Τα εμπόδια που καλείται να ξεπεράσει πριν εφαρμοστεί η ηλεκτρονική τιμολόγηση
Οι απανωτές καθυστερήσεις καθιστούν επιφυλακτική την αγορά
Του Γιώργου Λαμπίρη
Iδιαίτερα επιφυλακτικός εμφανίστηκε εκπρόσωπος εταιρείας, η οποία διαθέτει ευρεία παρουσία στον τομέα εφαρμογών για την ηλεκτρονική τιμολόγηση, σε συνομιλία που είχαν μαζί του τα Φορολογικά Νέα.
Όπως χαρακτηριστικά επισήμανε το συγκεκριμένο πρόσωπο, η συγκεκριμένη συζήτηση πρόκειται πλέον για μία χρονίζουσα διαδικασία, η οποία έχει περάσει από τα χέρια αρκετών φορολογικών διοικήσεων τόσο επί εποχής Κατερίνας Σαββαΐδου, όσο και επί εποχής Χάρη Θεοχάρη, πριν καταλήξει στα χέρια του σημερινού διοικητή της ΑΑΔΕ, Γιώργου Πιτσιλή.
Ποιοι έχουν προβεί σε οικειοθελή εφαρμογή
«Παρόλ’ αυτά έως και αυτή τη στιγμή το αποτέλεσμα είναι να μην έχει εφαρμοστεί νομοθετικά σε όλο το φάσμα του επιχειρηματικού κόσμου. Επί της ουσίας οι μόνες επιχειρήσεις που έχουν προβεί στην εκούσια εφαρμογή της ηλεκτρονικής τιμολόγησης στη διαδικασία λειτουργίας τους, είναι μόνο οι μεσαίες και μεγάλες επιχειρήσεις, σε μία προσπάθεια να νοικοκυρέψουν την καθημερινότητά τους, και να περιορίσουν τα κόστη», σημείωσε χαρακτηριστικά.
Σε ερώτημα, εάν θα αποκομίσουν αξιόλογα έσοδα οι επιχειρήσεις, οι οποίες δραστηριοποιούνται στο αντικείμενο της ηλεκτρονικής τιμολόγησης, το ίδιο πρόσωπο, αρκέστηκε να απαντήσει πως το σύνολο των παρόχων, που αντιμετωπίζουν το ζήτημα της ηλεκτρονικής τιμολόγησης με επαγγελματισμό, έχουν ήδη προετοιμαστεί αρκετά χρόνια πριν, για την εφαρμογή του μέτρου, όταν και εφόσον ληφθεί σχετική απόφαση από την αρμόδια φορολογική αρχή.
Ταυτόχρονα όμως εξέφρασε την αμφιβολία του αναφορικά με το κατά πόσο θα μπορέσει το μέτρο να έχει πλήρη και ευρεία εφαρμογή από το 2020, όπως αναφέρει στο σχεδιασμό της η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων. Πεποίθησή του είναι ότι το σύνολο των μικρών επιχειρήσεων, οι οποίες αποτελούν πάνω από το 90% του επιχειρείν στην παρούσα χρονική στιγμή, αφενός θα αντιμετωπίσουν πρακτικές δυσκολίες, τις οποίες απαιτεί η μεταρρύθμιση και η μετάβαση στο νέο ηλεκτρονικό τοπίο. Αφετέρου, χαρακτήρισε σεβαστό το κόστος που απαιτείται για μία επιχείρηση περιορισμένου βεληνεκούς, προκειμένου να μπορέσει να ηλεκτρονικοποιήσει την έκδοση των παραστατικών της.
Την ίδια στιγμή η ΑΑΔΕ έχει ήδη δεσμευτεί για την πιλοτική εφαρμογή του μέτρου από το 2019 και την πλήρη εφαρμογή του από το 2020, ενώ ταυτόχρονα επικαιροποίησε πρόσφατα τον επιχειρησιακό της σχεδιασμό θέτοντας ψηλά στην ατζέντα της τόσο το ηλεκτρονικό δελτίο αποστολής, όσο και το ηλεκτρονικό τιμολόγιο. Σε κάθε περίπτωση, η πράξη είναι αυτή που για μία φορά θα δώσει τις τελικές απαντήσεις και για το συγκεκριμένο ακανθώδες φορολογικό ζήτημα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου