Τετάρτη 20 Ιουλίου 2016

Πρόστιμα «μαμούθ» σε κατασκευάστριες εταιρίες φορτηγών (2,93 δις) για τη συμμετοχή τους σε καρτέλ

Πρόστιμα «μαμούθ» σε κατασκευάστριες εταιρίες φορτηγών (2,93 δις) για τη συμμετοχή τους σε καρτέλ





Αντιμονοπωλιακή νομοθεσία: Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επέβαλε πρόστιμα σε κατασκευάστριες εταιρίες  φορτηγών 2.930.000.000 € (2,93 δις) για τη συμμετοχή τους σε καρτέλ

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή διαπίστωσε ότι η ΜΑΝ, η Volvo / Renault, Daimler, Iveco, και η DAF έσπασαν τους  αντιμονοπωλιακούς κανόνες της ΕΕ. Οι κατασκευάστριες αυτές εταιρίες φορτηγών είχαν δημιουργήσει καρτέλ με το οποίο έλεγχαν τις τιμές και με διάφορους τρόπους ξεπερνούσαν το κόστος συμμόρφωσης των αυστηρών κανόνων εκπομπών καυσαερίων. Η Επιτροπή επέβαλε πρόστιμο ρεκόρ ύψους  2 926 499 000 €.

Στην εταιρία ΜΑΝ δεν επιβλήθηκε πρόστιμο επειδή αποκάλυψε την ύπαρξη του καρτέλ στην Επιτροπή. Όλες οι εταιρείες αναγνώρισαν τη συμμετοχή τους και συμφώνησαν να διευθετήσουν την υπόθεση.

Ο Επίτροπος για τον ανταγωνισμό, Margrethe VESTAGER, δήλωσε: "Έχουμε σήμερα επιβάλει πρόστιμα ρεκόρ για σοβαρή παράβαση. Συνολικά, υπάρχουν πάνω από 30 εκατομμύρια οχήματα στους δρόμους της Ευρώπης, τα οποία  αντιπροσωπεύουν περίπου τα τρία τέταρτα των χερσαίων μεταφορών εμπορευμάτων στην Ευρώπη και διαδραματίζουν ζωτικό ρόλο για την ευρωπαϊκή οικονομία. Δεν είναι αποδεκτό ότι η ΜΑΝ, η Volvo / Renault, Daimler, η Iveco και DAF, που από κοινού αντιπροσωπεύουν περίπου 9 από κάθε 10 μεσαίων και βαρέων φορτηγών που παράγονται στην Ευρώπη, ήταν μέρος μιας συμπράξεως, αντί να ανταγωνίζονται μεταξύ τους. Για 14 χρόνια συνεννοήθηκαν για την τιμολόγηση και για μετακύλιση του κόστους για την επίτευξη των περιβαλλοντικών προτύπων για τους πελάτες. Αυτό είναι επίσης ένα σαφές μήνυμα προς τις επιχειρήσεις ότι τα καρτέλ δεν είναι αποδεκτά. "

Οι οδικές εμπορευματικές μεταφορές αποτελούν σημαντικό μέρος του ευρωπαϊκού τομέα των μεταφορών και η ανταγωνιστικότητά τους εξαρτάται από τις τιμές των οχημάτων που χρησιμοποιούνται από τους μεταφορείς. Η σημερινή απόφαση αφορά ειδικά την αγορά για την κατασκευή φορτηγών μέσου βάρους  (βάρους μεταξύ 6 έως 16 τόνους) και βαρέα φορτηγά (που ζυγίζουν πάνω από 16 τόνους).

Η έρευνα της Επιτροπής έδειξε ότι η ΜΑΝ, η Volvo / Renault, Daimler, η Iveco και DAF είχε εμπλακεί σε καρτέλ σχετικά με:

- Το συντονισμό των τιμών στην "ακαθάριστη λίστα" για μεσαία και βαρέα φορτηγά στον Ευρωπαϊκό Οικονομικό Χώρο (ΕΟΧ). Η λίστα αυτή σχετίζεται με την εργοστασιακή τιμή των φορτηγών, όπως ορίζεται από κάθε κατασκευαστή.
Σε γενικές γραμμές, αυτές οι ακαθάριστες τιμές καταλόγου είναι η βάση για την τιμολόγηση στον κλάδο των φορτηγών. Η τελική τιμή που καταβάλλεται από τους αγοραστές βασίζεται στη συνέχεια σε περαιτέρω προσαρμογές, σε εθνικό και τοπικό επίπεδο, σε αυτές τις ακαθάριστες τιμές καταλόγου.
-  το χρονοδιάγραμμα για την εισαγωγή των τεχνολογιών εκπομπής για μεσαία και βαρέα φορτηγά για τη συμμόρφωση με τις όλο και πιο αυστηρές ευρωπαϊκές προδιαγραφές εκπομπών (από το Euro III έως ισχύουσα Euro VI)
-  την μετακύλιση στους πελάτες του κόστους για τις τεχνολογίες εκπομπών που απαιτούνται για τη συμμόρφωση με τις όλο και πιο αυστηρές ευρωπαϊκές προδιαγραφές εκπομπών (από το Euro III έως ισχύουσα Euro VI).

Η παράβαση κάλυπτε το σύνολο του ΕΟΧ και διήρκεσε 14 χρόνια, από το 1997 μέχρι το 2011, όταν η Επιτροπή διενήργησε αιφνιδιαστικούς ελέγχους στις επιχειρήσεις.

Μεταξύ 1997 και 2004, πραγματοποιήθηκαν συναντήσεις σε ανώτερο επίπεδο διευθυντή, μερικές φορές στο περιθώριο των εμπορικών εκθέσεων ή άλλων εκδηλώσεων. Από το 2004 και μετά, το καρτέλ είχε οργανωθεί μέσω γερμανικών θυγατρικών εταιριών.

Πάνω από τα 14 χρόνια, οι συζητήσεις μεταξύ των εταιρειών αφορούν τα ίδια θέματα, δηλαδή τις αντίστοιχες «ακαθάριστες λίστες» για αυξήσεις των τιμών, το χρονοδιάγραμμα για την εισαγωγή των νέων τεχνολογιών εκπομπών και τη μετακύλιση στους πελάτες του κόστους για τις τεχνολογίες των εκπομπών.


Πρόστιμα

Τα πρόστιμα καθορίστηκαν βάσει των κατευθυντήριων γραμμών της Επιτροπής του 2006 σχετικά με τα πρόστιμα (βλέπε δελτίο τύπου και MEMO).

Κατά τον καθορισμό του ύψους των προστίμων, η Επιτροπή έλαβε υπόψη τις πωλήσεις των αντίστοιχων εταιρειών «μεσαίου φορτηγών και βαρέων φορτηγών στον ΕΟΧ, καθώς και η σοβαρότητα της παράβασης, το υψηλό συνδυασμένο μερίδιο αγοράς των εταιρειών, τη γεωγραφική έκταση και η διάρκεια του καρτέλ.

Βάσει της ανακοίνωσης περί επιείκειας της Επιτροπής του 2006, η εταιρία MAN έλαβε πλήρη ασυλία για την αποκάλυψη της ύπαρξης της σύμπραξης (καρτέλ), αποφεύγοντας έτσι ένα πρόστιμο της τάξης των 1,2 δισ. €

Για τη συνεργασία τους με την έρευνα, η Volvo / Renault, Daimler και η Iveco επωφελήθηκαν από τις μειώσεις των προστίμων τους βάσει της ανακοίνωσης περί επιείκειας του 2006.

Οι μειώσεις αντανακλούν την χρονική στιγμή της συνεργασίας τους και το βαθμό στον οποίο τα αποδεικτικά στοιχεία που προσκόμισαν βοήθησαν την Επιτροπή να αποδείξει την ύπαρξη του καρτέλ.

Τα συνολικά πρόστιμα που επιβλήθηκαν είναι οι εξής:


 Reduction under the Leniency NoticeReduction under the Settlement NoticeFine (€)
MAN100%10%0
Volvo/Renault40%10%670 448 000
Daimler30%10%1 008 766 000
Iveco10%10%494 606 000
DAF 10%752 679 000
Total  2 926 499 000



http://taxheaven.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: