Σάββατο 24 Φεβρουαρίου 2018

Λετονία: Έκτακτη συνεδρίαση των χρηματοπιστωτικών Αρχών μετά τη χρεοκοπία της ABVL

Λετονία: Έκτακτη συνεδρίαση των χρηματοπιστωτικών Αρχών μετά τη χρεοκοπία της ABVL

Οι Αρχές της Λετονίας θα συνεδριάσουν εκτάκτως τη Δευτέρα, μετά την χρεοκοπία της τρίτης μεγαλύτερης τράπεζας της χώρας, ανακοίνωσε σήμερα ο πρωθυπουργός της, ενώ υπάρχει επιφυλακή για το ενδεχόμενο επιπτώσεων και σε άλλες τράπεζες
Η τράπεζα ABLV έχει ήδη χρεοκοπήσει ή οδεύει σε χρεοκοπία και θα εκκαθαριστεί, γιατί η διάσωσή της δεν είναι προς το δημόσιο συμφέρον, ανακοίνωσαν σήμερα με ξεχωριστά δελτία Τύπου το Ενιαίο Συμβούλιο Εξυγίανσης (SRB) και η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα (ΕΚΤ).
Η ABLV, η οποία κατηγορείται για μεγάλης κλίμακας νομιμοποίηση εσόδων από εγκληματική δραστηριότητα, κατέβαλε αγωνιώδεις προσπάθειες αυτή την εβδομάδα να καταρτίσει ένα σχέδιο για να επιβιώσει, όμως δεν τα κατάφερε καθώς οι πελάτες της τράπηκαν σε φυγή και η διοίκησή της δεν μπόρεσε να συγκεντρώσει επαρκή κεφάλαια, παρά τις έκτακτες χορηγήσεις ρευστότητας από τη λετονική κεντρική τράπεζα.
Η υπουργός Οικονομικών της Ουκρανίας Ντάνα Ριζνίς-Οζόλα δήλωσε ότι η κατάσταση στις άλλες τράπεζες είναι σταθερή και πως το επίπεδο των καταθέσεων βρίσκεται γύρω στα 20 δισ. ευρώ και δεν άλλαξε σημαντικά.Η υπουργός πρόσθεσε πως η ρυθμιστική αρχή ζητεί και λαμβάνει τακτικά ενημέρωση από τις ιδιωτικές τράπεζες της Λετονίας.
Άλλες τράπεζες που κινδυνεύουν στη Λετονία είναι αυτές που, όπως η ABLV, ειδικεύονται σε ξένες καταθέσεις, δήλωσε χθες στο Ρόιτερ η Ριζνίς-Οζόλα. Είπε πως έχει έναν κατάλογο περισσότερων από 12 τραπεζικών ιδρυμάτων που ταιριάζουν μ' αυτή την περιγραφή και μπορεί ως εκ τούτου να επηρεασθούν με κάποιο τρόπο.
Ο πρωθυπουργός, Μάρις Κουτσίνσκις δήλωσε πως οι λετονικές αρχές και ντόπιοι και διεθνείς εμπειρογνώμονες πρέπει να συμφωνήσουν στο επόμενο βήμα για να βελτιωθεί η εποπτεία του χρηματοπιστωτικού τομέα. «Γι' αυτό ορίσθηκε για τη Δευτέρα έκτακτη συνεδρίαση του Συμβουλίου Εποπτείας του Χρηματοπιστωτικού Τομέα ... και το ζήτημα αυτό βρίσκεται επίσης στην ατζέντα της κυβέρνησης για την επόμενη εβδομάδα», αναφέρει ο Κουτσίνσκις σε δήλωση που έστειλε με e-mail στο Reuters.
Η ιδιωτική τράπεζα ABLV βρίσκεται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος, αφότου οι αμερικανικές Αρχές την κατηγόρησαν ότι συγκαλύπτει νομιμοποίηση εσόδων από εγκληματική δραστηριότητα, δωροδοκεί αξιωματούχους και διευκολύνει την παραβίαση κυρώσεων που επιβάλλονται στη Βόρεια Κορέα.
Οι κατηγορίες για ξέπλυμα χρημάτων, τις οποίες η τράπεζα αρνείται, αποσταθεροποίησαν το πιστωτικό ίδρυμα και καταθέσεις ύψους περίπου 600 εκατ. ευρώ έφυγαν μέσα σε μερικές ημέρες, αναγκάζοντας την ΕΚΤ να αναστείλει τη Δευτέρα όλες τις πληρωμές, ώστε να εμποδίσει την ανεξέλεγκτη χρεοκοπία του πιστωτικού ιδρύματος.
«Είμαι πεπεισμένος για τη σταθερότητα του λετονικού χρηματοπιστωτικού τομέα και για την ικανότητά του να λάβει σημαντικά μέτρα ώστε ο τραπεζικός τομέας να ανακτήσει τη φήμη του», δήλωσε ο Κουτσίνσκις.
Πηγές: enikonomia.gr

Spiegel: Η ΕΚΤ και το ΔΝΤ αμφιβάλλουν για την πιστοληπτική ικανότητα της Ελλάδας

Spiegel: Η ΕΚΤ και το ΔΝΤ αμφιβάλλουν για την πιστοληπτική ικανότητα της Ελλάδας

H Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα (ΕΚΤ) και το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο (ΔΝΤ) αμφιβάλλουν για την πιστοληπτική ικανότητα της Ελλάδας, είναι ο τίτλος δημοσιεύματος του γερμανικού περιοδικού Spiegel. 
Το δημοσίευμα σημειώνει ότι η ΕΚΤ και το ΔΝΤ αμφιβάλλουν, αν η Ελλάδα θα είναι σύντομα και πάλι σε θέση να χρηματοδοτείται σταθερά από τις κεφαλαιαγορές. Σύμφωνα με πληροφορίες του περιοδικού, η ΕΚΤ και το ΔΝΤ καταλογίζουν στην Αθήνα έλλειμμα μεταρρυθμίσεων.
Ο Πρόεδρος της ΕΚΤ, Μάριο Ντράγκι, προειδοποίησε κατά τη συνεδρίαση του Eurogroup την περασμένη Δευτέρα, σύμφωνα πάντα με πληροφορίες του Spiegel, ότι η πιστοληπτική ικανότητα της ελληνικής κυβέρνησης θα πάσχει, αν αυτή δεν προχωρήσει αποφασιστικά σε περαιτέρω μεταρρυθμίσεις.
Ο Ντράγκι σημείωσε ότι η διστακτικότητα της ελληνικής κυβέρνησης έχει προκαλέσει «μεταβλητότητα στις αγορές». Η χώρα, πρόσθεσε, δεν προχωρά, για παράδειγμα, τους ηλεκτρονικούς πλειστηριασμούς, παρά τις δεσμεύσεις της.
Ο επικεφαλής της ευρωπαϊκής διεύθυνσης του ΔΝΤ, Πολ Τόμσεν δήλωσε ότι το Ταμείο μπορεί να αναθεωρεί σταθερά ανοδικά τις προοπτικές ανάπτυξης όλων των χωρών της Ευρωζώνης, με εξαίρεση την Ελλάδα. Η Ελλάδα εξακολουθεί να απογοητεύει αναφορικά με την ανάπτυξη, αναφέρει το δημοσίευμα.
Ο υπουργός Οικονομικών, Ευκλείδης Τσακαλώτος, αμύνθηκε, λέγοντας ότι οι δυσκολίες είναι εκτός του ελέγχου της ελληνικής κυβέρνησης. Ο Επίτροπος Οικονομικών Υποθέσεων της ΕΕ, Πιερ Μοσκοβισί, συμπαραστάθηκε στον Τσακαλώτο, λέγοντας ότι η ελληνική κυβέρνηση έχει επιχειρήσει όλα όσα της ζητήθηκαν, σύμφωνα με τις πληροφορίες του Spiegel.
Πηγή: enikonomia.gr

«Κυνήγι» φοροδιαφυγής με 180.000 ελέγχους εξαπολύει η ΑΑΔΕ το 2018 Στα 5,6 δισ. ο εισπρακτικός πήχης από ληξιπρόθεσμα χρέη

«Κυνήγι» φοροδιαφυγής με 180.000 ελέγχους εξαπολύει η ΑΑΔΕ το 2018

Στα 5,6 δισ. ο εισπρακτικός πήχης από ληξιπρόθεσμα χρέη
Παρασκευή, 23 Φεβρουαρίου 2018 08:56
Λήψη αναγκαστικών μέτρων, με κατασχέσεις κινητών και ακινήτων, σε περίπου 1.029.000 φορολογούμενους με οφειλές προς το Δημόσιο προγραμματίζει η ΑΑΔΕ για το 2018.
Από την έντυπη έκδοση 
Του Γιώργου Κούρου
gkouros@naftemporiki.gr
«Τσουνάμι» ελέγχων, που προσεγγίζουν τις 180.000, σε μεγάλες επιχειρήσεις, σε φορολογούμενους «έχοντες και κατέχοντες», σε τραπεζικές θυρίδες, για αποδείξεις, σε ελαιοτριβεία, σε ξενοδοχεία και «γκρίζα» ενοικιαζόμενα δωμάτια, σε όλο το φάσμα της οικονομικής δραστηριότητας, εξαπολύει για το 2018 η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων.
Το «κυνήγι» της φοροδιαφυγής θα είναι φέτος ανελέητο, με βάση το νέο Επιχειρησιακό Σχέδιο της ΑΑΔΕ για το 2018, που δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης και στο οποίο μάλιστα γίνεται ειδική αναφορά στις θυρίδες, για τις οποίες αναμένεται «εισήγηση για την απλοποίηση του νομοθετικού πλαισίου διάρρηξης τραπεζικών θυρίδων από κατάσχεση, μέχρι 31/12/2018». Οι στόχοι που θέτει η ΑΑΔΕ είναι υψηλοί αφού, μεταξύ άλλων, οι 10 βασικότεροι προβλέπουν:
1. Την είσπραξη περίπου 5,6 δισ. ευρώ από παλαιά και νέα ληξιπρόθεσμα χρέη, αφού με βάση τον στόχο που έχει τεθεί τα παλαιά χρέη πρέπει να φέρουν στα δημόσια ταμεία 2,8 δισ. ευρώ και από τα νέα να εισπραχθεί το 24% αυτών.
2. Τη λήψη αναγκαστικών μέτρων, με κατασχέσεις κινητών και ακινήτων, σε περίπου 1.029.000 φορολογούμενους με οφειλές προς το Δημόσιο. Επισημαίνεται ότι ο αριθμός των υπόχρεων στους οποίους «στοχεύει» η ΑΑΔΕ, με βάση τα επίσημα στοιχεία της, ανέρχεται σε 1.744.115 και σύμφωνα με το σχέδιο στο 59% αυτών θα πρέπει να επιβάλει αναγκαστικά μέτρα.3. Συμμόρφωση των φορολογουμένων που εμφανίζουν για πρώτη φορά ληξιπρόθεσμες οφειλές, σε ποσοστό τουλάχιστον 52%, κατόπιν εφαρμογής κριτηρίων ανάλυσης κινδύνου και είσπραξη τουλάχιστον 37% των εν λόγω οφειλών, έπειτα από δράσεις της Διεύθυνσης Φορολογικής Συμμόρφωσης.
4. Υλοποίηση ηλεκτρονικής εφαρμογής παρακολούθησης βραχυχρόνιας μίσθωσης ακινήτων (Airbnb), μέχρι τις 31 Μαρτίου 2018.
5. Επικαιροποίηση των απαραίτητων εντύπων και οδηγιών για την υποβολή των δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος φυσικών προσώπων για το φορολογικό έτος 2017, μέχρι τις 31 Μαΐου 2018.
6. Αλλαγές στη φορολογία των πλοίων, μέσω της κωδικοποίησης των διατάξεων της ειδικής φορολογίας πλοίων του Ν.27/1975 και των σχετικών υπουργικών διατάξεων, υπουργικών αποφάσεων και εγκυκλίων, μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2018. 
7. Αλλαγές στη φορολογία μέσω της κωδικοποίησης και απλούστευσης του Κώδικα ΦΠΑ, εναρμόνισή του με τις διατάξεις του ΚΦΔ για την ανάρτησή του στην ιστοσελίδα της ΑΑΔΕ και στην ηλεκτρονική βιβλιοθήκη μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2018.
8. Τουλάχιστον 100.000 τηλεφωνικές επικοινωνίες, από το τηλεφωνικό κέντρο της Διεύθυνσης Φορολογικής Συμμόρφωσης, με σκοπό τη συμμόρφωση των φορολογούμενων και την εκπλήρωση των φορολογικών τους υποχρεώσεων ως προς την υποβολή δηλώσεων (ΦΠΑ, ΦΜΥ, Φ.Ε. Φ.Π., ΦΕΝΠ κ.λπ.) και την καταβολή των ληξιπρόθεσμων οφειλών τους.
9. Διενέργεια τουλάχιστον μιας διασταύρωσης για την είσπραξη εσόδων από ανασφάλιστα οχήματα μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου 2018.
10. Εισπράξεις προ επιστροφών φόρων 36,259 δισ. ευρώ από το Κέντρο Ελέγχου Μεγάλων Επιχειρήσεων (ΚΕΜΕΕΠ,) το Κέντρο Φορολογούμενων Μεγάλου Πλούτου (ΚΕΦΟΜΕΠ) τις ΦΑΕ και ΔΟΥ.
Έλεγχοι σε όλους και σε όλα τα περιουσιακά στοιχεία
Αξίζει να σημειωθεί ότι το σχέδιο της ΑΑΔΕ προβλέπει ακόμη τη διενέργεια τουλάχιστον 1.000 ελέγχων σε μεγάλες επιχειρήσεις και φορολογούμενους μεγάλου πλούτου, καθώς επίσης και:
  • Διενέργεια τουλάχιστον 450 ελέγχων από το Κέντρο Ελέγχου Μεγάλων Επιχειρήσεων και βεβαίωση τουλάχιστον 700 εκατ. ευρώ, με εισπραξιμότητα άνω του 40%.
  • Διενέργεια τουλάχιστον 550 ελέγχων από το Κέντρο Φορολογούμενων Μεγάλου Πλούτου, βεβαίωση τουλάχιστον 500 εκατ. ευρώ, με εισπραξιμότητα άνω του 20%.
  • Διενέργεια τουλάχιστον 1.250 ελέγχων από τις ΦΑΕ, βεβαίωση τουλάχιστον 550 εκατ. ευρώ, με εισπραξιμότητα άνω του 15%.
  • Διενέργεια τουλάχιστον 15.500 ελέγχων από τις εφορίες, βεβαίωση τουλάχιστον 1,5 δισ. ευρώ, με εισπραξιμότητα άνω του 14%.
  • Διενέργεια τουλάχιστον 1.070 ελέγχων κατόπιν εισαγγελικών παραγγελιών.
  • Διενέργεια τουλάχιστον 3.000 ελέγχων για τη διαπίστωση της ορθής εκπλήρωσης των μη ετήσιων υποχρεώσεων των φορολογιών κεφαλαίου.
  • Διενέργεια τουλάχιστον 70.000 μερικών επιτόπιων ελέγχων από τις ΔΟΥ.
  • Διενέργεια τουλάχιστον 500 μερικών επιτόπιων ελέγχων για διασφάλιση της είσπραξης του φόρου διαμονής.
  • Διενέργεια τουλάχιστον 12.000 στοχευμένων ελέγχων και ελέγχων διακίνησης από τις ΥΕΔΔΕ. 
  • Διενέργεια τουλάχιστον 200 ειδικών στοχευμένων μερικών επιτόπιων ελέγχων από τις ΥΕΔΔΕ σε ξενοδοχειακές επιχειρήσεις ή καταλύματα, τουριστικά σκάφη αναψυχής, ελαιοτριβεία, πρατήρια υγρών καυσίμων, επιχειρήσεις που σχετίζονται με έναρξη δραστηριότητας σε γειτονικές χώρες, επιχειρήσεις που σχετίζονται με εντοπισμό παράνομου λογισμικού ως προς την έκδοση φορολογικών στοιχείων, με εντοπισμό παραβατικότητας τουλάχιστον στο 30% αυτών.
  • Διενέργεια τουλάχιστον 110 υποθέσεων έρευνας, οι οποίες αφορούν απάτη στον ΦΠΑ από τις ΥΕΔΔΕ, με εντοπισμό παραβατικότητας τουλάχιστον στο 45% αυτών.
  • Απενεργοποίηση τουλάχιστον 50 ΑΦΜ εξαφανισμένων εμπόρων (φυσικών προσώπων, εταιρειών).
  • Ολοκλήρωση έρευνας σε τουλάχιστον 230 ΑΦΜ κατόπιν εισαγγελικών παραγγελιών.
  • Υποβολή περιοδικών δηλώσεων ΦΠΑ των ενεργών υπόχρεων σε ποσοστό τουλάχιστον 97%. Διαβίβαση αρμοδίως του αρχείου των μη συμμορφούμενων φορολογουμένων για περαιτέρω ενέργειες.
  • Υποβολή 8.000 επιπλέον δηλώσεων ΦΜΥ, έπειτα από δράσεις της ΔΦΣ, σε συνεργασία με τον ΕΦΚΑ. Διαβίβαση αρμοδίως των αρχείων μη συμμορφούμενων φορολογουμένων για περαιτέρω ενέργειες.
  • Συμμόρφωση τουλάχιστον 22% επί των μη υποβληθεισών εμπροθέσμως δηλώσεων ΦΕΦΠ (στο επεξεργασμένο αρχείο βάσει κριτηρίων ανάλυσης κινδύνου) ύστερα από δράσεις της ΔΦΣ, υπό την προϋπόθεση της έγκαιρης παραλαβής του αρχείου.
  • Συμμόρφωση τουλάχιστον 21% επί των μη υποβληθεισών εμπροθέσμως δηλώσεων ΦΕΝΠ, μετά από δράσεις της ΔΦΣ, υπό την προϋπόθεση της έγκαιρης παραλαβής του αρχείου.
  • Αποστολή στη ΔΦΣ αρχείου μη υποβληθεισών δηλώσεων ανά φορολογία, εντός μηνός από τη λήξη της προθεσμίας υποβολής των δηλώσεων.
  • Εισπράξεις ΦΠΑ 10,950 δισ. ευρώ από ΦΑΕ και ΔΟΥ. 
  • Συνολικό ποσό εισπράξεων της Ε.Μ.ΕΙΣ 645 εκατ. ευρώ από μεγάλους οφειλέτες και από στοχευμένες δράσεις.
  • Εξέταση των αιτήσεων επιστροφών ΦΠΑ, εντός 90 ημερών από την υποβολή της αίτησης, σε ποσοστό 95%.
  • Εκκαθάριση των εκκρεμών αιτήσεων επιστροφών σε ποσοστό 100% ως προς το πλήθος και το ποσό (για όλα τα φορολογικά αντικείμενα), ώστε στις 31/08/2018 να μην υφίστανται εκκρεμείς επιστροφές άνω των 90 ημερών.
  • Εκκαθάριση των υφιστάμενων αρχικών, τροποποιητικών, συμπληρωματικών δηλώσεων (όλων των φορολογιών), ώστε στις 31/08/2018 να μην υφίστανται ανεκκαθάριστες δηλώσεις με ποσά προς επιστροφή άνω των 90 ημερών.
  • Τήρηση της μηνιαίας στοχοθεσίας για πραγματοποίηση επιστροφών 3,648 δισ. ευρώ από τα Ελεγκτικά Κέντρα, τις ΦΑΕ και τις ΔΟΥ, μέσω του Κρατικού Προϋπολογισμού 2018.
  • Εισπράξεις τουλάχιστον 15 εκατ. ευρώ έναντι των βεβαιωθέντων προστίμων, πολλαπλών τελών, δασμών και φόρων από απλές τελωνειακές παραβάσεις και λαθρεμπόριο.
  • Εισπράξεις έναντι των συνολικών ληξιπρόθεσμων οφειλών της Τελωνειακής Διοίκησης, τουλάχιστον 30 εκατ. ευρώ.
  • Έκδοση αποφάσεων για χαρακτηρισμό ληξιπρόθεσμων οφειλών της Τελωνειακής Διοίκησης ως ανεπίδεκτων είσπραξης, σε ποσοστό τουλάχιστον 6% επί του συνόλου αυτών που έχουν κριθεί ως ανεπίδεκτες είσπραξης.
  • Εισπράξεις προ επιστροφών 1,2 εκατ. ευρώ από την εκποίηση οχημάτων και δικύκλων.
  • Εισπράξεις προ επιστροφών 800 χιλ. ευρώ από την εκποίηση λοιπών ειδών.
  • Επανεξέταση της διαδικασίας χαρακτηρισμού των ληξιπρόθεσμων οφειλών της Φορολογικής Διοίκησης ως ανεπίδεκτων είσπραξης και υποβολή σχετικής πρότασης στον διοικητή της ΑΑΔΕ, μέχρι 31/03/2018.
  • Εισήγηση για την εναρμόνιση του θεσμικού πλαισίου του ΚΕΔΕ με τις διατάξεις του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας, για τη διενέργεια πλειστηριασμών κατά τις διατάξεις του άρθρου 959 Α του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας, μέχρι 31/12/2018.
  • Καταγραφή όλων των ανεκκαθάριστων δηλώσεων κατά την 31/12/2017, για όλα τα φορολογικά αντικείμενα, μέχρι 31/03/2018.
  • Ανάλυση και καταγραφή των απαιτήσεων χρηστών για τη δημιουργία ηλεκτρονικής ρύθμισης οφειλών Ν.4152/2013, μέχρι 30/06/2018.
  • Ταχύτερο εντοπισμό των εξαφανισμένων εμπόρων, ώστε τα συνολικά διαφυγόντα έσοδα που εντοπίζονται να μην ξεπερνούν τα 30 εκατ. ευρώ.
  • Διαπίστωση τουλάχιστον 1.100 παραβάσεων στους διενεργούμενους εκ των υστέρων ελέγχους εγγράφων στα τελωνεία, των παραστατικών εισαγωγών και εξαγωγών που δρομολογούνται «κατά δήλωση», κατόπιν κεντρικής ή τοπικής ανάλυσης κινδύνου.
  • Κατάσχεση τουλάχιστον 350.000.000 τεμαχίων τσιγάρων.
  • Κατάσχεση τουλάχιστον 100.000 λίτρων υγρών καυσίμων και λοιπών ενεργειακών προϊόντων.
  • Κατάσχεση τουλάχιστον 240.000 λίτρων αλκοολούχων προϊόντων.
  • Πλήθος κατασχέσεων παραποιημένων προϊόντων, τουλάχιστον 500.
  • Έκδοση τουλάχιστον 9.500 καταλογιστικών πράξεων από τις δράσεις καταπολέμησης του λαθρεμπορίου και εν γένει των τελωνειακών παραβάσεων.
  • Ποσά που καταλογίζονται για απλές τελωνειακές παραβάσεις και λαθρεμπορίες (πρόστιμα, πολλαπλά τέλη, δασμοί και φόροι), τουλάχιστον 500 εκατ. ευρώ.  
Εσωτερικοί έλεγχοι 
Με βάση το σχέδιο της ΑΑΔΕ κατά το τρέχον έτος θα διενεργηθούν 95 έλεγχοι περιουσιακής κατάστασης υπαλλήλων της ΑΑΔΕ.
Επίσης θα γίνουν 140 έλεγχοι, για εντοπισμό ποινικών αδικημάτων και πειθαρχικών παραπτωμάτων υπαλλήλων της ΑΑΔΕ, στοχευμένων οικονομικών και διαχειριστικών ελέγχων δημοσίων υπολόγων και δημοσίων διαχειρίσεων, καταλογισμών των ευθυνομένων, οικονομικών και διαχειριστικών ελέγχων υποθέσεων που ανάγονται σε χρόνο πριν από τις 22.3.2017, καταλογισμών αυτών, καθώς και εκκρεμών καταλογισμών κατά την ως άνω ημερομηνία.
Το σχέδιο προβλέπει ακόμη:
  • Διενέργεια 40 επιτόπιων αιφνιδιαστικών επισκέψεων - ελέγχων, στις κατά τόπους υπηρεσίες της ΑΑΔΕ, από Οικονομικούς Επιθεωρητές, για την τήρηση των διατάξεων νόμων, εγκυκλίων διαταγών, πρόληψης και αποκάλυψης τυχόν παραβατικής συμπεριφοράς των υπαλλήλων.
  • Διεκπεραίωση τουλάχιστον του 85% του συνόλου των καταγγελιών που περιέρχονται στη γνώση της Διεύθυνσης Εσωτερικών Υποθέσεων.
  • Αναμόρφωση της επικαιροποιημένης εγκυκλίου για την πειθαρχική, ποινική και αστική ευθύνη των υπαλλήλων της ΑΑΔΕ και έκδοσή της υπό μορφή εγχειριδίου, μέχρι 31/12/2018.
  • Ολοκλήρωση ελέγχου γνησιότητας των τίτλων σπουδών για τους υπηρετούντες στην ΑΑΔΕ την 31η/12/2017 μέχρι 31/12/2018.
  • Δημοσιοποίηση ετήσιων στοιχείων σχετικών με τη διαφθορά και τις πειθαρχικές διώξεις, μέχρι 31/3/2018.   

Αποκλίσεις έως και 1.700 ευρώ στον κατώτατο μισθό στις χώρες της Ευρώπης

Αποκλίσεις έως και 1.700 ευρώ στον κατώτατο μισθό στις χώρες της Ευρώπης

Μια Ευρώπη τριών ταχυτήτων δημιουργεί η τεράστια απόκλιση, της τάξης των 1.700 ευρώ, που καταγράφουν τα στοιχεία της Eurostat για το ύψος των κατώτατων μισθών στο εσωτερικό της Ένωσης. Οι μηνιαίοι κατώτατοι μισθοί είναι γενικά χαμηλότεροι από 500 ευρώ ανατολικά και πολύ πάνω από 1.000 ευρώ βορειοδυτικά της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Οι αποκλίσεις είναι πολύ μεγάλες και ανάμεσα στις χώρες του λεγόμενου «ευρωπαϊκού Νότου» (Ισπανία, Πορτογαλία, Ελλάδα) και σε κράτη-μέλη που αποτελούν τον «σκληρό πυρήνα» της Ε.Ε. Ενδεικτικό είναι ότι ο κατώτατος μισθός στη Γερμανία, που θεωρείται η «ατμομηχανή» του ευρωπαϊκού οικοδομήματος, βρίσκεται στα 1.498 ευρώ, υπερδιπλάσιος δηλαδή από τα 684 ευρώ της Ελλάδας ή τα 667 ευρώ της Πορτογαλίας… Να σημειωθεί επίσης ότι ο κατώτατος μισθός στην Ελλάδα παραμένει σταθερός από το 2012 και μετά, σε αντίθεση με τις υπόλοιπες χώρες στις οποίες υπήρξε αύξηση.
Αναλυτικά, βάσει των στοιχείων που δημοσιοποιήθηκαν χθες και αφορούν τους κατώτατους μισθούς στις χώρες της Ε.Ε. κατά τον Ιανουάριο του 2018, οι κατώτατες αμοιβές στον ιδιωτικό τομέα στην Ελλάδα έχουν παραμείνει στα 684 ευρώ από το 2012 και μετά (586 σε 14μηνη βάση), κατατάσσοντας τη χώρα μας στη δεύτερη ταχύτητα, πολύ πίσω όμως από τα 1.999 ευρώ του Λουξεμβούργου.
Συγκεκριμένα, η Ελλάδα βρίσκεται στη δεύτερη ζώνη, μαζί με τις Πορτογαλία (667 ευρώ), Μάλτα (748 ευρώ), Σλοβενία (843 ευρώ) και η Ισπανία (859 ευρώ).
Στην κατώτερη ζώνη συναντάμε εννέα οικονομίες του πρώην ανατολικού μπλοκ. Στη Βουλγαρία ο κατώτατος μισθός είναι 261 ευρώ, στη Λιθουανία 400 ευρώ και στη Ρουμανία 408 ευρώ. Ακολουθούν Λετονία (430 ευρώ), Ουγγαρία (445 ευρώ), Κροατία (462 ευρώ), Τσεχία (478 ευρώ), Σλοβακία (480 ευρώ), Εσθονία (500 ευρώ) και Πολωνία (503 ευρώ).
Στη ζώνη των ισχυρών οι κατώτατοι μισθοί υπερβαίνουν τα 1.400 ευρώ. Τον υψηλότερο κατώτατο μισθό συναντάμε στο Λουξεμβούργο, στα 1.999 ευρώ μεικτά, ενώ ακολουθούν Ιρλανδία (1.614 ευρώ), Ολλανδία (1.614 ευρώ), Βέλγιο (1.563), Γερμανία και Γαλλία (1.498 ευρώ και στις δύο χώρες) και Βρετανία (1.401 ευρώ).
Να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Στατιστική Αρχή, 22 από τα 28 κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ενωσης έχουν εθνικούς κατώτατους μισθούς και μόνο η Δανία, η Ιταλία, η Κύπρος, η Αυστρία, η Φινλανδία και η Σουηδία δεν διαθέτουν.
Για λόγους σύγκρισης, αναφέρεται και ο ομοσπονδιακός ελάχιστος μισθός στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής, ο οποίος τον περασμένο Ιανουάριο ήταν 1.048 ευρώ τον μήνα.
Πηγή: Η Καθημερινή

«Ψαλίδι» μισθών για 90.000 δημοσίους υπαλλήλους

«Ψαλίδι» μισθών για 90.000 δημοσίους υπαλλήλους

Ένας απίστευτος «μηχανισμός» μείωσης των καθαρών μηνιαίων αποδοχών λειτουργεί από τον Ιανουάριο του τρέχοντος έτους σε βάρος δεκάδων χιλιάδων δημοσίων υπαλλήλων με μεγάλα ποσά «προσωπικών διαφορών» στις συνολικές ακαθάριστες αμοιβές τους.
Όπως αποκαλύπτει ο «Ελεύθερος Τύπος.», από φέτος και τα επόμενα χρόνια περίπου 90.000 πολιτικοί υπάλληλοι του Δημοσίου θα βλέπουν τα ποσά των μηνιαίων μισθών που λαμβάνουν «στο χέρι» να μειώνονται αντί να αυξάνονται κάθε φορά που θα εξελίσσονται μισθολογικά και θα ανεβαίνουν μισθολογικά κλιμάκια λόγω χρονικής ωρίμανσης των αποδοχών τους! Το παράδοξο αυτό φαινόμενο θα συμβαίνει στους υπαλλήλους οι οποίοι τον Ιανουάριο του 2016, με την έναρξη εφαρμογής του μισθολογίου του ν. 4354/2015, υπέστησαν στους βασικούς μισθούς τους σημαντικές μειώσεις, οι οποίες όμως καλύφθηκαν με τη χορήγηση ισόποσων «προσωπικών διαφορών».
Σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 1 του άρθρου 27 του ν. 4354/2015 για το μισθολόγιο των πολιτικών υπαλλήλων του Δημοσίου, σε περίπτωση που από τις ρυθμίσεις των διατάξεων του νόμου αυτού προκύπτουν βασικός μισθός ή τακτικές μηνιαίες αποδοχές χαμηλότερες από αυτές που δικαιούτο ο υπάλληλος στις 31-12-2015, η διαφορά διατηρείται ως προσωπική. Για τον υπολογισμό της προσωπικής διαφοράς δεν λαμβάνονται υπόψη η οικογενειακή παροχή και το επίδομα θέσης ευθύνης. Το επίδομα αυτό (θέσης ευθύνης) λαμβάνεται υπόψη για τον υπολογισμό της προσωπικής διαφοράς μόνο στην περίπτωση που καταβάλλεται στις αποδοχές του υπαλλήλου τον τελευταίο μήνα πριν από την έναρξη ισχύος του παρόντος αλλά δεν προβλέπεται η εκ νέου χορήγησή του με την εφαρμογή των διατάξεων του παρόντος. Η νέα αυτή προσωπική διαφορά μειώνεται από οποιαδήποτε μελλοντική αύξηση των αποδοχών του υπαλλήλου, εκτός από την αλλαγή μισθολογικού κλιμακίου λόγω της προωθημένης μισθολογικής εξέλιξης ή τη χορήγηση επιδόματος θέσης ευθύνης. Τυχόν αύξηση του επιδόματος θέσης ευθύνης καταβάλλεται στο ακέραιο.
Σύμφωνα, εξάλλου, με τις διατάξεις της παραγράφου 2 του άρθρου 26 του ν. 4354/2015, από την 1η-1-2018 έπαψε να ισχύει η αναστολή της μισθολογικής εξέλιξης των πολιτικών δημοσίων υπαλλήλων, την οποία προέβλεπαν οι διατάξεις αυτές για το χρονικό διάστημα από την 1η-1-2016 έως την 31η-12-2017. «Ξεπάγωσαν» δηλαδή οι μισθολογικές ωριμάνσεις τους. Συνεπώς από την 1η-1-2018 κάθε υπάλληλος των κατηγοριών Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (ΤΕ) και Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης (ΠΕ) ο οποίος συμπληρώνει 2 χρόνια στο ίδιο μισθολογικό κλιμάκιο ανεβαίνει στον αμέσως επόμενο Μ.Κ., με συνέπεια ο βασικός μισθός του να αυξάνεται κατά 55 έως 59 ευρώ το μήνα, ενώ κάθε υπάλληλος των κατηγοριών Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης (ΥΕ) και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΔΕ) ο οποίος συμπληρώνει 3 χρόνια στο ίδιο μισθολογικό κλιμάκιο ανεβαίνει στο αμέσως επόμενο Μ.Κ., με συνέπεια ο βασικός μισθός του να αυξάνεται κατά 43 έως 60 ευρώ το μήνα. Ωστόσο για τη συμπλήρωση της 2ετίας ή της 3ετίας στο ίδιο Μ.Κ. δεν προσμετράται η διετής περίοδος 2016-2017, η οποία θεωρείται «χαμένη» ως χρόνος υπηρεσίας και δεν λαμβάνεται υπόψη για τη μισθολογική εξέλιξη των υπαλλήλων! Ετσι, για να επέλθει η άνοδος στο αμέσως επόμενο Μ.Κ. και συνακόλουθα η αύξηση του βασικού μισθού υπολογίζεται μόνο ο χρόνος υπηρεσίας που είχε διανυθεί μέχρι 31-12-2015 καθώς και ο χρόνος που διανύεται από την 1η-1-2018. (Αυτό έχει ως συνέπεια, όπως ήδη έχει αποκαλύψει ο «Ε.Τ.», χιλιάδες υπάλληλοι να χάνουν από τη μη προσμέτρηση της περιόδου 2016-2017 στη μισθολογική τους εξέλιξη και να μην μπορούν να λάβουν τις αυξήσεις βασικών μισθών από 43 έως 60 ευρώ το μήνα που θα προέκυπταν γι’ αυτούς από την 1η-1-2018 αν η περίοδος εκείνη συνυπολογιζόταν).
Από το συνδυασμό των παραπάνω διατάξεων προκύπτει ότι, για τους δημοσίους υπαλλήλους οι οποίοι από τον Ιανουάριο του 2016 λαμβάνουν μεγάλα ποσά «προσωπικών διαφορών» λόγω της διαμόρφωσης των βασικών μισθών τους σε επίπεδα σημαντικά χαμηλότερα από αυτά στα οποία είχαν διαμορφωθεί την 31η-12-2015, όποια αύξηση επέρχεται στους βασικούς μισθούς εξαιτίας του «ξεπαγώματος» της μισθολογικής εξέλιξης από την 1η-1-2018 δεν οδηγεί και σε αύξηση των συνολικών μηνιαίων ακαθάριστων τακτικών αποδοχών, διότι σε κάθε τέτοια περίπτωση η αύξηση του βασικού μισθού μειώνει απλώς ισόποσα την «προσωπική διαφορά» και το συνολικό ύψος των ακαθάριστων τακτικών αποδοχών (άθροισμα βασικού μισθού και προσωπικής διαφοράς) παραμένει αμετάβλητο. Ουσιαστικά, για τους υπαλλήλους των περιπτώσεων αυτών, οι συνολικές ακαθάριστες τακτικές αποδοχές παραμένουν ίδιες και μετά τις αυξήσεις των βασικών μισθών λόγω ωριμάνσεων (λόγω μισθολογικής εξέλιξης).
Τα πράγματα, όμως, γίνονται πολύ χειρότερα σε επίπεδο καθαρών αποδοχών (χρημάτων που εισπράττονται τελικά «στο χέρι») για τους υπαλλήλους των παραπάνω περιπτώσεων. Ο λόγος είναι ότι σε κάθε τέτοια περίπτωση η αύξηση του βασικού μισθού και η ισόποση μείωση της «προσωπικής διαφοράς» έχουν ως συνέπεια να αυξάνεται το τμήμα των συνολικών τακτικών αποδοχών επί του οποίου επιβάλλονται εισφορές για κύρια, επικουρική σύνταξη, ΜΤΠΥ και υγειονομική περίθαλψη. Συνεπώς, με την αύξηση του βασικού μισθού επέρχεται αύξηση στις κρατήσεις ασφαλιστικών εισφορών η οποία μειώνει το ποσό των καθαρών αποδοχών που τελικά εισπράττει ο υπάλληλος. Εν τέλει με τον «μηχανισμό» αυτόν κάθε δημόσιος υπάλληλος που έχει ενσωματωμένο στις αποδοχές του ένα σχετικά μεγάλο ποσό «προσωπικής διαφοράς» μεγαλύτερο των 100 ευρώ παίρνει «στο χέρι» λιγότερα χρήματα ως μισθό όταν… προάγεται μισθολογικά!
Ο «Ε.Τ.» παραθέτει χαρακτηριστικά παραδείγματα τα οποία αποτυπώνουν πώς ακριβώς λειτουργεί αυτός ο «μηχανισμός» που προκαλεί το παράδοξο φαινόμενο οι καθαρές αποδοχές δημοσίων υπαλλήλων να μειώνονται αντί να αυξάνονται όποτε αυτοί εξελίσσονται μισθολογικά. Τα παραδείγματα αποδεικνύουν ότι χιλιάδες δημόσιοι υπάλληλοι όχι μόνο δεν θα δουν από δω και πέρα τις αποδοχές τους να αυξάνονται με το «ξεπάγωμα» των μισθολογικών ωριμάνσεων που επήλθε από την 1η-1-2018, αλλά θα βγαίνουν και χαμένοι, καθώς θα υφίστανται απώλειες στα μηνιαία καθαρά ποσά που θα λαμβάνουν.
Εν τέλει, το συμπέρασμα που προκύπτει είναι ότι περίπου 90.000 δημόσιοι υπάλληλοι με μεγάλα ποσά «προσωπικών διαφορών» όχι μόνο χάνουν σημαντικά ποσά αυξήσεων εξαιτίας του συμψηφισμού των αυξήσεων με τις «προσωπικές διαφορές» και του μη συνυπολογισμού της διετίας 2016-2017 στη μισθολογική εξέλιξη αλλά θα δουν τις αποδοχές που εισπράττουν κάθε μήνα να μειώνονται κάθε φορά που ανεβαίνουν μισθολογικά κλιμάκια.
Πηγή: Ελεύθερος Τύπος

Πιτσιλής: Δεν πρέπει να βεβαιώνουμε φόρους που δεν μπορούν να εισπραχθούν - Διαβούλευση για το χαρτόσημο

Πιτσιλής: Δεν πρέπει να βεβαιώνουμε φόρους που δεν μπορούν να εισπραχθούν - Διαβούλευση για το χαρτόσημο

10:21 μμ, Παρασκευή 23 Φεβ 2018
Αλλαγές στον φόρο του χαρτοσήμου και την αλληλέγγυα ευθύνη των διοικούντων νομικά πρόσωπα προωθεί η ΑΑΔΕ, όπως ανέφερε σήμερα το βράδυ ο Διοικητής της,Γιώργος Πιτσιλής, σε ομιλία που έκανε σε συνέδριο της Ένωσης Ελλήνων Νομικών, ενώ τόνισε ότι δεν πρέπει να βεβαιώνονται φόροι που δεν μπορούν να εισπραχθούν.
Για τα θέματα αυτά, είπε ο κ. Πιτσιλής, «ξεκινήσαμε διαδικασία διαβούλευσης με τους ιδιωτικούς φορείς που τους αφορούν, μέσω επιστολών, με τις οποίες τους ζητήσαμε να μας εντοπίσουν τυχόν προβλήματα και να καταθέσουν τις προτάσεις τους. Το πρώτο θέμα αφορά στο χαρτόσημο. Πρόκειται για ένα φόρο σχεδόν 90 ετών, για τον οποίο υπάρχουν διαχρονικά πολλές αμφισβητήσεις, και πολλές προστριβές στον έλεγχο. Μας προβληματίζει, θέλουμε να δούμε τις διεθνείς πρακτικές και να εντοπίσουμε τις εναλλακτικές για τη θέσπιση μιας σύγχρονης, αποτελεσματικής και εύληπτης φορολογίας στις συναλλαγές, η οποία να μην οδηγεί σε ανάσχεση της επιχειρηματικής δραστηριότητας».
«Το δεύτερο θέμα είναι η αλληλέγγυα ευθύνη των διοικούντων νομικά πρόσωπα… Γνωρίζω πολύ καλά ότι πρόκειται για ζήτημα, που απασχολεί για χρόνια την εταιρική διακυβέρνηση κι έχει δημιουργήσει πολλά προβλήματα στις επιχειρήσεις.
Θέλουμε να δούμε πόσο σύγχρονο είναι, πώς διαμορφώνεται σε άλλα κράτη, και να υιοθετήσουμε τις βέλτιστες δυνατές πρακτικές, καταθέτοντας τις προτάσεις μας στην πολιτική ηγεσία, ύστερα από το διάλογο που θα ολοκληρώσουμε με όλους τους ενδιαφερόμενους φορείς».
Ο Διοικητής είπε ότι έχει γίνει σημαντική πρόοδος για τη βελτίωση των σχέσεων της ΑΑΔΕ με τους φορολογούμενους, αλλά πρέπει να συνεχισθεί. «Έχουμε ενισχύσει σημαντικά το ρόλο και το έργο της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών», είπε, προσθέτοντας ότι «Τα αποτελέσματα της δουλειάς των στελεχών της ΔΕΔ είναι απτά και ορατά». Τόνισε, όμως, ότι χρειάζεται η περαιτέρω βελτίωση των διαδικασιών στην επίλυση διαφορών μεταξύ φορολογικής διοίκησης και φορολογουμένων.
Ο επικεφαλής της ΑΑΔΕ έστειλε μήνυμα ότι στόχος των ελεγκτών της δεν πρέπει να είναι η βεβαίωση φόρων απλά για τη βεβαίωση. «Διότι, τι νόημα έχει να καταλογίζονται ποσά, που δεν μπορούν να εισπραχθούν; Κανένα», είπε. Αυτή η λογική, του “καταλόγιζε και μη ερεύνα”, πρόσθεσε, ενίσχυε τη σύγκρουση με τους φορολογούμενους και δημιουργούσε ληξιπρόθεσμα χρέη, που δεν ήταν δυνατόν ποτέ να εισπραχθούν.
«Το θέμα του τι είναι εισπράξιμο και τι όχι από το ληξιπρόθεσμο χρέος είναι μια μεγάλη συζήτηση, που θα την κάνουμε κάποια άλλη στιγμή. Θεωρώ, όμως, φίλες και φίλοι, ότι πρέπει να εκκινήσει άμεσα», είπε.
Ο κ. Πιτσιλής είπε ότι έχει ξεκινήσει ο διάλογος, σε πρώτη φάση με τους εκπροσώπους των εργαζομένων στην ΑΑΔΕ, για τη συγχώνευση ορισμένων ΔΟΥ, ιδίως στο λεκανοπέδιο της Αττικής, τον Πειραιά, τη Θεσσαλονίκη, τη Λάρισα και την Πάτρα.
Σε δεύτερη φάση ο διάλογος θα γίνει με τους εκπροσώπους των τοπικών κοινωνιών, για να τους εξηγήσουμε τις δικές μας δυσχέρειες και να βρούμε λύσεις, όπου είναι εφικτό, είπε.
Πηγή: enikonomia.gr