Τετάρτη 10 Φεβρουαρίου 2021

Αποστόλης Αλωνιάτης Οι αλλαγές στις ηλεκτρονικές πληρωμές και στα τεκμήρια - Σκέψεις και σχέδια





 Σε μια χώρα που βιώνει ειδικές συνθήκες σε υγειονομικό, οικονομικό και κοινωνικό επίπεδο, πολλά έχουν αλλάξει και ακόμη περισσότερα πρέπει να αλλάξουν.

Ένα είναι σίγουρο. Ότι όταν θα ξεφύγουμε από την πανδημία αυτή, τίποτε δεν θα είναι πια το ίδιο. Η αγορά θα έχει αλλάξει, η οικονομία θα έχει αλλάξει και η κοινωνία δεν θα είναι ποτέ η ίδια.

Γράφονται πολλά, ακούγονται περισσότερα για τις παρεμβάσεις που πρέπει να γίνουν σε σχέση με τις δηλώσεις του φορολογικού έτους 2020, που θα κατατεθούν μέχρι τις 30 Ιουνίου 2021.

Ήδη έχουμε μιλήσει για την αναστολή της εισφοράς αλληλεγγύης του άρθρου 43 Α του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος (ΚΦΕ – Ν.4172/2013).

(Αποστόλης Αλωνιάτης:

«Εισφορά αλληλεγγύης Σε ποιους καταργείται για το 2020 και σε ποιους για το 2021» https://www.fpress.gr/oi-eidikoi/story/67376/eisfora-allileggyis-se-poioys-katargeitai-gia-to-2020-kai-se-poioys-gia-to-2021 )

Παρεμβάσεις όμως πρέπει αν γίνουν και σε άλλα θέματα όπως:

  1. Στην συλλογή των αποδείξεων:

Κατά την άποψη μας το μέτρο αυτό πρέπει να πάρει αναστολή για το φορολογικό έτος 2020 και ίσως για το τρέχων φορολογικό έτος, 2021.

Μπορεί η πανδημία να έχει στρέψει τους φορολογούμενους, στην αγορά μέσω ίντερνετ ή με κάρτες, για να είναι ανέπαφες οι όποιες συναλλαγές, κάνουν αλλά και αυτές έχουν μειωθεί τουλάχιστον 50% και έτσι πρέπει το οικονομικό επιτελείο να εξετάσει την αναστολή αυτού του μέτρου.

Οι πολίτες αυτής της χώρας δεν έχουν στην σκέψη τους να πιάσουν το όριο που απαιτείται για να μην πληρώσουν πρόστιμο, αλλά την επιβίωση τους σε αυτές τις συνθήκες και όχι την κατανάλωση.

Είναι χαρακτηριστικό ότι, σε συνθήκες πανδημίας και μείωσης των εισοδημάτων των εργαζομένων λόγω αναστολών, ιδιοκτήτες ακινήτων λόγω μειωμένων ενοικίων και των μικροεπιχειρηματιών, οι καταθέσεις του ιδιωτικού τομέα κάθε μήνα αυξάνονται, μιας και δεν υπάρχει ομαλή λειτουργία της αγοράς για να πάνε στην κατανάλωση.

Σχετικά με το μέτρο της ηλεκτρονικής εξόφλησης συναλλαγών διαβάστε ακόμη:

Αποστόλης Αλωνιάτης «Όλα όσα πρέπει να γνωρίζουμε για το νέο πλαίσιο των ηλεκτρονικών συναλλαγών» https://www.fpress.gr/oi-eidikoi/story/61354/ola-osa-prepei-na-gnorizoyme-gia-to-neo-plaisio-ton-ilektronikon-synallagon

  1. Κατάργηση ορισμένων τεκμηρίων:

Αναφέραμε και παραπάνω τους λόγους μείωσης του εισοδήματος των φορολογουμένων.

Για παράδειγμα ένας εργαζόμενος με 15 χρόνια προϋπηρεσίας το φορολογικό έτος 2019, είχε εισόδημα, με τον βασικό μισθό , 11.565,65 ευρώ.

Με αυτό το ποσό ,μπορούσε να καλύψει τα τεκμήρια του δηλαδή το ποσό που χρειάζεται για να μείνει σε ένα διαμέρισμα, να κατέχει ένα αυτοκίνητο επταετίας και το ετήσιο τεκμήριο διαβίωσης (ετήσια δαπάνη διαβίωσης, 3.000 για άγαμο ή 5.000 για το ζευγάρι (2.500 για τον κάθε ένα).

Το ίδιο άτομο αν θα ήταν σε αναστολή μόνο τους μήνες lockdown μπορεί να έχει λιγότερο από 9.500 ευρώ φορολογητέο εισόδημα ενώ αν ανήκει σε κατηγορίες επισιτιστικών επαγγελμάτων, ή εργάζεται σε θέατρο ή γυμναστήριο, ή εργάζεται σε ξενοδοχείο και βρίσκεται σε αναστολή για περισσότερους μήνες μπορεί να έχει εισόδημα το μισό σε σχέση με το φορολογικό έτος 2019, με κίνδυνο να φορολογηθεί με βάσει τα τεκμήρια του, χωρίς όμως να έχει αλλάξει τίποτα στην φορολογική του εικόνα και να ευθύνεται ο ίδιος.

Είναι λογικό ότι αναφερόμαστε σε αναστολή όχι όλων των τεκμηρίων αλλά μόνο για τις δαπάνες διαβίωσης του άρθρου Άρθρο 31 του ΚΒΣ («Αντικειμενικές δαπάνες και υπηρεσίες») και αυτές όχι όλες.

Ποιο συγκεκριμένα, το οικονομικό επιτελείο θα πρέπει να εξετάσει την αναστολή στις αντικειμενικές δαπάνες που αφορούν τις κατοικίες περίπτωση α) και β) Ιδιοκατοικούμενες ή μισθωμένες ή δωρεάν παραχωρηθείσες κύριες και δευτερεύουσες κατοικίες, και τα οχήματα περίπτωση γ) Ετήσια αντικειμενική δαπάνη επιβατικών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης, καθώς και την ετήσια δαπάνη διαβίωσης περίπτωση θ) Ελάχιστη αντικειμενική δαπάνη διαβίωσης.

Νομίζουμε ότι το οικονομικό επιτελείο σύντομα πρέπει να επανεξετάσει τα ανωτέρω γιατί πολλοί φορολογούμενοι θα βρεθούν στην «τσιμπίδα των τεκμηρίων» και θα πληρώσουν αναίτια υψηλούς φόρους.

Να θυμίσουμε εδώ ότι το 2019 πιάστηκα στην δαγκάνα των τεκμήριων 1,9 εκατ. φορολογούμενοι, οι οποίοι φορολογήθηκαν για μεγαλύτερα εισοδήματα, ύψους 6,7 δισ. Ευρώ και ο φόρος που πλήρωσαν δεν ξεπέρασε τα 140-150 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με τα στοιχεία πάντα ένα μεγάλο μέρος των φορολογουμένων αυτών δεν είναι μεγαλοκαρχαρίες που «κλέβουν» το κράτος, αλλά φτωχά νοικοκυριά που δεν έχουν πλέον την δυνατότητα να καλύψουν το σπίτι που ζουν, το αυτοκίνητο που απόκτησαν κάποτε και το τεκμήριο διαβίωσης, είτε γιατί οι μισθοί τους έχουν ελαχιστοποιηθεί , ‘είτε γιατί εργάζεται πλέον μόνο ένα άτομο από κάθε νοικοκυριό, είτε γιατί δεν έχουν πλέον αποθεματικό από παλιά φορολογικά εισοδήματα, (φορολογικά αποταμιεύματα για ανάλωση κεφαλαίου), μετά από 10 χρόνια μνημονίων

(σχετικά με τα τεκμήρια διαβάστε ακόμη:

  1. Αποστόλης Αλωνιάτης «Όλα για τα τέλη κυκλοφορίας, τις πινακίδες και τα τεκμήρια των ΙΧ εν μέσω καραντίνας» https://www.fpress.gr/oi-eidikoi/story/68080/ola-gia-ta-teli-kykloforias-tis-pinakides-kai-ta-tekmiria-ton-ix-en-meso-karantinas )
  2. Αποστόλης Αλωνιάτης «Πώς αμφισβητούνται τα τεκμήρια - Ποιοι εξαιρούνται» https://www.fpress.gr/oi-eidikoi/story/59957/pos-amfisvitoyntai-ta-tekmiria-poioi-exairoyntai
  1. Αποστόλης Αλωνιάτης «Σας «πιάνουν» τα τεκμήρια; Ιδού πώς θα υπολογιστεί ο φόρος εισοδήματος» https://www.fpress.gr/oi-eidikoi/story/58964/sas-pianoyn-ta-tekmiria-idoy-pos-tha-ypologistei-o-foros-eisodimatos

Φορολογικές δηλώσεις 2020

Οι συνθήκες που δημιούργησε πέρυσι η πανδημία , οδήγησε στην παράταση της κατάθεσης των φορολογικών δηλώσεων έως τα τέλη του Αυγούστου. Θεωρούμε ότι αυτό δεν θα συμβεί και φέτος με τις δηλώσεις του φορολογικού έτους 2020.

Το οικονομικό επιτελείο και η ΑΑΔΕ, προσανατολίζονται να ανοίξουν νωρίς το σύστημα και να μην δώσουν παράταση στην κατάθεση των φορολογικών δηλώσεων, ώστε να συγκεντρώσουν γρήγορα τα οικονομικά στοιχεία που χρειάζονται, για να μπορέσουν να σχεδιάσουν την κατανομή των χρημάτων που θα έρθουν ως ενίσχυση και το δάνειο από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Στο νόμο Ν. 4772 (ΦΕΚ Α 17/5.2.2021), «Διενέργεια Γενικών Απογραφών έτους 2021 από την Ελληνική Στατιστική Αρχή, επείγουσες ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19, επείγουσες δημοσιονομικές και φορολογικές ρυθμίσεις και άλλες διατάξεις», που ψηφίστηκε την Παρασκευή 5 Φεβρουαρίου 2021, υπάρχει διάταξη για την ενίσχυση των επιχειρήσεων με τη μορφή επιδότησης παγίων δαπανών, που αναφέρει:

«Άρθρο 29. Προσωρινό μέτρο κρατικής ενίσχυσης επιχειρήσεων με τη μορφή επιδότησης παγίων δαπανών

  1. Σε επιχειρήσεις που επλήγησαν οικονομικά λόγω της εμφάνισης και διάδοσης του κορωνοϊού COVID-19, δύναται να χορηγείται ενίσχυση, με τη μορφή της «επιδότησης παγίων δαπανών» στο πλαίσιο της στήριξης για μη καλυπτόμενες πάγιες δαπάνες επιχειρήσεων.
  2. Η ενίσχυση χορηγείται σύμφωνα με τα οριζόμενα στην υπό στοιχεία C(2020) 1863 της 19ης Μαρτίου 2020 Ανακοίνωση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής «Προσωρινό πλαίσιο για τη λήψη μέτρων κρατικής ενίσχυσης με σκοπό να στηριχθεί η οικονομία κατά τη διάρκεια της τρέχουσας έξαρσης της νόσου COVID-19» και ειδικότερα το τμήμα 3.12 αυτής, και κατόπιν έγκρισης σχετικού καθεστώτος ενίσχυσης από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
  3. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, μετά από εισήγηση του Διοικητή της Α.Α.Δ.Ε., καθορίζονται η μορφή της ενίσχυσης, οι δικαιούχοι, το μέσο, το ύψος, η μεθοδολογία προσδιορισμού και η ένταση της ενίσχυσης, ο προσδιορισμός των επιλέξιμων παγίων δαπανών, η επιλέξιμη περίοδος πραγματοποίησης των μη καλυπτόμενων παγίων δαπανών, οι προϋποθέσεις χορήγησής της, η διαδικασία υποβολής σχετικής αίτησης, τα απαιτούμενα στοιχεία και δικαιολογητικά, η διαδικασία χορήγησης της ενίσχυσης, οι υποχρεώσεις των δικαιούχων, ο μηχανισμός διασφάλισης μη υπέρβασης της μέγιστης έντασης ενίσχυσης και κάθε άλλο συναφές ζήτημα για την εφαρμογή του παρόντος.
  4. Η ενίσχυση με τη μορφή της «επιδότησης παγίων δαπανών» είναι ακατάσχετη, αφορολόγητη και δεν συμψηφίζεται με οποιαδήποτε οφειλή.»

Σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση, που εκφράζει τις σκέψεις του νομοθέτη:

Άρθρο 29

Αντιμετωπίζεται η ανατροπή της οικονομικής κατάστασης των επιχειρήσεων, οι οποίες πλήττονται οικονομικά λόγω της εμφάνισης και διάδοσης του κορωνοϊού COVID-19. Προς τον σκοπό αυτό με την αξιολογούμενη ρύθμιση επιδιώκεται η περαιτέρω στήριξη και προστασία των επιχειρήσεων που πλήττονται από την εμφάνιση και την διάδοση του κορωνοϊού COVID-19. Προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι άμεσες οικονομικές επιπτώσεις και η έλλειψη ταμειακής ρευστότητας στις επιχειρήσεις, είτε από την υποχρεωτική αναστολή της λειτουργίας τους κατόπιν κρατικής εντολής,, είτε από τη μη ομαλή λειτουργία τους εξαιτίας της διάδοσης του κορωνοϊού, παρέχεται η δυνατότητα ενίσχυσης αυτών με το προσωρινό μέτρο κρατικής ενίσχυσης επιχειρήσεων με τη μορφή επιδότησης παγίων δαπανών.

Μιλώντας στην βουλή ο υπουργός οικονομικών ανέφερε σχετικά με ενίσχυση επιχειρήσεων με τη μορφή επιδότησης παγίων δαπανών:

«Θεσπίζεται το προσωρινό μέτρο κρατικής ενίσχυσης επιχειρήσεων με τη μορφή της επιδότησης παγίων δαπανών, με στόχο την περαιτέρω στήριξη και προστασία των επιχειρήσεων που πλήττονται από τις επιπτώσεις της υγειονομικής κρίσης και των προληπτικών περιοριστικών μέτρων για τη διασπορά του κορωνοϊού, στις οικονομίες των ευρωπαϊκών κρατών-μελών.

Συγκεκριμένα, θεσπίζεται καθεστώς ενίσχυσης σε επιχειρήσεις που πλήττονται οικονομικά από την εμφάνιση και διασπορά του κορωνοϊού, μέσω στήριξης του κράτους στις μη καλυπτόμενες πάγιες δαπάνες τους.

Δικαιούχοι της ενίσχυσης θα είναι, κυρίως, επιχειρήσεις που:

ανήκουν στους άμεσα πληττόμενους κλάδους της ελληνικής οικονομίας,

παρουσιάζουν μείωση τζίρου κατά τουλάχιστον 30% το 2020 σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, όπως μέχρι σήμερα καταγράφεται στα ευρωπαϊκά κείμενα,

καταγράφουν σημαντική ζημιά κατά το προηγούμενο έτος – σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο Προσωρινό Πλαίσιο – λαμβάνοντας υπόψη και τη στήριξη που έχουν λάβει μέχρι τώρα, και

απασχολούν εργαζόμενους.

Παράλληλα, αξιοποιώντας την ευχέρεια που δίνεται και από άλλα καθεστώτα ενίσχυσης, εξετάζεται η δυνατότητα πιο στοχευμένων συνδυασμών των παραπάνω παραμέτρων, ώστε η περίμετρος της ενίσχυσης να περιλαμβάνει και περιπτώσεις επιχειρήσεων με ιδιαιτερότητες ως προς την αποτύπωση του προβλήματος στον κύκλο εργασιών τους ή στα αποτελέσματα χρήσης.

Η υλοποίηση του μέτρου θα πραγματοποιηθεί μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας mybusinesssupport της ΑΑΔΕ.

Προγραμματίζεται εντός Φεβρουαρίου να έχει ολοκληρωθεί το σχετικό θεσμικό πλαίσιο σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ώστε στη συνέχεια οι επιχειρήσεις να κληθούν να καταχωρήσουν τα σχετικά δεδομένα και τις απαραίτητες πληροφορίες για τον υπολογισμό του ποσού των παγίων δαπανών, όπως αυτές θα προσδιοριστούν από το Υπουργείο Οικονομικών.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στο ανώτατο όριο της ενίσχυσης – όπως αυτό θα καθοριστεί την επόμενη περίοδο – οι άλλες ενισχύσεις που έχουν λάβει οι επιχειρήσεις, αν και θα συνυπολογίζονται στο τελικό ποσό της ενίσχυσης, δεν σωρεύονται.

Έτσι δίνεται η δυνατότητα σε επιχειρήσεις που είχαν «φτάσει» στα όρια που έχουν τεθεί από το Προσωρινό Πλαίσιο, να λάβουν ενίσχυση, στο πλαίσιο της πανδημίας, πέραν αυτών.

Θα πρέπει να υπογραμμιστεί ότι η συγκεκριμένη ενίσχυση θα είναι στενευμένη ως προς την αξιοποίηση, και θα επιδιωχθεί να μην είναι επιστρεπτέα.

Στην παρούσα φάση, οι λεπτομέρειες του συγκεκριμένου μέτρου εντάσσονται σε ένα πλαίσιο τεχνικών συζητήσεων με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, οι οποίες και θα οδηγήσουν – σε σημαντικό βαθμό – στην οριστικοποίηση των παραμέτρων του νέου μέτρου.

Το Υπουργείο Οικονομικών προχώρησε ήδη στην προ-κοινοποίηση του νέου καθεστώτος – με τη σχετική διάταξη – στην DG Comp, ώστε να ακολουθήσει η συζήτηση, σε συνέχεια των διερευνητικών επαφών που έχουν γίνει ως τώρα.

Στη συνέχεια θα οριστικοποιηθούν οι τεχνικές παράμετροι του νέου καθεστώτος και θα διαμορφωθούν τα τελικά χαρακτηριστικά που θα δομήσουν τις κανονιστικές πράξεις.»

Με την λογική λοιπόν αυτή, αλλά και άλλων μέτρων που θα ακολουθήσουν , το οικονομικό επιτελείο θα θελήσει να έχει «επίσημα» στοιχεία , και να κάνει την κατανομή των ενισχύσεων με στοιχεία μέσα από τις φορολογικές δήλωσης.

Τι πρέπει να προσέξουμε μέχρι το τέλος του μήνα

Μεγάλη συσσώρευση δηλωτικών υποχρεώσεων όμως έχουμε και τον μήνα που διανύουμε και προς το τέλος του.

Να θυμίσουμε ότι η τελευταία εργάσιμη ημέρα του μήνα είναι η Παρασκευή 26 Φεβρουαρίου 2021.

Ας καταγράψουμε λοιπόν τις κύριες δηλωτικές υποχρεώσεις:

Νέα παράταση για δήλωση μισθωμάτων έως 15 Φεβρουαρίου

Μια ακόμη παράταση για την ενημέρωση των μισθωτηρίων που δεν είχαν δηλωθεί ηλεκτρονικά, έδωσε η ΑΑΔΕ, στην προσπάθεια να μαζέψει στοιχεία ώστε να ενημερώσει ηλεκτρονικά το έντυπο Ε2 , που αφορά την δήλωση των εισοδημάτων από ενοίκια.

Σύμφωνα με το δελτίο τύπου που εκδόθηκε την Παρασκευή 29 Ιανουαρίου 2021, παρατείνεται μέχρι τις 15 Φεβρουαρίου 2021 η προθεσμία για την υποβολή των «Δηλώσεων Πληροφοριακών Στοιχείων Μίσθωσης Ακίνητης Περιουσίας», αρχικών ή τροποποιητικών, για μισθώσεις που ήταν σε ισχύ μέχρι και την 12η Ιουνίου 2020.

Η παράταση αυτή καταλαμβάνει και τις μισθώσεις που είχαν συναφθεί πριν την 01.01.2014, για τις οποίες δεν υπήρχε υποχρέωση υποβολής «Δήλωσης Πληροφοριακών Στοιχείων Μίσθωσης Ακίνητης Περιουσίας».

Όπως σημειώνει το Δ.Τ. η συγκεκριμένη παράταση είναι η τελευταία.

Παράταση σε δηλώσεις

Με δελτίο τύπου που εξέδωσε η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσοδών (ΑΑΔΕ), στις 31 Δεκεμβρίου 2020, το απόγευμα , δόθηκαν παρατάσεις προθεσμιών «λόγω πανδημίας».

(Κυκλοφόρησε και σχετική απόφαση η Αριθμ. Α. 1302(ΦΕΚ Β 5865/31.12.2020) Με θέμα «Παράταση προθεσμίας υποβολής δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος φυσικών προσώπων.»)

Ποιο συγκεκριμένα προβλέπονται οι ακόλουθες παρατάσεις:

  1. Παρατείνεται, έως την 26η Φεβρουαρίου 2021, η προθεσμία υποβολής των παρακάτω δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος φυσικών προσώπων, με καταληκτική ημερομηνία υποβολής την 31η Δεκεμβρίου 2020:
  • Τροποποιητικές δηλώσεις για ποσά αγροτικών επιδοτήσεων, που ανάγονται σε προηγούμενα έτη, εφόσον η βεβαίωση για τα εν λόγω ποσά εκδόθηκε από τον ΟΠΕΚΕΠΕ εντός του 2020.
  • Δηλώσεις φορολογικού έτους 2019 σε περίπτωση θανάτου του φορολογούμενου για τις οποίες υπόχρεοι σε υποβολή είναι οι κληρονόμοι του.
  • Δηλώσεις φορολογούμενων των οποίων έγινε δεκτό το αίτημα μεταφοράς της φορολογικής τους κατοικίας στην αλλοδαπή εντός του 2020 ή δεν έγινε δεκτό το αίτημά τους λόγω του γεγονότος ότι τα δικαιολογητικά που προσκόμισαν εμπρόθεσμα δεν κρίθηκαν επαρκή και ακριβή.
  • Τροποποιητικές δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος που υποβάλλονται από μισθωτούς ή συνταξιούχους με αναδρομικά μισθών ή συντάξεων προηγουμένων ετών, αναδρομικά επιδομάτων ανεργίας, αμοιβών ιατρών του ΕΣΥ από απογευματινά ιατρεία νοσοκομείων του ΕΣΥ, κ.λ.π. εφόσον οι βεβαιώσεις αποδοχών ή συντάξεων εκδόθηκαν εντός του 2020.
  • Τροποποιητικές δηλώσεις που υποβάλλονται εκπρόθεσμα, εξαιτίας εκπρόθεσμης αποστολής αρχικού ή τροποποιητικού ηλεκτρονικού αρχείου στην Α.Α.Δ.Ε., από τον φορέα που έχει την υποχρέωση, και οι οποίες θεωρούνται εμπρόθεσμες, εφόσον η βεβαίωση από τον φορέα εκδόθηκε ή τροποποιήθηκε εντός του 2020.

Οι δηλώσεις αυτές πρέπει να υποβληθούν στην αρμόδια ΔΟΥ:

- με ψηφιακή απεικόνιση (scan) μέσω μηνύματος ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή

- με φυσικό φάκελο ταχυδρομικά (με συστημένη επιστολή ή υπηρεσία ταχυμεταφοράς)

Τέλος παιγνίων

  1. Παρατείνεται έως την 26η Φεβρουαρίου 2021, η προθεσμία υποβολής δηλώσεων τέλους διενέργειας ψυχαγωγικών τεχνικών παιγνίων με παιγνιόχαρτα, με καταληκτική ημερομηνία υποβολής την 31η Δεκεμβρίου 2020.

Κληρονομιές, δωρεές, γονικές παροχές

Δηλώσεις που έληγαν εντός του μηνός Νοεμβρίου 2020 ή λήγει εντός του μηνός Δεκεμβρίου 2020 παρατείνονται έως τις 26 Φεβρουαρίου 2021. Η παράταση αυτή ισχύει και για γονικές παροχές χρηματικών ποσών για κάλυψη τεκμηρίων.

Ποιο συγκεκριμένα με την απόφαση Α.1276/14.12.2020 (ΦΕΚ 5635/Β’/21.12.2020):

«Παρατείνεται μέχρι και την 26η Φεβρουαρίου 2021 η προθεσμία υποβολής των δηλώσεων φόρου κληρονομιών, δωρεών και γονικών παροχών, η οποία έληγε εντός του μηνός Νοεμβρίου 2020 ή λήγει εντός του μηνός Δεκεμβρίου 2020, καθώς και των δηλώσεων των οποίων μέσα στους μήνες αυτούς έληγε ή λήγει η τρίμηνη προθεσμία για υποβολή αίτησης παράτασης, ανεξάρτητα αν έχει υποβληθεί αυτή.

Για όσες περιπτώσεις η αρχική (εξάμηνη ή ετήσια) προθεσμία υποβολής των δηλώσεων φόρου κληρονομιών, δωρεών και γονικών παροχών, έληγε ή λήγει από την 27η Νοεμβρίου μέχρι και την 31η Δεκεμβρίου 2020, αφετηρία της τρίμηνης προθεσμίας για υποβολή αίτησης παράτασης αποτελεί η νόμιμη λήξη της εξάμηνης ή ετήσιας προθεσμίας κατά περίπτωση».

Πόθεν έσχες

Η εφαρμογή υποβολής των ετήσιων Δηλώσεων Περιουσιακής Κατάστασης του έτους 2020 για τους υπόχρεους

θα άνοιγε την 1η Σεπτεμβρίου 2020, και θα κλείσει την 28η Φεβρουαρίου 2021 (ν.4753/2020 αριθ. 59). (σ.σ. Η αρχική καταληκτική ημερομηνία υποβολής ήταν 30.11.2020) πάει για 28η Φεβρουαρίου 2021

Έντυπο αδειών Ε11

Σύμφωνα με την Υ.Α. με αρ. 3310/Δ1.933/25.1.2021 (ΦΕΚ Β' 241/25.1.2021) «Παράταση της προθεσμίας υποβολής του εντύπου Ε11 (Γνωστοποίηση στοιχείων ετήσιας κανονικής άδειας), όπως περιγράφεται στην παρ. 4.23 του άρθρου 4 της υπό στοιχεία 40331/ Δ1.13521/13.9.2019 απόφασης του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων «Επανακαθορισμός όρων ηλεκτρονικής υποβολής εντύπων αρμοδιότητας Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας (ΣΕΠΕ) και Οργανισμού Απασχολήσεως Εργατικού Δυναμικού (Ο.Α.Ε.Δ.).» (Β' 3520), για το έτος 2021»:

Η προθεσμία της παρ. 4.23 του άρθρου 4, για την ηλεκτρονική υποβολή του εντύπου της παρ. 2.9 του άρθρου 2 (Ε11: Γνωστοποίηση στοιχείων ετήσιας κανονικής άδειας), της υπό στοιχεία 40331/Δ1.13521/13-9-2019 απόφασης του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων «Επανακαθορισμός όρων ηλεκτρονικής υποβολής εντύπων αρμοδιότητας Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας (ΣΕΠΕ) και Οργανισμού Απασχολήσεως Εργατικού Δυναμικού (ΟΑΕΔ)» (Β' 3520), όπως ισχύει, παρατείνεται για το έτος 2021, έως και την 28η Φεβρουαρίου 2021.

Μην ξεχάσετε ακόμη

Να θυμίσουμε ότι με παλαιότερες αποφάσεις έχουν παραταθεί ακόμη :

  1. Τέλη κυκλοφορίας

Σύμφωνα με την απόφαση Α 1266/08-12-2020 (ΦΕΚ Β' 5501/14-12-2020), με θέμα την παράταση προθεσμίας για την εμπρόθεσμη καταβολή τελών κυκλοφορίας έτους 2021 και για τη θέση των οχημάτων σε ακινησία

«1. Η προθεσμία για την εμπρόθεσμη καταβολή των τελών κυκλοφορίας έτους 2021, που λήγει την 31-12-2020, καθώς και για τη θέση των οχημάτων σε εκούσια ακινησία, παρατείνεται έως και την τελευταία εργάσιμη μέρα του μηνός Φεβρουαρίου 2021.

  1. Η ισχύς της παρούσας απόφασης αρχίζει από την ημερομηνία υπογραφής της (σ.σ. από 08.12.2020).
  2. Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.»

Το Υπουργείο Οικονομικών τονίζει ότι δεν θα υπάρξει νέα παράταση και η εξόφληση των τελών κυκλοφορίας πρέπει να γίνει έως τις 26 Φεβρουαρίου 2021.

  1. Απόσυρση πινακίδων

Με την παραπάνω απόφαση έχει δοθεί και παράταση στην απόσυρση των πινακίδων. Να θυμίσουμε ότι η απόσυρση θα γίνεται πλέω ηλεκτρονικά μέσα από την πλατφόρμα «myCAR» στην διεύθυνση https://mycar.aade.gov.gr/

Σύμφωνα με την Αριθμ. Α 1304/2020 (ΦΕΚ Β 5871/31.12.2020), έγινε ο καθορισμός της διαδικασίας θέσης των Επιβατικών Ιδιωτικής Χρήσης (ΕΙΧ) οχημάτων και μοτοσυκλετών σε ακινησία ηλεκτρονικά, του τύπου της δήλωσης ακινησίας και άρσης αυτής και κάθε άλλης αναγκαίας λεπτομέρειας για τη θέση ΕΙΧ οχήματος σε ακινησία και την άρση αυτής.

Πότε καταθέτουμε στην Δ.Ο.Υ.

Στην ίδια απόφαση υπάρχουν και οι περιπτώσεις για τις οποίες η κατάθεση της αίτησης για τη θέση σε ακινησία και την άρση αυτής υποβάλλεται στη Δ.Ο.Υ.

Ποιο συγκεκριμένα στην Δ.Ο.Υ. κατατίθενται:

  1. Η θέση οχήματος σε ακινησία και η άρση αυτής δηλώνεται στη Δ.Ο.Υ. που είναι αρμόδια για την παραλαβή της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος του ιδιοκτήτη ή κατόχου του οχήματος και όχι ηλεκτρονικά, στις εξής περιπτώσεις:

α. Κλοπής ή υπεξαίρεσης του οχήματος.

β. Κυκλοφορίας του οχήματος στο εξωτερικό.

γ. Μεταβίβασης του οχήματος η οποία δεν έχει ολοκληρωθεί.

δ. Κατάσχεσης του οχήματος από δημόσια αρχή με τα στοιχεία κυκλοφορίας αυτού.

ε. Αφαίρεσης των στοιχείων κυκλοφορίας του οχήματος από δημόσια αρχή.

στ. Παράδοσης στις εγκαταστάσεις της Εναλλακτικής Διαχείρισης Οχημάτων Ελλάδος (ΕΔΟΕ) με σκοπό την οριστική διαγραφή του με ανακύκλωση.

ζ. Ολοσχερούς καταστροφής του οχήματος λόγω πυρκαγιάς ή άλλης αιτίας.

η. Πλειστηριασμού του οχήματος.

θ. Αποξένωσης του ιδιοκτήτη ή κατόχου από το όχημα, όπως στην περίπτωση περισυλλογής του από το Δήμο ως εγκαταλελειμμένου.

ι. Κάθε άλλη περίπτωση όπου ο ιδιοκτήτης ή κάτοχος του οχήματος δεν έχει στην κατοχή του είτε το όχημα είτε τα στοιχεία κυκλοφορίας του (άδεια και πινακίδες).

Για την απόδειξη των ως άνω ο ιδιοκτήτης ή κάτοχος του οχήματος προσκομίζει στην αρμόδια Δ.Ο.Υ. τα κατά περίπτωση δικαιολογητικά έγγραφα τα οποία εξετάζονται από τη Δ.Ο.Υ. πριν την θέση του οχήματος σε ακινησία.

  1. Εάν για όχημα που έχει τεθεί σε ακινησία κατά τις διατάξεις της παρ. 1Α του άρθρου 22 του ν. 2367/1953, συντρέξει μετά τη θέση του οχήματος σε ακινησία γεγονός εκ των αναφερομένων στις περιπτώσεις α-ι της προηγούμενης παραγράφου, ο ιδιοκτήτης ή κάτοχος του οχήματος δηλώνει το γεγονός στην αρμόδια, σύμφωνα με την παρ. 1 του παρόντος άρθρου, Δ.Ο.Υ. προσκομίζοντας και τα απαραίτητα αποδεικτικά έγγραφα.
  2. Για τις περιπτώσεις που η κατάθεση των στοιχείων κυκλοφορίας γίνεται σε άλλη δημόσια αρχή και συντρέχει κάποιο από τα γεγονότα των περιπτώσεων της α-ι της παρ. 1, ο ιδιοκτήτης ή κάτοχος του οχήματος δηλώνει το γεγονός στην αρμόδια, σύμφωνα με την παρ. 1 του παρόντος άρθρου, Δ.Ο.Υ. προσκομίζοντας και τα απαραίτητα αποδεικτικά έγγραφα.
  3. Σε περίπτωση αποβιώσαντος ιδιοκτήτη/συνιδιοκτήτη ή κατόχου, η ακινησία του οχήματος δηλώνεται στην αρμόδια Δ.Ο.Υ. φορολογίας Εισοδήματος του αποβιώσαντος.

(Διαβάστε ακόμη: Αποστόλης Αλωνιάτης «Όλα για τα τέλη κυκλοφορίας, τις πινακίδες και τα τεκμήρια των ΙΧ εν μέσω καραντίνας» https://www.fpress.gr/oi-eidikoi/story/68080/ola-gia-ta-teli-kykloforias-tis-pinakides-kai-ta-tekmiria-ton-ix-en-meso-karantinas )

Ο Αποστόλης Αλωνιάτης είναι οικονομολόγος - φοροτεχνικός, Α' Αντιπρόεδρος του Ινστιτούτου Οικονομικών & Φορολογικών Μελετών (Ι.Ο.ΦΟ.Μ), Σύμβουλος Διοίκησης της PROSVASIS AEBE και συγγραφέας.

Για να δείτε όλα τα άρθρα του Απόστολου Αλωνιάτη στο fpress.gr κάντε κλικ εδώ

Δεν υπάρχουν σχόλια: