Σελίδες

Σάββατο 25 Φεβρουαρίου 2017

ΟΠΕΚΕΠΕ: Δείτε on line αν είστε δικαιούχοι ΕΦΚ αγροτικού πετρελαίου

ΟΠΕΚΕΠΕ: Δείτε on line αν είστε δικαιούχοι ΕΦΚ αγροτικού πετρελαίου

ΟΠΕΚΕΠΕ: Δείτε on line αν είστε δικαιούχοι ΕΦΚ αγροτικού πετρελαίου
Με ανακοίνωσή του ο ΟΠΕΚΕΠΕ κάνει γνωστό στους δικαιούχους για την επιστροφή αγροτικού πετρελαίου ότι μπορούν να εισάγουν το Α.Φ.Μ τους στην ειδική εφαρμογή του Οργανισμού προκειμένου να ενημερωθούν για το κατά πόσο είναι δικαιούχοι Ε.Φ.Κ. Πετρελαίου.
Οι βασικές προϋποθέσεις προκειμένου να κριθεί κάποιος δικαιούχος είναι οι εξής:
  • Να έχει καταθέσει Αίτηση Ενιαίας Ενίσχυσης για την προηγούμενη χρονιά
  • Να εντοπίζεται μηχανογραφικά στο ηλεκτρονικό αρχείο του ΟΓΑ
  • Να εμφανίζεται στο ηλεκτρονικό αρχείο του ΟΓΑ ενεργός για το προηγούμενο έτος
  • Να είναι φυσικό πρόσωπο ή νομικό πρόσωπο που προσδιορίζεται με βάση τα άρθρα 4 & 7 της με αριθμ 233746/3996 /24-04-2003 ΚΥΑ (ΦΕΚ Β΄538/05-05-2003)
  • Να μην είναι δικαιούχος του μέτρου Πρόωρης Συνταξιοδότησης
«Ποσά που εμφανίζονται από τον Φεβρουάριο 2017 ισοδυναμούν με το υπολογιζόμενο από το Υπουργείο Οικονομικών ποσό επιστροφής. Αν υπάρχει απόκλιση αυτών από τα πιστούμενα ποσά, παρακαλούμε να απευθύνεστε για πληροφορίες στο Κέντρο Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων στο τηλ. 2131 621000», αναφέρει ο ΟΠΕΚΕΠΕ.

«Ο Υφυπουργός Κοινωνικής Ασφάλισης κ. Τ. Πετρόπουλος στο Δ.Σ. του Ε.Ε.Α.»

«Ο Υφυπουργός Κοινωνικής Ασφάλισης κ. Τ. Πετρόπουλος στο Δ.Σ. του Ε.Ε.Α.»


Αθήνα, 23. 02. 2017

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ       
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΑΘΗΝΩΝ      
ΕΔΡΑ: Πανεπιστημίου 44 και Χαρ. Τρικούπη, Αθήνα 106 79
Τηλ:(+30) 210-3380200 Fax:(+30) 210-3380219        
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ: Γούναρη 227, Άνω Γλυφάδα 16674
Τηλ.: 210-9609961 Fax: 210-9609964      
______________      
THE HELLENIC REPUBLIC      
ATHENS’ CHAMBER OF TRADESMEN        
HEAD OFFICE: 44 Panepistimiou st. and Har. Trikoupi, Athens 10679
Tel:(+30) 210-3380200 Fax:(+30) 210-3380219          
BRANCH: 227, Gounari st Ano Glyfada 166 74
Τel: 210-9609961 Fax: 210-9609964           
www.eea.gr  eea@eea.gr
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Θέμα: «Ο Υφυπουργός Κοινωνικής Ασφάλισης κ. Τ. Πετρόπουλος στο Δ.Σ. του Ε.Ε.Α.»


Παρουσία του υφυπουργού Κοινωνικής Ασφάλισης κ. Αναστάσιου Πετρόπουλου, πραγματοποιήθηκε, στις 22 Φεβρουαρίου 2017, η συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών.

Στη διάρκεια της συνεδρίασης ο κ. Πετρόπουλος ενημέρωσε το σώμα επί θεμάτων κοινωνικής ασφάλισης και  για την κυβερνητική πολιτική επίλυσης των προβλημάτων που προέκυψαν με το νέο ασφαλιστικό σύστημα.

Ο κ. Πετρόπουλος υπερασπίστηκε τις κυβερνητικές μεταρρυθμίσεις σαν μόνο δρόμο βιωσιμότητας του ασφαλιστικού. Όπως είπε: «Δεν πρέπει να υπάρχει καμία αμφιβολία πως για την Κοινωνική Ασφάλιση του μέλλοντος ήταν απαραίτητη αυτή η επαναθεμελίωση του συστήματος. Με τους κανόνες οι οποίοι τέθηκαν σε εφαρμογή, έγινε μια εκλογίκευση των εισφορών καθώς προσδιορίζονται με βάση το καθαρό εισόδημα…  Όπου διαπιστωθούν προβλήματα και όπου χρειάζεται θα παρέμβουμε».

Απαντώντας σε ερωτήματα που υπέβαλαν τα μέλη του Δ.Σ., ο κ. Πετρόπουλος εκτίμησε ότι όλοι πλέον μπορούν να καταβάλουν εισφορές. Παράλληλα υπογράμμισε ότι περίπου το 80% των εισφορών του ΕΦΚΑ είναι μικρότερες από τις παλιές του ΟΑΕΕ. Παραδέχθηκε όμως ότι σε ένα μικρό τμήμα των ασφαλισμένων έχει αρνητικές επιπτώσεις το νέο σύστημα λόγω μεγάλων εισφορών και μικρότερης αναπλήρωσης στη σύνταξη, αλλά δεσμεύθηκε ότι αυτό θα εξεταστεί την επόμενη περίοδο.

Σχετικά με το θέμα των παλαιών ληξιπρόθεσμων οφειλών, ο κ. Πετρόπουλος είπε ότι επανεξετάζει την επίλυση του δύσκολου προβλήματος, ξεκαθαρίζοντας ότι θα εξαρτηθεί και από το αποτέλεσμα της διαπραγμάτευσης με τους δανειστές.

Για την ενίσχυση του ασφαλιστικού συστήματος σχεδιάζεται η αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας των Ταμείων.

Όσο για τους ασφαλισμένους που είναι σε δύσκολη οικονομική κατάσταση, ο υφυπουργός υποστήριξε ότι είναι κατά των διωκτικών μέτρων. Προανήγγειλε την ενίσχυση των ελεγκτικών υπηρεσιών για την πάταξη της εισφοροδιαφυγής και τέλος, σχετικά με τη πορεία της οικονομίας, εκτίμησε ότι θα είναι πρόβλημα η μείωση του αφορολογήτου αν δεν υπάρξει αντίβαρο με αντισταθμιστικά μέτρα.

Κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης του Δ.Σ. του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών, ο πρόεδρός του κ. Γ. Χατζηθεοδοσίου τόνισε την ανάγκη στήριξης των Ταμείων, κάλεσε την Κυβέρνηση να δει και να διορθώσει τα όποια λάθη υπάρχουν στην ασφαλιστική μεταρρύθμιση, υπογράμμισε ότι πρέπει να βρεθεί άμεσα λύση στο μείζον πρόβλημα των παλαιών ληξιπρόθεσμων οφειλών και επεσήμανε ότι είναι κομβικό θέμα για την ελληνική οικονομία η ολοκλήρωση της αξιολόγησης.


Από το Ε.Ε.Α.

https://www.taxheaven.gr

«ΥΠΟ ΤΗΝ ΑΠΕΙΛΗ» ΠΕΡΙΚΟΠΩΝ ΑΠΟ 6% ΕΩΣ 39% ΟΙ «ΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΔΙΑΦΟΡΕΣ» Οδυνηρό ψαλίδι στις συντάξεις από 700 ευρώ και πάνω

«ΥΠΟ ΤΗΝ ΑΠΕΙΛΗ» ΠΕΡΙΚΟΠΩΝ ΑΠΟ 6% ΕΩΣ 39% ΟΙ «ΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΔΙΑΦΟΡΕΣ»

Οδυνηρό ψαλίδι στις συντάξεις από 700 ευρώ και πάνω

Οδυνηρό ψαλίδι στις συντάξεις από 700 ευρώ και πάνω
ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ ΓΑΤΟΥ
Σε καθεστώς «ομηρείας» τίθενται οι «παλαιοί» αλλά και οι «νέοι» συνταξιούχοι καθώς η διαπραγμάτευση της κυβέρνησης με τους δανειστές θα «κρίνει» το εύρος των νέων περικοπών που θα γίνουν στις συντάξεις από το 2019 και μετά. Το «ψαλίδι» θα πέσει ανάλογα με το ταμειακό «άνοιγμα» του Ασφαλιστικού που θα διαμορφωθεί με βάση την πρόσθετη δαπάνη για την καταβολή πάνω από 100.000 καθυστερούμενων συντάξεων και τα έσοδα του ΕΦΚΑ από τις νέες εισφορές των ελεύθερων επαγγελματιών και των μισθωτών κάτω από τα νέα δεδομένα της αγοράς εργασίας (κυριαρχία «ευέλικτων» συμβάσεων, χαμηλών και απλήρωτων μισθών)...
Κορυφαία κυβερνητικά στελέχη επιβεβαιώνουν στην «Ημερησία» ότι στο πλαίσιο της «προνομοθέτησης» μέτρων για μετά το 2019 εντάσσεται η περικοπή της συνταξιοδοτικής δαπάνης. Και ότι στο στόχαστρο των δανειστών παραμένουν οι «προσωπικές διαφορές» των «παλαιών» και των «νέων» συντάξεων που κυμαίνονται από 6% έως 39%, το ύψος της εθνικής σύνταξης στα 15έτη ασφάλισης (345 ευρώ έναντι 384 ευρώ που είναι στην 20ετία) και οι υψηλές -μη ανταποδοτικές- εισφορές τις οποίες προέβλεψε ο ν. Κατρούγκαλου επιβάλλοντας το ανώτατο πλαφόν των 5.860,08 ευρώ.
Οδυνηρό ψαλίδι στις συντάξεις από 700 ευρώ και πάνω
Στόχος της κυβέρνησης, σύμφωνα με τα ίδια στελέχη, είναι να αποφευχθούν οι μειώσεις στις συντάξεις έως 700 ευρώ και να προβλεφθούν «αντίδωρα». Ενδεικτικό είναι ότι πριν από το Eurogroup, η υπουργός Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης Ε. Αχτσιόγλου, επιχειρηματολογώντας κατά της μείωσης των συντάξεων που ζητούσε και ζητά το ΔΝΤ, είχε διερωτηθεί «πώς είναι δυνατόν να θεωρούνται υπερ-γενναιόδωρες οι συντάξεις όταν το 43% των συνταξιούχων λαμβάνει λιγότερα από 660 ευρώ τον μήνα». Και την επόμενη ημέρα (μετά τη συμφωνία επιστροφής των δανειστών στην Αθήνα) δήλωσε ότι «αν γίνουν περικοπές στις συντάξεις, οι όποιες επιβαρύνσεις θα αντισταθμιστούν με στοχευμένα μέτρα»...
ΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΔΙΑΦΟΡΕΣ 5 ΕΥΡΩ ΕΩΣ 620 ΕΥΡΩ
«Κλειδί» για τις αλλαγές στις συντάξεις θα είναι το ύψος της «προσωπικής διαφοράς» που θα προκύψει έως τα τέλη του 2017 (μετά τον επανυπολογισμό τους με βάση το ν. Κατρούγκαλου).
Οδυνηρό ψαλίδι στις συντάξεις από 700 ευρώ και πάνω
Με βάση σχετική ανάλυση της δικηγόρου Ασπας Παπαθανασοπούλου για την «Ημερησία», οι προσωπικές διαφορές που μπορεί να περικοπούν, σταδιακά και μερικώς ή ολικώς, κυμαίνονται από 5 ευρώ έως και 620 ευρώ (στο πρώην ΤΕΒΕ). Οι διαφορές, μετά τον επανυπολογισμό που θα γίνει έως τα τέλη του 2017 (με βάση τα νέα χαμηλότερα ποσοστά αναπλήρωσης της «ανταποδοτικής» σύνταξης και την προσθήκη της εθνικής σύνταξης) μπορεί να είναι οριακές για όσους είχαν χαμηλές αποδοχές και λίγα χρόνια ασφάλισης σε Ταμεία που δεν έδιναν «μπόνους» (π.χ. στο ΤΑΕ ή στο ΤΣΑ), όμως, για τους περισσότερους είναι μεγάλες, αν συγκριθούν οι «παλαιές» και οι «νέες» συντάξεις. Και κυμαίνονται από 6% έως και 39%:
Από 6% έως 8% είναι η προσωπική διαφορά, μεταξύ των «παλαιών» και των «νέων» συντάξεων για όσους λαμβάνουν τα κατώτατα όρια του ΙΚΑ (443,77 ευρώ αντί 486,84 ευρώ με 15 έτη ασφάλισης) ή προέρχονται από «μη ευγενή» ταμεία (830 ευρώ έναντι 885 ευρώ από το ΤΑΕ με 36 χρόνια) ενώ μπορεί να είναι και μηδενικές (810 ευρώ έναντι 815 ευρώ από το ΤΣΑ με 33 χρόνια ασφάλισης). Εως 22% φτάνουν κατά μέσο όρο οι προσωπικές διαφορές για τους προερχόμενους από το ΙΚΑ και το Δημόσιο (με... 40 χρόνια ασφάλισης).
Από 30% έως και 39% φτάνουν οι προσωπικές διαφορές για όσους έχουν συνταξιοδοτηθεί ή συνταξιοδοτούνται από το Δημόσιο με λιγότερα από 34 χρόνια ασφάλισης ή από το πρώην ΤΕΒΕ (λόγω του «μπόνους» των 220 ευρώ που το Ταμείο ενσωμάτωνε σε όλες τις κατηγορίες των συντάξεων, συμπεριλαμβανομένων και των κατώτατων).
ΟΙ ΠΡΩΤΕΣ ΠΕΡΙΚΟΠΕΣ
Με προσωπικές διαφορές τουλάχιστον 20% και περικοπές θα «βγαίνουν», ωστόσο, όλες οι νέες συντάξεις για όσους υπέβαλαν το 2016, μετά τη ψήφιση του νόμου Κατρούγκαλου, αιτήσεις συνταξιοδότησης. Αν η διαφορά ξεπερνά το 20% θα λαμβάνουν το ½ της προσωπικής διαφοράς με αποτέλεσμα τα ποσά των συντάξεών τους να είναι χαμηλότερα από 6% έως 20%. Μεγαλύτερες προσωπικές διαφορές και απώλειες που φτάνουν έως το 26% θα έχουν όσοι συνταξιοδοτηθούν μέσα στο 2017, καθώς θα λαμβάνουν το 1/3 της προσωπικής διαφοράς, ενώ οι μειώσεις θα είναι από 20% έως 29% για όσους συνταξιοδοτηθούν μέσα στο 2018, καθώς θα λαμβάνουν το 1/4 της προσωπικής διαφοράς. Οσοι, τέλος, συνταξιοδοτηθούν, με τα ίδια χρόνια και τις ίδιες συντάξιμες αποδοχές, από το 2019 και μετά θα λαμβάνουν χωρίς προσωπική διαφορά ή το «μαξιλάρι» του περιορισμού των προσωπικών διαφορών μειωμένα από 6% έως και 39% ποσά συντάξεων.
ΣΤΟΝ ΠΡΟΚΡΟΥΣΤΗ Η ΕΘΝΙΚΗ ΣΥΝΤΑΞΗ
Το ύψος της εθνικής σύνταξης την οποία εγγυάται το κράτος (δηλαδή χρηματοδοτείται πλήρως από τον κρατικό προϋπολογισμό) είναι η δεύτερη «πηγή» που οι δανειστές θεωρούν «κατάλληλη» για να εξοικονομηθούν πόροι. Στην πρώτη εφαρμογή του νόμου Κατρούγκαλου, το πλήρες ποσό της εθνικής σύνταξης καθορίστηκε στα 384 ευρώ, μηνιαίως ύστερα από την υποχώρηση που έκανε η κυβέρνηση για τη χορήγηση μειωμένου ποσού σε όσους συνταξιοδοτούνται με λιγότερα από 20 έτη ασφάλισης.
Μολονότι το ποσό της εθνικής σύνταξης βαίνει μειούμενο κατά 2% για κάθε έτος ασφάλισης που υπολείπεται των 20 ετών (στα 15 έτη ασφάλισης είναι 345,60 ευρώ, στα 16 έτη 353,28 ευρώ, στα 17 έτη είναι 360,96 ευρώ, στα 18 έτη είναι 368,64 ευρώ και στα 19 έτη 376,32 ευρώ) οι δανειστές ζητούν να αναθεωρηθούν τα ποσά. Οχι μόνο για να περιοριστεί το δημοσιονομικό βάρος αλλά και για να εξαλειφθεί κάθε κίνητρο μειωμένης ασφάλισης, για λίγα χρόνια και χαμηλές αποδοχές, καθώς διαπιστώνεται ότι η εθνική σύνταξη «πριμοδοτεί» αυτή την πρακτική. Για παράδειγμα, σε μέσο μισθό 600 ευρώ για 15 έτη η αναλογική σύνταξη δίνει ποσοστό αναπλήρωσης 11,55%, αλλά με την προσθήκη της εθνικής σύνταξης φτάνει στο 69% και στα 20 χρόνια στο 79,8% όταν, αντίστοιχα, για μισθό 2.000 ευρώ είναι 28,8% στα 15 έτη και 35% στα 20 έτη.
«Κούρεμα» σε βάθος πενταετίας
Σε βάθος 5ετίας (2020 ? 2025) επιδιώκει η κυβέρνηση να «απλωθούν» οι νέες περικοπές στις συντάξεις, παρά τις πιέσεις που ασκούνται για ταχύτερο «κούρεμα», από το 2019 ή και νωρίτερα. Το γεγονός ότι ο επανϋπολογισμός των συντάξεων, με βάση το νόμο Κατρούγκαλου και το χρονοδιάγραμμα που έχει συμφωνηθεί με τους δανειστές, δεν προβλέπεται να έχει ολοκληρωθεί πριν από τα τέλη του 2017, θέτει ένα πρώτο χρονικό ορόσημο αφήνοντας όλα ανοικτά για τη διετία 2018 ? 2019. Να σημειωθεί ότι εκκρεμεί η αναδρομική περικοπή των υψηλών κύριων συντάξεων, πάνω από τα 2.000 ευρώ (μεικτά) και τα 3.000 ευρώ «καθαρά» που είναι τα νέα πλαφόν και θα ισχύουν έως τις 31/12/2018, χωρίς να αποκλείεται περαιτέρω παράταση.
Διορθώσεις στις υψηλές εισφορές
Ο περιορισμός των υψηλών -μη ανταποδοτικών ασφαλίστρων- ετέθη ήδη στην κυβέρνηση ως θέμα που θα εξεταστεί στο πλαίσιο των αλλαγών στο συνταξιοδοτικό. Κυβερνητικά στελέχη παραδέχονται ότι θα πρέπει να μπει ένας «κόφτης» πιο χαμηλά από τα 5.860,08 ευρώ που έχει οριστεί ως ανώτατο πλαφόν ασφαλιστέου μισθού - εισοδήματος και λειτουργεί ως αντικίνητρο για τη δήλωση υψηλών εισοδημάτων. Η μηνιαία εισφορά για σύνταξη (20%) και ασθένεια (6,95%) που αναλογεί, φτάνει τα 1.579,30 ευρώ, ενώ αν υπάρχει υποχρεωτική «κάλυψη» για επικουρικό (7%) και εφάπαξ (4%), εκτοξεύεται στα 2.223,90 ευρώ όταν η ανώτατη σύνταξη που θα μπορεί να δοθεί στα 42 έτη, απαγορεύεται να υπερβαίνει τα 2.000 ευρώ μεικτά (περίπου 1.760 ευρώ «καθαρά»).

Από 5 έως και 620 ευρώ
Με βάση σχετική ανάλυση της δικηγόρου Ασπας Παπαθανασο- πούλου για την «Ημερησία», οι προσωπικές διαφορές που μπορεί να περικοπούν, σταδιακά και μερικώς ή ολικώς, κυμαίνονται από 5 ευρώ έως και 620 ευρώ (στο πρώην ΤΕΒΕ).
Με λιγότερα από 34 έτη
Από 30% έως και 39% φτάνουν οι προσωπικές διαφορές για όσους έχουν συνταξιοδοτηθεί ή συνταξιοδοτούνται από το Δημόσιο με λιγότερα από 34 χρόνια ασφάλισης ή από το πρώην ΤΕΒΕ (λόγω του «μπόνους» των 220 ευρώ που το Ταμείο ενσωμάτωνε σε όλες τις κατηγορίες των συντάξεων, συμπεριλαμβανομένων και των κατώτατων).
Οι... χαμένοι του 2016
Με προσωπικές διαφορές τουλάχιστον 20% και περικοπές θα «βγαίνουν», ωστόσο, όλες οι νέες συντάξεις για όσους υπέβαλαν το 2016, μετά τη ψήφιση του νόμου Κατρούγκαλου, αιτήσεις συνταξιοδότησης.
Και του 2017

Μεγαλύτερες προσωπικές διαφορές και απώλειες που φτάνουν έως το 26% θα έχουν όσοι συνταξιοδοτηθούν μέσα στο 2017, καθώς θα λαμβάνουν το 1/3 της προσωπικής διαφοράς, ενώ οι μειώσεις θα είναι από 20% έως 29% για όσους συνταξιοδοτηθούν μέσα στο 2018, καθώς θα λαμβάνουν το 1/4 της προσωπικής διαφοράς.

Τσίπρας: Για κάθε ευρώ επιβάρυνσης θα υπάρχει κι ένα ευρώ αντίστοιχης ελάφρυνσης

Τσίπρας: Για κάθε ευρώ επιβάρυνσης θα υπάρχει κι ένα ευρώ αντίστοιχης ελάφρυνσης

Τσίπρας: Για κάθε ευρώ επιβάρυνσης θα υπάρχει κι ένα ευρώ αντίστοιχης ελάφρυνσης

Η κυβέρνηση κάνει μια πολύ μεγάλη προσπάθεια σε δύο παράλληλα μέτωπα, να πετύχει τους στόχους του τρέχοντος προγράμματος και να ολοκληρώσει με επιτυχία και χωρίς πρόσθετη λιτότητα τη διαπραγμάτευση για τη β' αξιολόγηση. 

Η δουλειά που γίνεται αποδίδει καρπούς, τόνισε ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας ενημερώνοντας τη Βουλή για τα αποτελέσματα του Eurogroup, στο πλαίσιο της «Ώρας του Πρωθυπουργού», ύστερα από ερώτηση του προέδρου της Ένωσης Κεντρώων Βασίλη Λεβέντη.
Στο Eurogroup έγινε ένα καθοριστικό βήμα για την ολοκλήρωση της β' αξιολόγησης, τόνισε ο πρωθυπουργός. Είπε ότι με την καταρχήν συμφωνία στο Eurogroup επιστρέφουν οι θεσμοί για να ολοκληρωθεί άμεσα η τεχνική συμφωνία, επισημαίνοντας ότι η κυβέρνηση από την αρχή επέμεινε ότι η πορεία της οικονομίας δεν δικαιολογεί νέα μέτρα λιτότητας και ότι κάτι τέτοιο θα ήταν φραγμός στις αναπτυξιακές δυνατότητες της χώρας.
Υπογράμμισε ότι η θέση για ούτε ένα ευρώ λιτότητας, για την οποία, όπως είπε, λοιδορήθηκε το προηγούμενο διάστημα όταν την είχε διατυπώσει, έγινε σεβαστή. Την προηγούμενη Δευτέρα, είπε, υπήρξε μια μεταστροφή όλων των πλευρών στην κατεύθυνση της υπέρβασης της λιτότητας και της επικέντρωσης σε αυτό που κάποιοι ονομάζουν αλλαγή στο μείγμα της πολιτικής που πρέπει να ακολουθήσει η Ελλάδα.
Σημείωσε ότι σε μια διαπραγμάτευση μαζί με τα κέρδη θα πρέπει να κάνεις και συμβιβασμούς, για να προσθέσει ότι οι προηγούμενες κυβερνήσεις μόνο έχαναν.
Πετύχαμε έναν έντομο συμβιβασμό, συμφωνήθηκε για πρώτη φορά μετά από 7 χρονια να αφήσουμε πίσω την αρχή της διαρκούς λιτότητας και να επανακαθορίσουμε προτεραιότητες στη βάση της προώθησης πολιτικών που θα ενισχύουν τη διαπιστωμένη αναπτυξιακή τάση της ελληνικής οικονομίας, τόνισε.
Ο κ. Τσίπρας στηλίτευσε την κινδυνολογία και την καταστροφολογία της προηγούμενης περιόδου. Επισήμανε ότι στην αντιπολίτευση είχαν προεξοφλήσει όλοι ότι η κυβέρνηση δεν θα επιτύγχανε τους στόχους της και ότι θα ενεργοποιηθεί ο κόφτης. Τελικά, τόνισε, όχι μόνο δεν ενεργοποιήθηκε ο κόφτης, αλλά ενεργοποιήθηκε ο δότης, με την εφάπαξ 13η σύνταξη, ενώ κατηγόρησε τη ΝΔ ότι είχε κρατήσει αδιανόητη στάση, που δεν επικρότησε ένα μέτρο -για πρώτη φορά σε 7 χρόνια προγράμματος- παροχής στους χαμηλοσυνταξιούχους.
Επισήμανε, επίσης, ότι ο κ. Λεβέντης ήταν ο μόνος που μπήκε στον κόπο να μου καταθέσει ερώτηση για το ζήτημα, ενώ άλλοι δεν το έκαναν γιατί προτιμούν τους μονολόγους, τονίζοντας ότι θα είναι στη Βουλή κάθε Παρασκευή για να απαντάει, και σε εύκολες και δύσκολες στιγμές, γιατί εκείνος δεν κρύβεται όπως κρύβονται άλλοι, κάτι που, όπως σημείωσε, φαίνεται από τα άδεια έδρανα.

Δεν υπάρχει πλέον στο τραπέζι η παράλογη απαίτηση για επιπλέον μέτρα 2% του ΑΕΠ για μετά τη λήξη του προγράμματος, τόνισε επίσης ο Αλέξης Τσίπρας, από το βήμα της Βουλής.
Σημείωσε ότι για κάθε ευρώ επιβάρυνσης από τις διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις που θα προτείνουν οι δανειστές μας -και για τις οποίες προεξοφλώ ότι δεν είμαστε ιδιαίτερα ευτυχείς γι' αυτό,- θα υπάρχει κι ένα ευρώ αντίστοιχης ελάφρυνσης από τις μεταρρυθμίσεις που θα προτείνουμε εμείς.

Ο Αλέξης Τσίπρας έκανε λόγο για αφωνία και έλλειμμα στρατηγικής της ΝΔ, και σχολίασε ότι ο κ. Μητσοτάκης έχει κρυφτεί και δεν είναι στη Βουλή, ότι δεν απηύθυνε ερώτημα στην "Ώρα του Πρωθυπουργού" επί της διαπραγμάτευσης και πως όμως ο ίδιος θα είναι εδώ κάθε Παρασκευή να τον περιμένει και να του απαντά...

K. ΠΑΠΑΝΑΤΣΙΟΥ Κλιμακωτή μείωση αφορολόγητου και σύνδεση του ΕΝΦΙΑ με το περιουσιολόγιο

K. ΠΑΠΑΝΑΤΣΙΟΥ

Κλιμακωτή μείωση αφορολόγητου και σύνδεση του ΕΝΦΙΑ με το περιουσιολόγιο

Τη μείωση του αφορολογήτου, με πρόβλεψη για υψηλότερο αφορολόγητο για παιδιά, την παραμονή των τεκμηρίων και των υφιστάμενων φορολογικών κλιμακίων για μισθωτούς, συνταξιούχους αγρότες και επαγγελματίες για μια διετία, αλλά και έναν νέο φόρο περιουσίας που σε αυτόν θα εντάσσονται κινητά και ακίνητα προαναγγέλλει σε συνέντευξή της στην εφημερίδα «το Βήμα», η υφυπουργός Οικονομικών Κατερίνα Παπανάτσιου.
Η κ. Παπανάτσιου, αναφέρει ότι όποιο μέτρο συμφωνηθεί στο πλαίσιο της απόφασης του τελευταίου Eurogroup, θα ισχύσει από την 1.1.2019 και για κάθε ευρώ επιβάρυνσης θα υπάρχει ένα ευρώ ελάφρυνσης.
Σημειώνει επίσης, ότι δεν θα μειωθούν οι έμμεσοι φόροι, ενώ ο ΕΝΦΙΑ του 2017 θα υπολογιστεί με τις εφετινές αντικειμενικές αξίες.
Όσον αφορά το περιουσιολόγιο, εκεί θα δηλωθούν τα πάντα και θα βοηθήσει, όπως αναφέρει, «να σχεδιάσουμε μελλοντικά έναν φόρο μεγάλου πλούτου που θα περιλαμβάνει το σύνολο της κινητής και της ακίνητης περιουσίας του κατόχου». Σε αυτήν θα περιληφθούν οι καταθέσεις, οι οποίες όμως δεν θα φορολογηθούν ξεχωριστά.
Η υφυπουργός Οικονομικών, αποκαλύπτει το νέο σχέδιο για τα τέλη κυκλοφορίας των ΙΧ, που θα προβλέπει αυτόματη μείωση των τελών ανά έτος, με χρήση συντελεστή παλαιότητας και αξίας.
Όσον αφορά τις αποδείξεις, αναφέρει ότι είναι στο στάδιο της ολοκλήρωσης το σύστημα με τη λοταρία ως κίνητρο για να ζητούν οι πολίτες αποδείξεις, ενώ επισημαίνει ότι δεν κινδυνεύει κάποιος αν μαζεύει περισσότερες αποδείξεις με πλαστικό χρήμα από εκείνες που του αναλογούν.
Η κ. Παπανάτσιου προσθέτει, ότι τις επόμενες ημέρες αναμένεται η απόφαση που θα προσδιορίζει τις επαγγελματικές ομάδες που θα πρέπει υποχρεωτικά να δέχονται πλαστικό χρήμα, ενώ τα POS δεν θα είναι υποχρεωτικά για την αγορά καπνικών προϊόντων, στα περίπτερα, στα ψιλικά, στα μικρά καταστήματα και τα σχετικά απομονωμένα μέρη.
Ερωτηθείσα για το εάν θα υπάρξει κάποια νέα ρύθμιση για τους οφειλέτες, απαντά ότι πρώτα θα δουν πως θα πάει ο εξωδικαστικός συμβιβασμός για τα μεγάλα ποσά και μετά θα δουν τι θα κάνουν για τα μικρά ποσά έως 2.000 ευρώ που οφείλουν 3,3 εκατομμύρια φορολογούμενοι και ως 500 ευρώ που οφείλουν 2 εκατομμύρια πολίτες.


Για το τέλος του 2017 πάει η πληρωμή των εισφορών ΟΓΑ του 2016

Για το τέλος του 2017 πάει η πληρωμή των εισφορών ΟΓΑ του 2016

Για το τέλος του 2017 πάει πληρωμή των εισφορών ΟΓΑ του 2016
Μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους σκέφτονται στο υπουργείο Εργασίας να παρατείνουν την προθεσμία για την πληρωμή των εισφορών του β’ εξαμήνου 2016 από τους αγρότες.
Σύμφωνα με τα ισχύονται σήμερα, οι εισφορές στον ΟΓΑ για το δεύτερο μισό του 2016 θα πρέπει να αποπληρωθούν μέχρι τον Ιούνιο του 2017. Δεδομένου ωστόσο ότι στο διάστημα αυτό οι αγρότες θα πρέπει να πληρώσουν και τις έξι μηνιαίες δόσεις των εισφορών του 2017, προκύπτει μια σημαντική σωρευτική επιβάρυνση.
Για το λόγο αυτό, στο υπουργείο εξετάζουν σοβαρά το ενδεχόμενο να «απλωθεί» στο σύνολο του έτους η πληρωμή των εισφορών για το δεύτερο εξάμηνο του 2016. Σχετικές δηλώσεις είχε άλλωστε κάνει πρόσφατα στην «ΥΧ» και ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης, Βαγγέλης Αποστόλου.
Την ίδια στιγμή, πολύ πιθανή θα πρέπει να θεωρείται και η παράταση της προθεσμίας για τις εισφορές του Ιανουαρίου 2017 η οποία εκπνέει στις 28 Φεβρουαρίου. Κι αυτό γιατί ακόμα δεν έχουν αποσαφηνιστεί κρίσιμα σημεία του νέου ασφαλιστικού νόμου, μεταξύ αυτών και το αν θα πρέπει να καταβάλουν ξεχωριστή εισφορά 21,2% για το αγροτικό τους εισόδημα όσοι ελεύθεροι επαγγελματίες έχουν παράλληλη αγροτική δραστηριότητα.
Το ζήτημα αναμένεται να διευκρινιστεί με σχετική εγκύκλιο από τη διοίκηση του ΕΦΚΑ, ανοίγοντας παράλληλα το δρόμο για την ανάρτηση των ειδοποιητηρίων που αφορούν την εν λόγω κατηγορία ασφαλισμένων.

Προς εξαίρεση όσοι αμοίβονται με τίτλο κτήσης;

Στο μεταξύ, ο υφυπουργός Κοινωνικής Ασφάλισης, Τάσος Πετρόπουλος δήλωσε ότι θα εξαιρεθούν από την καταβολή εισφοράς όσοι αμείβονται με τίτλο κτήσης (πρώην απόδειξη επαγγελματικής δαπάνης) χωρίς πάντως να διευκρινίζει πώς θα γίνει αυτό (εγκύκλιος, νομοθετική ρύθμιση) αφού κάτι τέτοιο δεν προβλέπεται στον ασφαλιστικό νόμο.

Διακοπή ηλεκτρονικών υπηρεσιών του e-tsmede και αδυναμία εξυπηρέτησης του κοινού από τα περιφερειακά γραφεία του τ. ΕΤΑΑ -ΤΜΕΔΕ την Τρίτη 28/2

Διακοπή ηλεκτρονικών υπηρεσιών του e-tsmede και αδυναμία εξυπηρέτησης του κοινού από τα περιφερειακά γραφεία του τ. ΕΤΑΑ -ΤΜΕΔΕ την Τρίτη 28/2




ΤΡΙΤΗ 28.02.2017 ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΟΥ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ

Ενημερώνουμε το κοινό ότι την Τρίτη 28.02.2017, στο κτίριο της οδού Παλαιών Πατρών Γερμανού 3-5, θα πραγματοποιηθούν εργασίες που αφορούν την αναβάθμιση του τηλεπικοινωνιακού εξοπλισμού του Ταμείου.

Οι παραπάνω εργασίες θα έχουν ως συνέπεια την διακοπή της τηλεφωνίας του κτιρίου, τη διακοπή των ηλεκτρονικών υπηρεσιών του e-tsmede και την αδυναμία εξυπηρέτησης του κοινού από τα περιφερειακά γραφεία του τ. ΕΤΑΑ -ΤΜΕΔΕ.
https://www.taxheaven.gr

Αφορολόγητο 5900 ευρώ στις... αποσκευές της Βελκουλέσκου - Τι σημαίνει για την τσέπη μας

Αφορολόγητο 5900 ευρώ στις... αποσκευές της Βελκουλέσκου - Τι σημαίνει για την τσέπη μας

Αφορολόγητο 5900 ευρώ στις... αποσκευές της Βελκουλέσκου - Τι σημαίνει για την τσέπη μας
Με το επιχείρημα ότι το αφορολόγητο στην Ελλάδα πρέπει να μειωθεί στον μέσο όρο της Ευρωζώνης –περίπου στα 5.900 ευρώ- ώστε να περιοριστεί δραστικά το ποσοστό των Ελλήνων που δεν πληρώνουν φόρους, προσέρχεται το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων.
Η ομάδα της Ντέλιας Βελκουλέσκου, θα «παζαρέψει» το αφορολόγητο από θέση ισχύος καθώς έχει ήδη εξασφαλίσει τη δέσμευση της κυβέρνησης για τη μείωση από τα επίπεδα των 8.636 ευρώ που βρίσκεται σήμερα.
Ουσιαστικά, η κυβέρνηση υποχρεώθηκε να αποδεχτεί το «τεχνοκρατικό επιχείρημα» του ΔΝΤ ότι το 53% των μισθωτών και συνταξιούχων καθώς επίσης και το 85% των αγροτών δεν πληρώνουν καθόλου φόρους παραγνωρίζοντας βέβαια ότι η Ελλάδα εφαρμόζει από τους υψηλότερους συντελεστές υπολογισμού των ασφαλιστικών εισφορών διεθνώς (σ.σ. 16% για τους μισθωτούς και σταδιακά έως και 27% για τους αγρότες) αλλά και το πιο εκρηκτικό κοκτέιλ έμμεσων φόρων στον κόσμο.
ΥΨΗΛΑ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΑ. Ουσιαστικά, το ΔΝΤ μπαίνει στη διαπραγμάτευση για να διεκδικήσει την ελάφρυνση όσων ανήκουν στο 10% του πληθυσμού με τα υψηλότερα εισοδήματα, εκτιμώντας ότι η συγκεκριμένη κοινωνική ομάδα είναι υπερβολικό να «σηκώνει» το 60% των συνολικών φορολογικών βαρών. Η ελληνική κυβέρνηση, μετά την άτακτη υποχώρηση στο Eurogroup, μπαίνει σε μια αδιέξοδη διαπραγμάτευση για τους Έλληνες φορολογούμενους με τα χαμηλότερα εισοδήματα καθώς επικεντρώνοντας την προσοχή στο αφορολόγητο και όχι συνολικά στα βάρη που καλείται να σηκώσει ο οποιοσδήποτε ανάλογα με το εισόδημά του, είναι δεδομένο ότι οι όποιες θα αποφάσεις θα λειτουργήσουν κατά των πιο αδύναμων. Για παράδειγμα, ο Πορτογάλος φορολογούμενος, μπορεί να έχει χαμηλότερο αφορολόγητο σε σχέση με τον Έλληνα (σ.σ. είναι κάτω από τις 3.000 ευρώ) κάτι που στον πίνακα του ΔΝΤ αποτυπώνεται με ένα πολύ χαμηλό ποσοστό: κάτω από το 10% των Πορτογάλων απαλλάσσονται πλήρως από τον φόρο εισοδήματος φυσικών προσώπων. Αυτός ο πίνακας βέβαια, δεν αναφέρει ότι ο πρώτος φορολογικός συντελεστής στην Πορτογαλία είναι το 14,5% ενώ στην Ελλάδα είναι το 22%. Ούτε αναφέρει ότι ο βασικός συντελεστής του ΦΠΑ στην Πορτογαλία είναι στο 23% ούτε ότι ο φόρος προστιθέμενης αξίας αλλά και πολλοί φόροι κατανάλωσης είναι χαμηλότεροι σε σχέση με την Ελλάδα. Στη λίστα με τις χώρες μέλη της Ευρωζώνης εντοπίζονται και φορολογικές κλίμακες με σαφώς υψηλότερο αφορολόγητο συγκριτικά με αυτό της Ελλάδας. Για παράδειγμα, οι Φινλανδοί, έχουν ανεβάσει το όριο απαλλαγής στα 16.500 ευρώ ενώ και οι τρεις πρώτοι συντελεστές της κλίμακας είναι χαμηλότεροι σε σχέση με τους αντίστοιχους της Ελλάδας (6,5% για εισόδημα από 16.500 ευρώ έως 24.700 ευρώ, 17,5% για εισόδημα από 24.700 έως 40.300 ευρώ και 21,5% για εισόδημα από 71.400 ευρώ και πάνω). Δηλαδή, ο Φινλανδός, με σαφώς υψηλότερο μέσο εισόδημα σε σχέση με τον Έλληνα, πληρώνει –ποσοστιαία λιγότερο φόρο δεδομένου ότι ο μισθωτός στην Ελλάδα πληρώνει φόρο 22% ακόμη και για το τμήμα του εισοδήματος που ξεπερνά τα 8.600 ευρώ ετησίως. Κι όμως, στον πίνακα του ΔΝΤ, η Ελλάδα φαίνεται να υπερέχει έναντι της Φινλανδίας καθώς προκύπτει ότι στην Ελλάδα απαλλάσσονται κάθε επιβάρυνσης περίπου ο ένας στους 5 όταν στην Ελλάδα το αντίστοιχο ποσοστό ξεπερνά το 50% όπως προαναφέρθηκε.
ΕΥΡΩΖΩΝΗ. Αφορολόγητο υψηλότερο των Ελλήνων, έχουν και οι Αυστριακοί. Διαμορφώνεται στις 11.000 ευρώ έναντι 8.600 ευρώ που είναι στην Ελλάδα. Αν όμως μελετήσει κάποιος την κλίμακα φορολόγησης του εισοδήματος του Αυστριακού, μάλλον δεν θα… ζηλέψει καθώς ο πρώτος συντελεστής της κλίμακας ο οποίος εφαρμόζεται για το τμήμα του εισοδήματος από τις 11.000 έως τις 25.000 ευρώ εκτοξεύεται στο 36,5%. Ο μέσος όρος του αφορολογήτου της Ευρωζώνης διαμορφώνεται στην περιοχή των 5.900 ευρώ λόγω της πολιτικής που ακολουθούν χώρες όπως η Εσθονία (περίπου 2.000 ευρώ) η Σλοβακία (κοντά στις 4.000 ευρώ), η Λιθουανία (λίγο πάνω από τις 2.000 ευρώ), η και η Ισπανία (κάτω από τις 6.000 ευρώ). Κοντά στα ελληνικά επίπεδα, βρίσκονται Ιταλία, Γερμανία, Ιρλανδία, Γαλλία και Βέλγιο.
Οι φτωχότεροι θα πληρώσουν το μάρμαρο
Οι τεχνοκράτες του ΔΝΤ, δεν ενδιαφέρονται τόσο για το ύψος του αφορολογήτου σε απόλυτους αριθμούς όσο για το ποσοστό των φορολογουμένων που πέφτουν κάτω από το όριό του με αποτέλεσμα να μην πληρώνουν καθόλου φόρο εισοδήματος. Η πολιτική αυτή βέβαια, χτυπάει βίαια τα φτωχότερα στρώματα της χώρας καθώς έρχεται να εφαρμοστεί ύστερα από 8 χρόνια ύφεσης κατά τα οποία το ΑΕΠ υποχώρησε κατά τουλάχιστον 25% και το μέσο εισόδημα έως και 35-40%. Αυτή η μείωση ήταν λογικό να προκαλέσει «συνωστισμό» στη βάση της εισοδηματικής πυραμίδας. Όσο για το επιχείρημα ότι το αφορολόγητο αποτελεί ισχυρό κίνητρο για την απόκρυψη εισοδημάτων, καταρρίφθηκε τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα. Η κατάργηση του αφορολογήτου για τους ελεύθερους επαγγελματίες η οποία μάλιστα συνοδεύτηκε και από τη θέσπιση του τέλους επιτηδεύματος (σ.σ. κάτι που σημαίνει ότι επιβάλλεται φόρος 650 ευρώ ακόμη και για μηδενικό εισόδημα κάτι που αποτελεί παγκόσμια πρωτοτυπία) όχι μόνο δεν οδήγησε σε μείωση της φοροδιαφυγής αλλά, αντιθέτως, έφερε και την αύξησή της.
ΠΗΓΗ: ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΦΗΜΕΙΡΔΑ ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ ΠΟΥ ΚΥΚΛΟΦΟΡΕΙ ΣΤΑ ΠΕΡΙΠΤΕΡΑ ΟΛΗΣ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ

Ιδού τι να προσέξετε πριν ψωνίσετε σαρακοστιανά

Ιδού τι να προσέξετε πριν ψωνίσετε σαρακοστιανά

Ιδού τι να προσέξετε πριν ψωνίσετε σαρακοστιανά
Κανονικά θα λειτουργήσουν οι λαϊκές αγορές την Καθαρά Δευτέρα, όπως ενημερώνει η Πανελλαδική Ομοσπονδία Συλλόγων Παραγωγών Αγροτικών Προϊόντων Λαϊκών Αγορών.
Επίσης, τα καταστήματα της Αγοράς του Καταναλωτή, στον Οργανισμό Κεντρικών Αγορών και Αλιείας, στου Ρέντη, θα λειτουργήσουν από τις 8 το πρωί της Κυριακής, 26 Φεβρουαρίου, συνεχόμενα μέχρι την Καθαρά Δευτέρα, 27 Φεβρουαρίου, στις 2 μετά το μεσημέρι.
Εξάλλου, παραδοσιακά και η Βαρβάκειος Αγορά, στο κέντρο της Αθήνας, ανοίγει από τις 10 το βράδυ της Κυριακής και θα παραμένει σε λειτουργία μέχρι τη μία μετά το μεσημέρι της Καθαράς Δευτέρας, ενώ και τα αρτοποιεία θα είναι ανοιχτά από το πρωί για την πώληση λαγάνας.
ΕΣΕΕ
Η Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ) με εγκύκλιό της έχει υπενθυμίσει στους εμπόρους ότι η Καθαρά Δευτέρα δεν περιλαμβάνεται στις εξαιρέσιμες εορτές (υποχρεωτικές αργίες), επομένως είναι εργάσιμη ημέρα και έγκειται στον κάθε έμπορο -επιχειρηματία εάν η επιχείρηση θα λειτουργήσει ή όχι.
Δεδομένου, λοιπόν, του χαρακτήρα της ως μη υποχρεωτικής αργίας, τα εμπορικά καταστήματα μπορούν να ανοίξουν νόμιμα, χωρίς να οφείλουν προσαυξημένο ημερομίσθιο ή άλλες επιβαρύνσεις στους εργαζόμενούς τους.
Εξαίρεση αποτελούν μόνο οι περιπτώσεις που η Καθαρά Δευτέρα έχει οριστεί ως ημέρα αργίας, με άλλες -συνήθως τοπικού περιεχομένου- ρυθμίσεις (οπότε και οφείλεται αυξημένο ημερομίσθιο), όπως πχ με υπουργική απόφαση ή προεδρικό διάταγμα (τοπική εορτή), τυχόν συλλογική σύμβαση, επιχειρησιακή πρωτοβουλία κλπ.
Ειδικά για την συλλογική σύμβαση, είναι σκόπιμο να σημειώσουμε, ότι δεν ισχύει πλέον η καθιέρωση της υποχρεωτικής αυτής αργίας για τις περιπτώσεις που προβλεπόταν σε κλαδική ή ομοιοεπαγγελματική ΣΣΕ, η οποία έληξε και μετά την πάροδο της υποχρεωτικής παρέκτασης, δεν υπεγράφη νέα σύμβαση.
Ελλείψει, λοιπόν, ισχύουσας κλαδικής ή ομοιοεπαγγελματικής ΣΣΕ, μόνο η πρόβλεψη περί υποχρεωτικής αργίας σε επιχειρησιακή σύμβαση εξασφαλίζει απόλυτα τον χαρακτήρα της ημέρας ως τέτοιας, αλλά βεβαίως αφορά μόνο την συγκεκριμένη επιχείρηση.
Τι να προσέξετε
Την προσοχή των καταναλωτών εφιστά η διεύθυνση Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής Πειραιά, προκειμένου να ξεχωρίσουν τα φρέσκα προϊόντα και να διαφυλάξουν την υγεία τους.
Αναφέρει συγκεκριμένα:
Όταν αγοράζουμε κεφαλόποδα δηλαδή χταπόδια, καλαμάρια, σουπιές, θράψαλα, ο καταναλωτής θα τα βρει στην αγορά σε τρεις κατηγορίες: ως νωπά, ως κατεψυγμένα και ως αποψυγμένα.
Για τα νωπά συγκεκριμένα οι ειδικοί συνιστούν να δίνεται ιδιαίτερη προσοχή στην οσμή καθώς αυτή θα πρέπει να είναι οσμή της θάλασσας και όχι οσμή αμμωνίας ή οποιαδήποτε άλλη οσμή, ξένη προς το προϊόν. Επίσης, η επιφάνεια του σώματος του αλιεύματος θα πρέπει να είναι υγρή και γυαλιστερή.
Ένα ακόμα στοιχείο είναι τα πλοκάμια και οι βεντούζες τα οποία θα πρέπει να είναι ανθεκτικά στο τράβηγμα, ενώ η σάρκα θα πρέπει να είναι συμπαγής, ελαστική και γυαλιστερή. Τα μάτια επίσης θα πρέπει να είναι γυαλιστερά, ζωηρά και χωρίς κηλίδες, ενώ η συχνότερη αλλοίωση που μπορεί να εντοπίσει κανείς είναι ο ροζ χρωματισμός της επιφάνειας της σάρκας τους.
Για τα κατεψυγμένα ο καταναλωτής πρέπει να γνωρίζει, ότι διατίθενται στην κατανάλωση χωρίς παραμορφώσεις και με ένα απαλό στρώμα πάγου επάνω τους, ενώ για τα αποψυγμένα πρέπει να αναγράφεται «προϊόν απόψυξης», το είδος του αλιεύματος καθώς και οι ημερομηνίες συσκευασίας και λήξης. Όταν γίνεται απόψυξη από τον καταναλωτή, το αποψυγμένο προϊόν πρέπει να φέρει το χρώμα και την οσμή των νωπών.
Για τα δίθυρα οστρακοειδή δηλαδή μύδια, στρείδια, κυδώνια, γυαλιστερές, αχιβάδες, χτένια, εφόσον πωλούνται με κέλυφος, οι ειδικοί τονίζουν ότι αυτά θα πρέπει να είναι ζωντανά.
Συγκεκριμένα το κέλυφος θα πρέπει να είναι κλειστό και να ανοίγει πολύ δύσκολα, ή αν είναι μερικώς ανοιχτό με την ελάχιστη πίεση πάνω του, αυτό να κλείνει μόνο του ερμητικά. Επίσης, το περιεχόμενο πρέπει να είναι υγρό, καθαρό και άοσμο, ενώ η σάρκα πρέπει να είναι υγρή, δυνατά προσκολλημένη στο κέλυφος (συστολή του σώματος με τσίμπημα καρφίτσας ή σταγόνων λεμονιού).
Για τα μαλακόστρακα δηλαδή γαρίδες, καραβίδες, αστακοί, καβούρια κλπ. που έχουν και τη μεγαλύτερη ζήτηση αυτές τις μέρες, η οσμή πρέπει να είναι η οσμή της θάλασσας. Τα πόδια τους να είναι σκληρά και στερεά κολλημένα στο σώμα, αλλά και η μεμβράνη του θώρακα να είναι τεντωμένη, ανθεκτική και διαφανής. Επίσης οι οφθαλμοί να γεμίζουν την κόγχη των ματιών, ενώ το κεφάλι και ο θώρακας να είναι ανοιχτόχρωμα, όχι μελανού χρώματος και να μην έχουν μαύρες κηλίδες. Πρέπει τα μαλακόστρακα να παρουσιάζουν αντανακλαστικές κινήσεις στα μάτια, στις κεραίες και στα πόδια όταν είναι ζωντανά.
Το αγοραστικό κοινό πρέπει να γνωρίζει ότι, οι φρέσκες γαρίδες γλιστρούν εύκολα από το χέρι, ενώ οι αλλοιωμένες δίνουν την αίσθηση ζέστης, όταν βυθίζουμε τα χέρια μας στο κιβώτιο που τις περιέχει.
Ειδική αναφορά για την Καθαρά Δευτέρα κάνουν οι ειδικοί και για τον παραδοσιακό ταραμά ο οποίος πρέπει να έχει χρώμα ομοιόμορφο, σύσταση μαλθακή και η γεύση του να μην είναι πικρή ή όξινη. Για τον ταραμά άλλωστε η αλλοίωση φαίνεται από την μούχλα, την ξήρανση και την τάγγιση.
Όλα τα αλιευτικά προϊόντα τονίζουν όλοι οι ειδικοί, όταν πωλούνται συσκευασμένα πρέπει να φέρουν τις προβλεπόμενες σημάνσεις από την κτηνιατρική νομοθεσία δηλαδή, αναγνωριστικό σήμα, είδος αλιεύματος, ημερομηνίες συσκευασίας και λήξης, ενώ για τα αλιευτικά προϊόντα που πωλούνται «χύμα», οι προβλεπόμενες σημάνσεις πρέπει να φυλάσσονται από τους λιανοπωλητές μέχρι εξάντλησης των αποθεμάτων τους.

Η ΑΝΑΒΟΛΗ ΤΩΝ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ ΚΑΙ Η ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΤΗΣ ΑΒΕΒΑΙΟΤΗΤΑΣ ΠΡΟΚΑΛΟΥΝ ΑΝΑΤΑΡΑΞΕΙΣ ΚΑΙ ΦΟΒΟΥΣ «Κόκκινος» συναγερμός στην πραγματική οικονομία

Η ΑΝΑΒΟΛΗ ΤΩΝ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ ΚΑΙ Η ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΤΗΣ ΑΒΕΒΑΙΟΤΗΤΑΣ ΠΡΟΚΑΛΟΥΝ ΑΝΑΤΑΡΑΞΕΙΣ ΚΑΙ ΦΟΒΟΥΣ

«Κόκκινος» συναγερμός στην πραγματική οικονομία

«Κόκκινος» συναγερμός στην πραγματική οικονομία
Του Βασίλη Σ. Κανέλλη
Με μια γνωστή ρήση του Μαρκ Τουέν απάντησε ο Ευκλείδης Τσακαλώτος στα σενάρια περί «εξαφάνισής» του μετά το Eurogroup και στις φήμες ότι στο εσωτερικό της κυβέρνησης υπάρχουν συγκρούσεις για την πορεία των διαπραγματεύσεων. Ομως, μετά τις τελευταίες εξελίξεις και τις (μη) αποφάσεις που ελήφθησαν στις Βρυξέλλες, θα ήταν πιο ταιριαστό αυτό που είπε ο μεγάλος Αμερικανός συγγραφέας: «Ποτέ μην αναβάλλεις για αύριο αυτό που μπορείς να κάνεις μεθαύριο».
Η κυβέρνηση αλλά και οι δανειστές κινήθηκαν πάνω σ’ αυτή τη γραμμή, αφού ήταν προφανής η πλήρης διάσταση απόψεων σε όλα τα μέτωπα. Ομως, η παράταση των διαπραγματεύσεων, η αναβολή των αποφάσεων για... μεθαύριο και οι παρασκηνιακές συμφωνίες που γίνονται, πολλές φορές ερήμην της Ελλάδας, προκαλούν σοβαρούς προβληματισμούς για την πορεία της χώρας.
Προειδοποιήσεις
«Κόκκινος» συναγερμός στην πραγματική οικονομία
Μια σειρά από αρνητικές εξελίξεις στο μέτωπο της πραγματικής οικονομίας, δείχνουν ότι η συνέχιση της αβεβαιότητας έχει επιπτώσεις, προκαλεί ζημιές και θέτει σε «κόκκινο» συναγερμό όσους πιστεύουν ότι οι παρατάσεις και οι συμφωνίες στα... πέναλτι επιδεινώνουν το κλίμα, γυρίζουν πίσω τη χώρα και «ροκανίζουν» τις θυσίες του ελληνικού λαού. Οι ηχηρές προειδοποιήσεις κορυφαίων οικονομικών και τραπεζικών παραγόντων αποτελούν, επίσης, ηχηρά καμπανάκια στην κυβέρνηση, αλλά και στους δανειστές, ότι ο κίνδυνος να επιστρέψουν τα εφιαλτικά σενάρια είναι υπαρκτός.
Σήμερα ο διοικητής της ΤτΕ, Γ. Στουρνάρας, θα απευθύνει νέα έκκληση σε όλες τις πλευρές για σύνεση, για επιτάχυνση των μεταρρυθμίσεων, για ταχύτατη άρση της αβεβαιότητας και ασάφειας. Και το κυριότερο: Θα θέσει θέμα προστασίας της «ασπίδας» της ελληνικής οικονομίας που λέγεται «ευρώ» και ευρωπαϊκός προσανατολισμός της χώρας. Στο ίδιο μήκος κύματος η παρέμβαση οικονομολόγων, όπως ο επικεφαλής του Γραφείου Προϋπολογισμού της Βουλής, Παν. Λιαργκόβας, οι οποίοι εκτιμούν ότι η συμφωνία έχει ακόμη πολύ δρόμο, αλλά κι ότι δεν πρέπει να χαθεί άλλος πολύτιμος χρόνος.
Πάνω σ’ αυτόν τον χρόνο θα πρέπει να «στοιχηματίσει» το Μέγαρο Μαξίμου ώστε να μην αφήσει τις εβδομάδες να περάσουν. Αλλωστε, μπορεί τα στοιχεία για το πρωτογενές πλεόνασμα να είναι εντυπωσιακά, ως αποτέλεσμα της υπεραπόδοσης των φόρων το 2016, ωστόσο, υπάρχουν δείκτες που δεν είναι καθόλου ενθαρρυντικοί.
• Στην αγορά εργασίας ο Ιανουάριος αποδείχθηκε τραγικός. Περί τις 30 χιλιάδες θέσεις εργασίας χάθηκαν στον ιδιωτικό τομέα, ενώ ο αριθμός των εγγεγραμμένων στον ΟΑΕΔ ξεπέρασε το ένα εκατομμύριο, ως αποτέλεσμα της απουσίας επενδύσεων που θα έφερναν νέες δουλειές. Η αβεβαιότητα «φρενάρει» Ελληνες και ξένους επιχειρηματίες που θέλουν να μπουν στην αγορά αλλά περιμένουν, με φόβο τις εξελίξεις στην οικονομία.
 Τα τουριστικά έσοδα για την περσινή χρονιά «πάγωσαν» τα χαμόγελα για το νέο ρεκόρ στις αφίξεις. Παρά την άνοδο των αφίξεων κατά +5,1%, οι ταξιδιωτικές εισπράξεις ανήλθαν στα 13,2 δισ. το 2016, παρουσιάζοντας μείωση - 6,4% σε σύγκριση με το 2015.
 Το γεγονός ότι χάθηκε περίπου 1 δισ. από τις εισπράξεις είναι ανησυχητικό, καθώς η «βαριά βιομηχανία» έχει όλες τις προοπτικές να προσελκύσει πάνω από 30 εκατ. τουρίστες και να συμβάλει στην «ανάσταση» της οικονομίας.
 Προβληματισμός επικρατεί και στις εξαγωγές. Από τα 27 δισ. ευρώ που είχαν φτάσει το 2014 ξεκίνησε μια πτωτική πορεία η οποία στο 9μηνο του 2016 έχει οδηγήσει σε αρνητικό ρεκόρ, στα 17,9 δισ. Τα capital controls συνεχίζουν να είναι εμπόδιο στην ανάπτυξη πολύ δυναμικών επιχειρήσεων, οι οποίες βεβαίως και λόγω της ελλιπούς τραπεζικής χρηματοδότησης, δεν τολμούν να κάνουν βήματα με το βλέμμα στο εξωτερικό.
 Έλλειμμα 68,2 εκατ. ευρώ παρουσίασε το ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών και κεφαλαίων το 2016, έναντι πλεονάσματος 2,2 δισ. ευρώ το 2015, ως αποτέλεσμα κυρίως της σημαντικής μείωσης των καθαρών εισπράξεων από μεταφορές (-1,2 δισ.), η οποία οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στους περιορισμούς στην κίνηση κεφαλαίων.
• Μεγάλος είναι ο πονοκέφαλος για τα ληξιπρόθεσμα χρέη που αυξάνονται με ταχύτατους ρυθμούς. Εχουν ξεπεράσει τα 95 δισ. συνολικά, ενώ οι «φρέσκες» οφειλές του 2016 υπερέβησαν τα 13 δισ. ευρώ. Σ’ αυτά, θα πρέπει να προστεθούν και περίπου 25 δισ. ευρώ οφειλές προς τα ασφαλιστικά ταμεία, ενώ εκφράζονται φόβοι ότι το επόμενο τρίμηνο θα αυξηθούν δραματικά λόγω της απίστευτης αναστάτωσης που προκαλεί ο ΕΦΚΑ.
• Πτωτικές τάσεις καταγράφονται και στην κατανάλωση, με τους πολίτες να μην αγοράζουν ακόμη και προϊόντα πρώτης ανάγκης. Το γεγονός και μόνο ότι πάνω από 4,5 εκατ. Ελληνες χρωστούν στην εφορία και προτιμούν να αφήνουν τους φόρους για να παίρνουν βασικά είδη διατροφής, δείχνει ότι η κατάσταση στα νοικοκυριά έχει φτάσει στο απροχώρητο.
• Σε όλα αυτά, θα πρέπει να προστεθεί η προβληματική κατάσταση στην οποία βρίσκονται οι τράπεζες. Τα «κόκκινα» δάνεια, όχι μόνο δεν ρυθμίζονται, αλλά αυξάνονται αφού όλοι περιμένουν νέες, ευνοϊκές ρυθμίσεις. Ταυτόχρονα οι καταθέσεις μειώνονται, είτε επειδή χρησιμοποιούνται για την πληρωμή χρεών είτε γιατί επιστρέφουν στα... στρώματα εξαιτίας του φόβου για την επόμενη ημέρα.
• Τέλος, προβληματική δείχνει και η πορεία των αποκρατικοποιήσεων και άλλων μεταρρυθμίσεων που θα άλλαζαν την εικόνα της χώρας, θα προσέλκυαν επενδυτές, θα έφερναν δουλειές και προστιθέμενη αξία.
Ο κυριότερος δείκτης, ωστόσο, που δείχνει ότι η πραγματική οικονομία είναι όμηρος της επταετούς λιτότητας, της αβεβαιότητας και της απουσίας οράματος για τη... μετά μνημονίων Ελλάδα είναι η απαισιοδοξία των πολιτών. Περισσότεροι από 8 στους 10 πολίτες δεν περιμένουν βελτίωση της κατάστασης τα επόμενα χρόνια, αντιθέτως εκτιμούν ότι τα μνημόνια θα συνεχιστούν και η «μεταλιτότητα» είναι απλά επικοινωνιακός όρος.
Ολα τα παραπάνω συγκλίνουν στην άποψη ότι ο χρόνος που υπάρχει δεν πρέπει να χαθεί και δεν πρέπει να ενεργοποιηθούν τα εφιαλτικά σενάρια για την οικονομία, σε περίπτωση που από Μάρτη... μυρίσει καλοκαίρι για τη συμφωνία.

Κι όπως είπε κάποτε ο Μίμης Ανδρουλάκης: «Σήμερα είμαστε στον Τιτανικό, το καράβι βουλιάζει, κι εμείς πλακωνόμαστε στο κατάστρωμα επειδή έπιασαν ένα χαρτοκλέφτη στο καζίνο». Τα πολιτικά κόμματα, κυρίως ο ΣΥΡΙΖΑ και η ΝΔ, οφείλουν να αντιληφθούν ότι πάνω από τις πολιτικές νίκες υπάρχουν οι εθνικές. Αλλιώς έπονται οι εθνικές τραγωδίες...

ΤτΕ: Οι προϋποθέσεις για την ανάκαμψη της κτηματαγοράς

ΤτΕ: Οι προϋποθέσεις για την ανάκαμψη της κτηματαγοράς

  • ( UPD -24/02/2017 15:52 )
  •  Print
ΤτΕ: Οι προϋποθέσεις για την ανάκαμψη της κτηματαγοράς
Προσθήκη σχολίου
της Στεφανίας Σούκη
Η επιτυχής ολοκλήρωση της δεύτερης αξιολόγησης, η ενίσχυση των προοπτικών ανάκαμψης της ελληνικής οικονομίας, σε συνδυασμό με την προσδοκώμενη, επιτυχή υλοποίηση του προγράμματος αποκρατικοποιήσεων και αξιοποίησης της δημόσιας ακίνητης περιουσίας και την σταθεροποίηση του φορολογικού πλαισίου αναμένεται να συμβάλλουν ώστε η αγορά ακινήτων να εισέλθει σε μια περίοδο σταδιακής σταθεροποίησης των τιμών και ενίσχυσης του επενδυτικού ενδιαφέροντος, εξαιτίας τόσο των χαμηλών τιμών όσο και των υψηλών αποδόσεων των ακινήτων οι οποίες έχουν διαμορφωθεί.
Στις προϋποθέσεις για την ανάκαμψη της εγχώριας κτηματαγοράς αναφέρεται η ετήσια έκθεση του Διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδας, προβλέποντας ότι οι πτωτικές τάσεις στις τιμές τόσο των οικιστικών όσο και των επαγγελματικών ακινήτων εκτιμάται ότι θα συνεχιστούν και τα επόμενα τρίμηνα, ωστόσο με επιβραδυνόμενο ρυθμό.
Ως προς την σταθεροποίηση του φορολογικού πλαισίου όπου αναφέρεται η ΤτΕ έχει να κάνει με το γεγονός ότι επίκειται αντικατάσταση των τιμών του συστήματος αντικειμενικού προσδιορισμού της φορολογητέας αξίας ακινήτων από ένα νέο σύστημα που θα βασίζεται στις εμπορικές τιμές. Από το 2008 καταγράφεται σταθερά επιδείνωση τόσο στις εμπορικές αξίες και τα μισθώματα όσο και στα επίπεδα ζήτησης οικιστικών και επαγγελματικών ακινήτων.
Οι πιέσεις στις εμπορικές αξίες και τα μισθώματα των οικιστικών και των επαγγελματικών ακινήτων συνεχίστηκαν και κατά τη διάρκεια του 2016, αν και με μικρότερη ένταση σε σχέση με τα προηγούμενα έτη. Η δυσκολία σταθεροποίησης και ανάκαμψης της εγχώριας αγοράς ακινήτων μπορεί να αποδοθεί κυρίως στο δυσμενές οικονομικό περιβάλλον, στην επιβολή των κεφαλαιακών ελέγχων και στην έλλειψη ρευστότητας, στα υψηλά ποσοστά ανεργίας, στις αρνητικές προσδοκίες των επιχειρήσεων και των νοικοκυριών, στη μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος και στην αστάθεια του φορολογικού πλαισίου.
Σωρευτικά πάντως, από το 2008 έως το 2016 οι τιμές των διαμερισμάτων μειώθηκαν κατά 41,3% (σε ονομαστικούς όρους), ενώ κατά γεωγραφική περιοχή η υποχώρηση των τιμών εξακολουθεί να είναι εντονότερη στα δύο μεγάλα αστικά κέντρα (Αθήνα: -43,6% και Θεσσαλονίκη: -45,5%), έναντι των άλλων μεγάλων πόλεων (-38,7%) και των λοιπών περιοχών (-37,4%).
Οι μοναδικοί τομείς οι οποίοι διαφοροποιήθηκαν και προσέλκυσαν επενδυτικό ενδιαφέρον ήταν αυτοί των τουριστικών ακινήτων και των ακινήτων εισοδήματος (γραφεία και καταστήματα) υψηλών προδιαγραφών. Ο τομέας των τουριστικών ακινήτων αποτέλεσε κατά το 2016 το πιο ανθεκτικό και δυναμικό τμήμα της αγοράς ακινήτων, γεγονός άμεσα συνυφασμένο με την καλή πορεία του τουρισμού ειδικά από το 2013 και μετά.
Σημαντικός αριθμός επενδύσεων δρομολογήθηκε στην Αττική, οι οποίες αφορούν την επαναλειτουργία ή αναβάθμιση παλαιών αλλά και την ανάπτυξη νέων μονάδων υψηλής κατηγορίας (τεσσάρων ή περισσότερων αστέρων), ενώ πράξεις, ειδικά εξαγοράς υφιστάμενων μονάδων, ολοκληρώθηκαν και σε τουριστικούς προορισμούς ανά την Ελλάδα (Μύκονος, Κέρκυρα, Κως κ.λπ.).
Η ακίνητη περιουσία του Δημοσίου
Αναφορικά με την πρόοδο του προγράμματος αξιοποίησης της ακίνητης περιουσίας του Δημοσίου, το 2016 δρομολογήθηκαν τέσσερις σημαντικές παραχωρήσεις και έργα ανάπτυξης, των οποίων η εκκίνηση εκκρεμούσε από το 2014 ή και προγενέστερα. Συγκεκριμένα, ολοκληρώθηκε η εξαγορά του Αστέρα Βουλιαγμένης, υπογράφηκε η επικαιροποιημένη σύμβαση αγοραπωλησίας των μετοχών της Ελληνικό Α.Ε., ολοκληρώθηκε η παραχώρηση της δημόσιας έκτασης στην Κασσιόπη της Κέρκυρας και ανακηρύχθηκε ανάδοχος για την παραχώρηση, κατασκευή και εκμετάλλευση της έκτασης στο Θριάσιο Πεδίο της Ελευσίνας.
Ο ρυθμός ολοκλήρωσης των διαγωνισμών αξιοποίησης της δημόσιας ακίνητης περιουσίας παραμένει, ωστόσο, εξαιρετικά χαμηλός. Η επιτάχυνση της υλοποίησης του αντίστοιχου προγράμματος είναι καθοριστική τόσο για την εισροή κεφαλαίων στην οικονομία και τη στήριξη της απασχόλησης όσο και για την ενίσχυση του κλίματος εμπιστοσύνης και σταθερότητας, που θα οδηγήσει στην προσέλκυση νέων ιδιωτικών επενδύσεων στην ελληνική κτηματαγορά.