.9 | 90.3 |
May-16 | -11.6 | -11.4 | -71.9 | 5.1 | -39 | 89.7 |
Jun-16 | -9.1 | -17.5 | -68 | 4.7 | -39.8 | 89.7 |
Jul-16 | -7.3 | -8.3 | -69.2 | 8.2 | -55.6 | 90.9 |
Aug-16 | -5.1 | -4 | -70.1 | 9.3 | -52.5 | 92.5 |
Sep-16 | -6.2 | -6.9 | -65.9 | 15 | -59.5 | 91.4 |
Oct-16 | -4.7 | 1.3 | -63.6 | 10.7 | -67.1 | 93.8 |
Nov-16 | -7.8 | 3.5 | -66.9 | 10.9 | -53.8 | 92.4 |
Dec-16 | -5.7 | -3.1 | -64.4 | 9.8 | -44 | 94.6 |
O δείκτης (ESI) είναι ένας σύνθετος δείκτης που αποτελείται από πέντε άλλους δείκτες εμπιστοσύνης με διαφορετικό ποσοστό συμμετοχής στον γενικό δείκτη:
-ο Δείκτης Βιομηχανικής εμπιστοσύνης, (40%)
-ο δείκτης υπηρεσιών εμπιστοσύνης, (30%)
-ο δείκτης εμπιστοσύνης των καταναλωτών, (20%)
-ο δείκτης εμπιστοσύνης κατασκευών και (5%)
-ο δείκτης εμπιστοσύνης λιανικού εμπορίου. (5%)
Οι έρευνες για την κατάρτιση του Δείκτη αυτού, γίνονται στο πλαίσιο του κοινού εναρμονισμένου προγράμματος ερευνών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ο δείκτης οικονομικού κλίματος (ESI) υπολογίζεται ως ένας δείκτης με μέση τιμή 100 και τυπική απόκλιση 10 πάνω σε ένα σταθερό τυποποιημένο δείγμα περιόδου. Τα δεδομένα συγκεντρώνονται σύμφωνα με τη στατιστική ονοματολογία των οικονομικών δραστηριοτήτων στην Ευρωπαϊκή Κοινότητα (NACE ).
https://www.taxheaven.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου