Από την ύφεση στην ανάκαμψη με ένα φιλικό προς το επιχειρείν περιβάλλον
Η σταθερότητα του φορολογικού συστήματος, σε συνδυασμό με τη διαμόρφωση ενός γενικότερα κατάλληλου επενδυτικού πλαισίου που θα παρέχει την ασφάλεια και τις κατάλληλες υποδομές για τη δημιουργία και ανάπτυξη βιώσιμων επιχειρήσεων, μπορεί να οδηγήσει στη δημιουργία ενός ευνοϊκού - φιλικού προς το επιχειρείν περιβάλλοντος που θα οδηγήσει και στην προσέλκυση νέων επενδύσεων στη χώρα μας.
Η σταθερότητα του φορολογικού συστήματος είναι δικαιολογημένη απαίτηση της επιχειρηματικής κοινότητας διότι η συνεχής μεταβολές που γίνονται με κυρίαρχο στόχο την βραχυπρόθεσμη τόνωση των κρατικών ταμείων έχει μακροπρόθεσμες αρνητικές συνέπειες οι οποίες παραβλέπονται από τους εκάστοτε κυβερνώντες. Πως είναι δυνατόν να δημιουργηθεί ένα φιλικό άρα ευνοϊκό προς το επιχειρείν περιβάλλον όταν με τις συνεχείς αλλαγές, ειδικά στη φορολογία εισοδήματος της επιχειρηματικής δραστηριότητας, κυριαρχεί η αβεβαιότητα για το τι θα ισχύει τη χρονιά που διανύουμε;
Η αβεβαιότητα κυριαρχεί, όπως έγραφα την προηγούμενη εβδομάδα, επηρεάζοντας αρνητικά τους επιχειρηματίες οι οποίοι τηρούν στάση αναμονής, σε ότι αφορά τις μελλοντικές επιχειρηματικές κινήσεις τους στη χώρα μας, στρεφόμενοι παράλληλα κάποιοι εξ αυτών σε αναζήτηση «λύσεων» εγκατάστασης των δραστηριοτήτων εκτός της χώρας με ότι αυτό συνεπάγεται. Επίσης η αβεβαιότητα αυτή αποτρέπει πολλούς ξένους επενδυτές από το να επιλέξουν τη χώρα μας ως τόπο επιχειρηματικής δραστηριοποίησης.
Οι δημοσιονομικές ανάγκες έχουν οδηγήσει από το 2009 μέχρι σήμερα στη λήψη αποσπασματικών, άρα αναποτελεσματικών, μέτρων τόνωσης των δημοσίων εσόδων με συνεχείς αυξήσεις στην άμεση και την έμμεση φορολογία, την επιβολή τέλους επιτηδεύματος και την επιβολή εκτάκτων μετέπειτα ειδικών εισφορών που στη συνέχεια μονιμοποιήθηκαν με αποτέλεσμα τη δημιουργία ενός κλίματος φορολογικής ασφυξίας που ευθύνεται για τα λουκέτα σε χιλιάδες μικρομεσαίες επιχειρήσεις.
Επίσης η κάθε λίγο και λιγάκι παράταση της παράτασης της ήδη παρατεταμένης παράτασης του δικαιώματος του δημοσίου για επιβολή φόρου (παραγραφή), θέτει τις επιχειρήσεις υπό καθεστώς ιδιότυπης ομηρίας ως προς το χρόνο οριστικοποίησης της συνολικής φορολογικής επιβάρυνσης παλαιότερων ετών από έναν πιθανό φορολογικό έλεγχο ο οποίος, αν η επιχείρηση δεν έχει παραβάσεις σκοπούμενης φοροδιαφυγής και απλά ο έλεγχος απορρίψει μια σειρά από δαπάνες, γιατί με τα ισχύοντα στο έτος ελέγχου αυτές δεν εκπίπτουν φορολογικά, πέραν της διαφοράς του φόρου εισοδήματος θα βεβαιωθούν πρόσθετοι φόροι (προσαυξήσεις) σε πολλές περιπτώσεις που θα ξεπερνούν τη διαφορά του φόρου.
Τέτοιου είδους πρακτικές εντείνουν την ανασφάλεια των μικρομεσαίων επιχειρήσεων που έχουν απομείνει, αποθαρρύνοντας παράλληλα όσους από αυτούς έχουν ακόμα τη δυνατότητα από την επέκταση ή/και ανάληψη νέων επιχειρηματικών κινήσεων. Το βασικότερο για έναν επιχειρηματία που είτε δραστηριοποιείται είτε προτίθεται να δραστηριοποιηθεί επιχειρηματικά στη χώρα μας είναι να γνωρίζει, με όσον το δυνατόν μεγαλύτερη ακρίβεια, το ύψος της τελικής φορολογικής του επιβάρυνσης έτσι ώστε να μπορεί να προβεί σε μακροπρόθεσμο προγραμματισμό των επιχειρηματικών του κινήσεων διότι όπως είναι γνωστό ότι η φορολογική πολιτική που θα ασκηθεί και θα αφορά τα επόμενα έτη έχει τον κυρίαρχο ρόλο στη λήψη αποφάσεων σχετικά με το ύψος αλλά και το είδος των πραγματοποιούμενων επενδύσεων, αφού αυτές σαφέστατα θα επηρεάσουν το κόστος κεφαλαίου στο μέλλον.
Η σταθερότητα του φορολογικού συστήματος, σε συνδυασμό με τη διαμόρφωση ενός γενικότερα κατάλληλου επενδυτικού πλαισίου που θα παρέχει την ασφάλεια και τις κατάλληλες υποδομές για τη δημιουργία και ανάπτυξη βιώσιμων επιχειρήσεων, μπορεί να οδηγήσει στη δημιουργία ενός ευνοϊκού - φιλικού προς το επιχειρείν περιβάλλοντος που θα οδηγήσει και στην προσέλκυση νέων επενδύσεων στη χώρα μας. Αν αυτό επιτευχθεί η χώρα μπορεί να οδηγηθεί από την ύφεση που την ταλανίζει τα τελευταία επτά χρόνια στην ανάκαμψη και στη συνέχεια στην ανάπτυξη της οικονομίας, διαφορετικά... Ας μη το συζητάμε καλύτερα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου