Τρίτη 19 Ιουλίου 2016

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΟΥ ΤΑΙΠΕΔ ΜΙΛΗΣΕ ΓΙΑ ΟΛΑ Στέργιος Πιτσιόρλας: «Έτσι θα προχωρήσουν οι αποκρατικοποιήσεις»

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΟΥ ΤΑΙΠΕΔ ΜΙΛΗΣΕ ΓΙΑ ΟΛΑ

Στέργιος Πιτσιόρλας: «Έτσι θα προχωρήσουν οι αποκρατικοποιήσεις»

Στέργιος Πιτσιόρλας: «Έτσι θα προχωρήσουν οι αποκρατικοποιήσεις»

Του Γιώργου Μανέττα
Για «όλους και για όλα» μίλησε χθες ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ σε συνάντηση που είχε με εκπροσώπους του Τύπου. Ο κ. Στέργιος Πιτσιόρλας αναφέρθηκε στην πορεία υλοποίησης των αποκρατικοποιήσεων, έδωσε πληροφορίες για τα «ανοιχτά μέτωπα» του προγράμματος, απάντησε στην κριτική που ασκείται στο Ταμείο για το τίμημα πώλησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ενώ για μια ακόμη φορά δεν δίστασε να σηκώσει το «γάντι» σε όσους αφήνουν αιχμές για το ρόλο του ΤΑΙΠΕΔ αλλά και του ιδίου προσωπικά.
Επιπλέον, σε ερώτηση της «Η» δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο να βρεθεί σε υπουργικό θώκο, σε περίπτωση ανασχηματισμού, εφόσον αυτό θελήσει ο πρωθυπουργός της χώρας. Σε μια κατάμεστη αίθουσα από δημοσιογράφους σε κεντρικό ξενοδοχείο των Αθηνών με θέα την Ακρόπολη, ο επικεφαλής του ΤΑΙΠΕΔ ανέφερε πως το 2016 μια πολύ σημαντική χρονιά για το Ταμείο και τη χώρα και χαρακτήρισε θετικό το μέχρι στιγμής απολογισμό.
Υποστήριξε μάλιστα πως το έργο που επιτέλεσε το Ταμείο ήταν καθοριστικό για την επιτυχή ολοκλήρωση της πρώτης αξιολόγησης καθώς απέδειξε πως η χώρα μπορεί να προχωρήσει στην υλοποίηση των συμφωνηθέντων με τους Θεσμούς. Όπως είπε το 80% του προγράμματος έχει ολοκληρωθεί, φέρνοντας ως παράδειγμα την ολοκλήρωση πώλησης του ΟΔΙΕ, των περιφερειακών αεροδρομίων, (τα οποία μέχρι τον Νοέμβριο θα έχουν περάσει στη Fraport) και του ΟΛΠ, ένα δύσκολο αλλά σημαντικό έργο –όπως  επεσήμανε χαρακτηριστικά-, το οποίο «έθεσε τις βάσεις για τη στρατηγική συνεργασία της Ελλάδας με την Κίνα» και ταυτόχρονα «άνοιξε το δρόμο για την υλοποίηση και άλλων κινέζικων επενδύσεων τους επόμενους μήνες».
Ο ίδιος αποκάλυψε πως λίγες μόλις ημέρες μετά το επιτυχημένο ταξίδι του Έλληνα πρωθυπουργού στην χώρα  του Δράκου, δέχθηκε στο γραφείο του αντιπροσωπεία κινέζων επιχειρηματιών, οι οποίοι θέλουν να επενδύσουν στην ελληνική αγορά. Ιδιαίτερα αναφορά έκανε επίσης στα αποτελέσματα από την αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του Δημοσίου, η οποία μπορεί να συνεισφέρει πολλά περισσότερα στα ταμεία του Κράτους στο μέλλον. «Μέσω της ηλεκτρονικής δημοπρασίας ακίνητα του Δημοσίου που ρήμαζαν επί χρόνια σε Ελλάδα και εξωτερικό και έχαναν την αξία τους, προωθήθηκαν και πουλήθηκαν σε σύντομο χρόνο, αποφέροντας έσοδα εκατομμυρίων ευρώ στο Κράτος.
Ήδη, συγκεντρώσαμε έσοδα 19,3 εκατ. ευρώ από διάφορα μικρά ακίνητα, ενώ μόνο από δυο ακίνητα σε Νέα Υόρκη και Ουάσιγκτον είχαμε έσοδα 10 εκατ. ευρώ», επεσήμανε. Ενδεικτικό του έντονου ενδιαφέροντος, όπως είπε, είναι και το γεγονός πως μόνο για το ξενοδοχείο Λητώ στην Μύκονο που διαθέτει μόλις 23 δωμάτια κατατέθηκε προσφορά 17 εκατ. ευρώ!
Αντίστροφη μέτρηση για Εγνατία Οδό, ΔΑΑ και ΟΛΘ
Την ίδια στιγμή, σε πολύ καλό δρόμο σύμφωνα με τον κ. Πιτσιόρλα βρίσκεται η υλοποίηση των τουριστικών projects του Αστέρα Βουλιαγμένης, της Κασσιόπης (τις επόμενες ημέρες πέφτουν οι υπογραφές με τους επενδυτές), και της Αφάντου στη Ρόδο (εγκρίθηκε το ΕΣΧΑΔΑ) ενώ αντίστροφα έχει αρχίσει να μετρά ο χρόνος kai για την έναρξη των εργασιών στο Ελληνικό. Σήμερα το πρωί αναμένεται να υπογραφεί η τροποποιητική πράξη, σηματοδοτώντας την έναρξη της διαδικασίας αδειοδότησης του έργου και πλέον εκτιμάται ότι το έργο μπορεί να αρχίσει μέσα στο 2017.
Πρόοδος, σύμφωνα πάντα με τον κ. Πιτσιόρλα, υπάρχει και στην υλοποίηση των projects της Εγνατίας Οδού, του ΟΤΕ, του ΔΑΑ (Ελευθέριος Βενιζέλος), του ΟΛΘ και της ΔΕΣΦΑ, τα οποία ανήκουν στη δικαιοδοσία του ΤΑΙΠΕΔ, με εξαίρεση αυτό της ΔΕΗ. Ειδικότερα, για τη ΔΕΣΦΑ απομένει η προσαρμογή των τελών του δικτύου από τη ΡΑΕ και το αρμόδιο υπουργείο, με τον πρόεδρο του ΤΑΙΠΕΔ να εμφανίζεται βέβαιος ότι θα βρεθεί κοινός τόπος στις διαπραγματεύσεις που διεξάγονται μεταξύ των εμπλεκομένων για να ξεμπλοκάρει η ιδιωτικοποίηση. Για τον ΔΑΑ, σε πρώτη φάση συζητείται η παράταση της διαχείρισης του αεροδρομίου για 20 χρόνια και σε δεύτερη φάση, και αφού θα έχει ολοκληρωθεί η παράταση της διαχείρισης θα γίνει η πώληση του 30% των μετοχών του ΔΑΑ μέσα από διεθνή διαγωνισμού.
Ο κ. Πιτσιόρλας, εξέφρασε την προτίμησή του στους Καναδούς της PSP Fund που ήδη διαχειρίζονται το διεθνή αεροδρόμιο της Αθήνας, καθώς τους  θεωρεί σοβαρούς και αξιόπιστους επενδυτές ενώ τόνισε πως τα ποσά που ακούγονται και γράφονται για το κόστος της παραχώρησης είναι «εκτός πραγματικότητας». Αντίθετα, υπογράμμισε ότι έχουν δημιουργηθεί ήδη τα μοντέλα για να γίνει η αποτίμηση της παραχώρησης για 20 χρόνια και πρόσθεσε πως έως τον Σεπτέμβριο «θα πρέπει να έχει κλείσει αυτή η συζήτηση». Όσον αφορά στην παραχώρηση της Εγνατίας Οδού, ο κ. Πιτσιόρλας είπε ότι έχουν προσληφθεί ήδη οι σύμβουλοι και αρχές Φθινοπώρου αναμένεται να γίνει η προκήρυξη του διαγωνισμού.
Ξεκαθάρισε επίσης πως θα τοποθετηθούν από 17 έως 19 σταθμοί διοδίων, ώστε να υπάρχουν έσοδα για να συντηρηθεί το έργο, ενώ αποκάλυψε πως υπάρχουν σκέψεις για τη δημιουργία ΣΕΟ σε διάφορα σημεία του αυτοκινητόδρομου, που σήμερα δεν υπάρχουν, αλλά και η δημιουργία φωτοβολταικών πάρκων, όπου αυτό είναι εφικτό, προκειμένου να εξοικονομηθούν πόροι στον τομέα της ενέργειας (υπολογίζεται ότι η Εγνατία ξοδεύει 5 εκατ. ευρώ το χρόνο για ενέργεια). Τέλος Οκτωβρίου εκτιμάται ότι θα υπάρξουν και οι προτάσεις των επενδυτών για τον ΟΛΘ, ο διαγωνισμός του οποίου μπορεί να ολοκληρωθεί μέσα στον επόμενο χρόνο, ενώ για την πώληση του 17% της ΔΕΗ, ο κ. Πιτσιόρλας προέβλεψε πως θα καθυστερήσει, πέραν του 2016.  
Ικανοποίηση για το τίμημα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Ο επικεφαλής του ΤΑΙΠΕΔ απάντησε και για την σκληρή κριτική που ασκείται από διάφορες πλευρές, ακόμη και από το εσωτερικό της κυβέρνησης αναφορικά με το χαμηλό τίμημα που πουλήθηκε ο ελληνικός σιδηρόδρομος. Ο κ. Πιτσιόρλας υποστήριξε ξανά ότι το προσφερόμενο τίμημα ήταν παραπάνω απ’ ότι περίμεναν στο Ταμείο, με βάση τις αποτιμήσεις που έγιναν από δυο διαφορετικές εταιρείες, οι οποίες ανέβαζαν την αξία της εταιρείας σε περίπου 40 εκατ. ευρώ. Και για αυτό άλλωστε, όπως είπε, «σπεύσαμε να κλείσουμε άμεσα την προσφορά των Ιταλών». Επεσήμανε δε ότι δεν πρόκειται για πώληση υποδομών, αλλά για την ενοικίαση των γραμμών του σιδηρόδρομου.
Η επιτυχία της συγκεκριμένης ιδιωτικοποίησης, σύμφωνα με τον ίδιο, δεν υφίσταται μόνο στο τίμημα, αλλά και στα χρήματα που γλιτώνει το Ελληνικό Δημόσιο, καθώς η ολοκλήρωση της ιδιωτικοποίησης θα επιτρέψει στην Ελλάδα να διαπραγματευθεί με την Κομισιόν τη διαγραφή ποσού 700 εκατ. ευρώ που είναι οι παράνομες κρατικές επιχορηγήσεις προς την εταιρεία. Επιπλέον, οι Ιταλοί της Ferrovie φέρονται να έχουν εξασφαλίσει ήδη από διάφορες τράπεζες κεφάλαια ύψους 1 δισ. ευρώ για επενδύσεις στον ελληνικό σιδηρόδρομο, με έμφαση στην εξυπηρέτηση των επιβατών.
Επιπλέον, οι Ιταλοί μπορεί να είναι και οι πρώτοι υποψήφιοι επενδυτές για την απόκτηση της ΕΕΣΣΤΥ, της εταιρείας συντήρησης του τροχαίου υλικού, ο διαγωνισμός της οποίας κρίθηκε άγονος καθώς δεν υπήρχε ενδιαφέρον. Μάλιστα, επανέλαβε πως με τους ρυθμούς που κινείται το Ταμείο θα επιτευχθούν οι στόχοι για έσοδα 2 δισ. ευρώ το 2016 αλλά και 6 δις. ευρώ έως το τέλος του 2018.
«Δεν ένιωσα ποτέ απομονωμένος»
Τέλος κληθείς να σχολιάσει τις επιθέσεις που δέχεται κατά καιρούς το ΤΑΙΠΕΔ και ο ίδιος προσωπικά από κορυφαίους υπουργούς για τον ρόλο του είπε πως τις θεωρεί φυσιολογικές για το κόμμα του ΣΥΡΙΖΑ, αν και δεν έκρυψε πως κάποιες φορές η κριτική που ασκείται υπερβαίνει τα όρια, κάτι που ωστόσο ζημιώνει την εικόνα της κυβέρνησης.
Τόνισε πάντως ότι δεν αισθάνθηκε ποτέ ότι είναι απομονωμένος και μοναχικός, καθώς η ηγεσία της κυβέρνησης έχει ταχθεί στην υλοποίηση του προγράμματος και εκτίμησε ότι προϊόντος του χρόνου και των αποτελεσμάτων που θα έχει το ΤΑΙΠΕΔ, οι ενστάσεις θα λιγοστεύουν. Τέλος, σε ερώτηση της «Η» εμφανίστηκε ανοιχτός στο ενδεχόμενο υπουργοποίησής του, σε περίπτωση ανασχηματισμό, ωστόσο διευκρίνισε πως αυτό είναι κάτι που θα αποφασίσει ο πρωθυπουργό

Δεν υπάρχουν σχόλια: