Σάββατο 16 Ιουνίου 2018

Έφη Αχτσιόγλου: Νέα σελίδα ανοίγει με τη συμφωνία Μπαίνει τέλος στον αλυτρωτισμό και ανοίγουν εμπορικοί δρόμοι

«Η συμφωνία βελτιώνει τη θέση στην οποία βρίσκεται η χώρα και σέβεται την εθνική γραμμή διότι μιλάει για σύνθετη ονομασία με γεωγραφικό προσδιορισμό έναντι όλων και δεν τηρεί απλώς την εθνική γραμμή αλλά ανεβάζει τον πήχη προς όφελος των εθνικών συμφερόντων διότι θέτει το ζήτημα της συνταγματικής αναθεώρησης που έγινε δεκτή από τη γείτονα χώρα, και βάζει τέλος στον αλυτρωτισμό» ανέφερε η υπουργός Εργασίας Έφη Αχτσιόγλου, μιλώντας στη Βουλή κατά τη διάρκεια συζήτησης της πρότασης δυσπιστίας.
Η κα Αχτσιόγλου επεσήμανε ταυτόχρονα ότι αυτή η συμφωνία διαμορφώνει μια νέα σελίδα για τη συνεργασία, ανοίγει εμπορικούς δρόμους, δημιουργεί νέο πεδίο δράσης για τις ελληνικές επιχειρήσεις και επιβεβαιώνει τον σημαντικό ρόλο της Ελλάδας στην περιοχή.
Η υπουργός Εργασίας αναφέρθηκε και στο επιχείρημα του Μάκη Βορίδη (ΝΔ) ότι η συμφωνία με την υπογραφή της παράγει έννομα αποτελέσματα και δεσμεύει τη χώρα πριν από την κύρωση της στη Βουλή.
«Κατανοώ την πολιτική σκοπιμότητα της επιχειρηματολογίας του κ. Βορίδη αλλά δεν μπορεί να ξεχνάμε βασικές αρχές του δικαίου, εκτός αν δεν το κάνει εσκεμμένα, οπότε θα πρέπει να ξεσκονίσει τις γνώσεις του στο Διεθνές Δίκαιο» είπε η Έφη Αχτσιόγλου.
«Η σύμβαση της Βιέννης, που ορίζει το δίκαιο των διεθνών συνθηκών, ορίζει ότι διεθνής σύμβαση που προβλέπει διαδικασία κύρωσης καθίσταται διεθνώς δεσμευτική μόνο από την κύρωσή της σε διεθνές επίπεδο. Η σύμβαση μπορεί να περιέχει επιπλέον βήματα τα οποία πρέπει να εκπληρωθούν ώστε η διεθνής σύμβαση να τεθεί σε ισχύ και να παράγει έννομα αποτελέσματα. Μόνο η υπογραφή διεθνούς σύμβασης προ της κύρωσης της και της θέσης σε ισχύ, καθόλου δεν δεσμεύει τα μέρη ούτε δημιουργεί διεθνή ευθύνη σε περίπτωση μη τήρησης των όρων» πρόσθεσε.
«Η ίδια η συμφωνία προβλέπει τα βήματα που πρέπει να τηρηθούν προκειμένου αυτή να τεθεί σε ισχύ και να παράξει έννομα αποτελέσματα διεθνώς. Προβλέπει, επίσης, ότι πρέπει να κυρωθεί στο κοινοβούλιο της γείτονας χώρας, ότι πρέπει στη συνέχεια να γίνει συνταγματική αναθεώρηση και μετά να έρθει στο ελληνικό Κοινοβούλιο. Και στη συνέχεια να γνωστοποιηθεί η αλληλουχία αυτή των πράξεων στον θεματοφύλακα της συμφωνίας, τον γενικό γραμματέα του ΟΗΕ. Μόνο τότε λέει ξεκάθαρα η συμφωνία στο άρθρο 20, παράγει έννομα αποτελέσματα και δεσμεύει τη χώρα μας διεθνώς» διευκρίνισε η κα Αχτσιόγλου.

ΕΝΦΙΑ Ερχεται μέγα φορο-σοκ για χιλιάδες ιδιοκτήτες

ΕΝΦΙΑ

Ερχεται μέγα φορο-σοκ για χιλιάδες ιδιοκτήτες

Σε πολλές περιπτώσεις, τα εκκαθαριστικά θα είναι αυξημένα ακόμη και πάνω από 50%

  | ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ14/06/2018 08:00 |
Ερχεται μέγα φορο-σοκ για χιλιάδες ιδιοκτήτες
  0  0 Google +0  0  
Φωτιά στον ΕΝΦΙΑ που θα πληρώσουν φέτος εκατοντάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες ακινήτων βάζουν οι νέες αντικειμενικές αξίες. Η υφυπουργός Οικονομικών Κατερίνα Παπανάτσιου μπορεί να προσπαθεί να κρύψει μεγάλες επιβαρύνσεις που έρχονται για πολλούς φορολογουμένους παρουσιάζοντας τα στοιχεία που προέκυψαν από τις δοκιμαστικές εκκαθαρίσεις του ΕΝΦΙΑ, αλλά η πραγματική εικόνα είναι διαφορετική.
Αποκαλύπτει ένα ισχυρό φορο-σοκ που θα δεχθούν τον Σεπτέμβριο χιλιάδες ιδιοκτήτες ακινήτων όταν θα δουν τον λογαριασμό του ΕΝΦΙΑ. Σε πολλές περιπτώσεις, τα ποσά που θα κληθούν να πληρώσουν θα είναι αυξημένα ακόμη και πάνω από 50% σε σχέση με τον φόρο που πλήρωσαν το 2017.
Οι νέες τιμές έχουν εκτιναχθεί στα ύψη σε μεγάλο αριθμό ζωνών στους δήμους του Λεκανοπεδίου, με το 1ο Διαμέρισμα του Δήμου Αθηναίων να κάνει πρωταθλητισμό καταγράφοντας αύξηση που αγγίζει το 75%. Η συγκεκριμένη τιμή ζώνης από 1.750 ευρώ το τετραγωνικό εκτινάχθηκε στα 3.050 ευρώ το τετραγωνικό σημειώνοντας αύξηση 74,29%. Η αύξηση αυτή εκτοξεύει στα ύψη τον ΕΝΦΙΑ και, όπως προκύπτει από τα παραδείγματα που επεξεργάστηκαν τα «ΝΕΑ», οι επιβαρύνσεις υπερβαίνουν ακόμη και το 50%.
Το υπουργείο Οικονομικών επέλεξε να μην αυξήσει τις κατώτερες τιμές ζώνης στους περισσότερους δήμους της χώρας, κυρίως στις λεγόμενες λαϊκές συνοικίες, και ταυτόχρονα να προχωρήσει σε χειρουργικές παρεμβάσεις στην κλίμακα υπολογισμού του ΕΝΦΙΑ ώστε να περιοριστεί ο αριθμός των ιδιοκτητών που θα έβλεπαν φέτος να αυξάνεται η επιβάρυνση για το ακίνητό τους.

ΣΕ ΠΕΝΤΕ ΔΟΣΕΙΣ. Ωστόσο σε πολλούς δήμους εντοπίζονται μεγάλες αυξήσεις στις τιμές ζώνης, οι οποίες εκτινάσσουν στα ύψη το εκκαθαριστικό του ΕΝΦΙΑ που θα πρέπει να εξοφλήσουν φέτος οι ιδιοκτήτες ακινήτων. Ο φόρος θα καταβληθεί σε πέντε ίσες μηνιαίες δόσεις από τον Σεπτέμβριο μέχρι και τον Ιανουάριο του 2019. Μάλιστα, όπως προβλέπεται στη διάταξη με τις τροποποιήσεις στον ΕΝΦΙΑ, ακόμη και εάν η βεβαίωση του φόρου γίνει τον Σεπτέμβριο, η πρώτη δόση του φόρου θα πρέπει να πληρωθεί μέχρι το τέλος του ίδιου μήνα.
Ο νέος χάρτης των αντικειμενικών αξιών των ακινήτων έχει φέρει ανατροπές και δείχνει ότι:
n Στην Καλλιθέα, στη ζώνη Ι1, η τιμή αυξάνεται από 1.000 ευρώ σε 1.550 ευρώ το τετραγωνικό καταγράφοντας άλμα 55%.
n Στον Αλιμο, στη ζώνη Ζ1, η τιμή από 1.450 ευρώ το τετραγωνικό ανεβαίνει στα 1.750 ευρώ (αύξηση 25%).
n Στην Αργυρούπολη, στη ζώνη Ζ, η τιμή αυξάνεται στα 1.350 ευρώ από 1.100 ευρώ το τετραγωνικό, με το ποσοστό της αύξησης να φτάνει το 22,73%.
Οι τιμές σε πολλές ζώνες στη Γλυφάδα, στο Περιστέρι, στην Αγία Παρασκευή, στο Ιλιον, στο Ελληνικό, στα Βριλήσσια αλλά και σε λαϊκές συνοικίες, όπως ο Αγιος Δημήτριος και το Καματερό, έγραψαν αυξήσεις πάνω από 13% που θα φουσκώσουν το ραβασάκι του ΕΝΦΙΑ.

ΔΙΑΨΕΥΔΕΙ ΤΙΣ ΑΥΞΗΣΕΙΣ. Χθες πάντως η Κατερίνα Παπανάτσιου μιλώντας στη Βουλή κατά τη συζήτηση του πολυνομοσχεδίου με τα προαπαιτούμενα έκανε λόγο για θεαματική συγκράτηση των τιμών του ΕΝΦΙΑ και για θεαματικά τελικά αποτελέσματα που δικαιώνουν τις προσπάθειες της κυβέρνησης στη διαπραγμάτευση με τους δανειστές. «Αποδείχτηκε ότι ούτε και εδώ υπάρχουν δράκοι. Τα στοιχεία για τις επιβαρύνσεις στον ΕΝΦΙΑ διαψεύδουν όσους μιλούσαν για υπέρμετρες αυξήσεις εις βάρος κοινωνικών ομάδων και λαϊκών περιοχών. Για το 97% των φυσικών προσώπων το ποσό είναι μειωμένο, αμετάβλητο ή ελάχιστο και το ίδιο συμβαίνει για το 91% των νομικών προσώπων» υποστήριξε η υφυπουργός.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε:
n Για 737.709 φυσικά πρόσωπα (12%) θα υπάρχει μια μικρή αύξηση.
n Για 160.000 φυσικά πρόσωπα η αύξηση θα είναι από 50-200 ευρώ.
n Για 48.961 φυσικά πρόσωπα (0,7%) θα υπάρχει αύξηση πάνω από 200 ευρώ.
Από τους παραπάνω ιδιοκτήτες ακινήτων:
n Οι 737.709 θα δουν φουσκωμένο το ραβασάκι του ΕΝΦΙΑ έως 50 ευρώ.
n Οι 100.161 θα πληρώσουν παραπάνω φόρο κατά 50-100 ευρώ.
n Για 91.466 θα υπάρχει αύξηση 100-500 ευρώ.
n Για 17.335 ιδιοκτήτες ακινήτων θα υπάρχει αύξηση πάνω από 500 ευρώ.

Υπέρβαση δαπανών κατά 195 εκατ. ευρώ το Μάιο Στα 1,539 δισ. ευρώ το πρωτογενές πλεόνασμα στο πρώτο πεντάμηνο

Υπέρβαση δαπανών κατά 195 εκατ. ευρώ το Μάιο

Στα 1,539 δισ. ευρώ το πρωτογενές πλεόνασμα στο πρώτο πεντάμηνο

  | ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ14/06/2018 17:41 |
Στα 1,539 δισ. ευρώ το πρωτογενές πλεόνασμα στο πρώτο πεντάμηνο
 
Tέλος η υπερσυγκράτηση των κρατικών δαπανών. Το Δημόσιο άρχισε να πληρώνει δαπάνες οι οποίες μάλιστα το Μάιο εμφάνισαν υπέρβαση 195 εκατ. ευρώ σε σχέση με το στόχο όπως δείχνουν τα προσωρινά στοιχεία εκτέλεσης του προϋπολογισμού για το πρώτο πεντάμηνο του 2018. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα το πρωτογενές πλεόνασμα από 2,28 δις. ευρώ που είχε διαμορφωθεί στο πρώτο τετράμηνο να περιοριστεί στα 1,539 δις. ευρώ στο τέλος Μάιου υπερβαίνοντας ωστόσο το στόχο που είχε τεθεί κατά 1,359 δισ. ευρώ.

Σύμφωνα με τα προσωρινά στοιχεία εκτέλεσης του κρατικού προϋπολογισμού, το ύψος των καθαρών εσόδων του κρατικού προϋπολογισμού ανήλθε σε 18,436 δισ. ευρώ παρουσιάζοντας αύξηση κατά 848 εκατ. ευρώ ή 4,8% έναντι του στόχου.

Τα καθαρά έσοδα του τακτικού προϋπολογισμού ανήλθαν σε 17,316 δις ευρώ, αυξημένα κατά 388 εκατ. ευρώ ή 2,3% έναντι του στόχου.

Οι επιστροφές εσόδων (εξαιρουμένων των επιστροφών από το πρόγραμμα εκκαθάρισης ληξιπρόθεσμων οφειλών) ανήλθαν σε 1,909 δισ.. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση κατά 561 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου (1,348 δισ. ευρώ).
Τα έσοδα του Προϋπολογισμού Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) ανήλθαν σε 1,120 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 460 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου.

Ειδικότερα, τον Μάιο 2018 το σύνολο των καθαρών εσόδων του κρατικού προϋπολογισμού ανήλθε στα 2,968 δισ. ευρώ μειωμένο κατά 309 εκατ. ευρώ σε σχέση με τον μηνιαίο στόχο.

Τα καθαρά έσοδα του τακτικού προϋπολογισμού ανήλθαν σε 2,941 δισ. ευρώ, μειωμένα έναντι του μηναίου στόχου κατά 253 εκατ. ευρώ.

Τα έσοδα του ΠΔΕ ανήλθαν σε 28 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 56 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου.
Οι επιστροφές εσόδων του Μαΐου 2018 (εξαιρουμένων των επιστροφών από το πρόγραμμα εκκαθάρισης ληξιπρόθεσμων οφειλών) ανήλθαν σε 606 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση κατά 351 εκατ. ευρώ έναντι του μηνιαίου στόχου (255 εκατ. ευρώ).

Οι δαπάνες του κρατικού προϋπολογισμού για την περίοδο Ιανουαρίου - Μαΐου 2018 ανήλθαν στα 19,235 δις ευρώ και παρουσιάζονται μειωμένες κατά 516 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου (19,751 δισ. ευρώ). Ειδικότερα, οι δαπάνες του τακτικού προϋπολογισμού ανήλθαν σε 18.441 εκατ. ευρώ και είναι εντός του στόχου. Μειωμένες έναντι του στόχου ήταν κυρίως οι δαπάνες για επιχορηγήσεις νοσοκομείων, ΥΠΕ-ΠΕΔΥ κατά 72 εκατ. ευρώ.

Οι δαπάνες του κρατικού προϋπολογισμού παρουσιάζονται μειωμένες σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2017 κατά 689 εκατ. ευρώ. Έχουν καταβληθεί επιπλέον 190 εκατ. ευρώ για το Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης και 65 εκατ. ευρώ για επιδόματα πολυτέκνων.

Οι δαπάνες του ΠΔΕ διαμορφώθηκαν σε 794 εκατ. ευρώ παρουσιάζοντας μείωση έναντι του στόχου κατά 516 εκατ. ευρώ.

Ειδικά για τον μήνα Μάιο oι δαπάνες του κρατικού προϋπολογισμού ανήλθαν σε 3,913 εκατ. ευρώ και παρουσιάζονται αυξημένες κατά 235 εκατ. ευρώ έναντι του μηνιαίου στόχου, ενώ oι δαπάνες του τακτικού προϋπολογισμού ανήλθαν σε 3.623 εκατ. ευρώ και παρουσιάζονται αυξημένες κατά 195 εκατ. ευρώ έναντι του μηνιαίου στόχου. Οι δαπάνες του Προϋπολογισμού Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) ανήλθαν σε 290 εκατ. ευρώ και παρουσιάζονται αυξημένες έναντι του μηνιαίου στόχου κατά 40 εκατ. ευρώ.

Ορφανός" παραμένει ο ΕΦΚΑ - Τα σενάρια για τη διοίκησή του

Ορφανός" παραμένει ο ΕΦΚΑ - Τα σενάρια για τη διοίκησή του

Στο... εσωτερικό στρέφεται το αρμόδιο υπουργείο για να καλύψει τη θέση του διοικητή που παραμένει άδεια εδώ και μήνες

Όλες οι προϋποθέσεις χορήγησης του επιδόματος στέγασης

Όλες οι προϋποθέσεις χορήγησης του επιδόματος στέγασης

Δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ η απόφαση – Και περιουσιακά κριτήρια εκτός από τα εισοδηματικά –κριτήριο και το υπόλοιπο του τραπεζικού λογαριασμού –μέχρι και ελέγχους κατ’ οίκον προβλέπει το τελικό κείμενο

ΝΕΑ ΑΠΟΦΑΣΗ ΚΕΑ: Νέα κριτήρια από 1η Νοεμβρίου, ανατροπές στις υποχρεώσεις των δικαιούχων

ΝΕΑ ΑΠΟΦΑΣΗ
ΚΕΑ: Νέα κριτήρια από 1η Νοεμβρίου, ανατροπές στις υποχρεώσεις των δικαιούχων
16/06/2018 - 18:40

Νέα κριτήρια και προυποθέσεις θα ισχύσουν από την 1n Νοεμβρίου 2018 για την χορήγηση του ΚΕΑ. Από την 1η Αυγούστου είναι υποχρεωτική η εγγραφή των δικαιούχων στα μητρώα του ΟΑΕΔ

Σύμφωνα με την νέα απόφαση για το Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης (ΚΕΑ) από 1η Νοεμβρίου θα ισχύσουν αλλαγές στις υποχρεώσεις των δικαιούχων.
Οι δικαιούχοι εκτός από το επίδομα δικαιούνται συμπληρωματικές κοινωνικές υπηρεσίες, παροχές και αγαθά: διασύνδεση των μελών της ωφελούμενης μονάδας, εφόσον πληρούν τα κριτήρια ένταξης έκαστου προγράμματος, με: - Δωρεάν ιατροφαρμακευτική περίθαλψη ανασφάλιστων. - Παραπομπή και ένταξη σε δομές και υπηρεσίες κοινωνικής φροντίδας και υποστήριξης. - Ένταξη σε προγράμματα και κοινωνικές δομές για την αντιμετώπιση της φτώχειας. - Ένταξη στις δράσεις που υλοποιούνται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος του Ταμείου Ευρωπαϊκής Βοήθειας προς τους Άπορους. - Κοινωνικό τιμολόγιο παροχών ηλεκτρικής ενέργειας. - Κοινωνικό τιμολόγιο παροχών ύδρευσης. - Κοινωνικό τιμολόγιο Δήμων και Δημοτικών Επιχειρήσεων. 3. Υπηρεσίες ενεργοποίησης: προώθηση των δικαιούχων, εφόσον δύνανται να εργαστούν, σε δράσεις που στοχεύουν στην ένταξη ή επανένταξή τους στην αγορά εργασίας και μπορεί να περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων: - Την κάλυψη προτεινόμενης θέσης εργασίας. - Τη συμμετοχή σε προγράμματα κοινωφελούς εργασίας. - Τη συμμετοχή σε προγράμματα επαγγελματικής κατάρτισης. - Τη συμμετοχή σε προγράμματα απόκτησης επαγγελματικής εμπειρίας. - Την ένταξη ή την επιστροφή στο εκπαιδευτικό σύστημα και στα σχολεία δεύτερης ευκαιρίας.

Ορισμοί για την εφαρμογή του ΚΕΑ

Ως Ωφελούμενες μονάδες ορίζονται οι κάτωθι κατηγορίες: α. Μονοπρόσωπο νοικοκυριό: κάθε ενήλικο άτομο που διαμένει μόνο του σε κατοικία και δεν εμπίπτει στην κατηγορία ενηλίκων έως 25 ετών που φοιτούν σε πανεπιστημιακές σχολές ή σχολεία ή ινστιτούτα επαγγελματικής εκπαίδευσης ή κατάρτισης της ημεδαπής ή αλλοδαπής. β. Πολυπρόσωπο νοικοκυριό: όλα τα άτομα που διαμένουν κάτω από την ίδια στέγη. Στο πολυπρόσωπο νοικοκυριό εντάσσονται: α) φιλοξενούμενα άτομα ή φιλοξενούμενη οικογένεια, με την προϋπόθεση ότι η φιλοξενία είχε δηλωθεί στην τελευταία εκκαθαρισμένη δήλωση φορολογίας εισοδήματος και β) τα ενήλικα τέκνα έως 25 ετών που φοιτούν σε πανεπιστημιακές σχολές ή σχολεία ή ινστιτούτα επαγγελματικής εκπαίδευσης ή κατάρτισης, ανεξαρτήτως του τόπου διαμονής τους. γ. Άστεγοι: τα άτομα που διαβιούν στο δρόμο ή σε ακατάλληλα καταλύματα, υπό την προϋπόθεση ότι έχουν καταγραφεί από τις κοινωνικές υπηρεσίες των Δήμων ή των Κέντρων Κοινότητας ή κάνουν χρήση Υπνωτηρίων που λειτουργούν στους Δήμους, δύναται να είναι δικαιούχοι του προγράμματος. Η διαπίστωση της έλλειψης στέγης δεν δύναται να τεκμηριωθεί μόνο μέσω του εντύπου της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος.
Δικαιούχος: το ενήλικο άτομο που έχει υποβάλλει αίτηση για λογαριασμό του νοικοκυριού, η οποία έχει εγκριθεί από το αρμόδιο όργανο του Ο.Π.Ε.Κ.Α. Ανήλικα μέλη: τα μέλη του νοικοκυριού έως 18 ετών. Μονογονεϊκή οικογένεια: ένας μόνος γονέας (άγαμος, σε χηρεία ή διαζευγμένος, ή λόγω κράτησης του έτερου γονέα σε σωφρονιστικό κατάστημα), ασκεί κατ’ αποκλειστικότητα ή μετά από σχετική ανάθεση με δικαστική απόφαση ή συμβολαιογραφική πράξη, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, την προσωρινή ή μόνιμη επιμέλεια ενός ή περισσότερων ανήλικων τέκνων. Για τις ανάγκες του προγράμματος, το νοικοκυριό θα πρέπει να απαρτίζεται αποκλειστικά από τα μέλη της μονογονεϊκής οικογένειας, δηλαδή τον γονέα και το ένα ή περισσότερα ανήλικα τέκνα. Απροστάτευτα τέκνα: τα ανήλικα μέλη του νοικοκυριού που είναι ορφανά και από τους δύο γονείς ή που κανείς γονέας δεν μπορεί να ασκήσει τη γονική τους μέριμνα, λόγω ασθενείας, αναπηρίας, κράτησης ή στρατιωτικής θητείας και που η επιμέλεια τους έχει ανατεθεί με δικαστική απόφαση σε μέλος του νοικοκυριού.
Εξαιρέσεις υπαγωγής στο πρόγραμμα: από την ένταξη στο πρόγραμμα εξαιρούνται και δεν θεωρούνται μέλη του νοικοκυριού οι κάτωθι κατηγορίες: - Άτομα τα οποία φιλοξενούνται ή περιθάλπονται σε Μονάδες Κλειστής Φροντίδας ή σε Στέγες Υποστηριζόμενης Διαβίωσης ή σε Ξενώνες Μεταβατικής Φιλοξενίας Αστέγων. - Άτομα, τα οποία φιλοξενούνται σε Μονάδες Ψυχοκοινωνικής Αποκατάστασης (οικοτροφεία, ξενώνες κ.τ.λ.), ή είναι δικαιούχοι του προγράμματος Προστατευμένων Διαμερισμάτων του αρ. 9 του ν. 2716/1999. - Άτομα τα οποία φιλοξενούνται σε Μονές. - Άτομα που κρατούνται σε σωφρονιστικά καταστήματα. Εγγυημένο ποσό: το ποσό που εγγυάται το πρόγραμμα για κάθε νοικοκυριό, ανάλογα με τον αριθμό και την ηλικία των μελών του, μετά και την καταβολή της εισοδηματικής ενίσχυσης του Κ.Ε.Α.
Το εγγυημένο ποσό ορίζεται ως ακολούθως: - Για το μονοπρόσωπο νοικοκυριό: 200€ ανά μήνα. - Για κάθε επιπλέον ενήλικο μέλος του νοικοκυριού: προσαύξηση του εγγυημένου ποσού κατά 100€ ανά μήνα. - Για κάθε ανήλικο μέλος του νοικοκυριού: προσαύξηση του εγγυημένου ποσού κατά 50€ ανά μήνα. - Στο νοικοκυριό που απαρτίζεται αποκλειστικά από μονογονεϊκή οικογένεια, το μεγαλύτερο σε ηλικία ανήλικο μέλος λογίζεται ως ενήλικας. - Σε νοικοκυριό με απροστάτευτο/α τέκνο/α, για τις ανάγκες υπολογισμού του εγγυημένου ποσού κάθε απροστάτευτο τέκνο λογίζεται ως ενήλικας.
Ως ανώτατο όριο του εγγυημένου ποσού ορίζονται τα 900 ευρώ μηνιαίως, ανεξαρτήτως της σύνθεσης του νοικοκυριού. Δηλούμενο εισόδημα: το συνολικό πραγματικό εισόδημα από κάθε πηγή προέλευσης - προ φόρων, μετά την αφαίρεση των εισφορών για κοινωνική ασφάλιση - που εισπράχθηκε από όλα τα μέλη του νοικοκυριού, κατά τους έξι (6) μήνες πριν από το μήνα υποβολής της αίτησης. Στο συνολικό δηλούμενο εισόδημα συμπεριλαμβάνεται και το σύνολο των επιδομάτων και άλλων ενισχύσεων, καθώς και το εισόδημα που απαλλάσσεται από το φόρο ή φορολογείται με ειδικό τρόπο, με τις εξαιρέσεις που αναφέρονται παρακάτω.
Το δηλούμενο εισόδημα δεν περιλαμβάνει: α) το επίδομα αναδοχής της διάταξης του άρθρου 9 του ν. 2082/ 1992 (Α’ 158), β) τα μη ανταποδοτικά επιδόματα αναπηρίας που χορηγούνται από το κράτος, γ) την οικονομική ενίσχυση που χορηγείται στην περ. γ’ της παρ. 1 του άρθρου 1 του ν.δ. 57/1973 (Α’ 149) σε όσους περιέρχονται σε κατάσταση ανάγκης συνεπεία θεομηνίας και λοιπών φυσικών καταστροφών, δ) καθώς και το επίδομα που καταβάλλεται σε ανέργους δυνάμει της παρ. 5 του άρθρου 30 του ν. 4144/2013 (Α" 88).
Υπολογισμός του εισοδήματος για ένταξη στο πρόγραμμα: για την ένταξη στο πρόγραμμα και τον υπολογισμό της εισοδηματικής ενίσχυσης, αφαιρείται από το συνολικό δηλούμενο εισόδημα, το 20% του καθαρού εισοδήματος από μισθωτές υπηρεσίες, προγράμματα κοινωφελούς εργασίας ή από οποιοδήποτε άλλο πρόγραμμα εργασίας.
Μηνιαίο ποσό εισοδηματικής ενίσχυσης: η διαφορά μεταξύ του εξαπλάσιου ύψους του εγγυημένου ποσού και του εξαμηνιαίου δηλούμενου εισοδήματος του νοικοκυριού, όπως αυτό υπολογίζεται για τους σκοπούς της ένταξης στο πρόγραμμα, διαιρούμενη δια έξι. Περίοδος Ενίσχυσης: η περίοδος των έξι μηνών, κατά τους οποίους χορηγείται το ποσό της εισοδηματικής ενίσχυσης. Μη δυνάμενοι για εργασία: για τους σκοπούς του προγράμματος, μη δυνάμενοι για εργασία θεωρούνται οι δυχαιούχοι και τα μέλη του νοικοκυριού, που ανήκουν στις κάτωθι κατηγορίες: - ΑμεΑ, τα οποία σύμφωνα με την γνωμάτευση της Επιτροπής Πιστοποίησης Αναπηρίας έχουν κριθεί, ή που δηλώνουν στο σχετικό πεδίο της αίτησης για ένταξη στο Κ.Ε.Α., «ανίκανα για εργασία». - Φοιτητές προγραμμάτων πλήρους φοίτησης, μαθητευόμενοι των επαγγελματικών σχολών ή όσοι εξασκούνται πρακτικά στα πλαίσια επαγγελματικού εκπαιδευτικού προγράμματος χωρίς εργασιακή σχέση. Δυνάμενοι για εργασία: θεωρούνται οι δικαιούχοι, ηλικίας 18 έως 65 ετών, που δεν εργάζονται και δεν ανήκουν στις ανωτέρω κατηγορίες. Άρθρο 3 Κριτήρια ένταξης στο πρόγραμμα
Τα νοικοκυριά εντάσσονται στο πρόγραμμα, εφόσον πληρούν αθροιστικά τα ακόλουθα εισοδηματικά, περιουσιακά και κριτήρια διαμονής: 
Εισοδηματικά κριτήρια: Το δηλούμενο εισόδημα του νοικοκυριού, όπως υπολογίζεται για τους σκοπούς της ένταξης στο πρόγραμμα, τους έξι (6) τελευταίους μήνες πριν την υποβολή της αίτησης, δεν μπορεί να υπερβαίνει το εξαπλάσιο του εγγυημένου ποσού για κάθε τύπο νοικοκυριού.
kea433
Για κάθε επιπλέον μέλος προστίθεται το εξαπλάσιο του αντίστοιχου εγγυημένου ποσού, όπως ορίζεται στο άρθρο 2 της παρούσης. Το δηλούμενο εισόδημα δεν μπορεί να υπερβαίνει το ποσό των 5.400 ευρώ, ανεξαρτήτως του αριθμού των μελών του νοικοκυριού.

Περιουσιακά κριτήρια

Ακίνητη περιουσία: Η συνολική φορολογητέα αξία της ακίνητης περιουσίας του νοικοκυριού, δεν μπορεί να υπερβαίνει στο σύνολο της το ποσό των 90.000 ευρώ για το μονοπρόσωπο νοικοκυριό, προσαυξανόμενη κατά 15.000 ευρώ για κάθε πρόσθετο μέλος και έως 150.000 ευρώ.
Κινητή περιουσία: Η αντικειμενική δαπάνη των επιβατικών αυτοκινήτων Ιδιωτικής Χρήσης (Ι.Χ.), Μικτής Χρήσης (Μ.Χ.) ή και των δικύκλων του νοικοκυριού, δεν μπορεί να υπερβαίνει στο σύνολο της, το ποσό των 6.000 ευρώ.
Το συνολικό ύψος των καταθέσεων του νοικοκυριού ή/και η τρέχουσα αξία μετοχών, ομολόγων κ.τ.λ., όπως προκύπτουν από τις ηλεκτρονικές διασταυρώσεις, δεν μπορεί να υπερβαίνει τα όρια του κατωτέρω πίνακα για κάθε τύπο νοικοκυριού, μέχρι και το ποσό των 14.400 ευρώ. Συγκεκριμένα:
kea654744
Περιουσιακό τεκμήριο: Το συνολικό ποσό από τόκους καταθέσεων των μελών του νοικοκυριού σε όλα τα πιστωτικά ιδρύματα της χώρας ή του εξωτερικού, όπως έχουν δηλωθεί στην τελευταία εκκαθαρισμένη δήλωση φορολογίας εισοδήματος (Ε1), δεν μπορεί να υπερβαίνει ετησίως το ποσό που προκύπτει από τον κατωτέρω μαθηματικό τύπο: Ετήσιος τόκος = όριο καταθέσεων για κάθε τύπο νοικοκυριού * μέσο ετήσιο καταθετικό επιτόκιο /100 Ως έτος υπολογισμού του μέσου καταθετικού επιτοκίου ορίζεται εκείνο στο οποίο αντιστοιχεί η τελευταία εκκαθαρισμένη δήλωση φορολογίας εισοδήματος. Δεν γίνονται δεκτές αιτήσεις νοικοκυριών, τα μέλη των οποίων, βάσει της τελευταίας εκκαθαρισμένης δήλωσης φορολογίας εισοδήματος: - Εμπίπτουν στις διατάξεις του φόρου πολυτελείας - δηλώνουν δαπάνες για αμοιβές πληρωμάτων σκαφών αναψυχής. - δηλώνουν δαπάνες για δίδακτρα σε ιδιωτικά σχολεία. - δηλώνουν δαπάνες για οικιακούς βοηθούς, οδηγούς αυτ/των, δασκάλους και λοιπό προσωπικό, όπως αυτές προσδιορίζονται στους αντίστοιχους κωδικούς του εντύπου Ε1. 3. Κριτήρια διαμονής Τα νοικοκυριά διαμένουν νόμιμα και μόνιμα στην ελληνική επικράτεια
Διαδικασία ένταξης στο πρόγραμμα και πληρωμής των δικαιούχων
Πληρωμή: Το Κ.Ε.Α. χορηγείται από τον ΟΠΕΚΑ βάσει του πίνακα δικαιούχων που συντάσσει η Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση Πληροφοριακών Συστημάτων Α.Ε. (Η.ΔΙ.Κ.Α. Α.Ε.). Ο πίνακας δυχαιούχων διαβιβάζεται στο αρμόδιο όργανο του Ο.Π.Ε.Κ.Α. εντός των πέντε πρώτων ημερών έκαστου μήνα. Ο ΟΠΕΚΑ στέλνει αίτημα επιχορήγησης στη Διεύθυνση Καταπολέμησης της Φτώχειας. Η Διεύθυνση Καταπολέμησης της Φτώχειας εκδίδει πράξη έγκρισης δαπάνης και κατάσταση δαπάνης, τις οποίες μαζί με τα λοιπά δικαιολογητικά επιχορήγησης, όπως προβλέπονται από τις κείμενες διατάξεις, διαβιβάζει στην Διεύθυνση Οικονομικής Διαχείρισης, με αίτημά της για έκδοση χρηματικού εντάλματος προς τον ΟΠΕΚΑ
Διασύνδεση με συμπληρωματικές κοινωνικές υπηρεσίες, παροχές και αγαθά: κατά το στάδιο υποβολής των αιτήσεων και προσκόμισης των δικαιολογητικών, οι υπάλληλοι των Δήμων ή των Κέντρων Κοινότητας ενημερώνουν τους αιτούντες για τη δυνατότητα πρόσβασης σε άλλες κοινωνικές υπηρεσίες, παροχές και αγαθά, εφόσον πληρούν τις νόμιμες προϋποθέσεις. Επιπλέον, οι δικαιούχοι του Κ.Ε.Α. κατόπιν ειδοποίησης επισκέπτονται τα Κέντρα Κοινότητας για την ενημέρωσή τους και την παραπομπή τους ανάλογα με την περίπτωση, σε συμπληρωματικές κοινωνικές υπηρεσίες που παρέχονται σε τοπικό και κεντρικό επίπεδο. Η παρακολούθηση της διαδικασίας των παραπομπών γίνεται από τους εξουσιοδοτημένους υπάλληλους των Δήμων ή των Κέντρων Κοινότητας με την κατάρτιση ατομικού/ οικογενειακού πλάνου κοινωνικής ενδυνάμωσης του νοικοκυριού.
Υπηρεσίες ενεργοποίησης: οι δικαιούχοι και τα υπόλοιπα μέλη του νοικοκυριού που δύνανται να εργαστούν και δεν διαθέτουν κάρτα ανεργίας εγγράφονται υποχρεωτικά, σύμφωνα με το ισχύον κανονιστικό πλαίσιο, στο Μητρώο ανέργων του Οργανισμού Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού (Ο.Α.Ε.Δ.), μέχρι το τέλος του επόμενου μήνα από τον μήνα έγκρισης της αίτησής τους στο Κ.Ε.Α. Οι δικαιούχοι και τα υπόλοιπα μέλη του νοικοκυριού που είναι εγγεγραμμένοι στο Μητρώο Ανέργων του Ο.Α.Ε.Δ., επισκέπτονται όποτε κληθούν, σε προκαθορισμένη από τον Ο.Α.Ε.Δ. ημερομηνία, τα Κέντρα Προώθησης Απασχόλησης (Κ.Π.Α.2) που εξυπηρετούν το Δήμο διαμονής τους και συνεργάζονται με τους Εργασιακούς Συμβούλους για την παροχή υπηρεσιών εξατομικευμένης προσέγγισης. 6.
Η ημερομηνία έναρξης ισχύος των παραπάνω ορίζεται η 01.08.2018.
Σε περίπτωση που το επιθυμούν, οι δικαιούχοι και τα υπόλοιπα μέλη του νοικοκυριού που δύνανται να εργαστούν, μπορούν να παρέχουν εθελοντικές υπηρεσίες ανάλογα με τις δεξιότητές τους και τις ανάγκες των κοινωνικών δομών και προγραμμάτων έκαστου Δήμου ή Κέντρου Κοινωνικής Πρόνοιας της οικείας Περιφέρειας. Η μεθοδολογία, η διαδικασία και οι άξονες προτεραιότητας για τη διασύνδεση των δικαιούχων του Κ.Ε.Α. και των υπόλοιπων μελών του νοικοκυριού με συμπληρωματικές κοινωνικές υπηρεσίες, παροχές και αγαθά καθώς και με υπηρεσίες ενεργοποίησης για την ένταξη ή επανένταξή τους στην αγορά εργασίας εξειδικεύονται στη Στρατηγική Διασύνδεσης των Πυλώνων του Προγράμματος που συντάσσει η Διεύθυνση Καταπολέμησης της Φτώχειας του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης.
Απαιτούμενα δικαιολογητικά
Τα δικαιολογητικά που προσκομίζονται, κατά περίπτωση, στους Δήμους ή τα Κέντρα Κοινότητας, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 4 της παρούσης, είναι:
1) Σε περίπτωση που η μόνιμη κατοικία διαμονής του νοικοκυριού είναι διαφορετική από αυτή που εμφανίζεται από τα αποτελέσματα των ηλεκτρονικών διασταυρώσεων, απαιτείται: α) για διαμονή σε ιδιόκτητη κατοικία, η προσκόμιση συμβολαίου που τεκμηριώνει την ιδιοκτησία και λογαριασμού ΔΕΚΟ, β) για διαμονή σε ενοικιαζόμενη κατοικία, η προσκόμιση αντιγράφου/ων ηλεκτρονικού μισθωτηρίου που τεκμηριώνει/ουν την διαμονή σε ενοικιαζόμενη κατοικία για τουλάχιστον έξι (6) μήνες πριν από το μήνα υποβολής της αίτησης και λογαριασμού ΔΕΚΟ, γ) για διαμονή σε δωρεάν παραχωρημένη κατοικία, να έχει δηλωθεί στην τελευταία εκκαθαρισμένη δήλωση φορολογίας εισοδήματος και η προσκόμιση λογαριασμού ΔΕΚΟ. Στην περίπτωση των αστέγων, απαιτείται η προσκόμιση βεβαίωσης χρήσης των υπηρεσιών από Υπνωτήριο ή βεβαίωση από την κοινωνική υπηρεσία του Δήμου ή το Κέντρο Κοινότητας.
2) Σε περίπτωση που η σύνθεση του νοικοκυριού είναι διαφορετική από αυτήν που εμφανίζεται από τα αποτελέσματα των ηλεκτρονικών διασταυρώσεων, απαιτείται η προσκόμιση οποιουδήποτε δικαιολογητικού τεκμηριώνει τη μεταβολή (π.χ. πιστοποιητικό γέννησης, αντίγραφο ληξιαρχικής πράξης θανάτου κ.τ.λ.).
3) Σε περίπτωση που οποιοδήποτε περιουσιακό στοιχείο, έχει μεταβληθεί σε σχέση με ό,τι εμφανίζεται από τα αποτελέσματα των ηλεκτρονικών διασταυρώσεων, απαιτείται η προσκόμιση στο Δήμο ή στο Κέντρο Κοινότητας οποιουδήποτε δικαιολογητικού τεκμηριώνει τη μεταβολή (συμβόλαια πώλησης ή αγοράς, δωρεάς ή κατασχετήριο). Δεν υπάρχει η δυνατότητα προσκόμισης δικαιολογητικών για τεκμηρίωση μεταβολής στους τόκους καταθέσεων του νοικοκυριού.
4) Σε περίπτωση που ο αιτών ή ενήλικο μέλος του νοικοκυριού είναι αλλοδαπός, απαιτείται η προσκόμιση άδειας διαμονής σε ισχύ ή η βεβαίωση κατάθεσης αιτήματος ανανέωσής της.
5) Σε περίπτωση νοικοκυριού με ανήλικα τέκνα για τα οποία συντρέχουν οι προϋποθέσεις φοίτησης στην υποχρεωτική εκπαίδευση, όπως αυτές ορίζονται στην κείμενη νομοθεσία. Για την πιστοποίηση εκπλήρωσης της υποχρέωσης αυτής, απαιτείται βεβαίωση εγγραφής/φοίτησης στο σχολείο, προκειμένου τα εν λόγω νοικοκυριά να υποβάλουν αίτηση στο Κ.Ε.Α. Για κάθε επόμενη υποβολή αίτησης στο πρόγραμμα, μετά την ολοκλήρωση της πρώτης περιόδου ενίσχυσης που έχει εγκριθεί σύμφωνα με τους όρους της παρούσης, απαιτείται βεβαίωση φοίτησης των ανήλικων τέκνων στην υποχρεωτική εκπαίδευση. Οι εν λόγω βεβαιώσεις δύναται να παρέχονται είτε από τον Διευθυντή/ντρια ή Προϊστάμενο/νη της σχολικής μονάδας είτε ηλεκτρονικά μέσω διασύνδεσης των πληροφοριακών συστημάτων του Κ.Ε.Α. και του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.
6) Η επόμενη δήλωση Ε1 πρέπει να συμπεριλαμβάνει όλες τις αλλαγές που αναφέρθηκαν κατά τη διαδικασία υποβολής αιτήσεων. Σε διαφορετική περίπτωση, προβλέπεται η διακοπή υπαγωγής στο πρόγραμμα, σύμφωνα με το άρθρο 9 της παρούσης και η επιστροφή των αχρεωστήτως καταβληθέντων ποσών.

Υποχρεώσεις των δικαιούχων του ΚΕΑ

Οι δικαιούχοι και τα υπόλοιπα μέλη του νοικοκυριού:
α) Υποβάλλουν Δήλωση Φορολογίας Εισοδήματος κάθε έτος.
β) Συναινούν στη χρήση της βάσης δεδομένων της Γ.Γ.Π.Σ., καθώς και στο σύνολο των διασταυρώσεων που πραγματοποιεί η Η.ΔΙ.Κ.Α. Α.Ε., για την επιβεβαίωση των στοιχείων όλων των μελών του νοικοκυριού, συμπεριλαμβανομένων των φιλοξενούμενων.
γ) Με ημερομηνία έναρξης 01.08.2018 εφόσον δύνανται να εργαστούν υποχρεούνται:- Να εγγράφονται, σύμφωνα με το ισχύον κανονιστικό πλαίσιο, στο Μητρώο ανέργων του Οργανισμού Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού (Ο.Α.Ε.Δ.), μέχρι το τέλος του επόμενου μήνα από τον μήνα έγκρισης της αίτησής τους, - να ανανεώνουν την κατάσταση ανεργίας τους, σύμφωνα με το ισχύον κανονιστικό πλαίσιο του Ο.Α.Ε.Δ., - υπό την επιφύλαξη λόγων ανωτέρας βίας, να επισκέπτονται όποτε κληθούν, σε προκαθορισμένη από τον Ο.Α.Ε.Δ. ημερομηνία, τα Κ.Π.Α.2 που εξυπηρετούν το Δήμο διαμονής τους και να συνεργάζονται με τους εργασιακούς συμβούλους για την παροχή υπηρεσιών εξατομικευμένης προσέγγισης, - να αποδέχονται κάθε προτεινόμενη κατάλληλη θέση εργασίας, όπως αυτή ορίζεται από το εκάστοτε ισχύον κανονιστικό πλαίσιο του Ο.Α.Ε.Δ., ή τη συμμετοχή σε κάθε δράση προώθησης στην εργασία, όπως δράσεις επαγγελματικής κατάρτισης, συμβουλευτικής και επιχειρηματικότητας.
δ) Εφόσον εργάζονται οφείλουν να μην παραιτούνται εκούσια και αναιτιολόγητα από την εργασία τους.
ε) Συναινούν στη χρησιμοποίηση των στοιχείων τους, αποκλειστικά και μόνο, για το σκοπό της αξιολόγησης του προγράμματος.
στ) Συναινούν στη διενέργεια κοινωνικής έρευνας και σε κατ’ οίκον επισκέψεις από αρμόδιους υπαλλήλους των Δήμων ή των Κέντρων Κοινότητας για επιτόπια επαλήθευση της σύνθεσης και των συνθηκών διαβίωσης του νοικοκυριού.
ζ) Αποδέχονται και ανταποκρίνονται σε σχετική ειδοποίηση για την παροχή υπηρεσιών εξατομικευμένης προσέγγισης, όπως ψυχοκοινωνικής στήριξης, επαγγελματικής συμβουλευτικής καθοδήγησης κ.ο.κ. από ειδικευμένους υπαλλήλους της Κοινωνικής Υπηρεσίας του Δήμου διαμονής τους, των Κέντρων Κοινότητας και των ΚΠΑ του ΟΑΕΔ. η) Οι κηδεμόνες των ανήλικων μελών του νοικοκυριού υποχρεούνται να εξασφαλίζουν τη φοίτηση αυτών στην υποχρεωτική εκπαίδευση.
Ειδικά οι δικαιούχοι ενήλικες έως 45 ετών που δεν έχουν ολοκληρώσει τη φοίτηση τους στην υποχρεωτική εκπαίδευση υποχρεούνται, κατόπιν σχετικής ειδοποίησης, είτε να συμμετάσχουν στις εξετάσεις απόκτησης απολυτηρίου δημοτικού σχολείου είτε να εγγραφούν σε: (α) σχολεία δεύτερης ευκαιρίας ή στα παραρτήματα αυτών, (β) εσπερινά γυμνάσια
Αναστολή καταβολής της εισοδηματικής ενίσχυσης
Η καταβολή της εισοδηματικής ενίσχυσης του Κ.Ε.Α. αναστέλλεται αυτοδικαίως, εάν μέσω των διασταυρώσεων που διενεργεί η Η.ΔΙ.ΚΑ. Α.Ε. η απο έγγραφα στοιχεία που περιέρχονται στο αρμόδιο όργανο του Δήμου ή του Κέντρου Κοινότητας ή του Ο.Π.Ε.Κ.Α. προκύπτει αναντιστοιχία ανάμεσα σε όσα δηλώθηκαν στην αίτηση και στην πραγματική κατάσταση του νοικοκυριού. Ο δικαιούχος ειδοποιείται μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή μέσω γραπτού μηνύματος στον αριθμό κινητού τηλεφώνου που έχει δηλώσει, για την αναστολή της καταβολής. 2. Τα αρμόδια όργανα του Δήμου, του Κέντρου Κοινότητας, όποτε κρίνουν ότι απαιτείται περαιτέρω διερεύνηση της υπόθεσης, διεξάγουν κοινωνική έρευνα και καλούν τους δικαιούχους να παράσχουν προφορικές ή έγγραφες διευκρινίσεις. Οι δικαιούχοι δύνανται να προσκομίσουν κάθε πρόσφορο δικαιολογητικό που τεκμηριώνει την πραγματική τους κατάσταση κατά το εξάμηνο αναφοράς. 3. Αν μετά τη διερεύνηση της υπόθεσης, δεν προκύψει αναντιστοιχία μεταξύ των δηλουμένων στην αίτηση στοιχείων και της πραγματικής κατάστασης του νοικοκυριού, η παροχή καταβάλλεται αναδρομικά. Σε περίπτωση 
που επιβεβαιωθεί η αναντιστοιχία, η πράξη έγκρισης ανακαλείται σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο άρθρο 9 της παρούσης.
Ανάκληση της πράξης έγκρισης: Η πράξη έγκρισης στο Κ.Ε.Α. ανακαλείται: 1. Εάν ένα ή περισσότερα μέλη νοικοκυριού συμμετέχουν σε παραπάνω από μια αιτήσεις.
Σε αυτή την περίπτωση το νοικοκυριό δικαιούται να επανυποβάλει αίτηση για το πρόγραμμα μετά την πάροδο πέντε (5) ετών και με την προϋπόθεση ότι έχουν επιστραφεί τα αχρεωστήτως καταβληθέντα. Εάν μετά την αναστολή καταβολής της εισοδηματικής ενίσχυσης επιβεβαιωθεί η αναντιστοιχία μεταξύ των δηλουμένων στην αίτηση στοιχείων και της πραγματικής κατάστασης του νοικοκυριού.
Στην τελευταία περίπτωση: α) αν το νοικοκυριό εξακολουθεί να πληροί τα κριτήρια του προγράμματος δικαιούται να επανυποβάλει αίτηση τον επόμενο μήνα από αυτόν κατά τον οποίο επεστράφησαν τα αχρεωστήτως καταβληθέντα ποσά, ή β) αν το νοικοκυριό δεν πληροί πλέον τα κριτήρια δικαιούται να επανυποβάλει αίτηση για το πρόγραμμα μετά την πάροδο έξι (6) μηνών από την ημερομηνία αναστολής και με την προϋπόθεση ότι έχουν επιστραφεί τα αχρεωστήτως καταβληθέντα.
Εάν δικαιούχος ή μέλος του νοικοκυριού, που δύναται να εργαστεί, δεν εκπληρώνει τις υποχρεώσεις των περιπτώσεων γ) και δ), της παραγράφου 1, του άρθρου 6 της παρούσης. Σε αυτή την περίπτωση το νοικοκυριό έχει δικαίωμα επανυποβολής αίτησης από τον επόμενο μήνα από αυτόν κατά τον οποίο εκπληρώθηκαν οι ανωτέρω υποχρεώσεις. 4. Εάν δικαιούχος ή μέλος του νοικοκυριού, δεν εκπληρώνει τις υποχρεώσεις των περιπτώσεων στ) και ζ) του άρθρου 6 της παρούσης. Σε αυτή την περίπτωση το νοικοκυριό έχει δικαίωμα επανυποβολής αίτησης από τον επόμενο μήνα από αυτόν κατά τον οποίο εκπληρώθηκαν οι ανωτέρω υποχρεώσεις.
Εάν τα ανήλικα μέλη του νοικοκυριού απουσιάζουν αδικαιολόγητα από το σχολείο στο οποίο φοιτούν. Σε αυτή την περίπτωση, το νοικοκυριό έχει δικαίωμα επανυποβολής αίτησης από τον επόμενο μήνα από αυτόν κατά τον οποίο συνεχίστηκε η φοίτηση.
Τον επόμενο μήνα από εκείνον του θανάτου του δικαιούχου. Τον επόμενο μήνα εκείνου που ο δικαιούχος μετακόμισε στο εξωτερικό. Δεν διακόπτεται η καταβολή του Κ.Ε.Α., εάν η απουσία του δικαιούχου οφείλεται σε λόγους νοσηλείας σε θεραπευτήρια του εξωτερικού, ανεξάρτητα από τη χρονική διάρκεια αυτής.
Οι ωφελούμενοι των προγραμμάτων «Στέγαση και Επανένταξη» και «Στέγαση και Εργασία για τους Αστέγους», που δεν έχουν ενταχθεί στον πυλώνα της εργασιακής επανένταξης των ανωτέρω προγραμμάτων εντάσσονται, κατόπιν υποβολής αίτησης, αυτομάτως στο Κ.Ε.Α.
Το Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης, είναι αφορολόγητο, δεν υπόκειται σε οποιαδήποτε κράτηση, δεν κατάσχεται ούτε συμψηφίζεται με ήδη βεβαιωμένα χρέη προς το Δημόσιο, ιδιώτες ή πιστωτικά ιδρύματα και δεν υπολογίζεται στα εισοδηματικά όρια για την καταβολή οποιασδήποτε παροχής κοινωνικού ή προνοιακού χαρακτήρα. Οι άστεγοι, όπως ορίστηκαν στο άρθρο 2 της παρούσης, εξαιρούνται από την υποχρέωση καταβολής του προβλεπόμενου προστίμου για εκπρόθεσμη υποβολή Ε1.
Για τις αιτήσεις που είναι εγκεκριμένες την ημέρα έναρξης ισχύος της παρούσης σύμφωνα με την Γ.Δ.5οικ.2961-10 κοινή υπουργική απόφαση (Β΄128), η εισοδηματική ενίσχυση παραμένει σταθερή μέχρι τη συμπλήρωση έξι (6) μηνών από την ημερομηνία έγκρισης τους. Με την πάροδο του εν λόγω διαστήματος, οι δικαιούχοι υποβάλλουν νέα αίτηση σύμφωνα με τους όρους και τις προϋποθέσεις της παρούσης.

Τα νοικοκυριά για τα οποία η καταβολή της εισοδηματικής ενίσχυσης του ΚΕΑ είχε διακοπεί έχουν δικαίωμα επανυποβολής αίτησης μετά την πάροδο έξι (6) μηνών από την ημερομηνία διακοπής της καταβολής της ενίσχυσης και με την προϋπόθεση ότι έχουν επιστραφεί τα αχρεωστήτως καταβληθέντα.  Η απόφαση αυτή ισχύει από την 1n Νοεμβρίου 2018, εκτός αν ορίζεται διαφορετικά σε επιμέρους διατάξεις