Κυριακή 29 Ιανουαρίου 2017

ΣΤΑ 28,4 ΕΚΑΤ. ΕΚΤΙΜΩΝΤΑΙ ΟΙ ΑΦΙΞΕΙΣ ΤΟ 2016 Στόχος η τουριστική σεζόν των 365 ημερών τον χρόνο

ΣΤΑ 28,4 ΕΚΑΤ. ΕΚΤΙΜΩΝΤΑΙ ΟΙ ΑΦΙΞΕΙΣ ΤΟ 2016

Στόχος η τουριστική σεζόν των 365 ημερών τον χρόνο

Στόχος η τουριστική σεζόν των 365 ημερών τον χρόνο
ΤΟΥ ΔΗΜΗΤΡΗ ΜΑΛΛΑ
dmallas@pegasus.gr
H συνέχεια της εθνικής στρατηγικής για τον τουρισμό με περαιτέρω έμφαση στο άνοιγμα νέων αγορών, ιδίως στην Ασία, την επιμήκυνση της σεζόν και σε άλλες περιοχές της χώρας αλλά και την προσέλκυση τουριστών υψηλού επιπέδου αποτελούν τους στόχους του υπουργείου Τουρισμού για τη φετινή σεζόν.
Το 2016 έκλεισε με τις αφίξεις τουριστών να σημειώνουν για μία ακόμη χρονιά ρεκό, καθώς, όπως αναφέρουν πηγές του υπουργείου Τουρισμού, το τελικό νούμερο για την περασμένη χρονιά να φθάνει, σύμφωνα με τις υπάρχουσες εκτιμήσεις στα 28,4 εκατομμύρια, αρκετά πάνω από τον στόχο των 27,5 εκατομμυρίων, όπως και αρκετά πιο πάνω από τα 26,1 εκατ. τουρίστες που υποδέχθηκε η Ελλάδα το 2015.
Για το 2017, οι ενδείξεις είναι πως θα υπάρξει περαιτέρω άνοδο, κυρίως επειδή οι αεροπορικές εταιρείες έχουν αυξήσει σημαντικά τις απευθείας πτήσεις προς ελληνικούς προορισμούς, όπως και τον αριθμό των διαθέσιμων θέσεων.
Στόχος η τουριστική σεζόν των 365 ημερών τον χρόνο
Η υπάρχουσα εκτίμηση, εφόσον δεν υπάρξουν εκπλήξεις σε επίπεδο γεωπολιτικών εξελίξεων, είναι ότι η αύξηση μπορεί να είναι της τάξεως των 1,5 ? 2 εκατ. αφίξεων, και αυτό παρά την πτώση που αναμένεται να παρουσιαστεί στην κρουαζιέρα λόγω των εξελίξεων στην Τουρκία.
Σημειωτέον πως οι εξελίξεις στην Τουρκία θα ενισχύσουν το τουριστικό ρεύμα προς τη χώρα μας, όσον αφορά τις αεροπορικές αφίξεις αλλά θα επηρεάσουν αρνητικά την κρουαζιέρα, δεδομένου ότι οι περισσότερες εταιρείες προτιμούν να πραγματοποιούν κρουαζιέρες που περιλαμβάνουν δύο χώρες ως προορισμούς.
Γι' αυτό και ένας από τους στόχους που έχουν τεθεί για τα επόμενα χρόνια είναι να επιδιωχθεί η Ελλάδα να περιλαμβάνεται σε κρουαζιέρες που περιλαμβάνουν άλλες χώρες της Μεσογείου όπως η Ιταλία και η Κροατία.
Νέες αγορές
Η πληθώρα επαφών της υπουργού Τουρισμού, Έλενας Κουντουρά με τις μεγάλες αεροπορικές εταιρείες δείχνει ότι αποδίδει σε μεγάλο βαθμό, κάτι που φάνηκε και στην περίπτωση της Emirates, η οποία ανακοίνωσε ότι ξεκινά την απευθείας αεροπορική σύνδεση της Αθήνας με τη Νέα Υόρκη καθ' όλη τη διάρκεια της χρονιάς.
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι επαφές με την Emirates διήρκεσαν περισσότερο από 1,5 χρόνο με την κ. Κουντουρά να επισκέπτεται ιδιαίτερα συχνά το Ντουμπάι προκειμένου να κλείσει η συνεργασία με μία από τις μεγαλύτερες αεροπορικές εταιρείες του κόσμου.
Αυτό πάντως που αξίζει να επισημανθεί είναι πως η συνεργασία με την Emirates δεν αφορά μόνο τη σύνδεση Αθήνας και Νέας Υόρκης. Όπως αναφέρουν πηγές του υπουργείου Τουρισμού, η Emirates μπορεί να βοηθήσει στο άνοιγμα νέων αγορών από την ανατολική Ασία λόγω του εκτεταμένου δικτύου που διαθέτει εκεί.
Για παράδειγμα, μία νέα αγορά που αποτελεί στόχο για τον ελληνικό τουρισμό είναι αυτή της Ινδίας, η προσέγγιση της οποίας αναμένεται να ξεκινήσει φέτος, ενώ εκτιμάται ότι η συνεργασία με την Emirates μπορεί να βοηθήσει και στην καλύτερη προσέγγιση της τεράστιας αγοράς της Κίνας.
Υψηλού επιπέδου τουρισμός
Η προσπάθεια για το άνοιγμα νέων αγορών έχει βέβαια ξεκινήσει εδώ και αρκετό καιρό με την υπουργό Τουρισμού να έχει δηλώσει επανηλλειμμένως ότι πρόκειται για βασικό στόχο της εθνικής στρατηγικής για τον τουρισμό. Ιδίως όσον αφορά αγορές με τουρίστες υψηλού επιπέδου, οι οποίοι πραγματοποιούν μεγαλύτερες δαπάνες. Αυτός είναι και ο λόγος που τα τελευταία δύο χρόνια επιδιώχθηκε η ενίσχυση του τουριστικού ρεύματος από αγορές όπως είναι οι Ηνωμένες Πολιτείες, το Ισραήλ και η Μέση Ανατολή με τα αποτελέσματα να είναι κάτι παραπάνω από ενθαρρυντικά σε επίπεδο ενίσχυσης των αφίξεων. Σύμφωνα με τις υπάρχουσες εκτιμήσεις, μάλιστα, υπήρξε μία σημαντική αύξηση της τάξεως του 8%-10% όσον αφορά τους τουρίστες υψηλού επιπέδου κατά τη διάρκεια του 2016 με την τάση να συνεχίζεται και φέτος.
Επιμήκυνση
Στα πλάνα για τη φετινή σεζόν περιλαμβάνεται ακόμη η επέκταση και σε άλλες περιοχές της χώρας των δράσεων για την επιμήκυνση της σεζόν.
«Στόχος μας είναι η Ελλάδα να αποτελεί τουριστικό προορισμό 365 ημέρες τον χρόνο» δηλώνει διαρκώς η κ. Κουντουρά και το 2016 είδαμε αρκετά τέτοια δείγματα καθώς οι αφίξεις τον Οκτώβριο και τον Νοέμβριο ενισχύθηκαν σε σημαντικό βαθμό, ενώ πολύ πετυχημένες ήταν και οι σχετικές δράσεις που πραγματοποιήθηκε στις περιφέρειες της Κρήτης και του Νοτίου Αιγαίου.
Επίσης, είναι αξιοσημείωτο είναι πως ο χειμερινός τουρισμός εκτιμάται ότι παρουσιάζει αύξηση της τάξεως του 20%.
ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
Έντονο ενδιαφέρον
Η αύξηση του τουριστικού ρεύματος προς την Ελλάδα έχει ως αποτέλεσμα να υπάρχει και ενίσχυση του επενδυτικού ενδιαφέροντος. Πηγές του υπουργείου Τουρισμού ανέφεραν πρόσφατα ότι πέραν των γνωστών μεγάλων projects, υπάρχουν αρκετά ακόμη μεγάλα έργα που προωθούνται από Έλληνες επενδυτές αλλά και μεγάλα funds του εξωτερικού.
ΕΙΣΠΡΑΞΕΙΣ
Ομάδα εργασίας για τα έσοδα

Η σημαντική αύξηση που παρατηρείται στις αφίξεις τουριστών δεν δείχνει πάντως να αντανακλάται στις ταξιδιωτικές εισπράξεις, όπως φαίνεται τουλάχιστον από τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος. Αυτό που έχει προκαλέσει τη μεγαλύτερη εντύπωση είναι πως ναι μεν σε διεθνές επίπεδο παρατηρείται μείωση της μέσης δαπάνης ανά ταξίδι, αλλά για πρώτη φορά η Ελλάδα δείχνει να έχει πολύ μεγάλη απόκλιση σε σχέση με τους αντίστοιχους διεθνείς μέσους όρους. Η μείωση κατά 13,2% της μέσης δαπάνης ανά ταξίδι που εντοπίζει η ΤτΕ στο 9μηνο του 2016 είναι πολύ υψηλότερη σε σχέση με αυτή που παρατηρείται στο εξωτερικό. Επιπλέον, τα στοιχεία της ΤτΕ δεν δείχνουν να αντανακλούν την ενίσχυση της προσέλευσης υψηλού επιπέδου τουριστών που προκύπτουν από άλλες έρευνες και στοιχεία. Μάλιστα, το γεγονός αυτό δεν έχει προβληματίσει μόνο τα στελέχη του υπουργείου Τουρισμού αλλά και εκείνα της Τράπεζας της Ελλάδος. Γι' αυτό και πραγματοποιήθηκε πριν από μερικές ημέρες συνάντηση μεταξύ των δύο πλευρών. Αυτό που αποφασίστηκε είναι η δημιουργία μίας ομάδας εργασίας, στόχος της οποίας θα είναι να βελτιώσει τον τρόπο συγκέντρωσης των στοιχείων όσον αφορά τα έσοδα από τον τουρισμό, προκειμένου τα στοιχεία που δημοσιεύονται να είναι όσο το δυνατόν πιο κοντά στην πραγματικότητα.

Δεν υπάρχουν σχόλια: