ΜΕ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ ΠΟΥ ΚΑΤΑΤΕΘΗΚΕ ΣΤΗΝ ΒΟΥΛΗ ΔΙΔΟΝΤΑΙ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΑ ΚΙΝΗΤΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΤΙΜΟΛΟΓΗΣΗ ΜΕΣΩ ΠΑΡΟΧΟΥ
Με τροπολογία Νο 369/51 19.6.2020 που κατατέθηκε στο Σ.Ν του ΥΠΟΙΚ με θέμα " Πλαίσιο χορήγησης μικροχρηματοδοτήσεων, ρυθμίσεις χρηματοπιστωτικού τομέα και άλλες διατάξεις" δίδονται με το άρθρο 2 φορολογικά κίνητρα για την ηλεκτρονική τιμολόγηση μέσω παρόχου.
Ειδικότερα,
Ι.α. Παρέχεται, κατά παρέκκλιση των κείμενων διατάξεων, το ευεργέτημα της μη καταχώρισης στοιχείων (οφειλόμενων αξιόγραφων για τα οποία έχει βεβαιωθεί από την πληρώτρια τράπεζα αδυναμία πληρωμής, κ.λπ.) σε αρχεία δεδομένων οικονομικής συμπεριφοράς, που τηρούνται από τα πιστωτικά και εν γένει χρηματοδοτικά ιδρύματα, σε επιχειρήσεις που είτε έχουν αναστείλει τη δραστηριότητα τους κατ' εφαρμογή κανονιστικών πράξεων της Διοίκησης, είτε έχουν πληγεί δραστικά από την επιδημία του κορωνοϊού COVID-19 (επιχειρήσεις τουριστικού κλάδου, τριτογενούς τομέα, κ.λπ.) καθώς και στους κομιστές αξιόγραφων των ανωτέρω επιχειρήσεων, υπό τις οριζόμενες προϋποθέσεις,
β. Αναστέλλονται, κατά επιπλέον εξήντα (60) ημέρες, οι προθεσμίες λήξης, εμφάνισης και πληρωμής αξιόγραφων οφειλόμενων από επιχειρήσεις του τουριστικού τομέα.
(άρθρο 1)
2.α. Παρέχονται κίνητρα, κατά τα ειδικότερα οριζόμενα, στις οντότητες που επιλέγουν, κατόπιν υποβολής σχετικής δήλωσης προς την ΑΑΔΕ, αποκλειστικά την ηλεκτρονική τιμολόγηση μέσω Παρόχου για την έκδοση και λήψη, ή μόνο τη λήψη, παραστατικοί πωλήσεων για τα φορολογικά έτη, που αρχίζουν από την 1η. 1.2020 μέχρι και το φορολογικό έτος 2022, ως ακολούθως:
Περιορίζεται κατά δύο (2) έτη ή ένα (1) έτος, κατά περίπτωση, η προβλεπόμενη πενταετία, εντός της οποίας η Φορολογική Διοίκηση μπορεί να προβεί σε έκδοση πράξης διοικητικού, εκτιμώμενου ή διορθωτικού προσδιορισμού φόρου.
Αποσβένεται πλήρως στο έτος πραγματοποίησής της προσαυξημένη κατά ποσοστό 100% η δαπάνη για την αρχική προμήθεια τεχνικού εξοπλισμού και λογισμικού που απαιτείται για την εφαρμογή της ηλεκτρονικής τιμολόγησης.
Προσαυξάνεται κατά ποσοστό 100% η δαπάνη για την παραγωγή, διαβίβαση και ηλεκτρονική αρχειοθέτηση ηλεκτρονικών τιμολογίων για το πρώτο έτος έκδοσης των παραστατικών πώλησης μέσω ηλεκτρονικής τιμολόγησης, που αναγνωρίζεται προς έκπτωση από τα ακαθάριστα έσοδα από επιχειρηματική δραστηριότητα.
Ορίζεται σε σαράντα πέντε (45) ημέρες η προθεσμία σχετικά με τα αιτήματα επιστροφής φόρου, τα οποία αφορούν το φορολογικό έτος ή τα φορολογικά έτη, για τα οποία οι εκδότες επιλέγουν και εφαρμόζουν αποκλειστικά την ηλεκτρονική τιμολόγηση.
β. Αίρονται ή δεν χορηγούνται τα οριζόμενα κίνητρα, εφόσον διαπιστώνεται ότι η οντότητα κατά το έτος χορήγησης του ευεργετήματος ή οποτεδήποτε κατά τα προηγούμενα πέντε (5) έτη πριν από αυτό, έχει διαπράξει έγκλημα φοροδιαφυγής, που τιμωρείται με φυλάκιση δύο (2) ετών, ή εφόσον η οντότητα έχει εκδώσει ή αποδεχθεί πλαστά ή εικονικά φορολογικά στοιχεία, εφόσον η αξία των στοιχείων που συνιστούν την παράβαση υπερβαίνει συνολικά το όριο των εβδομήντα πέντε χιλιάδων (75.000) ευρώ.
γ. Εξουσιοδοτείται ο Διοικητής της ΑΑΔΕ για την έκδοση απόφασης με την οποία καθορίζονται η διαδικασία και ο τρόπος υποβολής των δηλώσεων της αποκλειστικής χρήσης/αποδοχής της ηλεκτρονικής τιμολόγησης μέσω Παρόχου, καθώς και κάθε άλλη λεπτομέρεια.
(άρθρο 2
3.α. Παρατείνεται η δυνατότητα του υποκείμενου στον φόρο κατασκευαστή οικοδομών προς πώληση, να υποβάλει αίτηση υπαγωγής στο καθεστώς αναστολής του Φόρου Προστιθέμενης Αξίας (ΦΠΑ) για την παράδοση ακινήτων. Η αίτηση υποβάλλεται μέχρι 31.12.2020 για τις άδειες με χρόνο έκδοσης έως και 30.6.2020 ενώ για άδειες που εκδίδονται από την 1.7.2020 και εφεξής εφαρμόζεται εξάμηνη προθεσμία από την έκδοση της άδειας.
β. Η ως άνω διάταξη ισχύει από τις 12 Ιουνίου 2020.
(άρθρο 3)
4.α. Αίρεται, η εφαρμογή των διατάξεων των παρ. 1 έως 5 του άρθρου 39 του ν. 1914/1990 σχετικά με τη συγκρότηση ειδικών συνεργείων ελέγχου από εφοριακούς υπαλλήλους, για τη διενέργεια φορολογικών ελέγχων και επανελέγχων (Οι ρυθμίσεις αυτές επικαλύπτονται από τις νεότερες των άρθρων 23-29 του ν.4174/2013).
β. Προβλέπεται ότι, οι εκκρεμείς έλεγχοι ή επανέλεγχοι των ανωτέρω ειδικών συνεργείων, συνεχίζονται και ολοκληρώνονται κατά περίπτωση από το Κέντρο Ελέγχου Φορολογουμένων Μεγάλου Πλούτου (Κ.Ε.ΦΟ.ΜΕ.Π.), ή το Κέντρο Ελέγχου Μεγάλων Επιχειρήσεων (Κ.Ε.ΜΕ.ΕΠ.) και από τους ίδιους υπαλλήλους στους οποίους είχαν ανατεθεί.
Δείτε υην τροπολογίαΕδώ.
Ειδικότερα,
Ι.α. Παρέχεται, κατά παρέκκλιση των κείμενων διατάξεων, το ευεργέτημα της μη καταχώρισης στοιχείων (οφειλόμενων αξιόγραφων για τα οποία έχει βεβαιωθεί από την πληρώτρια τράπεζα αδυναμία πληρωμής, κ.λπ.) σε αρχεία δεδομένων οικονομικής συμπεριφοράς, που τηρούνται από τα πιστωτικά και εν γένει χρηματοδοτικά ιδρύματα, σε επιχειρήσεις που είτε έχουν αναστείλει τη δραστηριότητα τους κατ' εφαρμογή κανονιστικών πράξεων της Διοίκησης, είτε έχουν πληγεί δραστικά από την επιδημία του κορωνοϊού COVID-19 (επιχειρήσεις τουριστικού κλάδου, τριτογενούς τομέα, κ.λπ.) καθώς και στους κομιστές αξιόγραφων των ανωτέρω επιχειρήσεων, υπό τις οριζόμενες προϋποθέσεις,
β. Αναστέλλονται, κατά επιπλέον εξήντα (60) ημέρες, οι προθεσμίες λήξης, εμφάνισης και πληρωμής αξιόγραφων οφειλόμενων από επιχειρήσεις του τουριστικού τομέα.
(άρθρο 1)
2.α. Παρέχονται κίνητρα, κατά τα ειδικότερα οριζόμενα, στις οντότητες που επιλέγουν, κατόπιν υποβολής σχετικής δήλωσης προς την ΑΑΔΕ, αποκλειστικά την ηλεκτρονική τιμολόγηση μέσω Παρόχου για την έκδοση και λήψη, ή μόνο τη λήψη, παραστατικοί πωλήσεων για τα φορολογικά έτη, που αρχίζουν από την 1η. 1.2020 μέχρι και το φορολογικό έτος 2022, ως ακολούθως:
Περιορίζεται κατά δύο (2) έτη ή ένα (1) έτος, κατά περίπτωση, η προβλεπόμενη πενταετία, εντός της οποίας η Φορολογική Διοίκηση μπορεί να προβεί σε έκδοση πράξης διοικητικού, εκτιμώμενου ή διορθωτικού προσδιορισμού φόρου.
Αποσβένεται πλήρως στο έτος πραγματοποίησής της προσαυξημένη κατά ποσοστό 100% η δαπάνη για την αρχική προμήθεια τεχνικού εξοπλισμού και λογισμικού που απαιτείται για την εφαρμογή της ηλεκτρονικής τιμολόγησης.
Προσαυξάνεται κατά ποσοστό 100% η δαπάνη για την παραγωγή, διαβίβαση και ηλεκτρονική αρχειοθέτηση ηλεκτρονικών τιμολογίων για το πρώτο έτος έκδοσης των παραστατικών πώλησης μέσω ηλεκτρονικής τιμολόγησης, που αναγνωρίζεται προς έκπτωση από τα ακαθάριστα έσοδα από επιχειρηματική δραστηριότητα.
Ορίζεται σε σαράντα πέντε (45) ημέρες η προθεσμία σχετικά με τα αιτήματα επιστροφής φόρου, τα οποία αφορούν το φορολογικό έτος ή τα φορολογικά έτη, για τα οποία οι εκδότες επιλέγουν και εφαρμόζουν αποκλειστικά την ηλεκτρονική τιμολόγηση.
β. Αίρονται ή δεν χορηγούνται τα οριζόμενα κίνητρα, εφόσον διαπιστώνεται ότι η οντότητα κατά το έτος χορήγησης του ευεργετήματος ή οποτεδήποτε κατά τα προηγούμενα πέντε (5) έτη πριν από αυτό, έχει διαπράξει έγκλημα φοροδιαφυγής, που τιμωρείται με φυλάκιση δύο (2) ετών, ή εφόσον η οντότητα έχει εκδώσει ή αποδεχθεί πλαστά ή εικονικά φορολογικά στοιχεία, εφόσον η αξία των στοιχείων που συνιστούν την παράβαση υπερβαίνει συνολικά το όριο των εβδομήντα πέντε χιλιάδων (75.000) ευρώ.
γ. Εξουσιοδοτείται ο Διοικητής της ΑΑΔΕ για την έκδοση απόφασης με την οποία καθορίζονται η διαδικασία και ο τρόπος υποβολής των δηλώσεων της αποκλειστικής χρήσης/αποδοχής της ηλεκτρονικής τιμολόγησης μέσω Παρόχου, καθώς και κάθε άλλη λεπτομέρεια.
(άρθρο 2
3.α. Παρατείνεται η δυνατότητα του υποκείμενου στον φόρο κατασκευαστή οικοδομών προς πώληση, να υποβάλει αίτηση υπαγωγής στο καθεστώς αναστολής του Φόρου Προστιθέμενης Αξίας (ΦΠΑ) για την παράδοση ακινήτων. Η αίτηση υποβάλλεται μέχρι 31.12.2020 για τις άδειες με χρόνο έκδοσης έως και 30.6.2020 ενώ για άδειες που εκδίδονται από την 1.7.2020 και εφεξής εφαρμόζεται εξάμηνη προθεσμία από την έκδοση της άδειας.
β. Η ως άνω διάταξη ισχύει από τις 12 Ιουνίου 2020.
(άρθρο 3)
4.α. Αίρεται, η εφαρμογή των διατάξεων των παρ. 1 έως 5 του άρθρου 39 του ν. 1914/1990 σχετικά με τη συγκρότηση ειδικών συνεργείων ελέγχου από εφοριακούς υπαλλήλους, για τη διενέργεια φορολογικών ελέγχων και επανελέγχων (Οι ρυθμίσεις αυτές επικαλύπτονται από τις νεότερες των άρθρων 23-29 του ν.4174/2013).
β. Προβλέπεται ότι, οι εκκρεμείς έλεγχοι ή επανέλεγχοι των ανωτέρω ειδικών συνεργείων, συνεχίζονται και ολοκληρώνονται κατά περίπτωση από το Κέντρο Ελέγχου Φορολογουμένων Μεγάλου Πλούτου (Κ.Ε.ΦΟ.ΜΕ.Π.), ή το Κέντρο Ελέγχου Μεγάλων Επιχειρήσεων (Κ.Ε.ΜΕ.ΕΠ.) και από τους ίδιους υπαλλήλους στους οποίους είχαν ανατεθεί.
Δείτε υην τροπολογίαΕδώ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου