Όταν η μετακίνηση των ΑμεΑ, με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, γίνεται «Οδύσσεια»
0«Ημουν προετοιμασμένος ότι θα αντιμετωπίσω δυσκολίες. Δεν περίμενα όμως ότι θα ήταν ακατόρθωτο». Την περασμένη Δευτέρα ο 29χρονος Φώτης Καριώρης, που κινείται με ηλεκτροκίνητο αναπηρικό αμαξίδιο (έχει γεννηθεί με σπαστική τετραπληγία), ξεκίνησε από τα Κάτω Πατήσια όπου ζει, να διανύσει με τα ΜΜΜ την απόσταση ώς το Κολλέγιο της Αγίας Παρασκευής, όπου πρόκειται να παρακολουθήσει μαθήματα Digital and Social Μedia για την απόκτηση διπλώματος.
Της Λίνας Γιάνναρου*
Ήθελε να κάνει τη διαδρομή μια φορά δοκιμαστικά, οπότε συμβουλεύτηκε την εφαρμογή του ΟΑΣΑ (OASA Telematics) καθώς και το Google Maps για να εντοπίσει τις στάσεις, ποια λεωφορεία εξυπηρετούν κ.λπ.
«Πήρα τον Ηλεκτρικό μέχρι την Αττική, από εκεί το μετρό για Σύνταγμα, άλλαξα γραμμή και έφτασα στο Νομισματοκοπείο», λέει στην «Κ». Μέχρι εκείνη τη στιγμή, δεν είχε αντιμετωπίσει κάποιο πρόβλημα. Ομως το αμαξίδιό του δεν χωρούσε στο ασανσέρ του σταθμού. «Ο σταθμάρχης, που ήταν πολύ ευγενικός, μου δήλωσε ότι τα ασανσέρ είναι καινούργια και πιο μικρά και με συμβούλευσε, αν πρόκειται να χρησιμοποιώ τον σταθμό αυτό συχνά, να αφαιρώ τον μπροστινό προφυλακτήρα. Με τα πολλά, χώρεσα στο ασανσέρ με μια μανούβρα που γίνεται μόνο στην τύχη και μόνο εάν κάποιος σε σπρώξει». Οταν έκλεισαν οι πόρτες, έξυσαν λίγο τον προφυλακτήρα. Βγαίνοντας στη Μεσογείων, εντοπίζει τη στάση του λεωφορείου, έπρεπε να περιμένει το Β5. Η εφαρμογή του ΟΑΣΑ έλεγε ότι θα έρθει σε 7 λεπτά. «Οταν φτάνει, με βλέπει ο οδηγός και μου λέει: “Τι είναι αυτό; Δεν έχω ράμπα, πώς θα το σηκώσω;” Οπως μου είπε δεν λειτουργεί η επιγονάτηση του λεωφορείου και θα πρέπει να περιμένω το Α5». Εκλεισε πόρτες και έφυγε. Ούτε με το Α5 είχε τύχη, αφού ούτε αυτό είχε ράμπα, όπως του είπε ο οδηγός συστήνοντας να περιμένει το 406 ή το 407 που είναι πιο μικρά. Οταν ήρθαν όμως αυτά, του είπαν να περιμένει το Β5, ολοκληρώνοντας με μια τέλεια κίνηση τον φαύλο κύκλο.
Ο Φώτης αποφάσισε να επικοινωνήσει επιτόπου με τον ΟΑΣΑ για να καταγγείλει το γεγονός. «Χρειάστηκαν δύο προσπάθειες και άπειρες παραπομπές από το ένα νούμερο στο άλλο χωρίς να βγάλω άκρη», συνεχίζει. «Στο τέλος, κάποιος μου είπε να καλέσω σε ένα νούμερο για να έρθει ειδικό λεωφορείο να με πάρει. Πράγματι πήρα, αλλά μου είπαν ότι χρειάζεται να κλείσεις ραντεβού μια εβδομάδα πριν. Τελικά γύρισα σπίτι μου».
«Πήρα τον Ηλεκτρικό μέχρι την Αττική, από εκεί το μετρό για Σύνταγμα, άλλαξα γραμμή και έφτασα στο Νομισματοκοπείο», λέει στην «Κ». Μέχρι εκείνη τη στιγμή, δεν είχε αντιμετωπίσει κάποιο πρόβλημα. Ομως το αμαξίδιό του δεν χωρούσε στο ασανσέρ του σταθμού. «Ο σταθμάρχης, που ήταν πολύ ευγενικός, μου δήλωσε ότι τα ασανσέρ είναι καινούργια και πιο μικρά και με συμβούλευσε, αν πρόκειται να χρησιμοποιώ τον σταθμό αυτό συχνά, να αφαιρώ τον μπροστινό προφυλακτήρα. Με τα πολλά, χώρεσα στο ασανσέρ με μια μανούβρα που γίνεται μόνο στην τύχη και μόνο εάν κάποιος σε σπρώξει». Οταν έκλεισαν οι πόρτες, έξυσαν λίγο τον προφυλακτήρα. Βγαίνοντας στη Μεσογείων, εντοπίζει τη στάση του λεωφορείου, έπρεπε να περιμένει το Β5. Η εφαρμογή του ΟΑΣΑ έλεγε ότι θα έρθει σε 7 λεπτά. «Οταν φτάνει, με βλέπει ο οδηγός και μου λέει: “Τι είναι αυτό; Δεν έχω ράμπα, πώς θα το σηκώσω;” Οπως μου είπε δεν λειτουργεί η επιγονάτηση του λεωφορείου και θα πρέπει να περιμένω το Α5». Εκλεισε πόρτες και έφυγε. Ούτε με το Α5 είχε τύχη, αφού ούτε αυτό είχε ράμπα, όπως του είπε ο οδηγός συστήνοντας να περιμένει το 406 ή το 407 που είναι πιο μικρά. Οταν ήρθαν όμως αυτά, του είπαν να περιμένει το Β5, ολοκληρώνοντας με μια τέλεια κίνηση τον φαύλο κύκλο.
Ο Φώτης αποφάσισε να επικοινωνήσει επιτόπου με τον ΟΑΣΑ για να καταγγείλει το γεγονός. «Χρειάστηκαν δύο προσπάθειες και άπειρες παραπομπές από το ένα νούμερο στο άλλο χωρίς να βγάλω άκρη», συνεχίζει. «Στο τέλος, κάποιος μου είπε να καλέσω σε ένα νούμερο για να έρθει ειδικό λεωφορείο να με πάρει. Πράγματι πήρα, αλλά μου είπαν ότι χρειάζεται να κλείσεις ραντεβού μια εβδομάδα πριν. Τελικά γύρισα σπίτι μου».
Εκπρόσωπος του ΟΑΣΑ τόνισε στην «Κ» ότι πάνω από το 50% των λεωφορείων διαθέτει ράμπα, ενώ η υπηρεσία του ειδικού λεωφορείου για την εξυπηρέτηση των ατόμων με αναπηρία έχει τεθεί σε λειτουργία εδώ και επτά χρόνια. Εκτός από ραντεβού, εξυπηρετούνται και έκτακτα περιστατικά, χωρίς ωστόσο να διασφαλίζεται ότι κάποιο από τα τρία λεωφορεία θα είναι διαθέσιμο. Το σάιτ του ΟΑΣΑ αναφέρει ότι το ειδικό λεωφορείο εξυπηρετεί από Δευτέρα έως Παρασκευή, 07.30 με 14.00. Ο Φώτης θα μετακινείται ώς τη σχολή είτε με το αμαξίδιο (κουβαλώντας φορτιστή) είτε με ταξί από το Νομισματοκοπείο.
Πηγή: Έντυπη Καθημερινή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου