Εφορίες: Μόνο μία φορά επιτρέπεται η άρση ακινησίας στα ΙΧ!
δημοσιεύθηκε: 04/07/2016 12:58
ενημερώθηκε: 04/07/2016 16:30
Του Γιώργου Κ. Ανδρή
andris@enikonomia.gr
Χάος έχει προκληθεί στις εφορίες από ιδιοκτήτες αυτοκινήτων που έχουν πραγματοποιήσει άρση ακινησίας καταβάλλοντας ολόκληρο το ποσό των μειωμένων Τελών Κυκλοφορίας μέχρι τα τέλη του 2016 και για κάποιους λόγους επιθυμούν να πραγματοποιήσουν εκ νέου «ακινησία» στα οχήματα αλλά οι εφοριακοί τους προειδοποιούν πως δεν θα θα τους ξαναδώσουν πίσω τις πινακίδες αν αιτηθούν εκ νέου άρση ακινησίας!
Το θέμα που έχει προκύψει «αγγίζει» χιλιάδες εμπόρους και εκατοντάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες αυτοκινήτων που πραγματοποιούν άρσεις ακινησίας καθώς οι μεν πρώτοι υπάρχει ο κίνδυνος να μην μπορούν να πουλήσουν κάποιο μεταχειρισμένο αυτοκίνητο που προμηθεύτηκαν από πελάτη ή τους το έχει αφήσει στο κατάστημα ώστε να βρεθεί αγοραστής ενώ οι δε ιδιώτες καταναλωτές που έχουν πραγματοποιήσει άρση ακινησία και για λόγους οικονομικούς, υγείας, εργασίας, βλάβης οχήματος, κ.ά. δεν μπορούν να κάνουν για δεύτερη φορά άρση ακινησίας.
Σύμφωνα με την εγκύκλιο 1083 - 23/6/2016 αναφέρεται χαρακτηριστικά ότι: «Επίσης στην περίπτωση που έχει γίνει άπαξ χρήση ενός εκ των τριών ανωτέρω χρονικών περιόδων άρσης της ακινησίας και ο κάτοχος αιτείται εκ νέου άρση ακινησίας, τότε θα καταβάλλονται τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας (αφαιρουμένου του ποσού των τελών κυκλοφορίας που έχει καταβληθεί) σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 22 του ν. 2367/1953, όπως ισχύει».
Σύμφωνα με στελέχη του υπουργείου Οικονομικών η λέξη «άπαξ» που υπάρχει στην εγκύκλιο απαγορεύει τη διαδικασία κατάθεσης ή άρσης ακινησίας για πάνω από μία φορά ακόμη και αν ο κάτοχος έχει καταβάλει το αντίτιμο των Τελών Κυκλοφορίας που του αναλογεί μέχρι το τέλος του έτους.
Επίσης σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia.gr τα στελέχη του οικονομικού επιτελείου «ξέχασαν» να συμπεριλάβουν τις περιπτώσεις που κάποιος πραγματοποίησε άρση ακινησίας στο όχημά του καταβάλλοντας ολόκληρο το ποσό των Τελών Κυκλοφορίας που του αναλογούσε αλλά για λόγους υγείας ή άλλους προσωπικούς λόγους αναγκάστηκε να φύγει στο εξωτερικό για λίγους μήνες με αποτέλεσμα να αναγκαστεί να καταθέσει εκ νέου τις πινακίδες του οχήματός του ώστε να γλιτώσει από την ασφάλεια, τα τεκμήρια αλλά και το Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης που ενδεχομένως να υπάρχει.
Με την «ερμηνεία» που δίνουν οι εφοριακοί σε περίπτωση που κάποιος βγάλει από την ακινησία το όχημά του και εκ νέου πραγματοποιήσει ακινησία ακόμη και αν έχει καταβάλει τα Τέλη Κυκλοφορίας μέχρι το τέλος του έτους δεν μπορεί να κάνει δεύτερη άρση ακινησίας!
Σύμφωνα με φοροτεχνικούς η συγκεκριμένη περίπτωση αποτελεί τρανταχτό παράδειγμα αντισυνταγματικότητας και βέβαια κάτι τέτοιο θα μπορούσε να επιτευχθεί μόνο με νομοθετική ρύθμιση και όχι με εγκύκλιο!
Παράλληλα αναφέρουν στο Enikonomia.gr πως από τη στιγμή που ο κάτοχος ενός ΙΧ έχει εξοφλήσει τα Τέλη Κυκλοφορίας του τρέχοντος έτους δεν μπορεί κανείς να τους απαγορεύσει την κατάθεση ή άρση ακινησίας του οχήματός του...
andris@enikonomia.gr
Χάος έχει προκληθεί στις εφορίες από ιδιοκτήτες αυτοκινήτων που έχουν πραγματοποιήσει άρση ακινησίας καταβάλλοντας ολόκληρο το ποσό των μειωμένων Τελών Κυκλοφορίας μέχρι τα τέλη του 2016 και για κάποιους λόγους επιθυμούν να πραγματοποιήσουν εκ νέου «ακινησία» στα οχήματα αλλά οι εφοριακοί τους προειδοποιούν πως δεν θα θα τους ξαναδώσουν πίσω τις πινακίδες αν αιτηθούν εκ νέου άρση ακινησίας!
Το θέμα που έχει προκύψει «αγγίζει» χιλιάδες εμπόρους και εκατοντάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες αυτοκινήτων που πραγματοποιούν άρσεις ακινησίας καθώς οι μεν πρώτοι υπάρχει ο κίνδυνος να μην μπορούν να πουλήσουν κάποιο μεταχειρισμένο αυτοκίνητο που προμηθεύτηκαν από πελάτη ή τους το έχει αφήσει στο κατάστημα ώστε να βρεθεί αγοραστής ενώ οι δε ιδιώτες καταναλωτές που έχουν πραγματοποιήσει άρση ακινησία και για λόγους οικονομικούς, υγείας, εργασίας, βλάβης οχήματος, κ.ά. δεν μπορούν να κάνουν για δεύτερη φορά άρση ακινησίας.
Σύμφωνα με την εγκύκλιο 1083 - 23/6/2016 αναφέρεται χαρακτηριστικά ότι: «Επίσης στην περίπτωση που έχει γίνει άπαξ χρήση ενός εκ των τριών ανωτέρω χρονικών περιόδων άρσης της ακινησίας και ο κάτοχος αιτείται εκ νέου άρση ακινησίας, τότε θα καταβάλλονται τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας (αφαιρουμένου του ποσού των τελών κυκλοφορίας που έχει καταβληθεί) σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 22 του ν. 2367/1953, όπως ισχύει».
Σύμφωνα με στελέχη του υπουργείου Οικονομικών η λέξη «άπαξ» που υπάρχει στην εγκύκλιο απαγορεύει τη διαδικασία κατάθεσης ή άρσης ακινησίας για πάνω από μία φορά ακόμη και αν ο κάτοχος έχει καταβάλει το αντίτιμο των Τελών Κυκλοφορίας που του αναλογεί μέχρι το τέλος του έτους.
Επίσης σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia.gr τα στελέχη του οικονομικού επιτελείου «ξέχασαν» να συμπεριλάβουν τις περιπτώσεις που κάποιος πραγματοποίησε άρση ακινησίας στο όχημά του καταβάλλοντας ολόκληρο το ποσό των Τελών Κυκλοφορίας που του αναλογούσε αλλά για λόγους υγείας ή άλλους προσωπικούς λόγους αναγκάστηκε να φύγει στο εξωτερικό για λίγους μήνες με αποτέλεσμα να αναγκαστεί να καταθέσει εκ νέου τις πινακίδες του οχήματός του ώστε να γλιτώσει από την ασφάλεια, τα τεκμήρια αλλά και το Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης που ενδεχομένως να υπάρχει.
Με την «ερμηνεία» που δίνουν οι εφοριακοί σε περίπτωση που κάποιος βγάλει από την ακινησία το όχημά του και εκ νέου πραγματοποιήσει ακινησία ακόμη και αν έχει καταβάλει τα Τέλη Κυκλοφορίας μέχρι το τέλος του έτους δεν μπορεί να κάνει δεύτερη άρση ακινησίας!
Σύμφωνα με φοροτεχνικούς η συγκεκριμένη περίπτωση αποτελεί τρανταχτό παράδειγμα αντισυνταγματικότητας και βέβαια κάτι τέτοιο θα μπορούσε να επιτευχθεί μόνο με νομοθετική ρύθμιση και όχι με εγκύκλιο!
Παράλληλα αναφέρουν στο Enikonomia.gr πως από τη στιγμή που ο κάτοχος ενός ΙΧ έχει εξοφλήσει τα Τέλη Κυκλοφορίας του τρέχοντος έτους δεν μπορεί κανείς να τους απαγορεύσει την κατάθεση ή άρση ακινησίας του οχήματός του...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου